گریه شیعه از سر افسردگی، غصه، یاس و شکست نیست. گریه محبت است و احیاگری و اعتراض بر ظلم است. اشک اوج حالت انسانی برای ابراز محبت است.
جوان و نوجوان عزیز به دروغ به شما می گویند دین گریه و ماتم. این اشک سازنده و بهجت آور است. فقط هم یک راه دارد: تجربه کنید.
14.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴
بو قرا علم یاتاردی اگر الماسیدی زینب
سسمیز هاراچاتاردی اگر اولماسیدی زینب
قولی باغلی گتی شامه اسرانی اتدی ازاد
شهدا قانی باتاردی اگر اولماسیدی زینب
🏴🏴🏴🏴🏴
آنکه با عشق حسینی گشته همدم زینب است
آنکه بر سّر شهادت بوده مَحرم زینب است
آنکه شور افکنده با شور حسینی بر جهان
از ازل خو کرده با صد محنت و غم زینب است
آنکه نامش زین اَب خوانده رسول کردگار
چون نگویم من صفای اسم اعظم زینب است
آنکه بر خوانَد حدیث اُمّ ایمن بر امام
من به جرأت گویم آن زن هم حسین هم زینب است
آنکه کاخ ظلم و استبداد را با یک خطاب
کند و افکند از پی و بن ریخت بر هم زینب است
دامن شیر خدا بین، شیر زن میپرورد
در شهامت برتر از سارا و مریم زینب است
آنکه اندر مجلس گردنکشان قد کرد عَلم
چون حسین بر دشمنان یکدم نشد خم زینب است
با برادر درد دل میکرد این سان تا سحر
آنکه ریزد از فراقت اشک ماتم زینب است
وصف زینب را ز من مشنو بیا در کربلا
خود بین چون حامی ناموس عالم زینب است
ملجأ اهل حرم تا ظهر اگر عباس بود
شب نگهبان در کنار نهر علقم زینب است
پرچمت گر سرنگون شد من نگه میدارمش
غم مخور بعد از تو پشتیبان پرچم زینب است
منزوی هرگز مزن بیهوده لافِ عاشقی
این حسین تنها یک عاشق دارد آن هم زینب است
@Baraye_Arman
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
🌓 مرد بوقلمونی و هزار چهره در تاریخ اسلام
👈 به بهانه استقبال از ماه محرم و قصه آقای مهدی نصیری؛ محمود امجد و...
🔹یادداشت روز
🔸برخی انسان ها در تاریخ گذشته و معاصر چقدر عجیب متلون و رنگارنگ می شوند؛ نمونه معروف در این باره شخصی هست به نام شبث بن ربعی که رنگ ها و فراز و فرودهای عجیبی از زندگی او در تاریخ به ثبت رسیده است:🔻
۱. او مسلمان شد، اما هنگامى كه سجاح در ميان قبيله بنى تميم ادعاى پيامبرى كرد؛ شبث در زمره پیروان سجاح درآمد و موذن او شد.
۲. چون كار سجاح به رسوائى كشيد، دوباره روی به اسلام آورد.
۳. او علی رغم اینکه خود را پیرو خلیفه سوم معرفی میکرد. گفته می شود؛ در قتل عثمان دست داشت.
۴. پس از به خلافت رسیدن على(ع) به او پیوست.
۵.در واقعه جمل به مخالفت با امیرمؤمنان ع برخاست و در کنار ابوموسی اشعری، مردم کوفه را از یاری حضرت برحذر میداشت.
۶. در جنگ صفین، در کنار یاران امام علی ع قرار گرفت.
۷. چندی بعد جزء خوارج شد و بر ضد علی (ع) شمشیر برافراشت.
۸. چندی نگذشت که با سخنان امام از خارجى بودن توبه كرد و كناره گرفت و فرماندهی قسمتی از سپاه امام را در جنگ نهروان به دست گرفت.
۹. پس از شهادت علی ع و واگذاری خلافت به معاویه شبث نیز از یاران و مریدان معاویه گردید.
۱۰. پس از مرگ معاویه با جریان شیعی کوفه همراه شد و به همراهی جمعی از مردم؛ جزء دعوت کنندگان امام حسین ع به کوفه بود و با مسلم بن عقیل نیز بیعت کرد.
۱۲.در روز عاشورا فرماندهی نیروهای پیاده سپاه عمر بن سعد را عهده دار بود؛ که امام به او داستان دعوتش به کوفه را یاداوری کرد: "مگر شما برایم ننوشته بودید: میوهها رسیده، باغها سرسبز شده و نهرها لبریز گردیده، [اگر بیایی] بر سپاهی که برایت آماده شده، وارد خواهی شد، بیا؟!"
۱۳. پس از مرگ یزید، شبث به عبدالله بن زبیر پیوست و با مختار اعلام دشمنی کرد و به مقابله با او پرداخت و در تحریک مصعب بن زبیر و قتل مختار نقش داشت.
۱۴. و در آخر شبث با عبدالملک بن مروان همراه گردید و زمینه سقوط زبیریان را فراهم کرد.
🔺و در نهایت شبث بن ربعی در حدود سال ۷۰ هجرى قمری با چنین پرونده عجیب و غریبی درگذشت.
⛔️ واقعا چرا برخی از آدما این همه متلون و متغیر میشن؛ یعنی دنیا ارزش این همه معامله گری را داره؟! البته شبث های زمان ما هم کم نیستن؛ اونایی که هیچ وقت نمیفهمی در کدام مسیرن؛ راهنمای راست میزنن اما چپ میپیچن و بالعکس، بخصوص در این روزهای خاص و فتنه انگیز که برخی میخواهند به هر نحوی شده گذشته انقلابی خویش را منکر شوند و وسط لحاف بنشینند و تم روشنفکری بگیرند؛ پس خدایا در این آشفته بازار سیاسی؛ اجتماعی به ما دلی آرام و قلبی مطمئن کرامت فرما.
✍مسلم محمدی
🌍پایگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/joinchat/2013790376Cc0f9186832
سردار نقدی، معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
🔴 ضربهای که ولنگاری مجازی به مردم ما زد بسیار بالاتر از ضربهای است که صدام به مردم ما زد؛ جهنمی سوزان در انتظار مسئولانی است که دست دشمن را در فضای مجاز باز گذاشتند.
snn.ir/004Ybm
✍️ هر کس به هر اندازه که با زبانش، قلمش، تصمیماتش، با ترک فعل هایش، حتی با جُک هایش مانع قانونمندی قتلگاه فضای مجازی (به تعبیر رهبر انقلاب) شده است، به همان اندازه در جنایات و خون های ریخته شده (مانند خون شهید آیت الله سلیمانی) در قتلگاه فضای مجازی شریک است.
🔹دعای سیّدالشهداء و امیرالمؤمنین علیهما السلام برای زوار و گریه کنندگان سیدالشهدا علیه السلام
حضرت امام صادق علیه السلام:
🔸إِنَّ الْحُسَیْنَ -علیهالسلام- مَعَ أَبِیهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِیهِ فِی مَنْزِلِ رَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ مَعَهُ یُرْزَقُونَ وَ یُحْبَرُونَ وَ إِنَّهُ لَعَنْ یَمِینِ الْعَرْشِ مُتَعَلِّقٌ بِهِ یَقُولُ: یَا رَبِّ أَنْجِزْ لِی مَا وَعَدْتَنِی وَ إِنَّهُ لَیَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ إِنَّهُ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ مَا فِی رِحَالِهِمْ مِنْ أَحَدِهِمْ بِوُلْدِهِ وَ إِنَّهُ لَیَنْظُرُ إِلَى مَنْ یَبْکِیهِ فَیَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ یَسْأَلُ أَبَاهُ الِاسْتِغْفَارَ لَهُ وَ یَقُولُ أَیُّهَا الْبَاکِی لَوْ عَلِمْتَ مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَکَ لَفَرِحْتَ أَکْثَرَ مِمَّا حَزِنْتَ وَ إِنَّهُ لَیَسْتَغْفِرُ لَهُ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِیئَهٍ».
▪️ حضرت حسین (ع) با پدر و مادر و برادر بزرگوارشان در منزل رسول خدا (ص) بوده و جملگى با آن حضرت از روزى خدا بهرهمند مىشوند و حضرتش بر سمت راست عرش چنگ زده و به درگاه الهى عرض مىکند: «یا ربّ أنجز لی ما وعدتنى (آنچه را به من وعده دادى روانما)» و آن حضرت به زوار خود نگریسته و به آنها و به اسماء ایشان و اسماء پدرانشان و آنچه در خورجین و بارشان است، آگاهتر از خود زوار به فرزندانشان است و نیز آن جناب به گریهکنندهگانش نظر فرموده و براى آنها طلب آمرزش نموده و از پدر بزرگوارشان درخواست استغفار براى ایشان مىکنند و خطاب به کسانى که برایشان گریه مىکنند، مىفرمایند: اى کسى که گریه مىکنى اگر بدانى خداوند چه [پاداشی] برایت آماده نموده، مسلما سرور و شادى تو بیشتر از حزن و اندوهت مىگردد و قطعا خدای تعالی تمام گناهان و لغزشهای تو را بهواسطه این اشکى که ریختهاى مىآمرزد.»
📚«کامل الزیارات» ص ۱۰۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه جوادی آملی:
تنها چیزی که این کشور را حفظ کرد همین یا حسین یا حسین ، کربلا کربلا بود. امنیت ما ، استقلال ما ، آزادی ما مرهون امام حسین علیه السلام است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا دلم از کرده های خویش نادم می شود
بیش تر از پیش چشمم گریه لازم می شود
”اشک” بال پر زدن در وادی معراج هاست
گریه کن در روضه جبریلِ عوالم می شود
شمع باشی یا که پروانه .. ، چه فرقی می کند
سوخت هر کس که درونش ”عشق” حاکم می شود
این خرابت را بیا و لطف کن بیرون نکن
قول خواهد داد که یک روز سالم می شود
تا گناهی می کنم ، زهرا وساطت می کند
پشت مادر، طفل بازیگوش قایم می شود
آه ای ماه هزار و چند ساله .. ، تو بگو
سهم ما تا کِی سیاهیّ مداوم می شود
هر زمان ”ناحیّه” می خوانم تصور می کنم
روح من تا کربلایش با تو عازم می شود
گریه تنها در میان روضه ی جدّت ”حسین”
اشک هرچه می دهی خرج مراسم می شود
لااقل این جسم....😭
نامروّت ها کسی این قدر ظالم می شود؟
آن ردا و آن عبا و آن عمامه بس نبود؟...😭
کلام امام حسین علیه السلام بعد ورود به کربلا
🔰بعد از ورود به کربلا از اولین بیانات حضرت -بنا بر برخی مقاتل- این کلام نورانی است که در این جملات کوتاه حضرت حقیقت بلندی را مطرح میفرمایند، فرمودند:
♨️ «النَّاسُ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُونَ.
🔸مردم بنده دنیایند و دین بر سر زبانشان است (لقلقه زبانشان) است. به دور آن میگردند تا زمانی که معایششان فراهم باشد؛ اما زمانی که با بلاء امتحان شوند؛ دینداران کم خواهند بود.
♨️ نکاتی از این بیان نورانی:
1️⃣ 1- کلام حضرت، تبیین واقعیتی از زندگی عموم مردم است یعنی همواره تعداد دیندارانی که در وقت ابتلاء و آزمون الهی، آخرت را بر دنیا ترجیح دهند کم هستند.
2️⃣ 2- لعوق به هر خوراکی که شیرینی داشته باشد (اللَّعُوق: اسم كل شيء يُلْعَق، من حلاوة أو دواء (کتاب العین ج1 ص 166) لَعِقٌ عَلی ألسِنَتِهم یعنی دین در دهانشان شیرین مزه است و خوششان میآید مانند آبنبات در دهان؛ ولی در عین حال کنایه است از اینکه دین را به زبان قبول دارند.
3️⃣ 3- در فرهنگ تربیتی دینی همواره چه در احادیث و چه در ادعیه به ما یاد دادهاند که دنیایمان را مزرعه آخرت ببینیم (الدنیا مزرعة الآخرة)، آن را فدای دین و پیامبر و اهل بیت علیهم السلام کنیم و هموراه این عرض ارادت را داشته باشیم که: «بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ أَهْلِي وَ مَالِي وَ أُسْرَتِي» تا این نکته فراموش نشود که دنیا را بر آخرت ترجیح ندهیم.
4️⃣ 4- «فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ»، تمحیص به معنای خالصسازی که با آزمون و امتحان اتفاق میافتد یکی از سنتهای الهی است.
▪️قرآن میفرماید: خیال نکنید اگر گفتید مؤمن هستیم، تمام است و امتحان نمیشوید (أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا يُفْتَنُون- سوره عنکبوت آیه2)؛
▪️و میفرماید: خداوند مؤمنین را تمحیص میکند (وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا - سوره آل عمران آیه 141)
▪️و نیز میفرماید: و [اينها] براى اين است كه خداوند، آنچه را در دلهاى شماست، [در عمل] بيازمايد؛ و آنچه را در قلبهاى شماست، پاك گرداند (وَ لِيَبْتَلِيَ اللَّهُ ما في صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما في قُلُوبِكم - سوره آل عمران آیه 154) و این آیه شریفه نکات زیادی در این باره وجود دارد.
🔅 امیرالمؤمنین علیه السلام بعد از بیعت مردم مدینه به رسول خدا قسم خوردند که غربال خواهید شد:
هشيار باشيد كه روزگار آزمايش به همان شكل خود در روز بعثت پيامبر (ص) به شما باز گشته. به خدايى كه او را به حق فرستاد هر آينه همه درهم ريخته مىشويد، و هر آينه غربال مىگرديد، و همچون محتواى ديگ جوشان درهم و برهم گشته تا آنجا كه ذليل شما گرامى و بالا نشينتان پست شود.
(أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ ( صلى الله عليه وآله ) وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً وَ لَتُسَاطُنَّ سَوْطَ الْقِدْرِ حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلَاكُمْ وَ أَعْلَاكُمْ أَسْفَلَكُمْ... . نهج البلاغه خطبه 16)
✅ همچنین در کتاب کافی از حضرت امام کاظم علیه السلام در روایتی که بسیار قابل تأمل است، آمده است:
🔹«حَدَّثَنِي مُوسَى بْنُ بَكْرٍ الْوَاسِطِيُّ قَالَ قَالَ لِي أَبُو الْحَسَنِ ع لَوْ مَيَّزْتُ شِيعَتِي لَمْ أَجِدْهُمْ إِلَّا وَاصِفَةً وَ لَوِ امْتَحَنْتُهُمْ لَمَا وَجَدْتُهُمْ إِلَّا مُرْتَدِّينَ وَ لَوْ تَمَحَّصْتُهُمْ لَمَا خَلَصَ مِنَ الْأَلْفِ وَاحِدٌ وَ لَوْ غَرْبَلْتُهُمْ غَرْبَلَةً لَمْ يَبْقَ مِنْهُمْ إِلَّا مَا كَانَ لِي إِنَّهُمْ طَالَ مَا اتَّكَوْا عَلَى الْأَرَائِكِ فَقَالُوا نَحْنُ شِيعَةُ عَلِيٍّ إِنَّمَا شِيعَةُ عَلِيٍّ مَنْ صَدَّقَ قَوْلَهُ فِعْلُهُ.»
🔸 موسى بن بكر واسطى گويد: حضرت ابو الحسن عليه السّلام بمن فرمود: اگر من شيعيانم را بررسى كنم جز مردمانى زبانآور (و اهل حرف) بيش نيستند، و اگر آزمايششان كنم جز مردمانى از دين برگشته نيستند، و اگر در بوتهشان گذارم از هزار نفر يكنفر سالم درنيايد، و اگر غربالشان كنم چيزى جز آنچه مخصوص منند در غربال نمانند، اينها دير زمانى است كه بر بالشها تكيه زده و گفتهاند: ما شيعه على هستيم، در صورتى كه تنها شيعه على آن كسى است كه كردارش گفتارش را تصديق كند (و عملش با حرفش يكى باشد).
📚 کافی، ج8، ص228.
رضا لک علی آبادی
@baraye_arman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بابایی
حالا اومدی حالا که دیگه رقیه افتاده از پا اومدی
حالا که بار سفر بستم از این دنیا اومدی
عمو عباس رو نیاوردی چرا تنها اومدی
1_1194666096.mp3
2.12M
علامه مصباح :
بیعت با حضرت مسلم بیعت با حضرت سید الشهدا بود.
بیعت با ولی فقیه با بیعت با حضرت مسلم فرقی نمی کند.
ما معتقدیم ولی فقیه در این عصر مانند حضرت مسلم است نسبت به سیدالشهداء و بیعت با ولی فقیه مثل بیعت با سید الشهدا و امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است.
کل یوم عاشورا یعنی این...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع دانشجویان مسلمان در مقابل سفارت سوئد در تهران به تحصن تبدیل شد. معترضان به هتک حرمت قرآن، اعلام کردند تا اخراج سفیر سوئد از تهران جلوی سفارت تحصن خواهند کرد.
قرآن #بیان است. هَٰذَا #بَيَانٌ_لِلنَّاسِ وَهُدًى وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ (آل عمران ۱۳۸)
چگونه به اسم #آزادی_بیان، بیان را آتش می زنند؟! این که اوج مقابله با بیان و آزادی بیان است. اروپا در دشمنی با آزادی بیان به کجا رسیده که آتش زدن بیان را آزادی بیان میداند! ولی از سوی دیگر هر فعل و قولی در نقد همجنسبازی را مخالفت با آزادی بیان میداند!! این جماعت در دگرگون کردن مفاهیم بینظیر هستند.
@baraye_arman
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#امام_خمینی (ره):
«زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئلۀ بسیار مهم سیاسی - عبادی است، عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله سیاسی است، یک مسئلهای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. ما ملت گریۀ سیاسی هستیم، ما ملتی هستیم که با همین اشکها سیل جریان میدهیم و سدهایی را که در مقابل اسلام ایستاده است، خرد میکنیم».
(صحیفۀ امام، جلد 13، صفحه 327)
امام خمینی:
آنها از همین گریه ها می ترسند.
آنها ماهیت این عزاداری را نمی دانند چیست...
فیلم کاملتر: mshrgh.ir/639867
🔥امام صادق فرمود به کربلا نروید❗️
🔻بیشترین تعداد احادیث پیرامون تبیین و تشویق به زیارت حضرت اباعبدالله، از امام صادق ع روایت شده است.
🔻اهتمام امام صادق ع برای تاکید به زیارت کربلا تا جایی بود که ایشان حتی در مورد فاصله زمانی زیارت ها هم اینگونه سفارش فرمودند که
شخص دارا باید سالی دو مرتبه و شخص فقیر، سه سال یک مرتبه به زیارت برود.
در برخی روایات آن حضرت آمده که اگر سه سال بگذرد و شخص به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام نرود، عاق رسول خدا (ص) شده و حرمت او را از بین برده است؛ مگر این که معذور باشد.
🔻اما نکته مهم این است که امام صادق که با تاکیدات فراوان زیارت کربلا را فراگیر نمودند؛ نسبت به رعایت حرمت و آداب بسیار دقیق و حساس بودند و در مواردی برخی افراد را با لحن توبیخی از زیارت نهی فرمودند!!
🔻امام صادق ع به مفضل فرمود: زیارت نکنید امام حسین علیه السلام را بهتر از آن است که (بدون حرمت نگه داشتن) زیارت کنید... مفضل عرضه داشت: پشتم را شکستى! امام فرمود ... به زیارت آن حضرت که میروید سفرهها (بریانی ها و حلویات ...) با خود برمیدارید، درحالیکه باید ژولیده و گردآلود بروید.
🔸پ.ن: مجالس حسینی که گویا بخشی از حرم حسینی است آدابی دارد.
طبعا اگر امام معصوم برخی مباحات را متناسب با حرمت زیارت امام حسین نمی دانند به طریق اولی، تظاهر به حرام از جمله #بی_حجابی، تبرج و... در مجالس حسینی قطعا موجب ناخشنودی اهلبیت ع که همه وجودشان را فدای استواری احکام الهی کردند خواهد بود.
✍حمیدرضا ابراهیمی
آرمانِ روحالله 🇮🇷
🔥امام صادق فرمود به کربلا نروید❗️ 🔻بیشترین تعداد احادیث پیرامون تبیین و تشویق به زیارت حضرت اباعبدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️موبد زرتشتیان میگه خانواده زرتشتی در طول محرم و صفر مراسم عروسی و نامزدی نمیگیره!
🔹زرتشتی، مسیحی و یهودی حرمت محرم و مجالس سیدالشهدا را نگه میدارد ولی برخی تلاش میکند بی حرمتی را عادی سازی کند! مغالطه هم میکند و محل حضور گناهکار و محل تظاهر و ارتکاب علنی گناه را یکی میگیرد! مگر کسی گفته مجالس سیدالشهدا جای گناهکار نیست؟! مگر مرحوم رسول ترک در مجلس سیدالشهدا کمترین بی حرمتی کرده بود که به استناد داستان او میگویید هر حرامی در هیات انجام شد کسی چیزی نگوید؟!
اتفاقا مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای حضور ما گناهکارها برای توبه و پاکی از گناه است.
▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است.. اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست!
نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد!
❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن !
▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟
@baraye_arman
909.1K
روایت بسیار جالبی که امشب حاج اقای صدیقی در بیت رهبری خواندند و توضیح مختصری دادند:
اهمیت تکالیف و مسئولیت های اجتماعی
طبق حدیث قدسی اگر #اجتناب_از_طاغوت کنیم و در ولایت اولیای الهی باشیم، خدا گناهان فردی ما را عفو میکند.
اگر اجتناب از طاغوت نکنیم، خدا سخن از عذاب گفته حتی اگر در امور فردی گناهی نداشته باشیم.
قال الباقر علیه السلام:
قَالَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي اَلْإِسْلاَمِ دَانَتْ بِوَلاَيَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اَللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ اَلرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً.
الکافي (ط - الإسلامیة)، ج 1، ص 376
امام باقر عليه السلام فرمود: خداي تبارك و تعالي فرموده است: هر آينه عذاب ميكنم هر رعيتي را كه در اسلام با پيروي از امام ستمگري كه از جانب خدا نيست دينداري كند، اگر چه آن رعيت نسبت باعمال خود نيكوكار و پرهيزگار باشد و هر آينه در ميگذرم از هر رعيتي كه در اسلام با پيروي از امام عادل از جانب خدا دينداري كند، اگر چه آن رعيت در امور فردی خود، بدكردار باشد.
@Baraye_Arman
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد!
▫️پروردگار میفرماید که تا قیامت عدهای با حرفهای نجس خود میخواهند این نور را خاموش کنند اما من پشتوانه این نور هستم و این نور را تا اوج کمال بالا میبرم.
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از پایگاه نقد و تبیین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌓 حسینیه معلی، تجزیه طلبی، حاج مهدی رسولی و آتیش گرفتن بی بی سی
🌍 پايگاه نقد و تبیین🔻
https://eitaa.com/jtabiin
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⁉️مهمترین تفاوت جامعهی ایمانی و غیرایمانی چیست!؟
📖 قرآن مجید در سورهی توبه، آیات ۶۷ و ۷۱ تفاوت دو جامعهی مؤمنین و جامعهی منافقین را تبیین کرده است؛
قرآن مجید در وصف جامعهی ولایی کلمهی أَوْلِیَاءُ را نسبت به مؤمنین آورده است ("وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ") این واژه مختصات روابط جامعهی ایمانی را مشخص کرده است که از آن
1⃣ احساس مسئولیت و محبّت طرفینی
2⃣ خیرخواهی نسبت به همدیگر
احصاء میشود که این احساس مسئولیت، خیرخواهی و محبّت طرفینی در ادامه آیه با عبارت "یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ" تعریف و تصویر میشود.
⚡️بالعکس در جامعهی غیرایمانی واژهی أَوْلِیَاءُ نیامده است و عبارت " مِنْ " آمده است: "الْمُنَافِقُونَ وَالْمُنَافِقَاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ" یعنی زنجیرهی اتصال و ارتباط قلبی و ولاء طرفینی در آنها وجود ندارد و متشتّت هستند.
✳️ بنابراین چون مؤمنین نسبت به هم محبّت طرفینی دارند و نسبت به سعادت و شقاوت هم بیتفاوت نیستند؛ همدیگر را امربه معروف و نهی از منکر میکنند، بالعکس منافقین امر به منکر و نهی از معروف دارند:" یَأْمُرُونَ بِالْمُنْکَرِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ"
بنابراین از نشانههای نفاق هر فرد و جریان، دعوت به گناه و معصیت است و دستور دین پرهیز از دوستی و مشورت با آنان است.
❇️ مهمترین رسالت هیأت تمدنی، «اجتماع قلوب مؤمنین» برای زمینهسازی دولت مهدوی است.
✳️ در اهمیت این اجتماع قلوب امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف میفرمایند: "وَ لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَی اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِی الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْیمْنُ بِلِقَائِنَا"
اگر شیعیان ما که خداوند توفیق طاعتشان دهد، در راه ایفای پیمانی که بر دوش دارند، همدل می شدند(اگر اجتماع قلوب محقق میشد)، میمنت ملاقات ما از ایشان به تأخیر نمی افتاد."
💠 البته مشخص است که اجتماع قلوب با صرف اجتماع ابدان تفاوت دارد؛ اجتماع بدون ارتباط قلبی نمیتواند آن جریان حرکت به سمت ظهور را رقم بزند. اجتماع قلوب فقط در ذیل قلب عالم امکان یعنی امام ممکن است ولاغیر.
🔆 ولایت امام وقتی در جامعه جاری خواهد شد که بین مؤمنین ولاء جاری شده باشد. مرحوم آیت الله شاه آبادی جریان ولایت بین مؤمنین را مقدمهی اقامهی جریان ولایت اهلبیت علیهمالسلام در جامعه میدانستند.
🔹 بنابراین مهمترین رسالت هیأت جاری کردن ولاء بین مؤمنین است که با پیوند بین قلوب با ولاء امام محقق خواهد شد.
استاد میرزا محمدی
14.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به عشق امام حسین، موکب های شیعیان در منطقه جبل لبنان و شمال
این روزها مناطق شیعیان مثل زیارت اربعین شده، بطوریکه برخی نا آشنایان به فرهنگ شیعه سوال میکنند چطور در این اوضاع سخت اقتصادی اینهمه غذا پخش میشود.
سید حسن نصرالله دیشب توضیح داد مردم از جیب خود و از سفره خود میزنند تا در ابراز ارادت به امام حسین علیه السلام سهیم باشند و به خدا تقرب جویند.
@LIBANIRAN
اوضاع اقتصادی مدتی است در لبنان خیلی خیلی بده
دلار که سالهای سال معادل هزار و پانصد لیر لبنان بود، در ظرف چند ماه صد هزار را رد کرد!!😱
ولی باز محبان سیدالشهدا نگذاشتند این چراغ بخاطر مشکلات اقتصادی خاموش شود و چه بسا پر شورتر از سالهای پیش برگزار کردند.
رحمت خدا بر همه مروجان نام و فرهنگ سیدالشهدا سلام الله علیه در تمام عالم😭
@baraye_arman
هدایت شده از آرمانِ روحالله 🇮🇷
#حسین_جان
روضه خوانت میشوم با روضه ای تک مصرعی
«بر زمین بودی و بر جسم تو پیراهن نبود»
هدیه به شهدا خصوصا شهید #سید_روح_الله عجمیان و #آرمان_عزیز صلواتی بفرستیم. اولین سالی است که آرمان و سید روح الله و سایر شهدای اغتشاشات ۱۴۰۱ کنار ما عزاداری نمی کنند و مهمان خود سیدالشهدا هستند.
این ایام مدعیانی در برنامه مهلا و برنامه های دیگر از اغتشاشات گفتند، ناجوانمردانه به مدافعان امنیت تاختند ولی حتی یک جمله از مظلومیت آرمان و سید روح الله نگفتند! از قاتلان سنگدل تبری نجستند!
چه بسا اینها اگر در کربلا هم بودند، می گشتند تا از منسوبان یکی از اصحاب، ترک اولی پیدا کنند و آن را علم کنند بدون آنکه به جنایات دستگاه اموی اشاره کنند، بدون اینکه از جنایتکاران تبری بجویند!
@Baraye_Arman
17.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یم فاطمی دُر سرمدی گل احمدی مه هاشمی
ز سرادقات محمدی طَلَعت ظهور و جلالتی
به سما قمر به نبی ثمر به فاطمه دُر به علی گوهر
به حسن جگر به حسین پسر چه نجابتی چه اصالتی
به ملک مطاع به خدا مطیع به مرض شفا به جزا شفیع
چه مقام بندگی اش منیع به چه طاعتی و اطاعتی
خم زلف او چه شکر شکن به مثال نقره خام تن
سپری به کتف و کفن به تن به چه قامتی چه قیامتی
ز جلو نظر سوی قتلگه ز قفا نظر سوی خیمه گه
که نمود شَه به قدش نگه به چه حسرتی و چه حالتی
ز قفا دو زن شده نوحه گر یکی عمه گفت و یکی پسر
که نما به جانب ما نظر به اشارتی و نظارتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیشنهاد 7 هزار کشیش نخبه برای خاموشی چراغ اسلام
http://shabestan.ir/detail/news/427326
شیخ حسین انصاریان:
بر حسب اسناد و مدارک موجود، پاپ، از هفت هزار کشیش و کاردینال باسواد دعوت کرد، با دستور برای خاموش کردن اسلام نظریه ای ارائه دهند.
هفت هزار پیشنهاد داده شده، از این هفت هزار هفتصد پیشنهاد، هفت پیشنهاد و از این هفت پیشنهاد، یک پیشنهاد انتخاب شد.
پیشنهاد منتخب برای نابودی اسلام این بود: "اگر می خواهید چراغ دین خاموش شود، تمام دختران و زنان مسلمان را نیمه عریان بیرون بکشانید. همین که مردان مسلمان این پیکرهای نیمه عریان را دیدند و رابطه برقرار کردند، کم کم چراغ اسلام خاموش می شود."
شیخ حسین انصاریان: "دانشگاه ها، دبیرستانی ها، مهدهای کودک کارگردان ها باید دید کی ختم اسلام را خواهیم گرفت! دختر پیغمبر مظلوم تر از تو هم بود. زینب کبری مظلوم تر از تو هم هست! آیا شما الگوی حجاب در جامعه اسلام نبودید؟!"
https://hawzahnews.com/x9YMT
قطب در کتاب «آیا ما مسلمان هستیم؟» میگوید بر اساس مدارکی که دیدم، یکی از پاپها از تمام کشیشها و کاردینالها در واتیکان دعوت کرد و از آنها خواست برای کشتن اسلام و خاموش کردن چراغ دین، بهصورتی که برای واتیکان و مسیحیت خرج زیاد نداشته باشد نظر بدهند. از میان تمام آراء و نظریات این رأی مقبول همه کشیشان و کاردینالها و خودِ پاپ قرار گرفت که برای کشتن اسلام قویترین اسلحه و کمخرجترین برنامه، بیرون آوردن دختران و زنان مسلمان از حجاب است!
@baraye_arman
خدایا مرا به این چیزا ببخش...😭
خدایا مرا به انگشتر شکسته آرمان عزیز ببخش.
به آن لحظه که زیر شکنجه یزیدیان زمان، آرمان عزیز ذکر می گفت و تو را صدا می زد و جانش را فدای آرمانش کرد، مرا ببخش.
خدایا مرا به استخوان های شکسته و بدن عریان سید روح الله عجمیان ببخش.
خدایا مرا به آن کارگر روزمزد فقیری ببخش که برای سیدالشهدا و انقلاب حسینی خودش را فدا کرد، بدون آنکه با خودش بگوید منِ کارگر روزمزد فقیر چرا باید فدای انقلاب شوم در حالیکه آنها که تا خرتلاق از این کشور و این انقلاب خوردند در حال لگد زدن به انقلاب هستند.
اینجا #برای_آرمان می نویسیم⬇️
https://eitaa.com/joinchat/489816282Cd6d6f0dc3b
آرمانِ روحالله 🇮🇷
قابل توجه آقای علوی! منظور از «النصیحة لائمة المسلمین» چیست؟پاسخ مراجع👇 🔹پاسخ آیت الله شبیری زنجانی
💥 شرح فرازی از زیارتنامه حضرت عباس (سلام الله علیه)
🔹 أشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَالتَّصْدِيقِ وَالْوَفاءِ وَالنَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ
🔸تسلیم:
اسلام، دین تسلیم است. «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتَّی یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً»(نساء/۶۵)
وجود مقدس قمر بنیهاشم، در عظیمترین درگیریهای تاریخ وارد شده و تسلیم محض بوده است. اگر الان برای ما مسئله، بعد از ۱۴۰۰ سال حل شده غیر از آن زمان است؛ زیرا آن زمان، خیلیها که خودشان را بزرگ میدانستند و صحابی بودند و وجود مقدس نبی اکرم و امیرالمومنین و امام مجتبی را درک کرده بودند و شاگردی آن حضرات را کرده بودند، نمیتوانستند بپذیرند که این راه، راه صوابی است.
تسلیم شدن نسبت به وجود مقدس سیدالشهداء در این بلاء عظیم، در این امتحان سخت و سر باز نزدن و قوای خود را در اختیار معصوم قرار دادن قدم اول است.
تسليم مقام اسلام است؛ يعني قلب انسان دنبال قلب وليّ خدا حركت كند و سلم در مقابل او باشد.
🔸 التصدیق:
قدم دوم، تصدیق است. یعنی امام را عین صدق محض بدانی و شک و ریب و تکذیب نسبت به امام، در انسان پیدا نشود. خیلیها در ته دلشان نسبت به حقانیت سیدالشهداء(ع) تردید کردند. ما یک تصدیق داریم، نقطه مقابلش از شک شروع میشود، بعد به ریب و بدگمانی میرسد، بعد به تکذیب ختم میشود. مقابل تصدیق، تکذیب است. انسان، معصوم را تکذیب میکند و میگوید: درست نیست، صدق نیست، فرمان خدا نیست، راه صواب نیست. اولش هم از یک تردید و شک آغاز میشود. انسان اگر در حقانیت جبهه انبیاء و اولیاء الهی تردید کرد این تردید، همین جا نمی ماند؛ بلکه شیطان، انسان را قدم به قدم پیش میبرد تا به مقام ریب و بعد هم مقام تکذیب میرساند. تصدیق کردن معصومین و آنها را عین حق و صدق دانستن و شک نکردن در سختیها بهخصوص آنجایی که به حسب ظاهر با تعلقات ما درگیر میشود، کار بسیار سختی است؛ چون ما وقتی میخواهیم تصدیق کنیم، ترازوی ما، تعلقات ما هستند.
تصديق، يعني در امواج سنگينترين ابتلائات و امتحانهايي كه وليّ خدا از انسان میگیرد در ورود به باب او ترديد به خود راه ندهد و ذرّهاي در حقّانيت و صدق و پاكي و طهارت او شک نکند. با يقين كامل وليّ خدا را همراهي كند.
🔸 الْوَفاء:
آدمی که تسلیم امام است؛ به فهمی میرسد و محاسباتش با امام همراه میشود. عقل عملش، تعلقاتش، خوب و بد کردنهایش، زشت و زیبا کردنهایش، درکش از معروف و منکر، با امامش هماهنگ شده و تابع و دنبالهرو امام و نورانی به نور امام میشود. حالاست که میتواند وفا بکند و پیمانهاش را پر میکند و عهدهایی که با امامش داشته، بتمامه انجام دهد. «وافی» آن کسی است که پیمانه را پر میکند.
قرآن می فرماید «وَ مَنْ أَوْفی بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذی بایَعْتُمْ بِهِ». کسی با خدا وفا کرد، خدای متعال در وفاداری، بر همه، سابق است و اصلاً وفاداری همه، از او است. روز قیامت، همه شهدا و خصوصاً شهدای کربلا که گُل سرسبد گلها هستند؛ وقتی جایگاه حضرت ابالفضل را نسبت به حضرت سیدالشهداء میبینند، غبطه میخورند.
وفا، يعني اينكه همۀ سرمايهاش را بدهد و خود را نهتنها هيچكاره، که بدهكار بداند.
🔸النصیحه:
از این لطیفتر، نصیحت است. نُصحِ برای امام؛ به معنای نصیحت کردن و موعظه کردنِ امام نیست، بلکه بیش از وفا، و بهمعنای خیرخواهی کردن است؛ یعنی پیمانه ات را که پر کردی، آنچه را هم که از تو نخواستند، بروی انجام بدهی؛ یعنی کار را زیباتر و بیشتر از آنکه خواستند، انجام دادن. همان که خدای متعال در قرآن خطاب به پیامبر فرمود: «طه * ما أَنْزَلْنا عَلَیْکَ الْقُرْآنَ لِتَشْقی»(طه/۱-۲) پیغمبر ما! نگفتیم این قدر زحمت بکشی؛ بلکه ما گفتیم برو دست بندگان ما را بگیر و بیاور. برو عالم را آباد کن و با عبادت خودت عالم را نورانی کن. نگفتیم اینطور به زحمت بیفت. این نصیحت است. سیدالشهداء، امام است؛ اگر کاری بکنی که بگویند او نسبت به امامش نصیحت کرد و بیش از آنکه وظیفهاش بود و عهد داشت، با امام خودش نُصح داشت که خیلی چیز عجیبی است. این است که حضرت فرمود: عموی من در روز قیامت یک درجهای دارد که همه شهدا به او غبطه میخورند. این است که همه ائمه علیهم السلام ایشان را دوست دارند و افتخار میکنند. در حالی که معصوم، مدار همه کائنات است؛ ولی به مثل حضرت اباالفضل افتخار میکنند و حرفش در دستگاه آنها ردخور ندارد.
نصیحت؛ يعني بالاتر از تكليف بار برداشتن.
استاد میرباقری
@Baraye_arman