eitaa logo
بدایة و نهایة الحکمة
59 دنبال‌کننده
79 عکس
59 ویدیو
6 فایل
دروس بدایة الحکمة بدایه الحکمه نهایه الحکمه نهایة الحکمة فلسفه‌ی فلسفه فلسفه فلسفه تفسیر تسنیم جهت ارتباط 👈 @yarab2730
مشاهده در ایتا
دانلود
bedayatolhekma4 - helalian - 40- 14021027 .mp3
10.98M
🔹🔸🔹 بدایة الحکمة402 المرحلة الأولی: في کلیات مباحث الوجود فصل8: في معنی نفس الأمر توضیح عبارت «أن المفاهيم الاعتبارية العقلية و هي التي لم تنتزع من الخارج...» کاربردهای بحث آدرسهای بیشتر فصل9: في مساوقة الشیئیة و الوجود ارتباط با مباحث گذشته مبادی بحث: مبادی تصوّری: 1) تساوی 2) مساوقت/ تساوق 3) شیئیت 4 و5) وجود و عدم 6و7) ثبوت و نفی مدعا دلیل 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma4 - helalian - 41- 14021102 .mp3
11.45M
🔹🔸🔹 بدایة الحکمة402 چرایی و ضرورت تحصیل فلسفه برای طلبه المرحلة الثامنة: في انقسام الموجود إلی الواحد و الکثیر عنوان مرحله جایگاه و اهمیت مسأله فصل1: في معنی الواحد و الکثیر نکته1: فلسفی بودن مسأله (ارتباط مسأله با فلسفه) 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
falsafeyefalsafe - helalian - 9- 14021102 .mp3
10.88M
🔹🔸🔹 فلسفه فلسفه (مقدماتی) 2. فلسفه های مضاف ه. قلمرو فلسفه های مضاف 4/ بر اساس نتایج (یا سنخ گزاره‌های حاصل از آن) نکته3 نکته4: مراد از توصیفی و تجویزی نکته5: تأثیر قلمرو تاریخی مضاف‌الیه در قلمروی علم و. غایت فلسفه‌های مضاف ز. ویژگی‌های «پردازنده به فلسفهٔ مضاف» ح. انواع (گونه‌های) فلسفه های مضاف: 1/ به اعتبار مضاف الیه (هویت و چیستی مضاف الیه): 1-1) فلسفه علوم/ مضاف به علم یا علوم: 1-1-1) مضاف به یک [یا چند] علم درجه یک: مضاف مرکب 1-1-2) مضاف به یک علم درجه دوم: مضاف مضاعف 1-2) فلسفه امور/ مضاف به امور [یا حقایق/ مقولات/ پدیده ها) (یا مضاف بسیط)؛ 2/ به‌لحاظ موقف نگاه (یا مقطع مدنظر/ تحقق) 2-1) پیشینی (پیشادانشی) 2-2) پسینی (پسادانشی) 3/ به حسب علم یا علوم بودن مضاف‌الیه: 3-1) فلسفه دانش و علم به‌صورت مطلق و کلان 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma4 - helalian - 42- 14021103 .mp3
9.48M
🔹🔸🔹 بدایة الحکمة402 المرحلة الثامنة: في انقسام الموجود إلی الواحد و الکثیر ساختار مرحله فصل1: في معنی الواحد و الکثیر نکته1: فلسفی بودن مسأله (ارتباط مسأله با فلسفه) نکته2: جزء «مفاهیم عام» بودن وحدت و کثرت [بدیهی بودن وحدت و کثرت] نکته3: بی‌نیاز از تعریف بودن وحدت یا تعریف‌ناپذیر بودن آن نکته4: خلل برخی تعریف‌های ارایه شده برای واحد و کثیر نکته5: لفظی بودن تعریف واحد و کثیر نکتة6: سنخ وحدت و کثرت نکتة7: سرّ اصلی تعریف ناپذیری وحدت و کثرت تنبیه: وحدت عام و خاصّ 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
bedayatolhekma4 - helalian - 43- 14021104 .mp3
12.25M
🔹🔸🔹 بدایة الحکمة402 المرحلة الثامنة: في انقسام الموجود إلی الواحد و الکثیر فصل1: في معنی الواحد و الکثیر تنبیه: وحدت عام و خاصّ مبادی موردنیاز: 1) تساوی 2) مساوقت/ تساوق مدعا اشکال (بر اطلاق وحدت بر کثیر) پاسخ سرّ مطلب چند نکته مرتبط 🔹🔸🔹 https://eitaa.com/Bedayatolhekmat1401
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا