eitaa logo
به سوی دولت اسلامی
117 دنبال‌کننده
38 عکس
27 ویدیو
6 فایل
✍️ ایستگاه کنونی انقلاب، دولت سازی اسلامی است. سوال، انتقاد، پیشنهاد: @B_Delavar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت حاج‌ حسین یکتا برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان لینک پرداخت مستقیم: 📍https://boon.emamrezaeeha.ir/payment?id=57 شماره کارت: 📍
5041721111658309
شماره شبا: 📍IR
640700001000227888888010
روی شماره کارت و شبا بزنید کپی می شود @emamrezaeeha_ir
جنگ آب ✍️در اوایل جنگ تحمیلی هشت‌ساله، عراق پیشروی‌های زیادی داشت. فشارهای زیادی بر مردم تحمیل شد. روزبه‌روز شرایط سخت‌تر می‌شد. مسئولان امر راه‌های مختلفی برای مقابله با دشمن را انتخاب می‌کردند. در این میان مصطفی با نظر و توصیه امام خمینی در روز هفتم مهرماه ۱۳۵۹ به همراه ۶۰ نفر از رزمندگانی که تجربه جنگ در کردستان را داشتند وارد اهواز شد. از همان شب اول حملات چریکی خود را در مقابل دشمنی که تا حدود ۶۰ کیلومتری اهواز پیش آمده بود، آغاز کرد و به بررسی موقعیت هجوم دشمن مشغول شد. 👈به منزل یکی از همرزمان قدیمی خود می‌رود و پس از استراحت کوتاه از او نقشه جغرافیایی منطقه خوزستان را می‌خواهد. او ادامه ماجرا را این‌گونه گزارش می‌دهد: «به یکی از دوستان تلفن کردم و ایشان نقشه را آورد. مصطفی با چشمان تیزبین خود، حدود نیم ساعت به نقشه نگاه کرد. سپس با ناراحتی گفت: خرمشهر رفته است. آبادان هم ۹۹ درصد رفتنی است. اگر بخواهیم خرمشهر و آبادان را نجات دهیم، باید اهواز را حفظ کنیم. من به دکتر گفتم: دستور دهید چند لشکر بیاید و خوزستان را حفظ کند. او پاسخ داد: تاکتیک نظامی نیروهای ارتشی، مانند ارتش آمریکا کلاسیک است. معتقدند برای اینکه بتوانیم جلوی لشکر دشمن بایستیم باید سه لشکر داشته باشیم، ضمن اینکه جابجایی لشکر به سرعت امکان‌پذیر نیست و یک تا سه ماه طول می‌کشد. باید به هر نحو ممکن دشمن را زمین‌گیر کنیم. ⬅️ او دوباره دست بر روی نقشه برد و توضیح داد که چنانچه برخی از نهرهای منتهی به رودخانه کرخه را ببندیم و آب را به سمت غرب رودخانه منحرف کنیم می‌توانیم با سیلاب مصنوعی، جلوی نیروهای عراقی را گرفته و مواضع آن‌ها را زیر آب ببریم. در نتیجه عراقی‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند. چمران این مسئولیت را به عهده من گذاشت و گفت شما این کار را انجام دهید. من با آرپی‌جی دشمن را سرگرم می‌کنم تا شما کارتان را تمام کنید.» این نخستین باری بود که ایده جنگ آب مطرح می شد و موفقیت هایی را برای ما به ارمغان آورد. @BehrouzDelavar
به سوی دولت اسلامی
جنگ آب ✍️در اوایل جنگ تحمیلی هشت‌ساله، عراق پیشروی‌های زیادی داشت. فشارهای زیادی بر مردم تحمیل شد.
✍️ یکی از احتیاجات ضروری جامعه ما ،دست به کارهای ابتکاری زدنه. کارهای کلیشه ای، روزمره و تکراری ما رو به نتیجه مطلوب نمی رسونه. امروز بایستی مسئولان با الگوی گیری از روایت جنگ آب دیروز، نقطه جنگ آب امروز رو برای پیروزی های بزرگ در سطوح پیدا کنند و قدرت ریسک عمل کردنش رو داشته باشند.😍🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنم. ✍️ دعای ابتدای ماهمون این باشه که خدایا در این ماه رمضان توفیق بده تا هیچ بودن خودمون رو درک کنیم. 🌺 @BehrouzDelavar
✍️ آدم معنوى‌یى که با ظلم مى‌سازد، با طاغوت مى‌سازد، با نظام ظالمانه و سلطه مى‌سازد، این چطور معنویتى است؟ این‌گونه معنویت را ما نمى‌توانیم بفهمیم. بیانات در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت، 8/6/1384 @BehrouzDelavar
✍️ پرِش های ذهن من در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ⬅️ مشغول مطالعه درباره دولت اسلامی و ساختارهای اجتماعی بودم. طرح تحول، الگوی تولید فکر، بستر مناسب برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و آگاه و... . یکباره ذهنم به سمت اثاث کشی منزلمان در چند سال پیش پَرِش زد. داشتم خانه را برای تحویل دادن تمیز می کردم. همسایه خوبی داشتیم. گاهی پسرشان می آمد با هم صحبت می کردیم. لحظه های آخر آمد به سراغم. گفت حاج آقا می خواهم کتابی را هدیه بدهم. کتابی است که حتما دوستش دارید! گفتم هر چه از دوست رسد نیکوست. کتاب گناهان کبیره استاد دستغیب بود. کتابی بسیار شیرین و خواندنی. خیلی از بزرگان توصیه می کنند که این کتاب حتی شده روزانه یکی دو صفحه اش را بخوانید. چند سال از این اثاث کشی می گذرد، اما کتاب او همیشه جلوی چشمم هست. امیدوارم هر کجا هست سالم و سلامت باشد. 🔰 مشغول مطالعه شدم. چند دقیقه ای خیره به لب تاپ بودم. داشتم ناکارآمدی تمدن غرب را مطالعه می کردم. دوباره ذهنم پَرِش زد. مرا به سراغ کتابی برد که دوستم هدیه داده بود. گفتم بگذار چند صفحه ای از کتاب را مرور کنم. به فهرست کتاب نگاه کردم. نویسنده حدود 40 مورد از گناهان کبیره را برشمرده و توضیحات بسیار خوبی را ارائه داده بود. برای نمونه غیبت، دروغ، زنا و... ذکر شده است. ✅ داشتم کتاب را می خواندم، دوباره ذهنم پَرِش زد. با خودم گفتم خدایا در این کشتارهای وحشیانه این روزها، بیش از ده هزار کودک و ده ها هزار مرد و زن مظلوم به شهادت رسیده اند، اینکه کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت های بزرگ اعلام موضع نکنند، آیا گناه کبیره نیست؟ آیا سکوت عمدی یا از روی ترس و خجالت برخی از علماء گناه کبیره است؟ مگر حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات نیست؟! اگر در مرحله دولت اسلامی هستیم، بی اعتنایی نسبت به اولویت های نظام اسلامی از روی عمد گناه محسوب نمی شود؟ حال که پس از قرن ها فرصت مهم تحقق ارزش های الهی در اختیار مسلمانان قرار گرفته است، باز هم برویم مشغول درس و بحثمان بشویم و برایمان مهم نباشد که در جهانِ واقعیت ها چه اتفاقی می افتد و وضعیت اقتصادی مردم به کجا خواهد انجامید؟! درس و بحث که قطعا خوب است و باید قوی هم باشیم، اما چه درسی و چه بحثی؟! مگر دین شریف اسلام برای پیشرفت همه جانبه دنیا و آخرت برنامه ندارد؟ مسئولیت ارائه و تحقق این برنامه با کیست؟ حال که خیل عظیمی از دینداران جانشان را به کف دست گرفته اند و آماده فداکاری برای ارزش های دینی هستند، از دست دادن این فرصت بزرگ گناه کبیره نیست؟ خب سال ها آموخته ایم که اساس اسلام بر پایه توحید بنا شده است. آیا مقصود همین خدا یکی است و دوتا نیست؟ یا مسئولیت عالمان حوزوی ایجاد یک جامعه توحیدی و استقرار توحید در جامعه است؟ بارها و بارها از عدالت علوی خواندیم و توصیه کردیم. تولید فکر عدالت محور و تحقق عدالت در سطح جامعه مسئولیت علماء اسلام نیست؟ 📣 خب سؤالات همینطور پشت سرهم ذهنم را درگیر کرد. شما را هم با پَرِش های ذهنم خسته کردم، ولی به یک سؤال اساسی رسیدم. با وجود فرصت بسیار خوبی که در شرایط کنونی برای گسترش خوبی ها در جهان هست، واجبات و گناهان کبیره، همان 40 گناه و واجباتی است که در کتاب شهید عزیز حضرت آیت الله دستغیب و رساله های عملیه نگاشته شده است؟ مسئولیت های مسلمانان اکنون با مثلا چهارصد سال پیش تفاوتی نکرده است؟ بهروز دلاور @BehrouzDelavar
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و به‌کارگیری پژوهشگران برتر در پژوهش‌های مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری می‌کند. ✅کلیه گرایش‌های رشته‌های: 1. علوم اسلامی و حوزوی 2. حقوق 3. اقتصاد 4. جامعه‌شناسی و مطالعات فرهنگی 5. علوم تربیتی 6. علوم سياسی 7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی 8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات ✳️(زیرشاخه‌های هر یک از رشته‌های فوق، در فرم ثبت‌نام قابل‌مشاهده است.) ✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند: ✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه ✅دانشجو یا دانش‌آموخته دکتری در رشته‌های دانشگاهی یا سطح چهار حوزه ✳️فرایند فراخوان: ✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403) بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403) ✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.) ✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403) ✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403) ✳️برای ثبت‌نام به آدرس زیر مراجعه فرمایید formafzar.com/form/hamkary راه‌های ارتباط با مرکز zil.ink/cmir.parliran
✍ دولت اسلامی یعنی اینکه با خیال راحت میخوابی، صبح برای اقامه نماز بیدار میشی، میبینی همه گزارش چای خوردنشون رو تو صفحات مجازی گذاشتن. گوارای وجودتان😍 @BehrouzDelavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دومین همایش بین‌المللی 🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرج‌نژاد ⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳ ⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ 👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید: 🌐farajnejad.ir/hamayesh2 📲مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد: http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
| 💥 معرفی اجمالی کتاب «یک ذرّه بیش‌تر از صفر» ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی با تاکید بر اندیشه‌ی سیاسی حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای ◽️ «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای به‌تصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحله‌ی دولت‌سازی برمی‌گردد. ◽️ آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت به‌تبع پیدایش «استیت» و سیطره‌ی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پی‌جویی نمود. ◽️ اینک نظام اسلامی به‌ناچار بر مرکب فرسوده‌ی دولت مدرن آمرانه‌ی باقی‌مانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصه‌ی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانه‌ی نظریه‌ی دولت مطلوب اسلامی است. ◽️ این نظریه، بستری برای استحاله‌ی نظم وستفالیایی است. به‌نظر می‌رسد «خلاء روش‌شناختی» برای چگونگی «توسعه‌ی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربه‌زیسته‌ی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقه‌ی مغفول تدوین این نظریه است. ◽️ کتاب «یک ذرّه بیش‌تر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است. محور این تبیین، نشان‌دادن ناشناختگی روش‌شناختی خلّاق محفوف در پیدایش و پایایی انقلاب اسلامی است.
پذیرش مرکز تخصصی تمدن نوین اسلامی
این شعر رو حتما شنیدید: ما سینه زدیم بی صدا باریدند از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند ما مدعیان صف اول بودیم از آخر مجلس شهدا را چیدند اما این بار باید شعر رو تغییر داد: چون این‌بار شهدا را از صف اول چیدند🌹 ای نشسته صف اول! صف ایثار آنجاست آن سوی «نرده» ببین! لذت دیدار آنجاست @BehrouzDelavar
✍ در جستجوی معنای حدیث 《المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الرّاسِخِ لاتُحَرِّکُهُ العَواصِفُ》بودم که به این تصویر رسیدم. @BehrouzDelavar
🌱روایتی کوتاه از مدیریت بحران بی‌نظیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی در ماجرای اخیر 1️⃣ از رئیس جمهور مملکت و همراهانش «هیچ» خبری نیست! کشور در «بهت» و «ابهام» فرو رفته است. در سخنرانی برای «سلامت» آن‌ها «دعا» می‌کند، سپس با «آرامش» به مردم «اطمینان» می‌دهد که «هیچ» اختلالی در کار کشور به وجود نخواهد آمد. می‌گوید به مسئولان «توصیه‌ها» شده و کارها «مرتب» و «منظم» به پیش می‌رود. سدی محکم در برابر سیلاب احتمالی! 2️⃣ بعد از گذشت 16 ساعت، رسماً اعلام می‌شود که رئیس جمهور شهید شده است. پیامی می‌نویسد. از رئیس جمهور تمجید می‌کند ولی بر خلاف پیام‌های مشابه، فضا را «احساسی» نمی‌کند و بر انتخاب رئیس جمهور جدید تاکید می‌ورزد. 3️⃣ در این گیر و دار، مجلس خبرگان قرار است شروع به کار کند. رئیس جمهور و امام جمعه تبریز غایبان بزرگ این مجلس هستند. در این شرایط در پیامی «محکم» و «ادیبانه»، نظام اسلامی را «تعریف» می‌کند و از دیگران «دعوت» می‌کند تا به «تجربه شکست خورده غرب» بنگرند و در «طرح جامع و استوار و گره‌گشای حکمرانی اسلامی» تأمّل کنند. بعضی جملات را باید چند بار خواند تا دقیق متوجه شد! همین قدر با قدرت و تهاجمی! 4️⃣ قرار است بر پیکر رئیس جمهورِ شهید و همراهان نماز بخواند. به تجربه حاج قاسم، همه منتظر و نگران جمله «انا لا نعلم منه الا خیرا» هستند. سه بار این جمله را تکرار می‌کند. همه گریه می‌کنند جز او! فیلم‌های قبل و بعد نماز هم بیرون می‌آید: همچنان «آرام»، «محکم» و «مطمئن». 5️⃣ از ظهر همان روز، سران کشورهای مختلف به نوبت می‌آیند برای عرض تسلیت. ولی او برای «تسلیت و عزا» ننشسته است. جلسات، «کاری» می‌شود! نقطه اشتراک و تاکید صحبت‌هایش، ادامه ارتباطات و تقویت آن است. با اطلاعات همیشگی‌اش در مورد کشورها و اخبارشان صحبت می‌کند. حتی برای «اسماعیل هنیه» درس تفسیر می‌گذارد که از دو وعده الهی یکیش مانده و آن هم «نابودی اسرائیل» است و شما آن را خواهید دید! با سران چندین کشور جلسه‌ی پشت سرهم دارد، شب هم به خانواده رئیس جمهور سر می‌زند. 6️⃣ سه روز گذشت. در هر کشور دیگری این سه روز می‌توانست به «هر اتفاقی» منجر شود. ولی در ایران، «هیچ» اتفاقی نیفتاده است. همه چیز مرتب و منظم پیش می‌رود. مردم برای از دست دادن رئیس جمهورِ شهیدشان عزاداری می‌کنند و اشک می‌ریزند. پ ن: فقط یک چیز مانده: حرف‌های نگفته‌ای که شاید «بعدا» بگوید... 🔅یک سوال از شما: چند کتاب و فیلم می‌توان از این «روش مدیریت» تولید کرد؟ و در چه رشته‌های تخصصی می‌شود آن را تدریس نمود؟! ✍ حسین محمدی محب @BehrouzDelavar
💬 دعوتید به محفل نویسندگان 📢 درباره فرهنگ، ادبیات و جامعه؛ هم بخوانید و هم بنویسید. ✔️ اینجا؛ مخاطبان‌‌مان را به نوشتن ترغیب می‌کنیم، به دانایی و آگاهی، به زندگی... 🌻نخبگان، استادان و دوستان‌تان را به دعوت کنید.👇 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 ✍️شما هم، صفحه داشته باشید، فکر بکرِتان را بنویسید، بازنشر دغدغه‌های شما با ما💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ آیا قدسیت با سیاست جمع می‌شود؟ جالب است فردی در خارج از کشور می‌نشیند ساعت‌ها پیرامون تفکیک دنیا از آخرت و تفکیک دیانت از سیاست نظریه‌پردازی می‌کند، در همان زمان فردی دیگر در مقام عمل آن نظریه را باطل می‌کند. ظرفیت‌های وجودی انسان‌ها عجیب است. 👈 امروزه برای بطلان نظریه‌های ارتجاعی نیازی به کرسی‌های نظریه پردازی نیست، عمل اجتماعی انقلاب اسلامی، بطلان این نظریه‌ها را اثبات کرده است. شاید بهتر باشد وقتمان را صرف نظریه‌های ساخت درون و بیرون نظام جمهوری اسلامی ایران و جریان مقاومت در دنیا کنیم.🙏 @BehrouzDelavar
✍️ چشم‌درد فراموش‌نشدنی 🔰 چشم درد گرفته بود. به پزشک مراجعه کردند. پزشک پس از معاینه به ایشان گفت: چند روزی قرآن نخوانید. اجازه دهید چشمانتان چند روزی استراحت کند. ایشان به دکتر فرمود: «من چشم را برای قرآن خواندن می‏خواهم! چه فایده‏‌ای دارد که چشم داشته باشم و قرآن نخوانم؟ شما یک کاری کنید که من بتوانم قرآن بخوانم.» معجزه پیامبرانه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) برای ایشان نه صرفا وسیله‌ای زینتی برای طاقچه خانه‌ها یا کتابی برای مطالعه روزانه بود؛ بلکه امام انقلاب، قرآن را سرمایه‌ای بزرگ برای رشد و تعالی خود و جامعه می‌دانست. به خوبی دریافته بود که بدون قرآن نمی‌توان حرکت کرد. بشر بدون قرآن گرفتار روزمرگی، تحجر و التقاط می‌شود. پویایی و مانایی خود را از دست می‌دهد. اولین و تاریخی‌ترین سند مبارزاتی خود را با آیه چهل و ششم از سوره مبارکه سبأ آغاز کرد: «قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی.» باور عمیق داشت که وعده‌های خدا برای تألیف کتاب و مقاله، گعده‌های بی ثمر، ژست‌های روشنفکری گرفتن و سخنرانی‌های صوفیانه کلیفرنیایی نیست؛ بلکه این وعده‌ها برای ایجاد حیاتی پاکیزه و درخشان با هدف پیراستن جهان از آلودگی‌های فکری، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است. قرآن کتاب بیداری و حرکت است. در نهایت او به قرآن عمل کرد. برای خدا قیام کرد و دوران جدیدی را در عالم رقم زد. 🔰 امروز حدود پنج دهه از قیام متعهدانه او و ملت ایران می‌گذرد. چندین نسل تماشاگر افت و خیزهای انقلاب اسلامی بوده‌اند. هر چند دیگر چشم‌های بنیانگذار انقلاب پلک نمی‌زند و درد نمی‌کند؛ اما خلف صالح او پیام قرآن را به فراموشی نسپرده است. او نیز خدای قرن سیزده را خدای قرآن چهارده می‌داند. حتما می‌دانید قرار است بر اساس یک نقشه کلان قرآنی، نظمی نوین در جهان رخ دهد. صدایی که به گوش می‌رسد، صدای خردشدن پایه‌های نظام سلطه است. اما شیدن کِی بوَد مانند دیدن. جوانان آمریکایی و اروپایی شنیده‌ها را می‌بینند. ظاهرا به همین خاطر است که فرصت بی‌بدیلی برای اعتماد ایشان به وعده‌های خداوند فراهم شده است. مردم جهان باور کرده‌اند که نظام سرمایه‌داری و اومانیستی زندگی آن‌ها را به قهقرا و ارتجاع می‌کشاند. رهبر عزیز انقلاب باری دیگر فرصت را مغتنم شمرده و به جوانان آمریکا و اروپا فرموده است: 👈 «توصیه می‌کنم با قرآن آشنا شوید.» ⬅️ این توصیه مرا به یاد حوزه‌های علمیه انداخت. علیرغم همه کارآمدی‌ها و خدمات ارزشمند حوزه‌های علمیه در طول تاریخ شیعه، پرسش‌هایی راجع به حال کنونی حوزه‌ها در ذهنم نقش بسته است. آیا حوزه‌های علمیه صدای رسایی برای تبیین آموزه‌های قرآنی برای تأمین سعادت دنیا و آخرت بشر را دارد؟ آیا در حوزه‌های علمیه به قدر کفایت، طلاب و فضلایی برای این مأموریت خطیر تربیت شده اند که از سویی بتوانند شیوه‌های سلوک همه جانبه قرآنی را تعلیم دهند و از سوی دیگر توان تعامل و ارتباط با جوانان آمریکایی و اروپایی را داشته باشند؟ میزان بهره‌مندی روزانه فضلا و علمای حوزوی از قرآن و معارف قرآنی چقدر است؟ چون آموخته‌ایم که فاقد شیء نمی‌تواند معطی شیء باشد. آیا حوزه‌های علمیه ظرفیت اعزام مبلغ توانمند در لایه‌های مختلف به قدر کفایت در بستر فضای حقیقی و مجازی را دارد؟ سؤال آخر اینکه در حوزه‌های علمیه، قرآن متنی جنبی و تزئینی صرفاً برای توصیه های اخلاقی است یا کتابی است که طلاب و علماء در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خود هر روز به آن مراجعه می کنند؟ ✅ فکری برای استقبال عجیب و شگفت‌آور جوانان به قرآن کنیم تا خداوند عرصه‌های جدیدی را پیش رویمان بگذارد. @BehrouzDelavar
✍ ارتفاع ماندگار @BehrouzDelavar
🔹 در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری نسبت به ورود اساتید و نخبگان به عرصه حل مسائل کشور، «بنیاد شیخ انصاری (ره)» رویکرد تمام مأموریت‌های خود را حل مسئله قرار داده است. 🔹 بر این اساس، شناسایی، پذیرش، ساماندهی و ارتقای هسته‌های حل مسئله، در قالب «طرح شهید صدر (ره)» صورت می‌پذیرد. پس از اجرای مرحله اول این طرح در سال گذشته به صورت آزمایشی، اکنون زمینه برای حضور اساتید، نخبگان و فضلای حوزویِ فعال در عرصه حل مسئله، فراهم گردیده است. ♦️@tarh_Shahid_Sadr
📌 سرآمد تاریخ آیت الله العظمی خامنه‌ای: 🔹امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. 🔸سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. 🔹در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. 🔸سرآمدان را نمیشود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر میشوند، امروزی‌تر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. خورشید زیر ابر باقی نمیماند. 🔸ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. 🔹ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. 🔸امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچ‌کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. 🔹نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره ی درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت. ۱۴۰۲/۰۳/۱۴ بیانات در مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله) @BehrouzDelavar
شاید از حادثه می‌ترسیدیم تو به ما جرأت طوفان دادی @BehrouzDelavar