✍️انتخابات و اراده ملی
1️⃣ انتخابات مظهر اراده ملی است. هر چه جمع ما با شکوه تر باشد، اقتدارمان بیشتر خواهد شد. قدرت چانه زنی هایمان بیشتر خواهد شد.
2️⃣ در انتخاباتِ نظام جمهوری اسلامی ایران مردم به خوبی حس می کنند که شرکت کردن و یا شرکت نکردنشان بسیار مؤثر است. بر همین اساس عده ای می خواهند رأی دهند و عده کمی نیز معتقدند که رأی ندادن بهتر است.
3️⃣ اعتماد مردم به صندوق های انتخابات، یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است. این مهم نشانگر سلامت در انتخابات است. بیش از چهار دهه می گذرد و مردم اطمینان کامل دارند که رأی شان در پایداری نظام بسیار مؤثر است.
4️⃣ جمهوریت نظام متکی به انتخابات است. جمهوریت یعنی اعتماد به حضور مردم. یک پایه اساسی دولت اسلامی حضور پر شکوه مردم در سرنوشت کشور است.
5️⃣ دشمن ما، همان کسی که حقوق بشر را یدک می کشد که جان هزاران انسان برایش هیچ اهمیتی ندارد، در هر دوره انتخابات، چشم به انتخابات می دوزد. چون برای او مهم است. سرمایه گذاری می کند چون می خواهد اراده جمعی ما را خراب کند. رسانه های خود را فعال می کند، زیرا بتواند ما را هم مثل بسیاری از کشورهای دیگه به حاشیه ببرد.
6️⃣ شأن دشمن دشمنی است. از دشمن انتظار دلسوزی نداریم. اگر دلسوز بود که ما را تحریم نمی کرد!!!😳 او برایش دولت اسلامی و تمدن اسلامی معنایی ندارد. او می خواهد مثل همیشه زن یک کالا برای لذت های مردانه باشد. هر زمان خواست بدون اجازه وارد حریم خانه های مردم شود و جنایت کند، تمام ثروت های جهان را برای خود جمع کند و جهان را به دو بخش پولدار و بی پول تقسیم کند، همه دزدی بکنند اما از او نه. خلاصه می داند چگونه دشمنی کند. هر چه باشد فرزندان معاویه هستند.
7️⃣ غیر از دشمن، وعده های توخالی و بدون پشتوانه از موانع مهمی است که اراده ملی مان را خراب می کند. وعده هایی دروغین ایجاد بی اعتمادی می کند و بی اعتماد سمی است که زهر آن اراده های جمعی را نابود می کند. کاندیدا شدن برای خدا اینقدر سروصدا و بریز و بپاش ندارد. شهرت های دنیایی تاریخ انقضا دارد، اما شهرت های آخرتی تاریخ انقضا ندارد.
8️⃣ در کنار انسان های بی هدف و بی عرضه، نیروهای توانمند و با هدف کم نیستند. نیروهای متعهدی که آنچه داریم به برکت حضور ایشان است. بنابراین مهم است که در مسیر حرکت عمومی و ملی مان، چه کسی را انتخاب می کنیم.
9️⃣ حضور با شکوه در انتخابات دقیقا ایستگاهی برای رونق گرفتن دولت اسلامی و زوال تمدن غرب است. حضور امروز، بالابردن پرچم گفتمان دولت اسلامی در عصر کنونی است.
بهروز دلاور
@BehrouzDelavar
✍️روایت روزهای جنگ برای هر ملتی تلخ است مگر اینکه بخواهی معنا و مفهوم جهاد را در آن پیدا کنی. سال های دفاع مقدس در کنار بمباران ها، سختی ها و رنج ها، شیرینی ها و تجربه های آموزنده بسیاری برای امروزمان دارد.
از یک سو الگوهای پرجاذبه ای که دل هر عاشقی را از رفتنشان می سوزاند.
از یک سوی نمایش ابتکارات، خلاقیت هایی که در عصر امروز نیز شگفت آور است.
و ده ها سوی دیگر که بسیار بسیار جذاب و شیرین است.
روزهای #پنجشنبه در قالب طرح👈 #پای_درس_جهاد_و_شهادت 👉، جنگ هشت ساله را در کنار هم خواهیم آموخت.
گاهی یک خاطره
گاهی یک روایت تاریخی
گاهی تشریح یک عملیات
یا تحلیل های سیاسی
یا معرفی کتاب
یا معرفی شهدا و....
در مسیر رسیدن به دولت اسلامی، محضر گنجِ جنگ خواهیم بود.
@BehrouzDelavar
#پای_درس_جهاد_و_شهادت
#روز_پنجشنبه
✍ اگر میخواستیم از سیره شهدا در انتخابات بگیم باید به جای شش عکس، هزار تا عکس بارگذاری می کردیم. اما به نظرم همین کافیه.
در خانه اگر کس است
یک حرف بس است
خاطرات شهدا در زمینه انتخابات رو میشه در قالب یک کتاب معرفی کرد.
سرفصل های مهمی هست مثل:
۱. اصل مشارکت در انتخابات
۲. رای دادن در اولین ساعات روز انتخابات
۳. تلاش برای انتخاب اصلح
۴. پرهیز از توهین و تهمت و غیبت در تبلیغ انتخاباتی (رعایت اخلاق در تبلیغ انتخابات)
و....
@BehrouzDelavar
به سوی دولت اسلامی
#پای_درس_جهاد_و_شهادت #روز_پنجشنبه ✍ اگر میخواستیم از سیره شهدا در انتخابات بگیم باید به جای شش ع
اگر کسی از عزیزان قلم خوبی داره و علاقه مند هست که در زمینه سیره شهدا با محوریت انتخابات کتاب و یا مقاله علمی پژوهشی بنویسه، بنده هم کمک میکنم و درخدمت هستم.
@B_Delavar
✍ مسئولیت مهم حوزه های علمیه چیست؟ دغدغه اصلی حوزه علمیه و فضلای حوزه چه باید باشد؟ چه هویتی تفاوت میان حوزه علمیه پس از انقلاب با قبل از انقلاب را نشان می دهد؟
⬇️⬇️⬇️
خواهش میکنم با دقت مطالعه بفرمایید🙏
✍آنچه بنده به ذهنم بود عرض کنم این بود که حوزههای علمیّه مرکز آموزش اسلامند؛ بالاخره دین باید فهمیده بشود، شناخته بشود، دانسته بشود، عمقیابی بشود، [لذا] مرکز لازم دارد؛ این مرکز، حوزههای علمیّهاند که عالِم دینی درست میکنند. حوزههای علمیّه، مرکز تعلیم اسلامند. 👈 اسلام فقط معرفت نیست، تعهّد به عمل و تحقّق احکام اسلام هم جزو اسلام است؛ یعنی یک وقت هست که ما اسلام را -که میخواهیم در حوزه یاد بگیریم- فقط عبارت میدانیم از اصول و فروع و اخلاق و همینهایی که هست -[که] واقعیّت هم همین است؛ [یعنی] اصول دین، فروع دین، ارزشهای اخلاقی، سبک زندگی، آئین حکمرانی، اینها همه جزو اسلام و جزو معارف اسلامی است- خب اینها را باید برویم در حوزهی علمیّه یاد بگیریم. لکن این [برداشت] درست نیست؛ این بخشی از کار حوزههای علمیّه است؛ چرا؟ چون این بخشی از اسلام است؛ بخش دیگرِ اسلام عبارت است از محقّق کردنِ این حقایق در متن جامعه، در متن زندگی مردم، یعنی هدایت؛ این بخشی از اسلام است دیگر. اسلام فقط توحید به معنای علم توحید با همان عمق و معرفتِ عرفانی و فلسفی و [مانند] اینها نیست، بلکه اسلام عبارت است از استقرار توحید در جامعه؛ یعنی جامعه موحّد بشود؛ این هم جزو اسلام است.👉
✍ مگر شما نمیگویید: اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء؟ علمای دین، ورثهی انبیائند دیگر؛ اینجا مراد از علما، علمای دین هستند و اینها ورثهی انبیائند. انبیا چه کاره بودند؟ 👈 [آیا] انبیا آمدند تا معارف دین را فقط بیان کنند یا نه، معارف دین را در جامعه محقّق کنند؟ حتماً این دوّمی است: لَقَد اَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَ اَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَ المیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط. این «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط» نشان میدهد که حضور انبیا برای «قیام به قسط» لازم است، یعنی رابطه هست بین حرکت انبیا و «قیام به قسط» در جامعه؛ حالا این «لام» در «لِیَقومَ» چه «لامِ» علّیّت باشد، چه «لامِ» عاقبت و نتیجه باشد، فرقی نمیکند؛ یعنی نبی باید اقامهی قسط کند در جامعه و چون اقامهی قسط میخواهد بکند، مبارزه میکند؛ وَالّا اگر نبی نمیخواست اقامهی قسط بکند، توحید را نمیخواست عملی بکند، اندادالله را نمیخواست به کنار بزند، جهاد لازم نبود👉 این «وَ کَاَیِّن مِن نَبِیٍّ قاتَلَ مَعَه رِبِّیّونَ کَثیرٌ فَما وَهَنوا لِمآ اَصابَهُم فی سَبیلِ الله»(۱۰) برای چیست؟ چرا مجاهدت کردند؟ همهی انبیا مجاهدت کردند، حالا بعضیها توانستند، دستشان رسید، مقاتله کردند: قاتَلَ مَعَه رِبِّیّونَ کَثیر، [بعضی هم نتوانستند.] ما خب خبر انبیا را نداریم امّا در بعضی از روایات اشارهای هست: اَوَّلُ مَن قاتَلَ فی سَبیلِ اللَهِ اِبراهیم؛ حالا ما در حالات حضرت ابراهیم [در قرآن] این را نداریم امّا در روایت این را داریم؛ و بقیّهی انبیا [هم] مقاتله کردند، مجاهده کردند فیسبیلالله. در اسلام [هم که داریم] «قاتِلُوا الَّذینَ یَلونَکُم مِنَ الکُفّار»،یا «اَلَّذینَ ءامَنوا یُقاتِلونَ فی سَبیلِ الله»، این قتال و جهاد برای چیست؟
✍ پیغمبر اکرم قبل از اینکه بیاید مدینه، از مردم مدینه که آمده بودند، از نمایندگان اوس و خزرج بیعت گرفت؛ گفت با جانتان، با مالتان باید همراه من باشید، آنها هم قبول کردند، پیغمبر [هم] تشریف آورد مدینه. وقتی هم وارد مدینه شد، هیچ سؤال نکرد که حالا مثلاً حاکمیّت هم به عهدهی ما است یا نه؛ نه، معلوم بود، همه میدانستند آمده و حاکمیّت و حکمرانی و ادارهی حکومت به عهدهی او است. دین برای این است: ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله؛(۱۴) معنای «لِیُطاعَ» 👈فقط این نیست که اگر گفت نماز بخوانید، نماز بخوانید؛ نه، [معنایش] اطاعت در همهی امور زندگی [است]، یعنی حکمرانی. خب پس این بخشی از اسلام است، یعنی بخشی از اسلام عبارت است از معارف اسلامی که این معارف شامل عقلیّات و نقلیّات و ارزشهای اخلاقی و بیان سبک زندگی و شیوهی حکومت است؛ و همهی اینها جزو معارف اسلامی است که دانستن اینها لازم است. این بخشی از اسلام است؛ بخشی از اسلام هم عبارت است از تحقّق اینها در خارج؛ یعنی توحید محقّق بشود در خارج، نبوّت به معنای در رأس جامعه بودن تحقّق پیدا کند. خب «اَلعُلَماءُ وَرَثَةُ الاَنبیاء» را باید شما محقّق کنید. نمیگویم حتماً باید شما در رأس جامعه باشید -خب شکل حکومت ممکن است انواع و اقسامی داشته باشد- امّا شما به عنوان عالم دین و متخصّص دین موظّفید که اسلام را در خارج، در محیط زندگی محقّق کنید؛ این وظیفهی ما است.👉 این کاری است که امام بزرگوار کرد.
یکی از دوستان بدرستی اشاره کردند به منشور روحانیّت و آن نامهی مفصّل امام. 👈منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد.👉
👈 پس این کاری که حوزهی علمیّه در زمان مبارزات اخیر -یعنی مبارزات منتهی به [تشکیل] جمهوری اسلامی- با رهبری امام انجام داد، این درست همان وظیفهای است که حوزه بایستی انجام میداد. این جور نیست که ما بگوییم حوزه کاری خارج از وظایف خود در دوران مبارزات انجام داد؛ نخیر. امام در رأس بود، طلّاب و فضلا و خیلی از بزرگان حوزه همراهی کردند، پشت سر امام راه افتادند و حرکت کردند.👉 بنده یک وقتی تشبیه کردم این حرکت طلّاب را در آن روز در سطح عظیم کشور به آنچه در این آیهی شریفه آمده است: وَ اَوحیٰ رَبُّکَ اِلَی النَّحلِ اَنِ اتَّخِذی مِنَ الجِبالِ بُیوتًا وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمّا یَعرِشونَ، ثُمَّ کُلی مِن کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسلُکی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخرُجُ مِن بُطونِها شَراب مُختَلِفٌ اَلوانُه فیه؛ گفتم هم عسل داشتند، هم نیش داشتند؛ مثل زنبور عسل. طلبهی آن روز، هم میرفت مردم را هشیار میکرد، بیدار میکرد و جوان را سیراب میکرد از معارف انقلاب و مبارزهی در راه خدا و در راه اسلام، هم نیش خودش را به آن که باید بزند میزد؛ این واقعیّت قضیّه است. این وظیفهی حوزه بود، و کاری بود که انجام داد. آن روز آن کار را باید میکرد، 👈 امروز هم که بحمدالله نظام اسلامی به وجود آمده، تشکیل شده، ما منتظریم که دولت اسلامیِ به معنای واقعی و سپس جامعهی اسلامیِ به معنای واقعی و سپس تمدّن اسلامیِ به معنای حقیقی به وجود بیاید، حوزهی علمیّه مسئولیّتهای متناسب با این کار بزرگ را دارد، باید انجام بدهد. چه کار باید بکنید؟ باید بنشینید فکر کنید دیگر؛ اینها جزو آن موضوعات و مباحث فکری شما است.👉🌺
بیانات در دیدار طلاب حوزه های علمیه، ۱۸/۲/۱۳۹۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعوت حاج حسین یکتا برای کمک به سیلزدگان سیستان و بلوچستان
لینک پرداخت مستقیم:
📍https://boon.emamrezaeeha.ir/payment?id=57
شماره کارت:
📍
5041721111658309شماره شبا: 📍IR
640700001000227888888010روی شماره کارت و شبا بزنید کپی می شود #جمعیت_امام_رضاییها @emamrezaeeha_ir
جنگ آب
✍️در اوایل جنگ تحمیلی هشتساله، عراق پیشرویهای زیادی داشت. فشارهای زیادی بر مردم تحمیل شد. روزبهروز شرایط سختتر میشد. مسئولان امر راههای مختلفی برای مقابله با دشمن را انتخاب میکردند. در این میان مصطفی با نظر و توصیه امام خمینی در روز هفتم مهرماه ۱۳۵۹ به همراه ۶۰ نفر از رزمندگانی که تجربه جنگ در کردستان را داشتند وارد اهواز شد. از همان شب اول حملات چریکی خود را در مقابل دشمنی که تا حدود ۶۰ کیلومتری اهواز پیش آمده بود، آغاز کرد و به بررسی موقعیت هجوم دشمن مشغول شد.
👈به منزل یکی از همرزمان قدیمی خود میرود و پس از استراحت کوتاه از او نقشه جغرافیایی منطقه خوزستان را میخواهد. او ادامه ماجرا را اینگونه گزارش میدهد: «به یکی از دوستان تلفن کردم و ایشان نقشه را آورد. مصطفی با چشمان تیزبین خود، حدود نیم ساعت به نقشه نگاه کرد. سپس با ناراحتی گفت: خرمشهر رفته است. آبادان هم ۹۹ درصد رفتنی است. اگر بخواهیم خرمشهر و آبادان را نجات دهیم، باید اهواز را حفظ کنیم. من به دکتر گفتم: دستور دهید چند لشکر بیاید و خوزستان را حفظ کند. او پاسخ داد: تاکتیک نظامی نیروهای ارتشی، مانند ارتش آمریکا کلاسیک است. معتقدند برای اینکه بتوانیم جلوی لشکر دشمن بایستیم باید سه لشکر داشته باشیم، ضمن اینکه جابجایی لشکر به سرعت امکانپذیر نیست و یک تا سه ماه طول میکشد. باید به هر نحو ممکن دشمن را زمینگیر کنیم.
⬅️ او دوباره دست بر روی نقشه برد و توضیح داد که چنانچه برخی از نهرهای منتهی به رودخانه کرخه را ببندیم و آب را به سمت غرب رودخانه منحرف کنیم میتوانیم با سیلاب مصنوعی، جلوی نیروهای عراقی را گرفته و مواضع آنها را زیر آب ببریم. در نتیجه عراقیها مجبور به عقبنشینی میشوند. چمران این مسئولیت را به عهده من گذاشت و گفت شما این کار را انجام دهید. من با آرپیجی دشمن را سرگرم میکنم تا شما کارتان را تمام کنید.» این نخستین باری بود که ایده جنگ آب مطرح می شد و موفقیت هایی را برای ما به ارمغان آورد.
#پای_درس_جهاد_و_شهادت
#روز_پنجشنبه
@BehrouzDelavar
به سوی دولت اسلامی
جنگ آب ✍️در اوایل جنگ تحمیلی هشتساله، عراق پیشرویهای زیادی داشت. فشارهای زیادی بر مردم تحمیل شد.
✍️ یکی از احتیاجات ضروری جامعه ما ،دست به کارهای ابتکاری زدنه. کارهای کلیشه ای، روزمره و تکراری ما رو به نتیجه مطلوب نمی رسونه. امروز بایستی مسئولان با الگوی گیری از روایت جنگ آب دیروز، نقطه جنگ آب امروز رو برای پیروزی های بزرگ در سطوح پیدا کنند و قدرت ریسک عمل کردنش رو داشته باشند.😍🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو خدمت شما عزیزان تبریک عرض می کنم.
✍️ دعای ابتدای ماهمون این باشه که خدایا در این ماه رمضان توفیق بده تا هیچ بودن خودمون رو درک کنیم. 🌺
@BehrouzDelavar
✍️ آدم معنوىیى که با ظلم مىسازد، با طاغوت مىسازد، با نظام ظالمانه و سلطه مىسازد، این چطور معنویتى است؟ اینگونه معنویت را ما نمىتوانیم بفهمیم.
بیانات در دیدار رئیسجمهور و اعضای هیأت دولت، 8/6/1384
#غزه
@BehrouzDelavar
✍️ پرِش های ذهن من در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان
⬅️ مشغول مطالعه درباره دولت اسلامی و ساختارهای اجتماعی بودم. طرح تحول، الگوی تولید فکر، بستر مناسب برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و آگاه و... . یکباره ذهنم به سمت اثاث کشی منزلمان در چند سال پیش پَرِش زد. داشتم خانه را برای تحویل دادن تمیز می کردم. همسایه خوبی داشتیم. گاهی پسرشان می آمد با هم صحبت می کردیم. لحظه های آخر آمد به سراغم. گفت حاج آقا می خواهم کتابی را هدیه بدهم. کتابی است که حتما دوستش دارید! گفتم هر چه از دوست رسد نیکوست. کتاب گناهان کبیره استاد دستغیب بود. کتابی بسیار شیرین و خواندنی. خیلی از بزرگان توصیه می کنند که این کتاب حتی شده روزانه یکی دو صفحه اش را بخوانید. چند سال از این اثاث کشی می گذرد، اما کتاب او همیشه جلوی چشمم هست. امیدوارم هر کجا هست سالم و سلامت باشد.
🔰 مشغول مطالعه شدم. چند دقیقه ای خیره به لب تاپ بودم. داشتم ناکارآمدی تمدن غرب را مطالعه می کردم. دوباره ذهنم پَرِش زد. مرا به سراغ کتابی برد که دوستم هدیه داده بود. گفتم بگذار چند صفحه ای از کتاب را مرور کنم. به فهرست کتاب نگاه کردم. نویسنده حدود 40 مورد از گناهان کبیره را برشمرده و توضیحات بسیار خوبی را ارائه داده بود. برای نمونه غیبت، دروغ، زنا و... ذکر شده است.
✅ داشتم کتاب را می خواندم، دوباره ذهنم پَرِش زد. با خودم گفتم خدایا در این کشتارهای وحشیانه این روزها، بیش از ده هزار کودک و ده ها هزار مرد و زن مظلوم به شهادت رسیده اند، اینکه کشورهای اسلامی نسبت به این جنایت های بزرگ اعلام موضع نکنند، آیا گناه کبیره نیست؟ آیا سکوت عمدی یا از روی ترس و خجالت برخی از علماء گناه کبیره است؟ مگر حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات نیست؟! اگر در مرحله دولت اسلامی هستیم، بی اعتنایی نسبت به اولویت های نظام اسلامی از روی عمد گناه محسوب نمی شود؟ حال که پس از قرن ها فرصت مهم تحقق ارزش های الهی در اختیار مسلمانان قرار گرفته است، باز هم برویم مشغول درس و بحثمان بشویم و برایمان مهم نباشد که در جهانِ واقعیت ها چه اتفاقی می افتد و وضعیت اقتصادی مردم به کجا خواهد انجامید؟! درس و بحث که قطعا خوب است و باید قوی هم باشیم، اما چه درسی و چه بحثی؟! مگر دین شریف اسلام برای پیشرفت همه جانبه دنیا و آخرت برنامه ندارد؟ مسئولیت ارائه و تحقق این برنامه با کیست؟ حال که خیل عظیمی از دینداران جانشان را به کف دست گرفته اند و آماده فداکاری برای ارزش های دینی هستند، از دست دادن این فرصت بزرگ گناه کبیره نیست؟ خب سال ها آموخته ایم که اساس اسلام بر پایه توحید بنا شده است. آیا مقصود همین خدا یکی است و دوتا نیست؟ یا مسئولیت عالمان حوزوی ایجاد یک جامعه توحیدی و استقرار توحید در جامعه است؟ بارها و بارها از عدالت علوی خواندیم و توصیه کردیم. تولید فکر عدالت محور و تحقق عدالت در سطح جامعه مسئولیت علماء اسلام نیست؟
📣 خب سؤالات همینطور پشت سرهم ذهنم را درگیر کرد. شما را هم با پَرِش های ذهنم خسته کردم، ولی به یک سؤال اساسی رسیدم. با وجود فرصت بسیار خوبی که در شرایط کنونی برای گسترش خوبی ها در جهان هست، واجبات و گناهان کبیره، همان 40 گناه و واجباتی است که در کتاب شهید عزیز حضرت آیت الله دستغیب و رساله های عملیه نگاشته شده است؟ مسئولیت های مسلمانان اکنون با مثلا چهارصد سال پیش تفاوتی نکرده است؟
بهروز دلاور
@BehrouzDelavar
✳️مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی به منظور تکمیل «شبکه پژوهشگران» خود و بهکارگیری پژوهشگران برتر در پژوهشهای مرتبط با نظام قانونگذاری، از میان برادران و خواهران حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور در رشته های زیر دعوت به همکاری میکند.
✅کلیه گرایشهای رشتههای:
1. علوم اسلامی و حوزوی
2. حقوق
3. اقتصاد
4. جامعهشناسی و مطالعات فرهنگی
5. علوم تربیتی
6. علوم سياسی
7. مدیریت، سیاستگذاری و حکمرانی
8. معماری، کشاورزی و محیط زیست، صنایع و معادن و فناوری اطلاعات
✳️(زیرشاخههای هر یک از رشتههای فوق، در فرم ثبتنام قابلمشاهده است.)
✳️شرایط متقاضیان: متقاضیان باید علاوه بر شرایط عمومی، دارای یکی از شرایط زیر باشند:
✅برخوردار از هر دو مدرک کارشناسی ارشد دانشگاهی و سطح سه حوزه
✅دانشجو یا دانشآموخته دکتری در رشتههای دانشگاهی یا سطح چهار حوزه
✳️فرایند فراخوان:
✅ارسال کارنامک (رزومه) علمی و پژوهشی (تا پایان فروردین ماه 1403)
بررسی اولیه و دعوت منتخبین به مصاحبه (تا نیمه اول اردیبهشت ماه 1403)
✅مصاحبه حضوری (تا پایان خرداد ماه 1403) (برای متقاضیان خارج از قم، امکان مصاحبه به صورت مجازی فراهم است.)
✅اعلام نتایج نهایی (نیمه اول تیرماه 1403)
✅گذراندن دوره مدرسه پارلمانی (تا پایان مرداد 1403)
✳️برای ثبتنام به آدرس زیر مراجعه فرمایید
formafzar.com/form/hamkary
راههای ارتباط با مرکز
zil.ink/cmir.parliran
✍ دولت اسلامی یعنی اینکه با خیال راحت میخوابی، صبح برای اقامه نماز بیدار میشی، میبینی همه گزارش چای خوردنشون رو تو صفحات مجازی گذاشتن.
گوارای وجودتان😍
@BehrouzDelavar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 دومین همایش بینالمللی #دشمن_شناسی
🖇به مناسبت سومین سالگرد رحلت استاد محمدحسین فرجنژاد
⏰زمان برگزاری: ۷ تیرماه ۱۴۰۳
⏱ مهلت ارسال آثار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
👈جهت کسب اطلاعات بیشتر به آی دی ایتا @farajnejad_ir یا سایت زیر مراجعه فرمایید:
🌐farajnejad.ir/hamayesh2
📲مؤسسه فرهنگی رسانهای استاد محمدحسین فرجنژاد:
http://eitaa.com/joinchat/1842479109C6a0ba6652b
|
💥 معرفی اجمالی کتاب
«یک ذرّه بیشتر از صفر»
ناشناختگی خلاق انقلاب اسلامی
با تاکید بر اندیشهی سیاسی حضرت آیتالله خامنهای
◽️ «انقلابِ کاملِ ناتمام» گویاترین عبارت برای بهتصویرکشیدن مختصات موقعیت فعلی انقلاب اسلامی است. یکی از وجوه ناتمامی این انقلاب کامل، عدم تشکیل «دولت مطلوب اسلامی» و تداوم ساختارهای «دولت مدرن آمرانه» بعد از پیروزی انقلاب است. این نقصان، نه به انقلاب و نظام اسلامی، بلکه به ضعفِ روشیِ «امر سیاسی» ما برای پیشبرد مرحلهی دولتسازی برمیگردد.
◽️ آبشخور این نقص را باید در نابسندگی ادراک امروزین ما از اقتضائات روشیِ ساختِ نهادیِ قدرت بهتبع پیدایش «استیت» و سیطرهی جهانیِ نظمِ وستفالیایی پیجویی نمود.
◽️ اینک نظام اسلامی بهناچار بر مرکب فرسودهی دولت مدرن آمرانهی باقیمانده از رژیم پیشین سوار شده است. «انقلاب سیاسی اسلامی» و «نظام جدید اسلامی» برای سرپرستی عرصهی عمومی باید مرکبِ رهوار خودش را بیافریند؛ این امر نیازمند تدوین خلاقانهی نظریهی دولت مطلوب اسلامی است.
◽️ این نظریه، بستری برای استحالهی نظم وستفالیایی است. بهنظر میرسد «خلاء روششناختی» برای چگونگی «توسعهی اثر» و «امتدادبخشی وجودی» به تجربهزیستهی تصورناپذیر انقلاب اسلامی، حلقهی مغفول تدوین این نظریه است.
◽️ کتاب «یک ذرّه بیشتر از صفر» این خلاء را به تصویر کشیده و چگونگی پرکردن آن را مورد تامل قرار داده است. محور این تبیین، نشاندادن ناشناختگی روششناختی خلّاق محفوف در پیدایش و پایایی انقلاب اسلامی است.
این شعر رو حتما شنیدید:
ما سینه زدیم بی صدا باریدند
از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم
از آخر مجلس شهدا را چیدند
اما این بار باید شعر رو تغییر داد:
چون اینبار شهدا را از صف اول چیدند🌹
ای نشسته صف اول! صف ایثار آنجاست
آن سوی «نرده» ببین! لذت دیدار آنجاست
#رئیس_جمهور_مغتنم
#خادم_جمهور
#شهید_جمهور
@BehrouzDelavar