eitaa logo
بنیاد فرهنگی امامت
2.2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
269 ویدیو
69 فایل
کانال اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری امامت اهل بیت علیهم السلام. فعالیت های آموزشی پژوهشی فرهنگی در حوزه امامت https://zil.ink/emamat.ir ارتباط با ادمین @ABOZEINABB
مشاهده در ایتا
دانلود
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 17 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🛑تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/HSR67 🆔@bonyad_emamat
◀️متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم بابی را در کافی عنوان کردند، باب الصبر اولا خود صبر معنایش چیست؟ ثانیا این صبر با توجه به آن چه که برای انسان اتفاق میفته چگونه‌ باید باشه؟ ثالثا مرکز صبر کجاست؟ اینطور که از مجموع مطالعات خودم به دست آوردم این است که صبر را می‌توان تعبیر کرد به کف نفس کف نفس که انسان بر نفس خودش مسلط باشد بنابراین مرکز صبر، نفس انسانی است و نفس انسانی آیا با قلب انسانی دوتاست یا یکی است؟و آن چه که بر اعضا و جوارح انسان حاکمیت دارد قلب است یا نفس؟ این امور را که بررسی کنیم چه بر اساس لغت و چه اصطلاحات قرآن کریم و چه استعمالات روایات، خلاصه می شود که صبر این است که انسان بر نفسش سیطره داشته باشد و در حوادثی که برای انسان پیش می‌آید متناسب آن رفتار کند. و اگر صبر در وجود انسان و در قلب او استقرار پیدا کرد تمام اعضا و جوارح انسانی متناسب با حالاتی که پیش می‌آید رفتار خواهد کرد. از لغت و روایات و قرآن کریم استفاده می شود در قرآن امر شده به استعانت به صبر و صلاة که در این آیه صبر تفسیر شده به صوم وقتی انسان روزه می‌گیرد چگونه است حال انسان ؟ اینکه روزه میگیرد و کف نفس دارد و سیطره دارد بر نفس خودش که صبر به صوم تفسیر شده است یا در روایات صبر تقسیم شده بر سه قسم: قسم اول: صبر بر طاعت یعنی وقتی مولا امر کرد، بر من امتثال امر او واجب است؛ این نفس است که می‌خواست از زیر بار اطاعت فرار کند و لذا باید انسان سیطره بر نفس داشته باشد و امر را امتثال کند قسم دوم: صبر در معصیت که اگر معصیتی پیش آید، انسان اگر سیطره بر نفسش نداشته باشد و کف نفس نکند لا محاله اعضا و جوارح راه می‌افتند به سمت آن معصیت و بالعکس اعضا و جوارح تحت عقل و قلب قرار گرفته و سراغ گناه نمی‌روند. قسم سوم: صبر بر مصیبت انسان اگر حادثه ناگواری برایش رخ دهد و نتواند سیطره داشته باشد بر نفس، لا محاله می‌بینید بر زبان انسان حرفهای بدی و اعتراض به خدا جاری می شود و بر اعضاء و جوارح انسان حرکاتی سر می‌زند که مناسب شان او نیست. لذا صبر را معنا می‌کنیم به کف نفس و مرکز صبر هم قلب است که قلب مطمئن داشته باشد که در اینصورت هم در طاعت و معصیت و مصیبت در همه احوال انسان تسلیم خواهد بود در برابر مولا از من خواسته فلان لذت را چشم پوشی کنم می‌گویم چشم از من خواسته فلان تکلیف را انجام دهم می‌گویم چشم از من خواسته اگر حادثه ناگواری پیش آمد در برابر خداوند متعال تسلیم باشم می‌گویم چشم و لذاست که در روایت داریم قَالَ أَمِيرُ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : اَلصَّبِرُ مِنَ اَلْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ وَ لاَ خَيْرَ فِي جَسَدٍ لاَ رَأْسَ مَعَهُ وَ لاَ فِي إِيمَانٍ لاَ صَبْرَ مَعَهُ. با توجه به آن چه عرض کردم کاملا این روایت معنایش روشن می شود. اگر انسان کف نفس نکرده باشد و صبر نداشته باشد ایمان ندارد و اگر بخواهد در معاصی نفسش را حاکم بکند و صبر نداشته باشد ایمانش را از دست داده است.چرا؟ چون نفس انسان را وا می‌دارد به کارهای غیر مناسب در هر موقعیتی لذا تشبیه کردند صبر را، مِنَ اَلْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ انسانی که جسد از او باقی بماند و راس نداشته باشد چه اثری دارد؟؟! چه خاصیتی دارد؟؟! این صورت و راس انسان است که مورد خطاب قرار می‌گیرد والا با چه چیزی می‌خواهید ارتباط بگیرید الصبر راس الایمان یعنی صبر در قله قرار گرفته است و بقیه در مراتب پایین تر قرار گرفتند اَلصَّبِرُ مِنَ اَلْإِيمَانِ كَالرَّأْسِ مِنَ اَلْجَسَدِ وَ لاَ خَيْرَ فِي جَسَدٍ لاَ رَأْسَ مَعَهُ این اثر صبر است برای مومن هم در بُعد اعتقادی و هم در بعد عملی 🆔@bonyad_emamat
هدایت شده از بنیاد فرهنگی امامت
https://ble.ir/bonyad_emamat ما را در پیام رسان دنبال کنید
🔷️ذهبی و کثرت طرق حدیث غدیر🔷️ شمس الدین ذهبی درباره طرق حدیث غدیر می‌گوید: من طریق حدیث غدیر را که در کتاب ابن جریر طبری آمده را دیدم: فاندهشت له ولکثرة تلک الطرق. [۱] من وحشت زده و شگفت زده شدم از این همه طریق برای حدیث غدیر. او در کتاب دیگرش می‌گوید: جمع طرق حدیث غدیر خم فی اربعة اجزاء رایت شطره فبهرنی سعة روایاته وجزمت بوقوع ذلک. [۲] محمد ابن جریر طبری طرق حدیث غدیر خم را در چهار جلد جمع کرده است، بعضی از این‌ها را دیدم و مبهوت ماندم و عقل از سرم پرید و این همه روایات متعدد دیدم و قطع پیدا کردم که این حدیث غدیر اتفاق افتاده است. [۱] ذهبی، شمس‌الدین، تذکرة الحفاظ، ج۲، ص۲۰۳. [۲] ذهبی، شمس‌الدین، سیر اعلام النبلاء، ج۱۴، ص۲۷۷. 📌 با این لینک وارد جمع پریشان شوید👇 https://b2n.ir/b29933 🆔@bonyad_emamat
⬅️گزیده بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی در مورد حضرت امیرالمؤمنین علی سلام الله علیه 🆔@bonyad_emamat 🆔@ayatollahalimilani
🔷 ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام در قرآن 🔷 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖊 نویسنده: غلامحسین زینلی 🌐 برای دریافت مقاله وارد سایت فصلنامه امامت پژوهی شوید👇🏻 http://jep.emamat.ir/article_60038.html 🆔@bonyad_emamat
33.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 18 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🛑تماشای ویدیو در آپارات: https://www.aparat.com/v/adjWq 🆔@bonyad_emamat
سلسله مباحث اخلاقی 18.mp3
3.52M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 18 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
متن بیانات معظم له: بسم الله الرحمن الرحیم مرحوم کلینی در کتاب الصبر ۲۵ روایت ذکر کرده که روایاتش خیلی از ابواب دیگر بیشتر است و به این باب اهمیت دادند .چند روایت از این باب بخوانیم عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: إِذَا دَخَلَ اَلْمُؤْمِنُ فِي قَبْرِهِ كَانَتِ اَلصَّلاَةُ عَنْ يَمِينِهِ وَ اَلزَّكَاةُ عَنْ يَسَارِهِ وَ اَلْبِرُّ مُطِلٌّ عَلَيْهِ وَ يَتَنَحَّى اَلصَّبْرُ نَاحِيَةً فَإِذَا دَخَلَ عَلَيْهِ اَلْمَلَكَانِ اَللَّذَانِ يَلِيَانِ مُسَاءَلَتَهُ قَالَ اَلصَّبْرُ لِلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلْبِرِّ دُونَكُمْ صَاحِبَكُمْ فَإِنْ عَجَزْتُمْ عَنْهُ فَأَنَا دُونَهُ . { الکافي ، جلد۲ ، صفحه۹۰} اگر نتوانستید نجاتش بدید من هستم. این خیلی معنا دارد که آن چه بیشتر به داد مومن در آخرت می‌رسد صبر اوست. اگر انسان صبوری باشد در این عالم به همه معانی آن ، ممکن است در نمازش خللی باشد و ممکن است در زکات و صومش خللی باشد این صبر است که به دادش می‌رسد. روایت دیگر از امام صادق علیه‌السلام دَخَلَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ص الْمَسْجِدَ فَإِذَا هُوَ بِرَجُلٍ عَلَى بَابِ الْمَسْجِدِ كَئِيبٍ حَزِينٍ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَا لَكَ قَالَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أُصِبْتُ بِأَبِي [وَ أُمِّي‌] وَ أَخِي وَ أَخْشَى أَنْ أَكُونَ قَدْ وَجِلْتُ‌[2] فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع عَلَيْكَ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ الصَّبْرِ تَقْدَمْ عَلَيْهِ غَداً وَ الصَّبْرُ فِي الْأُمُورِ بِمَنْزِلَةِ الرَّأْسِ مِنَ الْجَسَدِ فَإِذَا فَارَقَ الرَّأْسُ الْجَسَدَ فَسَدَ الْجَسَدُ وَ إِذَا فَارَقَ الصَّبْرُ الْأُمُورَ فَسَدَتِ الْأُمُورُ. { الکافي ، جلد۲ ، صفحه۹۰} یعنی خوف این را دارم که ایمانم را از دست بدهم که یکی از اقسام صبر این است که صبر بر مصیبت داشته باشد در این روایت هم حکم صبر به نسبت به ایمان، حکم راس است به نسبت به بدن روایت بعد: عَنْ أَبِي الْحَسَنِ ع قَالَ: قَالَ لِي مَا حَبَسَكَ عَنِ الْحَجِّ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَقَعَ عَلَيَّ دَيْنٌ كَثِيرٌ وَ ذَهَبَ مَالِي وَ دَيْنِيَ الَّذِي قَدْ لَزِمَنِي هُوَ أَعْظَمُ مِنْ ذَهَابِ مَالِي فَلَوْ لَا أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَصْحَابِنَا أَخْرَجَنِي مَا قَدَرْتُ أَنْ أَخْرُجَ فَقَالَ لِي إِنْ تَصْبِرْ تُغْتَبَطْ وَ إِلَّا تَصْبِرْ يُنْفِذِ اللَّهُ مَقَادِيرَهُ رَاضِياً كُنْتَ أَمْ كَارِهاً. { الکافي ، جلد۲ ، صفحه۹۰} اگر صبر کنی دیگران به تو غبطه میخورند و الا تقدیرات الهی برای تو اتفاق می‌افتد. بنابراین انسان عاقل باید دربرابر تقدیرات الهی صبر کند و اگر صبر نکرد آن تقدیرات به سر او خواهد آمد و اگر صبر کند دیگران به حال او غبطه خواهند خورد. قال امیرالمومنین علیه السلام الصبر صبران صبر عند المصیبه حسن جمیل و احسن من ذلک الصبر عند ما حرم الله عزوجل علیک قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ‌ الصَّبْرُ صَبْرَانِ صَبْرٌ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ حَسَنٌ جَمِيلٌ وَ أَحْسَنُ مِنْ ذَلِكَ الصَّبْرُ عِنْدَ مَا حَرَّمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْكَ وَ الذِّكْرُ ذِكْرَانِ ذِكْرُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عِنْدَ الْمُصِيبَةِ وَ أَفْضَلُ مِنْ ذَلِكَ ذِكْرُ اللَّهِ عِنْدَ مَا حَرَّمَ عَلَيْكَ فَيَكُونُ حَاجِزاً. { الکافي ، جلد۲ ، صفحه۹۰} در یک تقسیم صبر دو قسم است: بر انسان حادثه ای رخ داد، او باید صبر کند. از صبر در برابر مصیبت بهتر، صبر در برابر معصیت است که هوای نفس است و غریزه ها انسان را تحریک می‌کنند و شرایط دست به دست خواهد داد که انسان تهییج شود به گناه؛ اینجاست که اگر انسان صبر کند، ارزشمند تر است از صبر در مصیبت. 🆔@bonyad_emamat
📖 الگوبرداری از معصومان؛ مفهوم شناسی تأسی و امکان سنجی ◀️ این کتاب توسط آقای محمد مهدی کامیابی، تالیف و توسط انتشارات بنیاد فرهنگی امامت، تحت اشراف حضرت آیت الله میلانی مدظله العالی به چاپ رسید. 🌐 ادامه‌مطلب‌را‌در‌قسمت مطالعه‌کنید👇🏻 https://b2n.ir/y17329 🆔 @bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️با موضوع: اهتمام اهل بیت علیهم السلام بر مهجور نبودن قرآن کریم 📅رمضان الکریم 1444 ق ♦️تماشای ویدیو در کانال آپارات: https://aparat.com/v/ZLCiA 🆔@ayatollahalimilani 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 19 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🛑تماشای ویدیو با کیفیت بالا در آپارات: https://aparat.com/v/5JnWY 🆔@bonyad_emamat
سلسله مباحث اخلاقی 19.mp3
3.01M
💎 📌حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️ جلسه 19 ❇️ مکان: بنیاد فرهنگی امامت 🆔@bonyad_emamat
بسم الله الرحمن الرحیم ◀️متن بیانات معظم له: عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : سَيَأْتِي عَلَى اَلنَّاسِ زَمَانٌ لاَ يُنَالُ اَلْمُلْكُ فِيهِ إِلاَّ بِالْقَتْلِ وَ اَلتَّجَبُّرِ وَ لاَ اَلْغِنَى إِلاَّ بِالْغَصْبِ وَ اَلْبُخْلِ وَ لاَ اَلْمَحَبَّةُ إِلاَّ بِاسْتِخْرَاجِ اَلدِّينِ وَ اِتِّبَاعِ اَلْهَوَى فَمَنْ أَدْرَكَ ذَلِكَ اَلزَّمَانَ فَصَبَرَ عَلَى اَلْفَقْرِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْغِنَى وَ صَبَرَ عَلَى اَلْبِغْضَةِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْمَحَبَّةِ وَ صَبَرَ عَلَى اَلذُّلِّ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْعِزِّ آتَاهُ اَللَّهُ ثَوَابَ خَمْسِينَ صِدِّيقاً مِمَّنْ صَدَّقَ بِي . { الکافي ج۲ ص۹۱} ما روایاتی داریم در کلمات اهل بیت علیهم السلام تحت عنوان سیأتی علی الناس زمان؛ اخبار می‌کنند از آینده خدا رحمت کند مرحوم آقای دهسرخی را، تحت عنوان سیاتی علی الناس زمان و چاپ کرده است. در این روایت سه مطلب هست: مطلب اول: این است که ریاست و ملک به دست نمی آید الا بالقتل والتجبر و حضرت خبر می دهند که کسانی به وجود می آیند که دنبال ریاست در این دنیا خواهند بود و برای رسیدن به آن دست به قتل و ظلم و جور می‌زنند. لاَ يُنَالُ اَلْمُلْكُ فِيهِ إِلاَّ بِالْقَتْلِ وَ اَلتَّجَبُّرِ مطلب دوم: اینکه ثروت حاصل نمی شود مگر با غصب و بخل. هم غصب را فرمودند که توسط آن مال افزوده می شود و هم بخل که مال به واسطه آن نقصان پیدا نمی کند. اما از طریق غصب مالش اضافه می شود. پس زمانی می آید که به دست نمی آید ثروت مگر اینکه از طریق غصب مال مردم باشد یا اینکه از بخل کردن باشد و آن جایی که باید خرج کند، نکند. مطلب سوم: که خیلی مهمتر است این است که زمانی می آید که محبت بین دو نفر پیدا نمی شود الا به خرج کردن از دین و اتباع هوای نفس. انسان بخواهد محبوبیت پیدا کند باید یه مقداری در امور دینی شل بیاید تا مردم از او تعریف کنند. اگر بخواهد به در دین و امور دینی محکم باشد می‌گویند این آقا متحجر است و فکرش کهنه است. اگر انسان بخواهد با کسی ایجاد محبت کند باید از دینش مایه بگذارد.گاهی لازم است که نفاق کند و تعریف بی خودی از کسی کند. فَمَنْ أَدْرَكَ ذَلِكَ اَلزَّمَانَ فَصَبَرَ عَلَى اَلْفَقْرِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْغِنَى اگر کسی در چنین زمانی قرار بگیرد ولکن نفسش را کنترل کند و نرود به سراغ ثروت، به هر جوری که شده است ؛یعنی می‌تواند برود دست اندازی کند ولی نکند. وَ صَبَرَ عَلَى اَلْبِغْضَةِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْمَحَبَّةِ اگر کسی می‌تواند با نفاق محبوبیت پیدا کند ولی صبر کند بر عدم محبوبیت وَ صَبَرَ عَلَى اَلذُّلِّ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَى اَلْعِزِّ کسی که خود را کنترل کند با عدم عزیز شدن بین مردم و عدم اختلاط در جامعه بتواند صبر کند و خودش را بسازد آتَاهُ اَللَّهُ ثَوَابَ خَمْسِينَ صِدِّيقاً مِمَّنْ صَدَّقَ بِي . در چنین زمانی که گفته شد انسان صبر کند و نرود به سراغ مالی که حرام است جمع آوری آن از غیر مشروع اگر کسی بتواند خودش را حفظ کند خداوند متعال چنین کسی را اجر و ثواب پنجاه نفر از آن افراد برجسته ای که ایمان آوردند به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و در خدمت ایشان بودند و جهاد کردند در مسیر ایشان و از اول عمرشان تا انتها مطیع ایشان بودند، اجر پنجاه نفر این چنینی را خداوند متعال به این فرد می‌دهد. 🆔@bonyad_emamat
38.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️با موضوع: شرح مختصر دعای افتتاح 📅رمضان الکریم 1444 ق 🔹تماشای ویدیو در آپارات: https://aparat.com/v/qZ2uX 🆔@ayatollahalimilani 🆔@bonyad_emamat
☀️نظرامام‌مالکی‌هادرباره‌امام‌حنفی‌ها☀️ خطیب بغدادی در کتاب خود از قول مالک بن انس درباره ابوحنیفه می‌گوید: أخبرنا ابن رزق، أخبرنا ابن سلم، حدثنا الأبار، حدثنا أبو الأزهري النيسابوري، حدثنا حبيب كاتب مالك بن أنس عن مالك بن أنس قال: كانت فتنة أبي حنيفة أضر على هذه الأمة من فتنة إبليس في الوجهين جميعا، في الأرجاء، وما وضع من نقض السنن. فتنه ابوحنیفه ضررش برای همه امت از فتنه ابلیس بیشتر است. به دو جهت: تفکرات مرجئه داشتن و جعل مطالبی در نقض سنت نبوی صلی الله علیه وآله. 📚 تاریخ بغداد و ذيوله، ط العلمية: ۱۳ / ۳۹۶ 🌐 با این لینک وارد جمع پریشان شوید👇 https://b2n.ir/m71432 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️با موضوع: اهل قرآن کریم، افراد خاص الهی 📅رمضان الکریم 1444 ق 🔹تماشای باکیفیت ویدیو در آپارات: https://aparat.com/v/tSRNu 🆔@ayatollahalimilani 🆔@bonyad_emamat
☀️نصّ جلی بر امامت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در شب معراج☀️ 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖋 نویسنده: رضا امیری یکی از مهم‌ترین مباحث امامت، گفتگو پیرامون راه‌های تعیین امام است. در این میان، بهترین راه تعیین امام، نصّ بوده که موردپذیرش اندیشمندان مذاهب اسلامی است. نصّ از جهت وضوح دلالت به دو قسم «نصّ جلی» و «نصّ خفی» تقسیم می‌شود. نصّ جلی بدون واسطه، امامت را اثبات خواهد کرد؛ و از همین رو دارای اهمیت ویژه‌ای است. در این پژوهش نصّ جلی بر امامت بلافصل حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در شب معراج، از منابع اهل سنّت موردبررسی قرار خواهد گرفت و صحّت سند آن با توجه به مبانی ایشان در علوم حدیث اثبات خواهد شد. از آنجاکه این نصّ، از نصوص جلیه است، با اثبات صحّت سند و بدون ضمیمه شدن مقدمه‌ای دیگر، امامت بلافصل امیرالمؤمنین علیه‌السلام ثابت خواهد شد. http://jep.emamat.ir/article_59884.html 🆔@bonyad_emamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅بیانات حضرت آیت الله سید علی حسینی میلانی مدظله العالی ❇️با موضوع: حافظ حقیقی قرآن کریم و جایگاه او 📅رمضان الکریم 1444 ق 🔹تماشای ویدیو در آپارات: https://aparat.com/v/FgBRr 🆔@ayatollahalimilani 🆔@bonyad_emamat
💎سوم شوال، سالروز مرگ متوکل عباسی💎 متوكل که به تعبیر امیرالمومنین علیه السلام، کافرترین حاکم عباسی است، يكى از جنايتكارترين خلفاى عباسى و در دشمنی با امير مؤمنان علیه السلام و خاندان و شيعيان او دلى پر كينه داشت. دوران حكومت او براى شيعيان و علويان يكى از سياه‌ترين دورانها به شمار مى‌رفت. ◀️ گوشه ای از جنایات متوکل: _ احضار امام هادی علیه السلام به سامرا و آزار رساندن به آن حضرت _ تخریب مزار اباعبدالله الحسین علیه السلام و منع از زیارت زوار آن حضرت _ تعقیب و زندانی علويان _ شهادت بزرگانى از مردم مسلمان به جرم دوستی امیرالمومنین علیه السلام، از جمله «ابن سكّيت»، يار با وفاى امام جواد و امام هادى سلام الله علیهما و شاعر و اديب نام آور شيعی _ شکنجه برخی روات حدیث به خاطر نقل حدیث در منقبت اهل بیت علیه السلام _ اهدای مبالغ هنگفت به شعراى مزدور و خود فروخته‏ جهت شعر گفتن درباره مشروعيت حكومت بنى عباس و هجو بنى هاشم _ اخراج شيعيان را از دستگاه دولت و خدشه دار کردن موقعيت آنان را در اذهان عمومى 🆔@bonyad_emamat
☀️نقد و بررسی استناد به آیه استخلاف برای اثبات خلافت ابوبکر☀️ 📚 نوع مقاله : مقاله پژوهشی 🖋 نویسنده: علی جلالی آیه ۵۵ سوره مبارکه نور یکی از آیاتی است که اهل سنت برای اثبات خلافت ابوبکر به آن استناد کرده اند. این آیه شریفه در نظر متکلمان و مفسران اهل سنت از جایگاه خاصی در مبحث خلافت برخوردار است و یکی از مستندات اصلی آنان در اثبات خلافت و امامت خلفای راشدین می باشد. 🌐 برای دریافت مقاله کلیک کنید👇 https://b2n.ir/y65972 🆔@bonyad_emamat