eitaa logo
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
2.2هزار دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
174 ویدیو
113 فایل
🔴کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه👇 🔹روابط عمومی @Bounews 🔸آموزش @Bouedu 🔹پذیرش @Boustud 🔸پژوهش @Bouresearch 🔹فرهنگی @BouCul 🔸خدمات دانشجویی @Bouser
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️قابل توجه داوطلبان کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم(ع) ورود به دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم(ع) از دو طریق امکان پذیر است: 1️⃣ ثبت نام در آزمون سراسری (سنجش) : ثبت نام در سامانه سازمان سنجش از روز دو شنبه 14 بهمن تا چهارشنبه 16 بهمن 2️⃣ ثبت نام در آزمون اختصاصی دانشگاه : زمان ثبت نام ازمون اختصاصی متعاقبا اعلام می گردد. 🌐 🎋💠🌴 99 کانال پذیرش دانشگاه باقرالعلوم(ع) @boustu درشبکه های اجتماعی : ایتا، سروش، بله 💢 دوستانتان را به جمع ما دعوت نمایید.
با معرفی ریاست دانشگاه و با حکمی از سوی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قم: جلسه معارفه حجت الاسلام محمد پورنوروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با حضور حجت الاسلام مریجی «ریاست دانشگاه»، مسئولین دانشگاه و دانشجویان برگزار شد. در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مریجی طی سخنانی اهمیت بسیج را بخصوص در زمان حاضر تشریح کرد. وی نام گریزی، بی توقعی و همنشینی با شهدا و مدد گرفتن از آنها را از مؤلفه های یک بسیجی در زمان کنونی دانست. حجت الاسلام عیسوی «مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان قم» در این جلسه تحلیلی از وقایع اخیر بخصوص شهادت سردار شهید سلیمانی ارائه داد. جواد رفعتی نژاد «مسئول بسیج دانشجویی استان قم» هم در این جلسه انتظار از دانشگاه باقرالعلوم (ع) را با توجه به حضور طلاب و اساتید برجسته آن ویژه خواند و اظهار امیدواری کرد که بسیج این دانشگاه در سطح دانشگاه های استان نیز اثرگذار باشد. حجت الاسلام محمد پورنوروز «مسئول بسیج دانشگاه باقرالعلوم(ع) » هم با تشکر از ریاست دانشگاه، با اشاره به ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری و معنوی دانشگاه، حرکت به سوی دانشگاه فرانهاد تمدن ساز ذیل فرمایشات رهبر معظم انقلاب را چشم انداز بسیج معرفی کرد. وی راه اندازی هیات، راه اندازی هسته های علمی خروجی محور مبتنی بر نظام مسائل مورد نیاز کشور، آموزش دوره هایی در سطح استان، کشور و حتی بین الملل مبتنی بر رشته های دانشگاه را از مهمترین برنامه های بسیج برشمرد و هم افزایی بسیج ادارات، دانشجویی، طلاب و اساتید را برای رسیدن به این اهداف ضروری دانست. https://eitaa.com/BouNEWS
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کند: «قهرمان بدون مرز» بازخوانی اصحاب علوم‌انسانی اسلامی درباب جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله مریجی چالش ایدهٔ نسبیت ارزش‌ها با مکتب سلیمانی حجت‌السلام والمسلمین حبیب‌الله بابایی شجاعت و شهادت در فرآیند تمدنی اسلام حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم ابراهیمی‌پور محبت در اندیشهٔ اجتماعی مسلمین و حاج قاسم سلیمانی دکتر محمدرضا قائمی‌نیک ایام‌الله شهادت حاج قاسم و الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت دکتر محمدعلی روزبهانی پدیدارشناسی "قهرمان" در شبکه‌های اجتماعی عاطفه صادقی احیای میراث نهضت در بستر حکومت محمدرضا مالکی دو روایت از اسطورگی حاج قاسم چهارشنبه، ۱۶بهمن ۱۳۹۸ ۱۴تا۱۶ قم، پردیسان، دانشگاه باقرالعلوم طبقهٔ سوم، سالن جلسات حوزهٔ ریاست #قهرمان_بدون_مرز #شهید_قاسم_سلیمانی #عقل_سرخ #دانشگاه_باقرالعلوم‌علیه‌السلام @BouNEWS bou.ac.ir
بازتاب خبری نشست بازخوانی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از سرداز سلیمانی در: 1- خبرگزاری حوزه https://b2n.ir/975024 2- خبرگزاری رسا https://b2n.ir/593934 3- کانال سرائر https://eitaa.com/saraeer 4- خبرگزاری مهر https://b2n.ir/037534 5- خبرگزاری ایکنا https://b2n.ir/700031 6- سایت خبر فارسی https://khabarfarsi.com/u/81802178 7- قم نیوز http://www.qomnews.ir/news/85725 8- سایت خبربان https://khabarban.com/a/26744760 9- تی نیوز http://tnews.ir/news/5d9b151682034.html 10- میر نیوز https://mirnews.ir/KhabarFarhangis/Details/1911 11- کانال شعوبا @shouba
دوره کوتاه مدت «مساله های تمدنی در جهان اسلام»
✅ کتاب "عیار تمدنی جمهوری اسلامی" (در حجم ۷۶۰ صفحه) که کار نفس‌گیر گروهی از تمدن‌پژوهان است از سوی مرکز مطالعات اجتماعی و تمدنی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی منتشر شد. 💠این کتاب که طراحی و اجرای آن از سال ۱۳۹۴ شروع شد، در یک فرآیند نوآورانه و به شکل گروهی به ثمر نشسته و ایده‌ها و پرسش‌های جدیدی را در تجربه تمدنیِ اسلام در نظام جمهوری اسلامی عرضه نموده است. 🔷در این کتاب، موضوعات برگزیده از تجربه تمدنی جمهوری اسلامی، از سه نقطه عزیمت نظریات پشتیبان، اسناد بالادستی، و تجربه عینی جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و نقطه‌ها قوت و ضعف تمدنیِ ایران در گذشته چهل‌ساله‌اش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. ✍شایان ذکر است که خلاصه ۲۶۰ صفحه‌ای از همین کتاب نیز با عنوان "کارنامه تمدنی جمهوری اسلامی" تا چندروز آینده منتشر خواهد شد
برگزاری نشست اول بازخوانی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی ادامه دارد... bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه باقرالعلوم (ع) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۱۳۹۸/۱۱/۱۷ پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام روز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ با حضور آقای سید محمدحسین هاشمی؛ معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مدیران این سازمان در دانشگاه باقرالعلوم، تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه و ارتقای همکاری‌های پژوهشی، آموزشی، وتبلیغی به امضاء رسید. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
🔺گزارش تصویری اولین نشست بازخوانی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی #گزارش_تصویری #قهرمان_بدون_مرز #شهید_قاسم_سلیمانی #عقل_سرخ #دانشگاه_باقرالعلوم‌علیه‌السلام bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
قهرمان بدون مرز ۲ دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام برگزار می کند: دومین هم اندیشی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی حجه‌الاسلام دکتر احمد رهدار هویت مقاومتی حجه‌الاسلام دکتر محمدحسین هاشمیان عاملیت افق‌گشا در مقابل بن‌بست‌های ساختاری حجه‌الاسلام دکتر حسین سوزنچی فهم پدیده حاج قاسم سلیمانی، از جامعه‌شناسی تا امت‌شناسی حجه الاسلام دکتر مهدی سلطانی حاج قاسم سلیمانی و تکوین مرزهای نوین انسانی حجه الاسلام دکتر علی‌اصغر اسلامی‌تنها شهید مقاومت از منظر ارتباطات متعالیه دکتر راضیه زارعی سردار سلیمانی و افزایش سرمایه اجتماعی برون گروهی در جهان اسلام یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳ تا ۱۵ قم، پردیسان، دانشگاه باقرالعلوم طبقهٔ سوم، سالن جلسات حوزهٔ ریاست #قهرمان_بدون_مرز #شهید_قاسم_سلیمانی #عقل_سرخ #دانشگاه_باقرالعلوم‌علیه‌السلام @BouNEWS bou.ac.ir
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کند: «قهرمان بدون مرز» بازخو
🔘مبانی جهان‌شمول مکتب سلیمانی، چالش بزرگ نسبی‌گرایی فرهنگی در غرب 🔻دکتر مریجی، رئیس دانشگاه باقرالعلوم (ع) در نشست بازخوانی اصحاب علوم انسانی اسلامی در باب جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی: 🔹در غرب می‌گویند فرهنگ و ارزش‌ها وابسته به افرادی هستند که آن را شکل می دهند. در نتیجه جوامعی که فرهنگ‌های متفاوتی با یکدیگر دارند، متباین از یکدیگر نیز به حساب می آیند. فرهنگ مثل لباس است. نمی‌توان لباس یک پیرمرد را به یک جوان پوشانید. وقتی فرهنگ متفاوت و نسبی بود، نباید انتظار داشت که دو جامعه یکسان باشند و مبتنی بر آن قانون واحد جهانی صورت داد و مبتنی بر آن حکومت امام زمان (عج) هم نباید شکل بگیرد. این نکته را سال‌ها تلاش کردند و در مجامع علمی و دیگر مراکز تئوریزه و نهادینه کردند. دیگران را هم به این سمت پیش بردند و هژمونی عجیبی در کل جهان بوجود آوردند. 🔸اما در مواجهه با فرهنگ و ایده اصلی جریان رقیب می‌بینیم شهادت و مکتب شهادت، در حقیقت دارد به نوعی دهنکجی به این فرهنگ متصلب موجود می‌کند. نه تنها در جوامع اسلامی مثل لبنان، عراق و... بلکه در کشورهای آفریقایی هم این ارزش کم کم دارد به مثابه محوری ثابت در بستر فرهنگ تبدیل می‌شود. حال مسأله اینجا است که مکتب سلیمانی چیست؟ مبتنی بر باورها و ارزش‌هایی است که ریشه‌ در واقعیت‌های نفس‌الامری و جهان شمول دارد. یعنی مکتب شهید سلیمانی دقیقا نقطه کانونی ایده جریان رقیب را که ارزش‌های انسانی اموری نسبی و قراردادی اند را هدف می‌گیرد و بر باد می‌دهد. 🔹این چالش بزرگی است که برای غرب فکری بوجود آمده و توان پاسخ منطقی به آن را ندارد. ظاهرا هنری کسینجر است که می گوید تا زمانی که ما برای دموکراسی خودمان که ارزش های نسبی دارد حاضر نیستیم از بینی‌مان خونی جاری شود. ولی اسلام و مسلمین برای ارزش‌هایشان جانشان را می‌دهند، نشان می‌دهد ما شکست خورده‌ایم. بنابراین به لحاظ منطق، پاسخی برای این مسأله ندارند. به همین جهت تلاش می‌کنند به جهت سخت افزاری یک روز طالبان را بسازند و ایجاد کنند و در روز دیگر نگاه دیگری را پی گیرند. دو فردای دیگر چیز دیگری را می‌سازند. چرا؟ چون به لحاظ مبنای فکری دستشان خالی است و توان ارائه مباحث نظری را ندارند. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کند: «قهرمان بدون مرز» بازخو
🔘چگونه قربانی شدن حماسه می‌سازد؟ 🔻دکتر حبیب‌الله بابایی، رییس گروه مطالعات فرهنگ و تمدنی پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی» در دانشگاه باقرالعلوم (ع): 🔹بنده در کتاب رنج عرفانی و شور اجتماعی در یکی از فصل ها و مقالات به بحثی پرداختم تحت عنوان «شجاعت و شهادت یا دوگانه قربانی و قهرمانی در اندیشه اسلامی؟» این نگاه تلاش می‌کند به پاراداوکسی پاسخ بدهد که این پاسخ از ماهیتی الهیاتی برخوردار است تا یک پاسخ جامعه‌شناختی. و آن پارادوکس اساسا این هست این است که قربانی شدن یا مظلومیت چگونه می‌تواند قهرمانی یا حماسه بسازد؟ این پارادوکس را به شکل دیگری هم می‌توان مطرح کرد به این بیان: شهادت که امری عدمی است انسان چگونه می‌تواند عزتی بسازد که امری وجودی و ماندگار به حساب آید؟ 🔸نقطه عطفی که بنده در حل این پارادوکس و این تناقض دارم اشاره به دو نفس یا دو من هست که شهید مطهری در کتاب جاودانگی و اخلاق و همچنین در کتاب تعلیم و تربیت اسلام اشاره می‌کند. یکی من علوی است و یکی من سفلی است. که متن کوتاهی را از ایشان نقل می‌کنم: «یک خود یا یک من که خوب دیدن او عجب است. بزرگ دیدن او کبر است و خواستن او خودخواهی و مذموم است. با او باید جهاد کرد و به چشم دشمن به او نگاه کرد و با هواهای او باید مبارزه کرد. و یک خود دیگر که باید آن را عزیز و محترم شمرد و باید آزادی اش را حفظ کرد و باید قوت و قدرتش را حفظ کرد و آلوده به ضعفش نکرد.» 🔹عرض کنم در نسبت میان این دو من و ارتباطی که آن دو با یکدیگر می‌یابند نکته‌ای را بنده باز آورده ام که اساسا این من علوی و معنوی انسان که بعد حقیقی و معنوی انسان را تشکیل می‌دهد و مشترک میان من (self) و دیگری (other) است. می‌تواند موجِّهی باشد برای آدمی که خود مجازی‌اش را قربانی خود حقیقی یا علوی کند. در حقیقت پارادوکس اینجا حل می‌شود که یکی را فدای دیگری خواهیم کرد. 🔸نکته مهمی که به نظرم اهمیت دارد و ارتباط موضوع این جلسه و شهید بزرگی مثل شهید سلیمانی را با دوگانه مذکور می‌توان برقرار کرد، این است که اساسا خودقربانی یا شهادت، به معنای از دست دادن خود نیست. بلکه به دست آوردن خود و بهبودی و پیشرفت در آن است. اینجا منظور از خود، خود حقیقی است. در واقع چنان مرگی حیات بخش است و چنان حیاتی تنها از طریق چنین مرگی حاصل می‌شود. هرچند این نکته شاید در نگاه بدوی تناقض‌آلود به نظر برسد که آدمی چگونه خود را از طریق قربانی کردن بهبود و توسعه بخشد و از رهگذر مرگ به حیات و زندگی برسد، ولی با توجه به دو نوع خودی که بیان شد، این تناقض قابل حل است. 🔹اینجا نکته‌ دیگری وجود دارد که بنده در مقاله خون خدا به آن اشاره کردم و به نظرم نکته مهمی است: اساسا یک چنین قربانی کردن زمانی به سطح تمدنی خودش می‌رسد که طبق حدیث قرب فرائض و نوافل، این قهرمانی و این قربانی فی سبیل‌الله باشد. فی سبیل‌الله بودن باعث می‌شود که قربانی و قهرمانی در مقیاس خود خدا فعال می‌شود و می‌تواند آثار اجتماعی بگذارد و کاری که عملا در راه خدا انجام نمی‌شود هیچ گاه نمی‌تواند این ماندگاری و اثرگذاری را در این مقیاس وسیع در پی داشته باشد. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کند: «قهرمان بدون مرز» بازخو
🔘جنگ جهانی تازه شروع شد 🔻دکتر روزبهانی، در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی»: 🔹باید دانست که قهرمان واژه سکولار است و من به جای قهرمان برای حاج قاسم واژه پهلوان را به کار می‌گیرم. پهلوان در زیسته و تجربه و فرهنگ ما اتحاد سه گانه رزم، بزم و سلوک است. طرح جدایی این‌ها از یکدیگر طرح جهان مدرن هست که در هنر، ورزش و در جنگ همین اتفاق افتاده است. ولی در ذهنیت ما به دور از قیاس دور از قیاس دور از قیاس همان انگاره‌ای که از حضرت امیرالمومنین (ع) داریم یعنی سازندگی جنگ، محبت، سلوک حضور دارد. بنابراین نازل منزله آن را باید در فرهنگ خود بتوانیم مشاهده کنیم. قهرمان خطر می‌کند و به بیرون شهر می‌رود. شهر محل سکونت و آسایش و آرامش است. به محل رزم می‌رود و خطر می‌کند. و امنیتی که ما داریم رهاورد رزم قهرمان است. 🔸در فضای مجازی آن وقت قهرمان چه وضعی پیدا می‌کند؟ مثلا یکی از نمونه‌های آن سلبریتی‌ها هستند سلبریتی‌ها نوعا در حد تکامل‌یافته خودشان از معنا تهی می‌شوند، یعنی سلبریتی قاعدتا نیازی ندارد که کار معناداری انجام بدهد. بنابراین اگر برخی از آن‌ها هم انجام می‌دهند، ذاتی آن‌ها نیست و امری عرضی به حساب می‌آید. سلبریتی قهرمان است چون خبری می‌آورد اما در حد و اندازه انسان‌های کمّی. یعنی فرهنگی که نه دیروزی دارد و نه فردایی. همین که می‌بینیم اعتیاد به فضای مجازی و جستجوی یک سره و پشت سر هم در کانال‌ها و اینستاگرام و... بوجود می‌آید محصول همین نگاه به انسان است. 🔹در جهانی که ایده آمریکایی دارد، ایده آمریکایی همان برابری مطلق هست. برابری مطلق یعنی نقطه ثقل و کانونی در هستی وجود ندارد. بنابراین آمریکا بر جای خدا نشسته است. هرجا که روی بگردانید آمریکا است. علم مطلق آمریکا است. یعنی اگر می‌خواهید دانشمند بشوید باید بروید آمریکا.. و همه مردم جهان در این آمریکایی سازی و جهانی سازی، در حال نیایش و پرستش آمریکا هستند. آمریکا یک وضع الوهی پیدا کرده است. امر مبتذل دارای اصالت شده است. زندگی روزمره به امر اصیل تبدیل شده است و قدرت آمریکا در سرزمین من از کجا می‌آیذ، از امر اصیل می‌اید. 🔸حال اگر بخواهیم بگوییم پیامد خون شهید حاج قاسم سلیمانی چیست باید بگوییم پهلوان ما با خون خودش یک اتفاقی را رقم زده است. ترور و جنگ در دنیا با آمریکا زیاد اتفاق می‌افتد. اما جنگ ما و ترور ما ماهیتی متفاوت با دیگر جنگ‌ها دارد. آمریکا می‌خواهد نشان دهد که مرگ هم خریدنی است. میزنی و میزنم همه چیز را به تعادل می‌رسانم. اما حاج قاسم کار دیگری در این میان انجام می‌دهد. حاج قاسم مسئولیت امر مبتذل را بیان می‌کند. 🔹جایی که به همه جهان می‌گوید تروریست. ما به دیگری خودمان می‌گوییم کافر. نه می‌توان با آن‌ها ازدواج کرد و همین هویت من مسلمان را نشان می‌دهد و پاسداری می‌کند. غیر از مسلمان می‌شود کافر. و بیرون از شهر من قرار می‌گیرد. آمریکا غیر از خودش را به تروریست محکوم می‌کند حالا فرقی ندارد که حکیم باشد، یا ورزشکار و یا... . چرا چون می‌فهمد که همان ورزشکار در بنیاد خودش، ذات آمریکا را به خطر انداخته است. هویتی دارد با خودش. قاسم سلیمانی دقیقا ادو چیز را به ما نشان می‌دهد: 🔸1-ترامپ به مثابه رب‌النوع انسان است که در کاخ بیضاء قرار دارد و در عالم جدید پرستش می‌شود. در آن‌جا الهه شهوت، الهه قدرت و الهه ثروت ترامپ هست و همه در عالم به او سجده می‌کنند و می‌خواهند به شکل او در بیایند. او هست که خط و مرزها را شکل می‌دهد و می‌گوید تروریست کیست و جهانی شدن را تعریف می‌کند. بنابراین در عیان مسئولیت ترور قاسم سلیمانی را عهده‌دار می‌شود. 🔸2- خودآگاهی را به ما هم نشان می‌دهد. یعنی به ما نشان می‌دهد در برخی از ساحت‌ها انسان ایرانی در حال نیایش آمریکا هست. در واقع آن لحظاتی که انسان ایرانی در حال نیایش آمریکا هست، دچار روزمرگی در معنای فلسفی و سبک زندگی می‌شود، در حال نزدیک شدن به بنیاد آمریکا هست. بنابراین در خون حاج قاسم نیز شریک هستیم. 🔹جمهوری اسلامی با دو واقعه مواجه می‌شود. در آبان ماه مجبور می‌شود پا روی شبکه های مجازی بگذارد. در مقابل هم آمریکا و اینستاگرام در قضیه حاج قاسم تلاش می‌کنند پا روی شبکه بگذارند. در واقع ایران و آمریکا ولایت بر تکنیک پیدا کرده‌اند. این در تاریخ 1400 ساله توحیدی به ندرت رخ داده است. و جنگ جهانی اول و دوم در واقع شوخی بود. اما اگر به معنای صحیح بخواهیم آن را مورد توجه قرار دهیم، باید بگوییم جنگ جهانی تازه شروع شد. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انگیره مضاعف بدلیل همزمانی #۲۲بهمن با چهلم ✊مردم ضربه کوبنده‌ای به سیاستهای دشمن وارد می کنند 🔻رهبر انقلاب: امسال سالگرد ۲۲ بهمن مصادف با چهلم شهید عزیز ما هم هست، ایّام چهلم شهید سلیمانی است و مردم انگیزه‌ی مضاعف دارند. و ان‌شاءالله دشمنان ما خودشان خواهند دید حضور عظیم مردمی را در میدانها و در خیابانها؛ ما راجع به آن خیلی صحبتی نداریم، ان‌شاءالله ملّت ما با همین حضورشان ضربه‌ی کوبنده‌ای بر سیاستهای دشمن وارد خواهند کرد. ۱۳۹۸/۱۱/۱۶ 🎋🌴🌹 شهدامون رو یاد کنیم با ذکر صلوات لطفا کانال گمنام را به دوستان خود معرفی فرمایید @gomnambou
پروفسور السکاندر دوگین 👈متفکر و نظریه پرداز روس منتقد مدرنیسم و هژمونی لیبرالیسم و آمریکا نویسنده بیش از سی کتاب از جمله کتاب «چهارمین نظریه سیاسی» و بنیان گذار نهضت اوراآسیا در روسیه 👈با حضور نادر طالب زاده و هیئت همراه چهارشنبه ساعت 10:30 تا 12 سالن جلسات حوزه ریاست 📣جلسه به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. حضور اساتید و دانشجویان محترم بلامانع می باشد.
دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام
دانشگاه باقرالعلوم(ع) با همکاری انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار می‌کند: «قهرمان بدون مرز» بازخو
🔘قاسم سلیمانی، پهلوان پایان دوره عزلت 🔻دکتر ابراهیمی‌‌پور، عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در نشست «جهان مقاومت پس از سردار سلیمانی»: 🔸از نظر مسکویه غایت جامعه محبت است و جامعه ایده‌ال جامعه‌ای است که تعاملات آن بر اساس محبت شکل می‌گیرد و نه عدالت. عدالت به عقیده او در رتبه بعدی قرار می‌گیرد. و اگر جامعه به این عرصه رسید یعنی به تعاملات گرم و نامتقارن دست یافت به تعهد و یکپارچگی دست پیدا می‌کند. و موجب پایداری جامعه خواهد شد. این در دیگر انسان‌های وحشی و اجتماعی وجود ندارد. این به عنوان مقدمه تئوریک بحث بنده هست و نمی‌خواهم مفصل بحث کنم. 🔹امام خمینی انقلابی را رقم زدند که باعث انعقاد نطفه‌هایی شد که تا پیش از آن نظیر نداشت و منجر به نسل ولایی شد. این عبارت را دکتر منوچهر محمدی در عبارت‌هایشان دارند که خیلی باز نکردند و شبیه آن را جناب استاد پارسانیا در کتاب حدیث پیمانه مطرح کرده‌اند. این عبارت در باب تفاوت نیروی ماهوی پس از انقلاب با قبل از انقلاب است. که حالا مصداق تام و اتم آن سپاه و کاملتر آن سپاه قدس است. بنابراین با انقلاب ایران زمینه تولید نسل انسان ولایی و متمدن بالفطره فراهم آمد. این نسل ذوب در ولایت است البته با مراتب مختلف. این نسل بسیار شجاع و اهل ایثار و احسان و در ورای همه اهداف خودش شهادت طلب است. شهادت آرزوی این نسل است. 🔹جامعه ما پس از انقلاب یک غایت جدید و یک ایثارگری جدید و یک محبت جدید و یک شهادت‌طلبی را تجربه می‌کند و اوج شیوع اجتماعی آن در ده 60 همزمان با جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است. اما بعد با مشکلات بسیار عدیده‌ای مواجه می‌شود. در زمینه‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی که اوج این فشارها در زمان حاضر در حال شکل‌گیری است. جامعه زمانی که با مشکل روبرو می‌شود تشنه یک پهلوان است. به جای قهرمان باید از پهلوان استفاده کرد که بار ارزشی خاصی دارد. 🔸حاج قاسم می‌آید در سپاه قدس ایثارگری او جانفشانی او، حالا تحلیل‌گر آمریکایی می‌گوید چون او داعش را از بین برد و داعش قسم خورده بود همه شیعیان را بکشد همه عاشق او شدند. اما نه این نسل ولایی یک حب درونی دارد و فطرت این‌ها را به یک سمت و سو می‌کشاند. لزوما نه اینکه ایشان فقط مملکت و ناموس ما را نجات داد و نه اینکه امنیت‌مان را مدیون ایشان هستیم، بلکه بذاته محبوب ما است و همه را شیدای خودش می‌کند. 🔹این مصداق در شرایط خاص با یک حمایت‌های خاص، به همراه یک شهرت و محبوبیت ویژه به تکاملی میرسد که و نقطه شهادت و نحوه شهادت و نمادهای شهادت او هم نشان می‌دهد که قرار است مبدأ یک اتفاقی باشد. می‌شد یک سال پیش در عاشورا طبق تونلی که در پشت منزل ایشان کنده شده بود، به شهادت برسند. می‌شد در بغداد و همزمان با ابومهدی نباشد. اما همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا اتفاق تازه‌ای را رقم بزنند. می‌شد دست ایشان به همراه انگشتر نماد نشود. خیلی از این‌ها می‌شد که اتفاق نیفتد و چیزی هم از شأنیت ایشان کم نمی‌شد. اما گو اینکه دیگر قرار است که یک نقطه عطفی باشد. 🔸ایشان اولین شهید نبودند و آخرین هم نبودند شهید لطفی نیاسر برنامه برچیده شدن اسرائیل را نوشته و برنامه پسا اسرائیل را هم نوشته است. و بعد به شهادت می‌رسد. هنوز کسی او را نمی‌شناسد. یعنی پهلوان فراوان داریم. اما شهید سلیمانی امده است که پایان دوره صبوری و گوشه عزلت گزیدن و به دور از میدان عمل بودن را نوید ‌دهد و ظهور پهلوانان بدون مرز را دارد رقم می‌زند. 🔹خلوص، ایثار، حب اهل بیت و ذوبیت ایشان در ولایت از جمله ویژگی هایی است که دل‌های همه را با ایشان همراه می‌کند. محبت ایشان فرامرزی است. ما می‌بینیم که عشاق حاج قاسم منحصر در ایران یا منحصر در مذهب تشیع هم نیستند. حتی غیر مسلمان هم عاشق او است. این بر اساس روایتی که میگوید اگر دلت را به خدا بدهی، خداوند همه دل‌ها را جذب شما می‌کند، قابل تفسیر است. من فکر می‌کنم که همه این شواهد و همه این اتفاقاتی که حکمت الهی و نصرت الهی قابل مشاهده هست در پس این قضیه، پایان صبوری و پایان دوره گذار (که الان 40 سال از عمر انقلاب می‌گذرد) را طی همین سال‌های آینده پیش‌بینی کرد. که قرار است یک سری اتفاقات خوشی رخ بدهد و رایحه خوش خدمت و عدالت به استشمام برسد. bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
نشست علمی نهاد ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر بهروزی لک چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 14:30 دانشگاه باقرالعلوم(ع) روبروی نمازخانه 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
آزمون اختصاصی دانشگاه باقرالعلوم(ع) 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین انقلاب اسلامی
برگزاری کرسی ترویجی 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
کارگاه پیوست نگاری فرهنگی دکتر وکیلیان 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS
📌 نشست فرهیختگان علمی با موضوع «قهرمان بدون مرز» در باب جهان مقاومت پس از شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی❤️ 💢 با همکاری مراکز علمی مختلف؛ با محوریت دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام 💥 همراه با رونمایی از کتاب 🔶 یکشنبه 27 بهمن ماه 🔷 ساعت 15 تا 18 bou.ac.ir 🆔 https://eitaa.com/BouNEWS