eitaa logo
نوروساینس و فلسفه ذهن
1.9هزار دنبال‌کننده
340 عکس
124 ویدیو
29 فایل
این کانال در راستای دانش افزایی شما در حوزه انسان شناسی نوین ایجاد شده است.... باشد که خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام در این مسیر دستمان را بگیرند.... ارتباط با مدیر کانال: @aialimadad_1400
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 هوش مصنوعی قوی و حکمت متعالیه 🎙 با ارائه: حجت الاسلام و المسلمین دکتر 🏷 دبیر: دکتر (مدیر گروه معرفت شناسی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی) ⏰ سه شنبه 17 خردادماه، ساعت 11:30 🏢 شرکت از طریق مجازی 👇 https://join.skype.com/nUWf4FgnDigW 👈 به ما بپیوندید 🆔 @FalsafeDin_ir ____________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
لینلک شرکت در جلسه b2n.ir/iscs _________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
HoshMasnoei.mp3
11.37M
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی "هوش مصنوعی قوی و حکمت متعالیه " 🎙 با ارائه: ⏰ سه شنبه 17 خردادماه 1401 🆔 @iictchannel ______________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امبر كيس (Amber Case): هم اكنون همه ما آدم های ماشینی یا سايبرگ (cyborg) هستيم مدت سخنرانی: 07:49 @DailyTED1 ______ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎💎💎حدیثی گرانبها از امام رضا علیه السلام درباره دیدن انسان و جایگاه روح دربدن: 📜و مِمَّا أَجَابَ ع بِحَضْرَةِ الْمَأْمُونِ لِصَبَّاحِ بْنِ نَصْرٍ الْهِنْدِيِّ وَ عِمْرَانَ الصَّابِي عَنْ مَسَائِلِهِمَا قَالَ عِمْرَانُ الْعَيْنُ نُورٌ مُرَكَّبَةٌ أَمِ الرُّوحُ تُبْصِرُ الْأَشْيَاءَ مِنْ مَنْظَرِهَا قَالَ ع الْعَيْنٌ شَحْمَةٌ وَ هُوَ الْبَيَاضُ وَ السَّوَادُ وَ النَّظَرُ لِلرُّوحِ دَلِيلُهُ أَنَّكَ تَنْظُرُ فِيهِ فَتَرَى صُورَتَكَ فِي وَسَطِهِ وَ الْإِنْسَانُ لَا يَرَى صُورَتَهُ إِلَّا فِي مَاءٍ أَوْ مِرْآةٍ وَ مَا أَشْبَهَ ذَلِكَ قَالَ صَبَّاحٌ فَإِذَا عَمِيَتِ الْعَيْنُ كَيْفَ صَارَتِ الرُّوحُ قَائِمَةً وَ النَّظَرُ ذَاهِبٌ قَالَ ع كَالشَّمْسِ طَالِعَةً يَغْشَاهَا الظَّلَامُ قَالَ أَيْنَ تَذْهَبُ الرُّوحُ قَالَ أَيْنَ يَذْهَبُ الضَّوْءُ الطَّالِعُ مِنَ الْكُوَّةِ فِي الْبَيْتِ إِذَا سُدَّتِ الْكُوَّةُ قَالَ أَوْضِحْ لِي ذَلِكَ قَالَ ع الرُّوحُ‏ مَسْكَنُهَا فِي الدِّمَاغِ وَ شُعَاعُهَا مُنْبَثٌّ فِي الْجَسَدِ بِمَنْزِلَةِ الشَّمْسِ دَارَتُهَا فِي السَّمَاءِ وَ شُعَاعُهَا مُنْبَسِطٌ عَلَى‏ الْأَرْضِ فَإِذَا غَابَتِ الدَّائِرَةُ فَلَا شَمْسَ وَ إِذَا قُطِعَ الرَّأْسُ فَلَا رُوحَ. 📚در روایتی در کتاب مناقب ابن شهر آشوب آمدة: 💡روزی در حضور مأمون(لعنة الله علیه) از امام رضا علیه السلام پرسیده شد: 👀آیا چشم از نور ترکیب یافته است یا اینکه روح اشیا را از طریق آن می بیند؟ ✅ امام علیه‌السلام فرمود: چشم جسمی سیاه و سفید، و پیه‌ای بیش نسیت. دلیلش آن است که اگر داخل آن نگاه کنی تصویر خودت را در آن می بینی. و انسان صورت خود را تنها در آب و آینه و چیزهای شبیه آن می بیند. بلکه دیدن کار روح است. 💡پرسیده شد که چرا چشم را می بندیم در حالی که روح باقی است ولی دیدن محقق نمی شود؟ ✅حضرت فرمود دیدن همانند خورشیدی است که برخی مواقع مانعی از روشنایی آن جلوگیری می کند. 💡پرسیده شده روح کجا می رود؟ ✅حضرت فرمود هنگامی که از پنچره ای که نوربه خانه می تابد اگر پنجره بسته شود ، نور کجا می ورد؟ 🤔فرد درمانده شد از جواب و به حضرت گفت شما برای من توضیح بدهید. ✅حضرت ثامن‌الحج فرمود روح جایگاه و سکونتش در مغز است و شعاع آن در بدن جاری است. 🔆همانند خورشیدی که خانه اش در آسمان، و شعاع آن در زمین می تابد. همانطور که اگر خانه خورشید خراب شود، خورشیدی دیگر در کار نیست. 🧠 همین گونه اگر سر از بدن جدا شود روحی نیست. (مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج‏4، ص: 354-353) ___________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🔰کرسی ترویجی ✅ تفاوت نفس و روح در متون دینی و تبیین دیدگاه برگزیده 👤 ارائه دهنده: 🔹 دکتر ( عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران) ناقدان: 🔹 حجت‌الاسلام دکتر محسن قمرزاده( مدیر گروه فقه قرآن مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام) 🔹 حجت‌الاسلام دکتر حسن پناهی آزاد(هیئت علمی دانشگاه معارف اسلامی) زمان: | چهار‌شنبه25 خرداد ماه 1401 | ساعت 17 | 📌لینک 👇👇 🆔https://ac.ismc.ir/anjomanhawzah2/ ________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
⚪️ انسان یک نفس یا چند نفس ؟ بیان دیدگاه ها 📜برگرفته از نگاهی نو به فلسفه اسلامی ص ۴۹۱_۴۹۹ آیا در هر فرد از انسان ، یک نفس وجود دارد یا نفوس متعددی در آن وجود دارد؟ 🔰بیان دیدگاه ها 1⃣افلاطون :سه نفس بر اساس آنچه که به افلاطون نسبت داده شده ، هر فردی از انسان دارای سه نفس عقلانی ، غضبی و شهوانی است و هر یک از این نفوس نیز وظیفه خاصی دارند. 2⃣مشائیان: وحدت نفس و تعدد قوا به اعتقاد مشائیان ، هر فرد انسان دارای نفس واحد و این نفس واحد دارای قوای متکثر (قوای نباتی، حیوانی ، انسانی) دارد. این قوا ، مغایر هم هستند و هر قوه وظیفه خاصی غیر از وظیفه قوه دیگر دارد. شایان به ذکر است که از منظر ایشان قوا غیر از نفس است ولی مستقل و بیگانه از نفس نیستند و نفس سبب ارتباط آنها است و آنها را برای فعالیت های خود به خدمت می گیرد. 3⃣صدرالمتالهین : وحدت نفس و قوا از دیدگاه صدر المتالهین: اولا: نفس هر انسان واحد است.ثانیا : قوای نفس حقیقتا متکرثند و حقیقت هر یک از آنها غیر دیگری است(همان طور که مشائیان نفس را واحد و دارای قوای متکثر می دانستند)؛ ثالثا در عین حال که قوا حقیقتا متکثرند ، مراتب وجود نفس بوده و در خارج با یک مصداق بسیط و به عین وجود نفس موجودند(برخلاف مشائین که قوا را مغایر نفس می دانستند)؛و رابعا افعال انسان در عین حال که فعل مستقیم قوا هستند ، فعل مستقیم نفس هستند ؛ چرا که نفس به جهت اتحادی که با قوا دارد ، در موطن و مرتبه قوا حاضر بوده و فعل مورد نظرش را انجام می دهد(برخلاف مشائین که قوا را فاعل بی واسطه و نفس را فاعل با واسطه می دانستند) 4⃣فخر رازی: وحدت نفس و انکار قوا فخر رازی هر چند همانند مشائیان و ملاصدرا نفس را واحد می داند ، اما بر خلاف آنها منکر وجود قوا است و همه افعال را خود نفس انجام می دهد. 5⃣استاد فیاضی: دو نفس (نفس نباتی و نفس حیوانیِ ناطق) ◀️مکتب فلسفی استاد فیاضی 🆔 @FayaziPhilosophicalSchool _________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
⭕️ آیا هوش مصنوعی می‌تواند اعتماد ما را جلب کند؟ 👤 سخنران: دکتر سعیده بابایی، پژوهشگر پسادکتری فلسفه، دانشگاه توبینگن آلمان دانش آموخته دکتری فلسفه علم و فناوری، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🕕 زمان: شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ 🌐 لینک ورود به جلسه: http://meetings.aut.ac.ir/Phil-Sci-AUT ____________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🕯 تبیین شهید بهشتی ره از نظریه حدوث جسمانی نفس 👇👇👇
📖 تبیین شهید بهشتی از نظریه حدوث جسمانی نفس ☘ شهید آیت‌الله دکتر بهشتی نظریه «النفس جسمانیة الحدوث و روحانیة البقاء» ملاصدرا را، با استمداد از قرائنی قرآنی چنین تبیین می‌کند: 🍀 «لازمه حرکت جوهری همین «جسمانیة الحدوث» بودن و «روحانیة البقاء» بودن است و آن این است که جوانه روح از بطن جسم سر میزند؛ همین اندازه نه بیشتر. این نظر در مقابل عقیده آن‌هایی است که فکر می‌کنند روح از عالم دیگر به بدن متصل می‌شود. جوشیدن روح از بطن ماده یک مسأله است، متصل شدن روح به ماده، مسأله دیگر است. 🌱 خوب دقت کنید که حرف آخر ملاصدرا... این است که جوانه زدن و متصل شدن از عالم دیگر هم یک معنی می‌دهد و دو معنی نیست. 🌿 حرف نهایی ملاصدرا این نیست که وقتی می‌گوید روح «جسمانیة الحدوث» است یعنی از ماده سر می‌زند، این با آن حرفی که می‌گوید روح از ملاء اعلی به انسان می‌پیوندد متناقض است. 🌴... انسان در مرحله نطفه به انسان در مرحله علقه تغییر پیدا می‌کند، اینجا چه کاری صورت گرفته؟ خلق تازه است، اما تغییرات چنان نیست که بیاید یک چیز تازه را در کار بیاورد. 🌳نطفه به علقه، خلق است؛ علقه به مضغه، خلق است؛ مضغه به استخوان‌بندی و گوشت، خلق است. 🌲تا اینجا خلق است اما وقتی نفخه الهی و روح الهی می‌آید، این جا هم انسان تغییر کرده، پس از نظر انسان که یک تغییر هست؛ چون موضوع [تغییر]، انسان است ولی این تغییر به این است که؛ 🥇 یا جوانه روح الهی در او سرزده است [برداشت مشهور از نظر صدرا] 🥈 یا روح الهی به او پیوسته است [نظر شیخ الرئیس] 🥉 یا روح الهی در او دمیده است، که در دمیدن هم سر زدن است و هم پیوستن [برداشت شهید بهشتی از نظر صدرا]. 🏅اینکه گفتم حرف ملاصدرا، باید عالی اش فهمیده شود این است که وقتی دمیده می‌شود، هم از شکم یک چیزی بیرون می‌آید و هم از یک جایی آمده و به او متصل شده. هم پیوستن و هم سر زدن است.» (بهشتی، ۱۳۸۸: صص ۱۸۱ـ ۱۸۴) 🏵[تبیین دیدگاه شهید بهشتی: برای مثال بادکنکی خالی از باد را در نظر بگیرید. هنگامی که در این بادکنک هوایی دمیده می‌شود، اگرچه هوا از دل بادکنک سر برآورده، اما این هوا خاصیت خود بادکنک نبوده که آن را حاصل تکامل بادکنک بدون در نظر گرفتن عامل خارجی بدانیم، بلکه نیرویی از بیرون هوایی را در آن دمیده. در مورد نفس نیز همین‌گونه است. یعنی چون ماده توان ایجاد سطحی فرا مادی را ندارد، پس از عوالم دیگر سطحی از جنس همان عوالم در دل ماده دمیده و ایجاد می‌شود.] 📚 بهشتی، ۱۳۸۸، حزب جمهوری اسلامی، مواضع تفصیلی، بقعه. 🖋 محمدمهدی رفیعی 🖥@ZehnShenakht _____________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🔸 نشست علمی تخصصی متاورس و تجربه دینی 🔰 قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار می‌کند: 🎙 با حضور: ⏰ یکشنبه ۱۲ تیرماه، ساعت ۱۷ 💠 ارتباط از طریق: 🌐 join.skype.com/IJbhW66gNCLX 🆔 @iictchannel ____________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
metavers.mp3
15.42M
💯🔊 🔸 صوت کامل نشست علمی تخصصی " و تجربه دینی" 🎙 با حضور: ⏰ یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ ______________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 متاورس ✍احمدحسین شریفی دوشادوش پیشرفت‌های حوزه هوش مصنوعی و متاورس نیازمند تحقیقات عمیق درباره مسائل فلسفی، اخلاقی، فقهی و همچنین مطالعه درباره پیامدهای اجتماعی، اقتصادی، روانشناختی و سیاسی متاورس هستیم. @Ahmadhoseinsharifi ____________ 👶 🤱احساس مادر بودن در متاورس 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که نماز خواندن ژن های بد، بیمار و معیوب را خاموش و ژن های سالم را روشن می کند! ________ 🤲دعا و نماز خواندن امور معنوی و غیر مادی هستند، یعنی مربوط به روح و نفس می شوند . اما این امر چگونه بر بدن و ژنهای مادی تأثیر می گذارد؟ بر فرض که نتوانیم چگونگی تأثیر را تبیین کنیم ولی اینگونه آزمایش ها اصل تأثیر یک امر فرا مادی بر بدن را به نوعی تأیید می کنند.همچنین مؤید وجود امری فرامادی در انسان هست. بالاتر از این با دیدگاه صدرایی «اتحاد نفس با بدن» اینگونه مسایل به خوبی قابل تحلیل و بررسی است.... 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🔹 موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و قطب علمی فلسفه دین اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند: نشست تخصصی بررسی تجربه های نزدیک به مرگ 🎙 با حضور: دکتر دکتر دبیر علمی: دکتر زمان: دوشنبه 20 تیرماه از ساعت 15 الی 17 مکان: موسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم لینک شرکت مجازی: b2n.ir/iscs 👈 به ما بپیوندید 🆔 @FalsafeDin_ir __________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
📢 همایش علوم شناختی و علوم انسانی 🗓 چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ⬇️ جدول زمانبندی جلسات: 1⃣ فناوری، رسانه و علوم شناختی ساعت ۸ الی ۱۰ 2⃣ علم، دین، فلسفه و علوم شناختی ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۳ 3⃣ اخلاق، جامعه، مدیریت و علوم شناختی ساعت ۱۴ الی ۱۶ 4⃣ زبان، فرهنگ، ادبیات و علوم شناختی ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۳۰ 📥 لینک شرکت در جلسات مجازی: http://b2n.ir/iscs کانال نوروساینس و فلسفه ذهن https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
♨️ چهارمین نشست بررسی ابعاد اسلامی هوش مصنوعی 🎯 کرسی علمی ترویجی با موضوع: هوش مصنوعی؛ تبیین الگوی معدّ کمال 👤 ارائه دهنده: حجت الاسلام دکتر سخاوتیان 👤 ناقد اول: جناب آقای دکتر کاظم فولادی 👤 ناقد دوم: حجت الاسلام دکتر محمد زاده 👤 دبیر: حجت الاسلام دکتر صمدی ⏰ زمان: پنج شنبه 30 تیر، ساعت 16 🏢 مکان: قم، خیابان سمیه، خیابان رجایی، پلاک ۷۸ 🖥 لینک مجازی: https://skyroom.online/ch/m.faghih64/tolid 🔹میز فناوری اطلاعات 🔸مرکز تحقیقات اسلامی مجلس 🌺🌺🌺 کانال نوروساینس و فلسفه ذهن https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da
✍️ چقدر به بارگذاری (آپلود) ذهن نزدیک هستیم؟ ✅ بارگذاری (آپلود) ذهن، که از نظر فنی به عنوان "شبیه‌سازی کل مغز" شناخته می‌شود، ایده‌ای است که بر اساس آن می‌توانید یک مغز (و احتمالاً ذهن) را دیجیتالی کرده و آن را مدت‌ها پس از مرگ، در رایانه زنده کنید. اما این ایده جالب چقدر واقع‌بینانه است؟ برای بررسی این موضوع با اروتک همراه باشید. 🚀 جزئیات خبر در سایت 👈 اروتک: https://aero-tech.ir/technology/al/1236-how-close-are-we-to-uploading-your-mind/ _______________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🔖|جایگاه مباحث دین در دو حوزه علوم شناختی 🎙حجت‌الاسلام دکتر عضو هیات علمی گروه پژوهشگاه؛ 💢 ملکه نسل اول علوم شناختی، هوش مصنوعی است ولی ملکه نسل دوم علوم شناختی، عصب‌شناسی است. این بدین معنا نیست که هوش مصنوعی در نسل دوم اهمیت ندارد بلکه در نسل دوم، تحقیقات هوش مصنوعی تحت تاثیر مطالعات عصب‌شناسی است. این دو مدل به این معنا نیست که یکی از بین رفته و دیگری جایگزین شده بلکه هر دو به موازات هم پیش می‌روند. 🔚 مباحثی هم که در حوزه دین مطرح می‌شود یا تحت تاثیر مطالعات هوش مصنوعی است یا تحت تاثیر عصب‌شناسی. بر این اساس دین‌شناسی شناختی تحت تاثیر تحقیقاتی است که در زمینه عصب‌شناسی مطرح می‌شود و بیشتر رویکرد تبیینی دارد و تلاش می‌کند ایده‌های دینی را تبیین عصب‌شناسی کند. 🆔 @iictchannel _______________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
هدایت شده از محسنی
✅نشست علمی پژوهشی «بررسی فضای سایبر از دیدگاه نوین فلسفی و نظری صهیونیسم برای کنترل انسان» ❇️استاد محترم 🎙جناب آقای محمد علی شکوهیان راد (مدرس دانشگاه تهران و پژوهشگر آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر) 🗓زمان: پنج شنبه 13 مردادماه 1401 ساعت 10 الی 11:30 (به صورت مجازی) 📌لینک حضور مجازی http://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy/ @ENOEnsani _____________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
آموزشی ✨مباحثی در 2 و 💫با تدریس دکتر محقق و مدرس پسادکتری گروه 🕘 پنج‌شنبه ها ساعت 9 صبح شروع دوره از 27 مرداد 6️⃣ جلسه برخی عناوین: آگاهی و فیزیکالیسم حالات ذهنی و حالات عصب شناختی ارادۀ آزاد و جبرگرایی ارادۀ آزاد و علم پیشین خداوند ارادۀ آزاد و جدال سازگارگرایی/ناسازگارگرایی 📲شماره تماس جهت ثبت نام ۰۹۳۶۷۹۴۲۳۸۷ ____________________ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
🔸 گروه پژوهشی حکمت طبیعی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجمن حکمت و فلسفه ایران، دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات نوروساینس و کتابخانه و‌موزه ملی ملک برگزار می کند: 🚩 دومین مدرسه تابستانی حکمت طبیعی 🚩 گفت وگوی فلسفه و پزشکی؛ قوای باطنی ادراکی میان نفس و بدن 🔸حضوری و مجازی 🕗 زمان: ۵ تا ۹ شهریورماه، ساعات ۸ تا ۱۳:۳۰ 🏢 مکان: برای مخاطبان حضوری، دانشگاه علوم پزشکی ایران 🔹 در این کارگاه، استادانی از حوزه های فلسفه، پزشکی، نوروساینس، متن پژوهی، تاریخ پزشکی و... مباحثی ارائه خواهند نمود. 🔹 قابل توجه علاقه مندان به مطالعات تاریخ فلسفه و تاریخ پزشکی و مطالعات میان رشته ای فلسفه و پزشکی 🔅 جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید. 📍 مهلت ثبت نام تا ۱ شهریور ماه. ———————————— 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind
♾ متاورس بازدید از مقدس‌ترین اماکن جهان را برای زائران مجازی فراهم می‌کند ‼️ فضاهای واقعیت‌مجازی مبتی بر ادیان و مقدسات به کاربران این امکان را می‌دهد که به صورت مجازی در اماکن مقدس زیارت کنند و یا به انجام مناسک دینی و عبادت در جهان مجازی بپردازند. کمپانی BSocial یکی از پیشگامان در ایجاد تجربیات مجازی اماکن مقدس است. Ehab Fares مدیر اجرایی آژانس دیجیتال در این باره گفت : نسل جوانی وجود دارد که وابسته به گوشی‌های موبایل هستند و من می‌خواهم به آن‌ها برسم و اسلام را با استفاده از فناوری واقعیت مجازی معرفی کنم. یکی از بزرگ‌ترین اماکن مقدسی که در حال حاضر می‌توان از آن بازدید کرد مسجدالحرام در شهر مکه می‌باشد. اگر در این زیارت مجازی با گروهی از ادیان دیگر، یا یک گروه همجنس‌گرا و یا گروهی که نعوذبالله در حال بی احترامی و هتک این اماکن مقدس برخورد کردید، تعجب نکنید؛ آنها هم مثل شما اومدن برای بازدید ( و نه زیارت). شما هم قادر نیستید حتی جلوی هتک حرمت آنها را بگیرید چون این برخلاف قوانین متاورس و حق آزادی بیان و رفتار اشخاص هست نتیجه نشناختن دشمن، روش دشمنی و زمین بازی دشمن نمی تواند چیزی غیر از این باشد. متاورس اسلامی و یا تغییر موازنه به نفع اسلام و انقلاب در این فضا، توهمی بیش نیست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 📌تنها «مبلغان هوشمند» و علاقه‌مندان به آینده در این کانال هستند 🆔@The_Age_of_Intelligent _______ 🌐 کانال «نوروساینس و فلسفه ذهن»: https://eitaa.com/joinchat/2311520387Cb4166965da 🆔@Brain_Mind