دوره آموزشیRS 102 در ردشیفت
RST 102 LIVE ACTION and CG
----------------------------
آنچه خواهید آموخت :
1- ردیابی دوربین در Nuke
2. جهت گیری صحنه
3. صادرات به مایا
4. ترفندهای جهت گیری
5. تنظیم هندسه صحنه
6. مات سایه گیر
7. نور پس زمینه Domelight
8. Redshift Lens Redistort (ST Maps)
9. نقشههای شناسه بافت پخت (در مایا)
10. صادرات به مواد نقاش
11. Layer Setup در Substance Painter
12. ایجاد پوشه های ID Mas
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#ردشیفت
#RST_102
دانلود دارایی های یونیتی ولوم 1
Unity Asset Bundle 1
----------------------------
در این پست شما عزیزان میتوانید بسته دارای های یونیتی را دانلود کنید که شامل دارایی های زیر می باشد :
Adventure 3D Icon
Amplify Shader Editor
Built-In Mobile Lighting Box
Cartoon Kid Boy
Easy AR Make Awesome AR Apps Without Coding
Easy mobile input 10 Joystick images
Exporter for Unreal to Unity 2023
Fabgrid – Level Editor
Flexalon 3D Layouts
Flipbook VFX – URP
and.....
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#یونیتی
#Unity_Asset
آموزش ساخت مواد اصلی برای پوست در آنریل اینجین
Unreal Master Material For Skin
----------------------------
در این آموزش من تمام مراحل خود را برای ایجاد یک ماده پوسته اصلی در Unreal Engine 5 با استفاده از دارایی جدید VFACE از Texturing XYZ طی خواهم کرد. شامل بیش از 6.5 ساعت ایجاد و همچنین فایلهای پروژه است که میتوانید آنها را بررسی کرده و با داراییهای خود استفاده کنید.مهم
مطمئن شوید که تنظیمات بازی را با کلیک کردن بر روی دکمه روشن در پنجره نمایش خاموش کرده اید. این اطمینان حاصل می کند که از تنظیمات حجم پست فرآیند استفاده می کنید.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#آنریل_اینجین
#Unreal_Master_Material
مدل های بدن سه بعدی مردانه آماده پویانمایی بازسازیشده
Male 04 Anim Ready Body
----------------------------
مجموعه داده ها شامل
ابزار Zbrush با 6 زیربخش
پایین ترین زیربخش 32076 چند ضلعی بالاترین بخش فرعی 32845824 چند ضلعی
نقشه های معمولی، مشخصات، زبری و رنگی برای تمام قسمت های بدن با فرمت های TGA و JPG ارائه شده است.
نقشه رنگی 16384 x 16384 پیکسل TGA برای بدنه
نقشه های UV بدون بسته بندی
چشم ها، دهان، ابروها و مژه ها همراه با بافت
FBX Subdivision 1 برای همه ابزارهای فرعی صادر می کند
مدل بدنه FBX Decimated Subdivision 6
تمام تصاویر نشان داده شده در اینجا با استفاده از صحنه کیسه ابزار Marmoset 3 ارائه شده است.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#مدل_های_بدن_سه_بعدی_مردانه
#3D_Model
آموزش مقدمه ای بر فیلمسازی مجازی در موتور آنریل اینجین
Intro to Virtual Filmmaking in Unreal Engine
----------------------------
این دوره شامل موارد زیر خواهد بود:
ساخت دوربین مجازی شما
راه اندازی دوربین خود در Unreal
اصول اولیه ترتیب سنج Unreal
مقدمه ای بر دوربین داخل Unreal
مقدمه ای بر چراغ های داخل Unreal
فیلمبرداری یک صحنه با دوربین مجازی خود با ضبط ضبط
رندر کردن صحنه شما
این دوره در سطح مبتدی متمرکز شده است، اما ممکن است نیاز به دانش اولیه در مسیریابی Unreal Engine داشته باشد.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#فیلمسازی_مجازی
#موتور_آنریل_اینجین
#Unreal_Engine
آموزش رندر ماشین برای مبتدیان در بلندر
Car Rendering for Beginners
----------------------------
چیزی که یاد خواهید گرفت
اصول استفاده از Automotive Rendering در Blender 3D را با رویکرد پروژه ای بیاموزید
اصول واردات مدل ها در Blender 3D با رویکرد پروژه محور را بیاموزید
اصول نورپردازی در Blender 3D را با رویکرد پروژه ای بیاموزید
اصول رندرینگ در Blender 3D را با رویکرد پروژه ای بیاموزید
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Blender
#Car_Rendering
هنر مفهومی سینمایی در بلندر – دوره کامل
Cinematic Concept Art in Blender – Full Course
----------------------------
در این دوره رویکرد خود را برای هنر مفهومی سینمایی از ابتدا تا انتها به شما آموزش خواهم داد. هدف آن هنرمندان مفهومی در تمام سطوح است، اگرچه تکنیک های بلندر نشان داده شده به تجربه قبلی در ناوبری و مدل سازی اولیه نیاز دارد. من از Blender و Photoshop و همچنین برخی از پلاگین ها و دارایی های پولی Quixel Megascans استفاده می کنم.این دوره عبارتند از:قسمت اول : 2 ساعت ویدیوی روایت شده که شامل تکنیک هایی برای مسدود کردن صحنه، یافتن یک ترکیب، نورپردازی سینمایی، ایجاد دارایی از ابتدا یا استفاده از تکنیک های سریع، نهایی کردن یک تصویر، نقاشی بیش از حد در فتوشاپ و موارد دیگر است.
قسمت دوم : 1 ساعت و 50 دقیقه تایم لپس ویدیویی روایت شده از صحنه حیاط، که کل خط لوله مفهومی من را پوشش می دهد و در مورد فرآیند خلاقانه پشت آن صحبت می کند.
2 فایل فتوشاپ - PSD های کامل برای هر دو مفهوم ایجاد شده برای این دوره.
فهرست منابع : فهرستی از تمام پلاگین ها و نرم افزارهایی که برای هنر مفهومی استفاده می کنم.
امیدوارم بتوانید تکنیک ها و فرآیندهای جدید هیجان انگیزی را یاد بگیرید.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Blender
#Cinematic_Concept_Art
مقدمه ای بر طراحی تری دی لایوری - عکس برگردان برای اتومبیل های دیجیتال
Intro to 3D Livery Design: Decals for Digital Cars
----------------------------
طراحی و رندر رنگ برای ماشین های مسابقه ای سفارشی در بلندر را بیاموزید و با عکس برگردان های چشم نواز در Illustrator به آن ها جان بدهید.
طراحی لیوان و برگردان برای ماشینها، که شامل ساختن جنبه بصری یک ماشین مسابقهای است، روشی خلاقانه برای بیرون کشیدن کودک درونتان و در عین حال توسعه مهارتهای خود به عنوان یک هنرمند سه بعدی است. Davide Virdis به عنوان یک علاقهمند به خودروهای کلاسیک و یک طراح رسانه خودرو، روی برنامه سفارشیسازی Fuoriserie مازراتی کار کرده و در طراحی مدل F1 مک لارن در ابوظبی همکاری کرده است.
پروژه این دوره چیست؟
با استفاده از Adobe Illustrator دو یا چند رندر صیقلی از طرح لیوری خود ایجاد کنید.
این دوره آنلاین برای چه کسانی است؟
این دوره برای علاقه مندان به اتومبیل که می خواهند مهارت های تصویرسازی سه بعدی خود را توسعه دهند ایده آل است.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#عکس_برگردان_برای_اتومبیل_های_دیجیتال
#Adobe_Illustrator
آموزش شروع کار با بلوپرینت در آنریل اینجین 5
Unreal Engine 5 - Getting Started with Blueprints
----------------------------
چیزی که یاد خواهید گرفت
نحوه پیمایش در رابط کاربری Unreal Engine 5 Blueprint editor
متغیرها چیست و چگونه در کدنویسی استفاده می شوند
نحوه و زمان استفاده از توابع، رویدادها و ماکروها
راه های مختلف ارتباط طرح ها
نحوه پیمایش در رابط کاربری طراح ویجت
ویجتهایی را برای HUD بازیکنان ایجاد و تنظیم کنید
نحوه ایجاد چند سیستم گیم پلی رایج
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#بلوپرینت
#Blueprints
#Unreal_Engine_5
آموزش بافت مبتنی بر گره برای شخصیت ها در ماری
Mari - Node Based Texturing for Characters
----------------------------
این آموزش عمیق به گردش کار بافتسازی مبتنی بر گره من در ماری میپردازد. این روند در چند سال گذشته تکرار شده است و در یک محیط تولید فیلم بلند آزمایش شده است.ما با یک نسخه ی نمایشی از قالب سفارشی من که به طور خاص برای تجسم بافت های شما با بالاترین کیفیت در Mari طراحی شده است، شروع می کنیم. از آنجا به پوست بافت می دهیم، آرایش می کنیم و لباس را بافت می دهیم. ما این نقشه ها را برای برخی از سایه بان ها در مایا اعمال خواهیم کرد، جایی که من اهمیت ساده نگه داشتن سایه بان ها را بدون پیچیده کردن آنها توضیح می دهم. من همچنین یک فصل جایزه ارائه خواهم کرد که در آن تکنیک مجسمه سازی خود را در ماری نشان می دهم و مزایای استفاده از این تکنیک را توضیح می دهم.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#ماری
#Mari
آموزش آماده سازی درخت در مایا و آنریل اینجین
Ready Tree Creation from Maya to Unreal
----------------------------
ما از ارائه آموزشی توسط Simon Barle، یک کهنهکار صنعت بازی با تجربه عناوینی مانند Star Wars Battlefront و Battlefield V بسیار هیجانزده هستیم. در این آموزش کاملاً روایتشده، اطلاعاتی در مورد گردش کار AAA او برای ایجاد درختها دریافت خواهید کرد.Simon با به اشتراک گذاشتن بینش هایی در مورد چگونگی استفاده از فتوگرامتری به عنوان ابزاری برای درک اشکال و سطوح، فرآیند را تجزیه می کند. او تکنیک های مدل سازی پلی بالا خود را برای تنه درخت، توت ها، برگ ها و شاخه ها نشان می دهد. او مجسمه سازی در Zbrush، ایجاد و راه اندازی UV، ایجاد بافت پوست، بافت درخت، آماده سازی مدل برای استفاده از موتور بازی، و ایجاد سایه زن در Unreal را پوشش می دهد.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#آنریل_اینجین
#مایا
#Maya
#Unreal
آموزش تسلط بر مبانی اتو کد 2019
AutoCad 2019 - Les Fondamentaux
----------------------------
اهداف
به اصول اتوکد 2019 مسلط شوید.
شرح
Autocad پرکاربردترین نرم افزار برای ایجاد نقشه های فنی دو بعدی است که مرجع در CAD می باشد.جزئیات آموزش
در این آموزش اصول اساسی، تنظیمات، گزینه ها و رابط گرافیکی نرم افزار به شما ارائه می شود.شما ابزارهایی را برای ترسیم، ویرایش، و سپس ابعاد و حاشیه نویسی نقشه ها مرور می کنید.ما با دقت به مفاهیم بصری طراحی با لایه ها و استفاده از بلوک ها برای توسعه کتابخانه های خود نزدیک می شویم. سپس یاد می گیرید که چگونه از منابع خارجی استفاده کنید و ما در نهایت مقیاس را در ارائه ها ترسیم و تنظیم می کنیم.تمرینات به شما این امکان را می دهد که دانش خود را در طول آموزش به کار ببرید و بنابراین متدولوژی های کار CAD را کشف کنید.در پایان این آموزش می توانید نقشه های فنی خود را ترسیم، اصلاح و برنامه ریزی کنید و طرح های خود را به صورت منطقی و ساختار یافته با اتوکد 2019 طراحی کنید.ساموئل دوبوا، مشاور مربی در CAD و BIM شما را همراهی می کند.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#اتو_کد
#AutoCad_2019
بسته مواد پریمیر با بالاترین کیفیت
Premiere Bundle 02 (5 0K)
----------------------------
بسته مواد پریمیر با بالاترین کیفیت
ما در حال تغییر روشی هستیم که هنرمندان جهانهای جدید خلق میکنند. Friendly Shade همیشه برای بهترین کیفیت تلاش می کند و این بار باندل 02 سطح را حتی بالاتر می برد! این بسته دوم شامل انواع جدیدی از مواد است: آسفالت، بتن، چوب، سنگفرش، آجر، دارایی های خیابان، درختان و موارد دیگر....
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#پریمیر
#Premiere_Bundle
آموزش آناتومی برای هنرمندان جلد 1 - درک عضلات پشت و شانه
Anatomy for Artists
----------------------------
آناتومی هنری به ماهیچههای ضروری اطلاق میشود که شکلهای قابل مشاهدهای را که در فیزیک مدل میبینیم ایجاد میکنند. ری بوستوس، تصویرگر و آناتومیست مشهور، نحوه نشان دادن عضلات پیچیده پشت و شانه را به روشی که توسط اکثر آناتومیست های هنری ترجیح داده می شود، آموزش می دهد.
هنگام تصویرسازی، لازم نیست هنرمندان تک تک ماهیچه های بدن را بشناسند. با ویرایش تعداد کلیدی ماهیچههایی که هنرمندان باید به حداقل برسند، ری کارگاه را با تمرکز بر گروه Sacrospinalis (یا Erector) - برخی از ماهیچههای عمیق در مرکز پشت که میتوان در امتداد آن یافت، آغاز کرد. ستون فقرات تا قاعده جمجمه. این ماهیچههای پیچیده و اغلب رشتهای مهم هستند و انسان را در حالت ایستاده نگه میدارند – اما مطالعه فردی هنرمندان میتواند چالش برانگیز باشد. ری سادهترین راه را برای درک و تفسیر این گروه عضلانی نشان میدهد و استراتژیهایی را که به راحتی به خاطر میآیند برای نشان دادن فرمها آموزش میدهد.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#طراحی
#عضلات_پشت_و_شانه
#Anatomy
آموزش آناتومی برای هنرمندان جلد 2 - درک عضلات ساق و پا
Anatomy for Artists Volume 2 - Understanding the Leg and Foot
----------------------------
در این کارگاه، آناتومیست هنری و پروفسور ری بوستوس به بررسی آناتومی پا و پای انسان می پردازد. ری سخنرانی را به دو بخش تقسیم می کند: ساق پا و پا، سپس قسمت بالایی ساق، ران و عضلات سرینی. در بخش اول، فرمها و تاندونهای اصلی پا را که مهمترین جنبههای لازم برای آگاهی هر هنرمند را تشکیل میدهند، توضیح داده و تجزیه میکند. سپس او سخنرانی را تا عضلات ضروری ساق هدایت می کند و هر عضله و محل قرارگیری آن را روی اسکلت فهرست می کند و در عین حال به یک برگه ماهیچه ای که در اختیار شما قرار می گیرد ارجاع می دهد. هنگامی که ساق و پاها درک می شوند، ری به سمت ران و قسمت گلوتئال بدن حرکت می کند. در این بخش، او نه با عضلات انفرادی مانند ساق پا، بلکه با چهار گروه اصلی از عضلات ران شروع می کند. اینها عضلات چهارسر ران، ادکتورها، خم کننده ها (همسترینگ) و در نهایت عضلات گلوتئال هستند.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#طراحی
#درک_عضلات_ساق_و_پا
#Anatomy
آموزش آناتومی برای هنرمندان جلد 3 - درک قسمت جلویی بالاتنه و بازو
Anatomy for Artists Volume 3 - Understanding the Front Torso - Arm
----------------------------
آناتومیست هنری و پروفسور ری بوستوس با جلد 3 در مجموعه آناتومی برای هنرمندان بازمی گردد. این قسمت سوم به دو بخش تقسیم میشود که با نیم تنه جلو شروع میشود و با بازو پایان مییابد. ری این کارگاه را با مطالعه عمیق لایههای ماهیچهای راهاندازی میکند که برای هنرمندان هنگام ترسیم بدنههای بالایی فیگورها و شخصیتهای انسان اهمیت دارد. راهنما به اشتراک می گذارد که چگونه Rectus Abdominis، Pectoralis Major، External Oblique، Deltoid، و Serratus Anterior، همه برای درک یک هنرمند از آناتومی انسان، در قالبی آسان برای یادگیری ضروری هستند.
این سخنرانی با تمرکز بر بازوها ادامه مییابد، که ری به طور ماهرانه آنها را به چهار گروه اصلی تقسیم میکند: فلکسورها، اکستنسورها، "دوقلوها" و "دوقلوهای کوچک". با استفاده از یک رویکرد ساده، ری این ماهیچه ها را به عنوان "تیم" بین گروه ها توضیح می دهد - بسیار شبیه به مسابقات ورزشی. این کارگاه توضیح میدهد که چگونه تیمهای ماهیچهای با هم کار میکنند، و چگونه آنها را بر اساس اندازه و هدف مقایسه میکنند. این آموزش تمام نامهای مهم تشریحی را به همراه نکات و ترفندهای مفید برای به خاطر سپردن و مرتبط کردن آنها در تمرین هنری شما نشان میدهد.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#طراحی
#درک_قسمت_جلویی_بالاتنه_و_بازو
#Anatomy
ایجاد شخصیت های جذاب به صورت سه بعدی
Creating Appealing Characters in 3D
----------------------------
آنچه یاد خواهید گرفت:
اصول طراحی دو بعدی و نحوه ترجمه آنها به سه بعدی با استفاده از ZBrush.
مدلسازی بزرگ به کوچک، تمرکز بر سکتههای گسترده قبل از جزئیات.
تکالیف مبتنی بر پروژه با هدف توسعه چشم شما.
پیدا کردن و بهبود جذابیت در مجسمه شما.
ژست گرفتن و ارائه شخصیت خود
چگونه جذابیت طرح مفهومی دو بعدی را در مجسمه سه بعدی خود حفظ کنید.
چگونه یک استیک را کاملا سرخ کنیم.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Characters_in_3D
#Zbrush
آموزش نرم افزار بلندر برای استفاده آن در کارهای سه بعدی و معماری
Blender 3D Architect Pro (As of 29.03.23)
----------------------------
تمام محتوای تولید شده برای Blender 3D Architect Pro بر روی Blender و معماری تمرکز دارد. این آموزش ها در فرمت MP4 هستند و شامل فایل های منبع (فایل های Blender، بافت ها یا دارایی ها) هستند که برای تولید محتوا استفاده می شوند.در اینجا لیستی با تمام آموزش های موجود وجود دارد:
وارد کردن فایل های SketchUp 2022 به Blender
مدلسازی دیوارها با BagaPie
نحوه تعمیر اصلاح کننده ساده تغییر شکل (دیوارهای خم)
مدلسازی سطح سخت - صفحات گرد (بیول)
معرفی سریع افزونه Bakelab
و....
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#Blender_3D_Architect_Pro
#Blender
آموزش ساخت جلوه های شگفت انگیز برای فیلم با استفاده از هودینی
CGMA - Houdini Production Studio-Destruction FX
----------------------------
از هودینی استفاده کنید و جلوه های شگفت انگیزی برای فیلم ایجاد کنید.این دوره برای دانش آموزانی است که قبلاً دانش خوبی از هودینی و نحوه جریان داده ها دارند. دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه یک صحنه و ساختار آن را برای ایجاد یک گردش کار هوشمند و کارآمد ارزیابی کنند. آنها روشهای مختلف شکستن داراییها را به صورت رویهای و هنری یاد میگیرند، سپس از آن داراییها در شبیهسازی بدنه سخت، کار با روشهای مختلف فعالسازی و مقیاس اثرات، از سنگریزههای کوچک روی زمین تا ساختمانهای بزرگ استفاده میکنند. ما مقداری زباله ثانویه به همراه مقداری گرد و غبار و دود اضافه می کنیم تا جلوه ای کامل و واقعی داشته باشیم. این دوره تقریباً هر مورد ممکنی را که در تولید یافت می شود پوشش می دهد. در پایان دوره، دانش آموزان تمام دانش مورد نیاز برای از بین بردن هر دارایی از هر نوع ماده و به هر شکلی که در تولید درخواست شود را خواهند داشت. آنها همچنین درک کاملی از گردش کار، شکستگی، جهت هنری، شبیه سازی و توجه به جزئیات خواهند داشت.
📥لینک مطلب
🆔@CGTools_ir
#هودینی
#Houdini