eitaa logo
عفاف و حجاب
425 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
95 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 چرا برخی دخترها برای معرفی خودشون از بدنشون استفاده می کنند؟🤦‍♀️ 🍃🌹🍃 🎙خانم اسلاملو -نویسنده و پژوهشگر حوزه زن و مروارید عفاف @Chastity
🔴⚡️پیمایش انگیزه‌شناسی بانوان بی‌حجاب 🔺این پیمایش که اخیراً توسط مرکز مطالعات فرهنگی تیام انجام شده، نشان می‌دهد روند مکشفه‌شدن جامعه آماری 992 نفره ایشان در شهر تهران چگونه بوده است: 🔺38.9 درصد در قبل از تیر 1401 کشف حجاب کرده‌اند. در تیر و مرداد 1401 روند، ثابت و ماهیانه 3 درصد است اما آخر شهریور 1401 و غائله موسوم به مهسا(زمان درگذشت 25 شهریورماه) که شروع می‌شود، نرخ کشف حجاب هم به میزان 0.7 درصد نسبت به دو ماه قبل افزایش نشان می‌دهد. ⚡️در مهرماه که گرماگرم حادثه است، نرخ کشف حجاب رکورد را جابجا می‌کند(21 درصد). اما در آبان ابتدا یک نزول 76 درصدی نسبت به مهرماه رخ ‌می‌دهد ولی در آذر و دی‌ماه قدری روند، افزایشی می‌گردد(در سه ماه مورد بحثِ بعد از مهرماه نرخ‌ها به ترتیب 5.1، 6.4 و 9.4 است) اما از دی‌ماه به بعد دوباره به همان 3 درصد قبل از غائله برمی‌گردد و درنهایت در اردیبهشت امسال عدد اندک 0.7 درصد را نشان می‌دهد. 🔰بدین‌ترتیب می‌توان نتایج زیر را اخذ نمود: 1️⃣ تکانه اجتماعی غائله، روند کشف حجاب را جهش می‌دهد. این در زمانه‌ای است که دستگاه‌های فعال در حوزه حجاب و عفاف به دلیل شرائط محیطی و التهاب آن و یا حتی تردید در اعمال مقررات مربوطه به وضوح پا پس کشیده‌اند. 2️⃣این جهش در ماه‌های بعد دوام نمی‌آورد و گویی دامنه اجتماعی آن به سرعت کاهش می‌یابد(از 21 به 5)، چیزی معادل 76 درصد کاهش. بی‌عملی دستگاه‌های دخیل در حوزه حجاب و عفاف و فضای ابهام‌آلود باعث می‌شود دوباره اهل تردید در کشف حجاب به آهستگی به دامنه 5.1 درصدی آبان پیوسته، عدد را در آذر به 6.4 درصد برسانند، این موضوع در دی‌ماه بدتر شده و دوباره جهشی در حد 9.4 درصد را نشان می‌دهد. 3️⃣با جمع‌شدن این پیک دوم در دل اعداد قبلی، عملاً روند نزولی از بهمن‌ماه آغاز می‌شود، خصوصا اینکه هم غائله جمع شده است هم تا حدی قصه مدارس به کنترل نسبی درآمده است. درباره این روند نزولی و حتی بازگشت به الگوی قبل از غائله می‌توان گفت؛ 4️⃣حجم همراهان با کشف حجاب به هیچ روی منطبق بر کلیت جامعه ایرانی نیست و میزان نفوذ پدیده کشف حجاب یک روند مشخص را دارد که شرائطی چون غائله مرتبط باعث تشدید آن شد، اما این تشدید به خاطر فقدان بنیاد اجتماعی نمی‌توانست هر ماه دامنه سنگینی از یارگیری اجتماعی داشته باشد و به ناچار اثر افزایشی غائله در بهمن‌ماه به طور کلی تخلیه گردید و روند، کاملاً به الگوی قبل از همه این غائله‌ها بازگشت. 5️⃣ در فروردین و سپس در اردیبهشت 1402 که قدری سخن از اجرای جدی‌تر مقررات و کنترل اجتماعی با ابزارهای نوین و حتی لایحه قانونی به میان آمده است و تا حدی انعکاس‌ها در جامعه جدی می‌شود ابتدا از دامنه کشف حجا‌ب‌ها حتی از نرخ ثابت 3 درصد قبل از غائله کاسته می‌شود و در اردیبهشت که این انعکاس‌ها جدی‌تر می‌شود، گویی بانوان مستعد کشف حجاب این انعکاس را جدی گرفته و دامنه کشف حجاب از 2.8 به یکباره تا 0.7 درصد کاسته می‌شود. 🔺نکته بسیار مهم که از تحلیل این روند به دست می‌آید آن است که حیرت دستگاه‌های میانی و گاه بالادستی در حاکمیت در فقدان سیاست منسجم و اعلام‌شده در حوزه حجاب و عفاف یکی از عوامل اصلی شکل‌گیری نرخ‌های بالای کشف حجاب نسبت به روند معمول آن بوده است. عدد دی‌ماه 1401 و مقایسه‌اش با آذر و آبان که هنوز متأثر از شرائط غائله هستیم، شاهدی جدی بر این امر است. درنقطه مقابل حس اجتماعی مبنی بر اینکه حاکمیت در اعمال سیاست‌های کنترلی جدی است هم مدخلیتی اساسی دارد؛ این امر با روندهای ابتدای سال 1402 قابل اذعان است. بدین‌ترتیب ما با اهل تردیدی مواجه هستیم که اگر حس کنند هیچ‌گونه کنترل اجتماعی وجود ندارد به راحتی خود را وارد این جرگه می‌سازند و البته این اهل تردید هم با وضعیت کلی جامعه ایرانی منطبق نیست و حداکثر درصد اندکی از این جامعه است. ⚡️ پرسش اصلی این است که آیا باز می‌خواهیم به بهانه کار فرهنگی-که سخنی درخور و شایسته است- ابزارهای جدی هدایت اجتماعی همانند قانون و الزامات قانونی را وانهیم؟ ✍ عباس حیدری‌پور 💦مروارید عفاف https://eitaa.com/fatemi222/3635
💠 مجموعه پوستر | منافقین
🔰 گوشه ای از جنایت ها و کثافت های منافقین علیه خودشان 🔹یکی از ساکنین سابق اشرف۳ در برنامه تلویزیونی آلبانی: 🔺در داخل کمپ به زن و مرد تجاوز میشه. 🔺اگه با دختری خوش و بش کنید، بهتون تذکر داده میشه 🔺قدیمی‌های کمپ، سربازن که خیلی اطلاعات دارن، اکثرا متخصص آی‌تی هستن و آمریکا بودن 🔺مجاهدین خیلی پول دارن... https://eitaa.com/Chastity
🔰 عاقبت هرزگی به اعتراف خود هرزه 😒 🔹خب شهر رو بیش از حد زیبا کردید، براتون مشتری پیدا شده. 😄 🔹ایرادش چیه؟ مگه همین رو نمی خواستید؟ 😉 https://eitaa.com/Chastity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 گریه یکی از ساکنین سابق کمپ اشرف۳ مقابل دوربین تلویزیون آلبانی: در کمپ به زن و مرد تجاوز می‎کردند! 🍃🌹🍃 🔻داشتن همسر در سازمان ممنوع است! نزدیک ۴۰ سال است ازدواج در سازمان ممنوع است! ارتباط با خانواده نیز در سازمان ممنوع است! 🔸در کمپ هر گونه ارتباط زن و مرد حتی سلام و یا خوش و بش ساده هم ممنوع است و تهمت داشتن رابطه غیراخلاقی می‌‏زنند! 🔺در داخل کمپ به زن و مرد تجاوز می‌شود و خیلی ها در آنجا رنج می‌برنند و امکان انتقاد به سازمان اصلا وجود ندارد. https://eitaa.com/Chastity
⛔️ آنهایی که همسر شهید مدافع حرم حمیدرضا باب‌الخانی را بخاطر فریضه امر به معروف مورد ضرب و شتم قرار دادند، باید تاوان سختی بپردازند. 🥀شهدا زنده اند، ⭕️دستشان هم باز است، 🛑سرخ هم هستند نه صورتی، 🌱روی ناموسشان هم بسیار غیرت دارند، مطمئن باشید از خیانت و هتک حرمت هتاکان نخواهند گذشت!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 آیا اجباری است؟! 🍃🌹🍃 ✍نکاتی از زندگی امام باقر علیه السلام https://eitaa.com/fatemi222/3741
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینم در جواب صورتی هایی که میگفتن هرکسی رو توی قبر خودش میزارن و ما با بی حجابی بقیه کاری نداریم، ریت بزنید همه ببینن
⭕️‏اقایون مسئول! ویترین لباس فروشی ها و‌مانکن‌های بی حجاب، الگوی ترویج بی بندوباری در جامعه‌هستند‌؛ اینها باعث ذائقه سازی افراد در جامعه‌میشود! ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مروارید عفاف @Chastity
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝قبر تو مثل همیشه خلوته... 🎙مداحی دلنشین حاج میثم مطیعی بمناسبت شهادت امام باقر علیه السلام 📎 📎حتی حاجیها هم رفتن مکه چقدر غریبی مثل مادرت https://eitaa.com/Chastity
1_5393761172.pdf
23.26M
…………°•♡ حریم ریحانه ♡•°………… □ اولین و تنهــــا دایرةالمعارف ♢ اطلس پوشش و حجاب □ نسخه رایگان pdf
. 🔴 یک بیان قاطع و فصل الخطاب از سوی به طرفداران مثلاً جذب حداکثری❗️ 🔰 (حفظه الله): "نظام اسلامی نمی‌تواند با گناه بیاید، عده ای الآن به همین خاطر با این نظام مخالفند! ما سعی نکرده‌ایم دوستی اینها را جلب کنیم. واقعاً در میان روشنفکرها و نویسنده ها خیلی کسانی هستند که ما ها را دوست می دارند، به شرطی که ما، به تعبیر آنها «آخوند بازی» در نیاوریم! اینها از کارها و مواضع و حرف های ما خیلی خوششان می‌آید، منتها می‌گویند: «اینها اُمل و مقدس مآبند !» ما به این همیشه افتخار کرده ایم، ان‌شاءالله بعد از این هم خواهیم کرد و پای این مواضع می‌ایستیم و نمی‌خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم، اما بالاخره باید مردم را به سمت تدین حرکت داد! 🔖 منشور حوزه و روحانیت، ج۱۰، ص ۶۷۹؛ انتشارات انقلاب اسلامی (وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای) ✍پ.ن: 🔻با وجود اینکه ایشان می‌فرمایند که افراد مذکور ما را دوست دارند اما باز هم با قاطعیت بیان می‌کنند که «نمی‌خواهیم دوستی آنها را جلب کنیم»❌ 👈 یعنی محکم پای مواضع خودمان در مورد حرکت دادن جامعه به سمت تدین و کنار نیامدن با گناه ایستاده‌ایم. برچسب هم بخوریم به آن افتخار می‌کنیم! 👈 آنگاه در فتنه‌ی اخیر، برخی از خواص و مسئولین، به نام جلوگیری از شدن ‼️ و با توجیهات سطحی، قصد داشتند که از "به عنوان یکی از نمادهای مهم جامعه اسلامی" کوتاه بیایند⚠️ ◀️ جالب این است که هنوز هم برخی از آنها به انقلابیونی که مقابله قاطع با ولنگاران را مطالبه می‌کنند، حمله می‌کنند❗️ 💦مروارید عفاف https://eitaa.com/fatemi222/3635
🔷وقتی درمورد و بحث می‌شود، بستگی دارد که در سطح بررسی شود و عاملیت کنار زده می‌شود یا می‌خواهیم را پیدا کنیم و به راهکار‌ها برسیم که اینگونه نمی‌شود! 🔶چراکه امروزه عاملیت‌ها و ساختار‌ها در هم تنیده هستند و ساختار‌ها از بالایی برخوردارند و بدون نمی‌توان به تنهائی عاملیت را محکوم کرد و این دو را باید با نسبت به یکدیگر دید. 🔷برای پیشگیری از فقط رجوع به کافی نیست که موضوع را فقط به عنوان روانشناسی ملاحظه کرد؛ چراکه پدیده‌ها گاه از این سطح عبور کرده اند و هر رفتاری که در جامعه ببیند می‌شود. 🔶بنابراین کاهش میزان پوشش براساس موازین دینی، دلیل آن پاداشی است که گرفته است و این پاداش‌ها لزوماً اقتصادی نیست و به افراد بستگی دارد. ❇️سیستم پاداش دهی امروز به سمت نیست و طرد افرادی که پوشش مناسب را در برخی کنش‌ها و تقابل‌ها دارند دیده می‌شود و این به تدریج در رفتار ایجاد می‌کند. چراکه ساختار‌ها باید ارزش‌ها را کند. 👤دکتر سید غلامرضا حسنی درمیان ♨️. @Chastity
⚠️طلاق و تهدید خانواده 📉 🔥از جمله پیامدهای زیان بار رعایت نکردن ، و جدایی زن و شوهر و از هم پاشیدن نظام خانواده است. 🌵عامل بسیار مؤثر و سازنده در شخصیت الهی انسان، عفت عمومی، سلامت و پاکی جامعه است و عوامل غفلت آفرین و هوس آلود، که عمده آنها، و پوشش عفیفانه و و عفت دختران می باشد؛ افراد جامعه را به سمت هوس های نفسانی سوق داده و باعث اخلاق آنان می گردند؛ 📛در نتیجه ، جای خود را به و خودخواهی می دهد که عامل اصلی بروز اختلافات و در نهایت است. عواملی نظیر: 🦞چشم چرانی و مقایسه با همسر 🦞شهوت طلبی و لذت گرایی 🦞دوستی های نامشروع 🦞غفلت از معیارهای اصولی در گزینش همسر 🦞فریب ظواهر آراسته را خوردن و انتقام جویی 🦞گرایش مردان به چندهمسری 🦞ایجاد اختلال روانی و عصبی 🦞سلب امنیت زنان پیامدهای ناگوار بدحجابی بر اجتماع 🦞شیوع انحراف جنسی پیامدهای ناگوار بدحجابی بر اجتماع 🦞و... 👤سرتیپ دوم پاسدار "مهدی معصوم بیگی"، فرمانده انتظامی استان اصفهان @Chastity
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥 موضوع زن، حمله یا دفاع؟ 🍃🌹🍃 ✅ رمزگشایی از علت اصلی هجوم رسانه‌های دشمن به موضوع زن و حجاب 🎙 به‌روایت رهبر معظم انقلاب @Chastity
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 زنان ۴۰ ساله امروز مانند دختران ۲۰ ساله قدرت باروری دارند! خیلی ها نگران این مساله هستند که آیا در سنین ۴۰سال به بالا میشه اقدام به فرزند آوری کرد یا نه از زبان دکتر افروز بشنویم... ضمن اینکه در اروپا یک واژه ای داریم به نام گلدن بی بی یعنی بچه های طلایی(نوزادان طلایی) این کلمه به نوزادانی اطلاق میشه که در سنین۴۰سال و بیشتر به دنیا میان چون سن ۴۰سال از نظر ادبیات دینی ما سن عقل و تکاملِ از نظر جسمی هم سنی هست که کامل ترین و سالم ترین شرایط خودش قرار داره و این بچه هایی که بعد از ۴۰سالگیِ مادر به دنیا میان بچه های خیلی باهوش و با قوت و قوی تری هستن @Chastity
♦️به این حدیث باقرالعلوم (ع) توجه کنید در حــقیقت جریانی که در جامعه ایرانی به دنبال حــــــــیا زدایی و قــــبح شــــــکــنی پیرامون مســــئله عفــــــت عمــومی ســت هدفی جز بیرنگ کردن ایمان مردم ندارد 🏷
. 🧐 مگر شما نشنیدید که خدا میگ《قوا انفسکم و اهلیکم ناراً》یعنی منکر_اولویتش با است، یا مثلا《انذر عشیرتک الاقربین》👨‍👩‍👧‍👦 پس تا وقتی در خودم مشکلات اعتقادی هست، بیرون به کسی تذکر بدهم❗️🤔 🔍 این مطلب( اثبات شیء به قول نفی ما ادا) نمی‌کند، یعنی وقتی من می‌گویم روی این میز هست💻 به این معنی نیست که نیست🎍 می‌گویم : حتما را دعوت کن هاااا! اما نگفتم که مثلا این یکی را دعوت نکن، همسایه ات رو دعوت نکن😎🤗 مثل عمو و زن عموی خود 🙎‍♂🙎‍♀ و نکته دیگر☝️ از کجا می‌توانیم بگوئیم این *اهلیکم* یعنی فقط ⁉️کدام مفسری این حرفو زده⁉️ *اهلیکم* یعنی خودت را بپا❗️اهلت را هم بپا❗️اهل محلت❗️ اهل هموطنانت❗️ اهل دینت ... پس محدود نکنیم، جهان شمول ببینیم🌎 اگر منظورش خانواده بود میگفت (قوا انفسکم و عیالکم مثلا...) ازطرفی ما اگر فقط بخواهیم به خودمان بپردازیم به هر حال این بچه من، من، من، اینها در می‌خواهند ورود کنند دیگه...🏙 آنجا را میبیند، و رویش خواهد بود.ضمن این که البته هر کسی از خودش شروع کند دیگر این گناه را در سطح نخواهیم دید، ولی بازم تنهایی نمیتوانی بچه ات را کنی، باید بچه ات ببیند که منِ کاسب محل و هم با پدرش هم صدائیم 🕴این یعنی اثر👌برای همین می‌گویند بچه هایتان را ، هیئت ،مراسمات و محیط های سالم ببرید🕌👧🏻🧒🏻 بعضی‌ها میگویند: اگر بخواهد در صورت بگیرد، هر کسی اول از خانواده اش شروع کند 🤷🏻‍♂ خب این مبنایش چیست⁉️حرف باید یک مبنایی داشته باشد 👀 خب بگوئیم این بر اساس کدام آیه⁉️ کدام روایت⁉️ شاید بگویید وقتی قیام خودش را شروع کرد اول فامیلها را دعوت و اعلام کرد... چرا ؟!چون روی آنها بیشتر میشد حساب کرد🤝 ولی این به این معنی نیست که دیگران را نکنید! ببینید تأکید امر به معروف در خانواده به این معنا میتواند باشد که برای وقت بیشتر بگذار، بیشتر فکر کن، روشهای بهتر، حساسیت بیشتر، دلسوزی بیشتر، این درست است👌👌👌 ولی اینکه بگوئیم به این معنا که اول از شروع کنیم، یعنی فعلا چند سال در خانواده کنیم بیرون نه، این که نمی‌شود😃 تا چند سال⁉️ تا کی⁉️ از کی به بعد دیگر در بیرون🤔 در ضمن که من به یک میدهم آیا به نفع خانواده خودم نیست❓ مثلا پسر بچه ای که در خیابان سیگار میکشد، پس فردا معتاد نشود مواد بدهد دست بچه من، این هم به نفع ماست. ✅ پس تمام همانجور که در رابطه با تربیت فرزندانشان وظیفه دارند و موظفند راه و چاه را نشانش بدهند، در رابطه با دیگران هم این وظیفه را دارند🤗 اگر بینی که نابینا و چاه است😑⚫️ اگر خاموش نشینی آن گناهست🚨🚨 استادتقوی. 💦مروارید عفاف https://eitaa.com/fatemi222/3635
🔴 درک زیبایی خدا ⬅️ عید قربان، برای افرادی عید است که به قرب الهی رسیده‌اند، از این رو به مقصد رسیدن خود را عید می‌گیرند. ⬅️ این افراد در مسابقه عالم هستی برای رسیدن به خدا مسابقه می‌دهند، تا به مرحله درک زیبایی خدا رسیده و مقرب درگاه الهی شوند. مروارید عفاف @Chastity