eitaa logo
عفاف و حجاب
427 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.2هزار ویدیو
95 فایل
آنچه درباره حجاب و عفاف باید بدانیم. محتوای تبیینی ویژه جهادگران تبیین. @ste_gonabad5 سیاست، سخنواره، پاسخ به شبهات، ضرورت و فلسفه، دلایل عقلی، روانشناسی، اهمیت و... در قالبهای پرده نگار، موشن، کلیپ https://eitaa.com/Chastity/3191
مشاهده در ایتا
دانلود
فرصت تربیتی والدین
راهکارهای گسترش عفاف
مسابقه
‌ای از شهید «محسن ثابت» پیش از عملیات كربلای 1، به رزمندگان لشكر5 نصر خراسان، و از جمله گردان روح‌الله چند روز مرخصی دادند. من نیز همراه با شهید «محسن ثابت» به مشهد مقدس آمدم و سپس برای صله ارحام و دیدار اقوام به شهرستان بجنورد سفر كردیم. اواخر خرداد ماه بود و هوا هم بسیار گرم، به همین دلیل، یکروز همراه تعدادی از دوستان برای آب تنی و شنا به محل استخر طبیعی«بِش‌قارداش» رفتیم. برخی وارد آب شدیم، شهید محسن نیز آماده ورود به آب بود كه ناگهان حوله را به خود پیچید و سپس هایش را پوشید! علت این كار را جویا شدیم اشاره كرد به خانم‌‌های نادانی كه آن سوی استخر ایستاده بودند و مردانِ شناگر را تماشا می‌كردند. گفتم: به آنها تذكر داده شده ولی در عین حال باز هم به فضای ویژه مردان وارد می‌شوند! پس مقصر اصلی خودشان هستند. لیكن شهید محسن این استدلال را ـ و به‌عبارت بهتر این توجیه را ـ نپذیرفت و گفت: من شرم دارم از اینكه آنها به من كنند و به واسطه من به گناه بیافتند. به او گفتم: شما داخل آب شوید و تنها سر و گردنتان را بیرون آورید تا بدن شما را نبینند؛ ولی باز هم نپذیرفت. چند روز بعد به جبهه بازگشتیم، به و دیدار جمال الهی سراسر وجودش را فرا گرفته بود به‌گونه‌ای كه بعد از هر نماز برمی‌خاست و مشتاقانه دوستانش را در آغوش می‌كشید و از آنان التماس و خواهش می‌كرد كه برای شهید شدنش كنند. سرانجام در عملیات ‌کربلای یک ـ 11/4/65 ـ در تپه‌های قلاویزان (منطقه مهران) شهد شیرین شهادت را نوشید و فرشته‌گون از عالم خاكی پركشید. (کتاب امین، ج1، ص347 ) مزار > مشهد مقدس، بهشت رضا، بلوك30، ردیف43، شماره 1 @fatemi222 @efaf_amin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔺 | همه چیز درباره‌ی کشور هلند 🔴 این کلیپو همه‌ی ایرانیا ببینن همش فکر نکنن مرغ همسایه غازه... ⭕️ اینو بفرستین برای اونایی که فکر می‌کنن اروپا بهشت کره زمینه...
🔰 چند مفهوم پنهان در ادبیات سیاسیِ فرهنگ 1⃣ نه به حجاب اجباری یعنی برهنگی اجباری 2⃣ نه به ازدواج در سن کم یعنی بی‌بندباری از سن کم 3⃣ نه به اعتقادات شما یعنی آری به اعتقادات ما 🔹 اینطور نیست که فقط بگویند از جهان‌بینی خود دست بردارید بلکه در ضمن میگویند از جهان‌بینی ما پیروی کنید ✍ ایلخـــــان اندیشه جویان استاد حسن عباسی 📡 @Hasanabbasi_students
♻️ رابطۀ حیا، حجاب و غیرت 🔶 حفظ کردن در نفس است 🔷 و ، بدست آوردن حالتی در نفس و در واقع تقوای جنسی و . 🔶 نیز به معنای حمیت، تعصب و تلاش در نگهداری چیزی که حفظش ضروری است می‎باشد، که ریشه در دارد و یکی از ملکه های نفسانی و از صفات الهی و پیامبران است. 🔷 غیرت دامنه گسترده‎ای دارد که شامل نگهداری از هرچیز باارزش نزد انسان می‎شود و مهمترین این موارد باارزش، شامل ناموس، وطن، دین و آبرو می‎گردد. 🔶 غیرت باعث می شود که مرد به عمل ناشایست کشیده نشود. چون همان طور که نگهبانی از خودش برایش مهم است، نگهداری و عدم تجاوز به نوامیس دیگران نیز برایش مهم است و این به معنای همان و دینی می‎باشد. 🔷 اگر را در مورد در نظر بگیریم، حالتی در درون مرد می‎شود که عفت و پاکدامنی زن را نگهبانی می کند. 🔶 حجاب، حیا و غیرت، هستند و برای حفظ عفاف، باید از طریق ابزار آن وارد شد. 🔷 حجاب و حیا زن می‎باشد 🔶 و ابزار بیرونی جهت از عفت زن. 👤مرکز تحقیقات و طرح‌های کاربردی حجاب ریحانه‌النبی @fatemi222 @umefafgaraei
🔻اسلام برای ایرانیان ؛ بلکه ! 🔺دین اسلام علی رغم تمام احکامی که در قالب دینی کامل و جامع به مردم ایران منتقل کرد در مسئله حجاب حکم جدیدی برای ایرانیان نداشت. 👌چرا که حجاب در تاریخ بلند ایرانیان همواره وجود داشته است. در واقع اسلام برای ایرانیان حجاب را آسان کرد! 👈مورخان بزرگ تاریخ در آثار خود صراحتا اعتراف کرده اند ایرانیان به لحاظ قانون حجاب؛ دستور تازه ایی از دین جدید خود دریافت نکردند. بلکه حجاب اسلامی به مراتب راحت تر از حجاب خود ایرانیان بوده است و بعبارت دیگر اسلام حجاب را برای ایرانیان آسان تر کرد! ✍ویل دورانت؛ مورخ نامدار جهان میگوید: زنان طبقات بالای اجتماع؛ جرات آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون آیند. 👈 به آنها اجازه داده نمیشد که آشکارا با مردان اختلاط کنند. زنان شوهردار [بعد از ازدواج] حق نداشتند هیچ مردی؛ ولو پدر یا برادرشان را ببینند. [۱] 👌برجستگی پوشش در ميان زنان ايران چنان چشمگير است که برخي از انديشمندان و تمدن نگاران، ايران را منبع اصلي ترويج حجاب معرفي کرده اند. [۲] 👌پلوتارک؛ مورخ مشهور یونان باستان میگوید: مردم آسیا به ویژه ایرانیان غيرت زنان را سخت نگه میدارند. آنچنان نگاهشان میدارند که همیشه باید درون خانه باشند و از در بیرون نیایند و هرگاه سفر بکند آنان را در چادرهای در بسته که از هر سوی آنان را فرا میگیرد جا داده بر روی گردونه ها مینشانند. [۳] 👌جلیل ضیاء پور؛ مورخ ایرانی میگوید: زنان در دوره هخامنشیان چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری میپوشیدند که تا مچ پا بوده است. [۴] 👌استرابون؛ جغرفیدان بزرگ یونان باستان میگوید: ایرانیان اینکه بخشی از بدنشان برهنه باشد را بیشرمی می دانستند و لباس های بلند که تا ساق پا را در بر میگرفت میپوشیدند. [۵] 👌با توجه به منابع ذکر شده و دیگر منابع موجود؛ به اختصار میتوان گفت زن در ایران باستان بشدت محدود بود و حجاب سختی داشت. تا حدی که محارم زن هم برای او بیگانه شمرده میشدند! صراحتا حجاب را برای زنان آسان تر کرد؛ رعایت حجاب را در برابر محارم واجب نشمرد اما از جنبه احترام رعایت آن را بهتر دانست. اختلاط زن با مردان را با حفظ شرایطی که وقار و ارزش زن حفظ شود جایز دانست. حق کار و تحصیل و کسب درآمد و پس انداز را مستقلا به زن داد. [۱]: تاریخ تمدن؛ جلد ۱؛ پارس ها؛ اخلاق و آداب پارسیان؛ زنان [۲]: تاريخ تمدن؛ جلد ۲؛ ص ۷۸ [۳]: ایرانیان و یونانیان؛ ترجمهٔ احمد کسروی؛ ص ۶١ [۴]: ضیاء پور؛ پوشاک باستانی ایرانیان؛ ص۵۶ [۵]: تاريخ اقوام ايرانی؛ ص ۱۲۴ ☆گردآوری توسط کانال حقیقت @fatemi222
🔺سه نکته در حجاب 🔻ماجرای جالب مناظره حجت الاسلام والمسلمین زمانی با مسیحیان 💠 سخن تاثیر گذار کشیش مسیحی 🔹... در موقع خروج از کلیسا به من سخنی گفت که هنوز بعد از 36 سال در ذهن من همچنان نقش بسته است و آن سخن نقش کلیدی در آینده تبلیغی من گذاشت. گفت: "تمامی شما علمای اسلام در قیامت مؤاخذه خواهید شد". برگشتم گفتم چرا؟ گفت: به دلیل اینکه این همه آموزه ناب را از اسلام می ­دانید و به جان های تشنه ما نمی­ رسانید. فردای قیامت ما مسیحیان عالم از شما شکایت خواهیم کرد. ما اگر منطقی صحبت کنیم و اسلوب گفتمانی را رعایت بکنیم، مسیحیان و دیگران زمینه شنیدن و پذیرفتن دارند. 🔹 ...گفتم: اینکه فرمودید حرص ایجاد می­کند. ما جمله­ مشهوری داریم که "الانسان حریص علی ما منع". گفت: آفرین. گفتم بنابراین مطلب شما را اولاً تایید می­کنم. اما می­خواهم بگویم: قصه حجاب به ­عکس است. گفت: یعنی چه به­ عکس؟ گفتم: میخواهم ببینم آیا حجاب حرص می ­آورد برای فساد یا بی­ حجابی انگیزه فساد جنسی می­شود؟ من این سوال را از شمای کشیش که سِنی از شما گذشته نمی­پرسم، از جوانانی که اینجا هستند می­خواهم بپرسم. سوال این است که اگر دو خانم وارد این کلیسا بشوند یکی دخترخانم بی­ حجاب باشد و خودش را آرایش کرده باشد و با ناز و غمزه وارد کلیسا شود. این یک خانم. خانم دیگری هم با پوشش کامل و رنگ تیره وارد شود. شما جوان­ها نسبت به کدامیک از اینها هوس جنسی خواهید کرد؟ زدند زیر خنده گفتند مگر اولی اجازه می دهد ما به دومی فکر کنیم؟ گفتم: آقای کشیش بفرمایید این­هم جواب. ببینید آیا حجاب انگیزه می­شود برای فساد یا بی­ حجابی؟ این پاسخ اول. ◽️پاسخ دوم اینکه مثل خوردن آب و غذا نیست که انسان با یک مرتبه خوردن سیر می­ شود. مثل خوردن آب شور است. هرچقدر انسان آب شور بیشتر بخورد عطشش بیشتر می ­شود. غرب آن­چنان در سراشیب فساد جنسی افتاده است که در حال نابودی است اما نمی­ تواند بگوید بس است اکنون به طرف لجنزار تصویب قانون هم­جنس­ بازی حرکت کرده است. ◽️نکته سوم این چه تعبیری بود فرمودید اگر زن بی حجاب باشد پسری که به او نگاه کند انگیزه جنسی ندارد و مقداری با هم باشند سیر می ­شوند بعد فساد نمی­کنند. اینکه "سیر می­شوند" یعنی چه؟ صرف نگاه که منظور شما نیست ارتباطات جنسی منظور شماست و این یعنی . شما میفرمایید برای اینکه فساد نکنند اجازه بدهیم فساد بکنند؟ تناقض است. لطفا راهکاری بدهید که جامعه بدون فساد جنسی بتواند سالم بماند. ◽️پس در مقایسه روشن می­شود که حکم اسلامی حجاب زمینه ­ساز فساد نیست بلکه مانع فساد است و این حکم یکی از امتیازات شریعت اسلام است نه نقص آن. ‌ــــــــــــــــ @fatemi222
. ⚘﷽⚘ ❌ شبهه/ آنانکه مدیریت منابع آب نمیدانند، باران میخوانند آنانکه اهل تلاش نیستند، میکنند آنانکه هیچکاری را درست و اصولی انجام نمیدهند، به و نیاز متوسل میشوند آنانکه عرضه گرفتن حقشان را از ستمگر زورگو ندارند، به خدا واگذارش میکنند آنانکه ضعیفند و به توانایی های خود ایمان ندارند، بخدا توکل میکنند آنانکه با رفتارهای احمقانه جان خود و اطرافیانشان را بخطر می اندازند، صدقه میدهند تا شاید بلا رفع شود آنانکه علم حسابرسی و حسابگری نمیدانند، همه چیز را کار تقدیر و سرنوشت میدانند آنانکه خود شعور تشخیص و تجزیه و تحلیل و نتیجه گیری ندارند، مرجع تقلید دارند و تقلید میکنند آنانکه میانه ای با کار و تلاش شرافتمندانه ندارند، آخوند میشوند آنانکه اصول گفتمان سیاسی و اصول دیپلماسی را نمیدانند، جهاد في سبیل الله میکنند آنانکه اختراعات کافران را نتیجه الهامات شیطان میدانند، در وقت لزوم خود بدانها متوسل میشوند آنانکه نمیتوانند جلوی بوالهوسی چشمان هرزه ی خود را بگیرند، بر زنان حجاب میپوشانند (شبهه خلاصه شده است) ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️ شاید واقعاً صاحب نوشتار فوق با کسانی برخورد کرده گمان میکنند، نماز باران یا دعا یا توسل میتواند جای کار و تلاش و تدبیر و ... را بگیرد. اما با دقت در معارف دینی و قرآنی معلوم میشود که شیوه صحیح عبارت است از به کارگیری تمام تلاش، تفکر و مشورت به همراه توجه به امور معنوی. بنابراین نه اکتفا به امور ظاهری و مادی صحیح است و نه غفلت از ماوراء. ♦️مثال ❇️ در روشن شدن یک لامپ، هم امر نادیدنی دخیل است (تامین انرژی توسط نیروگاه برق و ارسال به رشته های سیم برق)، و هم امور محسوسی چون خود سیم، لامپ، کلید برق، حرکت کلید توسط یک انسان و... اگر نیروگاه به کنتورهای برق انرژی ارسال نکند، هزاران لامپ و کلید و... هیچ نوری تولید نمیکند. و البته آن برق هم بدون لامپ و کلید، فشار کلید توسط انسان و...، فایده ای نمیبخشد. توجه به نیز اینگونه است ♦️ هیچ کدام از پیشوایان دینی ما (از امامان گرفته تا علما) چنان نبوده اند که به دلیل از درمان بیماری یا تلاش ظاهری و ... خودداری کنند. 👈 حتی نقل است که در شب عاشورا علیرغم علم امام علیه السلام به تقدیر عطش و تشنگی، از تلاش برای پیدا کردن آب از دو روش: حمله به فرات و چاه کندن، دست برنداشتند. (http://yon.ir/VpjsH) ♦️ درمورد مرجع تقلید ❇️ظاهرا نویسنده در تمامی مسائل متخصص و صاحب نظر است که از اینچنین نفرت دارد. وگرنه انسان ناچار است، در رشته های مختلف از متخصص آن پیروی کند؛ در تشخیص بیماری از پزشک، در بنای ساختمان از مهندس، در کوه نوردی از رهبر گروه و ..... در امور دینی نیز باید از کارشناس و متخصص آن سوال کرد. ♦️ اما اینکه نویسنده کسب و تحقیق و پژوهش در علوم دینی و انتقال آن به دیگران را کار شرافتمندانه نمیداند، به دلیل آن است که به دین معتقد نیست، وگرنه طبق استدلال وی، تمام معلمان و اساتید دانشگاه و... باید دنبال کار شرافتمندانه ای باشند! (با عذرخواهی از تمام خدمتگزاران علم) ♦️ دیگر آنکه جز نویسنده، تاکنون کسی اختراعات را الهامات شیطانی ندانسته است. @shobhe_shenasi ♦️ اما در بحث بارها گفته شده که علت اصلی حجاب خود زن است نه پیشگیری از بوالهوسی برخی مردان (قبلاً توضیح داده ایم). اما با اینحال چرا در غرب که حجاب ندارند، و بوالهوس نیستند، روز به روز بر آمار به عنف افزوده می شود؟؟ (👈 در امریکا، هر دو دقیقه یک زن مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد: ویکی پدیا yon.ir/6MsQI ) ✅ پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi 💯 در نشر این مطلب عمل کنید! ┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈ ❌ شبهه تو حجابتو رعایت کن تا من بهت تجاوز نکنم، تو غذا نخور تا من بتونم روزه بگیرم، تو مشروب نخور چون من مسلمونم … پیغمبر خدا کجا اینارو گفت آخه؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ♦️ در مورد حجاب: ❇️ حجاب حکم خداست و دلیل اصلی آن تجاوز کسی به کسی نیست. بلکه با انجام این دستور الهی، زن به گوهر وجودی خویش، و کمال و سعادت انسانی نائل می شود. 👈 به طور کلی هر دستوری از دستورات دین را که انجام می دهیم (حتی امر به معروف و نهی از منکر و یا کمک و صدقه دادن به دیگران) عاملی برای خودسازی و کمال یابی خود شخص محسوب می شود. هرچند فوایدی هم برای دیگران ممکن است داشته باشد. ♦️ در مورد روزه: ❇️ کسی برای روزه گرفتن ما مجبور به غذا نخوردن نیست. هرکسی با عذر یا بدون عذر مختار است که روزه نگیرد و به هراندازه که میل دارد غذا بخورد. اما رعایت حرمت ماه رمضان و قانون الهی در انظار عموم بر همگان لازم است. 👈 حتی در لائیک ترین کشورها، از برخی رفتارها که با ارزشهای جامعه سازگار نیست جلوگیری می شود. مثلاً در کشورهای اروپایی پلیس مانع حضور در اداره یا دانشگاه بدون لباس یا با لباس غیررسمی مانند شلوارک می¬شود، زیرا حرمت و ارزش های هر جامعه لازم است رعایت شود. ♦️ در مورد مشروب: ❇️ در این مورد نیز کسی لازم نیست به خاطر اعتقادات ما چیزی بخورد یا نخورد. آنچه لازم است رعایت شود، قوانین الهی و اجتماعی هر جامعه متناسب با ارزش های آن جامعه است. 👈 در همه کشورهای دنیا، از رانندگی افراد جلوگیری می شود. چون این حالت، برای سلامت جامعه خطرآفرین تلقی می¬شود. ✅ نکته آخر: ♦️ همه این ها را پیغمبر خدا ص در کتاب خود، قرآن کریم نوشته است، یک نگاهی بیندازید. پاسخ یابی شبهات بیشتر در👇👇 🆔 @shobhe_shenasi 🆔 @shobhe_shenasi در نشر این مطلب عمل کنید! ┈┈••✾•🌺💛🌺•✾••┈┈
▫️ ﷽ ❌شبهه با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ @fatemi222
❌ شبهه ۶۳۲ اگر زنده موندید واسه بچه هاتون تعریف کنید؛ حجاب اجباری ولی قرنطینه اختیاری ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اینکه قرنطینه در شرایط فعلی لزومی دارد یا نه، یک بحث تخصصی است و امثال من نمی‌توانند در مورد آن نفیاً یا اثباتا اظهار نظر کنند. اما این مقایسه، صحیح نیست چون قرنطینه کردن یک شهر چند میلیونی به دلیل وجود مثلاً هزار نفر معقول نیست زیرا ضریب احتمال سرایت یک در چند هزار هم نیست و از طرف دیگر قرنطینه آثار سوء اقتصادی زیادی به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل هنوز بسیاری از کشورهای مبتلاتر به کرونا قرنطینه نکرده‌اند. طبیعی است که اگر مبتلایان به این ویروس بیشتر شده و در نتیجه ضریب احتمال انتشار بالاتر رود، گزینه قرنطینه جدی تر شود. در حالیکه بحث تاثیر بی‌حجابی بر افراد احتمالی نیست چون هر نگاه آلوده، آثار سوئی بر خود شخص، خانواده و اجتماع دارد. حتی اگر هیچ نگاه آلوده‌ای هم نباشد، باز تبعات بی‌حجابی باقی است. چراکه بارها گفته‌ایم؛ فلسفه اصلی حجاب، گناه نکردن مردان نیست (اگرچه آن هم از فواید حجاب است) بلکه حجاب سبب شکوفایی گوهرهای انسانی زن است. (توضیح مطلب در مطالب گذشته موجود است) 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🔹 عیسی به دین خود، موسی به دین خود، هم به جای خود! 🆔 @shobhe_shenasi شاید شما هم این جمله را زیاد شنیده باشید که بهشت زورکی نیست، هرکس آزاده هرجور میخواد زندگی کنه، یا خلاصه به دین خود، به دین خود. آیا این حرفها یا این ضرب المثل معروف اشتباه است؟ هرگز، این حرفها مبانی عقلانی و قرآنی محکمی برخوردار است، اما در کنار این قاعده، اصل مهم دیگری هم وجود دارد که از اتفاق آن هم عقلانی و قرآنی است و آن است. قانون البته دو نوع داریم؛ الهی، بشری اما گاهی می‌شود که یک قانون الهی، بشری هم محسوب می‌شود و آن زمانی است که اکثریت مردم به قانونی الهی رأی داده باشند. قانون اساسی کشور ما که دو مرتبه با رأی اکثریت قاطع مردم تایید شده مبتنی بر آموزه‌های قرآنی و الهی است و از این رو احترام به آن نه تنها بر مسلمانان، بلکه بر تمام آحاد جامعه لازم است. از حجاب و حتی روزه مهمتر نماز است، اما هیچ کسی در این باره تفتیش واجبار نمی‌شود، چرا؟ چون نماز یک رفتار اجتماعی محسوب نمی‌شود. حجاب و روزه داری، مقوله هایی صرفاً اعتقادی نیستند که کسی بخواهد آن را شخصی یا غیر قابل اجبار بخواند، بلکه به دلیل نمود اجتماعی آن، قوانینی دارد که باید رعایت شود. 🔸 پس باید گفت: چه روزه می‌گیری و چه روزه نمیگیری، اما قانون را رعایت می‌کنی؛ چه حجاب را قبول داری، چه نداری به با احترام به قانون، فرهنگ خود را نشان می دهی، ✍ دکتر قربانی مقدم ـــــــ ــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۵۳۴ [فیلم: خانم دکتر م.ت.] در هیچ جای قرآن، برای کسی که حجاب را رعایت نمی‌کند، مجازات تعیین نشده است همان طور که برای غیبت کردن تعیین نشده، چون اینها اصل اخلاقی اند و در اصول اخلاقی اجبار نمیشود.... اینکه مدام تاکید می‌شود موی زن، پای زن، بدن زن پیدا نشود، این باعث میشود تا به زن نه نگاه انسانی بلکه نگاه جنسیتی شود، باید با عدم تاکید بر این امور اجازه دهیم به زن نگاه انسانی شود نه جنسیتی. 🆔 @shobhe_shenasi ✅ پاسخ ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹 اولا این منطق که فقط چیزهایی که در قرآن آمده قبول داریم، منطق کسانی است که برای غصب خلافت گفتند نیاز به اهل بیت علیهم السلام نیست و هرچه بخواهیم در قرآن هست (حسبنا کتاب الله) درحالیکه اگر شیعه باشیم که اساس اعتقاد ما این است که آنها مفسران قرآن هستند و برای فهم دین، در کنار ثقل اکبر یعنی قرآن، باید به ثقل اصغر یعنی روایات اهل بیت مراجعه نمود. اگر هم شیعه نباشیم این خود قرآن است که می‌فرماید؛ وَأَنزَلْنَا إِلَيْكَ الذِّكْرَ لِتُبَيِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَيْهِمْ (نحل ۴۴) یعنی پیامبر وظیفه دارد که قرآن را برای مردم تبیین کند و نمی‌توان بدون تبیین ایشان به فهم خودمان از قرآن اکتفا کنیم. 🔹 ثانیاً اینکه خانم دکتر میگوید اصول اخلاقی قابل اجبار نیست، نشانه بی اطلاعی ایشان از علم حقوق است. زیرا اصول اخلاقی وقتی نمود اجتماعی پیدا کند، در همه‌ی نظام های حقوقی دنیا مورد قانونگذاری قرار میگیرند. مثلاً عفت کلام هم از اصول اخلاقی است؛ آیا می‌توان به این بهانه از جرم انگاری توهین و ناسزاگویی به دیگران خودداری کرد؟ هرگز. چون این اصل اخلاقی نمود اجتماعی دارد. قانون گذاری در مورد لزوم حجاب هم به دلیل نمود اجتماعی آن، صلاحیت دارد تا مورد قانونگذاری قرار گیرد. اما ببینید، نماز نخواندن چون نمود اجتماعی ندارد، اجبار و مجازاتی هم در موردش نیست، اما در مقابل روزه علی رغم اینکه عبادتی فردی است و هیچ گونه نمودی حتی فردی هم ندارد، اما مقابل آن یعنی روزه خواری در ملأ عام، رفتار اجتماعی محسوب می‌شود، جرم انگاری شده است. 🔹 اما اینکه اگر بر حفظ حجاب تاکید نشود، نگاه به زن انسانی میشود، عجیب و ادعای کاملا خلاف واقع است. چون اتفاقا یکی از دلایل حجاب همین است که زن از وسیله لذت جویی خارج شود و به دیده یک انسان به او نگاه شود. آیا واقعاً میتوان از واقعیت چشم پوشید و غریزه نیرومندی به نام غریزه جنسی را انکار کرد و گفت اگر بر حجاب تاکید و قانونگذاری نشود، کسی نگاه جنسی و شهوت آلود به زن نگاه نمی‌کند؟ 🚩 پاسخ شبهات ف. مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۶۷۴ ارزش زن در اسلام ناب محمدی که جمهوری اسلامی گوشه‌ای از قوانین آن را اجرا می‌کند: 🔹زن‌ها را کتک بزنید(سوره نساء آیه ۳۴) 🔹مرد بالاتر از زن است(سوره بقره آیه ۲۲۸) 🔹زن‌ها را در خانه حبس کنید(سوره نساء آیه ۱۵) 🔹حجاب کنید(سوره نور آیه ۳۱) 🔹شهادت ۲ زن برابر یک مرد است(سوره بقره آیه ۲۸۲) 🔹سهم ارث دختر نصف پسر است(سوره نساء آیه ۱۱) 🔹مرد می‌تواند ۴ زن بگیرد(سوره نساء آیه ۳) 🔹تجاوز به زن شوهردار حرام است، به جز آن‌‌هایی که به غنیمت گرفتید(سوره نساء آیه ۲۴) 🔹برادر از خواهر کامل ارث می‌برد ولی خواهر از برادر نصف(سوره نساء آیه ۱۷۶) 🔹زنان شما، دشمنانتان هستند(سوره تغابن آیه ۱۴) 🔹مردان باید بر زنان مسلط باشند(سوره نساء آیه ۳۲) 🔹می‌توانید زن‌ها را تحت فشار بگذارید(سوره نساء آیه ۱۹) 🔹مرد ۲ برابر زن ارث می‌برد(سوره نساء آیه ۱۲) (خلاصه شده است) ✅ پاسخ این آیات مطابق میل نویسنده ترجمه شده است. بعضی قید و شرط دارد، بعضی ناقص ترجمه شده، بعضی غلط و ترجمه شده مثلاً زن‌ها را در خانه حبس کنید، مربوط است به زن زناکار که در ابتدای اسلام مجازات چنین زنی حبس در خانه بوده که بعداً نسخ شد. کتک زدن هم اختصاص به تخلف زن در انجام وظایف خود دارد؛ اسلام خانه را کوچکترین واحد اجتماعی می‌داند که مدیر آن مرد است، لازمه‌ی این مدیریت تفویض برخی اختیارات رئیس جامعه به رئیس خانواده است، یعنی همانطور که در هر جامعه‌ای متخلفان و مجرمان مجازات می‌شوند، مجازات برخی از تخلفات خانوادگی برعهده مرد قرار داده شده است. (ضمن اینکه برای این مسئله محدودیت های زیادی تعیین شده که مجال توضیح آن نیست) ادعای مربوط به آیه ۱۹ نساء (زنان را تحت فشار قرار دهید)، نیز دروغ است و اتفاقا در همین آیه دستور داده میشود که زنان برای بخشیدن مهریه تحت فشار قرار ندهید‌. و حتی سفارش می‌کند به خوبی با آنها برخورد کنید. بله ممکن است زنی حقوق خانوادگی را پایمال کند و فاحشه گری کند، در چنین حالتی ممکن است وضعیت متفاوت باشد. در مورد ارث نیز اینطور نیست که همواره مرد بیشتر ارث ببرد در برخی صورت‌ها مساوی و حتی در برخی صورت‌ها زن بیشتر ارث می‌برد. اما به هرحال نباید فراموش کرد که زن تکلیف اقتصادی ندارد، یعنی نسبت به درآمدهای خود از جمله ارث، لزومی به هزینه کرد آن ندارد، اما مرد باید درآمدهای خود از جمله ارث را در راه خانواده و زن مصرف کند، از اینرو اگر اعتراضی روا باشد، مردان به اعتراض کردن سزاوار تر هستند. 🔹 اگر نبود موارد متعدد از ترجمه کاملا غلط و مغرضانه از آیات، امکان داشت که اینگونه قضاوت کنیم که بسیاری از کسانی که نظام حقوقی و نگرش کلی اسلام به انسان، جامعه و هدف خلقت را نمی‌شناسند در تحلیل آیات قرآن دچار اشتباه می‌شوند. اما ترجمه‌های کاملاً غلط و مغرضانه آیات فوق نشان می‌دهد که نویسنده مانند یک مزدور و به قصد تخریب اعتقادات مردم به انتشار این مطلب مبادرت کرده است. همچنین آیه ۱۴ تغابن اولا در مورد زن نیست بلکه در مورد همسر است (چه زن چه مرد) ثانیاً آیه می‌فرماید: "برخی" همسران شما دشمن شما هستند (نه همه) 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
🍃🌹آیه روز (۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب) 🔸وقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىَ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ ... 🔹و به زنان با ایمان بگو چشمهای خود را (از نگاه هوس‌آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را -جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‌های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا .... 📗 سوره نور قسمتی از آیه ٣١ ✨🔸۲۱تیرماه روز عفاف و حجاب گرامی باد. ✅ تفسیر روان یک آیه👇 https://eitaa.com/joinchat/2917007367C712c2d4b70
چرا در شعارها و کارهای فرهنگی هفته حجاب و عفاف، پوشش مردان موضوعیت ندارد و فقط به پوشش زنان توجه می شود؟ در حالیکه پوشش و عفت نگاه و کلام مردان این روزها بسیار تاسف بار است. ✅ پاسخ اگرچه باید پذیرفت که کوتاهی هایی صورت گرفته اما اصولاً در زمینه‌ی قانون گذاری های اجتماعی میتوان برای رفتار محسوس افراد قانون وضع کرد مثلاً هرچند حسد یا تکبر اخلاق های بسیار ناپسندی هستند اما چون از خلقیات درونی افراد محسوب می‌شوند، نمی‌توان تحت قانون و قانونگذاری قرار گیرند، نگاه نیز اگر چه یک نوع رفتار است اما به دلیل نامحسوس بودن کمتر تاب قانونمند شدن را دارد مثلا اگر مردی به زنی نگاه حرام کند می‌تواند به راحتی انکار کند که به سمت دیگری نگاه می‌کرده یا توجیهات دیگر. اساساً تفاوت علم اخلاق با علم حقوق در همین است، علم حقوق به نحوه‌ی قانونمند کردن رفتارهای انسان می‌پردازد و از ضمانت‌هایی مانند مجازات برخوردار است اما در علم اخلاق به توصیه هایی بسنده می‌شود و ضمانت اجرای آن تنها باورها و عقاید شخصی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه ۴۷۶ حجاب قانون تبعیض آمیز است و ما زیر بار قوانین نمی رویم تبعیض چه دینی باشد چه اجتماعی چه اقتصادی و ... برای ما فرقی نمی کند. پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 🔹 تبعیض یعنی چه؟ مسلما به معنای تفاوت نیست. تبعیض یعنی ترجیح یک نفر بر دیگری در شرایط مساوی یا در شرایطی که فرد ترجیح داده شده، پایین تر باشد. بنابراین تفاوت قانون را نمی توان تبعیض نامید. اگر اینطور باشد، خدمت سربازی را هم باید تبعیض نامید، لزوم نفقه که بر مردان واجب هم تبعیض است، یا مرخصی زایمان هم تبعیض است، مردان هم باید مرخصی زایمان داشته باشند!!! 🔹 اما در مورد مخالفت عده‌ای اندک با قانون حجاب هم بارها گفته ایم که صرفنظر از حکم الهی حجاب، طبق قواعد دموکراسی هم احترام حجاب لازم است. چون اکثر مردم با رأی به قانون اساسی خواستار اجرای دستورات اسلام هستند. اینکه عده قلیلی ( که سعی می کنند با هیاهو و به کمک ماهواره و شبکه های اجتماعی، القاء کنند که زیادند ) به هر دلیلی قانون شکنی کنند، نه عقل سلیم اجازه می دهد ونه در هیچ جای دنیا چنین چیزی مجاز است. مخصوصا اینکه سردمداران اینگونه حرمت شکنی ‌ها بارها صریح و غیر صریح ابراز کرده اند حجاب بهانه است، بلکه هدف اصلی مبارزه با نظام، اسلام و ارزش‌های اسلامی است. 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌ شبهه 506 مقایسه حجاب و برده‌داری ✍ حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم طرفدارای حجاب اجباری می گن، به هرحال قانونه و قانون باید رعایت بشه. در حالیکه هر قانونی که خوب نیست، برده داری هم یه زمان قانون بود. نباید به اون اعتراض می کردن؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi اولاً اعتراض با قانون شکنی تفاوت دارد. بارها گفته شده که حتی نسبت به نظرات رهبر انقلاب هم هرکس می تواند انتقاد یا اعتراض خود را با صراحت (نه با توهین و هیاهو یا دروغ و تهمت) بیان کند. ثانیاً اینکه درسته هر قانونی الزاماً به معنای خوب بودن آن نیست، اما مرجع تشخیص خوب و بد قانون، دشمنان قسم خورده ملت، مانند رادیو اسرائیل و صدای امریکا و ... نیستند. یا حتی اون دختر خانمی که به تحریک این رسانه ها دست به قانون شکنی میزند ملاک تشخیص قانون خوب و نیست. اگر بنا به این باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود، از فردا هرکسی قانونی را که دوست ندارد به آن لقبی مانند «اجباری»، «بد»، «ضد بشری» و... می دهد و زیر پا می گذارد. مثلاً کسی فلان چراغ قرمز را بد می شمارد، دیگری فلان "ورود ممنوع" را نابجا می داند، و سومی هم محدودیت سرعت در خیابان ها را "اجباری" می شمارد و با عدم رعایت سرعت مجاز جان دیگران را به خطر می اندازد. واضح است که برفرض در یکی از موارد فوق هم حق با افراد باشد، راه آن قانون شکنی نیست چرا که باعث هرج و مرج شدیدی می شود که دود آن در چشم همه مخصوصاً خود فرد می رود. بلکه برای اعتراض به آن باید از مسیرهای مشخص اقدام کرد. دست آخر اینکه اساساً مقایسه حجاب و قانون برده داری؛ نابجا است. برده داری یک قانون ظالمانه بود فطرت سالم هرکسی (جز آنها که منافعشان اقتضا می کرد) آن را رد می کرد. اما برعکس آن حجاب دارای منافع زیادی است که حتی اندیشمندان غیر مسلمان نیز به آن اذعان می کنند. این پیوندها را ببینید https://ghorbanimoghadam.ir/877 https://ghorbanimoghadam.ir/876 و جز افرادی که توسط برخی رسانه های ضد اسلام ذهنیت منفی پیدا کرده اند، کسی با آن مخالفتی ندارد. 🔹 پ.ن. اسلام عزیز هم قانون برده داری را نسخ کرد و تنها متجاوزان به میهن را قابل برده گیری دانست و آن بدین خاطر بود که متجاوزان به جای زندان های دولتی، دوران محکومیت خود (حبس ابد) را در بخش خصوصی سپری کنند. این باعث می شود که نه تنها هزینه هنگفتی از دوش جامعه و بیت المال برداشته شود، بلکه زندانیان با آداب و فرهنگ اسلامی آشنا شده و سپس زمینه آزادی آنها فراهم گردد. (توضیح کامل در پست های قبل آمده است) ــــــــــــــــ ☑ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ ❌شبهه/۲۹۹ با آزادی و حق پوشش منافات دارد ✅پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi ترفندی که مخالفان حجاب در این زمینه در پیش گرفته اند، این است که با به کار بردن کلمه «اجبار» مساله را به نحو خاصی طراحی کنند که مخاطب، گرفتار نوعی «بازیِ باخت-باخت» شود. وقتی مساله به این صورت مطرح میشود که «آیا اسلام طرفدار حجاب اجباری است؟» هرپاسخی، باخت موضع شما در قبال حکم اسلام را قطعی کرده است: اگر گفتید «نیست»، یکی از واجبات اسلام را که مورد اتفاق شیعه و سنی است انکار کرده اید؛ و اگر هم گفتید «هست»، بار منفی کلمه «اجبار» در دوره ای که شعار آزادی مهمترین محور ارزش گذاریها شده، چنان بر دوش شما سنگینی میکند که از اسلام چهره ای خشن ارائه میگردد و موجب میشود فضاهای عاطفی بر تحلیل منطقی غلبه کند. اگر بناست واژه درستی در این مورد استفاده کرد، مناسبتر به نظر میرسد. توضیح اینکه در هر جامعه ای بر اساس ارزشهای آن جامعه نسبت به بُروز رفتارهای شهروندان و از جمله پوشش، قوانینی وضع میشود که رعایت آن بر همگان لازم است. حتی در لائیک ترین جوامع هیچ کس نمیتواند به بهانه آزادی، کاملاً برهنه در جامعه حاضر شود. یا حتی به کارمندی اجازه نمی دهند، با لباس منزل، به محل کار برود و... زیرا اساسا وضع قانون به همین دلیل است تا اجازه ندهد ارزشهای پذیرفته شدهٔ جامعه هتک شود. البته بدیهی است که هر جامعه بر اساس ارزشهای همان جامعه، قانون وضع میکند. و می دانیم که حجاب، هم از ارزشهای اصیل اسلام و هم یادگار نیاکان ما در دوران ایران باستان است. خلاصه اینکه همانطور که واژه هایی مانند پشت یا دزدی نکردن اجباری و... نمیتواند قوانین مربوط به آن را زیر سوال ببرد، فضاسازی های مربوط به حجاب نیز به همین شکل است. ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
❌شبهه 501 تا امروز چه کسی را باحجاب کرده است؟ چرا اصرار به اجرا داریم؟ ✅ پاسخ 🆔 @shobhe_shenasi 📚گفته شده است قوه قهریه در موضوع برخورد با بی تاثیر است. بی تاثیر در چه چیز؟ برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است بی حجاب ، باحجاب شود. غلط فاحشی است. برخی تصور می کنند با گشت ارشاد قرار است در جامعه رشد کند. این نیز غلط فاحشی است. ⁉️پس گشت ارشاد چیست؟ گشت ارشاد دفاع از حق الناس است؛ چیزی فراتر از حق الله. حجاب فردی، تکلیف شرعی و حق الله است ولی وظیفه نظام، دفاع از حق الناس است. اشتباه سوال کننده این است که تصور می کند رفتار قهری برای اصلاح بدحجاب است. آن نیز هست ولی اولویت اول نیست. برخورد قهری برای صیانت از جامعه دینی است. قوانین حکومت باید به نحوی باشد که نه تنها اهل احساس غربت نکنند، بلکه فضای اجتماعی نیز به خودی خود مشوق آن‌ها باشد. قانونی شدن حجاب یکی از روش‌هایی است که فضای اجتماعی را با خواست درونی اهل حجاب، هماهنگ میکند. کسانی که معتقدند حجاب باید اختیاری باشد که هرکس هرطور تمایل داشت به خیابان بیاید احتمالا حاضر نیستند عواقب این حرف شان را بپذیرند. اگر حجاب محدودیت نداشته باشد، آنگاه نباید انتظار داشته باشند خانواده به سبک شرقی و اسلامی اش حریم و حرمت داشته باشد. رهاسازی جامعه و اباحه گری روی دیگرش روابط نامشروع زن و مرد و به هم خوردن کانون خانواده و... است. آنچنان که امروز در غرب شاهدیم. حجاب اختیاری یک زنجیره است که روی دیگرش ابزاری شدن زن در جامعه است. پای عوارض این زنجیره می مانیم؟ پس قوه قهریه صیانت از جامعه ایست که قرار است بستر ذکر و معنویت و تدین باشد نه الزاما کرد. میزمعارف ــــــــــــــــ 🚩 پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | ۲۱ تیرماه سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه فرمان کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ 🚩 پاسخ‌به‌شبهات‌فــجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi
▫️ ﷽ 🔹آیا بدحجاب تر شدیم؟ 🔹آیا بدحجابی مساوی است با بی دینی؟ 🔹آیا بدحجابی ها سیاسی است؟ 🆔 @shobhe_shenasi شبهه ای که وجود دارد اینست که آیا رشد بدحجابی در ایران نشانه بی‌دینی است؟ آیا بدحجابی بدتر شده است؟ آیا بانوان ما نسبت به سال 57 بی تقواترشدند؟ آیا بدحجابی سیاسی است؟ پس چرا می گوئید جامعه معنوی ترست؟ به نظر می رسد بدحجابی در جامعه ما بد روایت شده است. این روایت نادرست باعث شده واکنش ها به بدحجابی عجیب و غریب باشد. یکی فکر می کند بدحجابی در ایران سیاسی است و تلاش می‌کند آن را به براندازی نزدیک کند و دیگری فکر می کند بدحجابی در ایران ناشی از کاهش دین ورزی است و تلاش می کند اصلا اهمیت حجاب را منکر شود. اما واقعا ریشه بدحجابی در جامعه ماچیست؟ ماجرا را از منظری متفاوت ببینید. 🔹بدحجاب تر؟ گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد حدود 30 تا 40 درصد جامعه حجاب شرعی دارند. اما بقیه که حجاب شرعی ندارند اعتقادشان به حجاب چیست؟ نتایج 3 پژوهش رسمی سازمان تبلیغات و ارزش‌‌ها و گرایش ایرانیان وزارت ارشاد و کتاب وضعیت‌سنجی پوشش و آرایش ایرانیان، نشان می دهد 90درصد جامعه به حجاب شرعی اعتقاد و آن را ضروری می دانند و 85 درصد آن را مانع ارتکاب گناه در جامعه می دانند. اما اشکال این است که اما در مصداق حجاب تابع عرف، راحت طلبی و زیباپسندی هایی هستند که منشاء غربی دارد. این آمار یعنی جامعه نسبت به ضرورت حجاب و جنبه دینی و شرعی آن، کاملا معتقد عمل می‌کند اما در مصداق دچار غفلت است. یعنی بین قرائت شرعی حجاب و قرائت عرفی آن از سر غفلت تفاوت قائل شده است. مضافا اینکه هرچند پوشش رکن اصیل حجاب است اما حقیقت حجاب حیا و عفت است. امری که در قاطبه¬ی زنان جامعه ی ما وجود دارد. بنابراین بدحجابی در جامعه نه منشا سیاسی دارد و نه نشانه¬ی بی دینی. حضور پرشور زنان با پوشش های مختلف در صحنه های انقلابی مانند راهپیمایی ها، تشییع شهدا، انتخابات، راهیان نور و همینطور مجالس مذهبی مانند اعتکاف، اربعین، شبهای قدر و مجالس سیدالشهدا نیز اینکه بدحجابی سیاسی است یا نشانه ی بی دینی است را کاملاً رد می کند. 🔹خطای تحلیل ایستا تحلیل نقطه ای یعنی مقایسه زنان در سال 97 با زنان در سال 57 بدون اینکه شرایط جامعه تحلیل شود. اساسا تقوای جامعه را باید در حرکت تحلیل کرد. برای اینکه تقوا را تحلیل کنیم باید شرایط و هجمه دشمن و قدرت شیطان را هم در نظر گرفت. همجه ی سنگین رسانه های شیطانی در این سالها به هیچ وجه با وضعیت سال 57 و قبل از آن قابل مقایسه نیست. تقوا در مسیر حرکت و اجتماعی شدن شکل می‌گیرد نه سر سجاده و در خلوت و انزوا. با این سخن باید سوال کرد خانم بدحجاب در جامعه امروز با این حجم از هجمه‌های شیطانی چه میزان جلوتر از زنان سال 57 است؟ از این گذشته زن در جامعه امروز در سطوح مختلف علمی و خدمت رسانی حضور دارد. امری که در گذشته هیچ نشانه ای از آن نبوده است. 🔹حجاب پرقدرت نکته مهمتر از همه رشد کیفی حجاب است. حجاب پرقدرت، حجابی است که از سر جهل و و... نیست، بلکه امروزه حجاب ابعاد انقلابی پیدا کرده است و یک اعتقاد راستین به مبارزه و است. چنین حجابی را در کدام برهه از تاریخ سراغ داریم؟ ــــــــــــــــ ☑️ پاسخ شبهات فضای مجازی👇 🆔 @shobhe_shenasi