🔰 تفاوت قوم خمینی(ره) با قوم موسی اینه که قوم بنی اسرائیل در فتنه گوساله سامری رفوزه شدند، اما قوم خمینی یعنی مردم انقلابی شهیدپرور #جمهوری_اسلامی از #فتنه_سلبریتی_ها که گوساله های سامری (آمریکا) در این دوران هستند، سربلند بیرون اومدند.
🔹 به کوری چشم دشمنان خارجی و منافقین داخلی.
✍️ احسان خراشادی
#سلبریتی
🆔 @Cultural_governance
گزارش تحلیلی سلبریتیزم نهایی.pdf
1.62M
🔖(گزارش تحلیلی)
📌تحلیلی بر مواجهه سیاستی جریان انقلاب، با موضوع سلبریتیسم(پس از حوادث مهر 1401)
🔰کارگروه سیاستگذاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
#سلبریتی
🆔 @Cultural_governance
🚫 #اغتشاشات تموم شد!! ولی یه چیزی هنوز تموم نشده..👇
تو ذهن نوجوونای #دهه_هشتادی چی میگذره؟
خیلی مجموعه ها و افراد هستن که دنبال #کار_فرهنگی جدید تو حوزه نوجوون ها هستن، اما دقیقا نمیدونن از کجا شروع کنن؟! و چطور ؟!
حالا دیگه وقتشه...⏰👇
✍️ پیشنهاد ما به شما یه دوره مهارتی متفاوت، با شرایط فوق العاده و کلی سرفصل جذابه؛ 📌رویداد #راهی_نو 💯
🗓 آبانماه ۱۴۰۱
/حسینیه ارشاد_ مرکز خلافیت و نوآوری/
ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر؛👇
@rahino1
@Andisheheamin
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜️ دفتر تعلیم و تربیت واحد فرهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) برگزار میکند:
🔰 نوجوانان ما، در اعتراضات و پس از آن
❗️ گفت و گویی از واقعیت کف میدان
(به همراه پرسش و پاسخ)
📌 باحضور
🔹سینا کلهر
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان
🔹محمد آزین
مدیر بنیاد تعلیم و تربیت برهان
🔹سرکار خانم حاجی عبدالباقی
استاد حوزه و دانشگاه
🔹سرکار خانم همیز
استاد حوزه و دانشگاه
🗓 تاریخ: دوشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۱
🕘 زمان:
ساعت ۱۹
🏢 مکان:
تالار آیت الله مهدوی کنی (ره)
دانشگاه امام صادق علیه السلام
📝 علاقهمندان برای حضور و طرح سوالات خود در جلسه میتوانند به آیدی @sard1998 پیام ارسال کنند.
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حکایت ۴ نفر از نوجوانان فریب خورده در اغتشاشات
🔹حکایت از این قرار است که یکی از آنها که از همه بزرگتر است دفعه اول در نارمک در تجمعات شرکت میکند که در همانجا یک آقایی به این جوان ۱۹ ساله پیشنهاد هنگفتی میدهد؛ از این قرار که اگر بتوانی یک جمع تشکیل دهی و چند نفر از دوستانت را نیز برای اعتراضات بیاوری نفری ۳۰ میلیون تومان به حسابتان واریز میکنم.
🔹پسر سه نفر از دوستانش را با خود در میدان صادقیه سر قرار میبرد. آنجا دوباره عدهای جمع شده بودند، شعار میدادند، سنگ میانداختند، سطل زباله آتش میزدند، این چهار نفر همانجا پرسه میزنند اما خبری از آن مرد نیست با خودشان میگویند حتماً میآید. پس از چند دقیقه ایستادن آنها هم وارد جمع میشوند.
🔹حال این چهار پسر در مقر پلیس تهران از جریان آن روز و وعده ۳۰ میلیون تومانی و آرزوهای بر باد رفتهشان میگویند.
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
🎥ویژهبرنامه «رفتارشناسی نسل z»؛
🔖شناخت نسلها و الگوهای رفتاری در عصر ارتباطات و موج سوم
👤ارائهدهنده:
دکتر سید علی موسوی
👤نقد و نظر:
حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد
🌐https://b2n.ir/f59085
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
✔️ ارتباط حوادث اخیر با مشکلات آموزش و پرورش چیست؟ 👇
🔻مرور برخی از اتفاقات 7، 8 سال اخیر آموزش و پرورش
🔹یکی از تفاوت های آشوبهای اخیر، حضور فعالانه برخی نوجوانان دبیرستانی است. یعنی همان متوسطه دوم. البته از متوسطه اول هم دانش آموزانی بودند که در این تجمعات شرکت کردند. سایر اقشار یعنی جوانان و افراد مسن هم در کف خیابان ها بودند ولی حضور نوجوانان دبیرستانی ملموس بوده. بررسی چرایی این مسئله نیاز به تحلیل و تدبر دارد.
🔸من حداقل 10 سالی هست که در مدارس دولتی ذیل آموزش و پرورش تدریس می کنم. واقعاً بدون تعارف عرض می کنم که فضای مدارس ما بعد از سال های 92 و 93 تغییراتی یافته که باید این تغییرات ولو جزئی گفته شود و برای جبران اقداماتی انجام داد.
1️⃣ بعد از روی کار آمدن دولت روحانی، فضای کرختی و بی انگیزگی بر جامعه #معلمان افزایش پیدا کرد. البته بی انگیزگی در بین قشر معلمان خیلی قبل تر شروع شد. اما از این سالها ملموس تر شده بود. دلیل اصلی هم مسئله معیشت جامعه معلمان بود که هیچ دولتی تا این لحظه(مهرماه 1401) جهت رفع مشکلات این قشر کاری اساسی نکردند و در دولت رئیسی هم فقط شعار داده شد و یک طرح ضعیف به نام رتبه بندی تصویب شده که قطعاً با مطالبات #فرهنگیان بسیار فاصله دارد.
2️⃣ تقریباً از سالهای 92، 93 به این طرف، موج استخدام های خارج از سیکلِ تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان و تعهد دبیری، به شدت افزایش پیدا کرد و با احترام به عموم همکاران معلمم،👈 این جذب های غیرکارشناسی بدون گزینش، به جنبه آموزش و جنبه پرورش این سازمان ضربه زد.
3️⃣ در این مقطع، معاونت #پرورشی در مدارس به شدت تضعیف شد. در برخی مدارس حذف و در عموم مدارس از یک نقش فعالِ محورگونه، به یک نقش ضعیفِ حاشیه تبدیل شد. معاونت پرورشی که محور تربیت #مدرسه بود و برنامه های فرهنگی و مذهبی و بصیرتی و مسئولیت برگزاری تئاترها، گروه های سرود، مسابقات قرآن، نهج البلاغه و احکام، اردوها، صف صبحگاهی، مراسمات دینی و مذهبی و ... بر عهده این معاونت بود به شدت کمرنگ شد.
🔹در این سالها، معدود مدارسی در کشور پیدا می شدند که معاونت پرورشی فعالی داشته باشند. بودجه این معاونت به حداقل رسید. گاهی همکارانی که اهل کار و تدریس نبودند برای فرار از تدریس این معاونت را می گرفتند و هیچ کاری انجام نمی دادند و معدود معلمان دلسوزی در مدارس پای کار معاونت پرورشی ایستادند و خدمت کردند ولی این جایگاه تضعیف شد. قطعاً این سیاست عامدانه بوده.
4️⃣ حذف مشاور از مدارس یکی دیگر از اتفاقاتی بود که در این سالها رقم خورد. از طرفی جذب مشاور برای مدارس هم به شدت کند شد.
5️⃣ اکثر #اردو های علمی، تفریخی، تاریخی و مذهبی تعطیل شد. چه اردوهای درون شهری؛ چه درون استانی و برون استانی. اینکه می گوئیم تعطیل شد یعنی به حداقل ترین سطح رسید.
6️⃣ رشد مدارس #غیرانتفاعی به شدت هرچه تمام تر، افزایش یافت. بطور مثال در این سالها، 90 درصد مدارس ذیل ناحیه یک اهواز، غیرانتفاعی شد و توسعه و بازسازی مدارس دولتی روند کاهشی پیدا کرد.
🔹جالب است بدانید در اغلب مدارس غیرانتفاعی، خبری از معاونت پرورشی و وظایف پرورشی نیست!
🔸جالب تر است بدانید اغلب مدارس غیرانتفاعی در یک ساختمان کوچک چندکلاسه براه افتاد. ساختمان هایی که محیطی برای ورزش و فوتبال و والیبال و ... نداشتند و ندارند و لذا زنگ ورزش در خیلی از این مدارس به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمد!
7️⃣ از طرفی کرونا در یکی دوسال اخیر به این فضا هم دامن زد و نوجوانان فضای مجازی را محلی برای تفریح و بازی و سرگرمی خود یافتند. نظام فرهنگی و آموزش و پرورش کشور هم هیچ برنامه ی ایجابی برای تفریح و #سرگرمی این قشر ایجاد نکرد پس به سمت بازی ها و سرگرمی هایی رفتند که آن طرف آبی ها برای نوجوانان ما تدارک دیدند.
🔹هنر دستگاه ها و مسئولین هم فقط برخورد سلبی بود که این نرم افزار را نصب نکنید؛ آن یکی فیلتر شود؛ آن یکی چه شود ...! ولی اقدامی ایجابی جهت پر کردن اوقات فراغت نوجوان مملکت نداشتند از وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی، تا صداوسیما و ...!
🔸این ها بخشی از تغییرات مدارس در دولت سابق بود که کماکان هم ادامه دارد. هر نظامی برای استمرار و دوام خود به «جامعه پذیری سیاسی» محتاج است. جامعه پذیری سیاسی یعنی انتقال ارزش ها به نسل های بعد. از طریق آموزش و پرورش، رسانه ملی و سایر نهادهای فرهنگی. وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی باید به ریل اصلی خود بازگردد.
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | با نسل زِد یا دهه هشتادیها چگونه رفتار کنیم
✍️سجادستوده
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
نوجوانِ امروزی چند روز بدون اینترنت دوام میآورد؟
♨️/پژوهش/
تلفن همراه، وقتی فراگیر شد و همه را معتاد کرد، حدوداً زندگیِ همۀ انسانهای کرۀ خاکی را به قبل و بعد خودش تقسیم کرد، البته بهجز زندگی کودکان و نوجوانانی که اصلاً دوران ماقبل تلفنهای هوشمند را تجربه نکردهاند و نمیدانند زندگی بدون اینترنت چه معنایی میتواند داشته باشد. یک تحقیق از هفت نوجوانِ سیزده تا هجدهساله خواست، برای هر مدتی که میتوانند، گوشیهایشان را کنار بگذارند و بگویند چه اتفاقی برایشان میافتد.
مگر چه ضرری دارد؟ دو سوم از نوجوانان دوازده تا پانزدهساله در بریتانیای امروز گوشی هوشمند دارند. این رقم برای نوجوانان بالای پانزده سال ۹۰% است. زیر شانزدهسالهها بهطور متوسط سه ساعت از روزشان را آنلاین سپری میکنند، رقمی که امسال برای اولینبار از زمان تلویزیون تماشاکردن جلو زد. این نوجوانان ویدیوهای یوتیوب را تماشا میکنند، در اینستاگرام (با ۴۰۰ میلیون کاربر در جهان) میچرخند، روی فیسبوک (۱.۵ میلیارد کاربر) مطلب به اشتراک میگذارند و در اسنپچت (۱۰۰ میلیون کاربر) میپلکند. تجربۀ نوجوانیِ این افراد به نحوی شکل میگیرد که تفاوتی چشمگیر با تجربیات والدینشان دارد، والدینی که تأثیر اینهمه مدت زلزدن به صفحۀ گوشی برایشان جای سؤال است.
✴️بومی های دیجیتال و نسل پساهزاره ای
در سال ۲۰۰۱، مارک پرنسکی، نویسندۀ آمریکایی، واژۀ «بومیِ دیجیتال»۱ را ابداع کرد تا نسل پساهزارهای۲ را توصیف نماید که در دنیای آنلاین بزرگ میشوند. او مینویسد: «محصّلان ما امروزه همگی ’متکلمان بومیِ‘ زبان دیجیتال کامپیوتر، بازیهای ویدیویی، و اینترنتاند». این تعبیر فوراً به کلمهای اختصاری برای توصیف تجربۀ کودکان و نوجوانان تبدیل شد، اما مورد تفسیر نادرست نیز قرار گرفت.
✴️نسلی با انگشتان فرز
این نسل از نوجوانان شاید انگشتانِ شستِ فرزی داشته باشند، اما اکثرشان هیچ خاطرهای از زندگی قبل از دوران دسترسی راحت به اینترنت ندارند. سپریکردن دو تا سه ساعت در روز در شبکههای اجتماعی به هنجاری جدید تبدیل شده است؛ اما زندگی بدون آن چگونه خواهد بود؟ ما از گروهی از داوطلبان نوجوان خواستیم تا هر مدت که بتوانند سراغ رسانههای اجتماعی نروند.
✅نتایج این پژوهش خواندنی را در لینک زیر بخوانید:👇
http://asrehooshmandi.ir/%db%8c%da%a9-%d9%86%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86%d9%90-%d8%a7%d9%85%d8%b1%d9%88%d8%b2%db%8c-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa/
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵 #سخنرانی استاد #علیرضا_پورمسعود
💢با موضوع: نسل زد (z)
🗓 23 مهر ماه 1401
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance
🔰 بررسی «مطالبات دهه هشتادیها» در میزگرد «ایران» با حضور مقصود فراستخواه و علی انتظاری
💠 صدای نسل پرسشگر
🔸در جریان اعتراضات و مطالبهگریهای اخیر، حضور جوانان و نوجوانان و به اصطلاح دهه هشتادیها پررنگ بود. در این راستا آیتالله رئیسی در دیدار اخیری که با مدیران وزارت آموزش و پرورش داشت، پرسشگری دهه هشتادیها را نه تهدید که فرصتی برای خودشان، جامعه و آینده دانست و تأکید کرد که دهه هشتادیها فرزندان و آیندهسازان کشور هستند.
🔹در میزگردی با حضور دکتر مقصود فراستخواه، جامعهشناس و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی و دکتر علی انتظاری، جامعهشناس و رئیس دانشکده علوماجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی «فرهنگ جوانی و روحیه مطالبهگری جوانان» به بحث گذاشته شد. از آنان از «مصرف فرهنگی» دهه هشتادیها پرسیدیم؟ اینکه این نسل چه ویژگیها و مطالباتی دارد؟ چقدر مسئولان و عالمان علوم اجتماعی ما، این نسل و خواستهها و نیازهایشان را میشناسند؟ و سازکار مواجهه با مطالباتشان چیست؟ آنچه در ادامه میخوانید پاسخ استادان به این پرسشها است.
ادامه در روزنامه ایران👇
🌐https://b2n.ir/y65384
#نسل_زد
🆔 @Cultural_governance