eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
|مروری بر وضعیت بازار انیمیشن در ایران 📺یکی بود یکی نبود.... 1️⃣انیمیشن ایرانی، بخشی از هویت فرهنگی-اجتماعی 📎https://farhangesadid.com/0001XB 2️⃣جشنواره‌های کم اعتبار برای انیمیشن‌های بی‌مخاطب! 📎https://farhangesadid.com/0001WZ 3️⃣سیاست‌گذاری مشخصی برای تولید و اکران انیمیشن وجود ندارد 📎https://farhangesadid.com/0001Xl 4️⃣بدنه سینمایی کشور هرگز ارتباط مستقیمی باانیمیشن نداشته است 📎https://farhangesadid.com/0001XT 5️⃣برخی انیمیشن‌های ایرانی به‌عنوان واحد درسی در فرانسه استفاده می‌شود! 📎https://farhangesadid.com/0001Z9 6️⃣مدیران حوزه انیمیشن به دنبال رایانه‌های قوی هستند نه هنرمند کنشگر و خلاق 📎https://farhangesadid.com/0001Yh 🔸با گفتار ها ونوشتارهایی از امیر عبدالرضا سپنجی، فاطمه حسینی شکیب، مهین جواهریان، علی نوری اسکویی 🆔@cultural_governance
|مروری بر وضعیت بازار انیمیشن در ایران قسمت دوم 1️⃣دلایل مهاجرت انیمیشن‌سازهای ایرانی چیست؟ 📎https://farhangesadid.com/0001e3 2️⃣حمایت از انیمیشن با دستمزدهای ارزان 📎https://farhangesadid.com/0001e4 3️⃣جشنواره فیلم کودک متعلق به مخاطب است نه ارشاد 📎https://farhangesadid.com/0001oY 4️⃣رشد انیمیشن ایران از سینمای کشور جلوتر است 📎https://farhangesadid.com/0001uy 5️⃣بدنه سینمایی کشور هرگز ارتباط مستقیمی باانیمیشن نداشته است 📎https://farhangesadid.com/0001XT 6️⃣بررسی سطح حضور انیمیشن‌های ایران در جشنواره‌های جهانی و کسب جوایز 📎https://farhangesadid.com/0001WZ 7️⃣انیمیشن های بی محتوا و خوراک نوجوانان 📎farhangesadid.ir/0000mN 🆔@cultural_governance
داستان دیزنی.pdf
39.45M
🎞گزارش شکل گیری شرکت والت دیزنی 🎥امپراطوری انیمیشن سازی هالیوود 🆔@cultural_governance
سینمای انیمیشن در دنیا.pdf
50.77M
💵صنعت گردش مالی انیمیشن در دنیا 🏆روایت موفقیت انیمیشن پسر دلفینی در جهان 🆔@cultural_governance
💠نسلِ «ضد»! بازار تحلیل‌های نوجوان‌محور داغ است. خب؛ خدا را شکر! اما عجالتاً اغلب تحلیل‌ها دارد به سوی ایجاد یک از نسل می‌رود. تعبیر نسل Z هم که سر زبان‌ها افتاده، در پاره‌ای تفاسیر محافظه‌کارانه و سیاست‌زده به نسل «ضد» تغییر ماهیت داده؛ ضد جمهوری اسلامی! این حد از فهم سیاسی و اجتماعی، نوبر است. محافظه‌کاران و متحجران، هم‌راستا با اغیار و اجانب، چند دهه، بی‌وقفه و شبانه‌روزی تلاش کردند برچسب «دیگری» به بانوانِ کم‌حجاب ایرانی بزنند و موفق شدند با سماجت و بلاهت، چالش بیهوده‌ای برای جمهوری اسلامی درست کنند؛ و لابد الان احساسشان این است که موفق شده‌اند و این هزینه را ذخیره‌ی آخرتشان می‌دانند. حالا نشسته‌اند برای خلقِ دیگریِ دیگری برای جمهوری اسلامی؛ این‌بار دارند با نوجوانان کلنجار می‌روند. احتمالاً البته در این مرحله از دیگری‌سازی، کارشان ساده‌تر باشد. چون مستقیم می‌توانند در جلساتشان، نسل Z را نسل «ضد» بخوانند و قال قضیه را بکنند و جمهوری اسلامی را یالقوز کنند. ✍️روح الله رشیدی 🆔@cultural_governance
🔸کمی زندگی کنید ✍️ علی کردانی دسترسی آسان به اطلاعات، تسهیل امور بانکی و سرعت ارتباطات، ایجاد فضای کسب و کار، تسهیل و تنوع در آموزش، جزء امتیازات ویژه این فضا محسوب می‌شود و در کنار آن جذابیت‌ها و کششی که در فضای مجازی وجود دارد رده‌های سنی مختلف را در خود حل کرده است. در این میان چه اندازه خانم‌ها و آقایانی که بی‌هیچ هدف و سرمایه‌گذاری‌ای، صبح تا شب را در فضای مجازی می‌گذرانند؛ به‌‌خصوص جوانانی که خوش‌ترین و گل‌ترین لحظات زندگی‌شان را از دست می‌دهند و شانس کسب نشاط از طریق ورزش، کار، تشکیل خانواده یا در کنار خانواده بودن را از دست می‌دهند. مارتین کوپر مخترع موبایل می‌گوید: «من کمتر از ۵ درصد از وقت روزانه خود را صرف استفاده از موبایل می‌کنم» و به این ترتیب حتی مخترع موبایل هم آگاه به آسیب‌های فردی و اجتماعی ابزار مدرن بوده است؛ ابزاری که در عین کارآمدی می‌تواند فرد را در زمینه‌های دیگر ناکارآمد کند. امروز نه تنها فرزندان بلکه پدران و مادران جذب فضای مجازی شده و بر ساعات مِهرشان، مُهر بی‌مِهری نهاده‌اند، تا آن‌جا که نسبت به استفاده از این فضا دچار اعتیاد شدند. در صورتی که اگر والدین فرزند خود را درون خانه، سرشار و لبریز محبت نکنند؛ احتمال دارد به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه در بیرون خانه به گدایی محبت از دیگران و نابکاران روی آورند. در سال‌های نه چندان دور، پدر خانواده محور اقتدار و شب‌نشینی‌های خانوادگی و مادر خانه محور امید و آرامش بود؛ اما وضعیت معاصر به گونه‌ای است که موبایل‌ها در آن فرمانروایی می‌کنند؛ در همین راستا مارتین می‌گوید: «مردم باید تلفن‌های‌شان را کنار بگذارند و کمی زندگی کنند.» والدین امروزی در شب‌نشینی‌ها‌ یک چشم‌شان به تلویزیون و یک چشم‌شان در موبایل است و هم‌صحبتی و هم‌اندیشی با فرزندان، آخرین تلاش آن‌هاست. در چنین وضعیتی تربیت نسل جدید از خانواده به فضایی آشنا اما ناآشنا به‌نام فضای مجازی منتقل می‌شود و معلوم نیست آموزش و تربیت فرد سر از کجا درآورد! در مواردی فضای مجازی افراد را از جاده اعتدال خارج کرده و به رفتارها و زندگی ژوئی سانسی سوق می‌دهد. از این رو هر چه بر جذابیت‌ و ظواهر کاذب آن شبکه‌ مجازی افزوده شود بر روان‌پریشی و اتلاف عمر افزوده خواهد شد. در همین راستا مجله آمریکایی تایم در گزارشی نوشت: نتايج یک مطالعه‌ بر روى جوانان و نوجوانان نشان می‌دهد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی از لحاظ تاثیرات منفی بر روی سلامت روان جوانان است؛ طبق این تحقیق کاربران این شبکه اجتماعی ۶۳٪ بیشتر از کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی احساس بدبختی می‌کنند؛ بنابراین بایستی بهار زندگانی را پاس داشت و به گذر عمر که همچون ابری در گذر است توجه داشته باشیم. «عجب پایی گریزان دارد این عمر تو گو باران ریزان دارد این عمر مگر از دنگ ساعت‌های خود‌کوک که دم‌هایی گریزان دارد این عمر به اسکی‌باز می‌ماند که پایی همه لغزان و لیزان دارد این عمر» 🆔@cultural_governance
📸نسل Z آخرین امید غرب آخرین امیدها به براندازی. 🔸نسل Z آخرین امید جهان غرب برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران است. 🆔@cultural_governance
🔸کودکی ما دهه شصتی ها هم از دوران تلویزیون سیاه و سفید در دهه شصت، تا تلویزیون رنگی و ویدئوهای وی اچ اس در دهه هفتاد تا میکرو و سگا و بعد کامپیوترهایی با سیستم عامل ام اس داس امتداد داشته است. اما از ۲۰۱۰ که گوشی های هوشمند به جهان اضافه شدند، سرعت تغییرات بسیار بیشتر شد. 🔹تازه داشتیم به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی عادت می کردیم که زاکربرگ نسبت به رقبا و همراهان خود پیش دستی کرد و در اوایل آبان ۱۴۰۰، از دورانی جدید و یک ابرپروژه پرده برداری کرد. پروژه ای که از سالها قبل درباره آن فیلم ساخته شده بود، داستان نوشته شده بود و برای طراحی وسایل مورد نیازش، وقت و پول صرف شده بود. سالها قبل درباره زندگی دوم خوانده بودم و اینکه می شود یک هویت مجازی داشت که آن هویت می تواند برتر و بهتر از هویت واقعی افراد باشد. در زندگی دوم بسیاری از محدودیت ها وجود ندارد. می شود شما آنطور که می خواهید خلق شوید. ⭕️در کتاب موج سوم تافلر هم در اوایل دهه ۸۰ و کتاب های نیل پستمن و مک لوهان درباره کلبه الکترونیک و کوچک شدن جهان در بیست سال پیش چیزهایی می خواندیم. اما امروز و در ابتدای دهه سوم قرن بیست و یک، متاورس متولد شد. چقدر آن را می شناسیم؟ چقدر اثرات را می دانیم؟ چقدر متوجه عمق تغییرات پس از آن هستیم؟ 💠جهان جدید از سینما به سریال و بعد گیم رسیده بود و جذابیت به این سمت رشد یافته بود. از سوی دیگر شبکه های اجتماعی مفهوم ارتباط و در ارتباط بودن و برخط بودن را تغییر داده بود و با رونق گرفتن رمزارزها، امکان جدیدی برای مبادله و خلق ثروت شکل گرفت و حالا در متاورس تمام این عناصر در کنار هم قرار گرفته و ترکیب شده است. ♻️تا پیش از این، شما از طريق اپ ها و وب سایت ها از مواهب این جهان نوپدید با گوشی های هوشمند بهره می بردید، اما از این به بعد، شما در جهان این خدمات و سرویس ها و اساسا در جهان دیگری زیست می کنید که همه خدمات به نحو متفاوتی ارائه می شود و بسیاری از مفاهیم بنیادین در زندگی بشر امکان دگرگونی دارد. به عنوان مثال هوایپما سرعت انتقال ما را دگرگون کرد و متاورس ضرورت انتقال با هواپیما را دگرگون خواهد کرد. 🎛هر چند با متاورس ضریب ارتباطی انسان دهها و صدها برابر خواهد شد و مشغولیت ظاهری انسان ها در این جهان جدید بسیار بیشتر خواهد شد، اما در حقیقت هستی، انسان تنهاتر و معنای زندگی بیش از گذشته، به مسئله اول بشریت تبدیل خواهد شد و توسعه تکنولوژی پاسخی برای آن ندارد. ✍️محسن دنیوی 🆔 @cultural_governance
🔻تزهایی درباره نوجوانی به بهانه گفتگوها درباره "دهه هشتادی‌ها" ✍️سیدحسین شهرستانی 🔸نوجوانی نقطه عطف در چرخه حیات آدمی است که ویژگی اساسی آن "کشف و بازیابی خود" است. این امر هم نیرو و هم بحران نوجوانی است. در قرآن کریم، نوجوانی با و طرح می‌شود، که این دو شرط امکان شکوفایی علمی و عملی انسان است: و لمّا بلغ اشدّه و استوی آتیناه حکما و علما این "استواء ثانی" است پس از استواء اولی که تسویه‌ی خلقت است. (خلق فسوّی) بلوغ و استواء همزمان در ساحت غریزه و فطرت به بار می‌نشیند و بدین ترتیب آدمی همچون سروِ آزاد، برپا شده و راست و استوار به نیروی خود قیام می‌کند. 🔸بلوغ به‌مثابه آزادی، جوهری است که به‌سبب آن آدمی - که راست‌قامت ایستاده است- شایسته حمل بار امانت الهی در متن هستی می‌شود. پس نوجوانی، لحظه‌ی خطیری است که آدمی در آن زیر بار امانتی می‌رود که آسمانها و کوهها از تحمل آن عاجزاند. بار مسئولیت "ساختن خود" و به‌عهده گرفتن سرنوشت خویش. پس جشن بلوغ یا جشن "تکلیف" بزرگترین جشن آدمی در چرخه زندگانی است. چون آیین ازدواج جشن به‌عهده گرفتن مسئولیت در قبال دیگری است و جشن تکلیف جشن عهده‌دار شدن مسئولیت خود. 🔸نوجوانی به‌وجهی کشف و بلکه اختراع عصر جدید است. بحران نوجوانی بحران "گذار" است از کودکی به بزرگسالی. در عصر سرمایه‌داری صنعتی، این دوره دوره‌ی تبدیل کودک مصرف‌کننده به نیروی کار ارزان است. در عصر سرمایه‌داری مصرفی اما، نوجوان ماده‌ی خامی است که اشکال متنوع ، او را صورت می‌بخشد. 🔸در دوره اخیر، نوجوانی ایماژی نمایشی و متعلق به جهان بازی و فانتزی و فراغت است. فراغت از هر نوع مسئولیت. ایده‌ای که در تقابل با معیارهای بزرگسالی و عصیان علیه آن شکوفا می‌شود. سکسوآلیته، شعله این عصیان را در تمامیت‌اش فروزان می‌کند. پس ما در وضع تجدد متاخر با ایده نوجوانی سکچوآل روبروییم. 🔸در ایران ما اما، نوجوانی نه با بلوغ و استواء و مسئولیت و نه با تولید و سکسوآلیته و غیره که عمدتا با مقوله‌‌ی تهی و پوک معنی [بی‌معنی] می‌شود. کنکور، این بلیط بخت و گارانتی موفقیتی نرمال که در آن، پیروزی نه دست‌آوردی بی‌همتا که تقلیدی ناگزیر از حرکتی توده‌وار است. 🔸ما بیش از هر زمان به طرح مجدد نوجوانی محتاجیم. اما در این مقام، نوجوان موجود غریبی است: نه چون کودک ابژه‌ی مفهوم‌سازی است و نه چون بزرگسال خود مستقلا سوژه‌ی خودآگاهی است که طرحی از خود درمی‌افکند. قطعا ما بزرگسالان هستیم که به نوجوانی به مثابه ایده می‌اندیشیم اما باید دانست که نوجوان برخلاف کودک، مستعد شورش بر طرحی است که در غیاب او درافکنده باشند. به‌ویژه در عصر نوجوانان مسلح به سلاح رسانه‌های نوظهور. پس بخشی از این طرح، تدبیر برای تمهید امکان مشارکت نوجوان است در طرح مجدد مفهوم نوجوانی و بازتعریف آن متناسب با شرایط عصر... | | 🆔@cultural_governance
📌 چالش نقد یادداشت 🖌 در این چالش بایستی نظرات خود را نسبت به یادداشت زیر برامون ارسال کنید 🔸«سونامی سمیه» 🔸امروز جمعیت بزرگی از ایرانیان، از پیر و جوان و نوجوان و کودک، دختر و پسر، از تهران و شهرستان، داخل و بیرون مرزها، لبیک‌گویان با دابسمش‌هایشان به استقبال آهنگ جدید ساسی مانکن و الکسیس تگزاس می‌روند. بعید می‌دانم در هیچ کجای دنیا یا حتی هیچ کجای تاریخ، قبح پورنوگرافی و فحشا اینچنین برای ملتی ریخته باشد و مرزهای عرفی و اخلاقی و دینی و قانونی چنان بی‌اعتبار شود که عامه‌پسندترین موسیقی شبه فولکلوریک ملتی که‌ در هر کوی و برزن و ماشین و کافه و آرایشگاه و تالار ‌و جشن تولد و حتی مدرسه‌ای بهانه شادی‌بخش مردمان است، رسما از محتوای پورن برخوردار باشد. 🔸سونامی سمیه یک جنبش پورنوگرافیک است. امروز قطعا رکورد جدیدی در تاریخ ثبت خواهیم کرد و از همه جالب‌تر اینکه این رکورد در قبح‌زدایی و عادی‌سازی پورنوگرافی و استقبال عمومی در آن در سرمشق تام و تمام دولت اسلامی نه در جهان معاصر بلکه به ادعای مبلغان آن از صدر اسلام تا امروز در حال رخ دادن است. اینک تمام جهانیان‌ در حال دیدن این صحنه کمیک هستند که در کشوری که آخرین دغدغه مقامات رسمی، سیاستگذاران و مبلغان آن اینست که بی‌حجابی مادر خانه‌دار داخل انیمیشن و دوچرخه‌سواری دختران و به اسم صدازدن همسران در خانه تحت تأثیر فرهنگ غرب، عرش الهی را به لرزه درآورده، چگونه جامعه قدم‌به‌قدم با تتلو و ساسی مانکن واکنش سراسر وارونه خود را به حاکمان و همه جهان اعلام می‌کند. 🔸ساده‌لوحانی که تصور می‌کنند در هشدارهای اساسی دلسوزان در چند سال اخیر بحث درباره یک دادسرا یا یک قانون یا یک قوه قضاییه یا یک شورای نگهبان، یا یک انتخابات مجلس یا چند دولت پیاپی یا نابودی اقتصادی یا حتی مشروعیت نظام سیاسی است سخت در اشتباهند. مساله امروز ایران موتور مخربی از سیاستهای نادرست است که اینک نه تنها کل سازمان رسمی و نه تنها اساس دینداری، بلکه کل نظام اجتماعی و تاریخی و اخلاقی ما را دچار بحران کرده است. سونامی سمیه نشانه آشکار شکست مطلق سیاستهای فرهنگی در چهل سال اخیر است که پیامدهای مخرب آن بنیان‌های فرهنگی حیات ایرانی را چنان متزلزل کرده که معلوم نیست تا سالها و دهه‌های آینده چگونه امکان ترمیم آن وجود داشته باشد. قشری‌گری امنیتی و انضباط خشن پدرسالارانه و مردسالارانه در انقیاد زنان و سازماندهی تمامیت‌خواهانه روابط جنسی در ایران که با بحران در خانواده پدرسالار و ممتنع شدن اقتصادی ازدواج همراه شده، انفجاری اجتماعی و فرهنگی در ایران را طراحی کرده که سونامی سمیه تنها طلیعه آن باید به حساب آید. در چنین شرایطی با توجه به پنبه‌های سربی مقدس و کرکننده‌ای که در گوش حضرات است، مخاطب این نوشته تنها خود ما پدران و مادرانیم‌ که به چشم خود می‌بینیم سونامی عظیمی را که در حال بلعیدن آینده فرزندان ماست و در این وادی بلازده تا فرسنگها نه کشتی نجات که حتی تخته‌پاره‌ای فرهنگی، الهیاتی و اخلاقی نیست که با چنگ زدن به آن نه خودمان که فرزندانمان را نجات دهیم 🔖گقتمان بالا از طرف مجموعه مرتبط با جریان بهار می باشد. 📬منتظر ارسال نظرات شما هستیم 🆔@cultural_governance
📌 رویداد گرا - سیاست‌گذاری 🔅گزینش راه انقلاب ▫️یک تجربه‌ورزی کوتاه در دنیای سیاست‌گذاری▫️ 👨🏻‍🎓این دوره مناسب دانشجویانی است که: دغدغه حل مسائل کشور را دارند در برهه حساس انتخاب رشته هستند از بحران های اجتماعی به سادگی عبور نمی کنند 🕰 ۴،۵ و ۱۱،۱۲ آبان ۱۴۰۱ | به‌صورت حضوری هزینه ثبت نام: ۳۰۰ هزارتومان تخفیف ویژه فعالین تشکل‌های دانشجویی هزینه رویداد پس از پیش ثبت نام و تایید افراد دریافت خواهد شد. 📝 ثبت نام از طریق : https://evnd.co/yFG9P 🔴 مهلت ثبت نام تا ۱ آبان ارتباط با ما: @Geraadmin اطلاعات تکمیلی در: 🆔 @Gera_policy
💠خانه مدرسه مبتدا با همکاری ستاد راهبری نوآوری اجتماعی و دفتر امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند: ✳️طرح آموزشی «بینا» "شناخت و مواجهه عالمانه با مسائل اجتماعی" ✅مزایا: 🔸آموزش‌های تخصصی ارتقاء مهارت و دانش‌های شناخت و تحلیل مسئله 🔹جایزه نقدی سه تا نه میلیونی به سه گروه برتر 🔸کارورزی و تعریف پروژه شناخت مسئله مبتنی بر علاقه‌مندی 🔹آشنایی و تعامل با شبکه کنشگران هم­‌افزا استفاده از خدمات راهبری و فضای اشتراکی خانه مدرسه مبتدا 🔸استفاده از تسهیلات دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه­‌های علمیه 🔹راهیابی مستقیم به دوره مهارت‌افزایی «حل مسئله اجتماعی» 🔸گواهی رسمی ستاد نوآوری‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه 🔹اولویت معرفی به طرح "شهید بیاضی‌زاده" دفتر امور نخبگان حوزه ◀️ویژه طلاب برادر پایه پنجم و بالاتر ◀️ مهلت ثبت‌نام: 23 مهر تا 2 آبان ◀️ توضیحات تکمیلی و ثبت‌نام از طریق: www.mobtada.org 🔅مرکز نوآوری‌های اجتماعی مبتدا @mobtada_org
📣فراخوان ارسال ایده های کنشگری در مساجد 🕌ایده مغز هر عملیات است که مولفه های دیگر هر عملیات، به وسیله آن راهبری می شود.شما می توانید ایده های خود را درباره ی مسجد تراز انقلاب به ادمین کانال زیر ارسال نمایید. 📭@idea_3mim 📌همچنین در طول مسیر فراخوان، سامانه سه میم ایده های دریافتی را درشبکه خود منتشرخواهد. 💡مجموعه ایده و تجربیات 📦معرفی بانک های محتوایی 🎥کلیپ و مستند 🖼سیر نمایشگاهی و پوستر 🔹امید است که به حول الهی این فراخوان مورد استفاده، خادمین بقیه الله اعظم قرار گیرد 🆔@idea_3mim
🔴مصرف موسیقی دختران نوجوان متأثر از خانواده است 🔸براساس پژوهش انجام‌شده، مصرف موسیقی دختران نوجوان با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ زﻣﯿﻨﻪهای ﻓﺮهنگی- دﯾﻨﯽ ﮐﻪ در آن زﯾﺴﺖ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، متأثر از خانواده، جامعه و نگاه آنها به دین است. 🌐www.ricac.ac.ir/news/4167 🆔@Cultural_governance
🚨 دهه هفتادی ها چگونه اند؟ 🖋میلاد دخانچی 🔺🔺هفتادیها همانگونه اند که دهه هفتاد بود. دهه هفتاد دهه تجلی نیولیبرالیسم ایرانی است. در نیولیبرالیسم بازار به دولت میگوید من برای تو تعیین تکلیف میکنم نه تو برای من. هفتادی همین است. هفتادی متولد دهه است. او میخواهد برای همه چی تعیین تکلیف کند. همانند بازار اقا بالاسر و ناظر نمی خواهد. هفتادی میخواهد ازاد باشد، به حال خود رها شود، از ازادی اش هم انتظار زیادی ندارد. 🔻هفتادی پالادیوم و مصرف را دوست دارد. هفتادی اصولا ایدیوژیک نیست، نه اهل مطالعه های عمیق سیاسی و اجتماعی است نه اهل مبارزه و انقلاب. هفتادی اهل کافی شاپ است و هری پاتر. هفتادی نه مذهبی است نه ضد مذهب است. هفتادی به دنبال "حال خوش" است. هفتادی به معنویت علاقمند است اما گزینش میکند. هم به رائفی پور و حسن عباسی گوش میدهد و هم "منو تو" تماشا میکند و کنسرت راک مجوز دار میرود. 🔻هفتادی نسل سوشیال مدیا است. او دراینستاگرام است. هم عکس مدونا میبیند همه بچه های راهیان نور را. هم عکس حاج قاسم را لایک میکند و هم خواننده استیج را. او با تلگرام و ایسکایپ زمان و مکان های سنتی را درهم میشکند. هفتادی میتواند هم در خانه باشد و هم نباشد. هم مقید باشد و هم نباشد. 🔻هفتادی سکس را از امر اخلاقی متمایز کرده است. با نگاه او میتوان دوست دختر یا پسر داشت و عاشق هلالی بود. میشه اهل هیات بود و وسط روضه احوالش را پرسید. خلاصه اینکه از ظاهر هفتادی نمیتوان رفتار جنسی خصوصی او را حدس زد. 🔻هفتادی کمتر در خیابان ابراز علاقه میکند. ترجیح میدهد از بین شبکه دوستان معشوق خود را انتخاب کند. هفتادی چادری دوست دارد خوش تیپ باشد. هفتادی بی حجاب، دوست ندارد به خاطر نوع لباس پوشیدنش کسی فکر بدی درباره او بکنند. پسر هفتادی مذهبی دوست دارد کول باشد، پسر هفتادی غیر مذهبی برایش چادری و غیر چادری ندارد. هفتادی یاد گرفته است که چگونه با همه باشد و باهیچکس نباشد. هفتادی در کات کردن استاد است. هفتادی نسبت به ازدواج له و علیه نیست. عجله ای برای ازدواج ندارد ولی پایش هم بیفتد ازدواج میکند. 🔻هفتادی نسبی گراست. او هم به قباد حق میدهد هم به شهرزاد. هفتادی هم با امریکا بد است هم خوب. با نظام سیاسی هم بد است هم خوب. از نظر او نسل قبلی ها علافند و وقت تلف کن. هفتادی پاراگماتیسم است. واقعیت گراست. لذت جو نیز هست. لذت و واقعیت رفتار اجتماعی او را سامان میدهند. 🔻هفتادی متولد سیاست های اقتصاد باز هاشمی، فضای ازاد سیاسی خاتمی، بی چارچوب بودن احمدی نژاد و پاراگماتیسم روحانی است. هفتادی پست مدرنی است که مدرن نشده است. هفتادی یعنی ما محصول ما و آینده ما [ بهار۱۳۹۵ ] 🆔@Cultural_governance
دهه‌هشتادی‌ها صفحه بندی شده.pdf
1.14M
صد نظریات ارائه شده دربارۀ نماهنگ "دهه هشتادی ها" سرکار خانم ملک محمدی این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند ونظرات منتقدان و موافقان را به تصویر کشیدن و در انتها به تحلیل و ارائه راهبرد پرداخته اند. 🆔@Cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه دهه هشتادی ها 📌پیوست سخن مقام معظم رهبری در مورد دهه هشتادی «جوان دهه_هشتادی که نه جنگ را،نه امام را،نه انقلاب را دیده اما همان مفاهیم را با همان روشن بینی، با همان اقتدار که در ابتدای انقلاب یک جوان فهمیده ای دنبال میکرد،امروز این نوجوان ما دارد دنبال میکند»۱۱ آبان ۱۳۹۶ 🖊نمیدونم چرا هر نسل، به جای رشد دادن، انتقال تجربیات و ورزیده ساختن نسل جدید ، انها را سرکوب میکند؟؟!! | 🆔 @Cultural_governance
☀️ ترمیدور و داستان شکاف نسلی در ایران 📌هشتادی‌ها موضوع تازه‌ای نیست. در دهه هشتاد همین موضوع تحت عنوان با توجه به مخاطب دهه شصتی مطرح می‌شد. کتاب‌هایی مثل فرهنگ لغات زبان مخفی منتشر شد که می‌گفت ادبیات نسل سوم چنان است که نسل اول و دوم انقلاب متوجه زبانشان هم حتی نمی‌شوند. می‌گفتند این چنان است که دیگر امام را باید به موزه تاریخ سپرد و آرمان‌های انقلاب را نسل سوم از بین می‌برد. 🖌واقعیتش اینکه پشت سر این حرف‌ها نظریه‌ای از آقای برینتون در کتاب کالبدشکافی چهار انقلاب بود. اسم این نظریه بود. ترمیدور ماه یازدهم از انقلاب 1789م فرانسه بود. در سال 1794در این ماه عملا آرمان انقلاب فرانسه با تحولاتی که رخداد از بین رفت. برینتون این را یک قاعده کرد که نسل سوم انقلاب‌ها چون فاصله‌یشان با انقلاب زیاد می‌شود لذا نسبتی با آن آرمان‌ها ندارند و موجب از بین رفتن انقلاب‌ها می‌شوند. 🖌اواخر دهه هفتاد و دهه هشتاد به این روایت گذشت. هرچند برخلاف ادعاهای ترمیدوری و شکاف نسلی، پیمایش‌هایی در همان سال‌ها مثل بررسی گروه‌های مرجع جوانان یا بررسی ایسپا در سال 82 و... نشان می‌داد که خانواده مرکز توجه نسل جوان است و مشورت‌‌ها و امور زندگی در این نهاد صورت می‌گیرد. ✍️اما سال 84 مانند یک بمب عمل کرد و جریانی با اقبال مردم رای آورد که در فعالیت‌های تبلیغاتی‌اش شعارها و نمادهای انقلابی را در دست گرفته بود. آن اقبال و اتفاقات دیگر اجتماعی نشان می‌داد که نظریه ترمیدور برای نسل سوم انقلاب اسلامی ایران ابطال شده است. 🖊موضوع شکاف و امتداد نسلی هم مهم و هم قابل ارزیابی است. مهم است چون همانطور که ذات انسان دنبال زندگی جاوید است و جاودانگیش را در تولد فرزند می‌بیند. جامعه هم به عنوان یک موجود زنده جاودانگیش را در امتداد نسل می‌بیند. در نگاه ترمیدور این اتفاق زمانی می‌افتد که نسل بعدی به آرمان‌ها و اصول نسل قبلی‌اش وفادار باشد. از طرف دیگر رفتارهایی که در جامعه بروز پیدا می‌کند نمادهایی می‌سازد که موجب می‌شود تا هویت اجتماعی نسل که معرف همان امتداد و شکاف نسلی است به نمایش گذاشته ‌شود. حالا هشتادی‌ها را به چه بشناسیم؟ 🖍 اینها که در نسل های قبلی هم بود و حالا نهایتش اسامیش تغییر کرده است. اینها وجه نمادین هویتی نمی سازد. نمادهای اجتماعی که طبیعی در جامعه شکل می گیرد عناصر مهمی برای کشف هویت اجتماعی نسل است. هفتادی ها را به چه شناخته شدند؟ حججی نماد هفتادی ها شد. جریانی که طبیعی جامعه با آن مواجه شد و تشییع بزرگی برایش برگزار کرد. هفتادی های مدافع حرم بزرگترین نمادی بود که در این سال های دفاع از حرم تحت فرماندهی حاج قاسم در جامعه ساخته شد.و نسل چهارم جامعه ما یا هشتادی ها چه هویتی دارند؟ 🔺 اقدام فداکارانه على لندی و شهادتش، پیاده روی اربعینی نوجوانان و... طبیعی ترین نمادهایی است که در این روزها در سطح جامعه دیده می شود. البته این نمادها حتما وجود و اثرات نمادهای دیگری مثل ارتش بی تی اس و طرفداران انیمه و... نفی نمی کند. اما نمادهای پررنگ هویتی در ایران نشان می دهد که در این کارزار فرهنگی بزرگ شکاف نسلی در جامعه ایران فعلا جایی ندارد. کما اینکه خبر بد برای طرفداران نظریه ترمیدور درایران یادآوری داستان روز قبل از شهادت شهید طاها اقدامی کودک دهه نودی و نسل پنجمی در ماجرای تروریستی اهواز بود که چگونه در هیئت، این کودک نسل پنجم انقلاب لبیک یا حسین میگفته است و اینگونه تربیت می شده است. ✍کمیل خجسته 🔅حکمرانی فرهنگی 🔅 🆔 @Cultural_governance
🔹آیت‌الله‌خامنه‌ای : جوان دهه هشتادی نه جنگ نه امام و نه انقلاب را دیده اما همان مفاهیم را همان روشن‌بینی با همان اقتدار آن روز یک جوان فهمید دنبال می‌کرد امروز نوجوان دارد دنبال می‌کند شما می توانید. 🆔@Cultural_governance
🔸سخن حاج حسین یکتا در دیدار با رهبری 🔸امروز احساس ما این است که شصتایی فرمانده میدان اند، میدان داراند، پیاده نظام اند، نیرو احتیاط اند که دارند میان.... 🔸برای این سازماندهی بین نسلی در بسترجهادی قطعا و حتما به یک نقشه پیچیده ی حرفه ای آحادی توده ای نیازمندیم که بتواند ان پیشرانی و پیش قراولی در عرصه بین المللی و داخلی داشته باشد 🆔@Cultural_governance
🖍 دهه هشتادی 📌اسلام برای شما مسن تر های انقلاب, تبدیل شده است به یک سنت و برای ما جوان ترها اما به شکل یک مکتب است. 🖊سنت یعنی آن که کارهایی به مانند نماز را انجام می دهند اما به حساب آنکه پدرش هم انجام میداد! اما جوان, به دنبال یک ایدئولوژی است به دنبال یک راه نجات! آن کس که اسلام سنتی دارد با آن بازی میکند! معامله می کند! یعنی:حالا که ایرادی نداره, یه اشتباهی کردن, یه سکوتی کردن, یه ظلمی کردن, یه وامی یه ربایی,,بزرگ ترا ببخشن, جوانی کردن... اما ما مکتبی ها, اهل هرچه باشیم, اهل سکوت نیستیم! ✍پ. ن برداشت، از سخنرانی شهید مفتح 🆔 @cultural_governance