eitaa logo
مدرسه فقهی مدیریت اسلامی
984 دنبال‌کننده
884 عکس
9 ویدیو
2.2هزار فایل
کانال مدرسه فقهی مدیریت اسلامی تابع بنیاد فقهی مدیریت اسلامی-حوزه علمیه قم ارائه دروس خارج: فقه الادارة اصول فقه الادارة تفسیر مدیریتی قرآن کریم انعکاس اخبار کرسی‌های نظریه‌پردازی و رسالات اجتهادی وب سایت مدرسه: https://fiim.ir/feqhi-school/
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر 36.docx
20.7K
✍️5شنبه 27 اردیبهشت 1402-7ذیقعده 1445- 16مه 2024-درس 36 تفسیر ترتیبی مدیریتی قرآن کریم- مدیریت تغذیه حلال -تولید در شهداد کرمان ارائه از شاهرود سمنان [سوره المائدة (5): آيات87 تا 88] يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تُحَرِّمُوا طَيِّباتِ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكُمْ وَ لا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ الْمُعْتَدِينَ (87) وَ كُلُوا مِمَّا رَزَقَكُمُ اللَّهُ حَلالاً طَيِّباً وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي أَنْتُمْ بِهِ مُؤْمِنُونَ (88) اى مردم مؤمن، روزى‏هايى پاكيزه‏اى را كه خداوند بر شما حلال كرده، حرام نكنيد و تجاوز نكنيد كه خداوند متجاوزان را دوست ندارد* و از روزيهاى حلال و پاكيزه خداوند بخوريد و از خداوندى كه به او ايمان داريد، بترسيد. 1- است . جمع بندی صنعت حلال که در حال رشد بین المللی است ناشی از متضرر شدن بشریت از صنعت حرام در تغذیه است . وقتی لقمه حرام شد منتهی به حرکات ضد تمدنی و ناقض حقوق بشری است . مدیریت تغذیه شامل نظریه حلال و نظام حلال در تغذیه است . که تغذیه را در ابعاد نظم ، رشد ، انگیزش و معنویت تنظیم میکند . تا به سمت حیات طیبه با اکل و مصرف طیبات و محللات تحقق یابد . وحشی شدن تمدن حاکم بر زمین جه بسا و حتما ناشی از عدم مدیریت تغذیه حلال است .(والله العالم) @qavami
اصول 54.docx
25.2K
1شنبه 30اردیبهشت 1403-10ذیقعده 1445 -19مه2024-درس 54اصول فقه الاداره – اصول نظریه پردازی – رکن دوم - سوال پردازی – مطالب ثلاثه علم – مطلب لم – مطلب لم در قرآن 2-شاهرود شرح: گفته شد که رکن دوم نظریه پردازی اجتهادی پس از پدیده شناسی ،سوال پردازی حول پدیده مورد نظر است سوالی که اگر نیکو و سنجیده باشد نصف علم است . و معلوم شد که سوال کردن دارای ادات است که بسیار متنوعند ولی ادات اصلی سه تا هستند که معروف به مطالب ثلاثه هستند که منجر به تولید علم میشوند قرآن کریم حاوی هر سه مطلب هست در نوبت های قبل مطالب هل و ما را در قرآن مرور کردیم هل بسیطه و مرکبه ،مای شارحه و حقیقیه که ضمنا با پدیده های مورد سوال نیز آشنا شدیم و از نوبت قبل با آیاتی که استفهامی هستند با مطلب لم را مورد استنباط قرار دادیم که لم ثبوتی و اثباتی هر دو مورد توجه واقع شد . هر دو مطلب و مسئله از علت پدیده مسئوله استفهام میکنند لم ثبوتی از علت پیدایش پدیده در نفس الامر و در عالم ثبوت سوال میکند و لم اثباتی سوال از علت پدیداری پدیده که مورد تصدیق سوال شونده است صورت میگیرد. یعنی فارغ از واقع امر ،فرد مسئول چه علتی برای پدیده مورد سوال در نظر دارد . در نوبت قبل(درس 53) علت محاجه اهل کتاب در خصوص ابراهیم ،علت کفر و انکار آیات خدا توسط اهل کتاب ،علت تلبیس حق با باطل و کتمان حق توسط اهل کتاب آشنا شدیم که نوعا با لم اثباتی مورد سوال واقع میشدند یعنی علتی که نزد اهل کتاب اقامه شده است (نه علل نفس الامری) و حال ادامه آیات حاوی مطلب لم:
توانمندسازی 143.docx
48.4K
شاهرود - مقارن سانحه بالگرد رییس جمهور
سلام علیکم و رحمت الله