eitaa logo
جستارها و یادداشت روزانه
2.3هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
78 فایل
یک کانال به جای 100 کانال جمع پرآکنده ای از: جستارها یادداشت‌ها،اخبار و تحلیل‌ها،سرمقاله های نشریات و بازنشرهای مفید از نویسندگان، اساتید، نخبگان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خادم کانال: @HHAMIDII20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کوتاه، مفید، جذاب و متفاوت از هرآنچه تا کنون در این باره مشاهده کردید.
صفر تا صد ماجرای فیلترینگ تیک تاک در آمریکا و اروپا
🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺پشت پرده مسجد مکی زاهدان از زبان مولوی شاهوزهی 👈 مسجد مکی زاهدان، مسجد مولوی عبدالحمید است و این روزها داعیه‌دار شعار است. ▫️کلیپ فوق بدون هیچگونه قضاوتی از زبان یک مولوی منتشر می‌گردد. 🆔@Labkhandghalam
🔴عبدالحمید با خیانت به آرمان قدس یک گام دیگر به سقوط ابدی خود نزدیک شد. او گفته است: به فکر نابودی دیگران نباشید پیامبر با یهودی ها صلح کرد 🔸اولا مانند این چند ماه باز پا روی گذاشتید لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ... و چندین آیه دیگر ... 🔹ثانیا پا روی پیامبر و اصحاب گذاشتید سه طایفه یهود بنی قینقاع، بنی نضیر و بنی قُریظه به محض ورود پیامبر به مدینه با روش های مختلف سیاسی اقتصادی و هم دستی با کفار مکه، ایشان و جامعه نوپای اسلامی را بسیار اذیت کردن و بعد از تذکراتی در"جنگ خیبر" و برخوردهای دیگر هر سه طایفه درس عبرت آموز گرفتند تاریخ این جریانات را بچه های راهنمایی هم مطالعه کرده اند. 🔸ثالثا عبدالحمید به و مسلمانان مخصوصا مردم مظلوم که سال هاست قتل عام و آواره می شوند، خیانت کرد. چرا؟ چون مشکل اولی و اصلی ما با یهود نیست و اساسا اگر یهودیان علیه کیان اسلام اقدامی نکنند تحت حمایت و امنیت حکومت اسلامی زندگی می کنند مانند و برخی نقاط جهان و کسی با آنها مشکلی ندارد مشکل ما با صهیونیست جهانی است که با کمک استکبار آمده و قلب جهان اسلام را به تسخیر و اشغال در آورده و سالهاست دارد می کشد و برای خود جا باز می کند ✅ آقای _عبدالتناقض که سالهاست بالای منبر از دشمنی با اسرائیل می گوید و از مظلومیت فلسطین یان و یک شبه رای پنجاه ساله تان برگشت_ بحث اصلا یهودی و مسلمان نیست بحث سر تجاوز و جنگ تمام عیار در قلب جهان اسلام است بحث دفاع است. ✍علی امیری 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎬 مستند «رسیدِ گم‌شده» 💠 ماجرایی جالب از کمک‌های ملت ایران به مردم فلسطین در سال 1346 🔰 تهیه کننده: سید محمد مهدی رکنی هر روز یک بشنوید @radiomaaref_mostanad @howzavian
🚨 تخریب هدفمند شورای نگهبان و ساختار های اجرایی انتخابات از سوی سایت جماران پایگاه خبری جماران که سابقه طولانی در تخریب شورای نگهبان دارد، در گفت وگویی که اخیرا با حجت الاسلام ایازی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم داشته، سلامت انتخابات را زیر سؤال برده و بار دیگر به تخریب این شورا و نیز سازوکارهای اجرایی انتخابات در کشور پرداخته و مدعی شد که با این تشکیلات اجرایی و شورای نگهبان و نظارت استصوابی شورا انتخابات رقابتی و مشارکتی نمی‌شود. شنیده ها حاکی است جماران مصاحبه های دیگری نیز با برخی چهره های خاص سیاسی اصلاح طلب با هدف تخریب و تضعیف شورای نگهبان در دستور کار دارد و پیش بینی می شود این روند و رویکرد در سال جاری که سال انتخابات هست، تشدید شود. 💯 🆔 @rasanewsagency
📝 عدالت یا مصلحت؟ (و اللازم لکم لاحق) ✍️ میلاد کیانی 🔸عدالت اجتماعی از مفاهیمی است که از دیرباز در شرق و غرب، در ممالک اسلامی و غیر اسلامی بسیار مورد بحث و رد و اثبات قرار گرفته و مناقشه پیرامون آن بین موافقان و مخالفان به حدی شدید بود که درمورد علی علیه السلام گفته شده «قتل لشدة عدله». 🔸سوال اساسی اینجاست که هرچند عدالت اجتماعی، مفهومی مقدس و از سلسله مفاهیم مهم در نظامات اجتماعی اسلامی است، اما آیا منافی مفهومی چون مصلحت و مصلحت سنجی است؟! و به عبارت دیگر آیا بزرگ مرد تاریخ و اول شهید عدالت، مصلحت سنجی نمی‌کرد؟! یقینا چنین است که علی هم مصلحت سنجی می‌کرد. مولای متقیان، قبل از خلافت، تحقق عدالت را فدای مصالح اهم کرده و ۲۵ سال به ظاهر خانه نشین شد و پس از نشستن بر کسی امارت هم به فرموده خود، دهها حکم مسلم الهی را به جهت مصالح اجتماعی و به دست تدبیر خود تعطیل نمود. چه عدالتی بالاتر از اجرای دین؟! پس چرا علی علیه السلام آن مرد دین، حکم خدا را تعطیل نمود؟ به جهت مصلحتی که او تشخیص داد. مصلحتی که زمینه ساز زیست موحدانه جامعه بود. اساسا عدالت اجتماعی لازم است، اما نه به عنوان غایت اصلی که اگر چنین بود بسیار شبیه شرک می‌نمود! آن عدالت اجتماعی‌ای عدل و حسن است که بستر ساز توحید باشد و غایت اصلی، چیزی جز توحید و جامعه توحیدی نیست. تأکید می‌شود که هرچند غالبا تحقق عدالت اجتماعی، مصداق «العدل حسن» است ولی گاهی مصالح دیگری مصداق عدل حسن، و مصداق «وضع الشیء فی موضعه» هستند. در این یک کلام، هزار نکته باریک تر از مو نهفته است. 🔸جان کلام: آنکه چوب عدالت بر سر مصلحت می‌کوبد ، و آنکه هر روز به مصلحتی نو تکه ای از تن نیمه جان عدالت را در جامعه برمی‌کند؛ هر دو بعض اسلام را مومن و بعض دیگر را کافر شده اند! آری، اسلام معجونی است عقلانی که هرچند از ولی تحقق عدالت را در بستر اجتماع خواسته، اما نگاه نافذی هم برای تشخیص مصلحت به او داده و تبعیت از او را بر جامعه ایمانی همچون تبعیت از خدای متعال واجب نموده تا با این تبعیت و این آمیختن عدالت و مصلحت و عقل و تدبیر، امام و امت، شتابان به سوی تمدن اسلامی و توحید حرکت کنند. 🔸مراقب باشیم؛ عدالت خواه هرگز مقابل ولی نخواهد ایستاد. نه در جایی که به تشخیص ولی، عدالت اجتماعی برای تحقق یک مصلحت اهم کنار گذاشته شود و نه در جایی که تیغ عدالت علوی، انگشتان خودش را ببرد. مصلحت‌بین هم هرگز راضی به مماشات و تساهل و تسامح نخواهد شد. بلکه مصلحت سنجی را ابزاری برای تحقق دین در بستر جامعه می‌بیند؛ آنچنانی که عدالت ابزار همین آرمان است. ✅ تنها کسانی به مقصد می‌رسند که تابع محض باشند نه آنانکه تندتر یا کندتر بروند. @HOWZAVIAN
✅ فرق بین علم نجوم و شرع در بحث هلال ماه جدید چیست ⁉️ 💠 علم نجوم، تولد هلال جدید را اثبات می کند و تقویم‌ها دقیقا بر همین اساس است، اما از نظر شرعی و فقه، رویت هلال مهم است، نه تولد هلال . 🔰 عموما 12 ساعت بعد از تولد هلال، می‌توان آن را رویت کرد. این جا همان نکته‌ای هست که گاهی بین اصحاب نجوم و فقها اختلاف ایجاد می‌شود. البته ممکن است یک فقیهی بگوید با پیشرفت علم روز، نظر من همان تولد هلال است و مثلا جمعه عید فطر است (چون تولد هلال زودتر رخ می‌دهد)، اما امروزه اکثر فقها نظرشان رویت هلال است که حداقل 12 ساعت بعد تولد است و بگویند شنبه روز عید است. 🌀 حالا در بحث رویت هم اختلاف است، عده‌ای از فقها از جمله حضرت آقا می‌گویند چون علم روز پیشرفت کرده، رویت با دوربین‌های قوی هم ملاک است و ایرادی ندارد، اما برخی فقها می‌گویند ملاک رویت با چشم طبیعی (غیر مسلح) است. اختلاف بین مراجع سر همین مورد است که کاملا هم طبیعی است و بر خلاف ادعای برخی متوهمان، هیچ دلیل سیاسی خاصی ندارد. مگر در دیگر موارد فقه که بین مراجع و رهبری و حتی امام خمینی اختلاف فقهی است کسی گفته بحث سیاسی است؟ 👌پس فرق است بین تولد هلال که علم نجوم آن را محاسبه کرده، با رویت هلال که از نظر شرع مهم است. 🆔@Dailynotes20
🔹 واکنش رسانه اسرائیلی به سفر رضا پهلوی به فلسطین اشغالی 🔻 بتسلیم (نهاد حقوق بشری یهودی ساکن اسرائیل وابسته به حزب مخالف نتانیاهو) با منتشر کردن توییتی به سفر رضا پهلوی به فلسطین اشغالی واکنش نشان داد 🔺 ترجمه متن: 👈 وارث تاج و تخت ایران "پیام صلح" را به کسانی خواهد داد که به پدرش کمک کردند پلیس مخفی (ساواک) را تأسیس کند تا مخالفانش را تحت تعقیب و شکنجه قرار دهند و با کسانی که از آب برای سرکوب فلسطینیان استفاده می کنند، در مورد آب صحبت خواهد کرد کمی شبیه مشورت با جلاد در مورد کیفیت بند رخت است 🆔@Dailynotes20
📗 انتشار دو کتاب جدید از شهید مرتضی مطهری ✴️ دو کتاب «حق عقل در اجتهاد» و «روابط زن و مرد در اسلام» از استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری توسط انتشارات صدرا چاپ و راهی بازار کتاب شد. 🆔@Labkhandghalam
✍ از عماد افروغ تا "م.نصیری"/ "خطای بینشی" یا "مشکل گرایشی"؟ شبیر فیروزیان ⚠️ برادر عزیزی تصویر مرحوم "عماد افروغ" و فرد دیگری که زمانی انقلابی بود و در سالهای اخیر کاملا ضدانقلاب شده و اخیراً در یک مناظره به بهانه نقد سخنان رهبرانقلاب، توهین زشتی به ایشان کرده را برایم فرستاده و پرسیده فرق این دو نفر چیست؟ در پاسخ نوشتم: ⚠️ این دو خیلی با هم فرق دارند. "عماد افروغ" سلیم النفس بود. دلسوز و دغدغه مند بود. حتی انتقادات غلطش به رهبر انقلاب از روی دلسوزی بود. "شبهه علمی" داشت، نه "شهوت عملی". به دنبال "حقیقت" بود. برخی تحلیلهایش "خطا" داشت و به نظرم خطایش هم به دلیل "آرمانگرایی صِرف" و "ندیدن برخی واقعیات" و "عدم آشنایی با اجرائیات" و "عدم درک برخی مصلحت ها" بود. در یک کلمه، "خطای بینشی" داشت، نه "مشکل گرایشی". ⚠️ اما فرد دوم، "شهوت عملی" دارد، نه "شبهه علمی". او از انقلاب اسلامی و رهبر انقلاب، "نفرت" دارد. مناظره و گفت و گو با او بی فایده است. شاید تنها فایده اش این باشد که امراض روحی اش بیشتر آشکار می شود. هیچ وقت قانع نمی شود. اساساً نمی خواهد قانع شود. چون مشکلش "بینشی" نیست، "گرایشی" است. گرایشات و امیالش دچار اختلال است: "الّذِینَ فِی قُلُوبِهِم مَرَض". امیال و هواهای نفسانی اش بر او حکومت می کنند و از این رو، ابزارهای ادراکی اش از کار افتاده: 🔸 أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَن يَهْدِيهِ مِن بَعْدِ اللَّهِ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ؛ ﭘﺲ ﺁﻳﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﻌﺒﻮﺩﺵ ﺭﺍ ﻫﻮﺍﻱ ﻧﻔﺴﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺩﻳﺪه اﻱ؟ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺧﻮﺩ [ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻴﺴﺖ] ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻛﺮﺩ، ﻭ ﺑﺮ ﮔﻮﺵ ﻭ ﺩﻟﺶ ﻣُﻬﺮ ﻧﻬﺎﺩ، ﻭ ﺑﺮ ﭼﺸﻢ [ﺩﻟﺶ] ﭘﺮﺩﻩ ﺍﻱ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ." (جاثیه: ٢٣) اینکه منشا این "بیماری روحی" چیست را نمی دانم؛ مال حرام، هم نشینی با اهل نفاق یا ...؟ ⚠️ شاید در مقایسه مرحوم عماد افروغ با فرد دوم، این کلام امام امیرالمومنین(ع)، راهگشا باشد: 🔸«فَلَيْسَ مَنْ طَلَبَ الْحَقَّ فَأَخْطَأَهُ كَمَنْ طَلَبَ الْبَاطِلَ فَأَدْرَكَهُ؛ كسى كه در جستجوى حق بوده و خطا كرده مانند كسى نيست كه به دنبال باطل بوده و آن را يافته است.» (نهج البلاغه؛ خطبه61) ⚠️ و در پایان این دعا را هیچگاه از یاد نبریم: 🔸"رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا؛ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﺩﻝ ﻫﺎﻳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﻫﺪﺍﻳﺘﻤﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩﻱ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﻣﻜﻦ." (آل عمران: ٨) 🆔@Dailynotes20
همه‌پرسی به مثابه از خودم بپرس! 🔸"صاحب کشور؛ صاحب کشور مردمند؛ بله، کشور صاحب دارد؛ صاحب کشور کیست؟ مردم. کار وقتی دست خود مردم سپرده شد - که صاحبان کشورند، صاحبان آینده‌اند - آن‌وقت کارها به سامان خواهد رسید." (امام خامنه‌ای)  🔸در این کشور هیچ کس به اندازه امام خامنه‌ای، به این امت باور ندارد و آنها را مدح نکرده و پشت آنها نایستاده است. جمهوریت نظام یک پشتوانه محکم به نام سیدعلی خامنه‌ای دارد. هر بار که جریانات سیاسی و سیاستمداران دغلباز علیه جمهوریت و مردم شمشیر کشیدند، امام خامنه‌ای بود که در دفاع از امت خویش سینه سپر کرد و بر حق الناس و حقوق ملت تاکید نمود. 🔸فهرست مناقب ملت ایران از زبان امام خامنه‌ای آن قدر بلند بالاست که فقط لجوجان و عنودان منکر آن هستند. بیانیه گام دوم نمونه روشن اعتماد و باور ایشان به مردمی است که آنها را معجزه الهی همچون عصای موسی کلیم می‌داند و پیشبرد تمدن اسلامی را جز با همین اعجاز و حرکت عمومی ممکن نمی‌داند. 🔸این بار هم در برابر کسانی که مزورانه و منافقانه دم از رفراندم می‌زنند رهبری خالصانه و واقع بینانه از مردم دفاع کرد. کسانی که سالهای قبل هر بار در انتخابات شکست می‌خوردند، رای مردم را نمی پذیرفتند، کسانی که رای مردم را به کمی و کیفی، تهرانی و شهرستانی تقسیم کرده و سیب‌زمینی را منشا رای مردم می‌دانستند! کسانی که بارها ملت تحقیر کردند و آنها را قابلمه به دستانی نامیدند که حتی در صف مرگ موش رایگان هم می‌ایستند، آنها که نظر لبوفروش و راننده تاکسی و حتی امامان جمعه را در دیپلماسی و برجام صائب نمی‌دانستند، آنها که نه دی و سلام فرمانده و تشییع حاج قاسم و دهها تجمع مردمی را ندید می‌گرفتند، کسانی که نظرخواهی مردم (سال ۹۳) در باب یارانه را به هیچ پنداشتند، آنها که دهها تصمیم محرمانه و دور از چشم مردم و اتفاقا علیه همین مردم گرفتند حالا از رفراندم سخن گفته و به دروغ و با مغالطه می‌خواهند خود را حامی مردم نشان دهند. 🔸آنها همواره مدافع اقلیت در برابر اکثریت بوده‌اند و در بزنگاههایی مانند فتنه‌ها به جای دفاع از مردم یا سکوت کرده‌اند یا در جبهه فتنه‌گران و آشوب‌سازان بوده‌اند. 🔸رهبری همواره مردم را جلوتر و عاقلتر و با بصیرت‌تر از این خواص بی‌خاصیت می‌داند، برای نمونه کافی است سخنرانی مشهور عوام و خواص ایشان را مشاهده نمایید. بیان اخیر ایشان، دقیقا مقابله با همین جریان بی منطقی است که دم از رفراندم می‌زنند اما هدفشان مردم نیست و سوءاستفاده از کلمات زیبا مانند آزادی و انتخابات آزاد و ... سابقه و هنرشان است. 🔸روشن است رهبری هم مدافع اصول قانون اساسی -از جمله اصل ۵۹- است و هم چنانچه گذشت، مومن به مردم؛ اما این بدان معنا نیست که همچون این جریانات سیاسی، مردم را فریب دهد، بلکه با عقلانیت و استدلال، ضمن رو کردن دست دغل‌کاران، به این امر بدیهی تاکید کردند همه امور را، با این کلیت، نمی‌توان به رفراندوم گذاشت، چنانچه همه جای دنیا چنین است و اصولا مردم مجلس و دولت را انتخاب و وکیل خود و به آن اعتماد می‌کنند تا امور تخصصی و پیچیده داخلی و خارجی را رتق و فتق کنند. اگر قرار باشد برای هر امری آن گونه که در قانون اساسی آمده رفراندم برگزار شود باید بسیاری از کارهای کشور را تعطیل کرد آن هم در کشوری که هر دو سال یک انتخابات معظم برگزار می‌شود. 🔸اشرافیت همواره در اقلیت اما پر و صدا این بار بنا دارد با شعار رفراندوم علیه مردم بپاخیزد که رهبری مانع آن شد و مردم مانند همیشه به خوبی مسائل را درک و تحلیل خواهند کرد که منظور اینها از همه‌پرسی در اصل "از خودم بپرس" است. 🆔@Dailynotes20
💢دربارۀ ساده‌نويسی رضا بابایی ساده‌نویسی، با همۀ اهمیتی که در نثر معیار دارد، هنوز به‌درستی تعریف و تدوین نشده است. همین‌قدر می‌دانیم که باید ساده بنویسیم؛ اما چگونه؟ تقریبا همه دوست دارند ساده و صمیمی بنویسند، اما دقیقا نمی‌دانند باید چه کنند و نثر ساده و صیقلی چگونه پدید می‌آید. در کتاب «بهتر بنویسیم» قواعد و توصیه‌هایی را گفته‌ام؛ ولی می‌دانم که راه درازی در پیش است و همچنان باید کوشید و قواعد ساده‌نویسی را از میان نثرهای برتر بیرون کشید. ساده‌نویسی، آسیب‌هایی هم دارد؛ از جمله تخلف از اسلوب نوشتار و افتادن به دام گفتار. اگرچه رکن ساده‌نویسی، نزدیکی به زبان گفتاری است، اما نوشتار را نباید به قدری به گفتار نزدیک کرد که مرزی میان آن دو باقی نماند. برخی نویسندگان، به هوس ساده‌نویسی، عامیانه می‌نویسند؛ یعنی از این سوی بام افتاده‌اند. بله؛ ساد‌ه‌نویسی در مقابل «لفظ قلم» رونق یافت و دل بسیاری از نویسندگان را ربود؛ اما نباید آنقدر از «لفظ قلم» دور شد که سر از نثر شفاهی درآورد. نثر معیار، «لفظ قلم» نیست؛ اما مغلوب نثر وارفتۀ شفاهی هم نمی‌شود. شاید مثال‌های زیر تا حدی منظورم را روشن‌تر کنند: شفاهی: از این بهتر چیست؟ نوشتاری: بهتر از این چیست؟ شفاهی: خدا همیشه در یادتان باشد. نوشتاری: خدا را همیشه یاد کنید. شفاهی: اگر یادتان رفت... نوشتاری: اگر فراموش کردید... شفاهی: اهمیت این قاعده خیلی زیاد است، چون باعث گره‌گشایی از مشکلات زیادی می‌شود و مسائل پیچیده را راحت حل می‌کند. نوشتاری: این قاعده، بسیار مهم است؛ زیرا به‌آسانی از عهدۀ حل بسیاری از مسائل پیچیده برمی‌آید. شفاهی: نظام‌های دموکراتیک هم هزار جور قانون برای کنترل مردم درست می‌کنند. نوشتاری: نظام‌های دموکرات هم برای کنترل مردم، صد گونه قانون وضع می‌کنند. شفاهی: هر کدام از منابع شناخت دین، چه عقل و چه کتاب و چه سنت، در مهندسی معرفت دینی، جایگاهشان روشن است. نوشتاری: جایگاه هر یک از منابع دین‌شناسی(عقل، کتاب و سنت) در هندسۀ معرفت دینی، روشن است. شفاهی: اگر عقلانیت، ملاک زندگی متمدنانه باشد، آنقدر عقبیم که امکان ندارد به این زودی‌ها به عقلای عالم برسیم. نوشتاری: اگر ملاکِ تمدن، عقلانیت باشد، راه درازی در پیش داریم. شفاهی: خداپرستی تنها با نماز و روزه نیست. نوشتاری: خداپرستی تنها به نماز و روزه نیست. شفاهی: گناهی که بنده‌ای را خجالت‌زده کند، خدا بیشتر دوست دارد تا عبادتی که بنده را دچار عُجب کند. نوشتاری: گناهی که بنده‌ را به شرم آورد، نزد خدا محبوب‌تر است از عبادتی که او را به ورطۀ عُجب و غرور اندازد. شفاهی: بزرگ‌ترین درس‌ها را زندگی به انسان می‌دهد، ولی ادای معلم‌ها را در نمی‌آورد. نوشتاری: زندگی بدون اینکه ادای معلم‌ها را دربیاورد، بزرگ‌ترین درس‌ها را به ما می‌دهد. یادآوری ۱. همۀ جمله‌های نوشتاری بالا، پیشنهادی است؛ یعنی ده‌ها و صدها جملۀ دیگر هم می‌توان ساخت که مصداق «نثر معیار» باشد. ۲. می‌پذیرم که ادبیات شفاهی، گاهی خون و انرژی بیشتری دارد؛ اما در مجموع، تأثیر زبان نوشتاری معيار در خواننده، بیشتر و ماندگارتر است. ۳. در نثر معیار، هر قدر قالب نوشتار کوتاه‌تر باشد، فاصلۀ آن از زبان گفتاری کمتر می‌شود. بنابراین زبان یادداشت از زبان مقاله، و زبان مقاله از زبان کتاب، باید صمیمی‌تر و ساده‌تر و به زبان گفتاری، نزدیک‌تر باشد. پس رسمی‌ترین زبان در کتاب است و غیر رسمی‌ترین زبان، در یادداشت. 🆔@Labkhandghalam
بهروز ابوطالب زاده: 💡مشکل دقیقا خود رئیسی است! 🧩مقصر همه مشکلات شخص رئیس جمهور است و شرایط نباید طوری پیش برود که در دوره دوم نیز او را بر مسند قدرت ببینیم. این وجیزه را نه برای براندازان و غرب پرستها، که برای دوستان جریان انقلابی مینویسم و تقاضا دارم این بار با دقت بیشتری عملکرد رئیس جمهور را مورد ارزیابی قرار دهند. 🧩بله! همه قبول داریم رئیسی کشور را در یک وضعیت سخت، و در حالی که شرایطش در اکثر حوزه ها به ویرانه شباهت داشت تحویل گرفت؛ اقتصاد به شدت راکد و متورم، خزانه نه تنها خالی که حتی منفی، بیکاری در اوج، ترمز تولید کشیده، کارخانه ها تعطیل، تولید برق اسفبار، تامین آب مصیبت، کوتاهی در تهیه واکسن، مرگ روزانه ۷۰۰ نفر انسانِ ایرانیِ بیگناه، مردم تحت فشارهای شدید روحی، تحقیر صف های سبد کالا، فاجعه بورس، عدم توسعه زیرساخت های مخابراتی و اینترنت، انحلال شرکت ذخیره گاز، هزار درد و بلای دیگر و سمی تر از همه اینها خنده های حسن روحانی که انصافا نمکی بر زخم های ملت بود، خصوصا آنگاه که گفت خودم جمعه متوجه شدم؛ یا آن وقت که در پاسخ به خبرنگار اظهار کرد عیدی من به مردم این است که آنها کمک کنند ما به اهدافمان برسیم! نمیدانم به هدفش رسید یا نرسید، لیکن مقصر تمام مشکلات امروز مملکت ما رئیسی است که علیرغم افزایش تولید و فروش نفت، پر کردن خزانه، پرداخت به موقع حقوق کارمندان و کارگران، پرداخت ماهانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان بدهی های روحانی ساز، فعال کردن ظرفیت های ریلی و جاده ای در کریدور شمال-جنوب، پیوستن به شانگهای، ارتقای سطح مناسبات با همسایگان، تامین و ذخیره اقلام اساسیِ مورد نیاز مردم، کاهش تورم، رشد اقتصاد کشور به گواه صندوق بین المللی پول، افزایش تولید، افزایش اشتغال و غیره هنوز نتوانسته مردم را راضی کند! 🧩دوستان! همه اینها بهانه است، مشکل رئیسی بسیار بزرگتر از این سیاهه ای است که اینجا نوشته ام! رئیسی نباید باشد چون فراتر از مسائل داخلی چنگ بر صورت آمریکا و غرب در خارج انداخته است؛ موفقیت های اخیر، قدرت سازی ایران در منطقه، دیپلماسی موفق در آسیای غربی و شرقی که تمام بازیهای غرب را بر هم زده، همه مدیون پشتیبانی دولت سیزدهم از بازوان پر قدرت مقاومت و ایجاد هماهنگی میان دیپلماسی و میدان است! 🧩حمله به رئیسی بیشتر هم خواهد شد، این را مطمئن باشید! ایران در تمام هشت سالی که روحانی دولت را در اختیار داشت به مثابه هواپیمایی بود که یک موتورش را از دست داده بود، و تنها با موتور میدان توانست فرودی به سلامت داشته باشد. امروز موتور دیپلماسی هم تعمیر شده و طیاره ایرانی پس از رفع نقایص فنی مجددا به پرواز درآمده است. 🧩خیلی خوب است دوستداران انقلاب از این زاویه به شرایط جمهوری اسلامی نگاه کنند و بدانند دولت رئیسی موتور محرک و تسهیل کننده امورات مقاومت در منطقه است و همزمان با اقدامات اصلاحی اش در داخل [که ادعا نداریم همگی موفق بوده اند و قطعا نیاز به عزم بیشتری برای بهبود شرایط است]، یک جبهه مهم را در برابر استکبار جهانی یاری میکند. امروز اگر اسرائیل اینچنین وضعیتی دارد، آمریکا در منطقه تحت فشار است و شما مدافعین حرم و سربازان جبهه مقاومت از عراق تا سوریه و لبنان و فلسطین را عاملش میدانید، سید ابراهیم را پیش و بیش از همه ببینید و بدانید با امثال روحانی در راس دولت جمهوری اسلامی فتح قدس هرگز محقق نمیشود؛ رئیسی امروز، هم در داخل، و هم در خارج از مرزها پشتیبان و خادم این ملت است، و تلاش برای تخریب او امری طبیعی است. ✍عبدالرحیم انصاری 🆔@Dailynotes20
🔻براندازی با طعم رفراندوم ✍️ محمد مختاری http://indin.ir/post/Referendum 🔻‏رفراندومی که آنها می‌گویند طعم براندازی می‌دهد و یک تله‌ است حتی اگر تحت نظر نهادهای بین‌المللی برگزار گردد. برنامه این است که جمهوری اسلامی باید سرنگون شود. رفراندومی که آنها می‌گویند یک تله‌ است و طعم براندازی می‌دهد؛حتی اگر تحت نظر نهادهای بین‌المللی برگزار گردد. برنامه این است که جمهوری اسلامی باید سرنگون شود. بیایید فرض کنیم رفراندوم برگزار شده است و قرار است فردا صبح وزیر کشور در حضور خبرنگاران داخلی و خارجی نتیجه همه‌پرسی را اعلام کند. دو حالت بیشتر ندارد: الف. مسیر فعلی مردود می‌شود و نظام باید سرنگون شود.  ب. جمهوری اسلامی بار دیگر رای می‌آورد که باز هم باید سرنگون شود. تجربه اثبات نموده است که این جماعت معاند، تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب و... تا زمانی که نتیجه باب میل‌شان نباشد زیر بار صندوق رای برو نیستند و همانطور که تا به امروز همه‌پرسی ۹۸/۲ درصدی فروردین ۵۸ را به رسمیت نشناخته‌اند دوباره می‌زنند زیر میز و برمی‌گردند سر خانه اول و می‌روند سراغ ادعاهای تقلب و مانند آن. با همین بهانه‌ها تداوم تحریم، اغتشاشات به مراتب وحشیانه‌تر و چه بسا اگر جرأت کنند اقدام نظامی را پی‌ریزی و اجرا خواهند کرد و تا زمانی‌ که به مطلوب نهایی خود نرسیده‌اند دست‌بردار نخواهند بود. طناب نهادهای بین‌المللی نیز پوسیده تر از آن است که بشود روی آن هیزم گذاشت؛ قابل اعتماد نیستند و برخلاف اسم‌شان بارها در مواردی نظیر جنگ‌‌ تحمیلی، تحریم‌های ضد ایرانی، محاصره‌ی یمن‌ و‌ غزه، قتل عام مسلمانان میانمار و سایر آزمون‌های مشابه بی‌طرف نبودن خودشان را نشان داده و ثابت نموده‌اند که کفه‌ی ترازو‌ی‌شان همیشه به سمت کشور‌های قلدر‌ جهان کج می‌شود. بنابراین رفراندومی که آن‌ها می‌گویند، یک تله‌‌ی براندازی است حتی اگر تحت نظر نهادهای بین‌المللی برگزار گردد. برنامه این است که جمهوری اسلامی باید سرنگون شود. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شماره ۳۸۹ خط حزب‌الله.pdf
2.37M
🔖 شماره جدید نشریه خط حزب الله 🆔@Dailynotes20
حتی تو یک نفر تاثیر گذاری🇮🇷🇮🇷 🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ادعای مولوی عبدالحمید مبنی بر رؤیت هلال ماه شوال در غروب پنجشنبه ۲۹ رمضان، چقدر با واقعیت‌های علمی سازگار است؟
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸چرا روزۀ عید فطر حرام است؟ | حرمت روزه، یک مانور است!🔸 در روز اول شوال، روزه حرام است. این یک مانور است. می دانید چرا؟ چون می‌خواهد بگوید: «خوردنشان به امر من است؛ نخوردنشان هم به امر من است». اگر روزۀ اول شوال را حرام نمی‌کردند، عدۀ زیادی روز اول شوال را روزه می‌گرفتند و می‌گفتند: «می‌خواهیم بدرقه ماه رمضان برویم»! خداوند چون می‌خواهد همه با هم دست بکشند، روزه را حرام کرده. امام صادق (علیه السلام) دربارۀ روز عید فطر و تشخیص آن می‌فرمایند: «دست امام مسلمین است»؛ اگر امام مسلمین گفت: «عید است»، همه باید افطار کنند و نماز عید بخوانند. اگر امام مسلمین گفت: «این آخر رمضان است»، بر همه واجب است روزه بگیرند. چرا این را برای امام مسلمین گذاشته؟ برای اینکه اینجور نشود که زن مقلد این آقاست و آقا می‌گوید برای من ثابت نشده که امروز آخر رمضان است؛ شوهر مقلد دیگری است؛ او گفته برای من ثابت شده امروز عید بگیریم. اگر بعضی روزه باشند و بعضی روزه نباشند، در خانه چه اتفاقی می افتد؟ روزی که باید جشن بشود، روز عیش باشد، روز سرور باشد، روز خوشحالی باشد، روز حزن می‌شود. اعیاد رسمی مسلمین یعنی عید فطر و عید قربان را برای این خاطر روزه‌اش را حرام کردند که وحدت ایجاد بشود؛ یعنی همه «با هم» دست بکشند از روزه. خود این وحدت یک ابهتی دارد، اسلام را در نظر دشمنان با مهابت می‌کند.
🔺فحاشی طرفداران مولوی عبدالحمید به مولوی چابهاری 👈 مولوی چابهاری: به مولوی عبدالحمید گفتم موازین فقهی اجازه نمی‌دهد سخن شما را قبول کنم. 🔹 از متن فوق بر می‌آید مولوی چابهار نمی‌خواسته خیلی صریح سخن بگوید ولی از بهدنظر می‌رسد او تحت فشار قرار گرفته و بدین جهت از سوی هواداران عبدالحمید دشنام و توهین شنیده است. همچنین پیداشت که تا نیمه شب ساعت دوی شب جمعه نیز مولوی عبدالحمید در صدد بوده او را با خود همراه کند ولی نتوانسته است. 🆔@Dailynotes20
امروز نماز عید فطر در ، فردا نماز جماعت در شریف... و فردا برای آن که بینا باشد، نزدیک است. اليوم صلاة عيد الفطر في وغداً صلاة الجماعة في الشريف ... إِنّ غَداً لنَاظِرِهِ قَرِيبُ 🆔@gharibreza1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 واکنش استاد سید حسین مومن به جسارت فرخ نژاد به مادرمان حضرت زهرا سلام الله علیها 🆔@Dailynotes20
✅ با ما همراه باشید👇 در کانال تخصصی مرجع شهید، حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری "شهید رابع" اعلی الله مقامه الشریف ... ✅ زندگینامه،آثار، مواعظ،مواضع و تصاویر تاریخی به همراه معرفی‌کتب منابع صحیحه و انعکاس نظر‌اندیشمندان...👇 https://eitaa.com/joinchat/526516249Ce045d0c461 ✅ انتشار، قربة الی الله
. چرا سانسور می کنند؟! ✍️ محمد ایمانی ♦️سانسور رویدادی به بزرگی نماز عید فطر، حقارت شخصیت است و نشانه بُخل ورزیدن و ناخوش داشتن همدلی امیدوارانه مردم. 🔹اتحاد، دشمن شکن است و کاملا بدیهی است که برای شیاطین دنیا کمرشکن باشد. ♦️اما عجیب آن است که برخی نشریات داخلی، از این جلوه بزرگ ایمان و امید و اتحاد ملت ایران ناخرسند باشند و در سانسور، همان گونه رفتار کنند که مثلا BBC و VOA یا اینترنشال صهیونیست رفتار می کنند. 🔹اینها همان رسانه هایی زردی هستند که در طول سال قلم فرسایی می کنند مبنی بر اینکه مردم از دین برگشته و بی دین شده اند؛ اما وقتی آن ادعادر میدان واقعیت ابطال می شود، سر به زیر برف می کنند تا ماجرا مشمول مرور زمان شود! ♦️اگر تلقی افکار عمومی، کانون حملات ترکیبی دشمن است، و ایمان و اراده و امید مردم، خاکریز اول در برابر این هجوم مغول وار بوده، درباره رسانه هایی که واقعیت اقتدار روحی و معنوی ملت ایران را انکار یا تحریف می کنند و می کوشند این خاکریز فرو بریزد، چه قضاتی باید کرد؟ کج فهم؟ مریض و مغرض؟ یا پیاده نظام و مستخدم دشمن؟ @HOWZAVIAN