📆 نیمه دوم ذی القعده، ایام قمری ارتحال مؤسس #حوزه_علمیه_قم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی(استاد #امام_خمینی و شاگردِ
#مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری)/ ۱۷ ذی القعده ۱۳۵۵
🌹«رحم الله من یقرأ الفاتحة مع الصلوات»
اللّهُمَّ صَلّ عَلَی محَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجّل فَرَجَهُم
✅ پرسش مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران از مرحوم دکتر عبدالحسین حائری (نواده دختری مرحوم آیتالله شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فردی که مدتها مسئولیت کتابخانه مجلس شورای اسلامی را به عهده داشته و اسناد روحانیت در مجلس را منتشر کرده است)👇
⁉️ پرسش:
مرحوم آیتالله شیخ عبدالکریم حائری با کدام یک از روحانیان و علما، ارتباط معنوی و عاطفی بیشتری داشتند؟
جواب: ایشان به [استادش] مرحوم شیخ فضلالله نوری علاقه ویژهای داشتند، از یادداشتهایی که از شیخ فضلالله باقی مانده کاملا مشخص است که چه انسان الهی و معنویای بودهاند و بعد هم به [یکی از شاگردان شیخ فضل الله، یعنی] آیت الله حاج آقا حسین قمی /کد گفتگو 4877
✅ نکته تاریخی ناب👇
⁉️ آیا می دانید که،
مرحوم شیخ مرتضی حائری (فرزند شیخ عبدالکریم حائری ره) و امام راحل در دوران ستمشاهی، جلسات مشترک مربوط به مباحث حکومت اسلامی و مصلحین حوزه را در کجا برگزار میکردند؟
در حجره مزار مطهر #مرجع_شهید علامه شیخ فضل الله نوری(زعیم نهضت مشروعهخواهی و اُستادِ مؤسس حوزه) واقع در صحن بزرگ حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و این حجره، پاتوق آنها بود؟/ از نکات ناب مطرح شده توسط مورخ فقید استاد علی دوانی
✅ ماجرای احیای حوزه علمیه قم👇
⁉️ آیا می دانید کدام شخصیت، آیت الله حائری یزدی(ره) را برای تأسیس حوزه علمیه قم، ترغیب نمود و "طراح تأسیس" آن بوده است؟!🔰
‼️ مبارز بی باک، آیت الله شیخ محمد تقی بافقی رضوان الله تعالی علیه(دستیار ارشد آیت الله حائری)!🔰
✍ آیت الله بافقی، از شاگردان خاص محدث بزرگ، میرزا حسین محدث نوری ره (صاحب مستدرک الوسائل، استاد، دایی و پدر همسر مرجع شهید علامه نوری ره) است.
آیت الله بافقی (ره) عالمی با تقوا و اهل عمل، و مبارزی دلیر و پرتلاش بود. اندیشه و همت بلند این مرد بی باک، وی را در میان دیگر هم عصرانش برجسته و متمایز ساخت، شهامت و پردلی اش را زبانزد خاص و عام گردانید و از او نامی نیک به یاد گار گذاشت. مبارزه علنی او با سیاست های ضد اسلامی رضاخان و مفاسد و کج روی های اجتماعی آن دوران، نمونه هایی شگرف از بی باکی، قوت نفس و عمق اندیشه و ایمان این مرد بزرگ مشروعه خواه است.
او در کنار آیت اللّه کبیر قمی (از شاگردان مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره) و آیت اللّه فیض قمی، به احیای حوزه علمیّه قم همت گماشت، ضمن اینکه آیت الله محمد علی اراکی(ره) نیز در این مهم همکاری داشت. مرحوم بافقی در سال ۱۳۰۱ ش آیت اللّه شیخ عبدالکریم حائری را برای هجرت به قم و تأسیس حوزه علمیه قم ترغیب نمود، که نتیجه بخش بود.
‼️ بافقی یکی از دستیاران ارشد آیت اللّه حائری شد.🔰
حاج شیخ محمد تقی بافقی، پس از هفده سال اقامت در نجف اشرف، به شهر قم رفت و بی درنگ خدمات و فعالیت های ارزنده خود را آغاز کرد. او نخست علما و مردم را برای پایه ریزی حوزه علمیه ای در قم تشویق و ترغیب نمود. نزد علما و بزرگان شهر رفت و مسأله تأسیس حوزه علمیه قم را مطرح ساخت. از نظر ایشان، مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، توان این کار بزرگ را داشت؛ چون از قدرت و شهرت کافی برخوردار بود. بنابراین، زمانی که آیت اللّه حائری از اراک به قم آمد، مرحوم بافقی از فرصت استفاده کرد و افزون بر این که مردم را برای استقبال پرشکوه از ایشان آماده نمود، از آنان خواست تا بر مسأله ماندن آیت اللّه حائری در قم پافشاری کنند. از سوی دیگر، خود نیز به همراه عده ای از علمای بزرگ شهر، نزد ایشان رفتند و مصرانه از وی خواستند که در قم بماند. بدین ترتیب، با هماهنگی های مرحوم بافقی، علمای بزرگ شهر و مردم، پایه حوزه علمیه قم گذاشته شد.
پس از تأسیس در اداره امور حوزه با آقا شیخ عبدالکریم، همکاری نزدیک داشت، به طوری که یکی از دستیاران برجسته ایشان به شمار می آمد. وی که از علمای تراز اول حوزه علمیه قم قلمداد می شد، به تدریس در حوزه و رسیدگی به امور طلاب می پرداخت و درغیاب آیت اللّه حائری، به جای او اقامه نماز جماعت می کرد. در کنار این ها، او فعالیت های دیگری را نیز انجام می داد؛ از جمله، نظارت بر ساخت مساجد و باز سازی ها، حتی مشارکت در کار ساختمانی آن ها، و نیز امر به معروف و نهی از منکر.../ پایگاه اطلاع رسانی حوزه(حوزه نت)، کد ۵۹۶۱، ویکی فقه
✳️ @ShahidRabe
نقد علمی بیانات آقای علوی بروجردی در مورد بهائیت.mp3
15.03M
🌀 بیانات استاد نجم الدین طبسی در نقد علمی استاد علوی بروجردی درباره بهائیت
🎙 این فقه و فقاهت نیست
❓[آقای علوی بروجردی!] شما بهائیت -که اکثرا جاسوس اسرائیل هستند و قبح بیحجابی و فساد و افساد را ترویج میدهند- را با ایزدیها مقایسه میکنید؟
شما کسانی که مورد ظلم داعش قرار گرفتند را با افرادی مقایسه میکنید که خودشان داعش هستند؟
✅ خدا رحمت کند آیت الله العظمی بروجردی فقیه علی الاطلاق، فتوای قطع ارتباط و تحریم بهائیان از ایشان است.
♨️ من مطمئنم سبق لسان شده و [آقای علوی بروجردی] برمیگردند و از مردم #عذرخواهی میکنند. این مسألهای نیست که قابل تحمل باشد.
❓[آقای علوی] شما به قرآن اعتراض دارید؟ مخاطب «کالانعام بل أضل» یا «کمثل الحمار» چه کسانی هستند؟
شما به پیامبر که آنگونه با بنی قریظه برخورد کردند اعتراض دارید!
🔺 آن روز که قدرتی نداشتند جد بزرگوار شما موضع گرفت؛ امروز که تا دندان مسلحاند و یاد میدهند چگونه با مسلمین بجنگند؛ حرف از حقوق اینها میزنید؟
🔺 تو را به خدا همانقدر که برای بهائیان دل میسوزانید یک مقدار برای مذهبیها دل بسوزانید.
⁉️ کی ما به اینها توهین کردیم؟ نکند منظور شما توهین به رژیم جعلی #اسرائیل است؟
♨️ فقهی که یاد گرفتیم این نیست؛
فقه نجف و قم این نیست.
این مواضع سر از #سکولار در میآورد.
📌 مناهج:
صوت این استاد عالم انقلابی را حتما کامل استماع کنید.
خدا امثال ایشان را که اینچنین روحیهی انقلابی دارند و در بیان حق هیچ لکنت و تعارفی ندارند را طول عمر دهد.
#علوی_بروجردی
@Manahejj
🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مدل واقعی روسی رو در فیلم بالا ببینید
⏪اصلاح قانونی و مدل روسی خوب است، اما بازار زمانی کنترل میشود که کله گندههای سودجو و سرمایهداران فاسد ادب شوند
🔺اقتصاد زمانی کنترل میشود که یقهی افراد طماعی که مردم را گروگان گرفتهاند را بگیرید و پولهای بادآورده را «به نفع مردم» مصادره کنید
🆔@Dailynotes20
✅ انجمن اقتصاد اسلامی با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و مرکز فقه اقتصادی طیبات برگزار میکند؛
🔰سلسله نشستهای ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی
Exploring the Frontiers of Islamic Economics
✅موضوع: تحریف و مصادره اندیشه اقتصادی امام خمینی ره توسط لیبرالها
👤 با ارائه حجت الاسلام جواد عبادی پژوهشگر فقه اقتصادی
🪑نشست چهارم
🗒چهارشنبه 17خرداد 1402
⏰ساعت 17 تا 19
📌قم میدان معلم مدرسه عالی امام کاظم علیه السلام طبقه3 اتاق 310
✌️حضوری و مجازی
♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳
🔗 پخش مجازی:
https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad
🔗انجمن اقتصاد اسلامی حوزه
https://eitaa.com/anjomanEGHTESADISLAM
🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tayebat_public
🌐 Tyb.ir
یک دکترین_موفق چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟
۱.رهبری قوی، صاحب فکر و با انگیزه
۲. نرم افزاری روشن، دارای مبدا(ایمان) و معاد(امید)
۳. عمق استراتژیک و لایه های تحول
۴. مدل و ساز و کار حرکت
۵. خطوط قرمز و منفک از ولنگاری و انحراف
۶. سرمایه اجتماعی و مقبولیت مردمی که از فرمایشات ایشان قابل برداشت است.
۱.بنیانگذار و اسطورهای بیبدیل: "سرآمدان را نمیشود از حافظهی_تاریخ حذف کرد. نکتهی مهم مورد توجه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد نه میشود تحریف کرد. امام بزرگوار ما ابعاد شخصیتش از ابن سینا و شیخ طوسی وسیعتر است، متنوعتر است".( قهرمان، اسطوره و رهبر الهام بخش، رمز عبور جامعه از جادههای پیچیده و غیرممکن تاریخ است)
۲. نرم افزار و استراتژی حرکت: "امام نه پول داشت، نه ابزار تبلیغی داشت، نه رادیو داشت، نه خبرگزاری داشت، نه هیچ کدام از سیاستهای دنیا از او حمایت میکردند. عامل سخت افزاری امام یک صفحه کاغذ بود که بیانیه در او بنویسد. یک تکه نوار بود که صدای او را ضبط کند به گوش این و آن برساند. آن عاملی که امام را در این راه پیش برد او را قادر کرد که این تحولهای عظیم را در سطح کشور، در سطح امت، در سطح جهان برای طول تاریخ به وجود بیاورد عبارت بود از ایمان و امید".(نقطه آتش دشمن در جنگشناختی امروز)
۳.سطوح سهگانه و عمق راهبردی: "امام بزرگوار ما سه عمل عظیم و بزرگ و تاریخی انجام داد؛
الف. این انقلاب یک ساخت سیاسی سلطنتی را در هم شکست و مردم سالاری را جایگزین آن کرد".(ساختار_محیط را تغییر داد)
ب. "آنچه در سطح امت اسلامی روی داد، راهاندازی جریان بیداری اسلامی بود. مسئلهی فلسطین با ابتکار و تحول امام، به مسئلهی اول جهان اسلام تبدیل شد".(مساله_اصلی محیط را تغییر داد)
ج. تحول سوم اینکه "امام، فضای معنویت و توجه معنوی را در دنیا زنده کرد حتی در کشورهای غیر مسلمان".( افق_محیط را تغییر داد)
۴.مدل تحقق و کاربست اندیشهها: "یؤمن للمؤمنین یعنی اعتقاد و اعتماد به مردم". امام کسی نبود که به خاطر رودربایستی، مردمسالاری را مطرح کند. جمهوری اسلامی ناشی از اعتماد امام به مردم بود. امام به عمل، انگیزه و رای مردم اعتماد داشت".(اعتقاد راسخ و بیتعارف به جمهوریت برای تحقق اسلامیت که دو ظرفیت بیبدیل انقلاب در مدیریت اجتماعی و حتی جنگهای ترکیبی نابرابر)
۵.خطوط قرمز و نقاط خطر انقلاب : "دشمنی استکبار با ملت ایران با عقب نشینی های موضعی از بین نمیرود. ابزارها تغییر پیدا خواهد کرد اما هدفها و جبههبندیها تغییر نمیکند".(اشاره به شدت یافتن خباثت دشمن بعد از باجگیری از بعضی دولت ها)
۶.تولید سرمایه اجتماعی، رمز طراوت و بقا: مجاهدان فداکار، مدافعان حرم، فعالان سختکوش جهاد تبیین، گروههای کمک مؤمنانه، اردوهای جهادی اینها همه جوانهای این کشورند. با وجود اینترنت، با وجود شبکههای اجتماعی، با وجود این همه لغزشگاهها جوانهای ما در این راه دارند حرکت میکنند. گاهی اوقات شما میبینید، از روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل شهید مصطفی_صدرزاده به وجود میآید. ما از این مصطفیهای صدرزاده در تمام سرتاسر کشور، هزاران داریم. اینها همه امیدبخش است. امروز هزاران_هسته_مقاومت از جوانان و نوجوانان در مساجد سراسر کشور داریم.
✍محمدلو
🆔@MEKHamenei
✍تاریـخ را رسانهداران مینویسند!
⁉️یعنی چــــــــــه؟
♦️یعنی اینکه به طور مثال اگر فردی ناآگاه در سال ۱۴۱۰ بخواهد در اینترنت دربارهی مهسا امینی تحقیق کند ، اولین سایتی که برای او نمایش داده میشود سایت معاند با جمهوری اسلامی یعنی ویکی پدیاست که در آن سایت روایت دروغین #قتل به وسیلهی ضربه به سر توسط مامورین جمهوری اسلامی علت مرگ این دختر بیان شده ولی از بیماری های زمینهای این خانم و عکس های سیتیاسکن سر او [که نشانی از ضربه ندارد] و اعتراف پدرش مبنی بر عدم ضرب دیدگی سرِ دخترش ، هیچ خبری نیست!
♦️تاریخ را رسانه داران مینویسند یعنی در سایت ویکی پدیا و شبکه های معاند یکی از کشته شدگان اغتشاشات اخیر دختری جوان به نام نسیم صدقی معرفی میشود اما اکنون که چند روز است قاتل این دختر دستگیر شده ، هیچ خبری از تکذیب روایت قبلی و بیان روایت جدید یعنی قتل این دختر توسط یک قاتل فراری ارائه نمیگردد!
⚠️آیندگان ما را بر اساس همین دروغ های فراگیر که توسط رسانههای بزرگ بیان میشود ، قضاوت خواهد کرد! لذا باید موضوع رسانه دار بودن در سطح جهان را جدی بگیریم!
✅آینده از آن افرادی است که بتوانند علیه روایت های دروغ ، روایت های حقیقی را تبیین کنند!
#جنگ_روایت_ها
✍میلاد خورسندی
🆔@Dailynotes20
و چند نمونه دیگر که در تمامی آنها به متن لایحه استنادشده بودولی جنابعالی دراظهارات خودکمترین اشارهای به متن لایحه نکردهاید وبا این وجود ادعامیکنیدکه منتقدان متن لایحه را نخواندهاند!
۵- با اشاره به منتقدان لایحه، فرمودهاید«متأسفانه برخی از افراد حزباللهی با مواضع خود در زمین دشمن بازی میکنند»! و توضیح ندادهاید که آیا تاکید بر حفظ عفاف و حجاب «بازی در زمین دشمن» است یا سهلانگاری نسبت آن؟! جنابعالی به عنوان دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی به یقین میدانید و خوانده و شنیده و دیدهاید که مقابله با حجاب یکی از ترفندهای آشکار دشمنان تابلودار اسلام ونظام است. آیاتاکید برحفظ حجاب و نجات شمار فراوانی از دختران و زنان سادهانگار و فریبخورده
(البته حساب معاندان جداست) از چنبره فریب دشمن، بازی در زمین دشمن است یا کمتوجهی به ضرورت حفظ حجاب و پیشگیری از کشفحجاب که به فرموده
رهبر معظم انقلاب «هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است»؟
۶- فرمودهاید«گفتمانسازی مقدم بر اجراست» که سخن بجاوقابل قبولی است ومنظورتان این است که قبل از اجرای حکم مقابله بابیحجابی بایددرباره آن روشنگری و به قول شما «گفتمانسازی» شود. این نکته نیز -به غیر از بخشی از آن- قابل قبول است ولی در این خصوص باید گفت؛
به یقین توجه دارید که روشنگری درباره ضرورت حجاب نباید و نمیتواند مانع برخورد (متناسب) با کشفحجاب باشد. به عنوان مثال، برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر نمیتوان از نقش روشنگری درباره این بلای خانمانسوز غافل بود و در همان حال نمیتوان و نباید از برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر (برخورد سخت و پشیمانکننده) و مقابله با معتادان (از نوع روشنگری و تشویق به ترک اعتیاد) خودداری کرد.
۷- فرمودهاید «طبق قانون موجود فردی که کشفحجاب کرده است مجرم است» و باید با او برخورد و جریمه شود. ولی اشاره کردهاید که «با توجه به شمار مجرمین اجرای آن امکانپذیر نیست»! که باید گفت؛ اولاً؛ در کدام نظام حقوقی و سیستم قانونی آمده است که اگر تعداد مجرمان زیاد بود باید از اجرای قانون درباره آنها خودداری شود؟! ثانیاً؛ چرا تصور میکنید که شمار مجرمان کشفحجاب زیاد است؟! این محاسبه را با کدام مقایسه به دست آوردهاید؟! کاش نیم نگاهی به تودههای عظیم زنان و دختران محجبه در برخی از مراسم نظیر ۲۲ بهمن، نماز عید فطر، روز قدس، روزهای ماه مبارک رمضان و آمار خانمهای محجبه دارای تحصیلات عالیه و... میانداختید و بعد در این خصوص اظهار نظر میفرمودید!
۸- لایحه عفاف و حجاب را «لایحهای کاربردی و موفق»! دانستهاید، بیآنکه دلیل و سندی برای دیدگاه خود ارائه بدهید و فرمودهاید «در اصلاح قانون جدید به این نتیجه رسیده شده که جرمانگاری کشفحجاب فرآیندی باشد به این معنا که در گامهای اول به عنوان تخلف معرفی شده و جریمه بازدارنده برای آن صورت گیرد تا شمار مجرمین و متخلفین کم شود و در پایان کسی که لجاجت دارد به عنوان مجرم شناخته شود». یکی از جانمایههای بحث در همین نقطه است. حالا به یکی از بندهای یادداشت مورد اشاره کیهان توجه کنید.
« به شاه بیت! ماده یک این لایحه نظری بیندازید! چه میبینید؟! مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ باید برای کشفحجابکننده پیامک بفرستد و به او تذکر بدهد! اگر مراعات نکرد چه؟ پیامک دوم! اگر بازهم... پیامک سوم! و... خودتان قضاوت کنید. آیا این فرمول پیشنهادی در لایحه یادشده غیر از رها کردن پدیده خانمانبرانداز و عفتسوز کشف حجاب و تشویق دشمن به بهرهگیری از زنان فریبخورده برای ادامه این راه پلشت، مفهوم و معنای دیگری دارد؟! آیا این ماده خندهدار نیست؟! البته که خندهدار نیست، بلکه بر احوال ملت و خون شهدا و شهید و شهادت و مجاهدتهای
۴۴ ساله ملت و... باید گریست!».
جناب خسرو پناه عزیز! با این لایحه میخواهید به مقابله با بیحجابی بروید؟!
۹- و بالاخره کلام حکیمانه رهبر معظم انقلاب در مقابله با پدیده پلشت کشف حجاب را راهگشا و فصلالخطاب میدانیم. آنجا که میفرمایند:
«کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است؛ هم حرام شرعی است، هم حرام سیاسی است. خیلی از کسانی که کشفحجاب میکنند نمیدانند این را؛ اگر بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهلگریه و دعایند، [منتها] توجّه ندارند که چه کسی پشت این سیاستِ رفعِ حجاب و مبارزه با حجاب است. جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن، دنبال این قضیّه هستند. اگر بدانند، حتماً نمیکنند».
پایان
🔖محترمانه با آقای خسروپناه!
🖋حسین شریعتمداری
۱- نقد کیهان بر لایحه عفاف و حجاب که با عنوان «لایحه عفاف یا گسترش بیحجابی»! در یادداشت روز کیهان دوشنبه اول خردادماه جاری آمده بود، با نگاهی مستند، حقوقی و برگرفته از متن لایحه مورد اشاره نوشته شده بود و به وضوح نشان میداد که خروجی لایحه یاد شده، برخلاف نامی که بر آن نهادهاند، نه فقط حفظ عفاف و حجاب نیست بلکه گسترش بیحجابی و حتی تشویق به انجام این پدیده پلشت و عفتسوز را نیز به دنبال دارد. یادداشت کیهان با استقبال گسترده بسیاری از حقوقدانان متعهد، صاحبنظران و عالمان دینی و مردم پاکباختهای که از کشفحجابهای اخیر به تنگ آمده بودند رو به رو شده و انتظار آن بود -و هنوز هم هست- که دولت محترم و قوه گرانقدر قضائیه این لایحه را برای بازنگری و اصلاح مفاد آن پس بگیرند و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز مادام که مفاد لایحه اصلاح نشده باشد، از تصویب آن خودداری کنند و اما...!
۲- در حالی که حمایت تلویحی رسانههای بیگانه و سایتها و کانالهای وابسته به دشمنان تابلودار نظام از لایحه یاد شده، دور از انتظار نبود، برخی از برادرانی که بعضاً دارای مسئولیت رسمی نیز هستند به حمایت از لایحه مورد اشاره پرداخته و درباره آن اظهاراتی داشتهاند که متاسفانه با واقعیت و آنچه در متن لایحه مورد اشاره آمده است فاصله فراوانی دارد. بخوانید!
۳- برادر عزیزمان جناب حجتالاسلام والمسلمین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در «مدرسه فصلی پژوهشگاه فقه نظام» با تاکید بر این که «لایحه عفاف و حجاب لایحهای کاربردی و موفق است»! گفته است:
«عدهای که ایراد میگیرند آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»! درباره این بخش از اظهارات ایشان باید پرسید از کجا میدانید و بر چه اساسی ادعا میکنید که منتقدان لایحه، «آن را به طور کامل نخوانده و ندیدهاند»؟! این ادعا در حالی است که منتقدان و از جمله کیهان در جای جای نقد خود، ابتدا به متن لایحه استناد کرده و سپس به نقد آن پرداختهاند. اما، جنابعالی در ادعای خود و در تمجید و تعریف از لایحه حتی بک بار هم به متن آن اشاره و استناد نفرمودهاید. حالا خودتان قضاوت کنید که کدامیک لایحه را نخواندهایم؟ ما یا شما؟! ما، جنابعالی را به نخواندن لایحه متهم نمیکنیم (برخلاف شما که بیسند سخن گفتهاید!) ولی میپرسیم که اگر لایحه را خوانده بودید چرا، لااقل در بخشی از اظهارات خود به چند خط از متن و مفاد لایحه اشاره نکردهاید؟
و -با عرض پوزش- به کلیگویی! درباره آن اکتفا فرمودهاید؟!
۴- به عنوان مثال در بخشی از یادداشت کیهان آمده بود «بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریفشده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته میشود که در آن عمل مجرمانه (در اینجا کشفحجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا بهگونهای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود
(که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند.
حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب توجه کنید. در آن آمده است که ماموران نیروی انتظامی در صورت مشاهده کسانی که کشف حجاب (جرم مشهود) کردهاند
«در مرتبه اول از طریق مقتضی با استفاده از فناوریهای نوین و سامانههای هوشمند مانند ارسال پیامک تذکر دهد. در صورت تکرار این رفتار در مرتبه دوم از طریق سامانههای مذکور معادل یک دهم جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه سوم معادل یک پنجم جزای نقدی درجه هشت جریمه نماید و در مرتبه چهارم مرتکب را جهت تعقیب کیفری و اعمال مجازات موضوع ماده(۲) به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند»! به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آنهم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفتسوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! رابعاً مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر نه فقط منع شدهاند، بلکه اقدام آنها در این زمینه بهگونهای یک اقدام مجرمانه نیز تلقی شده است! و مثلاً حق ندارند از تردد کشفحجابکنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند»!
ادامه🔽🔽
0b182fd0f711d0a83eba095c834193ba87dea672.pdf
1.58M
📔👆ویژه نامه پیرمرد و مشروطه
⏪ درباره مرحوم شیخ حسین لنکرانی، از مریدان و پیروان مکتب مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف
⏪ با آثاری از مورخین و پژوهشگران معاصر
⏪ ماهنامه آموزشی اطلاع رسانی معارف، شماره ۱۱۴، شهریور و مهر ۹۶
✳️ @ShahidRabe
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا ظریف این حرفها را می فهمد
به خدا نمی فهمد...
امیرحسین ثابتی
🆔@Dailynotes20
🍎ثمرهسازی برای درخت خشکیدهای به نام #برجام!
⚡️اظهارنظر آقای ظریف در مورد دستاوردهای برجام و دور کردنِ ایران از پروندههای امنیتی و احیاناً نظامی غرب ، مانند کسی است که مدت زمان طولانی هزینه و انرژی زیادی را صرف پرورش یک درخت میکند تا از میوهی آن بهرهمند شود ، اما وقتی تمام زحمات او از بین میرود و درخت ثمری نمیدهد میگوید ؛ «ما میخواستیم از سایهی درخت استفاده کنیم نه از میوهی آن» و سایهی درخت را پیش میکشد تا روی بیثمری ِ درخت و نابودی زحماتش سرپوش بگذارد!
⚡️برجام که دستاورد اقتصادی نداشت اما ای کاش این آقا و همفکرانش میفهمیدند؛ آن چیزی که سایهی جنگ و اقدامات امنیتی علیه ایران را بر میدارد اقتدار نظامی و منطقهای ایران بوده و هست ، نه امضای کِری و برجام خسارت بار ایشان!
⚡️اما موضوع چیز دیگریست و این اظهار نظرها علتهای دیگری دارد که یکی از آن علتها نزدیکی انتخابات مجلس است! اصلاحطلبها باید هر جور شده خود را جلوی دید مردم بگذارند و دوران مدیریتی خود را کارآمد نشان دهند ، وگرنه در خسارتباری و بیثمری برجام همین یک جملهی آقای سیف ، رییس بانک مرکزی دولت روحانی کفایت میکند که گفت : «برجام، تاکنون تقریباً هیچ دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است.»
#تزویر
#برجام_نافرجام
✍میلاد خورسندی
🆔@Dailynotes20
low.mp3
11.41M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼موضوع: مراحل پیشرفت انقلاب و آینده پیش رو
تحلیل سخنان مهم رهبر انقلاب در حرم حضرت امام خمینی(ره)
🔰صوت کامل گفتوگو با:
👤حجتالاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان
کیفیت پایین - 11 مگابایت
◽️ دوشنبه ١۵ خرداد ١۴٠٢
🆔@Dailynotes20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دستگیری به جرم خواندن انجیل | تکاپوی کفر برای غرقشدن در فساد
🔹پلیس #آمریکا مردی مسیحی را که در مقابل تجمع همجنسبازان در آمریکا بخشی از کتاب انجیل درباره حرامبودن همجنسگرایی را خوانده بود، دستگیر کرد.
❌ البته اینکه میگن آزادی بیان هست تو آمریکا و اروپا درسته! هست!
ولی فقط برای مخالفان دین اسلام و حتی مسیحیت و مقدسات.
🆔@Dailynotes20
💬 فرار ظریف از پاسخگویی در برابر مردم ایران در صداوسیما!
🆔@Dailynotes20
🔴 سانسورچی! تیتر جالب ایران اقتصادی برای عبدالناصر همتی
🔹 این روزنامه همه آمارهایی که همتی در دوران ریاستش بر بانک مرکزی دولت روحانی از مردم پنهان کرده را لیست و گزارش مفصلی در رابطه با آن منتشر کرده است!
رسانه انقلابی
🆔@Dailynotes20
▫️ششمین یکشنبهی مهارتی_تحلیلی فکرت
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی
✔️ برادران و ✔️ خواهران
🔸با حضور و مشاوره:
🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا
🌱پیشینهی مهمان ویژه:
نویسندهی کتابهایی چون کیمیاگر، التیام، تمنا و گپوگفت حرفهای
سردبیری نشریاتی چون «خیمه»، «نجم»، «منور» و «ماه نامه امتداد»
🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارتهای یادداشتنویسی تحقیقی و اندیشهای
📆 زمان: یکشنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰
🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجفزاده، مؤسسه شناخت
با همکاری
🖌 باشگاه فکرت
🖌 تحریریه عصر زنان
🖌 کانون نویسندگان حوزوی
📣 اعلام حضور برادران به نشانی
🆔 @Aftabehazer
📣 اعلام حضور خواهران به نشانی
🆔 @mahta_sa
#گعده
#مهارت_رسانه
#پویش_نوشتن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 نبویان: 20 حق هستهای ایران بر اساس برجام، تا ابد ممنوع شده است که آن جمله میتوان به ارسال دائمی سوخت مصرف شده در همه رآکتورهای اتمی اشاره کرد. این موضوع را به ظریف گفتم، تعجب کرد!
🆔@Dailynotes20
🔵نشست علمی نقد کتاب " انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه " دوشنبه 22 خرداد برگزار میشود.
🔸این نشست علمی ساعت 13 روز دوشنبه 22 خرداد 1402 از سوی مدیریت پژوهشی و ارزشیابی «سمت» و با همکاری گروه فلسفه سیاسی مجمع عالی حکمت اسلامی در مجمع عالی حکمت اسلامی به صورت حضوری و مجازی برگزار و حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی به عنوان مؤلف کتاب و حجت الاسلام دکتر محمدعلی سوادی، دکتر مجتبی زارعی و دکتر شریف لک زایی به عنوان ناقد و آقای محمدباقر خراسانی به عنوان دبیرعلمی به ارائه بحث خواهند پرداخت.
🔺آدرس ورود به نشست از پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی
🌐www.hekmateislami.com/live
🆔@Dailynotes20
🔅به بهانه سفر آیتالله اعرافی به عراق
سفری بابرنامه اما کمرنگ
🔹آیتالله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه در سفر یک هفتهای به کشور عراق برنامههای متنوع و مهمی داشت که کمتر مورد توجه فضای رسانهای در حوزههای علمیه قرار گرفت.
🔹با مرور کوتاهی بر اخبار منتشر در خبرگزاری حوزه، برنامههای آیتالله اعرافی در چند سطح بود. نخست ملاقات با مراجع معظم تقلید در نجف اشرف از جمله آیتاللهالعظمی سیستاتی. سطح دوم دیدارها با برخی از علما و شخصیتهای علمی در حوزه علمیه و همچنین بیوتات مهم در این حوزه بود. در سطح دیگر شاهد حضو مدیر حوزههای علمیه در برنامههای علمی و همایشهای مختلف و همچنین دیدار با جمعی از اساتید و طلاب ایرانی ساکن در شهر نجف بودیم.
🔹سطح دیگر برنامهها دیدار با شخصیتهای اجتماعی وسیاسی بود که در نجف اشرف و بغداد صورت گرفت که با توجه به جایگاه سیاسی آیتالله اعرافی هم در جای خود حائز اهمیت است. طبیعتا هماهنگی و برنامهریزی فشرده دهها برنامه و دیدار برای سفر یک هفتهای امری بسیار دشوار است تا جائیکه علیرغم برنامهریزی قبلی یک روز هم به مدت زمان سفر اضافه شد. اما نکتهی مهم در این دیدارها توجه به شخصیتها و سلایق و نگاههای مختلف در حوزه علمیه نجف بود که نشان از شناخت دقیق ایشان از این حوزه دارد.
🔹از سوی دیگر شاید برای نخستین بار بود که یک مقام حوزوی به ظرفیت طلاب و فضلای ایرانی مقیم حوزه علمیه نجف توجه کردهاست و برنامه مستقلی برای تجمع و دیدار و شنیدن مسائل و مشکلات و نظرات آنان داشتهاست.
🔹پس از اتمام برنامههای آیتالله اعرافی باید گفت این سفر یکی از مهمترین اقدامات عملی انجام شده در راستای تعامل حوزه علمیه قم و نجف است، امری که در اغلب موارد قربانی نگاههای افراطی یا تفریطی بودهاست. طبیعتا این دیدارها طبق سنت حوزویان«بازدیدهائی» هم خواهد داشت و این رفتوآمدها برای حوزههای علمیه قم و نجف بسیار سودمند است.
البته به نظر میرسد گروه همراه آیتالله اعرافی به نمایندگی از «مرکز مدیریت حوزههای علمیه» بودند و برای اینکه این گروه نماینده واقعی «حوزه علمیه قم» باشد لازم بود چند تن از اساتید معتبر قم که در حوزه علمیه نجف هم شناخته شده و مورد احترام هستند حضور مییافتند.
🔹از سوی دیگربرنامهی بسیار پربار انجام شده متاسفانه با ضعف شدید اطلاعرسانی مواجه بود. اخبار منتشره بسیار کلی و کلیشهای بود و پیام القاء شده به مخاطب همان قالب دیدارهای تشریفاتی و دیپلماتیک است. برای نمونه یکی از امور پیگیری شده در این سفر و دیدارها با شخصیتهای حوزه علمیه نجف پیگیری حل مشکلات طلاب ایرانی از جمله مسکن بود که متاسفانه در هیچ کدام از اخبار منعکس نشده است.
جا دارد رسانهی رسمی حوزه علمیه قم پس از اتمام این سفر گزارشهای مختلف چندرسانهای و به دور از هرگونه کلیشهزدگی و کلیگوئی برای انعکاس بهتر نتایج سفر تهیه و منتشر نماید.
@mobahesat
🆔@Dailynotes20
🛑 چرا برقراری رابطه ایران و مصر مهم است ؟
1️⃣ مصر پرجمعیت ترین کشور در میان جهان عرب با بیش از صد میلیون نفر است
2️⃣ مصر از یک وضعیت تمدنی و فرهنگی درخشان و منحصر به فرد با ۵۰۰۰ سال سابقه برخوردار است
3️⃣ مصر نقطه ثقل فکری جهان عرب در دوره معاصر است و ایدئولوژی هایی مانند ملی گرایی (ناصریسم) و اخوانی از این کشور به جهان عرب صادر شد و متفکرانی چون مهم عبده ، سعد زغلول ، شیخ حسن البنا و شعرایی چون نجیب محفوظ، احمد شوقی و حافظ ابراهیم متعلق به این کشور هستند که در دوره هایی جهان را عرب تکان دادند و مهم ترین مرکز مذهبی جهان اسلام یعنی دانشگاه الازهر در این کشور قرار دارد
4️⃣ مصر دارای یک موقعیت ژئوپلیتیکی منحصر به فرد در دریاهای سرخ و مدیترانه است و کانال بسیار مهم سوئز از درون این کشور می گذرد و از طریق صحرای سینا بیش از ۲۰۰ کیلومتر با جنوب فلسطین اشغالی مرز دارد
5️⃣ این کشور عقبه استراتژیک نوار غزه محسوب می شود و کلیه نیازهای این باریکه مهم که امروز یکی از جبهه های ایران علیه اسرائیل است ، از مصر تامین می گردد
6️⃣ ایران و مصر ۲ قطب فرهنگی، سیاسی ، فکری و تمدنی جهان اسلام هستند که همکاری میان آنها تاثیرات چشمگیر و دراز مدتی بر دنیای اسلام خواهد داشت و طرفین می توانند در راستای تقریب مذاهب و مبارزه با خطر سلفی گری تشریک مساعی نمایند
7️⃣ مصر بزرگترین ارتش آفریقا و جهان عرب را در اختیار دارد و کیسینجر در مورد این کشور گفته بود هیچ جنگ فراگیری بین اعراب و اسرائیل بدون قاهره اتفاق نخواهد افتاد
8️⃣ در صورت بهبود روابط تهران و قاهره، این ظرفیت وجود دارد که بازار مصر پذیرای کالاهای ایرانی شود و این کشور در میان مدت به دروازه ورود کلاهای ایرانی به شمال آفریقا تبدیل گردد
9️⃣ از لحاظ دیپلماتیک ، برقراری رابطه سیاسی با مصر و در مرحله بعد ارتقای آن می تواند قدرت رایزنی ایران در جهان عرب را شکل قابل اعتنایی افزایش دهد و جایگاه متحدان جمهوری اسلامی مانند بشار اسد که از لحاظ ایدئولوژیکی با قاهره هم پوشانی دارند، را تقویت کند
🔟 قاهره بعد از پیمان کمپ دیوید در دوره انور سادات، به صف متحدان غرب پیوست و جایگاهش در جهان اسلام به شدت افول کرد اما به نظر می رسد ژنرال سیسی با عطف به تحولات جدید جهانی سعی دارد یک رابطه متوازن را با بلوک های جدید قدرت در پیش بگیرد و در عرصه بین الملل راهبرد تنوع در شراکت با قدرت های نوظهور را اتخاذ کند و به همین جهت برقراری روابط ایران و مصر بسیار مهم و حائز اهمیت است
✍علیرضا تقوی نیا
🆔@Dailynotes20
ـــــــــــــــــ
موکب آنلاین و مجازی، ایستگاه صلواتی و منبرهای دیجیتال
با ولایت تا ظهور منجی عج
❣سخنرانی های کوتاه، مداحی های زیبا
نکات بصیرتی و معنوی
#به_تو_از_دور_سلام
#لبيك_يا_مولا
http://eitaa.com/joinchat/2770010123C6ba91ee2b5
low.mp3
12.09M
🌀بررسی لایحه عفاف و #حجاب در برنامهی جهانآرا
👥کارشناسان : مهدی جمشیدی (هیات علمی دانشگاه) و دکتر مهدی حاج ملاعلی (حقوقدان)
⭕️در این برنامهی زنده حرفهای سرسام آوری در مورد لایحه حجاب و انتقادات وارده به آن بیان شد که چکیدهی تمام آنها در این جمله خلاصه میشود ؛ حداقلی های قانون نویسی در این لایحه رعایت نشده و این لایحه تبدیل به گردابی برای حجاب خواهد شد!
#مطالبه_گری
✍میلاد خورسندی
🆔@Dailynotes20
🔴 محمود صادقی که تو دولت روحانی پیشنهاد میداد جزایرمون رو بدیم امارات تا درآمدمون چندبرابر بشه حالا از مذاکره در امارات عصبانی شده!
🔹 خاک بر سر خودت از شدت سوزش نمیدونی دیگه چی بگی!
ـــــــــــــــــــــــ
🆔@Dailynotes20
♨️ضمانت چهار چیز در مقابل چهار چیز!
امام صادق علیه السّلام فرمودند:
کسی که انجام چهار چیز را برایم ضمانت کند، من نیز چهار خانه در #بهشت برای او ضمانت میکنم:
✔️کسی که انفاق کند و از فقر نترسد،
✔️کسی که درباره دیگران انصاف روا دارد،
✔️و کسی که در برابر عالم، آشکارا سلام و اداء احترام کند،
✔️ و کسی که جدل را گرچه حق با او باشد ترک گوید.
📚الخصال، ج ۱، ص ۲۲۳