eitaa logo
دانش‌آموختگان دانشكده علوم قرآنى اصفهان
113 دنبال‌کننده
371 عکس
138 ویدیو
50 فایل
شبكه‌ی اطلاع‌رسانى اخبار دانش‌آموختگان دانشکده علوم قرآنی اصفهان جمعى متعلمان قرآن كريم
مشاهده در ایتا
دانلود
14.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️حفظ الدين و و ليس فقط بالرواية ▪️آیةالله شیخ محمد سند بحرینی ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
#فرخوان_همكارى (اطلاعيه باز شود.) 📌بدينوسيله انجمن علمى دانشكده علوم قرآنى اصفهان، در توليد ويژه نامه چَشم به راه، به مناسبت چهلم سردار شهيد حاج قاسم سليمانى از فعالان فرهنگى 👈در حوزه: ايده پردازى، شاعرى، نويسندگى، عكاسى و طراحى گرافيكى دعوت به همكارى مى نمايد. 💠داوطلبان گرامى، مشخصات خود(نام و نام خانوادگى+ترم تحصيلى+حوزه فعاليت) را تا روز پنج شنبه سوم بهمن ماه ١٣٩٨ به حساب كاربرى👇 زير ارسال بفرماييد. 🆔 @Chashm_BeRah ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
🔹لعن دشمنان حضرت زهرا علیها السلام در قرآن 🔹علی بن ابراهیم قمی قدس الله روحه الشریف عالم و مفسر بزرگ شیعه می‌نویسد: وقوله «ان الذين يؤذون الله ورسوله لعنهم الله في الدنيا والآخرة واعد لهم عذابا مهينا» قال نزلت فيمن غصب امير المؤمنين عليه السلام حقه واخذ حق فاطمة عليها السلام وآذاها وقد قال رسول الله صلى الله عليه وآله من آذاها في حياتي كمن آذاها بعد موتي ومن آذاها بعد موتى كمن آذاها في حياتي، ومن آذاها فقد آذاني ومن آذاني فقد آذى الله وهو قول الله «ان الذين يؤذون الله ورسوله». 🔸 آیه پنجاه و هفتم سوره احزاب: «افرادی كه خدا و رسول او را اذیت می‌کنند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و عذاب بزرگی برای ايشان آماده نموده است» در باره کسانی که حق امیر المومنین علیه السلام را غصب نموده و حق حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را گرفته و آن حضرت را اذیت و آزار کردند، نازل شده است. چنانچه رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس فاطمه را در زمان حیات من آزار دهد مانند این است که او را پس از مرگ من آزار و اذیت کرده است و هر کس او را پس از مرگ من اذیت کند مانند این است که او را در زمان حیات من اذیت کرده است؛ هر کس او را بیازارد، من را آزرده و هر کس من را آزار دهد همانا خدا را آزار داده است و این قول الهی است که می‌فرماید: «افرادی كه خدا و رسول او را اذیت می‌کنند، خدا آنان را در دنيا و آخرت لعنت كرده و عذاب بزرگی برای ايشان آماده نموده است». ▫️تفسیر القمی، تالیف علی بن ابراهیم قمی، ج ۲، ص ۱۹۶. 🔸اللهم العن اباالشرور و اتباعه... ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
٢٧ 🔹چرا وهابیت گروههای تبلیغی خود را در فاطمیه به سراسر دنیا گسیل می‌کنند نه در محرم؟ ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
▫️از اینها... 🔹از چه کسانی باید برائت داشت؟ در زیارت شریفه جامعه کبیره، حضرت هادی صلوات الله علیه ابعاد برائت را به شکل ذیل تبیین فرموده اند: بَرِئْتُ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَعْدَائِكُمْ وَ مِنَ‏ الْجِبْتِ‏ وَ الطَّاغُوتِ‏ وَ الشَّيَاطِينِ وَ حِزْبِهِمُ الظَّالِمِينَ لَكُمْ الْجَاحِدِينَ لِحَقِّكُمْ وَ الْمَارِقِينَ مِنْ وَلَايَتِكُمْ وَ الْغَاصِبِينَ لِإِرْثِكُمْ‏ الشَّاكِّينَ فِيكُمْ الْمُنْحَرِفِينَ عَنْكُمْ وَ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَكُمْ وَ كُلِّ مُطَاعٍ سِوَاكُمْ وَ مِنَ الْأَئِمَّةِ الَّذِينَ‏ يَدْعُونَ إِلَى النَّار • [مولایم] دوری و بیزاری می جویم به سوی خداوند ، از دشمنان شما . • جبت و طاغوت [فلان و فلان ، در رأس سازمان قدرت سقيفه] • و شیاطین [شیطان و فرزندان جنی او] • و حزب آنان [سقيفه اى ها] • که همگی ظالم در حق شمایند؛ • از هر آنکس که حق و شأنی از شما را منکر شود؛ • آنانی که از ولایت شما سر باز می زنند؛ • آنانی که میراث شما [امامت و ولایت و مناصب الهی شما را، مراتبکم التی رتبکم الله فیها] غصب نموده و می نمایند ، • آنانی که در شما شک دارند ، • آنانی که مردم را از [دین و تبعیت شما] دور و منحرف می کنند ، • و هر ولیجه ای غیر از شما[ولیجه در لغت یعنی دوستان نزدیک، همنشین همیشگی و مورد اعتماد آن کس، مجمع البحرين ؛ ج٢ ص٣٣٤ لَمْ يَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لا رَسُولِهِ وَ لَا الْمُؤْمِنِينَ‏ وَلِيجَةً (9/ 16) ، • و هر آن کسی که غیر از شما [در دین] مورد اطاعت واقع شود، • و پیشوایانی که [مردمان را] به سوی آتش رهنمون می کنند. 🔹این به سرشت و درونه و فطرت آدمی برمیگردد که بدها مایهء بیزاری اند به قدر جذابیت و دلپذیری خوبان. از خار متنفریم به اندازه دلربایی گل. از دروغ گریزانیم آن سان که خواهان راستگویی هستیم. برائت و بیزاری هم به همین قیاس است. از بدها متنفریم. خوبترینِ خوبان عالم هم همین چهارده وجود مقدس است و ما آنها را دوست داریم، و به عکس از دشمنانشان که بدترینِ بدهای عالمند بیزاریم. ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
#فرخوان_همكارى (اطلاعيه باز شود.) 📌بدينوسيله انجمن علمى دانشكده علوم قرآنى اصفهان، در توليد ويژه نامه چَشم به راه، به مناسبت چهلم سردار شهيد حاج قاسم سليمانى از فعالان فرهنگى 👈در حوزه: ايده پردازى، شاعرى، نويسندگى، عكاسى و طراحى گرافيكى دعوت به همكارى مى نمايد. 💠داوطلبان گرامى، مشخصات خود(نام و نام خانوادگى+ترم تحصيلى+حوزه فعاليت) را تا روز پنج شنبه سوم بهمن ماه ١٣٩٨ به حساب كاربرى👇 زير ارسال بفرماييد. 🆔 @Chashm_BeRah ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
تخصص یا تعهد؟ از ابتدای انقلاب یکی از ترفندهای دشمن برای ایجاد دو دستگی بین مردم طرح این سوال غلط است که تعهد مهمتر است یا تخصص؟ این سئوال بین مردم یک دو قطبی ایجاد می کنه و اونا رو به جون هم میندازه! قرآن در سه آیه به این سوال جواب داده: در آیه ٥٥ سوره یوسف حضرت یوسف عليه السلام به فرعون مصر می فرمایند: قالَ اجْعَلْني‏ عَلى‏ خَزائِنِ الْأَرْضِ إِنِّي حَفيظٌ عَليمٌ. یعنی مرا خزانه دار خود کن که من هم امینم و خوب از بیت المال محافظت می کنم و هم علمش را دارم و حساب و کتابم خوب است. در آیه ٣٢ نمل نیز حضرت سلیمان عليه السلام به اطرافیانش میفرمایند: چه کسی می تواند تخت بلقیس را بیاورد؟ یکی از اجنه می گوید: من می توانم من هم قوی هستم و هم امینم. قالَ عِفْريتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتيكَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقامِكَ وَ إِنِّي عَلَيْهِ لَقَوِيٌّ أَمينٌ . در آیه ٢٦ سوره قصص نیز یکی از دختران حضرت شعیب عليه السلام به پدرش می گوید: پدر جان حضرت موسی عليه السلام را استخدام کن که او قوی و امین است. قالَتْ إِحْداهُما يا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمين‏. پس هم تخصص لازم است و هم تعهد! ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
⬅️⬅️ چرا باید هدف را مشخص کرد؟ ➡️➡️ 💎 دکتر عبدالوهاب قاضی 💎 هنگام آغاز کردن هر وظیفه باید اهداف روشنی تعیین شود. چرا که: 🔴اهداف حدود کار را تعیین کرده و ذهن و فعالیت شخص را برای انجام دادن آن متمرکز می‌سازد. 🔴بدون اهداف روشن، ممکن است کار کاملا به طریقی غیر از آن‌چه منظور بوده است، تمام شود. 🔴اگر افراد مطلع نباشند که از آن‌ها چه انتظار می‌رود، نمی‌توانند برای انجام دادن یک طرح، انگیزه پیدا کنند، آنان باید بدانند که چرا کاری را انجام می‌دهند و در صورت موفق شدن در کار، چگونه با آن.ها رفتار خواهد شد. 💎ویژگی‌های هدف💎 ۱. مشخص (Specific)، عمومی و مبهم نبوده و باید روشن باشد. ۲. قابل اندازه گیری (Measurable)، مشخص و کمی باشد. ۳. قابل وصول (Achievable): نه زیاد خوشبینانه و نه زیاد بدبینانه، مشکل، ولی دست‌یافتنی باشد. ۴. واقع‌بینانه(Realistic) باشد ماورا‌الطبیعه و نامتعادل نباشد. ۵. در محدوده زمانی مشخص (‍Time bounded) و در جهت رسیدن به هدف مشخص باشد. ۶. شفاف (Clear) باشد. ۷. مکتوب (Written) باشد. ۸. ایجاد رقابت کند (Challenging). ۹. مورد پذیرش و مقبول باشد (Agreed). ۱۰. سازگار باشد (Consistent). ۱۱. با ارزش باشد (Worth While). ۱۲.مشارکتی باشد (Participate Active). ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF
⬅️⬅️ مازوخیسم جمعی ایرانیان و ۲ راهکار شخصی➡️➡️ ✍🏿گمنام...! ▪تجربه عجیبی در سخنرانی‌ها و ارائه‌ها در جاهای مختلف پیدا کرده‌ام و آن میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد ایران است. هر چقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی، مورد استقبال بیشتری قرار می‏‌گیری. هرچقدر بذر ناامیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی، عالم‌تر قلمداد می‏‌شوی. اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم‏‌اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو می‏‌نگرند که گویی از حکومت پول گرفته‌ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت می‌‏بریم و به آن عادت کرده‌ایم. بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت‌ها را هم دید. آدمی احساس می‌کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه‏‌های گذشته را می‌خواهند درآورند. در گذشته حکومت صرفا پیشرفت‌ها را گزارش می‏‌کرد و مشکلات را انکار می‌‏نمود. حالا جامعه از این سمت به موضع‌‏گیری افتاده و صرفاً بر تاریکی‏‌ها چشم دوخته است. واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنی‏‌ها هم هست و باید این روشنایی‏‌ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی‏‌های ایران را کم‌نمایی و خوبی‌های غرب را بیش‌نمایی (overestimate ) می‌کنیم و به عکس بدی‌های خودمان را بیش‌نمایی و بدی‌های غرب را کم‌انگاری می‌کنیم. ✅ تحلیل و تجویز راهبردی: آن‌چه خواندیم، نوشته دکتر علی سرزعیم مشاور مرکز بررسی‌های استراتژیک بود. من نیز تجربه‌ای به شدت مشابه با وی دارم. نمی‌خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آن‌قدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع‌های مختلف حتی نمی‌شود، از نشانه‌های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص شروع می‌کنند به زیر سئوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص‌های بین‌المللی را. انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید. وقتی صحبت از مشکلات می‌کنید، همه به دیده تحسین در شما می‌نگرند و شما احساس روشنفکری می‌کنید اما وقتی در مورد پیشرفت‌ها می‌گویید، همه به شما به دیده جیره‌خوار نگاه می‌کنند!!! امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی، جمله‌ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: ناامیدی جمعی مهم‌ترین عامل انهدام ملت‌هاست. ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد. من ۲ راهکار/تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می‌کنم و از آن جواب گرفته‌ام که با شما نیز در میان می‌گذارم. راهکار اول: هر گاه مشکلی را مطرح می‌کنم، برای آن راه حل ارایه می‌کنم. این گونه باعث می‌شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل‌محور (solution minded) باشد و هم‌چنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه‌ای رو به حل مسئله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم. راهکار دوم: اگر مشکلی را در جامعه می‌بینم، قبل از آن‌که از آن انتقاد کنم. خودم آن را ترک می‌کنم. مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیایان صحبت کنم، خودم آن را ترک می‌کنم و سپس در مورد آن سخن می گویم. اگر نتوانستم آن را رعایت کنم، دیگر انتقاد نمی‌کنم. مثلا من چون خودم بد رانندگی می‌کنم، هیچ‌گاه در جمع از رانندگی بد دیگران یا رفتارهای زشت ترافیکی انتقاد نمی‌کنم، چون خودم هنوز تبدیل به یک راننده منظم و قاعده‌مند نشده‌‌ام. تاکید می‌کنم که در کنار همه مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته‌ام به جای آن که یک روشنفکر منفی‌نگر محبوب باشم، یک تحلیل‌گر مثبت‌اندیش و واقعیت‌گرا باشم. شما را نیز به مثبت‌اندیشی و مبارزه با مازوخسیم جمعی دعوت می‌کنم. ♦️ ♦️ ♦️ @QuranAnjoman_ESF