eitaa logo
دانش‌آموختگان دانشكده علوم قرآنى اصفهان
113 دنبال‌کننده
371 عکس
138 ویدیو
50 فایل
شبكه‌ی اطلاع‌رسانى اخبار دانش‌آموختگان دانشکده علوم قرآنی اصفهان جمعى متعلمان قرآن كريم
مشاهده در ایتا
دانلود
دانش‌آموختگان دانشكده علوم قرآنى اصفهان
فرم فعاليت هاى پژوهشى
قابل توجه دانشجویان محترم کارشناسی و کارشناسی ارشد: به منظور معرفی ، لطفاً فعالیت های پژوهشی خود را مربوط به بازه زمانی 96/1/1 تا 97/7/30 در فرم بالا👆تکمیل و همراه با مستندات، حداکثر تا 97/8/20 به نشانى ايميل : Tasnim.m12@chmail.ir ارسال نمایید. 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
📣 📣 کارگاه آموزشی "آشنایی با نرم افزار ها و سایت های کاربردی در پژوهش های قرآنی" با حضور استاد محترم، جناب آقای دکتر اثنی عشران در تاریخ دوشنبه 97/8/21 ساعت 13 الی 15(برای برادران کارشناسی و کارشناسی ارشد) و ساعت 15 الی 17 (برای خواهران کارشناسی و کارشناسی ارشد) در دانشکده علوم قرآنی اصفهان برگزار خواهد شد. * برای دانشجویان شرکت کننده گواهی شرکت در کارگاه صادر می گردد. 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 روایتی تصویری از موسسه فطرس مدیا در باره سقیفه بنی ساعده. ▪نواصب بنی سعود آن جا را به گرانترین باغ تبدیل کرده اند. 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
✅توصیه های باقرالعلوم به فرزندشان امام صادق -عليهما السّلام- : ⭕️اَدَّبَنى اَبى عليه السلام بِثَلاثٍ 🚫ونَهانى عَنْ ثَلاثٍ 🔴قالَ لى : 1⃣يا بُنَىَّ مَنْ يَصْحَبْ صاحِبَ السّوءِ لا يَسْلَمْ 2⃣وَ مَن لا يُقَـيِّداَ لْفاظَهُ يَنْدَم 3⃣وَ مَنْ يَدْخُل مَداخِلَ السَّوءِ يُتَّهَمْ 🔴و نهانی : 1⃣اَنْ اُصاحِبَ حِاسِدَ نِعْمَةٍ 2⃣وَ شامِتا بِمُصيبَةٍ 3⃣اَو حامِلَ نَميمَةٍ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پدرم(سلام خدا بر او باد) مرا به سه چيز ادب آموخت و از سه چيز نهى ام فرمود. 🔴سه نكته ادب اين بود كه فرمود: 1⃣فرزندم! هركس با دوست بد بنشيند ، سالم نمى ماند. 2⃣و هر كس گفتارش را كنترل نكند ، پشيمان مى شود. 3⃣و هر كس به جايگاه هاى بد وارد شود ، موردبدگمانى قرار مى گيرد. (زير سؤال مى رود.) 🔴و آن سه چيز كه مرا از آن نهى فرمود: 1⃣دوستى با كسى كه چشم ديدن نعمت كسى را ندارد. 2⃣ و با كسى كه از مصيبت ديگران شاد مى شود. 3⃣و با سخن چين. 📚تحف العقول، ص 376 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
📃علامه طباطبائى(قدس سره) شايستگى خود را از ناحيه الله دريافت كرد... 📕روز كتاب، كتابخوانى و كتاب دار گرامى باد. 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
سالروز شهادت پدر عزيزِ حضرت حجة(عجل الله فى فرجه الشريف) بر منتظران آن حضرت تعزيت و تسليت باد . 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
📢 💟محفل ادبی یاس ⏪محفل نهم 📜موضوع : امامت امام مهدی(ع) 📆یکشنبه:۲۷ آبان ⏰ساعت: ۱٦ 💠سالن اجتماعات 🚨حضوربرای عموم خواهران و برادران
دانش‌آموختگان دانشكده علوم قرآنى اصفهان
📢#اطلاعیه 💟محفل ادبی یاس ⏪محفل نهم 📜موضوع : امامت امام مهدی(ع) 📆یکشنبه:۲۷ آبان ⏰ساعت: ۱٦ 💠سالن اجتما
عرض ادب خدمت اهل ادب لطفا عزیزانی که قصد اجرای هریک از بخش های "شعرخوانی" "متن خوانی" و "داستان گویی" را دارند؛ نام و نام خانوادگی + اجرای مربوطه را به این آدرس ارسال فرمایند👇 @quran_shop110 راه همراهی شما با ما👇 https://eitaa.com/QuranAnjoman_ESF
🔰رابطۀ بین تبرّی و لعن⁉ 📌«تبرّی» و «لعن»، دو امر مترادف نیستند، بلکه رابطۀ بین آن دو، رابطۀ مفهوم و مصداق است؛ یعنی لعن یکی از بارزترین مصداق های اظهار تبرّی است. به نظر ما تردیدی نیست که این مصداق، به شدّت متأثر از دو عنصر زمان و مکان است، و این برخلاف مفهوم تبرّی است که در هر صورت، امری ثابت [فرازمانی و فرامکانی] است، اگرچه مصادیق آن، همواره در تغییر و تبدّل هستند. لعن به عنوان یکی از مصادیق متعدّد تبری، در برخی از زمان ها درست و قابل قبول، و در بعضی دیگر از اوقات نادرست و ممنوع است، اما – همان طور که اشاره شد – مفهوم و عنوان تبرّی، همواره مطلوب و ثابت خواهد بود. 📌لعن، مخصوصاً آن نوعی که ملازم با نام بردن است، مشروط به زمان مقتضی و مناسب با خود است. در شرایطی که لعن، به تفرقه و تضعیف امت اسلامی منجر گردد، نه تنها مطلوب نیست بلکه مورد نهی نیز می باشد؛ چرا که قرآن کریم وحدت و یکپارچگی بین مسلمانان را به عنوان یک اصل مهم، از آنها مطالبه نموده است: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا»؛ آل عمران/ ۱۰۳. آنچه مهم است، حفظ اصل تبرّی می باشد، نه لزوماً مصداق خاصّی از آن؛ زیرا تبرّی می تواند خود را در مصادیق گوناگون و متنوّع – که بسته به شرایط زمانی و مکانی مختلف، قابلیت تغییر دارند – نشان دهد. 📌حکم عدم جواز لعن، در صورت احتمال وقوع مفسده است، تا چه رسد به ظنّ معتبر و یا قطع به وقوع مفسده! 📌باید توجه داشت که منع از لعن، با تکیه بر مبنای تقیّه [و عنوان ثانویه] نیست، بلکه از نظر ما، بر اساس قانون عامی است که محکوم به شرایط زمانی و مکانی می باشد. لعن در زمان و مکانی جایز، و در زمان و مکانی دیگر، به طور مطلق غیر جایز است؛ لذا جایز بودن آن در یک زمان خاصّ، به معنای جایز بودنش، در همۀ زمان ها نیست! همان گونه که جایز بودن آن در مکانی خاصّ، به معنای جایز بودنش در همۀ مکان ها نیست! به همین دلیل، تعمیم و تطبیق جواز تبری بر همۀ مصداق هایش، بدون رعایت شرایط و اقتضائات دو ظرف زمانی و مکانی، صحیح نمی باشد. 📚آيةالله سید کمال حیدری، فقه العقیدة، ص ۲۴۹ و ۲۵۰. 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF
راه ارتباطى بين ما و شما https://eitaa.com/QuranAnjoman_ESF ما را به دوستان تان معرفى كنيد . 🔹️ 🔹️ ️🔹 @QuranAnjoman_ESF