eitaa logo
در مسیر مهدویت
349 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
382 ویدیو
3 فایل
اینجا محلی است که قصد داریم با هم چند قدمی در مسیر مهدویت و کسب رضایت امام زمان مهربان‌مان💚 -که خداوند ظهورش را نزدیک گرداند- برداریم.💐 ان شاء الله (کپی مطالب آزاد است) 🔗 @DarMasireMahdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 آغاز جنبش سفیانی و مراحل آن‌ 🗂 (قسمت دوم) ⭕️ ... بنابراین جنبش سفیانی در سه مرحله انجام می‌شود، 1⃣ نخست: مرحله تثبیت سلطه وی در شش ماهه اوّل. 2⃣ مرحله دوّم: هجوم و پیکار او در عراق و حجاز، 3⃣ مرحله سوم: بازگشت وی از توسعه‌طلبی در عراق و حجاز و دفاع در برابر تحرّک سپاه حضرت مهدی (ع)، جهت حفظ متصرفات باقیمانده‌اش از سرزمین شام و اسرائیل و قدس. ✳️ قابل دقت است که، روایات مربوط به سفیانی جنگ‌های شش ماهه اوّل وی را به اختصار ترسیم می‌کند و این درگیریها ابتدا جنگ‌های داخلی او با أصهب و أبقع و سپس با نیروهای اسلامی و غیراسلامی مخالف خود است تا اینکه استیلای او بر سرزمین شام کامل می‌گردد. ولی با توجه به جنبش او، طبیعی است که این شش ماه، سراسر پر از عملیات‌های متراکم نظامی خواهد بود وی بگونه‌ای سلطه خود را تحکیم می‌بخشد که بتواند نیروهای زیادی را برای نبردهای گسترده در نه ماه آینده تجهیز و گردآوری نماید. و ممکن است سفیانی در کنار جنگهای شش ماهه اوّل خود، علاوه بر أبقع و أصهب با فرمانروایان اردن و لبنان و دیگر نیروهای مخالف درگیری داشته باشد. روایتی، به شدّت جنگ‌های سفیانی با ابقع و اصهب اشاره می‌کند و همین جنگ‌ها موجب نابودی شام می‌گردد. ✅ از امام باقر (ع) روایت شده است که فرمود: 🔸 «از نشانه‌های ظهور، فرورفتن یک آبادی به نام جابیه از روستاهای شام و فرود آمدن ترکان در جزیره و رومیها در رمله است، درگیریهای زیادی در این هنگام در سراسر زمین رخ می‌دهد تا اینکه شام ویران می‌گردد «و در روایتی آمده است، نخستین سرزمینی که ویران می‌شود شام است» و علت ویران شدن آن اجتماع سه درفش (نیرو) در آنجاست، نیروهای اصهب، لشکر ابقع و لشکر سفیانی.» (۳) ✅ امّا خرابی دمشق با توجه به سخن امیر مؤمنان (ع) که فرمود: 🔸 «دمشق را قطعا تخریب خواهم کرد.. این عمل را مردی از خاندان من انجام می‌دهد» ✳️ ظاهرا همان ویرانی‌ای است که در نبرد بزرگ آزادسازی قدس که توسط امام مهدی (ع) با سفیانی، یهودیان و رومی‌ها اتفاق می‌افتد. ⭕️ امّا سفیانی در نه ماهه پایانی حکومت خود، دست به نبردهای بزرگی می‌زند که مهمترین آنها با ترک ها و هواداران آنها در قرقیسیا است، سپس نبردهای او در عراق با ایرانیان زمینه‌سازان ظهور، و یمنی که طبق برخی از روایات با آنان می‌باشد. و ممکن است سفیانی در مدینه منورّه دارای نیرو‌هایی باشد که در کنار نیروهای حکومت حجاز، در برابر نبردی که احتمالا توسط حضرت مهدی (ع) برای آزادی مدینه انجام می‌پذیرد وارد پیکار شوند. ⭕️ سفیانی پس از شکست در عراق و حجاز، به شام و فلسطین باز می‌گردد تا در بزرگترین کارزار حضرت مهدی (ع) یعنی نبرد بزرگ فتح قدس (در مقابل ایشان) به مصاف بپردازد. ⬅️ برگرفته از کتاب عصر ظهور، صفحه ی: ۱۲۳ (۳). ارشاد مفید ص ۳۵۹. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W61r1
❇️ تشرّف سیّد محمّد قطیفی با همراهان در مسجد کوفه‌ 🔰 عالم عامل، سیّد محمّد قطیفی رحمه اللّه فرمود: ▫️ شب جمعه‌ای قصد کردم به مسجد کوفه بروم. در آن‌زمان راه مخوف و تردّد بسیار کم بود مگر آن‌که کسی با جمعی که مستعدّ باشند و بتوانند خود را از شرّ دزدان و قطّاع الطّریق (=راهزن) رها کنند، به آن‌جا برود. 🕌 به همراه من یک نفر از طلّاب بود. وقتی وارد مسجد شدیم کسی غیر از یک مرد صالح در آن‌جا نبود. ما هم شروع به انجام اعمال و آداب مسجد کردیم تا آن‌که نزدیک غروب آفتاب شد. در این وقت در مسجد را بستیم و پشت آن به قدری سنگ و کلوخ و آجر ریختیم که مطمئن شدیم معمولا نمی‌شود آن را باز کرد. بعد هم برگشتیم و مشغول بقیّه اعمال شدیم. پس از اتمام عبادات، من و رفیقم در دکّه القضاء (محلّی که امیر المؤمنین علیه السّلام در آن‌جا بین مردم قضاوت می‌کرده‌اند) رو به قبله نشستیم. آن مرد صالح در دهلیز، نزدیک باب الفیل با صدای حزن‌آوری مشغول خواندن دعای کمیل بود. 🌌 شب صاف و مهتابی بود. من به طرف آسمان نگاه کردم ناگاه دیدم بوی خوشی در هوا پیچید و فضا را پر کرد عطری بود که از بوی مشک و عنبر خوشبوتر بود. ✨ بعد هم شعاع نوری را دیدم که مثل شعله آتش در خلال شعاع نور ماه ظاهر شده است. این نور بر نور ماه غالب شد. در این حال صدای آن مؤمن که به خواندن دعا بلند بود، خاموش شد و ناگاه شخص جلیلی را دیدم که از طرف در بسته مسجد وارد شد. او در لباس اهل حجاز و بر کتف شریفش سجّاده‌ای بود همان‌طوری‌که معمول اهل حرمین (مکّه و مدینه) است. آن بزرگوار در نهایت آرامش و وقار و هیبت و جلال راه می‌رفت و متوجّه آن دری که به سمت مقبره جناب مسلم علیه السّلام باز می‌شود، بود. در این‌جا برای ما از حواسّ چیزی جز چشم خیره شده، نمانده بود و دلهایمان هم از جا کنده شده بود. وقتی مقابل ما رسید، سلام کرد. رفیقم به‌طور کلّی مدهوش و توانایی ردّ سلام برایش نمانده بود؛ ولی من خیلی سعی کردم تا به زحمت جواب سلام را دادم. وقتی وارد صحن جناب مسلم شد، به حال طبیعی خود برگشتیم و گفتیم: 🔹 این شخص کی بود و از کجا وارد شد؟ ▫️ به طرف آن شخصی که مشغول دعا خواندن بود، رفتیم دیدیم جامه ی خود را دریده و مانند مصیبت‌زدگان گریه می‌کند. سؤال کردیم: 🔹 جریان چیست؟ ▫️ گفت: 🔸 من چهل شب جمعه به نیّت ملاقات با امام زمان علیه السّلام به این مسجد آمده و امشب شب جمعه چهلم است و نتیجه زحماتم به دست نیامد جز آن‌که در این‌جا همان‌طوری‌که دیدید به خواندن مشغول بودم ناگاه دیدم که آن حضرت بالای سر من ایستاده‌اند. به طرف ایشان متوجّه شدم فرمودند: 🔶 چه می‌کنی؟ (یا چه می‌خوانی؟) 🔸 من نتوانستم جوابی بدهم. ایشان هم همان‌طوری‌که دیدید، تشریف بردند. ▫️ در این‌جا سه نفری به طرف در مسجد رفتیم؛ ولی با کمال تعجّب دیدیم، به همان شکل که آن را بسته بودیم، بسته است. با افسوس و شکرگذاری مراجعت نمودیم. ⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۱۵۰ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S4W72
❇️ اهمیّت دعا و توسل برای رفع بلاها 💡 در ابتلائات و برای رفع بلاها، دست از دعا و توسّل نباید برداشت. اگر دعا نکنیم، آیا ‌می‌توانیم دنیا را اداره کنیم؟! آیا اگر دعا نکنیم، مال و منال و... برای ما گوارا خواهد بود؟! اگر دعا نکنیم تا بلا رفع شود و رفع نشد، آیا ‌می‌دانیم چه بر سر ما خواهد آمد؟! ⬅️ در محضر بهجت، جلد دوم، نکته ۲۲۲ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W72
❇️ مرحوم سید هاشم حداد می‌فرماید: ▫️ حضرت آقا ( آیت الله سید علی قاضی طباطبایی تبریزی ) خیلی در گفتارشان و در قیام و قعودشان (=برخواستن و نشستن شان) و به طور کلی در مواقع تغییر از حالتی به حالت دیگر، خصوص کلمه‌ی «یا صاحب الزمان» را بر زبان جاری می‌کردند. یک روز یک نفر از ایشان پرسید: 🔹 آیا شما خدمت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه مشرف شده‌اید؟! ▫️ فرمودند: 🔸 کور است هر چشمی که صبح از خواب بیدار شود و در اولین نظر نگاهش به امام زمان ـ عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف ـ نیفتد. ⬅️ روح مجرد صفحه ی ۵۱۳ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W75
❇️ فضیلت قرائت و تلاوت قرآن در منزل آیت الله بهجت (ره): ▫️ در روایت آمده است: ✅ خانه‌‌هایی که در آنها تلاوت قرآن می‌شود، 📜 «تُضِیئُ لأهْلِ السمآءِ کما یضِیئُ النجْمُ [أَلْکوکبُ الدری] لأهْلِ الأرْضِ؛ ✨ چنان‌که ستاره یا ستاره درخشنده برای اهل زمین می‌درخشد، برای آسمانیان می‌درخشد.» (۱) 🏡 در گذشته صدای قرآن از منازل بلند می‌شد. در حالات اصحاب سیدالشهدا علیه‌السلام در شب عاشورا آمده است: 📜 «لَهُمْ دَوِی کدَوِی النحْلِ؛ 📃 زمزمه‌ای همانند صدای زنبور عسل داشتند».(۲) ✳️ همچنین آمده است که ایشان: 📜 «مَا بَینَ راکعٍ وَ ساجِدٍ وَ قائِمٍ وَ قاعِدٍ؛ 📃 در حالات مختلف برخی در رکوع و برخی در سجده و برخی ایستاده و بعضی نشسته [به عبادت و راز و نیاز و مناجات و انس با خدا مشغول بودند]». (۳) ✅ و در خطبه همام در شمار ویژگی‌های متقین آمده است: 📜 «فَصافونَ أَقْدامَهُمْ یتْلُونَ آیاتِ الله‌ِ آناءَ اللیلِ و أَطْرافَ النهارِ؛ 📃 مرتب به نماز ایستاده و در لحظات شب در آغاز و پایان روز، آیات خدا را تلاوت می‌کنند». (۴) ⬅️ در محضر بهجت، جلد ۲، صفحه ۲۹۶ ١. مشابه: اصول کافی، ج۲، ص۲۱۰؛ من‌لایحضره‌الفقیه، ج۱، ص۴۷۳؛ و ... ٢. بحارالانوار، ج۴۴، ص۳۹۳؛ اللهوف، ص۹۱. ٣. همان. ۴. مشابه این سخن از امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره ویژگی‌های تقواپیشگان و نشانه‌های مؤمنان نقل شده است، ر.ک: وسائل‌الشیعه، ج۶، ص۱۷۲؛ مستدرک‌الوسائل، ج۴، ص۲۴۰؛ و ... 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W73
آقا بیا که روضه ی موسی بن جعفر است چشمانمان ز داغ مصیباتشان تر است جامه سیاه بر تن و بر جان شرار آه دل ها به یاد غصۀ او پر ز آذر است افتاده است بی کس و تنها، غریب وار مردی که با تمامی خلقت برابر است مرثیه خوان حضرت کاظم، خود خداست بانی روضه، حضرت زهرای اطهر است زندان نگو، که گرم مناجات با خداست غار حرای حضرت موسی بن جعفر است از تازیانه خوردن حضرت نگو دگر ارثیه ای رسیده به ایشان ز مادر است باشد همیشه ورد زبانم به هر نفس لعنت به آن یهودی بی دین که کافر است ای من فدای شال عزای شما شوم آقا بیا که روضۀ موسی بن جعفر است 🏴 سالروز شهادت مظلومانه باب الحوائج، امام موسی کاظم علیه السلام را به خدمت ولی نعمتمان، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)، آقا امام زمان(عج) و همه شیعیان، تسلیت عرض می کنیم.
🔰 یونس بن عبد الرحمن روایت می‌کند که: ▫️ از امام هفتم پرسیدم: 🔹 آقا، آن کسی که قیام به‌حق می‌کند شما هستید؟ ▫️ فرمود: 🔸 من برای ترویج حق قیام کرده‌ام، ولی آن قائم که زمین را از وجود دشمنان خدا پاک می‌گرداند و پر از عدل‌وداد می‌کند پنجمین فرزند من است. ⚠️ او برای حفظ جانش غیبتی می‌کند که مدت آن طولانی است، به‌طوری‌که بسیاری مرتد می‌شوند و عدّه دیگر به عقیده خود ثابت می‌مانند. ▫️ سپس فرمود: 🔸 "خوشا به حال آن عدّه از شیعیان ما که در غیبت قائم به دوستی ما چنگ زده‌ و بر محبت ما ثابت می‌مانند، و از دشمنان ما بیزاری می‌جویند. ❇️ آنها از ما هستند و ما نیز از آنهائیم. ❇️ آنها خشنودند که ما امامان آنها هستیم و ما نیز خشنودیم که آنها شیعیان ما هستند. ❇️ پس خوش به حال آنها، خوش به حال آنها. ✨ به خدا قسم آنها در روز قیامت در درجه ما خواهند بود." ⬅️ کمال الدین‌ جلد ۲، صفحه ی ۳۰. موعودی که جهان در انتظار اوست، ص: ۱۴۷ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W72
🕯 امام موسی کاظم علیه السلام: 📜 هُوَ الطَّرِيدُ الْوَحِيدُ الْغَرِيبُ الْغَائِبُ عَنْ أَهْلِهِ الْمَوْتُورُ بِأَبِيه‏. 📃 او (حضرت مهدی علیه السلام) رانده شده و تنها و غریب است. از دیدگان کسان خویش غایب است و انتقام خون پدرش بر زمین مانده است. ⬅️ کمال الدین، جلد2، ص361. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W49
❇️ نجات از تگرگ مرگبار بعد از توسل به امام زمان (عج) (تشرّف صاحب کتاب الزام النّاصب در راه نجف‌) ♦️ آقای شیخ علی یزدی حائری فرموده‌اند: ▫️ در سال معروف به غریقیّه که نزدیک به پانصد نفر از زوّار امیر المؤمنین علیه السّلام در مسیر کربلا به نجف برای درک زیارت روز مبعث، در شطّ کوفه غرق شدند، من هم با عیال و اثاثیه زیادی به همراه عموی خود به نام حاج عبد الحسین، از کربلای معلّی خارج شدیم و تا نزدیک سدّی، که به دستور مرحوم حاج عبد الحسین شیخ العراقین بنا شده بود، رفتیم. 💨 ناگاه هوا دگرگون شد و بادهای سخت وزیدن گرفت گردوخاکی ایجاد شد. ابرهای قطعه‌قطعه در هوا نمایان و همدیگر را گرفته و متراکم شدند. ⛈ رفته‌رفته نم‌نم باران، باریدن گرفت تا آن‌که باران شدید شد و به تگرگ مبدّل گردید. هر دانه تگرگی که از آسمان می‌آمد به اندازه نارنج کوچک و یا گردوی بزرگی بود. ⚡️ وضعیّت ما وخیم و دنیا بر ما تنگ شد و بلا نازل گردید. یقین کردیم که هلاک خواهیم شد. بسیاری از چهارپایان از آن تگرگ دستخوش هلاکت گردیدند و مردم همه مضطرب شدند. بعضی از آن تگرگها که بر سر افراد می‌خورد، آنها را به هلاکت می‌رساند. بعضی از مردم هم منتظر بودند که تا چه‌وقت تگرگ به سرشان اصابت کند. عدّه‌ای هم مثل دیوانگان از این طرف به آن طرف می‌دویدند به امید آن‌که از این مهلکه جان سالم بدر برند. ❄ سرما بحدّی شدید شد که دست و پای همگی مثل چوب خشک گردید و چهارپایان از حرکت باز ماندند. به عمویم گفتم: 🔹 کاری کن که به مرکز سلیمانیّه برسیم. به جایی که قایقها توقّف می‌کنند برو و صاحبان آنها را خبر کن؛ شاید بیایند و ما را حمل کنند و از هلاکت رها شویم. ▫️ عمویم- حاج عبد الحسین- به هر کیفیّتی بود خود را به سلیمانیّه رسانید؛ امّا در آن‌جا نه قایق و نه قایق‌رانی دیده بود. همان‌جا ناامید ماند و حتّی قادر بر مراجعت نبود که خود را به ما برساند و از کیفیّت ماجرا خبر دهد. ☠ به‌هرحال بالهای مرگ بالای سر ما پهن شده و چنگال خود را به ما نشان می‌داد. ✨ در این اثناء به حضرت ولیّ عصر ارواحنا فداه متوسّل شدم. ناگاه دیدم قایقی در آب و نزدیک ما ظاهر شد سیّدی میان آن بود به گمانم رسید که از اهالی کربلا باشد. ایشان با صدای بلند و به فارسی صدا زد: 🔸 این حاج شیخ خودمان است. ▫️ بعد هم با ما تعارف نمود و دستور فرمود که من و عیالات وارد قایق شویم. دستور آن سیّد جلیل را اطاعت نموده و هرطور بود خود را با اثاثیه و عیال و اطفال به او رساندم. ایشان هم حرکت کردند تا این‌که ما را به سلیمانیّه رسانیدند و گذشت بر زوّار آنچه که گذشت؛ 🔘 یعنی حدود پانصد نفر از آنها به سبب آن تگرگها از دار دنیا رفتند. 💡 من هم متوجّه توسّل و استغاثه خود نشدم مگر بعد از مدّت مدیدی که از این قضیّه گذشته بود و دانستم که آن سیّد همان بزرگوار ارواح العالمین له الفداه است. ⬅️ برکات حضرت ولی عصر (علیه السلام)، صفحه ی ۱۴۴ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S4W73
✨ مهدی بیا که مبعث والا پیمبر است 🌱 آغاز راه احمد و تبریک حیدر است 💫 در راه مهدویت و نزدیکی ظهور 🌷 ای منتظر بکوش که راه پیمبر است 🌸 عید سعید مبعث را خدمت حضرت صاحب الزمان (عج) و همه مسلمین تبریک عرض می‌‌کنیم.
❇️ پیامبر اکرم (ص) مظهر صفت مهربانی و رحمت خاصه خداوند متعال آیت الله بهجت (ره): ✅ خداوند سبحان می‌فرماید: 📜 «ادْعُ إِلَی سَبِیلِ رَبِک بِالْحِکمَهِ وَالْمَوْعِظَهِ الْحَسَنَهِ وَ جَادِلْهُم بِالتِی هِی أَحْسَن؛ 📃 با حکمت و اندرز نیکو، [مردم را] به سوی راه پروردگارت بخوان، و با مجادله‌ی نیکوتر با آنها مجادله کن» (۱)؛ ✳️ یعنی با زبان نرم و به نرمی و آرامی، حکیمانه و منطقی و یا با موعظه‌ی نیکو و زبان شیرین مردم را به سوی خدا دعوت کن. ✅ و نیز می‌فرماید: 📜 «فَبِمَا رَحْمَهٍ مِنَ اللهِ لِنتَ لَهُمْ؛ 📃 پس به‌واسطه‌ی لطف و رحمت خدا، با آنها به نرمی رفتار نمودی» (۲). ❇️ پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌‌وسلم مظهر صفت خاصه‌ی رحمت حضرت حق تبارک‌ و تعالی و 📜 «بِالْمُؤْمِنِینَ رَئُوفٌ رحِیمٌ؛ 📃 نسبت به مؤمنان بسیار مهربان و دلسوز» (۳) 🌅 و آیینه‌دار جمال حق است که نور رحمت در او به ظهور پیوسته و از او به دیگران می‌تابد و خود بالذات ندارند. نظیر آیینه‌ای که نور آفتاب در آن تابش نماید و از آن به دیگری منعکس شود، که در حقیقت روشنی آفتاب است، نه آیینه. ✅ خداوند متعال خطاب به آن حضرت می‌فرماید: 📜 «لَعَلک بَاخِعٌ نفْسَک أَلا یکونُواْ مُؤْمِنِینَ؛ 📃 چه‌بسا برای اینکه آنان ایمان نمی‌آورند جان خود را می‌فرسایی» (۴). ✅ و نیز می‌فرماید: 📜 «فَلاَ تَذْهَبْ نَفْسُک عَلَیهِمْ حَسَرَاتٍ؛ 📃 مبادا جان تو به‌خاطر آنها از روی حسرت‌های پی‌درپی بفرساید»؛(۵) ✳️ یعنی مگر می‌خواهی از سختی و ناراحتی جان دهی که این گونه از شدت رحمت و رأفت بر مؤمنین، در هدایت و ایمان‌آوردن آنها خودخوری می‌کنی؟! ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۵۰۴ ۱. نحل: ۱۲۵. ۲. آل‌عمران: ۱۵۹. ۳. توبه: ۱۲۸. ۴. شعراء: ۳. ۵. فاطر: ۸. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W74
✨ چیزی در گوشم خواند و حافظ کلّ قرآن شدم! آیت الله بهجت (ره): ▫️ کجا رفتند آن‌‌هایی که 📜 «یُذَکِّرُکُمُ اللّه‌َ رُؤْیَتُهُ.»؛ 📃 (دیدارشان شما را به یاد خدا می‌آورد.) بودند؟ ▫️ می‌گویند: ماهی تا در آب است قدردان نیست. ❇️ امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف واسطه‌ی بین خالق و مخلوق است؛ رَشَحاتی (۱) به این و مقداری به آن و قطراتی به دیگران می‌دهد. اگر هزار نفر هم از او استفاضه (=طلب فیض و عنایت) کنند و یا بیشتر، دست خالی بر نمی‌گردند. اگر ما خیلی همّت داشته باشیم، فقط می‌توانیم به مردم بگوییم: 🔸راه این است و چاه این؛ و راه کمال و زوال، و صعود و سقوط این است، مبادا گم شوید. ▫️ کیست که برود قرآن را بیاورد و به مخالفان بگوید: 🔸 میان ما و شما قرآن حاکم باشد؛ ▫️ زیرا آن‌ها دستش را قطع می‌کنند، چنان که امیرمؤمنان علیه‌السّلام قرآن را آورد و نپذیرفتند. آن آقا می‌گفت: ▪️ خضر نبی علیه‌السّلام در خواب یا بیداری، به من گفت: 🔸 صدایت خوب است، قرآن بخوان، ▪️ گفتم: 🔹 حفظ ندارم. ▪️ گفت: 🔸 گوش‌ات را نزدیک من بیاور. ▪️ چیز‌هایی در گوشم خواند که نفهمیدم چیست، ولی بعد از آن دیدم حافظ کلّ قرآن شده‌ام! ▫️ آری، این گونه چیزها را هم می‌دادند. ⬅️ در محضر بهجت، جلد سوم، نکته ۴۹۹ (۱). «رشحات» جمع «رشحه» در لغت به معنای تراوش و چکیده است و به تراوش و تراویدن آب، «رشحه» می‌گویند. اما در فلسفه و عرفان، واژه «رشحه» و «رشحات» به معنای تراوش فیض، رحمت، دانش و دیگر امور معنوی از سوی عالم ماوراء طبیعت، می‌باشد. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W76
⭕️ آغاز جنبش سفیانی: از وادی یابس (درّه خشک) تا دمشق‌ (بخش اول) 🗺 در اینکه سفیانی جنبش خود را از خارج دمشق از منطقه حوران یا درعا در مرز سوریه- اردن آغاز می‌کند، روایات تقریبا همداستانند، البته روایات، منطقه خروج وی را وادی یابس و أسود (درّه خشک و سیاه) می‌نامند. ✅ از امیر مؤمنان (ع) روایت شده است که فرمود: 🔸 «پسر هند جگرخوار از وادی یابس (دره خشک) خروج می‌کند و او مردی است چهارشانه، با چهره‌ای ترسناک و سری بزرگ که در چهره‌اش اثر آبله پیداست به قیافه‌اش که بنگری، یک چشم بنظر می‌رسد، نامش عثمان و نام پدرش عنسبه (عیینه) و از فرزندان ابو سفیان است.. تا اینکه به سرزمین قرار و معین (آرام و دارای آبی گوارا) می‌رسد، آنگاه بر منبر آن جا قرار می‌گیرد» (۱) ✳️ البته زمین ذات قرار معین (دارای آرامش و آبی گوارا) که در قرآن آمده است به دمشق تفسیر شده است. ✅ در نسخه خطی ابن حماد از محمد بن جعفر بن علی نقل شده است که گفت: 🔹 «سفیانی از فرزندان خالد پسر یزید پسر ابو سفیان، مردی است با سری درشت و چهره‌ای‌ آبله‌گون، در چشمش نقطه‌ای سفید پیداست او از ناحیه‌ای از شهر دمشق که وادی یابس (درّه خشک) نامیده می‌شود با هفت نفر که یکی از آنها درفشی پیچیده با خود دارد، خروج می‌کند.» (۲) ✅ و در صفحه ۷۴ همین نسخه آمده است که آغاز حرکت سفیانی 🔹 «از قریه‌ای در غرب شام به نام أندرا همراه ۷ نفر می‌باشد» ✅ و در صفحه ۷۹ از ارطاه بن منذر آمده است که گفت: 🔹 «مردی بدسیما و ملعون از مندرون در شرق بیسان در حالیکه بر شتری سرخ سوار و تاجی بر سر نهاده است، خروج می‌کند.» 💥 ... روایات دیگری هست که از جنبش سریع و شدید سفیانی حکایت دارد و شدت یورش وی نزد راویان شیعه امری شناخته شده است، بطوریکه یکی از راویان، درباره اینکه شیعیان هنگام خروج سفیانی چه باید بکنند، از امام صادق (ع) سؤال می‌کند. ✅ از حسین بن ابی العلاء حضرمی چنین روایت شده است که گفت: ▪️ «از ابو عبد اللّه (امام صادق (ع)) پرسیدم: 🔹 وقتی سفیانی خروج کند ما شیعیان چه بکنیم؟ ▪️ حضرت فرمود: 🔸 مردان چهره خود را از او بپوشانند و به زن و فرزندان آسیبی نمی‌رسد و چون بر پنج شهر، یعنی شهرهای شام مسلّط شد، شما به سوی صاحب خود (حضرت مهدی (ع)) کوچ کنید.» (۳) ✳️ بنظر می‌رسد که سرسخت‌ترین دشمنی سفیانی - در ابتدای خروجش - ابقع و هوادارانش می‌باشند که مراد از بنی مروان در روایت ابن حماد نیز همین‌ها می‌باشند آنجا که می‌گوید: 🔹 «او بر مروانی چیره شده و او را بقتل می‌رساند سپس بنی مروان را سه ماه کشتار می‌کند، آنگاه روی به اهل مشرق (ایرانیان) می‌آورد تا این‌که وارد کوفه می‌شود» (۴) (ادامه دارد) ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۷ (۱). بحار ج ۵۲ ص ۲۰۵. (۲). نسخه خطی ابن حماد ص ۷۵. (۳). بحار ج ۵۲ ص ۲۷۲. (۴). نسخه خطی ابن حماد ص ۷۷. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W62
⭕️ آغاز جنبش سفیانی: از وادی یابس (درّه خشک) تا دمشق‌ (بخش دوم: وضعیت شیعیان شام هنگام خروج سفیانی) 🔰 ... برخی روایات، نشانگر این معنی است که شیعیان منطقه شام هنگام خروج سفیانی، از دشمنان عمده وی شمرده نمی‌شوند، بلکه طرفداران أبقع و أصهب هستند که دشمنان شیعه و سفیانی هردو محسوب می‌شوند، ✅ از امام باقر (ع) روایت شده است که فرمود: 🔸 «سفیانی، برای انتقام گرفتن از دشمنانتان به نفع شما کافی است و او برای شما از نشانه‌هاست. با آنکه، آن فاسق اگر خروج می‌کرد، شما یکی دو ماه بعد از خروج او می‌ماندید و از ناحیه او به شما ضرری نمی‌رسید تا آنکه جمعیت زیادی را قبل از شما به قتل برساند. ▫️ بعضی از یاران از آن حضرت پرسیدند: 🔹 در آن‌وقت وظیفه ما نسبت به زن و فرزندمان چیست؟ ▫️ امام فرمود: 🔸 مردان شما خود را از او بپوشانند زیرا که هراس و شرارت او البته بر شیعیان ماست، امّا زنان ان شاء اللّه به آنها ضرری نمی‌رسد. ▫️پرسیدند: 🔹 مردان کجا بروند و از او به کجا بگریزند؟ ▫️ امام فرمود: 🔸 هرکس می‌خواهد از شر آنها بگریزد به مدینه یا مکّه و یا شهر دیگر برود.. ولی شما باید به مکه روی آورید که آنجا محل اجتماع شماست. و این فتنه نه ماه به مدت بارداری زن طول می‌کشد و بخواست خدا بیش از آن نخواهد شد.» (۵) ✳️ این روایت حاکی از این است که هجوم سفیانی بر شیعیان، در شام، در ماه رمضان پس از خروج وی خواهد بود. همچنین روایات یادآور می‌شوند که سلطه او بر منطقه قدرتمندانه و مطلق است بگونه‌ای که بر تمام مشکلات داخلی پیروز می‌گردد. 🔸 «مردم شام از او اطاعت می‌کنند. بجز دسته‌‌هایی از پویندگان حق که خداوند آنها را از شرّ خروج همراه وی حفظ می‌کند» (۶) ✳️ برخی از راویان، از این روایت اینگونه می‌فهمند که شیعیان لبنان و سرزمین شام در قلمرو حکومت سفیانی قرار نمی‌گیرند و از او اطاعت نخواهند کرد. البته این امر امکان‌پذیر است و کمترین دلیل بر آن، جدا شدن گروه‌هایی از اهل شام از گردن نهادن به فرمان اوست. چه اینکه جمعیت‌های آگاه، از شیعیان و غیرشیعیان که از مصونیت الهی برخوردارند، از مشارکت در جنبش سفیانی و عملیات نظامی وی در عراق و حجاز سرپیچی می‌کنند. و بعید نیست که آنها دارای وضع سیاسی ویژه‌ای باشند که با دیگر هموطنان عادی در دولت سفیانی متفاوت باشد و آنها را تا این اندازه مستقل ساخته باشد نظیر لبنان کنونی نسبت به سوریه. 🗡 به‌هرحال، وقتی سفیانی از استیلای خود بر منطقه آسوده‌خاطر می‌شود، عملیات مهم برون مرزی خود را آغاز می‌کند، از جمله سپاه بزرگ خود را جهت رویارویی با ایرانیان زمینه‌ساز، آماده می‌کند. 🔸 «سفیانی تلاش و کوشش خود را صرفا متوجه عراق می‌کند و سپاه وی وارد قرقیسیا می‌شود و در آنجا به کارزار می‌پردازد.» (۷) ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۷ (۵). بحار ج ۵۲ ص ۱۴۱. (۶). بحار ج ۵۲ ص ۲۵۲. (۷). بحار ج ۵۲ ص ۲۳۷. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W62r1
❇️ امام حسین علیه السّلام: 🔸 دوازده مهدی (۱) از ماست. اول آنها امیر المؤمنین علی بن ابیطالب علیه السّلام و آخر آنها نهمین ‌فرزند من است. 🌱 او امام قائم بحق است. خداوند زمین مرده را به‌وسیله او زنده می‌گرداند، و دین اسلام و حقّ را به‌وسیله او بر تمامی ادیان پیروز می‌گرداند، هرچند مشرکان نخواهند. ⚠️ او غیبتی دارد که در آن قومی از دین حق برمی‌گردند و عده دیگر بر عقیده حق ثابت می‌مانند و بعضی از روی سرزنش به آنها می‌گویند اگر راست می‌گوئید موقع ظهور امام زمان شما چه‌وقت است؟! ✨ آگاه باشید! آنها که در غیبت وی با تحمل رنج‌ها و تکذیب بی‌دینان بر عقیده خود ثابت می‌مانند، مانند کسانی هستند که با شمشیر در رکاب رسول خدا جهاد کردند. (۲) ⬅️ موعودی که جهان در انتظار اوست، صفحه ی ۱۳۵ (۱). مهدی یعنی هدایت‌شده و راه‌یافته، این نام به‌طور مطلق لقب هر امامی است و منافات ندارد که لقب مخصوص قائم‌ موعود هم باشد. (۲). کمال الدین‌ جلد ۱، صفحه ۴۳۴: 📜 قال الحسین علیه السّلام: منا اثنی عشر مهدیا اولهم امیر المؤمنین علی بن ابیطالب و آخرهم التاسع من ولدی و هو الامام القائم بالحق یحیی اللّه به الارض بعد موتها و یظهر به الدین و یحق الحق علی الدین کله و لو کره المشرکون. له غیبه یرتد فیها قوم و یثبت علی الدین فیها آخرون، فیؤذون یقال لهم متی هذا الوعد ان کنتم صادقین. اما ان الصابر فی غیبته علی الاذی و التکذیب بمنزله المجاهد بالسیف بین یدی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W73
یارب تو جدا ز دستِ غیرم فرما مجذوب ره و سوی حسینم فرما در بند گناهم و اسیر نفسم حُرَّم کن و عاقبت بـه خیرم فرما 🌸 خجسته میلاد امام حسین(ع) را به فرزند بزرگوارشان حضرت مهدی(عج) و همه شیعیان آن حضرت تبریک عرض می کنیم.
امشب شب میلاد علمدار حسین است میلاد علمدارِ وفادار حسین است گر بود علی محرم اسرار محمد عباسِ علی، محرم اسرار حسین است 🌸 سالروز ولادت قمر بنی هاشم، حضرت ابوالفضل العباس(ع) را خدمت حضرت امام زمان(عج) و همه شیعیان تبریک عرض می‌کنیم.
💎 سفارش حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه) به یک رباعی راجع به حضرت ابوالفضل علیه السلام ♦️ جناب آقای مصطفی حسنی تعریف کرده اند: ▫️ روزی همراه بعضی از دوستان جهت زیارت آقای (شیخ جعفر) مجتهدی به قزوین رفتیم. محل سکونت ایشان منزل آقای حاج علی حاج فتحعلی بود. بعد از اینکه لحظاتی را در خدمتشان سپری کردیم، خطاب به جناب حاج فتحعلی فرمودند: 🔸 کاغذ و قلمی تهیه کنید تا یک رباعی درباره ی حضرت ابوالفضل علیه السلام بگویم. ▫️ حاج علی آقا یک برگ کاغذ و قلمی به ایشان دادند. پشت کاغذ مقداری خط خوردگی داشت، هنگامی که آقا آن را گرفته و مشاهده نمودند؛ با ناراحتی فرمودند: 🔸 اسم حضرت را بر روی کاغذ قلم خورده نمی‌نویسند! ▫️ این بیان و اظهار ایشان نشانگر نهایت ادب و احترام نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بود. به هر حال حاج علی آقا کاغذی کاملاً تمیز مهیا نمودند آنگاه آقای مجتهدی گفتند: 🔸حضرت ولی عصر ارواحنا فداه ‌می‌فرمایند: 🔶 هر کس با این دو بیت شعر متوسل به عمویم قمر منیر بنی هاشم حضرت عباس علیه السلام شود حتماً حاجتش برآورده خواهد شد. ▫️ و سپس شروع به خواندن بیت اول کردند و در فاصله ی بین بیت اول و دوم حدود نیم ساعت با شدت تمام ‌می‌گریستند، آنگاه بیت دوم را خوانده و باز حدود نیم ساعت شدیداً گریه کردند، سپس رباعی را روی کاغذ نوشتیم که عبارت بود از: 🌟 یادم ز وفای اشجع ناس آید وز چشم ترم سوده ی الماس آید 🌟 🌟 آید به جهان اگر حسین دگری هیهات برادری چو عباس آید 🌟 ⬅️ لاله_ای_از_ملکوت، جلد_اول، صفحه ۲۲۹ @sheykhjafar_mojtahedi 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S7W33
سه دقیقه در قیامت، پارت 1.mp3
11.14M
🎧 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش اول: ❇️ مقدمه 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی 🎤 صوتی شده توسط "یار کتاب" © این نسخه با اجازه ناشر اصلی صوتی شده است و ناشر محترم، اجازه ی کپی و استفاده رایگان از آن را صادر کرده است (لطفا انتشار حداکثری داده شود) 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W1
سه دقیقه در قیامت، پارت 2.mp3
10.94M
🎧 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش دوم: ❇️ گذر ایام ❇️ مجروح عملیات ❇️ پایان عمل جراحی 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی 🎤 صوتی شده توسط "یار کتاب" © این نسخه با اجازه ناشر اصلی صوتی شده است و ناشر محترم، اجازه ی کپی و استفاده رایگان از آن را صادر کرده است (لطفا انتشار حداکثری داده شود) 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W2
امروز دل اهل ولایت شاد است میلاد سعید اشرف ایجاد است آن قدر به درگاه خدا کرده سجود معروف از آن به سید سجاد است 🌸 میلاد سید الساجدین، امام زین العابدین (ع) بر حضرت امام زمان (عج) و همه شیعیان مبارک باد
❇️ سعید بن جبیر می‌گوید حضرت علی بن الحسین علیه السّلام فرمود: 🔸 در قائم ما روشی از هفت پیغمبر هست. از آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی و ایوب و محمد صلوات اللّه علیهم. ✳️ روشی که از آدم و نوح دارد عمر طولانی، ✳️ از ابراهیم ولادت پنهانی و گوشه‌گیری از مردم، ✳️ از موسی بیم و غیبت، ✳️ از عیسی اختلاف مردم درباره او، ✳️ از ایوب گشایش بعد از گرفتاری، ✳️ و از محمد صلّی اللّه علیه و آله قیام به شمشیر است. (۱) ⬅️ موعودی که جهان در انتظار اوست، صفحه ی ۱۳۶ (۱). کمال الدین‌ ج ۱، ص ۴۳۹، 📜 فی القائم منا سنّه من سبعه انبیاء: سنّه من آدم و سنّه من نوح و سنه من ابراهیم و سنه من موسی و سنه من عیسی و سنه من ایوب و سنه من محمد صلوات اللّه علیهم. فاما من آدم و نوح فطول العمر، و اما من ابراهیم فخفاء الولاده و اعتزال الناس، و اما من موسی فالخوف و الغیبه، و اما من عیسی فاختلاف الناس فیه، و اما من ایوب فالفرج بعد البلوی، و اما من محمد صلّی اللّه علیه و آله فالخروج بالسیف. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S3W74
سه دقیقه در قیامت، پارت 3.mp3
9.97M
🎧 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش سوم: ❇️ حسابرسی ❇️ نیت ❇️ نجات یک انسان 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی 🎤 صوتی شده توسط "یار کتاب" 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W3
🌠 مقرّبین از شوق بهشت جان سپرده اند و ما... آیت الله بهجت (ره): ▫️ خداوند، در قرآن و غیر آن (سنّت)، به حدّی بهشت و بهشتیان را در توصیف بالا برده که اگر کسی از شوق شنیدن آن، وفات کند، استبعاد ندارد! 🔥 آیات جهنّم نیز این گونه است، قرآن ‌می‌فرماید: 📜 «وَ لَهُم مَّقَمِعُ مِنْ حَدِیدٍ»(۱) 📃 گرزهای آهنین برای [زدن] آنان فراهم است. ▫️که اگر انسان معاصی خود را در نظر بگیرد و بمیرد، مستبعد نیست! البته ما با منکرین کار نداریم، ولی برخی از مقرّبین از شوق لقای بهشت مرده اند؛ زیرا شنیدن آیات رحمت و نعمت و یا عذاب و نقمت، در انسان موحّد، تکوینا (=به صورت غیر اختیاری) اثر ‌می‌گذارد و او از مُشَوِّقات (=به شوق آورنده ها) یا مُخَوِّفات (=ترساننده ها) جان ‌می‌سپارد، ⚠️ با این همه این آیات در ما هیچ اثر نمی‌کند! ⬅️ در محضر بهجت، جلد اول، نکته ۴ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S5W75
سه دقیقه در قیامت، پارت 4.mp3
10.07M
🎧 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش چهارم: ❇️ سفر کربلا ❇️ آزار مومن ❇️ حسینیه ❇️ بیت المال 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی 🎤 صوتی شده توسط "یار کتاب" 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W4
⚔ نبرد بزرگ قرقیسیا 🗂 قسمت اول: 💥 در روایات مربوط به سفیانی، جنگ قرقیسیا که در مرزهای سوریه- عراق- ترکیه بوقوع می‌پیوندد، حادثه‌ای خارج از روال طبیعی جنبش سفیانی و حوادث زمان ظهور بنظر می‌رسد.. ازاین‌رو هدف اصلی سفیانی از جنگ عراق سلطه یافتن بر آن کشور و ایجاد مقاومت در برابر نیروهای ایرانی و زمینه‌سازان ظهور حضرت، که از مسیر عراق به سوی سوریه و قدس پیش می‌روند خواهد بود. ولی در راه عراق در اثر حادثه عجیبی، جنگ قرقیسیا رخ می‌دهد 🛢💰💎 و آن حادثه پیدا شدن گنجی در مجرای فرات و یا نزدیک مجرای رود فرات است. 🔥 بطوریکه عدّه‌ای از مردم برای دست یافتن به آن، دست به تلاش می‌زنند و آتش جنگ بین آنها شعله‌ور می‌شود و بیش از صد هزار تن از آنها کشته می‌شوند و هیچیک به پیروزی قطعی نمی‌رسند و به آن گنج دست نمی‌یابند. بلکه همگی از آن منصرف شده و به مسائل دیگر مشغول می‌شوند. منطقه قرقیسیا بطوری که در معجم البلدان آمده، شهر کوچکی است در نزدیکی مدخل نهر خابور در رود فرات و امروز خرابه‌های آن نزدیک شهر «دیرزور» سوریه قرار دارد و نزدیک مرزهای سوریه- عراق است و به مرزهای ترکیه- سوریه نیز نسبتا نزدیک می‌باشد. ... روایات، وقوع آن را به صراحت و قاطعیت بیان می‌کند و با اوصاف بزرگی آن را وصف می‌نماید. ✅ مانند روایت ذیل که از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: 🔸 «همانا خداوند، در قرقیسیا سفره پر از طعامی دارد که سروش آسمانی از آن خبر می‌دهد و ندا می‌کند ای پرندگان آسمان و ای درندگان زمین بشتابید برای سیر شدن از گوشت تن ستمگران» (۱) 💡 اینکه صحنه نبرد قرقیسیا به خوان و سفره الهی توصیف شده از این جهت است که درگیری ستمگران باهم و ضعیف کردن نیروهای یکدیگر از تقدیرات خداوند متعال است که به شکست آنها بدست حضرت مهدی (ع) کمک می‌کند. ازاین‌رو سفیانی بعد از این جنگ وارد عراق می‌شود در حالیکه بخشی از نیروهای خود را از دست داده است، ایرانیان زمینه‌ساز، او را شکست می‌دهند.. آنگاه حضرت مهدی (ع) با ترکان که پس از شکست سفیانیان در نبرد قرقیسیا طرف درگیر در آن کارزار بوده‌اند. وارد نبرد می‌شود. 🏜 چنانکه روایت اشاره می‌کند، عرصه نبرد، بیابان خشک و بی‌آب و گیاه است و آنها اجساد کشتگان خود را دفن نمی‌کنند و یا قادر به دفن آنها نیستند، 🦅🐅 ازاین‌رو پرندگان آسمان و درندگان زمینی از گوشت لاشه‌های آنها شکم خود را سیر می‌کنند و اینکه سربازان کشته شده نیز ستمگرند زیرا که آنها سربازان جبّاران و ستم‌پیشگان می‌باشند. یا اینکه در میان آنها شمار زیادی از افسران و فرماندهان ستمکار از دو طرف وجود دارد. (ادامه دارد) ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۹ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W63
⚔ نبرد بزرگ قرقیسیا 🗂 قسمت دوم: ✅ ... از امام باقر (ع) نقل شده که فرمود: 🔸 «سپس سفیانی با ابقع روبرو می‌شود و با یکدیگر کارزار می‌کنند، سفیانی او و همراهانش و أصهب را به قتل می‌رساند. آنگاه هیچ تصمیمی جز حمله به عراق ندارد سپاه‌ خود را به قرقیسیا رسانده و در آنجا وارد نبرد می‌شود، در این درگیری صد هزار ستمگر کشته می‌شود.. و سفیانی لشکری به تعداد هفتاد هزار نفر را به سوی کوفه گسیل می‌دارد.» (۲) ✳️ برخی روایات، تعداد کشتگان را یکصد و شصت هزار و بعضی بیش از آن یاد می‌کنند، چه‌بسا صد هزار تن از ستمگران باشند همانگونه که این روایت می‌گوید و بقیه از سربازان عادی و مزدوران و سایر مردم محروم باشند. 💎 امّا گنج مورد نزاع، روایاتی چند در این‌باره آمده است که روشن‌ترین آنها در نسخه خطی ابن حماد از پیامبر (ص) است که فرمود: 🔸 «رود فرات، از کوهی از طلا و نقره پرده برمی‌دارد و آن را آشکار می‌سازد بر سر آن جنگ و درگیری بوجود می‌آید بگونه‌ایکه از هر نه تن هفت تن کشته می‌شوند. پس هرگاه شما آن را درک کردید به آن نزدیک نشوید.» (۳) ✅ و نیز در همین نسخه آمده است: 🔸 «فتنه چهارم هیجده سال بطول می‌انجامد، سپس در آن هنگام که باید، پایان می‌پذیرد و تحقیقا نهر فرات از کوهی از طلا پرده برمی‌دارد و مردم برای رسیدن به آن به جان یکدیگر می‌افتند و از هر نه تن هفت تن کشته می‌شوند.» 💡 (* همانطور که قبلا در پستی در کانال بررسی کردیم، احتمال زیادی دارد که فتنه چهارم که هجده سال طول ‌می‌کشد، همان جنگ داخلی سوریه باشد که در سال اواخر سال ۱۳۸۹ شمسی آغاز شد.) ✳️ ... و احتمال دارد آن گنج یاد شده، معادن طلا و نقره‌ای باشد که در آنجا کشف خواهد شد و مورد اختلاف بین سه دولت و حامیان آنها واقع می‌گردد، یا اینکه آن گنج، نفت و یا معادن دیگر باشد.. من (=نویسنده کتاب) شنیده‌ام منطقه قرقیسیا از لحاظ نفت و دیگر معادن حتی اورانیوم غنی می‌باشد و عملیات حفّاری و تحقیقات در آن، در حال اجراء بوده و از نتایج مثبتی برخوردار است.. منزه است خدایی که مقدار و مالکیت هرچیز در دست اوست. ✳️ امّا طرف مقابل سفیانی در این نبرد: از نظر اکثر روایات ترکان هستند. ولی منظور از ترکان در اینجا چیست؟ آنچه به نظر می‌رسد و به طبیعت امور نزدیک‌تر است اینکه آنها سپاهیان ترک زبان هستند، چرا که درگیری و نزاع بر سر دارائی‌ای است که نزدیک مرزهای سوریه و ترکیه وجود دارد امّا طرف سوم که در عراق است درگیر اوضاع داخلی خود و وجود دو دستگی در آن می‌باشد، دسته‌ای طرفداران یمنی‌ها و ایرانیان زمینه‌ساز ظهور حضرت و گروهی هواداران سفیانی می‌باشند... . (* منظور از جزیره در این حدیث قست شمالی و مرکزی بین النهرین ‌می‌باشد.) ✳️ آری از روایات گذشته ی مربوط به گنج و اینکه پیامبر (ص) مسلمانان را از شرکت در نزاع بر سر آن گنج نهی فرمود و از عبارت «مردم برای رسیدن به آن به جان یکدیگر می‌افتند» استفاده می‌شود که (حداقل برخی از) طرفهای درگیر بر سر گنج، مسلمانان می‌باشند... . امّا رومیان و مغربی‌ها که در برخی از روایات آمده است، از طرفهای درگیر در جنگ قرقیسیا هستند امّا آن نشانه‌ها اندک و ضعیف است. و ممکن است ورود آنان برای‌ کمک به سفیانی یا دیگران باشد. 💡 ...اما دشمنان اصلی سفیانی، (یا همان) هواداران و یاوران حضرت مهدی (ع)، یمنی‌ها و ایرانیان هستند که در نبرد قرقیسیا دخالت نمی‌کنند؛ ...(* و جنگ قرقیسیا بین دشمنان شیعیان با هم رخ می‌دهد) ولی انگیزه مهمتر ( شرکت نکردن شیعیان در جنگ قرقیسیا) با توجه به ظواهر روایات، اشتغال آنان به حوادث ظهور در حجاز و تلاش برای ارتباط و ایجاد وحدت نیروها با نیروی امام مهدی (ع) است که آغاز نهضت ظهور آن حضرت در مکّه می‌باشد. ✳️ البته ممکن است علّت آن، شعله‌ور شدن جنگ جهانی باشد که احتمال بیشتر می‌دهیم بخشی از آن در این مرحله بوقوع بپیوندد. (که در این باره سخن خواهیم گفت.) ✅ ابن حماد از علی (ع) روایت می‌کند که حضرت فرمود: 🔸 «وقتی سواران سفیانی به سوی کوفه به حرکت درآیند او گروهی را در پی اهل خراسان می‌فرستد در حالیکه اهل خراسان به طلب حضرت مهدی (ع) بیرون می‌آیند.» (۴) عصر ظهور، ص: ۱۲۹ (۲) - بحار ج ۵۲ ص ۲۳۷. (۳) - نسخه خطی ابن حماد ص ۹۲. (۴) - نسخه خطی ابن حماد ص ۸۷. ⬅️ عصر ظهور، صفحه ی ۱۲۹ 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S1W63r1
📃 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش چهارم (ادامه): ❇️ اشک چشم 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی ✳️ این فصل در نسخه صوتی کتاب آورده نشده است. 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W4r1
سه دقیقه در قیامت، پارت 5.mp3
10.2M
🎧 سه دقیقه در قیامت 🗂 بخش پنجم: ❇️ صدقه ❇️ گره گشایی از مومنان ❇️ ارتباط با نامحرم 📚 انتشارات شهید ابراهیم هادی 🎤 صوتی شده توسط "یار کتاب" 🏷 💚در مسیر مهدویت💚 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S10W5
❇️ حضرت علی اکبر علیه السلام جنگاور میدان نبرد ✅ هنگامی که حضرت علی اکبر علیه السلام با آن هیبت رزم جویی و مبارز طلبی به میدان آمد، لشکر عمر بن سعد در برابرش تاب مقاومت نداشتند و هر کدام به طرفی فرار ‌می‌کردند. فرمانده لشکر دشمن، حکیم بن طفیل و ابن نوفل را طلبید و هر کدام را هزار سوار بداد و گفت: 🔹 چاره آن است که شماها به یک دفعه حمله کنید. ▫️ آنها به شیر بیشه میدان، علی اکبر علیه السلام حمله ور شدند؛ ولی آن شاهزاده شجاع که وارث شجاعت حیدری و حسینی بود، در آن هنگام بر جّدش محمد مصطفی صلی االله علیه و آله صلوات فرستاد و بر آن قوم حمله نمود و جمع بسیاری را هلاک کرد و لشکر را متفرق ساخت. (۱) عمر بن سعد، به اصطلاح خودش، چاره جویی کرد و طارق بن کثیر را مأمور کشتن علی اکبر علیه السلام کرد، طارق بن کثیر مردی شجاع و با جرأت بود. عمر بن سعد به او گفت: 🔹تو سالهاست که از دست امیر جایزه می‌گیری، اکنون برو سر این پسر را برایم بیاور و من ضامن می‌شوم که از پسر زیاد برای تو حکومت موصل را بگیرم. ▫️ و برای ضمانت خود، انگشترش را به طارق بن کثیر داد. طارق مقابل شیر حیدری قرار گرفت و نیزه ای به طرف آن حضرت پرتاب کرد و آن حضرت، نیزه را از خود دفع نمود، چنان نیزه را بر سینه طارق زد که از اسب به زمین افتاد. در این حال، برادر طارق به مبارزه علی اکبر علیه السلام آمد و آن حضرت ضربتی بر چشمهایش زد و آن ملعون روی خاک افتاد. در این هنگام، کشته شدن طارق و برادر او، بر فرزندان طارق بسیار مشکل آمد، پس دو پسر طارق هر کدام به میدان آمدند، که به وسیله رزم جوی لشکر سیدالشهداء، حضرت علی اکبر علیه السلام به هلاکت رسیدند. ترس و هیجانی در لشکر عمر بن سعد افتاد: 🔹 این جوان کیست که هیچکس تاب مقاومت در برابر او را ندارد؟! ▫️ بالاخره فرد دیگری به نام بکر بن غانم به میدان آمد تا شاید بتواند آن شجاع حسینی را از لشکر دور کند. وقتی مقابل علی اکبر علیه السلام قرار گرفت، آن حضرت چنان شمشیری بر بکر بن غانم زد که خود و مرکبش دو نیمه شد. (۲) ⬅️ بدرقه جان - زندگانی حضرت علی اکبر علیه السلام صفحه ی ۲۸ (۱). تذکره الشهداء،ص۲۰۵. (۲). اسرار الشهاده،ص۳۷۰؛ تذکره الشهداء،ص۲۰۶. 🏷 🌐 @DarMasireMahdaviat 🧮 S11W1