4_5911395890165190775.mp3
14.75M
🎙سخنرانی حجتالاسلام حاجعلیاکبری در دومین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (علیهالسلام) در حسینیه امام خمینی(ره).
۱۴۰۲/۰۵/۰۳
#از_تبیین_تا_قیام
سرفصلهای #مقام_محمود۱
۱• مقام محمود : اوج مقام مطلوب یک انسان حقیقی
۲• هماهنگی دقیق ساختار نفس انسان با این مقام
۳• مراحل سه گانهی کاملاً ریاضیِ حرکت انسان از جهل به سمت کسب مقام.
※ و أسئلهُ أن یُبَلّغنی المقامَ المَحمود لکم عندالله.
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
※ اوجِ جایی که انسان میتواند بدان برسد کجاست؟
• همان اوجی که خدا تأییدش میکند!
همان مقصدی که روزی برای آن، سفرمان را به زمین آغاز کردیم.
• من قصدِ شناختن
و قصد رسیدن دارم، چه کنم؟
ادامه خواهد داشت... ان شاءالله
May 11
مروری بر عناوین جلسه اول(۱۴۰۲/۰۴/۲۷):
▪️شب اول ماه محرمالحرام ۱۴۰۲▪️
چرا به سوره مبارکه فجر، سوره امام حسین علیهالسلام میگویند؟
راه هم درجه شدن با امام حسین علیهالسلام در بهشت چیست؟
شاخصههای حسینی شدن در فرهنگ قرآنی
رابطهی انسان، طغیان، اطمینان و امتحان در سوره مبارکه فجر
بیان دقیق ماجرای کربلا در قرآن
خطرات مصادره به مطلوب نمودن ماجرای عاشورا
عاشورا از نگاه سوره مبارکه فجر
مسیرهای پیشرو انسان چیست؟
چرا خدا به انسان نعمت میدهد؟!
ریشهی طغیان مؤمنین
چگونه متوجه بشویم که به اطمینان رسیدهایم؟
مسیر طغیان و اطمینان در سرنوشت انسانها
حضرت مسلم علیهالسلام؛ انسان به اطمینانرسیده
روضه حضرت مسلم و امام حسین علیهماالسلام
مروری بر عناوین جلسه دوم(۱۴۰۲/۰۴/۲۸):
▪️شب دوم ماه محرمالحرام ۱۴۰۲▪️
چگونه ذات انسان حسینی میشود؟
شرط ملاقات با امام حسین علیهالسلام چیست؟
معرفی ویژگی اصلی امام حسین علیهالسلام در سوره مبارکه فجر
چرا خدا بهشت را خلق کردهاست؟
گفتگوی بهشتیان با امام حسین علیهالسلام
نکتهای تکاندهنده از راوی کتاب سه دقیقه در قیامت در مورد حقالناس
مهمانان ویژه غروب شب جمعه کربلا
علت ممنوعالورود بودن شهدا به حرم امام حسین علیهالسلام
مانع اصلی در مسیر رسیدن به اطمینان
چرا انسان طغیان میکند؟
چالش حیاتزدگی در عصر حاضر
درگیری امام حسین علیهالسلام با انسانهای طغیانگر
نمادهای انسانهای طغیانگر در زمانهی ما
منطق انسان طغیانگر چیست؟
چالش اصلی جمهوری اسلامی با غرب از نگاه قرآن
خیر و شر در ابتلائات نمایان میشود
روضهخوانی حزنانگیز امیرالمؤمنین علی علیهالسلام هنگام توقف در زمین کربلا
ادامه دارد...
1855266560_-544787029.mp3
7.49M
سخنان دکتر رجبی دوانی در برنامه جهان آرا
حاوی نکات کمتر گفته شده ای درباره قیام امام حسین علیه السلام
۲ مرداد ۱۴۰۲
از جریان شناسی کوفه تا رد برخی از مشهورات غلط تاریخی.
شجره ی خود را به یاد بیاورید و برای ایشان طلب مغفرت کنید...
💠حاج محمد اسماعیل دولابی: برای امواتتان #استغفار کنید.
شجره ی خود (آباء و اجداد) را به یاد بیاورید و برای ایشان طلب مغفرت کنید تا کارتان راه بیفتد. برای پیامبر و ائمه و همه ی انبیا و مرسلین علیهم اسلام هم #صلوات بفرستید تا همه ی آسمان و زمین همراه و کمک کارتان شوند
📚منبع: کتاب مصباح الهدی ص۲۶۸
@doolabi
مرحوم حاج محمد اسماعیل دولابی (ره):
یک کمی تعقّل و تفکّرتان را زیاد کنید. از کودکی همهاش در راه کربلا هستند. از زمانی که به دنیا آمدید، همه ارض کربلا و همه روزها عاشورا است. شیعیان و دوستان اهل بیت علیهم السلام دائماً از کربلا عبور میکنند. غذایشان را در کربلا میخورند. در کربلا اولاد درست میکنند و اولادشان شهید میشوند. آخر معلوم میشود، الان معلوم نیست، مخفی است. وقتی که رسیدیم آن طرف آن وقت میبینید بچههایتان همه شهیدند، خودتان هم شهید هستید. همه شهید امام حسین(ع) هستید!
منبع: کتاب طوبای محبت، جلد دوم، صفحه ۱۶۹
@doolabi
بهترین و بالاترین ذکر!
🎙آیت الله عبدالکریم حق شناس رضوان الله علیه:
اصلا زیارت عاشورا، زیارت و دعای مُهَذِّبِ است، یعنی تو را تهذیب می کند. با خواندن این زیارت واقعا دلت نمی خواهد غیبت بکنی، توهین و اهانت بکنی.
📚مواعظ، ج ۱، ص ۸۸.
🎙حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی:
اگر کسی درخواست ذکری خاص، یا ذکری خصوصی مینمود، باز ایشان همان زیارت عاشورا یا دعای توسل را توصیه مینمودند و میگفتند:
بالاترین ذکر صلوات است و بهترین ذکر هم روضه بر امام حسین علیه السلام است.
آیت الله حق شناس رحمت الله علیه به دنبال روضه های خلوت می گشتند و میفرمودند:
«عنایات حضرت علیه السلام به این روضه های خلوت بسیار است».
🎙آیت الله جاودان دامت برکاته:
مرحوم آیت الله حاج آقا حق شناس رضوان الله تعالی علیه بعد از توصیه به چله زیارت عاشورا برای برآورده شدن حاجات، توصیه به خواندن دعای توسل دیگر را می نمودند. این دعای توسل دیگر، دعایی است که در مفاتیح بعد از دعای توسل به ۱۴ معصوم علیهم السلام که مشهور است، آمده است.این دعای توسل دیگر را به مدت ۱۵ روز بخوانید که برای حاجات خوب است.
📚نسیم های گره گشا،(پاورقی) ص ۲۸ و ۲۹.