eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
590 ویدیو
184 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام مسجدی در محل ما هست که علی رغم امکانات زیادش (۷هزار متر بنا کلی مغازه و..) خیلی مهجور واقع شده،، ما چند ماه بعد از ازدواج و اینکه اومدیم محله جدید، مایل بودیم جشن غدیر رو در این مسجد بگیریم تا خاطره خوشی از مسجد در اذهان بمونه،، بعد از اون امام جماعت مسجد از ما خواستن طبقه سوم مسجد رو راه بندازیم،، طبقه سوم شامل یک سالن نقلی ورزشی و دو کلاس کوچک و بزرگ میشه،، خلاصه ما تعمیراتی انجام دادیم شامل تعمیر سقف، قیرگونی، شیشه شدن پنجره ها، بنایی وو...،، اطلاعیه دادیم در محل برای ثبت نام در کلاس های مختلف،، خبری نشد، شروع کردیم به معرفی چهره به چهره، همچنین یک جشن باشکوه در مسجد گرفتیم با هدف جذب و معارفه طرفین که علی رغم اینکه همه و امام جماعت میگفتن بیشتر از ۵۰ نفر نمیان،، مسجدی که سالها تعداد زیادی جوان به خودش ندیده بود مملو از جمعیت شد و استقبال خوب بود،، حالا ما بحث مذاکرات و تعمیرات و خاک خوردن و جذب کردن و آشنا شدن با اقشار مختلف مردم محل رو انجام دادیم نیاز شدید به موارد زیر داریم؛ 🌸 یک آقا، مخلص، باهوش، پیگیر و خودجوش که امور پسرها رو دست بگیره و یک تیم درست کنه ما الان چندین پسر داریم ولی مربی آقا نداریم،، همچنین چون سالن ورزش داریم میشه به راحتی برای بچه ها بازی ورزشی راه انداخت و کلی کار دیگه 🌸 یک خانم که امور کودک رو در بخش کودکان ۴-۱۱سال دختر به دست بگیره،، به طرح درس فکر کنه و.. در حال حاضر گروه ما شامل یک خانم مربی برای دختران ۷-۱۰ سال هست که کاربلد هستن یک خانم پزشک و طلبه که مربی بزرگسال هستن و تدریس جذاب و عالی دارن خودم هم تجربه مربی نوجوان داشتم که دختران ۱۱-۱۵ سال استقبال خیلی خوبی داشتن از کلیه افراد مخلص، باهوش، پیگیر و خودجوش که حس میکنن میتونن هر کاری کوچک یا بزرگ برای این مجموعه انجام بدن خواهشمندم با این شماره تماس بگیرید ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۷:۳۰ شب پاسخگو هستم ان شاالله 09129581791 محل مسجد،، شرق تهران محله صفا هست. به بیمارستان بوعلی،، خ دماوند ایستگاه فتحنایی، خ زاهد گیلانی نزدیک هستیم @davat_namaz
😊‌ خاطره ی خوشمزه ی مسجد😉 نماز ظهر وعصر بادینا و مهدیار رفتیم مسجد✨ کلی سفارششون کردم و نماز شروع شد🍀 تارکعت ۲ بچه ها همو به سرعت پیداکردن و۵..۶تایی دوست شدن😳 رکعت ۳ دوتاتیم فوتبال شدن .بچه خادم توپ آورد⚽ دیناشدگزارشگر🤦🏻‍♀️ باصدای زیرو بلندش و پرهیجان تعریف میکرد! بقیه بچه های دیگه هم محکم شوت میکردن‌ و باهرگل جیغشون میرفت هوا🙈 رکعت۴ یهو صدای آاااااااخ تومسجد پیچید! توپ خورد به سریکی از نمازگزارها😟 که از شانس من نابینا و روزه دار هم بود🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🙈🙈 آخه چرا؟ این همه سر تومسجد بود😔 تمرکزم تو نماز به صفر رسیده بود سجده های اخرو...جماعت نخوندم واومدم سمت بچه ها🤨 گفتم خودم دعواشون کنم بهتره تاخانومهای مسجد🥺 بااینکه حسابی به دیناومهدیارتوپیدم اما دیدم دوتاازخانومها باناراحتی دارن میان سمتم😩 اهسته به مهدیارگفتم پاشو مامان جان نمازعصر و خونه میخونم😒 اما اون دوخانوم به همراه نمازگزارهای دیگه...وحتی خادم گفتن چرا بچه ها رو دعوا کردی؟ چرااخرنمازتو جماعت نخوندی؟ بعد ماه ها صدای زندگی وخنده بچه ها تو مسجد پیچید... باورم‌ نمیشد اون خانم نابیناهمینطور که داشت جای توپ روسرشو میمالید باخنده گفت من بچه بودم خیلی شیطونترازاینا بودم... من😍 مهدیارودینا😁 @davat_namaz
*یا حفیظ* ✅ سلسله جلسات ختم سوره های قرآن با هدف بررسی موضوع ذکر در آنها 📚 *نشست هفتم: بررسی راهکارهای بهره مندی از جریان ذکر در سوره مبارکه غاشیه از مسیر تدبر در کلمات سوره* 🎙 * آقای مختاری* ⏰ *سه شنبه 16 آذر ماه؛ ساعت ۸:۳۰ صبح* ♦️جلسات به دو صورت حضوری و برخط برگزار می گردد. 📍 *مکان: مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، طبقه سوم* 🌐 درگاه ورود برخط: https://www.skyroom.online/ch/elmshahr/kh-m-quran-zekr-g 📁بایگانی صوت و محتوای جلسات: https://ble.ir/motaleatemadreseghadr 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* 🔻 نشانی ما در بله، سروش، ایتا و اینستاگرام: 🆔 @QuranEtratSchool 🌐 www.QuranEtratSchool.ir
بحث پیرامون سرّ طهارت بود و در ادامه به بحث طهارت قلب رسیدیم. که دومین مرتبه از مراتب وجودی است که حضرت علی(علیه السلام) بیان کرده اند. آن پنج مرتبه که امیر المومنین(علیه السلام) فرمودند عبارت بودند از: ظاهر، باطن، قلب، روح و سِر خداوند عزوجل به حضرت داوود(علیه السلام) فرمود : بر حذر بدار بنی اسراییل را از این که به شهوات خود روی بیاورند. دلهایی که وابسطه ی به این شهوت ها می شوند از من محجوب اند. و حالا می پرسیم شهوت ( میل و خواسته)چیست؟ روایتی داریم که می فرمایند : شهوات وسیله ای برای نفس هستند. اگر این وسیله و خواسته عالی باشد نفس به وسیله ی آن خواسته بالا می رود. اما اگر این خواسته پست باشد نفس هم پایین می آید. پس مطلب اول این که: خواسته ها تقسیم بندی می شوند به خواسته های عالی و پست. 📚استاد سعادتفر
اما مطلب دوم برای نفس دو تا غرض وجود دارد. یکی غرض ذاتی و یک غرض عرضی ( یعنی برش عارض می شود ) غرض ذاتی مثل جمع منفعت و دفع مضار ( بدیها ) و غرض های عارضی ممکن است از ناحیه ی شرع مقدس باشد و ممکن است از غیر شرع باشد . گفتیم اگر انسان بخواهد قلبش را طاهر بکند یکی از مزاحم ها حب نفس است . و گفتیم که در سه محور باید با حب نفس مبارزه شود . در مباهات و در مکروهات و در ممنوعات . و برای مبارزه در این مراحل فعلا در مورد غرض ذاتی بحثی نمی کنیم . اما اغراض عرضی ! می فرمایند اگر این غرض از ناحیه ی شرع مقدس خواسته شده مانند عبادات که خداوند فرموده و بر نفس عارض می شود مانند نماز و روزه و... اگر نفس این اغراض را به کار گرفت ، مورد رضایت حق است. و به دنبال رضایت ، محبت حق می اید . و وقتی حق محبوب شخص شد . حق می شود سمع او و چشم او و گوش او اما اگر اغراض از غیر شرع عارض شد ! و این اغراض هم باعث نارضایتی حق باشد اینها را می گویند القائات شیطانی . پس القائات شیطانی ان غرض هایی است که سبب نارضایتی حق است. و حب نفس که باید با ان مبارزه کرد از اینجا شروع می شود . خواسته هایی که از ناحیه ی خداوند است ممکن است در حال برای انسان سخت و سنگین باشد اما در انتها سبب لذت است. چون نفس ان سویی است. فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا است . اما القائات شیطان ممکن است لذت انی داشته باشد اما سر انجام تلخی نفس را به همراه خواهد داشت !چون با او هماهنگ نیستند . می فرمایند مهم این است که وقتی القایی می شود ببیند این القا از چه ناحیه ای است ؟ ار ناحیه ی خدای متعال است ؟اگر در لحظه تلخ هم هست ! در مورد نماز می فرماید : وَإِنَّهَا لَكَبِيرَةٌ ابتدا سخت است ! إِلَّا عَلَى الْخَاشِعِينَ ‎﴿بقره/ 45﴾ یا روزه و جهاد ابتدا اسان نیست اما سرانجام! قران می فرماید: إِنَّمَا أَمْوَالُكُمْ وَأَوْلَادُكُمْ فِتْنَةٌ وَاللَّهُ عِندَهُ أَجْرٌ عَظِيمٌ ‎﴿التغابن: ١٥﴾‏ اموال و اولاد سبب امتحان شما می شوند . ما ببینیم که اینها سبب می شوند که شما را از ما محجوب بکنند یا نه! که ببینیم مال و اولاد سبب دوری از خدا می شوند یا نه! 📚استاد سعادتفر
پس در این مرحله که خداوند به حضرت داوود می فرماید که بنی اسراییل را از به کار بردن شهوات برحذر بدار چون دلهایی که محجوب اند، طهارت ندارند . مراد از شهوات این بخش از شهوات هستند. شهوات پست که دل را محجوب می کند و سبب می شود که انسان از خدای متعال محجوب شود. وقتی دل محجوب شد از طهارت باز می ماند! مخالفت با حب نفس یعنی مخالفت با این خواسته ها و اغراض! گفتیم این اغراض و خواسته ها خلاصه در این سه محور مباهات و مکروهات و محذورات هستند . بهترین راه مبارزه ی با مباحات که سبب نشود انسان دچار حب نفس بشود قصد قربت در همه ی کارها است! یعنی قصد نزدیک شدن به خدای متعال اگر قصد قربت بیاید دیگر مباح را از زندگی خارج می کند. هر عملی خواستید انجام بدهید ببینید می توانید این کار را به قصد تقرب به او انجام دهید؟ این خیلی ریز می شود و در تمام حالات و کارها وارد می شود. و این گونه تمام حالات می شود عبادت و دیگر مباح نیست. 📚استاد سعادتفر
اما مکروه چیست؟ کره یا کراهت یعنی عملی که سبب نارضایتی شخص است. خوشایندش نیست و طبعا نمی خواهد. در مورد خدای عزوجل یعنی خداوند آن عمل را اراده نفرموده و آن را نمی خواهد. ولی برای اینکه بر بنده ها سخت نشود آن را حرام نفرموده. به همین دلیل می فرمایند: اگر انسان عملی که مکروه است را انجام دهد یعنی عملی که بر خلاف اراده ی حضرت حق است را انجام داده. هرچه معرفت بالاتر برود این سنگین تر می شود. عملی را که خداوند اراده نفرموده را اگر من انجام بدهم نتیجه اش چه می شود؟ حالا این جزء اغراض ذاتی نفس است یا جزء اغراض عرضی؟ و اگر من آن را انجام دادم فقط به دلیل القائات شیطانی دارم انجام می دهم؟ ائمه ی ما و بزرگان دین عمل مکروه در زندگیشان نبوده. اراده ی نفس که آمد تعلق نفس را می آورد. یعنی نفس من وابسته ی به این است. و آن وقت دلهایی که وابستگی های این جوری دارند محجوبند وعمل می شود حجاب و دل می شود محجوب و از طهارت می افتد. دستوری از زندگی نیست که ما برایش قاعده نداشته باشیم. هفته ی قبل گفتیم که حضرت رسول فرمودند : دَعْ ما يَرِيبُكَ إِلَى مَا لا يَريبُك رها کن آنچه را که تو را به شک می اندازد برو سراغ چیزی که شک درش نیست. 📚استاد سعادتفر
༻﷽༺ صبر را معنا و مفهومی به نام زینب است احترام عشق هم از احترام زینب است...🌹 گرچه بین بانوان زهرا مقام اول است بعد زهرا رتبهٔ برتر مقام زینب است....💚 ✨ *میلاد با سـعادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار مبارک باد* ✨
خاطره ای از رهبری درمورد جذب جوانان به مسجد در مسـجدي که بنـده نماز می‌خواندم، بین نماز مغرب و عشا هیچ وقت داخل مسـجد جا نبود؛ همیشه بیرون مسـجد هم جمعیت متراکم بود؛ هشـتاد درصـد جمعیت هم از قشـر جوان بودنـد؛ براي خـاطر این که با جوان تماس می‌گرفتیم. در همان سال‌ها پوستین‌هاي وارونه مـد شده بود و جوانان خیلی اهل مد آن را می‌پوشـیدند. یک روز دیدم جوانی که از این پوستین‌هاي وارونه پوشـیده، صف اول نماز در پشت سجاده من نشسته است؛ یک حاجی محترم بازاري هم که مرد خیلی فهمیده‌اي بـود و من خیلی خوشم می‌آمـد که او در صف اول می‌نشـست، در کنـار این جوان نشسـته بود. دیـدم رویش را به این جوان کرد و‌ چیزي در گوشـش گفت و این جوان یک بـاره مضـطرب شـد. برگشـتم به آن حـاجی محترم گفتم چه گفتی؟ به جاي او جوان گفت چیزي نیست. فهمیدم که این آقا به او گفته که مناسب نیست شـما با این لباس در صف اول بنشینید! گفتم نه آقا، اتفاقاً مناسب است شما همین جا بنشـینید و تکان نخوریـد! گفتم حاجی! چرا می‌گویی این جوان عقب برود؟ بگـذار بدانند که جوان با لباسـی از جنس پوسـتین وارونه هم می‌توانـد بیایـد به مـا اقتـدا کنـد و نمـاز جمـاعت بخوانـد. برادران! اگر پـول و امکانـات هنري نـداریم، اگر فعلاً ترجمه‌ي قرآن به زبان سـعدي زمانه را نداریم، «اخلاق» که می‌توانیم داشته باشیم؛ «فی صفۀ المؤمن بشره فی وجهه وحزنه فی قلبه». با اخلاق، سـراغ این جوانان و دل‌ها و روح‌ها و وراي قالب‌هاشان برویـد؛ آن وقت تبلیغ انجام خواهـد شـد. بیانات در دیدار با مسـئولان سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ۱۳۷۶/۳/۲۶ @davat_namaz
اولین مرحله، در خیرگزینی مرحله تفصیل خیر است. این مراحل چطور به دست آمده‌اند؟ 🧐 مفهوم خیر وقتی در قرآن باز می‌شود شامل یک سری مراحل است 👈🏻 منظور آیاتی که در آنها خیر و مشتقاتش به‌کاررفته، آیاتی هستند که در واقع هر کدام به‌صورت عقلی یک سری مؤلفه‌هایی دارند. این مؤلفه‌ها وقتی کنار هم قرارداده شوند یک سیری برای تحقق خیر دارند. که یک سری آیات به تفصیل خیر مربوط می‌شوند. 👌 تفصیل خیر یعنی آن جایی که ما باید بتوانیم خیری را که برای فرزند خود در نظر داریم تفصیل کنیم، فصل فصلش کنیم. بیاییم از شر تمایز بدهیم، آن را برای فرزندمان روشن و واضح بکنیم، بیاییم بسط و توسعه‌اش بدهیم. 🎬 این‌که من نماز را چگونه و با چه زبانی به فرزندم معرفی می‌کنم؟ آیا از آیات و روایات هم کمک می گیرم؟ آیا سعی می‌کنم تعدادی داستان و حکایت در مورد نماز بلد باشم و برای فرزندم بگویم؟ آیا سعی می‌کنم پیامدها و نتایج آن را برای فرزندم توضیح بدهم؟ چطور نماز را معرفی می‌کنم؟ واقعاً به‌نظر من منابعی کمی در این زمینه برای والدین و مربیان هست. یعنی منابع موجود منابع کمی هستند. 👈🏻زمانی‌که بچه من هفت ساله می باشد با چه کلامی شروع کنم؟ طبیعتاً نیمه اول هفت سال دوم باز هم به سمت رفتار تقلید گرایانه می رود. ولی کم‌کم وارد هشت سال، نه سال و ده سال که می‌شود، باید ظرفیت‌های شناختی اش فعال شود. 👌 اگر بچه نماز خون شد نباید رها شود. باید در ارتباط با نماز ظرفیت‌های شناختی در او فعال شود. و این که من چقدر داستان، حکایت و حدیث درمورد نماز می‌دانم، خیلی مهم است. با چه بازی و روش و برنامه ای این کار را می‌کنم. 📚 خانم دکتر فیاض @davat_namaz
لباس مشکی برای مادرمان یک بلوز مشکی ساده بود که قبل تر ها (وقتی چندماهه بود) خودش به تن می کرد... حالا با نوشتن یافاطمه اما، جانی تازه گرفته بود ... میخواست کنار یا فاطمه، نقش یاسی بیندازد اما انگار قسمت نبود، کمی خراب شد اما نا امید نشد و تبدیل اش کرد به یک خورشید ... برای برادرش، در ایام شهادت مادرمان 🏴🏴🏴 @davat_namaz
🕌در مسجد، کلاس *فهم قرآن* داشتیم. سوره قریش! وقت، وقت ایلاف بود برای عبادت رب ! 📖 بچه ها با مرور سوره، شروع کردند به نقش انداختن روی نمد ها! ✂️ نمد مشکی، سبز، کرم و ... را به اندازه یک برگه دفتر برش زدند. همه یک اندازه و منظم! 🖌 هر کدام یکی از اسماء حضرت مادر سلام الله علیها را انتخاب کرده و نقش اش را روی پارچه (توسط قلم مو و رنگ اکریلیک) انداختند. بعضی کنار اسم زیبای فاطمه گل🌺 کشیدند، یکی یاس 🌱کشید، یکی بته جقه 🌷 ، آن یکی اما انگار پرواز را می پسندید، و یک پروانه 🦋 زیبا کنار یا زهرا ترسیم کرد. حالا نوبت ایلاف بود. پرچم ها یک به یک به ریسمانی وصل شدند... مانده بودیم این ریسه عزا را به کدام در و دیوار مسجد بیاویزیم 😭😭😭 @davat_namaz
*یا حفیظ* ✅ سلسله جلسات ختم سوره های قرآن با هدف بررسی موضوع ذکر در آنها 📚 *نشست هشتم: بررسی راهکارهای بهره مندی از جریان ذکر در سوره مبارکه غاشیه* 🎙 * آقای مختاری* ⏰ *سه شنبه 23 آذر ماه؛ ساعت ۸:۳۰ صبح* ♦️جلسات به دو صورت حضوری و برخط برگزار می گردد. 📍 *مکان: مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام، طبقه سوم* 🌐 درگاه ورود برخط: https://www.skyroom.online/ch/elmshahr/kh-m-quran-zekr-g 📁بایگانی صوت و محتوای جلسات: https://ble.ir/motaleatemadreseghadr 🕋 *مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت(ع) دانشگاه تهران* 🔻 نشانی ما در بله، سروش، ایتا و اینستاگرام: 🆔 @QuranEtratSchool 🌐 www.QuranEtratSchool.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.: یامحسن بحق الحسن :. ⁉️ *کتاب حسن گزینی را چگونه مطالعه کنیم ؟!* 💡 پاسخ این سوال را از استاد چیت چیان می شنویم .. 🔰 برای مطالعه کتاب حسن گزینی میتوانید با * آشنایی با آداب نوجوانی* همراه باشید: 🌐 rahbarenojavan.ir/product/hosngozini_adabnojavani/ 🚧 میزان پیشرفت دوره : 30 درصد 🔻با ما همراه باشید: 🆔 @rahbarenojavan 🌐 Rahbarenojavan.ir
هم اکنون👆👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه ❓میزبان جلسات قرآنی باشم؟ ❓خانه‌ام منور به آیات قرآنی شود؟ ❓فرزندانم شاهد جاری شدن قرآن در بستر خانه‌مان باشند؟ ❓رحمت الهی را با قرآن وارد زندگی‌مان کنم؟ ❓ و ... ✅ کارگروه *بیوت نورانی* این جلسات را برای شما برگزار می‌کند: 👈 مکان و مخاطب با شما 👉 ارسال مربی با ما ⁉️ برای کسب اطلاعات بیشتر با شناسه زیر مرتبط شوید: ble.ir/m_esmaeilpor *مدارس علوم اجتماعی و اهل بیت علیهم السلام* 🔻 ما را می توانید در بله، واتس اپ، آپارات و ... دنبال کنید: 🆔 @zendegivajameetohidi https://chat.whatsapp.com/BHEckpZBFlxLQZbOaulCkA 🌐 www.quranetratschool.ir/
در جلسات قبل در باره ی مباهات و مکروهات صحبت کردیم و امروز درباره ی محذورات. توجه به این مساله نقش مهمی در طهارت قلب و کنترل نفس دارد. ممنوع یا محذور، تجاوز و عبور از حد و ورود به ممنوعات است. حالا حد یعنی چه؟ حد به معنای شدت و تیزی است‌‌. حد هر چیز هم متناسب با آن چیز است. حد شمشیر آنجایی است که تندی و تیزی را دارد به آن می گویند لب شمشیر. در مرز کشورها، آنجایی که اگر وارد شوند با شدت و حدت برخورد می شود میگویند حد. می فر مایند : حد و مراعات حد عین عبودیت است. تعریف اصطلاحی هم برای حد داریم : می گویند حد هر چیزی یعنی از آنجا آنچه نباید از او خارج شود، خارج نمی شود و آنچه نباید در او داخل شود داخل نمی شود. نقطه ی مقابل اینکه قرآن می فرماید کسی که از حد خارج شد او ظالم است این است که کسانی که آنها را رعایت کنند اولئک هم المفلحون. 📚استاد سعادتفر