26.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید و #بفرستید
📽 *نماهنگ گره*
🛰 شاهکار گروه مأوا
*با مادرم راهی شدم روضه... زلفم گره خورد به همین پرچم...*
*عاشق شدن تو بچگی لطفش همینه... عاشق میشی دل میدی تو اوج صداقت...*
*اصلا محاله که جدا شی از رفقیت... از کودکی وقتی شروع میشه رفاقت...*
#نسل_به_نسل_در_پناه_حسینیم
#نسل_توحیدی
@NasleTohidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *به سؤالات کودکان در مورد واقعه کربلا و شهادت امام حسین(ع) چگونه پاسخ دهیم؟*
🎥 از مجموعه مستند کارشناسی باغبان؛ دوره اول رشد
🎙 کارشناس: محمدرضا اخوت
#طارق_مدیا
ble.ir/tareqmedia
🕋 @NasleTohidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از این روزها خاطرات خوب برای بچهها بسازید.
#هیات_خانگی_کودکانه
@davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز اين چه شورش است که در خلق عالم است
باز اين چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است
باز اين چه رستخيز عظيم است کز زمين
بي نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است
اين صبح تيره باز دميد از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله درهم است
گويا طلوع ميکند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامي ذرات عالم است
گرخوانمش قيامت دنيا بعيد نيست
اين رستخيز عام که نامش محرم است
@davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸معلمین دغدغه مند؛ برای مطالعه در زمینه تدبر در سوره فجر ویژه نوجوانان می توانید به [کتاب مهارت هایی برای سیزده ساله بودن](http://quranahlebayt.com/?product=مهارت%e2%80%8cهایی-برای-سیزده-ساله-بودن) مراجعه نمایید.
@davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نذر عباس | روایت ویژه مادر شهید مصطفی صدرزاده برای رهبر انقلاب از شهادت فرزندش در ظهر تاسوعا
➕ سخنان شهید سلیمانی در وصف شهید صدرزاده
📥 سایر کیفیتها👇🏻
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=48514
گفته شد که :
اولین مرتبه از سرّ طهارت، طهارت اهل ایمان است و برای رسیدن به اولین مرتبه ی اهل ایمان باید ظاهر یعنی زندگی ظاهر خود را مطاابق با شرع مقدس قرار بدهیم.
باید در اولین مرحله ظاهر خود را با ظاهر شریعت یکی بکنیم
چون
انسان خلیفه الله است و قرآن می فرمایند : إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً
من می خواهم برای خودم خلیفه ای در زمین قرار بدهم.
در واقع باید اسماو صفات مستخلفا منه را داشته باشد تا صدق خلیفه بکند، باید شباهت به او داشته باشد.
بر همین اساس خدای متعال انسان را حامل اسما و صفات خود قرار داد :
وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا
پس به تعبیر این آیه خدا به عالم تمام اسما را تعلیم فرمود. انسان شد حامل اسما الله
و این دربرداشتن به صورت قوه و استعداد است.
این اسما باید در ظرف دنیا به فعلیت برسد ولی استفاده آنها مال آخرت است.
مثل مثال جنین که در دوره ی جنینی اعضا و جوارح خود را می سازد تا در دنیا بدردش بخورد، ما هم باید اسما را در این دنیا به فعلیت برسانیم تا در آخرت مورد استفاده قرار بگیرد.
پس نکته ی اول اینکه : انسان شد حامل اسما
و در آیه ای دیگر می فرماید :
وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ برای او اسماء حسنی است .
فَادْعُوهُ بِهَا او را با اسماء حسنایش طلب کنید.
یعنی چی او را با اسماء حسنی طلب کنید؟
در دعا بگویم یا الله یا الله ! اینکه خیلی ساده است !
فدعوه بها : یعنی لقا و وصل و قرب او را با اسمائش او را طلب کنید.
یعنی اگر می خواهید او را داشته باشید ،بیایید و اسماء او را دارا بشوید.
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_55
@davat_namaz
بعضی از اسما امام بعضی از اسماء دیگرند.
یعنی یک اسم پیشوای بعضی از اسماء دیگر است.
مثلا : الله امام همه ی اسماء است
یا اسم شریف حی و قیوم از امهات اسماء هستند.
بعضی از اسما سبب تجلی بعض اسماء دیگر می شوند.
یعنی اگر شما با این اسم خدای متعال را بخوانید و به او نزدیک بشوید؛ این اسم سبب می شود که اسماء دیگری هم بر شما تجلی و ظهور پیدا بکند.
در دعاها توصیه شده همان که در دعا وارد شده بدون کم زیاد بگویید، چون این اسما سبب تجلی اسما دیگری می شوند.
در روایتی گفته شده که:
امام صادق علیه السلام به راوی فرمودند:
بگو : یا الله و یا رحمان و یا رحیم یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک.
راوی پرسید :
بگویم : یا الله و یا رحمان و یا رحیم . یا مقلب القلوب و الابصار ثبت قلبی علی دینک؟
امام فرمودند ابصار اگر می خواست من می دانستم!
فقط بگو :… یا مقلب القلوب ثبت قلبی علی دینک.
اینها همه مقدمه برای این بود که گفته شود که:
یکی از اسمائی که امام بسیاری دیگر از اسماء است، به خصوص نسبت به بقیه ی موجودات و خلق و انسان(که اشرف مخلوقات است)
اسم شریف کریم است.
یعنی
خدای متعال به خاطر اسم شریف کریمش اصلا انسان را خلق کرد و به او وجود داد و تجلیات دیگر به برکت این اسم است.
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_55
@davat_namaz
سوره ی مبارکه ی الرحمن می فرماید :
تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ذِي الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ
تَبَارَكَ اسْمُ رَبِّكَ ، آن هم ربی که صاحب جلال است، صاحب عظمت است.
وقتی عبد جلال و عظمت را می بیند، یک یأسی در دلش ایجاد می شود با خود می گوید: من کجا و آن ذی الجلال کجا؟
یک نگاه به فقر و حقارت خودش می کند و یک نگاه هم به ذی الجلال بودن او ؛
اما بلافاصله می فرماید : وَالْإِكْرَامِ
او از ذی الجلال بودنش تنزل می کند برای عبد، به خاطر اکرامش او را می پذیرد و ناامیدش نمی کند.
به عبدش می گوید: تو ذی الجلال را می بینی وناامیدی، ولی به خاطر اکرام و کریم بودن حضرت حق موجب تجلیات او واقع می شوی.
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ
این خلق به خاطر صفت اکرام است.
چون اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ است ، خَلَقَ الْإِنسَانَ را روزی کرده است.
این صفت کریم و اسم شریف اسمی است که به سبب آن انسان مورد عنایات و توجهات خاصی از حضرت حق واقع می شود.
غرض اینکه وَلِلَّهِ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ فَادْعُوهُ بِهَا
برای اینکه انسان او را با اسم شریف کریم طلب کند، باید این صفت را دارا شود و ومظهریت این صفت را پیدا بکند و این انسان می شود مورد تجلی بسیاری از اسماء دیگر.
این باب فتح الفتوحی است برای عبد.
در بحث شفاعت و شفاعت مقبوله گفته شده که:
اینکه شخصی( مثلا حضرت رسول صل الله علیه و اله یا حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام) شفیع می شود نزد خدای متعال، آنها اسمی از اسما الله را که مناسب حال بنده است و حضرات می دانند را واسطه قرار می دهد.
بنده خودم جهل دارم، نمیدانم با این حال مسکنت و ذلتی که دارم کدام اسم را بخوانم که با آن اسم اسماء دیگر بر من تجلی بکند.
ممکن است اسمائی را بخوانم که ظرفیتش را ندارم.
اما وقتی می آیم نزد علی بن موسی الرضا و می گویم یا وجیها عند الله اشفع ...
می گویم : آقاجان شما که وجیه هستید، شما که علیم هستید، شما که می دانید من با کدام اسم باید بخوانم و من نمی دانم، شما بیایید شفیع من بشوید و از زبان بنده آن اسم مناسب حال مرا از خدا واسطه بشوید.
و اینجا اگر حضرت بر من منت بگذارند، آن اسمی که مناسب حال بنده است حضرت آن اسم را شفیع قرار می دهند و با وساطت آن اسم شخص مورد تجلی حق واقع می شود.
و اگر قرار است مرضی شفا پیدا کند شفا پیدا می کند، حاجتی داده شود، گناهی آمرزیده شود …
دیگر او میداند.
این وساطت اسماء الله است.
این معنای شفاعت نه تنها منافاتی با توحید ندارد بلکه عین توحید است.
اسم شریف کریم از آن اسمائی است که واسطه ی بین اسماء دیگر است. خداوند با صفت کرامتش بر عبدش رأفت هم می کند.
با آن صفت او را مورد رحمتش هم قرار می دهد.
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_55
@davat_namaz
🎙 خانم ادیب (کارشناس علوم تربیت اسلامی) از نحوه بیان عاشورا برای فرزندانمان می گویند
🌀 در محرم، چگونه عطف ایجاد کنیم و از وحشت ایجاد کردن در کودک دوری کنیم؟
🌀 چه چیزهایی را باید گفت و فراهم کرد و چه چیزهایی گفتن اش فایده که ندارد، هیچ... به ضرر کودکانمان هم هست؟
#یکشنبه
#دوره_اول_رشد
#پرسش_پاسخ
@davat_namaz
با هم بشنوییم:
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات کودکی از مسجد
بسم الله الرحمن الرحیم
احکام خوشمزه:😋
اوستا مراد یک کار جالب کرده. امروز تو نماز، رکوع رو جا انداخته ولی با یه کاری تونسته نمازش رو درست کنه!
مگه میشه! رکوع که رکنه؟! رکن هم که عمدی و سهوی، کم و زیاد کردنش نماز رو باطل میکنه....
❓به نظرتون ایندفعه اوستا مرادمون چیکار کرده؟
*⏰ تا ساعت ۱۷ فردا، چهارشنبه، منتظر جوابهای قشنگ بچه های گل گلاب مومنمون هستیم:*
@maedeh_mahsolat
#احکام
#دوره_دوم_رشد
@davat_namaz
گفته شد که:
اولین مرتبه ی طهارت طهارت اهل ایمان است.
یعنی : مودب شدن به آداب شریعت
چون
انسان حامل اسماء است و باید این اسما فعلیت پیدا کند تا در قیامت بتواند استفاده کند.
اسم شریف کریم از آن اسمائی است که واسطه ی بین اسماء دیگر است.
خداوند با صفت کرامتش بر عبدش رأفت هم می کند.
با آن صفت او را مورد رحمتش هم قرار می دهد.
اما کرامت چیست ؟
کرامت بر دو قسم است:
یکی کرامت های حسی هستند،یعنی لمس می کند، می بیند، یا می شنود و با حواسش لمس می کند.
یک کرامت هم کرامت های معنوی هستند.
عامه ی مردم فقط کرامت های حسی را می بینند ولی خواص کرامت های معنوی را می بینند.
اگر عبدی چگونه باشد می گویید صاحب کرامت است؟
اولیای خدا شنیده ایم که کرامت دارند، طی الارض می کنند، از باطن امور خبر داشته باشند، صاحب بصیرت باطنی باشند، مستجاب الدعوه باشند.
ولی همه ی اینها کرامات حسی هستند و خیلی هم ممکن است ارزش نداشته باشند.
شیطان هم طی الارض دارد...
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_56
@davat_namaz
آن چیزی که مهم است این است که انسان به کرامت معنوی برسد.
اگر به کرامت معنوی رسید آنوقت چون صد آمد نود هم پیش ماست.
اگر صاحب کرامت معنوی شد صاحب کرامت های حسی هم می شود.
مثل کشاورزی که گندم می کارد.
هدف از کاشتن، گندم است نه کاه، اما گندم که بکارد خواه ناخواه کاه هم هست.
کرامت های ظاهری مثل کاه می مانند،
کرامت های معنوی مثل گندم.
گاهی ممکن است گندم خوشه نبندد و فقط کاه باشد!
اما اگر گندم خوشه بسته باشد و گندم داشته باشد هم گندم است و هم کاه.
برای اینکه بدانیم کرامت معنوی چیست و چه طور بدست می آید، اول اسم شریف کریم را معنا کنیم...
استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_57
@davat_namaz
برای اسم شریف کریم سه معنی کرده اند :
۱)کسی که خیر او زیاد باشد و عطای او منتها نداشته باشد.
گاهی صد تومان دارید اگر این را بدهید دیگر ندارید که به نفر بعدی بدهید، اما کریم کسی است که عطایش پایان نداشته باشد.
پس اصل کرامت در امور غیر مادی است چون امور مادی هر چه باشند پایان دارند.
۲) کسی که جامع همه ی جوامع خیر و شرف و فضائل باشد.
این معنی شبیه معنای مروت است.
امیر المومنین علیه السلام فرمودند مروت یعنی اسمی که شامل همه ی فضائل بشود.
اگر کسی همه ی فضایل را داشت به او می گویند صاحب مروت.
۳) اسم جامعی که هر صفتی را که دارد آن صفت ستایش می شود.
اگر کسی رئوف باشد او را بر رئفتش ستایش می کنید، می گویید چقدر مهربان است.
اگر کسی رحیم باشد برصفت رحمتش ستایش می کنید،
و اگر کسی که کظم غیظ دارد و حلم دارد بر حلمش ستایش می کنید.
گفته شد که :
خداوند به واسطه ی اسم شریف کریمش بسیاری از اسماء دیگر را به ما روزی کرده است.
چون کریم است، حلیم هم هست.
چون کریم است، رئوف هم هست.
چون کریم است، صاحب جود هم هست.
قرآن می فرماید :
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ
خَلَقَ الْإِنسَانَ مِنْ عَلَقٍ
اقْرَأْ وَرَبُّكَ الْأَكْرَمُ
او بواسطه ی صفت کرامت این کارها را کرده
چون اکرم است امور دیگر را داده است.
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_57
@davat_namaz
باید بدانیم که:
اگر کسی وارد این مسیر شود برای رسیدن به کرامات ظاهری؛ دچار شرک شده است.
مثلا ذکر بگوید که چشم باطنش باز شود، دچار شرک شده است.
باید روی طهارت کار کرد تا به کرامت معنوی رسید.
اگر این کار را نکنیم خسر خسرانا مبینا اینجا است،
ان الانسان لفی خسر اینجا خودش را نشان می دهد.
خداوند ما را حامل اسم شریف کریم قرار داده است، اما این اسم باید در دنیا به فعلیت برسد.
البته که این به فعلیت رسیدن نسبی است چون این اسم بی نهایت است.
هر چه بال بزنیم و جلو برویم جا دارد.
و اگر از به فعلیت رساندن اسما باز بمانیم در قیامت می فهمیم که چه سرمایه ای داشته ایم و استفاده نکرده ایم.
در ادامه ی بحث طهارت رسیدیم به بحث کرامت چون باید این صفت در ما به فعلیت برسد و شکوفا بشود و راهش هم فقط دنیا است.
مثال جنین را خیلی به یاد بیاورید .
مَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا
﴿۷۲/ اسراء ﴾.
کسی که در دنیا کور است در آخرت هم کور است،
چون به فعلیت نرسیده.
مثل کودکی که در دوره ی جنینی کور است در دنیا هم کور است.
راه شکوفا شدن اسماءالله عبودیت حق تبارک و تعالی است.
اگر از دایره ی عبودیت خارج شوید این اسما به فعلیت نمی رسد.
یک گناه هم مزاحم است.
جوانان شما سرمایه ای دارید که دیگران آن را از دست داده اند...
📚استاد سعادتفر
#پنجشنبه
#طهارت
#جلسه_57
@davat_namaz
«بسم الله الرحمن الرحیم»
•| امـام آب گواراست
و شیـعه بودن تشنگی...|•
🏴مراسم عزاداری سه شب آخر دهه دوم محرم الحرام ۱۴۴۳ ه.ق
🎙به کلام استاد احمدرضا اخوت
🎤با نوای حاج محسن هژبری
⏰زمان: پنجشنبه، جمعه و شنبه
۴ الی ۷ شهریورماه از نماز مغرب و عشا
📌مکان: طرشت، میدان حسینی، خیابان حبیبالله روبه روی مسجد امام حسین(ع) مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف
https://nshn.ir/32sbvPLEPx4e4O
#اضطرار
#ماء_معین
⚠️ مراسم بارعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز برگزار میگردد.
@masjedqurani