eitaa logo
دل‌نوشت
217 دنبال‌کننده
336 عکس
149 ویدیو
5 فایل
همیشه نوشتن حالم را خوب کرده است بی‌آنکه حواسم باشد.امیدوارم خواندن نوشته‌هایم حال شما را هم خوب کند،بی‌آنکه حواستان باشد. دکتری‌تخصصی‌تاریخ‌تشیع.مترجمت.استانبولی 📚کتاب‌‌‌ها: گفتگوهایی‌درباب‌الهیات‌.علوی‌گری‌بکتاشی‌گری. ✍🏻 زهراکبیری‌پور @z_kabiri
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ وقتی به تصویر خوب دقت کنید، لباس شاد مادر خانواده در کنار چادر تیره و لباس تیره‌ی مادربزرگ، حس دلمردگی را به بیننده منتقل می‌کند. حالا ما داریم تلاش می‌کنیم مثبت‌اندیش باشیم و فکر نکنیم که دست‌هایی پشت‌پرده است!؟! ✍🏻 زهرا کبیری پور 💠@Delneveshteeee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ▫️در تکمیل توضیحات حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه (در این فیلم) و در اثبات مشکی بودن چادر:👇🏻 در کتاب عون المعبود، شرح سنن ابی داود در توضیح قضیه‌ی یاد شده، آمده است: «چون پوشش‎هایی که زنان انصار به عنوان جلابیب از آن استفاده کرده بودند، دارای رنگ مشکی بوده است، آنان به کلاغ که رنگ آن مشکی است تشبیه شده‎اند» علاوه بر شاهد تاریخی مذکور، که سکوت پیامبر(ص) در مقابل رنگ مشکی پوشش زنان انصار، نیز دلیل بر تقریر و تأیید آن است، شواهد لغوی فراوانی نیز برای اثبات این مدعا وجود دارد که اساساً در ریشه‎ی لغوی «جلباب» رنگ مشکی اخذ شده است؛ زیرا جلباب در لغت از ریشه‌ی «جُلب» است و یکی از معانی جُلب در بسیاری از کتاب‎های لغوی معتبر، تیرگی و سیاهی است.مثلاً «جُلب اللیل» به معنای سیاهی شب آمده است. ابن منظور، صاحب کتاب لغت معتبر لسان العرب، پس از نقل شعری که بخشی از آن «و جُلب اللیل یطرده النهار» است تصریح نموده که گوینده‌ی شعر از جُلب، سواد و سیاهی را اراده کرده است. جلباب به پوشش گسترده‎ی مشکی که زن روی لباس‎های دیگر می‎پوشد معنا شده است. منابع: وسایل الشیعه، شیخ حر عاملی، ج ۳، ص ۳۸۶ سنن ابی داود، ج ۲، ص ۱۸۲ عون المعبود، شرح سنن ابی داود، ج ۱۱، ص ۱۵۹ لسان العرب، ذیل ریشه جلب 💠@Delneveshteeee
‌ لحظه‌ی تحویل سال همراه با قرائت دعای الهی‌ عظم البلاء و سوره‌ی نصر برای فرج حضرت صاحب‌الزمان (ارواحنا فداه) و نجات مردم مظلوم دعا کنیم... 🤲🏻 💠@Delneveshteeee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_333285742727922193.mp3
3.8M
تندخوانی جزء دهم قرآن کریم ‌💠@Delneveshteeee ‌ ‌‌
جزء 11.mp3
4.07M
تندخوانی جزء یازدهم قرآن کریم ‌💠@Delneveshteeee ‌ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌غزه و ما ادراک غزه چند وقتی می‌شود که کلیپ‌ها و عکس‌های مربوط به را نمی‌بینم. پیگیر اخبار مربوط به هستم اما تحمل دیدن هیچ تصویری را از آنجا ندارم. تمام تصاویر مخابره شده از آنجا مکشوف است برای من. اما گاهی تصاویری مانند این تصویر بدون اراده‌ی من سر راهم سبز می‌شوند و تمام روضه‌های شنیده‌ام قطار می‌شوند در سرم... چقدر باید کرد؟! چقدر باید کشید؟! چقدر باید در خواب و بیداری گریه کرد؟! اصلا این جزع و فزع ما به چه کار آن کودک گرسنه‌ی زیر باران مانده‌ای که همه خانواده‌اش شده‌اند می‌آید؟! مُدام با خودم می‌گویم به جهنم که قلب و روحت تحمل این را ندارد و خودم را به کناری می‌کشم ولی اصلا مگر ما در متن بوده‌ایم که کنار کشیده شده باشیم؟! اما راستش را بخواهید من به مردم امیدوارم و تنها امید من به قدم‌های آقای غریبی است که در انتظار ظهورش هستیم، لااقل فکر می‌کنیم که در انتظار آمدنش هستیم. من گمان می‌کنم آن چند هزار نفری که در اروپا و آمریکا هم، دست از کار نمی‌کشند و در حد یک فریاد هم که باشد، فریاد می‌کشند، با امید آمدن قدرت می‌گیرند. آن‌ها که یا در خیابان فریاد می‌کشند و یا در تشکل‌هایشان کار می‌کنند و یا در دانشگاه‌هایشان چهره‌ی چرکین، متعفن و مشمئز کننده‌ی تمدن‌شان را افشا می‌کنند و نظریه می‌دهند آزاده‌ای هستند که وجدان‌شان بیدار است. من مطمئن هستم مشت‌های گره کرده، چشم‌های خونین، صداهای خشم آگین و قلم‌های پرهیبت آن‌ها به کار خواهد افتاد و شاید روزی به برکت تلاش این انسان‌های آزاده طرح نجاتی برای این انسان ، افکنده شود شاید... ✍🏻 زهرا کبیری پور 💠‌@Delneveshteeee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شهدا از وضعیت حجاب ناراحتند... برای ما فرقی داره؟! ما چه کردیم؟! ‌💠@Delneveshteeee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_3798979086.mp3
3.89M
تندخوانی جزء سیزدهم قرآن کریم ‌💠@Delneveshteeee ‌ ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا