eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨ مرد چوبی✨ Stick Man 🗓 کارگردان: جروین جسپارد - دانیل اسنادون ♻ شرکت تولید کننده: Magic Light Pictures 🔸محصول: انگلیس، 1394 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻🔻 💬 انیمیشن «مرد چوبی» یک انیمیشن ساده و روان است که داستان یک تکه چوب را روایت می‌کند. ⬅️ این تکه چوب از درختی که محل زندگی‌اش است دور می‌شود و خط تعلیق انیمیشن بازگشت دوباره او به همان درخت است، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد. ✅ ایده خلاقانه این انیمیشن متفاوت دیدن و کاربرد متفاوت قائل شدن برای یک پدیده است که سازندگان انیمیشن با محوریت قرار دادن یک تکه چوب آن را به نمایش در آورده‌اند. انیمیشن 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣7⃣ ✨ جبهه ادبیات ✨ امروزه ایران و ایرانیان در متن یک جنگ سیاسی- فرهنگی قرار دارند و تمام موجودیت ما در گرو این جنگ است. این جنگ جبهه‌های مختلفی دارد؛ یکی از این جبهه‌ها ادبیات است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣4⃣ ⬇️ بررسی تولیدات انیمیشنی سال های اخیر در چین! ⬇️ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🔻 از کالای چینی تا انیمیشن چینی! 🔻 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media ⬇️🔸⬇️🔸⬇️🔸⬇️
🔻از کالای چینی تا انیمیشن چینی!🔻 🔸صنعت و هنر انیمیشن‌سازی چین از سال‌ها پیش فعالیت خود را شروع کرده است، اما در دهه اخیر و مخصوصاً چند سال گذشته، شاهد رشد آن در عرصه داخلی و بین المللی بوده‌ایم. ⬅️ رشدی که سینمای چین را در رقابت با شرکت‌های انیمیشن‌سازی آمریکایی در جایگاه قابل قبولی قرار می‌دهد. 🔹 تا سال‌ها انیمیشن‌های ژاپنی و آمریکایی و شخصیت‌های این آثار، در میان چینی‌ها محبوبیت داشتند. ⬅️ انیمیشن‌های بسیاری هم با مشارکت چین و آمریکا ساخته شد که معروف‌ترینشان، انیمیشن «پاندای کونگ‌فوکار» بود. 💢 اما این حوزه نیاز به تحول داشت. ❇️ دولت چین تصمیم گرفت تا موانعی را که بر سر راه شکوفایی انیمیشن‌سازی وجود دارد از سر راه بردارد. ⬅️ در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفت از جمله این که پخش انیمیشن‌های خارجی در ساعاتی از روز ممنوع شد و هنرمندان داخلی موظف شدند با بودجه‌ای که در اختیارشان قرار گرفته بود، برای آن ساعت‌های خالی، انیمیشن داخلی تولید کنند. ☑️ این روند ادامه پیدا کرد تا هنرمندان چینی توانستند آثار قابل قبولی در حوزه انیمیشن ارائه دهند؛ 💠 به طوری در سال 1398 انیمیشن «نژا» توانست با شکست انیمیشن آمریکایی و خوش ساخت «زوتوپیا» که عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین را در اختیار داشت، جایگاه پرفروش‌ترین انیمیشن چینی و نیز نهمین فیلم پر فروش جهان را از آن خود کند. 💢 این امر در سال 1399 با انیمیشن خوش ساخت «جیانگ زیا- افسانه آسمانی» تکرار شد و این انیمیشن که از متن فرهنگ اسطوره‌ای و تاریخی چین استخراج شده است، توانست در میان ده فیلم پر فروش دنیا قرار بگیرد. ☑️ این در حالی بود که رتبه اول و دوم جدول پرفروش‌های دنیا نیز به فیلم‌های چینی «هشتصد» و «مردم من، میهن من» اختصاص یافت. ⬅️ به هر حال با رشد اقتصادی‌ای که چین در طی این سال‌ها داشته است و توانسته به یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا تبدیل شود، دور از انتظار نیست که برای کسب سایر وجوه قدرت چون قدرت رسانه‌ای تلاش نماید. 💠 بنابراین با عنایت به این که چین از ظرفیت فرهنگی، تاریخی و تمدنی دیرینه‌تری به نسبت غرب برخوردار است و نیز گستره مخاطبان چینی با توجه به نسبت جمعیتی آنان در دنیا و ارائه مفاهیم فرهنگی، اعتقادی و اسطوره‌ای مشترکی که امکان همراه کردن کشورهای آسیای شرقی را فراهم می‌کند و نیز به پشتوانه تکنولوژی بالای ساخت انیمیشن، فیلم و سایر حوزه‌های رسانه‌ای، شاید در سال‌های نه چندان دور، شاهد جا به جایی قطب‌های سینمایی در دنیا باشیم. ⚠️ در انتها ذکر این نکته لازم است که قصد ما تأیید محتوای تولید شده در این انیمیشن‌ها نیست. ⭕️ چرا که مفاهیمی مانند تناسخ، خلط ثنویت توحیدی و متضاد و مسائلی این چنینی، که از پیام‌های پر تکرار این دست آثار است، در تقابل با باورهای مخاطب مسلمان ایرانی قرار دارد، که صحبت از آن مجالی دیگر را طلب می‌کند؛ ⚠️ اما در این جا بحث بر سر استفاده از قدرت و ظرفیت انیمیشن برای رسیدن به قدرت رسانه‌ای است. 💢 انیمیشن‌های چینی مانند میمون شاه، نژا، مار سفید، جیانگ زیا، تولد دوباره نژا و... انیمیشن‌های خوش ساخت، جذاب و گیرایی هستند که با بهره‌گیری از جلوه‌های بصری، مفاهیم بومی و نیز اسطوره‌ها و افسانه‌های فولکلور چینی را به جهان عرضه می‌کنند و مفاهیم مورد قبول خود را با زبان هنر، جهانی‌سازی می‌کنند و جایگاه یک کشور و یک ملت را در آینده جهان ترسیم می‌کنند. ⬅️⬅️ امری که کار ویژه هنر، هنرمند و رسانه‌های هنری است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣8⃣ ✨قتل و احیای معنوی و عقلانی✨ قتل روحانی از قتل جسمانی مهم‌تر است. قتل عقلانی و معنوی، زشت‌تر و کثیف‌تر از قتل جسمانی است. قتل روحانی و عقلانی کجا اتفاق می‌افتد؟ در سالن سینما، در کتابخانه، وقتی رمان فاسد می‌خواند، در کلاس درس که مزخرفات تحویل می‌دهد. پس روزی هزار قتل مرتکب می‌شویم و نمی‌فهمیم. قبرستان قربانیان این قتل عام‌ها، کل جامعه است با مرده‌هایی عمودی و متحرّک که کسی متوجه قتل نمی‌شود. قتل و احیای معنوی و عقلانی در صحنه هنر است که اتفاق می‌افتد، در تئاتر، سینما، نقاشی، رمان، معماری، گرافیک و... به دست معلم و هنرمند، این قتل‌ها و احیاها صورت می‌گیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣4⃣6⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨کریستوفر نولان؛ هزارتوی روابط✨ 🖌 نویسندگان: دیوید بوردول- کریستین تامپسن 🔸 مترجم: احسان چادگانی 📚 انتشارات: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🔸«کریستوفر نولان»، کارگردان فیلم‌هایی چون بی‌خوابی، یادآوری، حیثیت، تلقین و تنت است که با آثارش توانسته جایگاه خاصی را میان سایر کارگردانان هالیوودی برای خود ایجاد نماید. ⬅️ البته «نولان» موافقان و مخالفانی دارد که یا به تعریف از کارهای او می‌پردازند و یا آثار او را جزء نسخه‌های ضعیف سینما می‌دانند. ✅ به هر حال بررسی آثار او یکی از راه‌های آشنایی با نظرات و شیوه‌های فیلم‌سازی‌اش است. 💬 نویسندگان کتاب «کریستوفر نولان؛ هزارتوی روابط» با تمرکز بر تحلیل آثار «نولان»، در پی پاسخ به این پرسش هستند که فیلم‌های او توانسته به چه عنصری در تاریخ سینمای هنری و استدیویی آمریکا دست یابد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ نولان به گنجینه امکانات بالقوه در روایت، چیزهایی افزوده است. موفقیت‌هایی دو گانه او، هم در ذهن‌گرایی و هم در روایت غیر خطی، حتی در لوگوی شرکت خود او یعنی «سینکاپی» به خوبی نشان داده شده است. این نام مشتق شده از سینکاپ به معنای بی‌هوش شدن است. در لوگویی که بر صفحه ظاهر می‌شود، کلمه سینکاپی از درون یک هزارتوی سیاه و سفید بیرون می‌آید و ظاهر می‌شود و همان هزارتوی روابط را که تولستوی آن را ماهیت هنر می‌دانست، نشان می‌دهد. چنین شکلی برای پیرنگ فیلم‌های نولان نماد مناسبی است؛ پیرنگ‌هایی که لایه‎های زمانی مختلف را به شیوه‌های زیگزاگ و نامعمول درون یکدیگر قرار می‌دهد. 📖 صفحه ۱۰۲ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣7⃣9⃣ ✨بینش مذهبی در هنر✨ بینش‌های مذهبی در هنر عبارت است از شناخت هنر و بهره‌برداری از نبوغ‌های هنر در هدف معقول و تکاملی حیات که رو به ابدیّت و ورود در پیشگاه آفریننده نبوغ‌های هنری و واقعیّت‌ها دارد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
3⃣9⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
4⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
علی اکبر جسمانی.mp3
9.27M
🎙🎧🎙🎧🎙🎧🎙 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🦋🕯🦋🕯🦋🕯🦋🕯 ✨فاضل نظری✨ در راه رسیدن به تو گیرم که بمیرم اصلاً به تو افتاد مسیرم که بمیرم یک قطرۀ آبم که در اندیشۀ دریا افتادم و باید بپذیرم که بمیرم یا چشم بپوش از من و از خویش برانم یا تَنگ در آغوش بگیرم که بمیرم این کوزه ترک خورد، چه جای نگرانی است من ساخته از خاک کویرم که بمیرم خاموش مکن آتش افروخته‌ام را بگذار بمیرم که بمیرم که بمیرم 💐💫💐💫💐💫💐💫💐 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣8⃣0⃣ ابعاد تأثیرگذاری و فرهنگ‌سازی هنرهای نمایشی -بخش سریال و فیلم-خیلی وسیع است و امروز ما به عنوان یک ملتی که چون زنده است، چون حرف دارد، چون احساس هویّت و وجود می‌کند، پس دشمن‌های بزرگی هم دارد، مواجهیم با دشمنی‌هایی از راه‌های مختلف، به شیوه‌های مختلف و از جمله به شیوه استفاده‌های هنری و بیش از همه، هنر نمایش. این نشان می‌دهد که ما به عنوان یک ملت زنده، به عنوان یک مجموعه‌ای که در دنیا حرفی برای گفتن داریم و هدفی داریم، چقدر باید روی مسئله هنرهای نمایشی اهتمام بورزیم و سرمایه‌گذاری مادّی و معنوی کنیم. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣8⃣1⃣ ✨قصّه دینی✨ دین از آن جهت که برای تعالی و تربیت جوامع انسانی نازل شده است، خواه قصّه‌اش، خواه کلمات قصارش، عبادتش، دعا و مناجاتش به هر زبانی که بیان شود، یک پیام خاص الهی دارد که انسان را از پلیدی‌ها و کشش‌های غریزی، مادی، جنسی و مانند آن می‌رهاند و به جاذبه الهی می‌رساند. قصّه اگر این دو کار را کرد، قصّه دینی است. یعنی بشر را از نقص طبیعت‌گرایی برهاند و به جاذبه الهی شدن برساند، این خواه به صورت نثر باشد، خواه به صورت نظم باشد، قصّه دینی است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🎊 🌼 🎊 🌼 🎊 3⃣8⃣ 🍃🌸🍃 عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (سلام‌الله‌علیها) 🍃🌸🍃🌸🍃 جایی که کوه خضر به زحمت بایستد شاعر چگونه پیش تو راحت بایستد 🍃🌸🍃 نزدیک می‌شوم به تو، چیزی نمانده است قلبم از اشتیاق زیارت بایستد 🍃🌸🍃 بانو سلام کاش زمان با همین سلام در آستانه در ساعت بایستد 🍃🌸🍃 و گردش نگاه تو در بین زائران روی من – این فتاده به لکنت – بایستد 🍃🌸🍃 تا فارغ از تمام جهان روح خسته‌ام در محضر شما دو سه رکعت بایستد 🍃🌸🍃 بانو اجازه هست که بار گناه من در کنج صحن این شب خلوت بایستد؟ 🍃🌸🍃 در این حرم هزار هزار آیۀ عذاب هم وزن با یک آیۀ رحمت بایستد 🍃🌸🍃 باید قنوت حاجت بی‌انتهای ما زیر رواق‌های کرامت بایستد 🍃🌸🍃 شیعه به شوق مرقد زهرا به قم رسید طاقت نداشت تا به قیامت بایستد 🍃🌸🍃 آن کس که جای فاطمه در قم نشسته است در روز حشر هم به شفاعت بایستد 🍃🌸🍃 تو خواهر امام غریبی و این غزل با بیت‌هاش در صف بیعت بایستد 🍃🌸🍃 من واژه واژه عطر تو را پخش می‌کنم حتی اگر نسیم ز حرکت بایستد 🍃🌸🍃 این شعر مست تکیه زده بر ضریح تو مستی که روی پاش به زحمت بایستد 🍃🌸🍃 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣6⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
✨🌹 ♦️سگان درنده،چهارپایان رها شده♦️ 🍃امام علی علیه‌السلام🍃 🔸 از اينكه رغبت دنياپرستان به دنيا، و حرصشان بر متاع اندك آن تو را فريفته كند بر حذر باش كه خداوندت از اوضاع دنيا خبر داده، و دنيا هم با احوالاتش تو را از زوال خود آگاه نموده،و زشتي‌هايش را به تو نشان داده. ⬅️ گروه اول ⭕️ همانا اهل دنیا و دنیاپرستان، سگان فریاد کننده و درندگان شکار کننده هستند. که بعضی‌شان بر بعض دیگر فریاد می‌کشند(زوزه می‌کشند) 💢حقیر آنها،عزیزشان را می‌خورد و بزرگش به کوچکش قهر و غلبه می‌کند. ⬅️ گروه دوم ⭕️ گروهی از دنیاداران چهارپایانی مهار شده و دسته‌ای دیگر رها شده‌اند. عقول خودرا گمراه ساختند و به راه نامعلوم قدم نهاده‌اند. 💢 حيوانى چند كه در چراگاه آفت كه قدم در آنجا قرارى ندارد سرگردانند، نه چوپانى كه از آنان نگهدارى نمايد،و نه چراننده ‏اى كه آن ها را بچراند. ⬅️ پایان کار آنان در دنیا ⭕️ دنيا آنان را به راه كورى و ضلالت برده، و ديدگانشان را از ديدن علائم هدايت فرو بسته، در وادى حيرت دنيا سرگردان،و در نعمت ‏هايش غرق، و آن را به عنوان ربّ انتخاب كرده ‏اند، از اين رو دنيا با آنان و آنان با دنيا به بازى پرداخته ‏اند، و آنچه را به دنبال آن است(آخرت)فراموش كرده‏‌اند. 📙 نهج البلاغه 📜 نامه ۳۱ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣8⃣2⃣ ✨سینمای استراتژیک✨ اولین شرط داشتن سینمای استراتژیک،«رسانه»دانستن سینماست. اگر سینما را رسانه ندانیم، بازهم چیزی به نام سینمای استراتژیک متولد نخواهد شد. نگاه استراتژیک یا راهبردی، آینده‌های دور را می‌بیند و ناظر به آن، دست به آفرینش‌های هنری می‌زند. وقتی شما چنین کلان‌نگری‌ای ندارید و همه چیزِ سینمایتان موکول به روزمرگی است، قطعاً سینمای استراتژیک هم نخواهید داشت. معدود آثار استراتژیکی هم که به دلیل همت افراد خاص، در اوضاع خاص و با بودجه‌ای خاص پدید می‌آید، آن‌چنان مورد هجمه و حمله قرار می‌گیرد که مایه عبرت دیگران شود؛ این آینه عبرت، دیگران را اعم از مدیر و عوامل تولید و فیلم‌ساز بر حذر می‌دارد که دیگر به چنین عرصه‌ای ورود نکنند.‌ در این وضعیت هرگز سینمای استراتژیک پا نمی‌گیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣1⃣ 🔰بخش چهل و یکم🔰
1⃣4⃣7⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰