eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
68 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣4️⃣2️⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 ✨کروکودیل ✨Crocodile 🗓 کارگردان: جولیا اوکر ♻ شرکت تولید کننده: Film Bilder 🔸 محصول: آمریکا- 1395 🕛 مدت زمان: 3 دقیقه 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣5️⃣1️⃣ ✨سمبُلیسم✨ هنرمند همواره برای آن که معانی معقول را در قالب محسوسات تنزّل دهد، چاره‌ای ندارد جز آن که به سمبلیسم رو کند و البته سمبلیسم را نباید تنها به معنای سورئالیستی آن گرفت. هر نشانه‌ای سمبل است، خواه با دلالت مستقیم و یا غیر مستقیم، و بیان هنری نیز یعنی بیان معانی از طریق نشانه‌های مناسب. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣5️⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
2⃣4️⃣3️⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨کوبریک به روایت کوبریک ✨Kubrick by Kubrick 📹 کارگردان: گریگری مونرو 🗓 محصول: فرانسه، 1399 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🔸«استنلی کوبریک» یکی از کارگردانان شاخص سینمای هالیوود بود که آثاری چون «2001: ادیسه فضایی»، «درخشش»، «غلاف تمام فلزی»، «چشمان کاملاً بسته» و غیره را در کارنامه حرفه‌ای خود بر جای گذاشته است. ⬅️ مستند «کوبریک به روایت کوبریک» باب آشنایی با این کارگردان را می‌گشاید و از نحوه نگرش او به پدیده‌های اطرافش، اصول او در فیلم‌سازی، تجربه‌های حرفه‌ای کوبریک و غیره سخن می‌گوید. 💬 برای تبیین این امور علاوه بر گفت و گو با عواملی که در ساخت فیلم‌های کوبریک همکاری کرده‌اند، از مصاحبه‌هایی که با کوبریک صورت گرفته است و نیز فیلم‌‌ها و تصاویر آرشیوی، استفاده شده است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌📌📌📌 ✂️ 🔺کوبریک به روایت کوبریک 🔺Kubrick by Kubrick 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣5️⃣2️⃣ ✨روح ابسوردیستی ✨ ادبیات ابسورد به دلیل ترویج مسئولیت‌گریزی و آرمان‌ستیزی و تشدید اتمیسم نفسانی و ایجاد انفعال در مخاطب خود و در عبارتی کوتاه، به دلیل روح ابسوردیستی که در مخاطب ایجاد می‌کند، بیشترین منفعت و نیز سازگاری، پیوند و همسویی را با نظام استکباری سرمایه‌داری اومانیستی جهان و ایدئولوژی نئولیبرالیسم دارد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣4⃣4️⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨پاستاریونی 👤 کارگردان: سهیل موفق 📝 فیلم‌نامه‌نویس: حمزه صالحی 🗓 محصول: ایران، ۱۳۹۷ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🎞 ایجاد حس استقلال در نوجوانان و باورمند کردنشان به این که می‌توانند با تصمیم‌های درست، کارهای مهمی انجام دهند عنصر با ارزشی در ساخت جامعه به حساب می‌آید. انتقال این حس می‌تواند از طریق تماشای یک فیلم صورت گیرد. ⬅️ تلاشی که در فیلم «پاستاریونی» انجام شده، از همین جنس است. 🔸قهرمان اصلی این فیلم، پسر بچه نوجوانی است که امید و انگیزه بالایی دارد و این توانایی را دارد که برای رسیدن به هدف، دیگران را با خود همراه نماید. ♻ فیلم شخصیت‌پردازی قوی‌ای ندارد و ایده اصلی آن نیز در آثار مشابه دیده می‌شود، با این حال سازندگان آن توانسته‌اند، تا حدودی مفهوم خانواده، تلاش برای رسیدن به هدف و ایجاد حس مسئولیت در نوجوانان را با زبان تصویر بیان نمایند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣5️⃣3️⃣ ✨سیرت و صورت هنری✨ محتوای زشت با تکنیک زیبا هنر نیست. هنر ناقص و ضربه خورده است. محتوای زیبا و با تکنیک زشت و ضعیف هم هنر اسلامی نیست. به دلیل این که شما در زبان و ادبیات پیامبران الهی، پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت علیهم السلام وقتی نگاه می‌کنید می‌بینید هم خوب حرف زده‌اند و هم حرف خوب زده‌اند؛ یعنی سیرت و صورت برای آنان مهم بوده است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺تاریخ تحلیلی سینمای آمریکا ۳🔺 ⛔ بر خلاف نگاه برخی که دغدغه هنر در سینما را دارند، سینما اساساً بر اساس هنر آغاز نشد؛ بلکه کاملاً سرمایه‌محور و سرمایه‌سالار بر مبنای دلالی بازار، استثمار بازیگر و کارگردان و نیز مدل‌های مدیریت اجتماعی شکل گرفت. اصول اولیه سینما این بود. 📌 ادامه دارد 〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣4️⃣5️⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨گنجینه خواف✨ 📋 به کوشش: نصر الله صالحی 📚 انتشارات: طهوری 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 📕 مطالعه پیرامون شخصیت‌های تأثیرگذار در تاریخ یکی از وجوه مطالعات تاریخی است. از جمله این شخصیت‌ها در تاریخ معاصر ایران، سید حسن مدرس است. ⏳ زندگی ایشان دوران پر فراز و نشیبی را در بر داشته و دوران تبعید یکی از مقاطع زندگی ایشان است که حدود نه سال از حیات مدرس را شامل می‌شود. ❓بخشی از پاسخ به این پرسش را که در آن دوران چه بر مدرس گذشته و چگونه آن سال‌ها را سپری کرده را می‌توان از میان دست نوشته‌هایی که از ایشان بر جای مانده و حدود شش سال از دوران تبعید را در بر دارد، جست و جو نمود. ❇️ دکتر «نصر الله صالحی» پس از تصحیح و استنساخ این دست نوشته‌ها آنها را در کتاب «گنجینه خواف» تنظیم و منتشر نموده است. 💠 بر مبنای این دست نوشته‌ها کتاب شامل چند بخش است که عبارتند از شرح نحوه گذراندن دوران حبس و ذکر سختی‌ها، شرح جزئیات اعمال عبادی مدرس در تبعید و نیز مجموعه درس‌هایی که مدرس در حبس خطاب به یکی از مأموران اهل فضل ارائه داده است که مطالب آن حول چهار محور خودشناسی، انسان‌شناسی، هستی‌شناسی و خداشناسی است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ (درس ۳۴: لیله ۱۷ بهمن، پنجمین شب) حکمت اصلی خلقت، فیاضیّت حق است و نتیجه فیاضیّت وجود بشر است که صاحب اراده و دارای قابلیّتی است که از تمام عوالم به او رسیده و فیاضیّت تکمیل شده به این که موجبات اسباب ترقی و تنزّل اختیاری او را فراهم نموده است. و در خلقت آدم ابو البشر دو چیز خلق فرموده: یکی قوای حیوانی که آثار آن غضب و شهوت و غیره است و دائماً نفس بشری را به خود تمایل داده امر به نزول می‌نماید. دیگری قوّه مدرکه ملکوتی (عقل کل) است که از عالم فوق تابیده و تابش آن به هر فردی از افراد بشر رسیده تا نفس بشری را متمایل به خود نموده وافر به ترقّی نماید. همچنین انبیا را از نوع خودِ بشر مأمور کرد که افراد بشر را به مقتضیّات وقت جلب و ارشاد کرده متمایل به ترقّی و روحانیّت نماید و نیز، شیطان را به تناسب قوه حیوانی از آتش که وجودش اوسع از سایر عناصر است آفریده و سعه وجودی داده که افراد بشر را اغوا کرده وادار به تنزّل و تمایل به جنبه حیوانیّت نماید. ولی هیچ یک از این موجبات باطنی و ظاهری، بشر را از اراده و اختیار خارج نمی‌نماید تا ترقّی و تنزّل او کاملاً مستند به خود او و خود او علت تامه ترقّی و تنزّل بوده مستحق جزا و انتقام باشد. 📕 گنجینه خواف 📖 صفحه ۱۳۴ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
4⃣5️⃣4️⃣ ✨ترسیم آینده✨ دستگاه هنری و هنرمندِ ایده‌پردازی که می‌تواند مسیر حرکت اجتماعی را تغییر دهد، باید هنرمندی باشد که گویا از آینده‌ها متولد شده است. آینده را لمس و احساس کرده و آمده است تا جامعه را با آن آینده آشنا کند و از وضعیت حال به آینده ببرد. این هنرمند باید تخیّلات اجتماعی را تحریک کند و خیال را به کار گیرد تا بتواند آینده‌ای را که محسوس نیست، ترسیم کند و سپس از طریق این ترسیم، حرکت به سمت آن آینده را عملی کند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media