eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
68 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
2⃣9⃣0⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
👀 🔮 👀 🔮 👀 🔮 👀 Three Goats سه بز کوهی 🗓 کارگردان: Juan Olarte- Léo Brunel 🔸محصول: فرانسه- 1397 🕛 مدت زمان: 40 ثانیه ♻️ شرکت تولید کننده: MoPA 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
5⃣3⃣5⃣ ✨خیال✨ خیال مقیّد به نفس هنرمند است که اگر در بند تعلّقات دنیایی باشد، خیالش نیز جز همین درَکِ اسفل به جای دیگری نخواهد رفت. خیال آزاد نیست و در خاک اعتقادات، تعهّدات و تعلّقات آدمی پرورش می‌یابد. از این رو تخیّل آزاد توّهمی بیش نیست. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣9⃣1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨آگاتا کریستی: صد سال با پوآرو و خانم مارپل ✨Agatha Christie: 100 Years of Poirot and Miss Marple 📹 کارگردان: شان دیویسون 🗓 محصول: انگلستان، 1400 ♻️شرکت تهیه کننده: Honey Bee Films 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 : صد سال با پوآرو و خانم مارپل : 100 Years of Poirot and Miss Marple 💠 «آگاتا کریستی» از نویسندگان انگلیسی است که شهرتش به خاطر نگارش رمان‌هایی در حوزه ادبیات جنایی و کارآگاهی است. ⬅️ او در آثارش یک داستان معمایی را با جزئیات بسیار زیاد می‌پروراند و در این میان کارگاهی که از هوش بالاتری نسبت به اطرافیانش برخوردار است از کنار هم قرار دادن جزئیات، راز معمای قتل را می‌گشاید. ✅ فراگیری و شهرت آثار آگاتا کریستی به دلیل ساخت آثار سریالی و سینمایی‌ای بود که به اقتباس از رمان‌های او شکل گرفت. 💬 مستند «آگاتا کریستی: صد سال با پوآرو و خانم مارپل» با بررسی ده رمان از میان آثار آگاتا کریستی به بررسی رمز و راز شیوه نویسندگی او می‌پردازد و متعاقباً درباره اقتباس‌های سینمایی که از این رمان‌ها صورت گرفته نیز سخن می‌گوید. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌📌📌📌📌 ✂️ 🔺آگاتا کریستی: صد سال با پوآرو و خانم مارپل 🔺Agatha Christie: 100 Years of Poirot and Miss Marple 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
5⃣3⃣6⃣ ✨فرهنگ‌سازی✨ پیش از پیدایش تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای، عمده راه انتقال فرهنگ به مردم از راه گفت‌وگوهای شفاهی، وعظ و مجالس عزاداری بود؛ اما در عصر جدید، چه از آن وقتی که رسانه‌های نوشتاری فراگیر شد و چه از زمانی که رادیو و تلویزیون در دسترس قرار گرفت و جای خود را باز کرد، وظیفه فرهنگ‌سازی و تحقق اهدف فرهنگی بر دوش رسانه‌هاست. نقشی که رسانه‌های دیداری و شنیداری در فرهنگ‌سازی و ساختن جامعه ایفا می‌کنند، هیچ‌ دستگاه فرهنگی دیگری ندارند. این رسانه بزرگ‌ترین دستگاه سازنده فرهنگ کشور است. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣9⃣2⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🎞 🎥 🎞 🎥 🎞 ✨پلت‌فرم ✨Platform 👤 کارگردان: گالدر گازتلو اوروتیا 📝 فیلم‌نامه‌نویس: دیوید دسیلوا- پدرو ریورو 🗓محصول: اسپانیا- 1399 ♻️ شرکت تولید کننده: Basque Films- Mr. Miyagi Films و... 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 🎞 «پلت‌فرم» فیلمی است با نگاه انتقادی به نظام اجتماعی نابرابری که دست ساخته بشر است. ✅ سازندگان فیلم یک ساختار تمثیلی روشن و مشخص را برای روایت داستانشان انتخاب کرده‌اند. ⬅️ نوع معماری فضا، حرکتِ از بالا به پایین سکوی غذا، چینش طبقات فرا دست و فرو دست و جزئیات استعاری و نمادین دیگری که در فیلم گنجانده شده است، نظام طبقاتی سرمایه‌داری، داروینیسم اجتماعی و غیره را به روشنی نشان می‌دهد. 💬 فضای تیره و ابزورد فیلم و پس زمینه پر رنگ خشونت و وحشتی که اتفاقات داستان در آن رقم می‌خورد، به القای این نگاه انتقادی در مخاطب کمک می‌کند. 🔸 البته این فیلم آنتاگونیستی بیشتر بر بازنمایی وضع موجود در اعتراض به نابسامانی‌های آن تأکید دارد و پاسخ قطعی و راه درمان مشخصی برای مسئله‌ای که مطرح می‌کند، ارائه نمی‌دهد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
5⃣3⃣7⃣ ✨نقد درست✨ هر کس یک نوع خودشناسی، هستی‌شناسی و دیگرشناسی دارد. با توجه به این مسأله می‌توان گفت که با هستی‌شناسی و انسان‌شناسی درست به هنر و نقد درست می‌رسیم و در نقطه مقابل آن به سکوت یا نقد نادرست می‌رسیم. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔺تاریخ تحلیلی سینمای آمریکا ۲۶🔺 💢 سینمای امروز ابزار مدیریت فرهنگی و ابزار کنترل جامعه است ⚠️ و این نقش سینما بسیار فراتر از تصور مرسوم در جوامع شرقی است که سینما را تا حد زیادی وسیله تفریح می دانند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_art_media
2⃣9⃣3⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨تنها در کنار هم✨ 📋 نویسنده: شِری تورکِل مترجم: محمد معماریان 📚انتشارات: سوره مهر 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
🔻 📕 کتاب «تنها در کنار هم» نگاهی جامعه‌شناسانه و فلسفی به فناوری و هوش مصنوعی در نسبت با انسان‌ها دارد. ❓ پرسش اصلی نویسنده این است که «چه شد که به اینجا رسیدیم و آیا از این وضعیت خشنودیم یا خیر؟». ⬅️ نویسنده که پیش از این نیز کتاب‌هایی در راستای همین موضوعات تألیف کرده است از این زاویه به پدیده می‌نگرد که رایانه‌ها، فناوری‌های دیجیتال، هوش مصنوعی و در کل زندگی دیجیتالی و زندگی الحاقی، با ما انسان‌ها و طرز فکر ما درباره خودمان و روابطمان و احساس انسان بودنمان چه می‌کنند. ✅ برای رسیدن به پاسخ او در فصول مختلف این کتاب از طریق مشاهدات و تحقیقات میدانی به بررسی روبات‌های انسان‌نما، تجربه‌های شخصی افراد از زندگی دوم، تلقی از انسان‌های بیوسایبورگ و ده‌ها مسئله دیگر در این حوزه می‌پردازد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📌📌📌📌📌📌 ✂️ فناوری، خود را به مثابه معمار صمیمیت‌های ما عرضه می‌کند. فناوری در این دوران جایگزین‌هایی پیشنهاد می‌دهد که واقعیت را فرار ی می‌دهند. تبلیغات زندگی دوم و نیز دنیایی مجازی که در آن آواتار، خانه، خانواده و زندگی اجتماعی می‌سازید، در اصل می‌گوید: «نهایتاً مکانی به وجود آمد تا بدن، دوستان و زندگی‌تان را دوست داشته باشید». در زندگی دوم، بسیاری از مردم به نمایندگی آواتارها، ثروتمندتر از زندگی اولشان هستند و البته جوان‌تر، لاغرتر و خوش‌پوش‌تر. ما محسور ایده روبات‌های اجتماعی هستیم؛ محصولاتی که بسیاری از افراد ابتدا در قالب حیوان‌های خانگی مصنوعی تجربه کرده‌اند. «همسترهای ژوژو» که بهتر از هر حیوان خانگی واقعی دیده می‌شوند. ما می‌شنویم که این روبات‌ها دوست داشتنی‌اند و به توجه ما جواب می‌دهند، نیاز به تمیزکاری ندارند و هرگز نمی‌میرند. فناوری آن گاه اغواگر می‌شود که قابلیت‌هایش هماورد ضعف‌های بشری ما می‌شود. از قضای روز گار ما به واقع ضعیفیم. ما تنهاییم اما از صمیمیت می‌ترسیم. ارتباطات دیجیتال و روبات‌های اجتماعی می‌توانند مصداق توهّم «مصاحبت، بدون دشواری‌های واقعی دوستی» باشند. زندگی شبکه‌ای‌مان به ما امکان می‌دهد که حتی وقتی مرتبطیم، از همدیگر پنهان شویم. ما پیام دادن را به حرف زدن ترجیح می‌دهیم. 📕 تنها در کنار هم 📖 صفحه ۲۶ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media