eitaa logo
دیدبان هنر و رسانه
67 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
195 ویدیو
45 فایل
*دیدبانی هنر و رسانه با بیشتر خواندن و تمرکز بر دانسته‌های مفید* ✅ ارتباط با ما: @Arab1393 ✅اینستاگرام: https://www.instagram.com/didban_art_media
مشاهده در ایتا
دانلود
سریال دل- مشروح یاد داشت.pdf
1.45M
👆متن کامل یادداشت در جست و جوی کورسویی حال خوب را همراه با تصاویر در این فایل مطالعه فرمایید👆 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺📌پیوست یاد داشت بالا🔺 🔶آفتاب آمد دلیل آفتاب 🔴⚠️ آنها حال بد را بازی نمی‌کنند، حال بد را توجیه می‌کنند و تمام قد از آن دفاع می‌کنند 🔴 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
5⃣ ✨بالاتر از بی‌هنری✨ کدام روح، زیبایی را می‌شناسد؟ آن روح که زیباست. روح زیباست که زیبایی را زیبا می‌یابد و روح زشت است که زیبا را زشت و زشت را زیبا می‌بیند و به تدریج با زشتی یکی می‌شود و گاه حتی زیبایی را انکار می‌کند و همه عالم را زشت می‌بیند و بی‌هنری بالاتر از این نمی‌شود. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
✨نسبت قوای وهم، خیال و متخیله✨ 📌ادامه دارد 〰〰〰 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
📚📖📚📖📚📖📚📖📚 ✨مفتون و فیروزه✨ 🖌نویسنده: سعید تشکری 📚 انتشارات نیستان 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
📎📎📎📎📎📎📎 🔻 💠رمانی دو جلدی است که توسط انتشارات نیستان برای نخستین بار در سال 1393 منتشر شد. سعید تشکری که برای نوشتن این کتاب حدود پنج سال وقت گذاشته است، روایتی از سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی را به رشته تحریر در آورده است. البته این روایت در مشهد و قوچان در جریان است. برای ما که عادتمان داده‌اند جریان انقلاب را منحصر در تهران بدانیم، خواندن داستانی که شخصیت‌هایش از قوچان آمده‌اند و در کنار مشهدی‌ها در جریان انقلاب ایفای نقش می‌کنند، امری خجسته است. موضوع دیگر ورود از زاویه نگاه هنرمندان و هنری چون تئاتر به انقلاب است. مفتون، فیروزه، دکتر دانشگر، طیبه عزتی و ... از طریق هنر با جریان انقلاب همراه می‌شوند، به گونه‌ای که می‌توان دغدغه آنها را در یافتن هنر متعهّد به انقلاب و اوضاع و شرایط روز دنبال کرد. نقطه قوت دیگر اثر، پایبندی به واقعیت در عین خلق شخصیت‌های خیالی و روابط میان آنهاست. سید علی خامنه‌ای، شهید هاشمی نژاد، هژبر یزدانی و... شخصیت‌هایی هستند که پا در عالم واقع دارند و سبب تقویت وجهه تاریخی رمان می‌شوند. با توجه به همین روایت تاریخ معاصر، خط تعلیق اصلی کتاب لو رفته است و خواننده می‌داند که ماجرا به بهمن 57 ختم می‌شود، اما ریز داستان‌ها و خط‌ تعلیق‌های فرعی خوانش کتاب را شیرین و جذّاب می‌کند و آن را از زمره یک پژوهش تاریخی صرف خارج می‌کند. متن ساده و روان کتاب از یک سو و قدرت تصویرگری نویسنده (به سبب سبقه تئاتری وی) سبب می‌شود تا خواننده کتاب، به راحتی از پس خواندن دو جلد کتاب قطور برآید و از ادامه خواندن منصرف نشود. داستان با وجود تعدّد شخصیت‌ها، آسان‌خوان است و شخصیت‌ها در گیر و دار داستان گم نمی‌شوند. نه تنها با یک کلاف سر در گم مواجه نیستیم، بلکه ارتباط شخصیت‌ها، جایگاه آنان و سرنوشتشان در داستان مشخص است. نکته دیگری که حائز اهمیت است، صیرورت و شدن شخصیت‌ها در داستان است آنها در جریان آشنایی با انقلاب و اوضاع و شرایط آن روزهای ایران و به خصوص حوادث مشهد، قوچان و... رشد کرده، هر کدام به سهم خود، چون جویی کوچک به رود خروشان انقلاب می‌پیوندند. به قول مفتون: «همه بزرگ شده‌ایم. سرانجام اترک به دریا می‌رسد.» 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
6⃣ ✨کارکرد زیبایی✨ انسان به ارتباط با زیبایی محتاج است. بدون زیبایی، روح در تاریکی و خشونت ماده خسته می‌شود. زندگی کردن در سیطره کمیّات و امتدادهای هم مسیر و یکنواخت نیز روح را در خود می‌فشارد. کار زیبایی با انسان نیز در حقیقت، جلب نظر اوست در جهت گسیختن از کمیّات و پرداختن به کیفیّات، تا حیات او طراوت و معنا پیدا کند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
06-95.jpg
10.43M
🔴 تربیت لیبرالی با باب اسفنجی ⚠️ 👆باب اسفنجی به مخاطب خود چه می آموزد‼️ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
👆پوستر تربیت لیبرالی با باب اسفنجی جهت مطالعه آسان تر، در قالب پی دی اف👇
باب اسفنجیpdf.pdf
5.02M
🔴 تربیت لیبرالی با باب اسفنجی ⚠️ 👆باب اسفنجی به مخاطب خود چه می آموزد‼️ 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
1⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰
🦋🕯🦋🕯🦋🕯🦋🕯 ✨عمان سامانی✨ 🗓 (قرن ۱۴ ه.ق) کیست این پنهان مرا در جان و تن کز زبان من همی گوید سخن؟ این که گوید از لب من راز کیست بنگرید این صاحب آواز کیست؟ در من این سان خود نمایی می‌کند ادّعای آشنایی می‌کند کیست این گویا و شنوا در تنم؟ باورم یارب نیاید کاین منم! متصل‌تر با همه دوری به من از نگه با چشم و از لب با سخن! خوش پریشان با منش گفتارهاست در پریشان گوئیش اسرارهاست گوید او چون شاهدی صاحب جمال حسن خود بیند به سر حدّ کمال از برای خود نُمایی صبح و شام سر برآرد گه ز روزن گه ز بام با خدنگ غمزه صید دل کند دید هرجا طایری بسمل کند گردنی هر جا در آرد در کمند تا نگوید کس اسیرانش کمند لاجرم آن شاهد بالا و پست با کمال دلربایی در الست جلوه‌اش گرمی بازاری نداشت یوسف حسنش خریداری نداشت غمزه‌اش را قابل تیری نبود لایق پیکانش نخجیری نبود عشوه‌اش هرجا کمند انداز گشت گردنی لایق نیامد، بازگشت ما سوی آیینۀ آن رو شدند مظهر آن طلعت دلجو شدند پس جمال خویش در آیینه دید روی زیبا دید و عشق آمد پدید مدتی آن عشق بی نام و نشان بُد معلّق در فضای بیکران دلنشین خویش مأوائی نداشت تا درو منزل کند جایی نداشت بهر منزل بی‌قراری ساز کرد طالبان خویش را آواز کرد چون که یک سر طالبان را جمع ساخت جمله را پروانه، خود را شمع ساخت جلوه‌ای کرد از یمین و از یسار دوزخی و جنّتی کرد آشکار جنّتی خاطر نواز و دل‌فروز دوزخی دشمن گداز و غیر سوز 💐💫💐💫💐💫💐💫💐 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
7⃣ ✨ خود اسلام از اول در یک قالب صد در صد هنری ارائه شده و آن قرآن است. قرآن از لحاظ زبان هنری یک چیز بی‌نظیر و استثنائی است. اهل زبان همه‌شان متّفقند، شعرا، فصحاء، بلغاء و کسانی که در ادبیات و هنر صاحب‌نظرند از اول تا امروز در مقابل اوج هنری قرآن اظهار عجز کرده‌اند. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
8⃣ ✨هجرت هنری✨ ما اگر بتوانیم از راه صحیح بشریت را به سمت هنرمعقول ببریم و نیازهای هنر دوستانه آنها را تأمین کنیم، جامعه دیگر از ما توقّع هنر کاذب ندارد. اگر ما هنر صادق را ارائه کردیم، قطعاً این طور می‌شود. اگر بتوانیم جامعه را به سمت هنر دینی و معقول ببریم آن خلاء پر می‌شود. البته در مرحله انتقال از هنر حسّی به هنر عقلی، از هنر غیر دینی به هنر دینی، یک مقداری فاصله هست. باید این تلفات را تحمل کرد، ولی بنا باید بر این باشد که ما این هجرت و انتقال را داشته باشیم. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
✨عوامل سایش در جبهه فرهنگی خودی 🔺"ما سایش و فرسایش پیدا می کنیم، دل و جان ما در برخورد با حوادث روزمره زندگی، به طور دائم در حال فرسایش است. باید حساب این فرسایش ها را کرد و جبران آن را با وسایل درست پیش بینی نمود."🔺 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
9⃣ ✨جهت سینما✨ اگر سینما را یک ماشین تصور کنیم، انسان غربی ماتریالیست دارد این ماشین را به طرف سراشیبی می‌راند و رو به حضیض است، لذا این ماشین در آنجا روان و راحت راه می‌رود. اما ما باید به سمت قلّه برانیم و طبعاً تلاش و انرژی بیشتری می‌خواهد. به این اعتبار است که به سینما می‌گوییم ابزار قطبی و جهت‌دار. سینما ابزاری نیست که به یک میزان از سهولت یا صعوبت در خدمت دو پیام متفاوت دینی یا غیر دینی قرار بگیرد. 🍃دیدبان هنر و رسانه🍃 @Didban_Art_Media
2⃣ 🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰✳️🔰