مطلب شماره شش (انتخابات و صراط مستقیم) 🔶 هر روز ده بار در نمازهای یومیه از خداوند کریم صراط مستقیم را طلب میکنیم. این نشان میدهد چقدر در صراط مستقیم بودن، مهم و ارزشمند است. خصوصا باید توجه کرد به ثواب و آثار عجیبی که برای سوره حمد در روایات آمده و اینکه معادل بقیه قرآن بلکه مهمتر و سنگینتر از مابقی قرآن دانسته شده است و یکی از مضامین اصلی این سوره، صراط مستقیم است. 🔵 در جاده بودن و مسیر درست را طی کردن، مهمتر از نحوه طی طریق است. افت و خیزها، تند و کند رفتنها، گاهی ایست و سکونها، در سفر رخ میدهد اما اگر در صراط نباشی، سرعت سیر، چیزی جز دوری از مقصد به بار نمیآورد.🔴 بخاطر کاستیها در حکمرانی از قبیل فساد اداری، رانت، برخی ندانم کاریهای مسئولین یا سستیها و تنبلیها که سر از تورم و بیعدالتی و شکاف طبقاتی و مانند ان درمیاورد، برخی از رای دادن منصرف میشوند، اما باید نگاهی کل نگرانه داشت. عدالت، محصول تلاشی یک شبه نیست، برای رسیدن به ان، عزمی ملی با آزمون و خطا، پای کار آمدن همه صاحب نظران و اندیشمندان و فعالان مدنی و البته سالیانی دراز، لازم است. مگر غربیها در تمرین دویست ساله دموکراسی، به کمال مطلوب مردم سالاری رسیده اند؟ هرچند باید به بیعدالتیها اعتراض کرد اما نباید از کل نگری و توجه به اصالت راه غافل بود، همانگونه که افت و خیزها، نباید باعث شود مسافر، مسیر مستقیم را رها کند و راهی دیگر در پیش گیرد.🟠 مشارکت در انتخابات، یعنی در صراط مستقیم ماندن نه تایید کاستیها و نواقص.
مطلب شماره هفت (انتخابات و اهتمام به امور مسلمین) 🔶 ۲۴ اسفند سال 13۵۸ انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی برقرار شد و در آن حدود ۵۲٪ واجدین شرایط رای دادن مشارکت کردند. شش مجلس از ۱۱ مجلس که تا کنون داشته ایم، حدود ۵۰٪ مشارکت را به خود دیده اند. ۴ مجلس با مشارکت حدود ۶۰ درصدی تشکیل شده اند و مجلس یازدهم برای اولین بار، مشارکتی زیر ۵۰٪را تجربه کرد (حدود ۴۲٪). میانگین مشارکت در مجموع این یازده دوره انتخابات مجلس، 54.81 درصد بوده است.
میزان مشارکت انتخاباتی (voter turnout) در انتخابات پارلمانهای اروپا (مجموع کشورهای اروپا) از سال 1979 تا 2014 دائما کاهشی بوده است (کاهشی در حدود 20% یعنی از 62 درصد به 42 درصد) (نگاه کنید به سایت «استاتیستا» statista.com). این روند کاهشی نه تنها در اروپا بلکه یک مساله جهانی است (مرکز داده های بین المللی «آیدیا» در استکهلم idea.int).
از آنجا که تعداد آرا، یک شاخص قطعی برای میزان علاقه شهروندان و مشارکت آنان در فرایندهای سیاسی است، می توان کاهش این علاقه و مشارکت در حوزه امور سیاسی را یک فاکت جهانی و عام البلوی شمرد. این دلایل متعددی میتواند داشته باشد که همچنان به عنوان بحثی مفتوح میان صاحبنظران مطرح است اما اصولا بی رغبتی به مسائل عمومی از ویژگیهای دوران پست مدرن است. وضعیت پست مدرنیته، آکنده از نگرشهای نسبی گرایانه، رویکرد بدبینانه و شکاکانه به حوزه قدرت و حکومت است که افراد را از کنش سیاسی دور نگاه میدارد. فرهنگ و اندیشه که پست مدرن شد، به قول گیبینز و ریمر، آنقدر فاقد انسجام و جامعیت میشود که نمیتواند به پیشبرد یک پروژه سیاسی بیانجامد (کتاب سیاست پست مدرنیته، نشر گام نو، 1381 ص.3). آنچه از گسترش پست مدرنیته برمی آید، نوعی کلبی گری سیاسی، محافظه کاری و فردگرایی است و این، چیزی است که شیوعش در جهان را شاهدیم.
اما اسلام ما را به اهتمام به امور جمعی و اجتماعی راهنمایی میکند. از طریق امام صادق علیه السلام نقل شده است که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله کسی را که به امور مسلمین توجه و اعتنا ندارد، خارج از دایره اسلام برشمرده اند: «مَنْ أَصْبَحَ لاَ يَهْتَمُّ بِأُمُورِ اَلْمُسْلِمِينَ فَلَيْسَ مِنْهُمْ». همه آنها که به ناگزیر در حال و هوای پست مدرن تنفس کرده و میکنند، اما در عین حال «مسلمان» اند، باید توجه داشته باشند که به اقتضای مسلمانیشان، باید در انتخابات شرکت کنند چون بی گمان، رای دادن، یک مصداق «اهتمام به امور مسلمانان» است.
مطلب شماره هشت (انتخابات و حسن ظن) 🔶 فضای فکری و فرهنگی امروز که برخی آنرا فراتجدد یا پستمدرنیسم میخوانند، در سراسر جهان، نگرشی بسیار بدگمان به سیاست و مفاهیم سیاسی ای است که پیش از این، زیبا و دلربا بودند، مثلا عدالت، ازادی، نظم دموکراتیک، مصلحت همگانی و خرد جمعی ... . کسانی که چنین ادعاهایی دارند، چیزی جز قدرت طلبان سرکوبگری نیستند که در پی فریبکاری و ریاکاری با واژگان اخلاقی اند. این نیست مگر بخاطر آنکه مناسبات قدرت مدار و استراتژیهای سلطه گرا زیاد و فراگیر شده است. این روابط، همه چیز از هنر گرفته تا دانش، تکنولوژی، حوزه سلامت و اقتصاد را تحت تاثیر خودش گرفته است (از جمله، رجوع شود به نظریه قدرت میشل فوکو). همه جا قدرت ، گفتمان غالب را دارد و میخواهد انسانهایی یکدست بسازد که همه مطیع و رام و دارای روحیه و علایقی همراستا با صاحبان قدرت باشند. ادمهای پست مدرن با این پیشفرض، کنش سیاسی را بی وجه و بازی در زمین قدرت طلبان می انگارند. این فکر، طبعا جلوی مشارکت در هر امر سیاسی از جمله انتخابات را میگیرد. 🔴 در فقه و اخلاق اسلام، قاعده حسن ظن و "وجوب حمل فعل مسلم بر وجه درست" داریم. در کافی به نقل از امام صادق علیه السلام آمده است که امیرمؤمنان علیه افضل التحیات فرمودند: ضَعْ أَمْرَ أَخِيكَ عَلَى أَحْسَنِهِ حَتَّى يَأْتِيَكَ مَا يَغْلِبُكَ مِنْهُ وَ لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مَحْمِلا. یعنی کار برادرت را به بهترین وجه توجیه کن تا اینکه قرینه و دلیلی به دستتو برسد که بر این توجیه، غلبه کند و به سخنی که از دهان برادرت خارج میشود سوء ظن نداشته باش در حالیکه میتوانی توجیه خوبی از آن به ذهن بیاوری. 🔵 البته در امور مهم و خطیر و بویژه در امور سیاسی کلان، ممکن است اعتماد و حسن ظن، آثار نامطلوب و جبران ناپذیری داشته باشد. ممکن است دست شیادان و منافقان را باز کند و منشا نفوذ اخلال گران شود. ⚫️ در عین حال، از قوت و اطلاقی که در ادله حسن ظن وجود دارد، میتوان نتیجه گرفت که اسلام با فضای بدگمانی و بی اعتمادی پست مدرنیستی همراهی ندارد. باید اتقان کنش سیاسی را در میانه دو اصل کیاست و دقت از یکسو و اعتماد و حسن ظن از سوی دیگر جست.🟠 چهره های شاخص و پیشرو در میان اصولگرایی، بیشترشان این روزها به اموری متهم شده و میشوند. باید با دقت، منابع خبر را پیگیری کرد. حامیان گفتمان اصولگرایی نباید به سرعت و سهولت، اعتماد خود به سران این جریان را از دست بدهند. مطمئن باشید که بی اعتمادی، آنچنان قابل گسترش است که هیچ گاه و تحت هیچ شرایط واقعی، فرد یا افراد قابل اعتمادی نخواهیم یافت و اصولگرایی، تنها یک مفهوم موجود در اذهان من و شما خواهد شد.🟢 در انتخابات شرکت کنیم، اعتماد کنیم، رای بدهیم و منتظر آینده ای باشیم که حاملان والاتر و کارآتری، برای اندیشه اصولگرایی پیدا شود. با انفعال و سرخوردگی و کنار کشیدن، گامی به نفع اصولگرایی برنداشته ایم
هدایت شده از محمدتقی وکیل پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 به این میگن کار رسانه ای تمیز✌🏻
دمشون گرم هر کسی که این کلیپ رو تهیه کرد.👌🏻
من مالک کوروش کمپانی ام ؛شما که بیحجابی مگه شما قانونو رعایت کردی که از من میخوای قانونو رعایت کنم
#وکیل_پور
@Vakilpour_ir
مطلب شماره نه (انتخابات و رجوع به وجدان) 🔶 خیر و شر، حق و باطل، حسن و قبیح و درست و نادرست، در برخی موقعیتها، خلط میشوند زیرا معیارهای تشخیص، متعدد است یا تشخیص مصداق سخت است. از این جهت و با این محک و معیار که می سنجی، حق با الف است اما با معیاری دیگر و از جهتی دیگر، ب برحق است. در موارد زیادی هم، الف و ب، هیچ کدام حق و باطل مطلق نیستند بلکه هر یک به نوبه خود، معجونی از حقها و باطلهاست و این، گزینش و ترجیح را دشوار میکند.
🟠در بسیاری از این دوگانه ها نگاه کل نگر و رجوع به وجدان و فطرت، جواب میدهد. مثلا آیاتی در قرآن کریم هست که در تحیر میان اینکه واقعا خدایی هست یا نه و آیا یک خدا هست یا خدایان متعدد، با یک پرسش، وجدان کافران و مشرکان را بیدار میکند: «و لئن سئلتهم من خلق السموات و الارض لیقولن خلقهن العزیز العلیم» (زخرف 9 و نیز آیات مشابه: عنکبوت 61، زمر 38 و مومنون 85 ...). یک نمونه دیگر، در روایتی درباره غنا (آوازه خوانی) است که امام علیه السلام، به مخاطب نشان میدهد که خودش بالوجدان، بدی و حرمت آن را درک میکند. در وسائل الشیعه، باب ۹۹ از کتاب متاجر، حدیث ۱۳ آمده است که مردی خدمت امام باقر علیه السلام میرسد و درباره حکم «غناء» میپرسد. آن حضرت، به جای پاسخ، از مخاطب می پرسد: «يا فلان إذا ميز الله بين الحق و الباطل فأين يكون الغناء» (وقتی خداوند بین حق و باطل را جدا کند غناء کدام طرف قرار میگیرد؟). فرد سوال کننده جواب میدهد: «در طرف باطل» و آن حضرت میفرماید: «حکیمانه گفتی».
🟡در انتخاب لیستهای حزبی یا افراد، دشواریهای زیادی وجود دارد مثلا ممکن است اطلاعات کاملی از شخصیت، پاکدستی، دانش، مدیر و مدبر بودن و گرایشات آنها نداشته باشیم. شاید حرفهای ضد و نقیض و اخبار متعارضی درباره آنها شنیده باشیم. اینها ما را نسبت به اصل رای دادن یا اینکه به چه کسی رای بدهیم، مردد میکند.
🟣البته که باید در حد توان تحقیق و جستجو کرد و قرائنی برای ترجیح این بر آن پیدا کرد. اما یک نگاه از بالا هم باید داشت. در این زاویه نگاه، به جزئیات کمتر توجه میشود مانند مسائل جاری، بگومگوها، احیانا اتهامهایی که افراد بر هم وارد میکنند یا نقاط سیاه در پیشینه افراد و احزاب. در کل نگری، به مجموع شاکله یک حزب یا مجموع شخصیت یک فرد در صحنه سیاسی کشور، بلکه جهان و تاریخ نظر میشود. در این نظرگاه، هرکس به وجدان و فطرت حق طلب، اخلاقی، دیندار و خداجو مراجعه میکند. فرد از خودش میپرسد مرام و بنیاد فکری این حزب یا نامزد انتخاباتی، در کدام اردوگاه قرار میگیرد، اردوگاه حق، اخلاق، دین و عدالت یا اردوگاه مقابل. از خود میپرسد معنای انتخاب این حزب یا فرد، در روند تاریخ این کشور بلکه جهان چیست. میپرسد آیا رای من با رای رهبر تیزبین و هوشیار انقلاب، همنوا و همراستا است یا خیر. میپرسد اگر رای دهنده، انسان کامل و حق مطلق عجل ... تعالی فرجه الشریف بود، آیا به چنین نامزدی رای میداد و از همه بالاتر، آیا انتخاب کدام فرد و حزب، به رضایت پروردگار نزدیکتر است.
🟢قرآن کریم و اولیای معصومین علیهم السلام، چنین نگاهی را به ما آموخته اند، پس از آن بهره بگیریم، مشروط بر این که ندای فطرت و وجدان را با تعصبات و ملکات فاسده، خاموش نکرده باشیم.
✅دو شاخص کلیدی برای انتخاب اصلح
🔻شاخص برای انتخاب اصلح زیاد است. اما در این متن دو شاخص کاربردی را مطرح می کنم تا از کلی گوئی عبور کنیم. بسیاری از شاخص ها قابل محاسبه نیست. مثل اینکه کاندیدا باید مردم دار باشد. یا کارآمد و متخصص و انقلابی و غیره باشد.
اصراری ندارم ایندو شاخص کافیست اما پیشنهاد می کنم مورد توجه قرار دهید.
🔻ایندو شاخص چیست؟
1️⃣ اول قابل پیشبینی بودن
2️⃣و دوم قابل پیشگیری بودن.
🔻اما ایندو چیست و چه کارکردی دارد؟
🔸قابل پیشبینی بودن یعنی چی؟ یعنی فردی را انتخاب کنید که بتوانید مواضعش را در مواقع حساس از قبل پیشبینی کنید.
🔸قابل پیشگیری یعنی چی؟ یعنی فردی که تشکیلات وکار جمعی را بپذیرد و ساختارشکن و خودرای و متعصب نباشد.
🔻اما ایندو چطور ایجاد می شود و چه اهمیتی دارد؟
1️⃣آدم قابل پیشبینی کسی است که دارای نظام فکری و ذهنی است. این آدم را می توان متناسب با نظام اندیشه ای و سیاسی اش پیش بینی کرد. هم علم دارد و هم نظام اندیشه. ایندو یکی نیستند. علم او جزئی از نظام اندیشه ای اوست.
2️⃣اما فقط همین هم نیست. آدم قابل پیشبینی ادمی است که دارای تجربه است. تجربه یعنی تکرار. تکرار می تواند ابزار محاسبه ذهنی و رفتاری به فرد بدهد.
3️⃣باز هم همین نیست. آدم قابل پیشبینی آدم اخلاقی است. آدم های اخلاقی را می توان پیشبینی کرد که در بزنگاه ها رفتار غیراخلاقی نخواهند داشت.
تا اینجا شد انتخاب نامزدی که قابل پیش بینی است. پس خلاصه علمی بودن و تجربه و نظام اندیشه و اخلاقی بودن را در قابل پیش بینی بودن خلاصه کردیم. یعنی خلاصه همه آن خصائص باید در عمل، خودش را در این ویژگی مشخص نشان دهد.
ببینید چه کسی را می توانید در بزنگاه های سیاسی پیشبینی کنید. طبیعتا اینجا آدمی با تجربه و سابقه یک امتیاز پرقدرت محسوب می شود.
🔻و اما گزاره دوم یعنی قابل پیشگیری. آدم قابل پیشگیری آدمی است که اهل گفت وگو و تعامل است. اهل تنازل از دیدگاه خودش است. اهل کار جمعی و مشارکت است. این اصلا به معنی لابی گری و محافظه کاری و عافیت اندیشی نیست. اتفاقا عین عقلانیت است. یعنی افرادی که حاضرند رفتار جمعی و تشکیلاتی و ساختاری داشته باشند.
به عنوان مثال کسی که اهل وحدت است و برای ائتلاف مدارا می کند این ادم حضورش در مجلس موضوعیت دارد. دقت کنیم که ائتلاف و وحدت به معنی عبور از دیدگاه ها نیست بلکه مدارا برای پیشبرد کارهاست. ضمن اینکه چنین فردی توانائی ایجاد همدلی و وفاق بین مردم را داراست که ابرشاخص کلیدی است.
✅اما ایندو چرا اهمیت دارند؟
1️⃣ما در مجلس به نماینده ای نیاز داریم که شفافیت خودجوش داشته باشد نه فقط با قانون شفافیت شفاف شود. این شفافیت کمک می کند تکلیف با او روشن شود. هم در اراده و هم نظام محاسباتش و هم نظارت بر او. تا اینجا می شود قابل پیشبینی.
2️⃣دوم اینکه نماینده مجلس باید اهل مدارا با نظام حاکمیت و مردم باشد. اهل اجماع نخبگانی و اقبال ملی باشد. چنین نماینده ای باید اهل تعامل باشد. خودرای و متعصب و غیرقابل کنترل نباشد. اهل کار تشکیلاتی و کار مردمی باشد. یعنی با حفظ دیدگاه هایش مدارا کند تا کار جمعی و تشکیلاتی و کار مردمی پیش رود.
جمع ایندو می شود قابل پیشبینی و قابل پیشگیری.
❇️در نهایت اینکه اگر می شناسیم انتخاب کنیم؛ اگر نمی شناسیم به لیست ها و سرلیست ها توجه کنیم. دقت کنیم رجوع به لیست و سرلیست یک امر عقلایی و رجوع به کارشناس این حوزه است.
همشهری
@mahdian_mohsen
🔴 نماز شب بیست و دوم ماه شعبان برای محشور شدن در زمره رسولان الهی
🔵 پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند:
🟡 هركس در شب بيست و دوم ماه شعبان دو رکعت نماز بخواند در هر رکعت حمد یک بار و سوره « قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ» یک بار و سوره « قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ » را پانزده مرتبه بخواند، خداوند متعال نام او را جزو نام صدیقان می نویسد و در روز قیامت در زمره رسولان و در زیر پوشش الهی، محشور می گردد.
📚 وسائل الشیعه ج ۵ ص ۲۳۶
💠 @shefavahajat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ با اختلاف، سمّیترین کلیپهای #جنگ_شناختی
📌چه کردهاند با جامعهی ما؛ و چگونه مرموزانه دستکاری کردند ذهن جوانانمان را، که اینگونه دچار #اسیمیلیشن شدهاند...
#غرب
🧠⚔علوم و جنگ شناختی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه هایی در باره ماه مبارک رمضان🌹🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️سلیطه! #من_خدیجه_ام !
سلیطه ها در برابر خدیجه ای که سرمایه گذار بزرگترین جریان تاریخ بود و بزرگترین سرمایه داران تاریخ نتوانستند علیه اقدام موثر او، موثر باشند.
⁉️زنان سرمایه گذار ما کجا و زنان سرمایه گذار آنها کجا....؟
#حجاب
👇کانال محتوایی نهضت پیشرفت بانوان:
@nehzatepishraft
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙 ذکری که خواندنش هنگام خواب ثواب هزار رکعت نماز دارد
🔹در روایت آمده که هرکس ۳ مرتبه ذکر «یَفْعَلُ اللّٰهُ مَا یَشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ یَحْکُمُ مَا یُرِیدُ بِعِزَّتِهِ؛ انجام دهد خدا هرچه را خواهد به قدرتش و حکم کند هرچه خواهد به عزتش» را بخواند مانند این است که هزار رکعت نماز بهجا آورده باشد.
@Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌دستورالعمل استاد فاطمینیا ره برای شب قدر
👈مستند سخن ایشان این حدیث است:
🟢قالَ أَمِيرُاَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ ابي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهما مَن قَرَأَ مِأةَ آیةٍ مِنَالقُرآنِ مِن أَی القُرآنِ شاءَ ثُمَّ قالَ «یا اللهُ» سَبْعَ مرّاتٍ فَلَو دَعا عَلی صَخرَةٍ لَقَلَعَها إنشاءالله.
🌱 امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیهما می فرمایند : هرکس صد آیه از هر جای قرآن بخواند سپس هفت مرتبه بگوید «یا الله» (و حاجت خود را بخواهد) (اثر اجابت) آن چنان است که اگر دعا بر صخره سخت بخواند به یاری خدا آن را از جای برمیکند.
منابع :
🔶وسائل الشیعة، ج ۴، ص ١١١۴
🔶ثواب الأعمال و عقاب الأعمال , جلد۱ , صفحه۱۰۳
🔺حضرت فرمودند ۱۰۰ آیه از هر جای قرآن که دوست دارید. آیات پیشنهادی ایشان👇
1️⃣یک سوره واقعه ۹۶ آیه
2️⃣ یک سوره توحید ۴ آیه
و آنگاه:
3️⃣هفت مرتبه یا الله
در رأس حاجات، فرج امام زمان و اجابت دعاهای حضرت باشد انشالله
https://eitaa.com/joinchat/816709825C272c588a20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای فتوای #شهید_صدر درمورد جمهوری اسلامی
🔻 شهیدصدر: در خمینی ذوب شوید چون او در اسلام ذوب شده است...
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۱۹ فروردینماه، سالروز شهادت آیتالله سیدمحمدباقر صدر و خواهرشان بنتالهدی صدر درسال ۱۳۵۹
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
کانون فرهنگی مسجد جامع اشتران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متذکر شدن امام زمان(عجلاللهتعالیفرجه) به آیتالله حقشناس به خاطر تبری نکردن در جلسه مخالفین حضرت امام خمینی
(رحمتالله علیهما)
┏━━ °•🖌•°━━┓
@jahad_tabein
┗━━ °•🖌•°━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این خانم مجری میگه این نظام باید سرنگون بشه، چون هر روز که از خواب پا میشیم میبینیم دلار بالا رفته و قیمتها گران شده😳
حالا ببینید مهمان برنامه که خودش هم از منتقدان نظام هست چقدر قشنگ و زیبا و کامل جوابش را میده که اگر با لودر از روش رد میشد اینطور له نمیشد👌👌👌
#نشر_حداکثری
حتما این کلیپ را اونقدر نشر بدین تا به دست تک تک خواهان برعندازی برسه، بلکه سر عقل بیان........
پمپ بنزین بودم...صحبت از حمله به رژیم غاصب شد...طرف میگه اینا حمله میکنن دودش تو چشم ما میره...
#احمق
مثل اینکه طرف میگفت این تله تنشه...
خب این خوده تنشه...
طرف زده دانشمند هستهای تو رو کشته
نخبههای مملکت تو رو رو ترور کرده
#شهید_فخری_زاده
سرداران نظامی تو رو شهید کرده
به کنسولگری (خاک کشور) تو حمله کرده
با واسطه مردمت رو به خاک و خون کشیده
از جهت روانی و رسانهای
از جهت اقتصادی
همه جوره به مردمت داره فشار میاره
اگه نزنی میگه ببین عرضه نداری...ببین الکی گندهبازی درمیاری...
اگه بزنی میگه هزینه داره...دودش میره تو چشم ما...تنش درست نکنید...
واقعاً نمیفهی یا خودتو زدی به نفهمی...چقدر آدم میتونه ذلیل و و حقیر و بزدل و احمق و بیانصاف و کجفهم باشه؟
حاجی دود رو کس دیگه راه انداخته...تنشو کس دیگه درست کرده...
ما وایسیم بزنه نگاش کنیم؟
بگذریم از اینکه غالباً هزینه مقاومت کمتر از سازشه...به تجربه تاریخی...
هی میگه کسی که زور داره باید باهاش کنار بیای...اولا چرا سعی نکنیم قدرتمند بشیم تا باهامون راه بیان...ثانیا الان که جمهوری اسلامی قدرتمند شده چرا باهاش راه نمیای؟...ثالثا کی گفته حتی اگه ذلیل بشیم باید با اونی که زور داره کنار بیاییم...وقتی طرفت سیرمونی نداره...وقتی حد نگه نمیداره...وقتی چیزی نمیخواد ازت باقی بمونه...همینجور پیش بری یا باید بردگیشو کنی یا نابودت میکنه...
بعدم که میزنی...میگه جرئت نکردی خودشو بزنی...وقتی خودشو میزنی...میگه کی گفته خورده...وقتی فیلمشو نشون میدی...میگه فقط تو بیابون خورده تلفات نداشتن...وقتی خودشونم میگن تلفات داشتیم...میگه به جای اینا اقتصادو درست کن...
اذیت نمیشی اینقدر حال بهم زنی؟
بعضیا برا خود تحقیری چند متر زبون دارن...ولی برا خوبیها و نقاط قوّت کر و کور و لال و توجیهگر...
هی میگن تبیین کن...حاجی عالم فهمیدن...تو کشورهای مختلف...بیدینا متوجّه شدن...بعد بعضیا تو ایران نمیخوان بفهمن...
چرا باید معطل اینا بشیم؟
درددل بود...همین.
#سخن
#فلسطین
#حمله_به_یهود
#منافقین
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 علم الوراثة
🔸 فرمود عاقبت برخی از شما این است كه به همان #دوران_كودكی بر می گردید: ﴿وَ مِنْكُمْ مَنْ یرَدُّ إِلی أَرْذَلِ الْعُمُرِ﴾... .
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
👇👇👇👇
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 سخن تکاندهنده آیتالله بروجردی(ره) در واپسین روزهای حیات
🔹 به مناسبت ۱۰ فروردینماه، سالگرد رحلت این مرجع بزرگ
🌹صلوات یا فاتحه خود برای این مرد الهی را میتوانید در اینجا ثبت کنید:
https://fatehe-online.ir/292521
⭕️