eitaa logo
دولت اسلام | ابراهیم نوروزی
265 دنبال‌کننده
11 عکس
6 ویدیو
0 فایل
ابراهیم نوروزی معاون آموزش مرکز بررسی‌های دکترینال (اندیشکده یقین) «مقدمه جامعه اسلامی، تشکیل دولت اسلامی است.» https://t.me/Ebrahim_Nowrouzi ارتباط: @Ebrahimnowrouzi
مشاهده در ایتا
دانلود
توهم حفظ نظام 🔹۱. امام صادق (ع) در حدیثی که مرحوم کلینی در کافی آورده است می‌فرماید: « ندارد کسی که ندارد.» 🔹۲. این روزها که فرایند در دختر و پسر جوان و نوجوان جامعه ما ( تحت تأثیر انقلاب جنسی که گام نهایی آن برای رسیدن به ژوئیسانس در پاییز ۱۴۰۱ برداشته شد) شدت گرفته است، پیامدی جز از این نسل نخواهد داشت. (نسلی که قرار است روزی خودشان پدر و مادر شوند و این نظام و انقلاب را که ثمره خون صدها هزار شهید است به آن‌ها سپرده شود) 🔹۳. امام خامنه‌ای در ۲۱ تیرماه امسال در جمع طلاب حوزه‌های علمیه فرمودند: «قوام نظام (اسلامی) به مردم و قوام مردم هم به ایمانشان است، حفظ نظام اوجب واجبات است بنابراین حفظ ایمان مردم واجب است». این جمله یعنی اگر ایمان مردم از آن‌ها گرفته شود، باید فاتحه نظام اسلامی را بخوانیم. 🔹۴. در تقابل با هجمه گسترده ابلیس و جنود‌ش برای گرفتن ایمان مردم ، آیا ما در نظام اسلامی در کنار ستادها و سازمان‌های مختلف برای بسط مناسک دین ( از قبیل ستاد اقامه نماز، ستاد احیای زکات، سازمان حج و زیارت و ... )، نهادی برای حفظ و عمق‌بخشی ایمان مردم داریم؟ 🔹۵. که پس از نهادینه شدن انقلاب جنسی در ایران در بطن حوادث پاییز ۱۴۰۱، توسط مسئولان نظام به امام جامعه خورانده شد، در واقع کردن امام جامعه در پیش‌برد اهداف خود ( رساندن نظام جمهوری اسلامی به قله حاکمیت دین خدا برای متعالی کردن آحاد جامعه ) بود. ایده جاهلانه حفظ نظام از طریق افزایش مشارکت اجتماعی ناشی از بسط آزادی‌های اجتماعی یک توهم است و این مسئولان متوهم نمی‌دانند نه‌تنها نظام با ایمان‌زدایی مردم ( که پیامد آزادی‌های اجتماعی است ) حفظ نخواهد شد بلکه به سمت فروپاشی خواهد رفت. 🔹۶. روزی یکی از شیعیان از امام صادق پرسید چرا قیام نمی‌کنید، امام در جواب فرمودند: «ما عضد نداریم». امروز نیز در ورای کارهای نمایشی و آمارسازی (به عنوان نمونه، آمارسازی وجود ۳۰ هزار استاد بسیجی در جامعه دانشگاهی کشور) که امام‌خامنه‌ای چند روز پیش در دیدار با بسیجیان متعرض آن شدند، واقع امر این است که امام جامعه عضد ندارد و افرادی نیستند که برای ولی خود ایجاد کنند. @Ebrahim_Nowrouzi
کرم‌های‌ ابریشم‌ در قرارگاه 🔸۱. چهل و سه سال پیش در خرداد ۱۳۵۹ حضرت امام (ره) در ادامه مسیر  برای تشکیل ، بنیان یک نهاد دیگر را گذاشت و آن را ستاد انقلاب فرهنگی نامید. (که چهار سال بعد در آذر ۱۳۶۳ به شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء یافت) 🔸۲. چرایی این نهادسازی را می‌توان در دو جمله زیر از امام جستجو کرد که «اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می‌شود» و « ما از شر رضاخان و محمدرضا خلاص شدیم لکن از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق به این زودی‌ها نجات نخواهیم یافت» 🔸۳. آن حکیم بزرگ با چشم آیت‌بین خود خیلی خوب کرم‌ ابریشم‌هایی که زنبور انگلی علوم غربی با مبنای مادی و غیرتوحیدی در ذهن‌شان تخم‌گذاری کرده بود و دیگر امکان متفاوت اندیشیدن نداشتند را شناخته بود، و بنا داشت نظام را از شر آن‌ها نجات دهد و با اصلاح دانشگاه، مملکت اصلاح شود، اما متأسفانه بعدها همین نهاد و زیرمجموعه‌اش (سازمان سمت) به اعتراف مرحوم حجت‌الاسلام احمدی (رئیس سابق این سازمان) با چاپ ده‌ها میلیون جلد از دانش‌های ذاتا مسموم (۱) عاملی شد برای تربیت افرادی که هر چند به غرب هم نرفته بودند اما در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی به دست خودمان ذهن‌شان را مسموم کنیم. 🔸۴. این روزها که حدود چهل سال از عمر این نهاد می‌گذرد، با نیم نگاهی به وضعیت فعلی محیط‌های علمی و فرهنگی کشور متوجه می‌شویم که متأسفانه نه دانشگاه اصلاح شده و نه از شر تربیت‌یافتگان غرب و شرق نجات پیدا کرده‌ایم و این نهاد نتوانسته رسالت خود را انجام دهد. 🔸۵. دلیل اصلی اختلال در این قرارگاه مرکزی که چند سال پیش نیز امام خامنه‌ای آن را مطرح نمودند(۲) ذهن تخم‌گذاری شده اعضای این شورا است و مادامی که ذهن فرماندهان نیروهای پنج‌گانه قدرت علمی- فرهنگی کشور ( ۱. وزارت‌ فرهنگ ۲. وزارت علوم ۳. وزارت آموزش‌وپرورش ۴. سازمان صداوسیما ۵. سازمان تبلیغات اسلامی ) در حال تغذیه و پرورش تخم‌های زنبور انگلی علوم غیر توحیدی است، علم اسلامی تولید نخواهد شد. و دقیقا به همین دلیل است که چند سال پیش حکیم و حاکم(۳) هم‌زمان گفتند «علم، اسلامی و غیر اسلامی ندارد» و «تولید علم دینی تمنای محال است». ۱- بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با طلاب، ۱۳۸۹/۷/۲۹ ۲- بیانات امام خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان، ۱۳۹۶/۳/۱۷ ۳- تیتر روزنامه سازندگی مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۶ @Ebrahim_Nowrouzi
دموکراسی‌بازی (۱) 🔸۱. بعد از توهین اکانت علی کریمی به شهدای حادثه تروریستی کرمان، فارغ از اکانت‌های فیک، شاهد اهانت اکانت‌های حقیقی داخل کشور (بعضاً کارمند دولت و دانشجو ) به حاج قاسم و شهدای آن حادثه بودیم که البته با پی‌گیری برخی کانال‌های انقلابی خوشبختانه تعدادی از آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند. 🔸۲. آن‌چه مایه تأسف است این هست که صدها برابر این افراد، از روی سکوهای ورزشگاه‌ها از لیدرشان یعنی علی کریمی حمایت می‌کنند، به پرچم فلسطین اهانت می‌کنند، سرودهای مذهبی را هو می‌کنند و ... ولی هیچ‌گاه نه از طرف مردم و نه از طرف مسئولان نظام این رفتارها تقبیح نشده و فردی به مراجع قضایی معرفی نمی‌شود. 🔸۳. خداوند در قرآن خطاب به پیامبر (و ما) می‌گوید که از قواعد کفار تبعیت نکن و با آن‌ها جهاد کبیر کن(۱) ولی متأسفانه چون ما به در تن داده‌ایم، برای بالا بردن ، به رأی افراد فوق‌الذکر و شبیه به این افراد (که ظاهراً هیچ دل‌بستگی به نظام و ارزش‌هایش ندارند) نیاز داریم و مجبوریم به آن‌ها در زمینه‌های مختلف دهیم. ( که آخرینش را سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد) 🔸۴. مطابق با آنچه حضرت امیر (ع) در فرمانش به مالک اشتر نخعی مرقوم داشته است، تکیه‌گاه حکومت اسلامی بدنه مردم است (۲)، لذا اصل که در دهه هفتاد از جانب امام خامنه‌ای مطرح شد و دیروز نیز بر آن تأکید کردند (۳) یک اصل با مبنای دینی و الهی است و ربطی به  دموکراسی غربی ندارد و لذا قواعد خودش را می‌طلبد. 🔸۵. امام خامنه‌ای اخیرا قوام نظام  را به مردم و قوام مردم را به ایمانشان نسبت دادند (۴) و در بیاناتشان در جمع مردم قم نیز به حضور مردم در صحنه تأکید داشتند و یکی از راهبردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه را مأیوس کردن آن‌ها نسبت به آینده دانستند.(۵) 🔸۶. بنابراین آن چیزی که در افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات موثر است حفظ و بسط دو عنصر و (مورد اشاره امام خامنه‌ای در ۱۴ خرداد امسال) در دل مردم است نه روش‌های مبتذل منطبق با قواعد دموکراسی برای داغ کردن تنور انتخابات. ___________________________ (۱) آیه ۵۲ سوره فرقان (۲) نامه ۵۳ نهج‌البلاغه (۳) بیانات در دیدار ائمه جمعه کشور ، ۲۶ دی ۱۴۰۲ (۴) بیانات در دیدار طلاب، ۲۱ تیر ۱۴۰۲ (۵) بیانات در دیدار مردم قم ، ۱۹ دی ۱۴۰۲ @Ebrahim_Nowrouzi
دموکراسی‌بازی (۲) منتخب آن‌ها، مصطفای ما 🔸 از آغاز غیبت کبری تا کنون، بر طبق شواهد و اسناد تاریخی، ۶۱ مرجع عام، زعامت شیعیان جهان را برعهده داشته‌اند. قبل از امام خامنه‌ای و امام خمینی، پنجاه و نهمین زعیم شیعه، آیت‌الله بروجردی است. از شیوه انتخاب افراد این لیست شصت و یک نفره تا قبل از آیت‌الله بروجردی اطلاع خاصی در دسترس نیست ولی در آنچه در مورد ایشان نقل شده است نکته بسیار مهمی وجود دارد و آن این‌که آیت‌الله بروجردی بعد از بازگشت از نجف به قم نمی‌روند و در بروجرد ساکن می‌شوند تا اینکه سال‌ها بعد از وفات شیخ عبدالکریم حائری (بزرگ حوزه قم) و سید ابوالحسن اصفهانی ( زعیم شیعه آن دوران)،  پس از اصرار چندین ساله مردم و علمای بزرگ قم با اکراه حاضر می‌شوند به آن‌جا عزیمت کنند و عهده‌دار این مسئولیت بزرگ شوند. 🔸 حال این فرایند انتخاب را مقایسه کنیم با آنچه ما در این سال‌ها خواسته‌‌ایم مطابق با قواعد دموکراسی غربی در انتخابات‌های مختلف حتی انتخابات مجلس خبرگان اجرا کنیم. 🔸 از سال ۱۳۶۲ که نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد تا ۱۴۰۲ که در آستانه انتخابات ششمین دوره آن هستیم ۴۰ سال می‌گذرد. چهل سالگی دوران پختگی و کامل شدن است، لذا توقع این است که این نهاد و فرایند انتخاب اعضای آن نیز  بعد از چهل سال به یک پختگی نسبی رسیده باشد اما هرچه از تأسیس این نهاد مهم گذشته است، فرایند انتخاب اعضای آن ، بیشتر به انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا با همه جناح‌بازی‌های سیاسی و زد و بندهای اقتصادی و رزومه‌بازی‌های رایج‌شان شبیه است تا ‌انتخاب عده‌ای عالم و مجتهد پا به سن گذاشته و وفادار به انقلاب که وظیفه خطیر و حساس انتخاب رهبر را به عهده دارند. 🔸 پختگی فرایند انتخاب اعضای مجلس خبرگان در این است که این افراد از بین علمای شاخص و برجسته هر قوم و دیاری، مطابق با سنت الهی شوند نه به سبک دموکراسی غربی . 🔹 در انتخاب، فرد (نامزد انتخابات) باید خود را به مردم کند، اما در اصطفی فرد از طرف مردم مورد قرار می‌گیرد (یا به عبارتی دیگر در انتخاب، فرد باید به مردم روی آورد اما در اصطفی مردم به فرد روی می‌آورند.) 🔹 در انتخاب، فرد باید برای برگزیده شدن با دیگران کند، اما در اصطفی فرد شخصا تمایلی به قبول مسئولیت ندارد و لذا اصلاً رقابت بی‌معناست. 🔹در انتخاب، رضایت (و تمایلاتشان) مهم است اما در اصطفی رضایت . 🔹 در انتخاب، مهم است و وعده‌های فرد، اما در اصطفی مهم است و کارنامه فرد. 🔸 اگر مصطفی شدن افراد برای مجالس و شوراهای مختلف محلی و ملی از جمله مجلس شورای اسلامی خیلی از واقعیات فعلی ما فاصله دارد اما حداقل برای مجلس خبرگان رهبری می‌توان به آن فکر کرد. @Ebrahim_Nowrouzi
اگر در ماجرای مردم متوجه شوند که کیست و چه کارکردی دارد، می‌ارزد به همه پولی که مالکش دزدید و برد.
سمفونی کبک‌ها 🔸 میزان مشارکت در انتخابات به میزان انگیزه مردم برای این امر بستگی دارد. انگیزه مردم هم به دو عامل و آن‌ها وابسته است.(همان چیزی که در ۱۴ خرداد امسال امام خامنه‌ای بر آن تأکید کردند و پیش‌رفت ایران را در گرو تقویت این دو عنصر در آحاد جامعه دانستند) 🔸 امام خامنه‌ای اخیرا قوام نظام را به مردم و قوام مردم را به ایمانشان نسبت دادند (۱) و در ضمن یکی از راهبردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه را ناامید کردن آن‌ها نسبت به آینده دانستند(۲). بنابراین علاوه بر مؤمن بودن به متعلقات هفت‌گانه ایمان، تا مردم به این نظام اسلامی و کارآمدی‌اش ایمان نداشته باشند و معتقد نباشند که این نظام آینده خوبی را پیش روی خود و فرزندانشان قرار می‌دهد، انگیزه‌ و علاقه‌ای نیز برای حفظ آن نخواهند داشت. 🔸 از این رو نظام برای حفظ و بقای خود منطقا باید با هر عاملی که این دو عنصر را در آحاد مردم تضعیف کند مقابله نماید. یکی از این عوامل تضعیف‌کننده، رفتار متناقض برخی کارگزاران نظام با ارزش‌‌هایی است که نظام از آن‌ها دم می‌زند و مردم را به آن‌ها فرا می‌خواند. نمی‌شود هم‌زمان با مرگ بر آمریکا و انگلیس گفتن، فرزندانمان دنبال اقامت و تابعیت و تحصیل در این کشورها باشند؛ نمی‌شود هم‌زمان با توصیه به خرید و حمایت از کالای داخلی، اطرافیانمان جهیزیه و سیسمونی خود را از خارج تهیه کنند؛ نمی‌شود از داخل جکوزی ویلای هزارمتری مردم را به ساده‌زیستی و قناعت دعوت کرد و از این قبیل تناقض‌ها. 🔸 بنابراین هرچند در داشتن برخی امکان‌ها برای عموم مردم هیچ ایرادی نیست اما یک کارگزار نظام نباید از آن امکان برخوردار باشد. از این رو نظام باید نسبت به این مسئله حساس بوده و با این موارد برای کارگزارانش، بین حفظ آبروی نظام و آبروی کارگزارش، آبروی خود را ترجیح دهد. نظام باید علیه مسئولی که نمی‌فهمد سفر اطرافیانش به فلان کشور برای خرید و درخواست اقامت پسرش به بهمان کشور برای تحصیل (علاوه بر تهدیدات اطلاعاتی-امنیتی برای کشور) چه ضربه‌ای به ایمان و امید مردم می‌زند (و در پاسخ به مردم می‌گوید مگر سفر رفتن جرم است) اعلام جرم کند و به او بفهماند که وی مسئله را (که از دیدگاه امام جامعه است) دچار چالش کرده است. برخورد با فساد مالی فلان سردار و بهمان مسئول بسیج دانشجویی که تازه به پست و مقام رسیده است که دیگر جای خود دارد. 🔸 اما مادامی که همه نهادهای هسته سخت نظام با هم و هم‌صدا این موارد را انکار و سر خود را چون کبک در برف فرو می‌کنند و به خیال خام خود آن‌چه آن‌ها نبینند و انکار کنند، مردم هم نخواهند دید، نباید از مردم (که به فرموده حضرت امام از مردم حجاز در عهد رسول‌الله بهتر هستند) توقع داشت. ___________ ۱. بیانات در دیدار طلاب، ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ۲. بیانات در دیدار مردم قم ، ۱۹ دی ۱۴۰۲ @Ebrahim_Nowrouzi
از دروازه قرآن تا دروازه‌ی قرآن 🔸 بنای «دروازه قرآن» شیراز نماد یکی از رسوم دینی مردم ایران یعنی «از زیر قرآن رد شدن» در چند صد سال اخیر است. در خیلی از موقعیت‌های دیگر نیز از قرآن برای مبارک شدن یک امر یا مکان استفاده می‌شود. هر چند این موارد، جزء آداب و رسوم پسندیده فرهنگ ماست اما کمترین بهره از قرآن (معجزه پیامبر اسلام و اولین و مطمئن‌ترین منبع فقه) است. 🔸 در ماه رمضانی که گذشت فصل دوم برنامه با پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی از صداوسیما پخش شد. هر چند این برنامه با توجه به معیارهای رسانه‌ای، یک برنامه موفق و درجه یک تلویزیونی است که به اهدافش رسیده و در سطح خود هیچ ایرادی به آن وارد نیست (و اصولاً از یک برنامه تلویزیونی و حتی صداوسیما هم انتظاری بیش از این نباید داشت ) اما اگر بخواهیم به این برنامه و آثارش در سطح کلان بنگریم باید گفت آنچه این برنامه در ناخودآگاه جامعه مذهبی ایران بیش از گذشته برجسته می‌کند پرداختن به دو مقوله و قرآن و احیانا مشهور شدن بدین وسیله است (کلیپ شماره یک) 🔸 اگر صِرف قرآن ز بَر خواندن در چهارده روایت و هفت مقام و به صورت ضربدری و معکوس و ... ، تشکیل و ایجاد می‌شد، کشور مصر با مصطفی اسماعیل و عبدالباسط عبدالصمد و محمد صدیق منشاوی و شحات انور و راغب مصطفی غلوش، می‌بایست خیلی پیش‌تر نه تنها دولت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل می‌دادند بلکه تمدن اسلامی برپا می‌کردند نه اینکه اکنون حامی و همکار آمریکا و اسرائیل در ریختن خون ده‌ها هزار مردم مظلوم فلسطین باشند. بنابراین پرداختن به این موارد نه تنها جامعه را ذره‌ای قرآنی نخواهد کرد بلکه گاهی اوقات وسوسه‌های شیطان کار تا جایی پیش خواهد برد که باید در آنچه می‌شنویم احتیاط کنیم که احیانا مرتکب فعل حرام نشده باشیم. (کلیپ شماره دو) 🔸 معجزه قرآن، مفاهیم آن است و مادامی که قرآن و مفاهیمش را دروازه‌ی (Gateway) نظام‌سازی قرار ندهیم، دولت اسلامی تشکیل نخواهد شد. بنابراین بهره حداقلی از قرآن برای تبرک کردن خانه و به سلامت سفر رفتن و اخیراً جذب مخاطب، شاید برای دورانی که حکومت اسلامی تشکیل نشده بود ایرادی نداشت، اما امام خامنه‌ای در ۲0 بهمن سال ۱۳۶۰ در پیام خود به مناسبت افتتاح اولین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم تأکید می‌کنند: « اما اکنون (که یک نظام اسلامی تأسیس شده است) نوبت آن است که رهنمودها و فرامین قرآن را برای تشکیل نظام اسلامی کامل به کار گیریم و جامعه را کنیم. » @Ebrahim_Nowrouzi