هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 ﮺عظمت مصیبت﮺
🎙 عینصاد
#⃣ #استوری #اربعین #امام_حسین
📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس|
|آپارات| |بله|
🛒 برای سفارش کتابهای استاد کلیک کنید.
•══••@Einsad••══•
از عرفات تا اربعین.pdf
339.4K
🔰 #مقاله
🔳عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (علیهالسلام)
💬 از عرفات تا اربعین...
🍃 وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ ...
🍃 و خون اعماق قلبش را در راه تو بذل کرد، تا بندگانت را از جهالت و سرگردانى گمراهى برهاند...
🖌 استاد عبدالمجید فلسفیان
⚫️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
❇️ اربعین ربیعالقلوب و بهار دلها
کربلا کعبهی عشق است و من اندر احرام
شد در این قبلهی عشّاق دو تا تقصیرم
دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد
چشم من داد از آن آب روان تصویرم
باید این دیده و این دست دهم قربانی
تا که تکمیل شود حج من آنگه میرم .
⚫️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
❇️ اربعین ربیعالقلوب و بهار دلها کربلا کعبهی عشق است و من اندر احرام شد در این قبلهی عشّاق دو ت
✍ استاد عبدالمجید فلسفیان:
✅ اربعین ربیع القلوب و بهار دلها
اربعین میقات موسی(ع) در کوه طور و میقات و میعادگاه تودهها با حسین (ع) در کربلا است. در میقات حاجیان احرام میبندند و بر خود «نفسانیت» و «منیّت» و «خودخواهی» و «خودپرستی» و «خود بینی» را حرام میکنند و « لَبَّيْك» میگویند تا وارد حریم کبریایی شوند و حجّ به جا آورند و بت ها بشکنند و موحد شوند آنگاه به زیارت امام بروند تا حجّشان کامل گردد؛ «تَمَامُ الْحَجِ لِقَاءُ الْإِمَامِ». این لقاء و دیدار در اربعین حاصل میشود آنجا که جابر آنقدر عمر میکند که حامل سلام پیامبر(ص) به امام باقر(ع) میشود و این توفیق را پیدا میکند تا از مدینهالرسول خود را در اربعین به کربلا برساند و « لَبَّيْك» بگوید و حبیبش را صدا کند و مدهوش عشق حسین(ع) گردد و همزمان کاروان سرافراز از شام ستم برگردد و بر مزار حسین(ع) وارد شوند و تجدید پیمان کنند. به شهود برسند و سلام دهند و حجّ خویش را کامل نمایند که حجّ تمامیت اسلام است و آنکه بر محور کعبه توحید نچرخد، مسلمان نمیمیرد و آنکس که اربعین را درک نکند، تشیعش و اسلامش کامل نمیگردد که اربعین علامت و نشان ایمان است یعنی نشان کسی که اسلامش کامل شده و به درجه عالی عشق و ایمان رسیده است و شدت محبت به حق را دارد؛ وَ الَّذينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّه؛ مؤمنین کسانی هستند که شدیدترین عشق را به الله دارند. و همین شدت عشق است که آنها را روانه میقات اربعین ولیالله میکند تا با تمام وجود لَبَّيْك یا حسین(ع) سر دهند و ما واماندگان از کاروان عشق را یاد کنند اگر چه خود باید تقصیر کنند و به اخبات برسند تا حج و زیارت مقبولی داشته باشند و از علمدار کربلا بیاموزند که زبان حالش چنین بود:
کربلا کعبهی عشق است و من اندر احرام
شد در این قبلهی عشّاق دو تا تقصیرم
دست من خورد به آبی که نصیب تو نشد
چشم من داد از آن آب روان تصویرم
باید این دیده و این دست دهم قربانی
تا که تکمیل شود حج من آنگه میرم .
⚫️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#مطالعه و #مباحثه ✳️ مطالعه و مباحثۀ کتابِ «عوامل رشد، رکود، انحطاط» ✍ استاد علی صفایی حائری
#اطلاعیه
ضمن عرض تسلیت بمناسبت اربعین حسینی (علیهالسلام) به استحضار میرساند، با عنایت به اعزام تعدادی از دوستان بزرگوار به عتبات عالیات، جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی (علیهالسلام)، جلسه مطالعه و مباحثه کتاب عوامل رشد، رکود و انحطاط در این هفته برگزار نمیگردد.
💠 esmbook.ir
☘️ @EinSadTehran
🌐Einsadtehran.ir
#آیههای_سبز ۲۰
☘ درك فاصلهها
هنگامى كه احساس مىكنى، بيشتر از اين كه دارى مىتوانى به دست بياورى ديگر آرام نمىگيرى، حركت مىكنى. درك مبهم از نيازها آغازگر جنبش و تلاش توست.
آن روستايى كه به خاطر تنگدستى به شهر آمده و پيش اربابى به كار مشغول شده بود در برابر روزى چند تومان حاضر است كثافت فرزندان ارباب را با دست پاك كند و دعاگو هم باشد، هر چه ثروت ارباب را نشانش بدهى، هيچ گامى برنمىدارد و از دعاگويى هم دستبردار نيست، چرا كه مىبيند در ده نانش به باد رفته بود و آبش در خشكى نشسته بود و امروز روزى ٢٠ تومان هم ذخيره مىكند و در ميان همشهرىهاى ديگر يك سر و گردن هم بالاتر است، امّا اگر برايش بگويى كه فلان ارباب روزى چند بيشتر مىدهد و چه قدر محبّت مىكند و يا برايش بگويى كه بابا خودِ ارباب وقتى از ده آمده بود و از گرد راه رسيده بود، آه نداشت كه با ناله سودا كند. از تو بيچارهتر بود و كار كرده و به اين همه رسيده و ديگر آرام نمىگيرد؛ چون مىفهمد بيشتر از اين مىتواند داشته باشد و مىفهمد ميان آن چه كه دارد و آن چه مىتواند داشته باشد، فاصله است و مىفهمد كه مىتواند اين فاصله را طى كند.
📚 آیههای سبز، صفحه ۴۹.
✍ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#گزیده_کتاب ۴۱
✅ شادی و رنج آدمی
▫️آدمى شادىها و رنجهايى دارد و آدمى درست به اندازهى همان چيزهايى است كه او را خوشحال و يا رنجور مىسازد.
▫️خوشحالى با نعمتها،باموقعيتها، خوشحالىهاى متحول و لرزانى است كه دوام ندارد. امام حسين (عليهالسلام) مىفرماید: جز به اطاعت خوشحالى نداشته باش كه اين طاعت اگر چه همراه رنج باشد، ولى پيچيده به عنايت و لطف اوست و رنجهايش هم جزء پاداشها به حساب مىآيد و خوشحالى دارد.
📚چهلحدیث از امام حسین (علیهالسلام)، ص۱۱۹.
✍ استاد علی صفایی حائری
🍀 @EinSadTehran
🌐Einsadtehran.ir
4_5956065173541226640.mp3
626.2K
📻 #صوت_کوتاه ۲۷
#جهل یا #کفر
✅ مشکل جهل نداریم، مشکل کفر داریم.
🎙 استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
هدایت شده از اطلاعرسانی - عینصاد
🗓 برنامۀ هفتگی
از ۱۰ الی ۱۵ مهرماه
🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض هجری، مسجدالرضا (ع)، طبقه ٣-
💠 لینک کانال واحد خواهران:
@KhaharanEinsadTehran
🔹 هماهنگی مشاورههای روانشناسی و حقوقی:
خانم خالدیان +989226184837
❗️ کلیهی کلاسها با رعایتِ کامل دستورالعملهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی برگزار می گردد.
🍀 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
📲لینک کانال اطلاعرسانی عینصاد
https://eitaa.com/joinchat/1123942497C587bf32e2c
مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
🗓 برنامۀ هفتگی از ۱۰ الی ۱۵ مهرماه 🏫 بزرگراه شهید سلیمانی شرق، خیابان قنبر زاده، خیابان مرتاض
#اطلاعیه
📲لینک کلاس مجازی شرح کتاب «آنگاه که یاری شدی»
https://www.skyroom.online/ch/einsadtehran.ir/angah-ke-yari-shodi
بعد از کلیک بر روی لینک فوق به عنوان میهمان وارد کلاس شوید.
#آیههای_سبز ۲۱
🍀انتظار و آمادگى
اين خاصيت انتظار است كه تو كمبودها را حدس بزنى و براى تأمينش بكوشى و اين خاصيت انتظار است كه تو را به آمادگى و حضورى مىرساند كه مانعها را بشناسى و براى رفعشان برنامه بريزى. شهادت و تقدير خاصيت انتظار است كه بايد جايگزين تظاهر و تفنن بشود، وگرنه...
جوانى به منزل ما آمده بود و در مقام نصيحت مىگفت كه من چند شبى در اين منزل خوابيدهام و بعد به حوزه وارد شدهام و حالا مىخواهم نقطههاى منفى برخورد شما را كه به ديگران هم گفتهام به شما تذكر بدهم.
يكى اينكه در معاشرت با شما آدم به انزوا كشيده مىشود و ذهنيتها و حالتهاى منفى در او به وجود مىآيد. از آن جا كه او مىخواست در مقام نصيحت تذكراتى بدهد، گوش بودم كه لابد توضيحى خواهد آمد، ولى توضيحى نداد. اين بود كه گفتم: من هم براى خودم زشتىها و گناهها و نقطه ضعفهايى را قبول دارم و از آن طرف در صدد هستم كه مصداقهاى اين كلى را بشناسم و در خودم با آن درگير شوم؛ چون من اين كلى را قبول دارم و معتقد به عصمت خودم نيستم. توضيح كلى شما براى من فايدهاى ندارد. بهتر است كه مشخص كنيد و بگوييد در برخورد مثلاً با من يا ديگرى، شما حرفى زديد يا كارى كرديد كه نبايد مىكرديد و اين كار غلط ما را به انزوا كشانيد.
ساكت بود، گفتم: مثلاً با خود شما كه چند شبى را اين جا بودهايد، چه برخورد غلطى وجود داشته كه شما را به ذهنيت كشانده است. گفت: من مبتلا به ذهنيت نشدم، ولى شما وقتى كه آمديد به من گفتيد: آيا فكر كردهاى و آمدهاى يا همين طور راه افتادهاى؟
من با تعجب پرسيدم: آيا همين باعث انزوا و ذهنىگرايى شما شده است؟ گفت: بله... و اين جا بود كه خنديدم و خودش هم خنديد و با احترام به محضرشان عرض كردم، خيلى احمق هستيد. و گفتم: لابد اين هم نقطه ضعف بنده بود كه فحش مىدهم و اهانت مىكنم و عفت كلام ندارم؟!
در حالى كه اين توضيح حالتى است كه در تو وجود دارد و بايد متوجه شوى و بىخود بلندگوى گناهى نباشى كه وجود نداشته است.
هنگامى كه مىخواهى طرف، مبتلا به انزوا و نفرت نشود و گوساله نيايد و گاو نرود، در برخورد با او مىپرسى كه آيا با فكر آمدهاى؟ متهم به ذهنيتبازى مىشوى و متهم به انزوا و رهبانيت. آنجا كه من دارم مىبينم، آدمهاى استخواندارش پس از سالها تحصيل چگونه سردرگم هستند و نمىدانند چه كنند و خسته و رنجور و وازده و سر در لاك شدهاند. آيا نبايد به تازهواردى كه بر اساس جوّ حاكم و يك جريان تند اجتماعى كارش را ول كرده و آمده كه مثلاً عربى بخواند آيا به اين چنين آدمى نبايد بگويم كه چه مىخواهى و چرا با عربى شروع كردهاى؟ و نبايد بگويم كه عربى، تو را به فهم قرآن نمىرساند و بيش از ترجمه به تو ياد نمىدهد و نبايد بگويم كه پيش از عمل، تو بايد فكر و ظرفيت و طرح را داشته باشى؟!
📚 آیههای سبز، ص ۵۰ و ۵۱.
✍ استاد علی صفایی حائری
☘️ @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir
#عکسنوشت
🏴 عرض تسلیت بهمناسبت رحلت رسول اکرم حضرت محمد مصطفی (صلاللهعلیهوآله) و شهادت امام حسن مجتبی (علیهالسلام) و امام رضا (علیهالسلام).
❇️ بدون ولی زندگی محدود و کور است و با او مرگ استمرار و فتح ...
🏴 @EinSadTehran
🌐 Einsadtehran.ir