الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
الرّاضي بِفِعلِ قومٍ كالدّاخِلِ فيهِ مَعَهُم ، وعَلى كُلِّ داخِلٍ في باطِلٍ إثمانِ : إثمُ العَمَلِ بِهِ ، وإثمُ الرِّضا بِهِ .
امام على عليه السلام :
هر كه به كردار عده اى راضى باشد، مانند كسى است كه همراه آنان، آن كار را انجام داده باشد و هر كس به كردار باطلى دست زند او را دو گناه باشد: گناه به جا آوردن آن و گناه راضى بودن به آن.
نهج البلاغة : الحكمة 154.
🌸 سلام صبحتون بخیر و شادی
امروزتون زیبا و پراز دلخوشی
لحظه هاتون سرشار از آرامش
امیدوارم امروز خدا
سرنوشتی دوستداشتنی
زندگی پر از عشـق
روزی فراوان ، لبی خندان
و دلی مهربون براتون رقم بزنه
🌸 دوشنبه تون مهدوی
@Emam_kh
─┅•═༅𖣔•✾❀🌹❀✾•𖣔༅═•┅─
📜 #خطبه1 : ( امام علیه السلام در این سخنرانی از آفرينش آسمان و زمین و آفرینش انسان یاد می کند.)
{قسمت-اول}
1⃣ عجز انسان از شناخت ذات خدا
♦️سپاس خداوندی را که سخنوران از ستودن او عاجزند و حساب گران از شمارش نعمت های او ناتوان و تلاش گران از ادای حق او درمانده اند. خدايی که افکار ژرف انديش، ذات او را درک نمی کنند و دست غوّاصان دريای علوم به او نخواهد رسيد. پروردگاری که برای صفات او حدّ و مرزی وجود ندارد و تعريف کاملی نمی توان يافت و برای خدا وقتی معيّن و سرآمدی مشخّص نمی توان تعيين کرد. مخلوقات را با قدرت خود آفريد و با رحمت خود بادها را به حرکت در آورد و به وسيله کوه ها اضطراب و لرزش زمين را به آرامش تبديل کرد.
2⃣ دين و شناخت خدا
♦️ سرآغازِ دين، خداشناسی است و کمال شناخت خدا باور داشتن او و کمال باور داشتن خدا، شهادت به يگانگی اوست و کمال توحيد «شهادت بر يگانگی خدا» اخلاص و کمال اخلاص، خدا را از صفات مخلوقات جدا کردن است؛ زيرا هر صفتی نشان می دهد که غير از موصوف و هر موصوفی گواهی می دهد که غير از صفت است؛ پس کسی که خدا را با صفت مخلوقات تعريف کند او را به چيزی نزديک کرده و با نزديک کردن خدا به چيزی، دو خدا مطرح شده و با طرح شدن دو خدا، اجزايی برای او تصوّر نموده و با تصوّر اجزا برای خدا او را نشناخته است. و کسی که خدا را نشناسد به سوی او اشاره می کند و هر کس به سوی خدا اشاره کند، او را محدود کرده به شمارش آوَرَد. و آن کس که بگويد «خدا در چيست؟»، او را در چيز ديگری پنداشته است و کسی که بپرسد «خدا بر روی چه چيزی قرار دارد؟»، به تحقيق جايی را خالی از او در نظر گرفته است، در صورتی که خدا همواره بوده و از چيزی به وجود نيامده است. با همه چيز هست، نه اينکه همنشين آنان باشد و با همه چيز فرق دارد نه اينکه از آنان جدا و بيگانه باشد. انجام دهنده همه کارهاست، بدون حرکت و ابزار و وسيله. بيناست حتّی در آن هنگام که پديده ای وجود نداشت، يگانه و تنهاست، زيرا کسی نبوده تا با او اُنس گيرد و يا از فقدانش وحشت کند.
💠در مکتب روح الله:
🔹 اين مقام زن نيست،آنها كه زنها را مىخواهند ملعبه مردان و ملعبه جوانهاى فاسد قرار بدهند خيانتكارند. زنها نبايد گول بخورند؛ زنها گمان نكنند كه اين مقام زن است كه بايد بزك كرده بيرون برود با سرِ باز و لخت! اين مقام زن نيست؛ اين عروسكبازى است نه زن. زن بايد شجاع باشد؛ زن بايد در مقدرات اساسى مملكت دخالت بكند. زن آدمساز است؛ زن مربى انسان است.
صحیفه امام؛ ج6؛ ص301 | قم؛ 13 اسفند 1357
🇮🇷 @Emam_kh
🔴 آشوب های اخير کشور پرده از شبکه نفوذ گستره ای برداشت که سالهاست مهره های خود را در مراکز مختلف چیده است.
حدود ۲۰ سال پیش بعد از فتنه ۸۸ سیامک پورزند در اعترافاتش گفت با بیش از ۱۰۰ هنرمند از کارگردان و نویسنده و شاعر و کاریکاتوریست و...همکاری داشته و از آنان شبکه ساخته است
⚠️ کلینتون وزیر خارجه وقت آمریکا سالها پیش گفت ۵۰۰۰ نفر نیرو در ایران دارند
هزاران هنرمند و سیاسی و روزنامه نگار و سلبریتی و...
⛔️ اینکه هر از چندی یک بخشی بصورت هماهنگ وارد گود فتنه و آشوب میشود
گاهی در فوتبال گاهی در دلار گاهی در تلویزیون گاهی در فضای مجازی گاهی در مطبوعات و....
نشان از شبکه نفوذ هماهنگ و حساب شده ای دارد که از مدتها قبل با هماهنگی کامل با سرویس های جاسوسی دشمن و پول های میلیاردی اهدایی سیا و موساد و عربستان و ارتجاع منطقه صفحه شطرنج خود را چیده است.
🔯 تا سرِ مار زده نشود و این شبکه متلاشی نشود توقع از بین رفتن فتنه و آشوب منطقی نیست!!
✍ احمدی پرتو
🇮🇷 @Emam_kh
♥️ رهبر معظم انقلاب حفظهالله:
🍃 امروز هم 'مستکبران' از "نام" او وحشت دارند از "یاد" او وحشت دارند ببینید در فضای مجازی از اسمش هم میترسند و از تکثیر او 'وحشت' دارند "الگو" یعنی این...
#حاج_قاسم
#لبیک_یا_خامنه_ای
#امام_زمان
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
@Emam_kh
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴پاسخ امام خامنه ای به منتقدان حجاب اجباری درجامعه
«آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید ازدهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئلهی «حجاب اجباری» مطرح میشود؛ معنایش این است که یک عدّهای نادانسته -حالا من میگویم نادانسته؛ انشاءالله نادانسته است- همان خطّی را دنبال میکنند که دشمن با آنهمه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند؛ همان خط را دارند دنبال میکنند؛ در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [میگویند] «امام که فرمودند باید زنها باحجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور اینجور است؟ امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
درمقابل همه منکرات، امام همینجور محکم ایستاد. همان وقت بحث تجارت مشروبات الکلی بود؛ ما درشورای انقلاب بودیم، جلسات مشترکی با دولت داشتیم، همان وقت کسانی بودند که معتقد بودند تجارت مشروبات الکلی برای کشورفایده دارد، ماازاین فایده چطورصرفنظر کنیم؛مایل بودند این تجارت ادامه پیدا بکند، ازبیرون شراب بیاورند.امام قرصومحکم ایستاد؛درمقابل حرام الهی، امام بزرگوارمیایستاد وایستاد؛ این حرام الهی بود...
حرام کوچک وبزرگ ندارد؛آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار درکشور انجام بگیرد.»
96/12/17
@Emam_kh