eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
25.2هزار عکس
16.4هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌﷽‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌ 🔻إن‌ شاء الله همه ما سعی در بهره‌وری از ماه رجب و شعبان و رمضان داشته باشیم. ارتباط ما با هم کم است. ماه رجب، ماه قرآن است. ماه رجب، ماه استغفار است. ماه رجب، ماه سوره توحید است. 🔸 انسان ساخته نمی‌شود مگر دائم مشغول باشد؛ تربیت نمی‌شود مگر دائم مراقبت داشته باشد؛ رشد پیدا نمی‌کند مگر دائم محاسبه داشته باشد؛ حضور پیدا نمی‌کند مگر دائم خودش را در محضر نگه دارد، مراقب نگه دارد، شفاف. 🔹 یک ورزشکار را نگاه کنید، ببینید چه قدر تمرین‌ها را دنبال می‌کند، چرا ما نسبت به این معارف که در اوج قله‌های کمال است، خیلی کار را سرسری بگیریم؟ نمی‌شود. این یک توهّمی بیش نخواهد بود! حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری‌ @Emam_kh
🌷 بوی گل خود به چمن راه‌نما شد 💌 انقلاب مثل هوای بهاریه 😌 جلوی بوی خوش رو میشه گرفت؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌹اَللّٰهُمَّ_عَجِّلْ‌_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💚 ✅  درس هایی از دانشگاه عشق امام حسین ... فوق العاده عالی، حتما بببینید اررش چند بار دیدن و داره 👤 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴وصیت شهیدان «دیدید در وصیّت‌نامه‌های شهدا چقدر درباره‌ی حجاب توصیه شده؛ خب، حجاب یک حکم دینی است؛ این آرمان شهیدان فراموش نشود.» امام خامنه ای ۱۳۹۵/۷/۵ @Emam_kh
🔴علی القحوم، عضو ارشد جنبش انصارالله یمن: حملات آمریکا و انگلیس یک جنگ علنی است و آنها باید منتظر ضربات و پاسخ های یمن باشند؛ بهای حمایت از غزه را هرچقدر که باشد پرداخت می‌کنیم و تا روز پیروزی متوقف نمی‌شویم. 🇮🇷 @Emam_kh
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌹 آیه 35 سوره نساء 🌸 وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَماً مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَماً مِّنْ أَهْلِهَآ إِنْ يُرِيدَآ إِصْلَاحاً يُوَفِّقِ اللَّهُ بَيْنَهُمَآ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلِيماً خَبِيرا ً 🍀 ترجمه: و اگر از جدایى میان آن دو (زن و شوهر) ترس داشتيد، پس داورى از خانواده‏ ى شوهر، و داورى از خانواده ‏ى زن انتخاب کنید. اگر این دو داور قصد اصلاح داشته باشند خداوند میان آن دو داور را به توافق مى ‏رساند، زیرا خداوند، دانا و آگاه است. 🌸 اين آیه، همانند سایر آیات سوره نساء در مدينه نازل شده است. در این آیه، به مسأله بروز اختلاف ميان زن و شوهر اشاره نموده و مى فرمايد: و إن خفتم شقاق بينهما فابعثوا حكما من أهله و حكما من أهلها: و اگر از جدایی میان آن دو ( زن و شوهر ) ترس داشتید، پس داوری از خانواده ی شوهر و داوری از خانواده ی زن انتخاب کنید. کلمه ی شقاق در جایی به کار می رود که یک حقیقت به دو قسمت تقسیم می شود. زن و شوهر یک روح در دو پیکرند. اقدام براى اصلاح ميان زن و شوهر بايد سريع باشد. حرف فاء در جمله فابعثوا براى اقدام سريع است. 🌸 سپس می فرماید: إن يريدا إصلاحا يوفق الله بينهمآ: اگر این دو داور قصد اصلاح داشته باشند، خداوند میان آن دو داور را به توافق می رساند. و برای اینکه به داوران هشدار دهد که حسن نیت داشته باشند در پایان آیه می فرماید: إن الله کان علیما خبیرا: قطعا خداوند دانا و آگاه است. خداوند نیت ها را می داند و از آنها آگاهی دارد. برای اینکه کار به دادگاه عمومی کشیده نشود در دادگاه خانوادگی اختلاف میان زن و شوهر حل شود. این یکی از شاهکارهای دین اسلام محسوب می شود. 🔴 براى رفع اختلاف میان زن و شوهر، و پیشگیرى از وقوع طلاق توسط دو داور در خانواده امتیازاتی مطرح است: 1⃣ داوران، از هردو فامیل باشند تا دلسوزی، تعهّد و خیرخواهى بیشترى داشته ‏باشند. 2⃣ این دادگاه در خانواده ، نیاز به بودجه ندارد. 3⃣ رسیدگى به اختلاف در این دادگاه درون خانواده ، سریع و در کمترین زمان انجام می شود. پرونده و مشكلات كارِ ادارى ندارد. 4⃣ اسرار و علت اختلاف به بیگانگان نمى‏ رسد و مسایل اختلافى در میان خودشان مى ‏ماند. 5⃣ چون داوران از خود فامیلند، مورد اعتماد طرفین مى ‏باشند. براى حل همه مشكلات، انتخاب داور جایز است. حَكمین نمى‏ توانند به طلاق و جدایى حكم كنند، مگر آنكه از طرفین اجازه داشته باشند. 🔹 پيام های آیه35سوره نساء 🔹 ✅ علاج واقعه قبل از وقوع باید كرد. نگرانى از جدایى كافى است تا اقدام به گزینش داوران شود. ✅ زن و مرد در انتخاب داور، حقّ یكسان دارند. ✅ مشكلات مردم را با كمک خود مردم حل كنیم. ✅ همه را باخبر نكنيم و موج ایجاد نكنیم، یک داور براى هر یک كافى است. ✅ همه مسایل را به قاضى و دادگاه نكشانید، خودتان درون‏ گروهى حل كنید. ✅ هرجا سخن از حقّ و حقوق است، طرفین باید حضور داشته باشند. ✅ در انتخاب داور باید به آگاهى، رازدارى و بناى اصلاح آنان توجّه كرد. ✅ هرجا حسن نیّت و بناى اصلاح باشد، توفیق الهى هم سرازیر مى‏ شود. ✅ به عقل و تدبیر خود مغرور نشوید، توفیق را از خداوند بدانید. ✅ باید حسن نیّت داشت، زیرا كه خداوند، به انگیزه‏ هاى همه آگاه است. آیه ۳۵🌹از سوره النساء🌹 وَإِنْ=و اگر خِفْتُمْ= بیم دارید شِقَاقَ=از اختلاف بَيْنِهِمَا= بین آن دو[زن و شوهر] فَابْعَثُوا=پس بفرستید حَكَمًا =داوری مِّنْ أَهْلِهِ= از کسان مرد وَحَكَمًا=م داوری مِّنْ أَهْلِهَا=از کسان زن إِن =اگر يُرِيدَا =بخواهند إِصْلَاحًا=اصلاح را يُوَفِّقِ=سازگاری پدید خواهد آورد اللَّهُ=الله بَيْنَهُمَا =بین آن دو إِنَّ=همانا اللَّهَ =الله كَانَ=است عَلِيمًا=دانای خَبِيرًا=آگاه 🌹🍃🌹🍃🌹
35.mp3
5.98M
آیه ۳۵ از سوره نساء 🌹استاد قرائتی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 چرا انقلاب کردیم؟ | ۱. برقراری حاکمیت اسلام 🎥 مجموعه نماهنگ درباره دلایل قیام ملت ایران ✏️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «نگاه کنید این مسائل تکرار شونده‌ی در فرمایشات امام را پیدا کنید، مبانی انقلاب اینهاست؛ مسئله‌ی مردم، مسئله‌ی استقلال کشور، مسئله‌ی تدین، مسئله‌ی پایبندی به مبانی اسلامی، مسئله‌ی مبارزه با استکبار و با زورگویی، مسئله‌ی فلسطین؛ این مسائلی که زیاد تکرار شده، مسئله‌ی معیشت مردم، مسئله‌ی مستضعفین، رفع فقر؛ مسائل این‌جوری، اینها ستونهای انقلاب است، اینها خطوط اصلی ترسیم کننده‌ی انقلاب است، هندسه‌ی انقلاب را با ترکیب این خطوط میتوانید شما به دست بیاورید.» ۱۳۹۴/۱۱/۱۴ 🇮🇷 🌷 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌹اَللّٰهُمَّ_عَجِّلْ‌_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🇮🇷 @Emam_kh
💠 گوش دادن به موسیقی برای ورزش 💬سوال: اگر گوش کردن به موزیک، باعث علاقه پيدا كردن به كار و ورزش باشه، حكمش چیه؟ ✅ جواب: 🔹 : اگر از نوع موسيقى حرام باشه، در هر صورت حرامه و این دلایل باعث حلال شدنش نمی‌شه. 📚 پی‌نوشت: رهبری اجوبةالاستفتائات، س 1143 و 1157 @Emam_kh
✅🔅پاسخ دقیق مرحوم آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی(ره) به کسانی که از مقابله با مفاسد اجتماعی شانه خالی می‌کنند و میگویند *باید کار فرهنگی بکنیم* ! ((🔺گاهی به گوشمان می خورد که: «باید برای اصلاح جامعه، کار فرهنگی کرد.»  چقدر ظاهر این جمله قشنگ است!! ولی یعنی چه؟ یعنی باید از اعمال ظاهریه دست برداریم؟! اگر منظورشان این است، جواب ما را بدهند که این همه آیات و روایات در باب *امر به معروف و نهی از منکر* ، مربوط به ظاهر است یا مربوط به باطن است؟ امر به معروف و نهی از منکر از اهمّ واجبات در اسلام است. این مربوط به ظاهر است یا باطن؟ اینجا می توانی ما را دور بزنی؟ اینها از اهم واجبات است و جزو اعمال ظاهریه است.   ⭕️ *تنها راه اصلاح خود و جامعه، اصلاح ظاهر است* اصلاح جامعه از اینجاست. ما در فرهنگ اسلام این را داریم و حتی بُعد معرفتی هم همین است، که من فرمایشات استادم امام (رضوان الله تعالی علیه) را خواندم و حتی ایشان فرمودند: سیر معرفتی آن هم به این است. آن کسی که می خواهد سیر باطنی بکند، تا اینها نباشد، نمی تواند سیر کند. چه رسد بخواهیم جامعه را از نظر ظاهر اصلاح بکنیم، که اساساً به ظاهر بستگی دارد. راهی جز این نیست. از همین راه باید وارد شد. امر به معروف و نهی از منکر همه مربوط به ظواهر شریعت است... اینکه ما حتی جرأت نمی کنیم لساناً هم چیزی بگوییم، یک بحث دیگری است. ( البته با رجوع به مباحث گذشته مطرح شده مي توان دريافت كه منظور حضرت آيت الله تهراني از اصلاح ظاهر، ظاهر سازي و رياكاري نيست بلكه مقصود، حفظ ظواهر شريعت است كه در دين امري واجب و محوری است.)    ⭕️ *شانه خالی کردن مسئولین به بهانۀ کار فرهنگی*  حالا یک راه حمل به صحت آن این است که بگوییم عدم معرفت به فرهنگ اسلام است، لذاست که از این حرفها زده می شود. ولی اگر با یک دید عرفی بخواهیم این حرفها را بررسی کنیم، و ریشه یابی بکنیم، ببینیم از دهان چه کسانی در می آید؟ می بینیم از دهان افرادی در می آید که مسئولیت دارند عملاً جامعه را اصلاح بکنند. با اینکه مسئولیت دارد که عملاً جامعه را اصلاح بکند، توپ را در زمین دیگری می اندازد.   ⚠️▪️می گوید: این کار فرهنگی لازم دارد. برویم جلوتر سر از کجا در می آورد؟ چرا شانه خالی می کند؟ هر کس می خواهد باشد، من به شخص کار ندارم. هر کس مسئولیت دارد که جامعه را عملاً اصلاح کند و این را بگوید که «کار، فرهنگی است.» و از عهده خودش خارج بکند، اگر با یک دید عرفی نگاه بکنیم شاید سر از این در بیاورد که می خواهد آن کسانی که مثلا لاابالی هستند از او روگردان نشوند و یک جاهایی که - مثلا فرض کنید در تأیید او  احتیاج به آنها هست - از آنها بهره بگیرد. آدم اگر بخواهد عمیق روی اینها فکر بکند، به اینجا می رسد و الا این حرفها قابل انکار نیست که اصلاح جامعه، از ظاهر شروع می شود. آقا! شرعاً وظیفه تان این است.   ⭕️ *تا سر به سنگ لحد بخورد، باید این آداب ظاهری حفظ بشود* در نتیجه می خواستم این را عرض کنم که در باب تربیت - چه فرد و چه جامعه - باید از ظاهر شروع بشود. نقطه شروع از آنجاست. مؤدب شدن به آداب انسانی و آداب الهی، از اینجاست. این است که روی باطن اثر می گذارد. وقتی هم که اثر گذاشت دستت را روی هم نگذار! بدان که این زائل می شود. تا سر به سنگ لحد بخورد، باید این آداب ظاهری در جامعه حفظ بشود و الا جامعه رو به فساد خواهد رفت. ⭕️ *راه عملی مقدم بر کار فرهنگی است، بلکه زمینه ساز است* لذا مهم همان مطلب گذشته، یعنی مسئله شعور و عمل است. نمی گوییم کار فرهنگی نه! کار فرهنگی باید باشد ولی درجای خودش. و اینکه کار فرهنگی موجب نمی شود که ما از راه عملی بی نیاز بشویم. راه فرهنگی رفتن، ما را بی نیاز نمی کند از راه عملی؛ بلکه راه عملی مقدم است بر آن راه بلکه برای اینکه کار فرهنگی مؤثر واقع بشود، این راه زمینه ساز است.)) 📚 فرازهايي از جلسه سيزدهم درس اخلاق آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني با عنوان "غيرت مؤمن" مورخ 5/3/89 @Emam_kh
🔸امام خمینی(ره):ولایت فقیه برای شما یک هدیه الهی است @Emam_kh
میگن فوتبال سیاسی نیست ولی هزاران تحلیل سیاسی ازش میکشن بیرون ١. تنش های فوتبالی ربطی به روابط دو کشور نداره ما تو اسیا پرتنش ترین بازیا رو با کره جنوبی و هواداراشون داشتیم، باید ازشون بدمون بیاد؟ ٢. اون سالی که داور استرالیایی پولادی رو اخراج کرد و ما حذف شدیم، ما چشم دیدن قهرمانی استرالیا رو نداشتیم (این ربطی به روابط دو ملت و دو کشور ایران و استرالیا داره) ٣. عراقیا سر داور ایرانی حذف شدن، یسریاشون مثه اون دوره ما دوست ندارن ایران بره بالا و این یه حس انتقامی فوتبالیه ۴. اینطور نیست که کانالا دارن بزرگنمایی میکنن و چند تا توییت رو میذارن و میگن ببینید عراقیا دارن چیکار میکنن، این پیج عراقی که فالور بالایی هم داره برای تیم ایران ارزوی موفقیت کرده بود کلی هم لایک خورده ۵. منم میگم «اسمع عراقي»... صرفا کُریِ فوتبالیه، الکی گنده ش نکنید 🇮🇷 @Emam_kh
🔷 استوری زیبا و قابل تامل مداح معروف و انقلابی کشور حاج وحدت یعنی سنی پاس داد و شیعه گل زد👌 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️مثل_شهدا_زندگی_کنیم 👌امربه‌معروف به سبک حاج حسین 🔹پنج سرباز با هم درگیر شدند که در این درگیری نسبت به یک دیگر بی احترامی کردند و هیچ‌کدام کوتاه نمی‌آمد… جلو رفتم گفتم: برید سر کارتون, خجالت بکش، این چه طرز حرف زدنِ… 🔹یک باره شهید حاج حسین از درب حسینیه بیرون آمد؛ تا این صحنه را دید گفت: آقایون من یک سؤال دارم هرکس جواب بده تشویقی می‌دمش… سربازها صداشون قطع شد تک‌تک سلام کردن و احترام نظامی… 🔹گفت آیه شریفه ” وَلا تَنَابَزُوا بِالألْقَابِ ….” کدام سوره است ومعنیش چیه!!!؟؟؟ همه ساکت بودند, یکی‌شان گفت: ببخشید جناب سرهنگ…و زد زیر گریه… 🔹یکی دیگر به لهجه مشهدی گفت: آهان مو مودونم فهمیدوم. معنی آیه را گفت…بقیه شروع کردند ازهمدیگه عذرخواهی و اینکه اشتباه کردیم و منم حیران که روش امربه‌معروف چقدر فرق داره و من کجا و اون کجا…. صدا زد دعایم کنید و رفت…. فردایش هم همه‌شان را یکی دو روز مرخصی تشویقی داد... @Emam_kh
🇮🇷 همه برای ایران 👈آینده کشور و نسل‌ماست که مهمه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌹اَللّٰهُمَّ_عَجِّلْ‌_لِوَلیِّکَ_الفَرَج 🇮🇷 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجةالاسلام والمسلمین وحیدی؛ چهار مقدمه رکنی نماز چیست؟ اگر بعد از نماز بفهمیم رو به قبله نبودیم یا وضو نداشتیم چه باید بکنیم؟ @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رمان واقعی«تجسم شیطان» قسمت_صد_هشتم مراسم تدفین سعید برگزار شد و فتانه که سعید برایش تمام دنیا بود، اینک تبدیل به کسی شده بود که بابت مرگ پسرش، طلبکار عالم و آدم بود. روز هفتم بود و مجلس ترحیم به پا بود و ردیف صندلی های بغل حسینیه صاحب عزاها نشسته بودند که فاطمه متوجه بگو مگویی بین شراره و فتانه شد. فتانه همانطور که چنگال هایش را به شراره نشان میداد گفت: دخترهٔ بی آبرو، تو سعید را کشتی، تو قاتل سعید هستی، لعنت به من و طالع نحسم که تو را برای سعید بیچاره و ناکام لقمه گرفتم و بعد خیره به شراره که با چشم های ریمل کشیده به او نگاه می کرد ادامه داد: پاشو از این مجلس برو بیرون، پاشو دیگه چشمم به چشمت نیافته، شراره سرش را پایین انداخت و شروع به گریه کرد، فاطمه که در مقابل این مظلومیت شراره احساس تکلیف می کرد دست شراره را که بین او و فتانه نشسته بود در دست گرفت و‌گفت: این حرفا را به دل نگیر، فتانه الان داغ دیده است می خواد به هر طریقی خودش را آروم کنه. شراره که موقعیت را برای عرض اندام مناسب دیده بود گفت: فتانه داغداره و من داغدار نیستم؟! فتانه که انگار گوشهایش پیش فاطمه و شراره بود رو به شراره گفت: تو داغداری؟! تو الان توی دلت عروسی داری، سعید بدبخت مگه برای تو شوهر بود؟ اون یه نوکر بی جیره مواجب بود که میباست کار کنه و بریزه تو حلق تو و اون پدر خدانشناست، باعث ورشکستگی نمایشگاه ماشین سعید، بابات بود،پول هایی را که سعید می خواست خونه بخره بابای حروم خور تو از چنگش در آورد و خورد و یه آب هم روش، من که میدونم باعث و بانی آتش سوزی مغازه، مردن ماهی ها و هر چه بدبیاری سعید داشت توبودی توووو... شراره که هر لحظه عصبانی تر میشد و اگر اینطور پیش میرفت مجلس ترحیم به درگیری شدیدی ختم میشد،فاطمه برای جلوگیری از درگیری از جا بلند شد، کنار فتانه رفت و گفت: فتانه جان این حرفا چی هست میزنی؟ مجلس ترحیم هست خوبیت نداره! فتانه که انتظار نداشت فاطمه از شراره طرفداری کند، دندان هایش را بهم سایید و گفت: تو دخالت نکن دخترهٔ نفهم، خبر نداری این مار خوش خط و خال چه نقشه هایی برات کشیده، اینو از من داشته باش، این شراره آخرش زن روح الله میشه و اونوقت وضع تو دیدنی هست.. فاطمه که انگار کاسه آب سردی روی سرش ریخته باشن، برگشت سر جایش و زیر لب گفت: چقدر بی ملاحظه، چرا پای روح الله را وسط میکشی؟! شراره را چه به روح الله... فاطمه در عالم خودش غرق بود و متوجه نشد که زیور دست شراره را گرفت و از مجلس بیرون بردش.. بعد از مجلس هفتم سعید، شراره توی هیچ کدام از مراسم های سعید شرکت نکرد و به نوعی از این خانواده فاصله گرفت ، اما هر وقت فاطمه پیش خانواده شوهرش می رفت، فتانه به او هشدار میداد که مراقب شراره باش و گاهی علنا جلوی همه میگفت که روح الله شراره را عقد می کند ادامه دارد.. 📝به قلم:ط_حسینی بر اساس واقعیت 🌼🍂🌼🍂🌼🍂🌼