eitaa logo
دانشگاه امامت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
511 ویدیو
59 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دانشگاه امامت
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ « أبو بکر بن أَبِي دَارِم» از ائمه و راویان مورد اعتماد نزد اهل سنت است.ذهبی ابتدا در شرح حال او می گوید: 349 - ابْنُ أَبِي دَارِمٍ أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بنُ مُحَمَّدٍ الشِّيْعِيُّ الإِمَامُ، الحَافِظُ، الفَاضِلُ... . (سير أعلام النبلاء ج:15، ص 576) 2️⃣ کسانی که با اصطلاحات رجالی اهل سنت آشنایی مختصر هم داشته باشند می دانند که این سه لقب فوق نشانگر نهایت وثاقت و امانت و مهارت راوی می باشد. 3️⃣ ذهبی به دلیل تعصب کور مذهبی در ادامه شرح احوال «ابن ابی دارم »از جاده انصاف خارج می شود و او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند! 4️⃣ علت این برخورد تند ذهبی روایت زیر بوده: ✍️ «أَنَّ عُمر رفَسَ فَاطِمَة حَتَّى أَسقطتْ محسّناً» عمر بن خطاب به پهلوی فاطمه لگدی محکم زد که بر اثر آن محسن سقط شد. ✅ آیا کسی که تمام عمر خویش عادل، متقی و مورد اعتماد بوده به یک باره تنها با گفتن یک حقیقت که به مذاق برخی خوش نیامده، فاسق و فاجر می شود؟ ✅ چه قانونی است که روایت های ابن ابی دارم در تفسیر و مسائل فقهی و اخلاقی و اصولی مورد قبول و عمل است ولی در ماجرای شهادت دختر پیغمبر (ص) کذب و دروغ ؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ✍️ در زبان عربی «لکز» به معنی ضربه زدن با مشت به سینه و صورت را می گویند: ♦️ «لكز: الوجْ‏ءُ في الصَّدر بجمْع اليد. و كذلك في الحَنَك» 📚 الصحاح ؛ ج‏3 ؛ ص895 ◀️ در «صحیح بخاری» عایشه بعد از بیان ماجرای گم شدن گردنبندش می گوید: ♦️ «... أَقبل أبو بكر فلَكَزنى لَكْزة شديدة و قال حبَسْتِ النّاس فى قِلادة فبى الموت لِمكان رسول اللَّه(ص) و قد أوجعَنى...» 🔸 ابوبکر آمد و ضربه بسیار شدیدی به صورت و سینه من نواخت. و گفت: مردم را به خاطر یک گردنبند معطل کرده ای؟ من به خاطر مکان رسول خدا (ص) نزدیک بود بمیرم و آن مشت به شدت به من صدمه وارد کرد. ✍️ کسی مثل ابوبکر که اینگونه به همسر رسول خدا (ص) در محضر او، با وجود عاطفه شدید پدری، بدون هیچ گونه عذر موجه، در حالی که هیچ غرض سیاسی و مالی و ... نیز وجود ندارد، با مشت محکم صدمه وارد می کند، که نسبت به دختر پیامبر (ص) همین جسارت را نیز بکند. چون: 1️⃣ رسول خدا (ص) از دنیا رفته است. و خبری از او از تنها دخترش نیست. 2️⃣ نه تنها خبری از پدری نیست بلکه عقده ها و حسادت های فراوان نسبت به فاطمه (س) نیز وجود دارد. 3️⃣ ابوبکر برای حمله هم تراشیده است و اتهام تفرقه و ترک حضور در نماز جماعت و ... نیز دارد 4️⃣ سیاسی مثل تسلط بر حکومت و اقتصادی مثل املاک فدک. ✅ توجه به شخصیت روحی و رفتاری ابوبکر و عمر، صحت روایات و گزارشات متعدد تاریخی منابع شیعه و اهل سنت درباره هجوم به خانه حضرت زهرا (س) و شهادت او را، تایید می کند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ «محمّد بن حِبَّانَ البُسْتِيُّ» یکی از بزرگترین مورخین، محدثین، علمای علم رجال، فقها؛ و لغویین اهل سنت و دریایی از علم است. ذهبی در باره او می نویسد: ✍️ الإِمَامُ، العَلاَّمَةُ، الحَافِظُ، المُجَوِّدُ، شَيْخُ خُرَاسَانَ، أَبُو حَاتِمٍ، مُحَمَّدُ بنُ حِبَّانَ ......التَّمِيْمِيُّ الدَّارِمِيُّ البُسْتِيُّ، صَاحبُ الكُتُبِ المَشْهُوْرَةِ..... كَانَ ابْنُ حِبَّانَ مِنْ أَوعيةِ العِلْمِ فِي الفِقْهِ، وَاللُّغةِ، وَالحَدِيْثِ، وَالوعظِ، وَمِنْ عقلاَءِ الرِّجَالِ. 📚 سير أعلام النبلاء ج: 31 ص: 106 2️⃣ یکی از مهمترین آثار او کتاب «الثقات»است. او در این کتاب به فرزندان حضرت علی (ع) از فاطمه زهرا سلام الله (س) اشاره می کند: ✍️ « وَ كانَ لِعلي بنِ أبى طالب خَمسَة و عِشرونَ وَلَدا .مِن الوُلدِ الحَسَن والحُسَينَ و مُحسِن و أم ّكُلثوم الكُبرى و زَينب الكبرى و هؤلاء الخَمسةُ مِن فاطمةَ بِنت رسولِ الله صلّى الله عليه و سلم»👈 برای علی بن ابی طالب(ع) 25 فرزند است.از این فرزندان حسن وحسین و و ام کلثوم کبری و زینب کبری می باشند.این پنج تن از فاطمه دختر پیامبر (ص)هستند. ✅ برادران گرامی اهل سنت چه شناختی از فرزندان پیامبر (ص) از نسل فاطمه زهرا (س) دارند؟ از حضرت (ع) چه می دانند؟ چه زمانی به دنیا آمد؟ چرا و چگونه کشته شد؟ قبر شریفش کجاست؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ یکی از مهم ترین توصیه های دینی دستور به حضور قلب در نماز است. نماز حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت او نیز در بارگاه خداوند افزونی می گیرد و همانند اهل بیت علیهم السلام به انقطاع کامل از غیر از خداوند می رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می افتد و رنگ چهره شان تغییر می کند. 2️⃣ از ویژگی های منافقین در قرآن آن است که نسبت به نماز بی میل هستند. منافقان با ریاکاری در علن ذکر الهی بر زبان دارند ولی در قلب مشغول امور دیگر می باشند و به مادیات و منافع خود می اندیشند.(سوره نساء/142) 3️⃣ روایت زیر در «صحیح بخاری» _صحیح ترین کتب روایی اهل سنت _ در باب« مشغولیت فکری در نماز : تَفَكُّرِ الرَّجُلِ الشَّىْءَ فِى الصَّلاَةِ» است. عمر به عنوان خلیفه دوم می گوید: ♦️ «... إِنِّى لأُجَهِّزُ جَيْشِى وَأَنَا فِى الصَّلاَةِ» 🔸 من همانا (در فکر) تجهیز سپاهیان هستم در حالی که در نماز هستم. 4️⃣ آیا این مشغولیت فکری با حضور در محضر خداوند و درک عظمت الهی و خضوع و خشوع سازگار است؟ این بی میلی در نماز علامت چیست؟ به قول «رودکی» شاعر بزرگ: ✅ روی به محراب نهادن چه سود؟// دل به بخارا و بتان طراز ✅ ایزد ما وسوسه عاشقی// از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ عبارت بدون تحریف از مسند احمد بن حنبل: ✍️ « أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَرَادَ أَنْ يَرْجُمَ مَجْنُونَةً فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ مَا لَكَ ذَلِكَ قَالَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ رُفِعَ الْقَلَمُ عَنْ ثَلَاثَةٍ عَنْ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ وَعَنْ الطِّفْلِ حَتَّى يَحْتَلِمَ وَعَنْ الْمَجْنُونِ حَتَّى يَبْرَأَ أَوْ يَعْقِلَ فَأَدْرَأَ عَنْهَا عُمَرُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ» 2️⃣ عبارت تحریف شده صحیح بخاری: ✍️ « وَقَالَ عَلِىٌّ لِعُمَرَ أَمَا عَلِمْتَ أَنَّ الْقَلَمَ رُفِعَ عَنِ الْمَجْنُونِ حَتَّى يُفِيقَ ، وَعَنِ الصَّبِىِّ حَتَّى يُدْرِكَ ، وَعَنِ النَّائِمِ حَتَّى يَسْتَيْقِظَ » 3️⃣ بخاری با زیرکی با حذف « أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ أَرَادَ أَنْ يَرْجُمَ مَجْنُونَةً » در صدد پوشاندن جهالت خلیفه دوم نسبت به حکم سنگسار زن دیوانه بوده است! ✅کدام انسان عاقلی، زن دیوانه حامله را سنگسار می کند؟ قضاوت عمر بن خطاب مخالف قرآن و سنت و عقل و فطرت و اجماع است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ وحدت امت اسلامی از مهمترین آموخته های قرآن و سنت نبوی است. دشمنان اسلام از ابتدا سعی در ایجاد تفرقه میان صفوف مسلمین داشته اند. 2️⃣ یکی از اصلی ترین محور های وحدت (بلکه تنها محور) امت اسلامی «امامت و ولایت معصوم» است. از نظر اهل بیت (ع) شناخت امام هر عصر آنقدر مهم است که هر گونه قصور و تقصیر در آن باعث گمراهی و مرگ جاهلی است. عقل در تبعیت مطلق از انسان معصوم هیچ قبح و اشکالی نمی بیند. 3️⃣ از نظر اهل سنت نیز «امامت» محور وحدت امت اسلام است به گونه ای که روایت قطعی در صحیحین آمده که: ✍️ «مَنْ رَأَى مِنْ أَمِيرِهِ شَيْئًا يَكْرَهُهُ فَلْيَصْبِرْ عَلَيْهِ ، فَإِنَّهُ مَنْ فَارَقَ الْجَمَاعَةَ شِبْرًا فَمَاتَ ، إِلاَّ مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً » 👈هر کس از امیر خویش خطایی دید که او را خوش نیامد باید صبر کند. زیرا هر کس حتی یک وجب از جماعت جدا شود و مرگ او فرا رسد به مرگ جاهلی(شرک و گمراهی) مرده است. (تصویر بالا) 4️⃣ از مسلمات تاریخ اسلام خروج سردمداران جمل و معاویه و خوارج بر علیه خلیفه و امام وقت می باشد لذا آنها به مرگ جاهلی از دنیا رفته اند. ✅ اهل سنت با دوری از «امامت معصومین» به ناچار تحت بیرق امامت غیر معصومین قرار می گیرند. آنها حق اعتراض ضدّ یزید ها و .. را ندارند! ولی در مقابل الگوی حماسه حسینی تا ظهور منجی جهانی، در رگ های شیعیان جاری است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ 1️⃣ اسلام نوپا بعد از وفات رسول خدا (ص) انحرافات بزرگی پیدا کرد. جریان نفاق با طراحی کودتای سقیفه مانع اساسی در دین اسلام ایجاد کرد. 2️⃣ رسول گرامی اسلام بارها خطر دنیا طلبی را هشدار داد. دنیاطلبان گرگ هایی در لباس گوسفند هستند که برای رسیدن به مطامع دنیوی خود از لباس و نقاب دین استفاده می کنند. 3️⃣ دنیا طلبی، کار جامعه اسلامی را به آن جایی رساند که عاشورا اتفاق رخ داد. نوامیس مسلمانان در شهر مدینه _در جنایت حرّة _هتک و خانه خدا با نجاست به آتش کشیده شد! 4️⃣ «ابوبرزه اسلمی» یکی از صحابی رسول خدا (ص) به توصیف وضعیت آن روز جامعه اسلامی می پردازد که در شام عبید الله بن زیاد و مروان بن حکم صاحب اختیار مسلمین شده اند. در مدینه عبدالله بن زبیر بر قدرت نشسته است. قرّاء (اشاره به خوارج) در بصره تحرکاتی دارند در حالی که: ♦️ «... وهذه الدنيا التي أفسدت بينكم إن ذاك الذي بالشأم والله إن يقاتل إلا على الدنيا وإن هؤلاء الذين بين أظهركم والله إن يقاتلون إلا على الدنيا وإن ذاك الذي بمكة والله إن يقاتل إلا على الدنيا...»(تصویر بالا از صحیح بخاری) 🔸 دنیاگرایی بین مسلمانان فساد ایجاد کرده است. به خدا قسم مروان و عبیدالله فقط برای دنیاطلبی جنگ می کنند. قراء که در بصره هستند نیز به خدا قسم برای دنیا می جنگند. آن فردی که در مکه است( عبدالله بن زبیر) به خدا قسم فقط برای دنیا جنگ می کند! ✅ اهل سنت چگونه دین خود را از دنیاطلبان می گیرند؟ دنیاطلبانی که رسیدن به ریاست دنیوی خون هزاران مسلمان را ریخته اند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄ ✍ خداوند از رگ گردن به ما نزدیکتر است پس چرا توسل می کنیم؟؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ کعب الاحبار از علمای بزرگ یهود بود که در زمان خلیفه دوم مسلمان شد. او از قصه پردازانی بود که با اجازه خلفا در مساجد داستان سرایی می کرد. 2️⃣ عبارت از سیر اعلام النبلاء ذهبی: ♦️ «... قال يزيد بن هارون: سمعت شعبة يقول: كان أبو هريرة يدلس . قلت: تدليس الصحابة كثير، ولا عيب فيه ...» 🔸 شعبه ( از ائمه حدیث و رجالیون اهل سنت) می گفت: ابوهریره (در نقل روایت) تدلیس می کرد. ذهبی(برای رفع اتهام از ابوهریره) می گوید: تدلیس صحابه زیاد است و عیبی ندارد زیرا همه صحابه عادل هستند. 2️⃣ عبارت از تاریخ ابن کثیر: ♦️ « ... وقال يزيد بن هارون سمعت شعبة يقول أبو هريرة كان يدلس أى يروى ما سمعه من كعب وما سمعه من رسول الله ص ولا يميز هذا من هذا ذكره ابن عساكر ....» 🔸 « از شعبه شنیدم که می گفت: ابوهریره در نقل روایت تدلیس و حقه بازی می کرد! او آنچه را که از کعب الاحبار و رسول خدا (ص) شنیده بود به جای همدیگر نقل می کرد.( سخن کعب الاحبار را به پیامبر (ص) نسبت می داد) این را ابن عساکر گفته است. ✅ چرا علمای اهل سنت همانند ذهبی، برای پوشاندن و حقه بازی ابوهریره، خود به دیگر اقدام کرده اند؟ چرا به جای پذیرش حقیقت در دریای ظلمات غوطه ور هستند؟ «ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْض»‏ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «عبدالملک بن مروان» از خلفای اموی است که پدرانش مورد لعن رسول خدا (ص) بودند. او در نزد اهل سنت یکی از خلفای 12 گانه نام برده شده است. 2️⃣ او زمانی که به خلافت رسید قرآن را به کنار نهاد و گفت: «هذا آخر العهد بك» این آخرین عهد و دیدار من با تو بود! 3️⃣ زمانی که یزید فاسق به مکه حمله کرد او ابراز ناراحتی نمود ولی زمانی که خود به حکومت رسید، حجاج بن یوسف ثقفی را با لشگری انبوه به جنگ با اهل مکه فرستاد. 4️⃣ «ذهبی» عالم بزرگ اهل سنت، حجاج را « وكان الحجاج من ذنوبه» تنها یکی از گناهان عبدالملک می داند! به گفته او حجاج فردی ناصبی، خبیث، بسیار ظالم، قاتل و خونریز است که خانه خدا را با منجنیق تخریب کرد! 5️⃣ عبدالملک در مسجد دمشق در کنار ام درداء می نشست. این زن روزی به عبدالملک گفت: ♦️ «... بلغني أنك شربت الطلاء بعد النسك والعبادة ! ...» به من گفته اند که تو بعد از آنکه اهل مناسک و عبادت بودی، اکنون شراب و خمر می نوشی؟ او در پاسخ گفت: ♦️ «... فقال: إني والله، والدماء...» ( شراب که می نوشم هیچ بلکه بالاتر) به خدا قسم خون ها را سر می کشم! ✅ اندکی شعور و عقل کافی است که انسان دین خود را از نگیرد. و در عوض از عترت رسول خدا (ص) که خون خود را دادند اطاعت کند. 🔴 انتخاب با شما خون آشام یا امام (ع) شهید کربلا ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ تفسیر آیه « إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى‏...» و رد استدلال وهابیت برای انکار توسل ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «مروان بن حکم» در نزد اهل سنت از اصحاب پیامبر (ص) و از خلفای اموی است. اهل سنت گفته های او را در امور دینی قبول دارند و بدان عمل می کنند. 2️⃣ مروان کسی است که امیرالمومنین (ع) را علنا در منابر سبّ و لعن می نمود. او و پدرش ملعون و رانده شده پیامبر خدا (ص) بودند. 3️⃣ در ماجرای قتل عثمان، عائشه، طلحه و زبیر و ... نقش کلیدی بر عهده داشتند. طلحه در نزد اهل سنت از صحابه بزرگ و اهل بهشت است. مروان در جنگ جمل از فرصت استفاده کرد و: ♦️«...أن مروان بن الحكم رأى طلحة في الخيل فقال هذا أعان على عثمان فرماه بسهم في ركبته فما زال الدم يسيح حتى مات...» 🔸 مروان طلحه را در لشگر دید و گفت: این کسی است که در کشتن عثمان نقش داشت. سپس تیری به ران او زد. طلحه از شدت خونریزی از دنیا رفت. 🔴 اسناد این روایت متعدد و صحیح است.(رک: تصویر فوق) 4️⃣ بر اساس آیات قرآن هر کس مومنی را متعمدا بکشد برای همیشه در جهنم است و مشمول غضب و لعن عذاب عظیم الهی است.(نساء/93) ✅ چرا اهل سنت دین خود را از قاتلانی مثل طلحة و مروان و ... می گیرند؟ آیا قاتل ملعون و مغضوب الهی می تواند خلیفه مسلمین باشد؟ آیا می توان گفت قاتلان عثمان همانند طلحه، اجتهاد کرده اند و مشمول اجر و ثواب الهی نیز هستند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ دشمنی با اهل بیت (ع) را در سه محور زیر می توان دنبال نمود: ⬅️محدودیت سیاسی و مالی با غصب خلافت، فدک و خمس ⬅️ مقابله با نشر ادله امامت و خلافت اهل بیت (ع) و فضائل آنها ⬅️ جعل روایت های جعلی فراوان در منقصت اهل بیت (ع) و فضیلت تراشی برای دشمنان آنها 2️⃣ این دشمنی در زمان بنی امیه به اوج خود رسیده بود. کار به جایی رسیده بود که اگر کسی کوچک ترین فضیلتی را ذکر می کرد، خطر مرگ در کمین او بود. 3️⃣ «عبدالله بن شداد» از یاران امیرالمومنین (ع) بود. قلب او از مظلومیت علی (ع) به درد آمده بود و آرزو می کرد: ♦️ «... وددت أني قمت على المنبر من غدوة إلى الظهر، فأذكر فضائل علي بن أبي طالب رضي الله عنه، ثم أنزل، فيضرب عنقي...» 🔸 دوست دارم روزی از صبح تا ظهر بر منبر برم و از فضائل علی بن ابو طالب (ع) بگویم سپس از منبر پائین آیم و در عوض، گردن من با شمشیر از تنم جدا شود. (رک: تصویر بالا) ✅ با وجود این همه سختگیری و دشمنی در نقل فضائل اهل بیت (ع) آیا باید در صحت فضائلی که با مشقت و خطر فراوان به دست ما رسیده است شک کنیم؟ و یا همانند نواصب و وهابیت خبیث به کمترین بهانه ای در سند و اعتبار آن خدشه وارد کنیم؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ پاسخ به شبهات وهابیت خبیث: ◀️ آیا مراسم هفتم و چهلم برای اموات بدعت و حرام است؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از پلید ترین سیاست های خلفای اموی، جرم انگاری محبت اهل بیت (ع) بود. این گستاخی تا جایی پیش رفت که حتی صحابه طرفدار بنی امیه نیز، بابت اندک ارادات و محبت به امام حسن (ع) و حسین (ع) توبیخ می شدند. 2️⃣ ابوهریره در بستر مرگ بود. مروان به عیادت او آمد و به او گفت: از زمانی که با تو مصاحبت داشتم از تو ناراحت نشدم غیر از اینکه حسن (ع) و حسین (ع) را دوست داری! ابوهریره در پاسخ به مروان گفت: ♦️ روزی با پیامبر (ص) در سفری بودیم. پیامبر (ص) صدای گریه حسن (ع) و حسین (ع) را شنید. آنها در آغوش فاطمه (س) بودند. به سرعت سمت آنها رفت و گفت: چه شده فرزندانم گریه می کنند؟ فاطمه زهرا (س) پاسخ داد: «العطش» ♦️آن روز آب کمیاب بود. رسول خدا (ص) از مشک سراغ آب گرفت ولی آبی نداشت. در میان مردم ندای آب دادند در مشک ها قطره آبی یافت نشد. ♦️ رسول الله (ص) فرمود یکی از فرزندانم را بدهید! امام حسن (ع) را در آغوش کشید زبانش را در دهان او گذاشت و طفل آن را شروع به مکیدن کرد تا آرام گرفت و دیگر گریه نکرد. ♦️ در این میان حسین (ع) هنوز گریه می کرد! رسول خدا (ص) او را نیز درآغوش گرفت و زبان در دهانش گذاشت و ... . او نیز همانند برادرش حسن (ع) آرام شد.(رک: تصویر فوق، با سندی معتبر) 3️⃣ ابوهریره گفت: من این دو را دوست نداشته باشم در حالی که این واقعه را از رسول خدا (ص) دیدم؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ عبارت اصلی از مختصر تاریخ دمشق: ♦️ «... دخل أبو الطفيل على معاوية، فقال له معاوية: أبا الطفيل، قال: نعم، قال: ألست من قتلة عثمان؟ قال: لا، ولكني ممن حضره فلم ينصره، قال: وما منعك من نصره؟ قال: لم ينصره المهاجرون والأنصار فقال معاوية: أما لقد كان حقه واجباً عليهم أن ينصروه، قال: فما منعك يا أمير المؤمنين من نصره ومعك أهل الشام؟ فقال معاوية: أما طلبي بدمه نصرة له؟ فضحك أبو الطفيل ثم قال: أنت وعثمان كما قال الشاعر: " البسيط "لا اُلفينك بعدَ الموتِ تندُبُني ... وفي حياتي ما زودتني زادي فقال له معاوية: يا أبا الطفيل، ما أبقى لك الدهر من ثكلك عليّاً؟ قال: ثكل العجوز المِقْلات، والشيخ الرَّقوب، ثم ولَى. قال: فكيف حبك له؟ قال: حبّ أم موسى لموسى، وإلى الله أشكو التقصير...» 2️⃣ عبارت سانسور شده در سیر اعلام النبلاء ذهبی: ♦️« ...دخل أبو الطفيل على معاوية، فقال: ما أبقى لك الدهر من ثكلك عليا ؟ قال: ثكل العجوز المقلات والشيخ الرقوب. قال: فكيف حبك له ؟ قال: حب أم موسى لموسى، وإلى الله أشكو التقصير...» 3️⃣ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که ذهبی در مقام پوشاندن حقایقی از قتل عثمان بوده است حقایقی مثل: ⬅️ مهاجرین و انصار عثمان را یاری نکردند. ⬅️ معاویه می توانست عثمان را یاری کند ولی بنا بر مطامع سیاسی خاصی این کار را نکرده است. ✅ آیا علمای با وجود این خیانت های علمی و سانسور های هدفدار، می توانند تحلیل صحیحی از سیره سلف و صحابه داشته باشند؟ 🔴 تصویر مدارک فوق را ببینید و دست های خائن را بشناسید! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «عبدالله بن عمرو بن عاص» از عالم ترین صحابه در نزد اهل سنت است. او همانند پدرش از یاران معاویه و از دشمنان امیرالمومنین (ع) بود. 2️⃣ عبدالله بن عمرو توسط حضرت علی ع متهم به جعل و تحریف و تزویر است. او برای تخریب شخصیت امام حسین ع با یزید شراب خوار و تارک الصلاة نیز همکاری کرد! 3️⃣ او در کنار ابوهریره و کعب الاحبار و ...، مروج افکار و مسیحیت در میان مسلمانان بودند! ابن کثیر در ذیل روایتی از عبدالله بن عمرو در موضوع خلقت مسجد الاقصی می گوید: ♦️« ... قلت وهذا غريب جدا وكأنه من الزاملتين اللتين أصابهما عبدالله بن عمرو يوم اليرموك وكان فيهما إسرائيليات يحدث منها وفيهما منكرات وغرائب...» 🔸این روایت جدا غریب است. گویا این روایت از آن دو شتر کتابی است که او در فتح یرموک به دست آورد که در آن دو اسرائیلیاتی بود که او از آنها بر مردم حدیث نقل می کرد. در آن دو شتر کتاب مطالب منکر و غرائب (خرافات و امور غیر قابل باور) بود. ✅ چرا در جامعه اسلامی خرافات و اسرائیلیات اهل کتاب به صورت کلان ترویج می شد و در عین حال منع شدید از کتابت و نقل روایات نبوی وجود داشت؟ آیا این دو سیاست مکمل همدیگر نبودند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «یونس بن خَبّاب» یکی از راویان چالشی اهل سنت است. بزرگانی همانند ترمذی، نسایی، ابن داود، ابن ماجه و احمد بن حنبل، بخاری،بزار، بیهقی، طبرانی، ابن حبان، طیالیسی و عبدالرزاق صنعانی در کتب خویش از او روایت نقل کرده اند. حاکم نیشابوری، ابن شاهین، ابن معین،ابن ابی شیبه نیز او را راستگو و مورد اعتماد می دانند. 2️⃣ برخی از علمای اهل سنت به خاطر روایت هایی که یونس بن خباب در فضائل اهل بیت نقل کرده است او را متهم به رافضی گری و تشیع نموده اند. 3️⃣ او راوی حدیث معروف « عذاب قبر» است. در این حدیث به صراحت مساله سوال از ولایت امیرالمومنین (ع) در شب اول قبر آمده است: ✍️ «... لَيَسأل في قبرِه: مَن وَليَّكَ؟ فإن قال: علیّ (ع) نَجا ...» 🔸 بی شک از میت در قبر سوال می کنند: ولیّ تو کیست؟ اگر گفت علی نجات پیدا می کند. 4️⃣ یونس با تاسف گفته است که این حقایق را «أخفاها الناصبية» دشمنان اهل بیت (ع) عامدانه از دیگران مخفی نموده اند. 5️⃣ از اعتقادات دیگر یونس آن بوده که عثمان دو دختر پیامبر (ص) را کشته است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه و اهل سنت امیرالمومنین (ع) باب العلم رسول خدا (ص) است. او شاگرد پیامبر (ص) بود و تمام میراث علمی انبیاء و اولیای الهی را از او به ارث برد. 2️⃣ «ابوالطفیل» صحابی، از یاران عاشق امیرالمومنین (ع) است. او روایت می کند: ♦️ «... شهدت علي بن أبي طالب يخطب ، فقال في خطبته : سلونى فوالله لا تسألونى عن شئ يكون إلى يوم القيامة الا حدثتكم به ، سلونى عن كتاب الله فوالله ما من آية الا أنا أعلم أبليل نزلت أم بنهار أم في سهل ، نزلت أم في جبل ...» 🔸 علی بن ابوطالب (ع) را دیدم که خطبه می خواند و در خطبه خویش می گفت: از من سوال کنید! به خدا قسم از هر چیزی تا روز قیامت از من سوال نکنید مگر آنکه شما را از آن خبر دهم! از کتاب خدا از من سوال کنید! قسم به خدا که هیچ آیه ای نیست مگر آنکه من می دانم در شب نازل شد یا در روز در دشت نازل شد یا در کوه! 3️⃣ سند این حدیث بر اساس معیارهای رجالی اهل سنت صحیح و کاملا معتبر است. ✅ چه عواملی باعث شد تا بشریت از اقیانوس بی انتهای علم امیرالمومنین (ع) بهره نبرد؟ و در عوض دین و دینای خود را به نادان ها یی همانند خلیفه دوم _ که نسبت به احکام فقهی ساده مثل ممنوعیت مجازات دیوانه جاهل بودد_ بسپارند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u