فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═
✍️ پاسخ به شبهات وهابیت خبیث:
◀️ آیا مراسم هفتم و چهلم برای اموات بدعت و حرام است؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#اکسیر_اعظم
1️⃣ یکی از پلید ترین سیاست های خلفای اموی، جرم انگاری محبت اهل بیت (ع) بود. این گستاخی تا جایی پیش رفت که حتی صحابه طرفدار بنی امیه نیز، بابت اندک ارادات و محبت به امام حسن (ع) و حسین (ع) توبیخ می شدند.
2️⃣ ابوهریره در بستر مرگ بود. مروان به عیادت او آمد و به او گفت: از زمانی که با تو مصاحبت داشتم از تو ناراحت نشدم غیر از اینکه حسن (ع) و حسین (ع) را دوست داری! ابوهریره در پاسخ به مروان گفت:
♦️ روزی با پیامبر (ص) در سفری بودیم. پیامبر (ص) صدای گریه حسن (ع) و حسین (ع) را شنید. آنها در آغوش فاطمه (س) بودند. به سرعت سمت آنها رفت و گفت: چه شده فرزندانم گریه می کنند؟ فاطمه زهرا (س) پاسخ داد: «العطش»
♦️آن روز آب کمیاب بود. رسول خدا (ص) از مشک سراغ آب گرفت ولی آبی نداشت. در میان مردم ندای آب دادند در مشک ها قطره آبی یافت نشد.
♦️ رسول الله (ص) فرمود یکی از فرزندانم را بدهید! امام حسن (ع) را در آغوش کشید زبانش را در دهان او گذاشت و طفل آن را شروع به مکیدن کرد تا آرام گرفت و دیگر گریه نکرد.
♦️ در این میان حسین (ع) هنوز گریه می کرد! رسول خدا (ص) او را نیز درآغوش گرفت و زبان در دهانش گذاشت و ... . او نیز همانند برادرش حسن (ع) آرام شد.(رک: تصویر فوق، با سندی معتبر)
3️⃣ ابوهریره گفت: من این دو را دوست نداشته باشم در حالی که این واقعه را از رسول خدا (ص) دیدم؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#سانسور_حقایق
1️⃣ عبارت اصلی از مختصر تاریخ دمشق:
♦️ «... دخل أبو الطفيل على معاوية، فقال له معاوية: أبا الطفيل، قال: نعم، قال: ألست من قتلة عثمان؟ قال: لا، ولكني ممن حضره فلم ينصره، قال: وما منعك من نصره؟ قال: لم ينصره المهاجرون والأنصار فقال معاوية: أما لقد كان حقه واجباً عليهم أن ينصروه، قال: فما منعك يا أمير المؤمنين من نصره ومعك أهل الشام؟ فقال معاوية: أما طلبي بدمه نصرة له؟ فضحك أبو الطفيل ثم قال: أنت وعثمان كما قال الشاعر: " البسيط "لا اُلفينك بعدَ الموتِ تندُبُني ... وفي حياتي ما زودتني زادي
فقال له معاوية: يا أبا الطفيل، ما أبقى لك الدهر من ثكلك عليّاً؟ قال: ثكل العجوز المِقْلات، والشيخ الرَّقوب، ثم ولَى. قال: فكيف حبك له؟ قال: حبّ أم موسى لموسى، وإلى الله أشكو التقصير...»
2️⃣ عبارت سانسور شده در سیر اعلام النبلاء ذهبی:
♦️« ...دخل أبو الطفيل على معاوية، فقال: ما أبقى لك الدهر من ثكلك عليا ؟ قال: ثكل العجوز المقلات والشيخ الرقوب. قال: فكيف حبك له ؟ قال: حب أم موسى لموسى، وإلى الله أشكو التقصير...»
3️⃣ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که ذهبی در مقام پوشاندن حقایقی از قتل عثمان بوده است حقایقی مثل:
⬅️ مهاجرین و انصار عثمان را یاری نکردند.
⬅️ معاویه می توانست عثمان را یاری کند ولی بنا بر مطامع سیاسی خاصی این کار را نکرده است.
✅ آیا علمای با وجود این خیانت های علمی و سانسور های هدفدار، می توانند تحلیل صحیحی از سیره سلف و صحابه داشته باشند؟
🔴 تصویر مدارک فوق را ببینید و دست های خائن را بشناسید!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دو_شتر_بار_کتاب
1️⃣ «عبدالله بن عمرو بن عاص» از عالم ترین صحابه در نزد اهل سنت است. او همانند پدرش از یاران معاویه و از دشمنان امیرالمومنین (ع) بود.
2️⃣ عبدالله بن عمرو توسط حضرت علی ع متهم به جعل و تحریف و تزویر است. او برای تخریب شخصیت امام حسین ع با یزید شراب خوار و تارک الصلاة نیز همکاری کرد!
3️⃣ او در کنار ابوهریره و کعب الاحبار و ...، مروج افکار #یهود و مسیحیت در میان مسلمانان بودند! ابن کثیر در ذیل روایتی از عبدالله بن عمرو در موضوع خلقت مسجد الاقصی می گوید:
♦️« ... قلت وهذا غريب جدا وكأنه من الزاملتين اللتين أصابهما عبدالله بن عمرو يوم اليرموك وكان فيهما إسرائيليات يحدث منها وفيهما منكرات وغرائب...»
🔸این روایت جدا غریب است. گویا این روایت از آن دو شتر کتابی است که او در فتح یرموک به دست آورد که در آن دو اسرائیلیاتی بود که او از آنها بر مردم حدیث نقل می کرد. در آن دو شتر کتاب مطالب منکر و غرائب (خرافات و امور غیر قابل باور) بود.
✅ چرا در جامعه اسلامی خرافات و اسرائیلیات اهل کتاب به صورت کلان ترویج می شد و در عین حال منع شدید از کتابت و نقل روایات نبوی وجود داشت؟ آیا این دو سیاست مکمل همدیگر نبودند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#شب_اول_قبر
1️⃣ «یونس بن خَبّاب» یکی از راویان چالشی اهل سنت است. بزرگانی همانند ترمذی، نسایی، ابن داود، ابن ماجه و احمد بن حنبل، بخاری،بزار، بیهقی، طبرانی، ابن حبان، طیالیسی و عبدالرزاق صنعانی در کتب خویش از او روایت نقل کرده اند. حاکم نیشابوری، ابن شاهین، ابن معین،ابن ابی شیبه نیز او را راستگو و مورد اعتماد می دانند.
2️⃣ برخی از علمای اهل سنت به خاطر روایت هایی که یونس بن خباب در فضائل اهل بیت نقل کرده است او را متهم به رافضی گری و تشیع نموده اند.
3️⃣ او راوی حدیث معروف « عذاب قبر» است. در این حدیث به صراحت مساله سوال از ولایت امیرالمومنین (ع) در شب اول قبر آمده است:
✍️ «... لَيَسأل في قبرِه: مَن وَليَّكَ؟ فإن قال: علیّ (ع) نَجا ...»
🔸 بی شک از میت در قبر سوال می کنند: ولیّ تو کیست؟ اگر گفت علی نجات پیدا می کند.
4️⃣ یونس با تاسف گفته است که این حقایق را «أخفاها الناصبية» دشمنان اهل بیت (ع) عامدانه از دیگران مخفی نموده اند.
5️⃣ از اعتقادات دیگر یونس آن بوده که عثمان دو دختر پیامبر (ص) را کشته است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#علم_امیرالمومنین
1️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه و اهل سنت امیرالمومنین (ع) باب العلم رسول خدا (ص) است. او شاگرد پیامبر (ص) بود و تمام میراث علمی انبیاء و اولیای الهی را از او به ارث برد.
2️⃣ «ابوالطفیل» صحابی، از یاران عاشق امیرالمومنین (ع) است. او روایت می کند:
♦️ «... شهدت علي بن أبي طالب يخطب ، فقال في خطبته : سلونى فوالله لا تسألونى عن شئ يكون إلى يوم القيامة الا حدثتكم به ، سلونى عن كتاب الله فوالله ما من آية الا أنا أعلم أبليل نزلت أم بنهار أم في سهل ، نزلت أم في جبل ...»
🔸 علی بن ابوطالب (ع) را دیدم که خطبه می خواند و در خطبه خویش می گفت: از من سوال کنید! به خدا قسم از هر چیزی تا روز قیامت از من سوال نکنید مگر آنکه شما را از آن خبر دهم! از کتاب خدا از من سوال کنید! قسم به خدا که هیچ آیه ای نیست مگر آنکه من می دانم در شب نازل شد یا در روز در دشت نازل شد یا در کوه!
3️⃣ سند این حدیث بر اساس معیارهای رجالی اهل سنت صحیح و کاملا معتبر است.
✅ چه عواملی باعث شد تا بشریت از اقیانوس بی انتهای علم امیرالمومنین (ع) بهره نبرد؟ و در عوض دین و دینای خود را به نادان ها یی همانند خلیفه دوم _ که نسبت به احکام فقهی ساده مثل ممنوعیت مجازات دیوانه جاهل بودد_ بسپارند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دوازده_امام
1️⃣ روایات قطعی و متواتر شیعه و اهل سنت گویای آن است که بعد از رسول خدا (ص) ، تا روز قیامت، پیوسته، دوازده خلیفه الهی می آید که آخرین آنها مهدی (ع) است.
2️⃣ مکر الهی بر آن بود که _ به دلیل تدریجی و مستمر بودن آمدن 12 خلیفه _ روایات بسیاری در این موضوع در کتب اهل سنت از طریق صحابه و تابعین نیز وارد شود.
3️⃣ یکی از روایات مرتبط با خلفای دوازگانه الهی، روایت انس بن مالک است. او می گوید:
♦️ ... لَنْ يَزَالَ الدِّينُ قَائِماً إِلَى اثْنَيْ عَشَرَ مِنْ قُرَيْشٍ، فَإِذَا هَلَكُوا مَاجَتِ الْأَرْضُ بِأَهْلِهَا...»
🔸 دین الهی برای همیشه تا زمانی که #دوازده خلیفه از قریش بیاید، پابرجاست. اگر زمانی این خلفاء هلاک شوند (و زمین از حضورشان خالی باشد) زمین اهلش را غرق می کند.(تصویر بالا)
🔴 شبیه این روایت را متقی هندی در کنزالعمال نیز آورده است.( تصویر زیر از نرم افزار مکتبة الشاملة)
✅ اهل سنت گرامی آیا تا کنون درباره مصداق های خلفای 12 گانه اندیشیده اند؟ این خلفای الهی چه ویژگی دارند که اگر در زمین نباشند زمین اهلش را نابود می کند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دوازده_امام
♦️ ... لَنْ يَزَالَ الدِّينُ قَائِماً إِلَى اثْنَيْ عَشَرَ مِنْ قُرَيْشٍ، فَإِذَا هَلَكُوا مَاجَتِ الْأَرْضُ بِأَهْلِهَا...»
🔸 دین الهی برای همیشه تا زمانی که #دوازده خلیفه از قریش بیاید، پابرجاست. اگر زمانی این خلفاء هلاک شوند (و زمین از حضورشان خالی باشد) زمین اهلش را غرق می کند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#آثار_صلوات
1️⃣ بر اساس آیه صلوات (انّ الله و ملائکته...) و روایتهای قطعی شیعه و اهل سنت، خداوند تبارک و تعالی و تمام ملائکه و مومنین حقیقی دائما بر محمد(ص) و آل محمد (ص) صلوات می فرستند. #صلوات بر محمد(ص) و آل محمد (ع) موسیقی توحیدی تمام آفرینش می باشد.
2️⃣ صلوات یکی از مهم ترین مقربات به درگاه الهی است به گونه ای که:
♦️ «... عَنْ جَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ، قَالَ: مَنْ صَلَّى عَلَى مُحَمَّدٍ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- وَعَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ مائَةَ مرَّةٍ، قَضَى اللهُ لَهُ مائَةَ حَاجَةٍ»
🔸 امام جعفر صادق (ع) می فرماید: هر کس بر محمد (ص) و اهل بیت (ع) او صد مرتبه درود و صلوات بفرستد، خداوند صد حاجت او را برآورده می کند.
3️⃣ روایت فوق با سندی صحیح و معتبر در کتب اهل سنت وارد شده است. « سوید بن سعید» از نظر رجالی فردی بسیار راستگو و از راویان صحیح مسلم و ابن ماجه است.
✅ کدام عاقلی تمسک به محمد (ص) و آل محمد (ع) را رها می کند و به سرگین اهل جمل چنگ می زند؟ امام حسن و حسین (ع) را کنار می نهد و به آل امیه و مروان و ... دل می بندد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#دین_دروغگوها
1️⃣ «عامر بن شراحیل الشَعبی» از بزرگ ترین تابعین، فقها و علمای اهل سنت است. او در زمانی که بسیاری از صحابه رسول خدا (ص) در قید حیات بودند، فتوا صادر می کرد.
2️⃣ اهل سنت شعبی را در علم و فقاهت همردیف حسن بصری، سعید بن مسیب و مکحول می دانند. بیش از 5800 استناد به او در کتب روایی معتبر اهل سنت شده است.(سند از نرم افزار را ملاحظه کنید)
3️⃣ شعبی از نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام بود. او در جهت تضعیف موضوع امیرالمومنین (ع) در جنگ جمل می گوید:
♦️ «...لمْ يَشْهَد الْجَمل مِن أصْحاب النَّبيِّ (ص) مِن الْمهاجِرِين والأنْصار إلاَّ عليّ وعمَّار وطلحة والزّبير فإِنْ جاؤُوا بخامِس فأَنا #كَذَّابٌ»
🔸 در جنگ جمل از اصحاب رسول خدا (ص) از مهاجرین و انصار غیر از علی (ع) و عمار و طلحه و زبیر کس دیگری حاضر نبود. اگر فرد پنجمی را بیاوند، پس من #کذاب و دروغگو هستم!(رک: تصور بالا)
4️⃣ این سخن در حالی است که بسیاری دیگر از اصحاب همانند امام حسن و حسین (ع)، عبدالله بن عباس، خزیمة بن ثابت، عثمان بن حنیف، سهل بن حنیف، بن التیهان و ثابت بن عبید انصاری... حاضر بودند. در جنگ جمل 130 صحابه بدری، 800 صحابی از انصار و 700 صحابی از اهل بیعت رضوان در سپاه امیرالمومنین (ع) بودند.
✅ با این حساب، شعبی _ بنا بر اقرار خودش _ فردی #کذاب و دروغگو است. آیا به گفته ها یک عالم کذاب می توان اعتماد کرد؟ هزاران حکم الهی را از او گرفت؟ آیا با وجود هزاران روایت از کذاب هایی همانند شعبی و ابوهریره و ... نمی توان گفت این مذهب بر پایه هایی از دروغ بنا شده است؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#لگد_محکم
1️⃣ «فضیل بن عیاض» #امام و راوی بزرگ اهل سنت است ولی بخاری، نسائی و ابی خثیمه او را تضعیف کرده اند. او قائل به مشروعیت خلافت ابوبکر، عمر، عثمان و امیرالمومنین (ع) است به همین دلیل ذهبی هیچ کدام از تضعیفات را وارد نمی داند و می گوید:
♦️ «... إذا ثبتت #إمامة الرجل وفضله، لم يضره ما قيل فيه...»
🔸 هر گاه #امامت و فضل مردی ثابت شد، تضعیفاتی که درباره او می گویند ضرری به او نمی رساند.
2️⃣ ذهبی در شرح حال «ابوبکر بن ابی دارم» ابتدا او را #امام و حافظ و فاضل معرفی می کند. او را فردی معرفی می کند که تمام عمرش اعتقاد صحیحی داشته است. برخی از روایات او را بیان می کند که مورد اتفاق همه است. اما زمانی که نوبت به روایت زیر می رسد او را شیخی گمراه و گناهکار معرفی می کند و حدیثش را نمی پذیرد:
♦️«... أن عمر رفس فاطمة حتى أسقطت محسنا...»
🔸 همانا عمر لگدی محکم به پهلوی فاطمه زهرا (س) وارد کرد که بر اثر آن حضرت محسن (ع) سقط شد.
✅ چگونه است که #امامت روایان حدیث هر گاه مطابق میل و هوای آنها باشد ارزش دارد حتی تضعیفات بزرگانی مثل بخاری و نسایی نیز اثری ندارد ولی اگر راوی دیگری چند حدیث خلاف میل و مذاقشان گفت گمراه و گناهکار می شود؟ آیا با این تعصبات مذهبی می توان قضاوت صحیحی درباره حوادث داشت و به حقیقت رسید؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#معذرت_خواهی
1️⃣ سند اول از صحیح بخاری:
🔸 ابوبکر، ارث فاطمه(س) را به او نداد. بدین خاطر فاطمه(س) بر او خشم گرفت و با او قطع ارتباط نمود و صحبت نکرد تا آنکه به شهادت رسید. فاطمه(س) بعد از رسول خدا(ص) شش ماه زندگی کرد و زمانی که به شهادت رسید، حضرت علی(ع) او را شبانه به خاک سپرد و به ابوبکر خبر نداد و خود بر او نماز خواند.
2️⃣ سند دوم از سیر اعلام النبلاء ذهبی:
♦️ «... عن الشعبي، قال: جاء أبو بكر إلى فاطمة حين مرضت، فاستأذن. فأذنت له. فاعتذر إليها...»
🔸 شعبی می گوید: ابوبکر در بیماری فاطمه(س) به سوی او رفت و از او اجازه ملاقات خواست. فاطمه (س) اجازه داد. ابوبکر از او #معذرت_خواهی نمود... .
♦️ «... عن الشعبي، قال: لما مرضت فاطمة، أتى أبو بكر فاستأذن، فقال علي: يا فاطمة، هذا أبو بكر يستأذن عليك. فقالت: أتحب أن آذن له. قال: نعم. قال: فأذنت له. فدخل عليها يترضاها...»
🔸 شعبی می گوید: زمانی که فاطمه(س) بیمار شد، ابوبکر اجازه ملاقات گرفت. علی (ع) گفت: ای فاطمه این ابوبکر است که اجازه ملاقات می خواهد آیا دوست داری اجازه بدهم؟ فاطمه(س) فرمود: آری. ابوبکر اجازه ملاقات گرفت بر فاطمه(س) وارد شد تا رضایت او را جلب کند. (رک: تصاویر اسناد)
✅ ابوبکر چه خطایی کرده بود که سعی بسیار در #معذرت_خواهی از حضرت زهرا(س) داشت؟ مگر خشم فاطمه زهرا(س) چه ضرری برای دنیا و آخرت ابوبکر وارد می نمود؟
چرا پاره تن پیامبر(ص)_ بر اساس روایت قطعی صحیح بخاری و مسلم_ تا زمان وفاتش، از ابوبکر خشمگین بود و از او راضی نشد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#غلط_بخاری
1️⃣ یکی از شروط اعتبار راویان حدیث، صداقت و دقت در نقل احادیث است. یک راوی نباید بدون دلیل، سند و الفاظ حدیث را تغییر دهد.
2️⃣ نقل به معنای روایت دارای حدود مشخصی است. علمای رجال نقل به معنا را در موارد ضروری _همانند تغییر معنی کلمه خاص با گذشت زمان_ جایز می دانند.
3️⃣ عادت همیشگی و غالبی «بخاری» آن بوده که یک حدیث را _هر چند منبع و سند واحدی داشته باشند _ در دو جا مثل هم نقل نمی کند بلکه در الفاظ و اسناد آن دست می برد.
4️⃣ «ابن حجر» در این باره می گوید:
♦️ «... وهنا وهو من نوادر ما وقع له فإنه لا يكاد يخرج الحديث في مكانين فضلا عن ثلاثة بسياق واحد بل يتصرف في المتن بالاختصار والاقتصار وبالتمام وفي السند بالوصل والتعليق من جميع أوجهه وفي الرواة بسياقه عن راو غير الآخر ...»
🔸 «... این موراد از موارد بسیار نادری است که اتفاق افتاده است و در سند و متن حدیث تصرفی نشده است. زیرا بخاری هیچ گاه یک حدیث مشخص را در دو موضع کتابش _چه برسد به سه موضع_ همانند هم ذکر نمی کند بلکه در متن حدیث دستبردهایی همانند اختصار و اقتصار (تقطیع) و اتمام ( همه حدیث غیر از چند کلمه) می برد.
بخاری در سند احادیث نیز دست می برد و آن را موصولا و یا معلقا _ با همه انواع آن_ ذکر می کند.
بخاری در اسم راویان نیز دست می برد و یک روایت مشخص را با سند های متفاوت و غیر از قبلی ذکر می کند....»
✅ آیا کتابی که در اکثر اسناد و الفاظ روایات آن دستبرد صورت گرفته است، می تواند صحیح ترین کتاب بعد از قرآن تلقی شود؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#قاطر_پرستان
1️⃣ «ابوحنیفه» امام اعظم صدها ملیون مسلمان اهل سنت است. او دارای عقاید خطرناکی در توحید است. ابن حبان بستی و خطیب بغدادی روایتی نقل می کنند که:
♦️ «... سمعنا أبا حنيفة يقول: لو أن رجلا عبد هذا #البغل تقربا بذلك إلى الله جل وعلا لم أر بذلك بأسا.»
🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این #قاطر را متقربا الی الله عبادت کند، از نظر من اشکالی ندارد.(رک: تصویر فوق)
این عبارت با اندکی تفاوت در تاریخ بغداد آمده است:
♦️ «... لو أن رجلاً عبد هذه النعل يتقرب بها إلى الله لم أر بذلك بأسًا. فقال سَعِيد : هذا الكفر صراحًا. »
🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این کفش (که صحیح همان بغل یعنی قاطر است و به نعل تصحیف شده است) را متقربا الی الله پرستش کند، من هیچ اشکالی در این نمی بینم. سعید بن عبدالعزیز گفت: این کفر آشکار است.
📚 تاريخ بغداد - (13 / 375)
✅ در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11