═✧❁﷽❁✧═
#معذرت_خواهی
1️⃣ سند اول از صحیح بخاری:
🔸 ابوبکر، ارث فاطمه(س) را به او نداد. بدین خاطر فاطمه(س) بر او خشم گرفت و با او قطع ارتباط نمود و صحبت نکرد تا آنکه به شهادت رسید. فاطمه(س) بعد از رسول خدا(ص) شش ماه زندگی کرد و زمانی که به شهادت رسید، حضرت علی(ع) او را شبانه به خاک سپرد و به ابوبکر خبر نداد و خود بر او نماز خواند.
2️⃣ سند دوم از سیر اعلام النبلاء ذهبی:
♦️ «... عن الشعبي، قال: جاء أبو بكر إلى فاطمة حين مرضت، فاستأذن. فأذنت له. فاعتذر إليها...»
🔸 شعبی می گوید: ابوبکر در بیماری فاطمه(س) به سوی او رفت و از او اجازه ملاقات خواست. فاطمه (س) اجازه داد. ابوبکر از او #معذرت_خواهی نمود... .
♦️ «... عن الشعبي، قال: لما مرضت فاطمة، أتى أبو بكر فاستأذن، فقال علي: يا فاطمة، هذا أبو بكر يستأذن عليك. فقالت: أتحب أن آذن له. قال: نعم. قال: فأذنت له. فدخل عليها يترضاها...»
🔸 شعبی می گوید: زمانی که فاطمه(س) بیمار شد، ابوبکر اجازه ملاقات گرفت. علی (ع) گفت: ای فاطمه این ابوبکر است که اجازه ملاقات می خواهد آیا دوست داری اجازه بدهم؟ فاطمه(س) فرمود: آری. ابوبکر اجازه ملاقات گرفت بر فاطمه(س) وارد شد تا رضایت او را جلب کند. (رک: تصاویر اسناد)
✅ ابوبکر چه خطایی کرده بود که سعی بسیار در #معذرت_خواهی از حضرت زهرا(س) داشت؟ مگر خشم فاطمه زهرا(س) چه ضرری برای دنیا و آخرت ابوبکر وارد می نمود؟
چرا پاره تن پیامبر(ص)_ بر اساس روایت قطعی صحیح بخاری و مسلم_ تا زمان وفاتش، از ابوبکر خشمگین بود و از او راضی نشد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#غلط_بخاری
1️⃣ یکی از شروط اعتبار راویان حدیث، صداقت و دقت در نقل احادیث است. یک راوی نباید بدون دلیل، سند و الفاظ حدیث را تغییر دهد.
2️⃣ نقل به معنای روایت دارای حدود مشخصی است. علمای رجال نقل به معنا را در موارد ضروری _همانند تغییر معنی کلمه خاص با گذشت زمان_ جایز می دانند.
3️⃣ عادت همیشگی و غالبی «بخاری» آن بوده که یک حدیث را _هر چند منبع و سند واحدی داشته باشند _ در دو جا مثل هم نقل نمی کند بلکه در الفاظ و اسناد آن دست می برد.
4️⃣ «ابن حجر» در این باره می گوید:
♦️ «... وهنا وهو من نوادر ما وقع له فإنه لا يكاد يخرج الحديث في مكانين فضلا عن ثلاثة بسياق واحد بل يتصرف في المتن بالاختصار والاقتصار وبالتمام وفي السند بالوصل والتعليق من جميع أوجهه وفي الرواة بسياقه عن راو غير الآخر ...»
🔸 «... این موراد از موارد بسیار نادری است که اتفاق افتاده است و در سند و متن حدیث تصرفی نشده است. زیرا بخاری هیچ گاه یک حدیث مشخص را در دو موضع کتابش _چه برسد به سه موضع_ همانند هم ذکر نمی کند بلکه در متن حدیث دستبردهایی همانند اختصار و اقتصار (تقطیع) و اتمام ( همه حدیث غیر از چند کلمه) می برد.
بخاری در سند احادیث نیز دست می برد و آن را موصولا و یا معلقا _ با همه انواع آن_ ذکر می کند.
بخاری در اسم راویان نیز دست می برد و یک روایت مشخص را با سند های متفاوت و غیر از قبلی ذکر می کند....»
✅ آیا کتابی که در اکثر اسناد و الفاظ روایات آن دستبرد صورت گرفته است، می تواند صحیح ترین کتاب بعد از قرآن تلقی شود؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#قاطر_پرستان
1️⃣ «ابوحنیفه» امام اعظم صدها ملیون مسلمان اهل سنت است. او دارای عقاید خطرناکی در توحید است. ابن حبان بستی و خطیب بغدادی روایتی نقل می کنند که:
♦️ «... سمعنا أبا حنيفة يقول: لو أن رجلا عبد هذا #البغل تقربا بذلك إلى الله جل وعلا لم أر بذلك بأسا.»
🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این #قاطر را متقربا الی الله عبادت کند، از نظر من اشکالی ندارد.(رک: تصویر فوق)
این عبارت با اندکی تفاوت در تاریخ بغداد آمده است:
♦️ «... لو أن رجلاً عبد هذه النعل يتقرب بها إلى الله لم أر بذلك بأسًا. فقال سَعِيد : هذا الكفر صراحًا. »
🔸 ما می شنیدیم که «ابوحنیفه» می گفت: اگر مردی این کفش (که صحیح همان بغل یعنی قاطر است و به نعل تصحیف شده است) را متقربا الی الله پرستش کند، من هیچ اشکالی در این نمی بینم. سعید بن عبدالعزیز گفت: این کفر آشکار است.
📚 تاريخ بغداد - (13 / 375)
✅ در خانه اگر کس است یک حرف بس است.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#شکم_بسیار_بزرگ
1️⃣ یکی از سیاست های اصلی دستگاه تبلیغاتی و دروغ پراکنی بنی امیه، جعل روایاتی بود که علاوه بر شخصیت معنوی، جلوه نورانی و زیبایی جسمانی امیرالمومنین (ع) را مورد خدشه قرار بدهد.
2️⃣ این تبلیغات هدفدار، عیوب جسمانی را که در خلفای غاصب وجود داشت به امیرالمومنین (ع) نسبت می داد. علامه سید جعفر مرتضی عاملی بحث زیبایی در این زمینه ارائه کرده است:
📚 الصحيح من سيرة الإمام علي عليه السلام (المرتضى من سيرة المرتضى)، ج1، ص: 233
3️⃣ علاوه بر شراب خواری و رباخواری، #شکم_بسیار_بزرگ نیز از دیگر اوصاف معاویه بوده است. «شعبی» می گوید:
«... أوَّل مَن خطَبَ جالسًا مُعاويَة حينَ كبر وكثُر شحمه و عظُم بطنُه»
🔸 اولین کسی که (از روی بدعت حرام) در نماز جمعه نشسته خطبه خواند، معاویه بود. این در زمانی بود که سن او بالا رفت و چربی های شکمش بسیار شد و شکمش بسیار بزرگ شد. (و توان ایستادن نداشت). (رک: تصویر بالا)
4️⃣ علت این شکم بسیار بزرگ آن بود که رسول خدا (ص) او را نفرین کرد و گفت: «...لاَ أشْبِعَ الله بَطْنَه..» یعنی: خداوند شکمش را سیر نگرداند.
✅ تصور کنید کسی دنیا و آخرت خویش را به دست فردی شراب خوار،بدعت گذار، رباخوار، نفرین شده و دارای شکم بسیار بزرگ قرار دهد...
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#توحید_پشکلی
1️⃣ وهابیت پلید در راستای دشمنی با اهل بیت (ع) هر گونه تبرک به آثار اولیای الهی را بدعت و شرک می داند.
📚 فتاوى مهمة، بن باز؛ ج 1 ص : 88 و نور على الدرب، بن باز ج؛1 ص : 74 و مجموعة الرسائل والمسائل لابن تيمية ج 5ص: 98
2️⃣ بر اساس این تفکر شیطانی، آنها تبرک مسلمین به قبور و بارگاه اولیای الهی همانند تربت امام حسین (ع) را بدعت بزرگ تلقی کرده که عاقبت آن هدر رفتن خون تبرک کننده است.
3️⃣ این در حالی است که یکی از اصلی ترین تئورسین های فکری آنها یعنی «بربهاری» مقداری از پشکل شتر عایشه را در ظرف شیشه ای مخصوص عطر، نگهداری می کرد. روزی آن را به مغازه ای برد و گفت:
♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...»
🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم( رک: تصویر سند از نرم افزار)
4️⃣ در جنگ جمل سپاهیان عایشه اطراف شتر او حلقه زده بودند. و عده ای از آنان:
♦️ «... يأخذون بعر الجمل فيفتّونه ويشمّونه، ويقولون: بعر جمل أمّنا ريحه ريح المسك...»
🔸 سرگین شتر عایشه را می گرفتند و دلداده و مجنون آن مدفوع شتر می شدند و آن را بو میکردند و میگفتند: مدفوع شتر مادر ما، بوی مشک و عنبر میدهد!
✅ انتخاب با شما!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
♦️ «...هذه بعرة جمل أم المؤمنين عائشة رضي الله عنها أريد أن أرهنها عندك على ألف دينار...»
🔸 این پشکل شتر مادر مومنین عایشه است. می خواهم آن را در نزد تو در مقابل هزار دینار سکه طلا به رهن بگذارم
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#پیراهن_عثمان
1️⃣ یکی از اهداف اساسی دین اسلام جهاد و قتال برای گسترش احکام الهی است. اسلام مثل جنگیز و هیتلر و ... نیست تا با هدف کسب قدرت و حکومت بر مردم دست به کشتار ریختن خون مردم بزند.
2️⃣ با انحراف اساسی که در برنامه اسلام در سقیفه اتفاق افتاد، بنی امیه قدرت سیاسی و اقتصادی بسیاری به دست آوردند. معاویه به بهانه قصاص قاتلین عثمان، بر علیه حکومت شرعی و قانونی امیرالمومنین (ع) بغی و طغیانگری کرد و هزاران نفر از مسلمانان را به کشتن داد.
3️⃣ او زمانی که به حکومت رسید به منبر رفت و گفت:
♦️ «... ما قَاتلْتکم لِتُصَلُّوا ولا لِتَصُومُوا ولا لِتَحُجُّوا وَلا لِتُزَكُّوا ، وقد أَعرِفُ أنَّكم تفعَلونَ ذلك ، وَلكن إنَّما قاتَلتُكم لأَتَأَمَّر عليكُم ، فقَد أَعْطاني اللَّهُ ذلك وأَنتم كارِهون.»
🔸 من برای اینکه شما نماز بخوانید و روزه بگیرید و حج بروید و یا برای تزکیه (رشد و تعالی) شما جنگ نکردم. زیرا می دانم که شما نماز و روزه و ... را انجام می دهید. من فقط با هدف رسیدن به امارت و ریاست بر شما کشتار به راه انداختم. این ریاست را خداوند به من داد در حالی که شما از آن کراهت دارید.
✅ حکم کسی که بر علیه خلیفه مشروع طغیان کرده چیست؟ معاویه چه تفاوتی با چنگیز و هیتلر و ... دارد؟ آیا این اعتراف او پرده از حیله های او در جهت قصاص قاتلین عثمان بر نمی دارد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#محور_عشق
1️⃣ بر اساس آیات قرآن و روایات متعدد شیعه و اهل سنت «اهل بیت» (ع) کسانی هستند انتخاب شده و نظر کرده درگاه الهی هستند.
2️⃣ کسانی که به این حقیقت اعتقاد داشته باشند در درون خود عشق وصف ناپذیری نسبت به آنها حس می کنند و بی اختیار اشک می ریزند.
3️⃣ «ابن ابی شیبه» از بزرگ ترین راویان حدیث در نزد اهل سنت است. او استاد بزرگانی همانند بخاری و ... است. او در «المصنف» این حدیث را ذکر کرده است که:
♦️ «... كُنَّا مَعَ أَبِي جَعْفَرٍ فِي الْمَسْجِدِ وَغُلامٌ يَنْظُرُ إِلَى أَبِي جَعْفَرٍ وَيَبْكِي , فَقَالَ لَهُ أَبُو جَعْفَرٍ : مَا يُبْكِيك ؟ قَالَ : مِنْ حُبِّكُمْ , قَالَ : نَظَرْت حَيْثُ نَظَرَ اللَّهُ وَاخْتَرْت مَنْ خَيَّرَهُ اللَّهُ.»
🔸 جابر نقل می کند: ما با ابی جعفر(امام باقر (ع)) در مسجد بودیم که غلامی به امام باقر (ع) نگاه می کرد و گریه می نمود. امام باقر (ع) به او گفت چه چیزی باعث گریه تو شده ؟ او گفت: #عشق و محبت شما! امام (ع) به او گفت: به کسی نظر کردی که خداوند به او نظر کرده است و کسی را برگزیدی که خداوند او را #برگزیده است.
✅ آیا با وجود برگزیده های الهی، نوبت به منتخبین بی کفایت سقیفه، یزیدها، مروان ها و سفیانی ها می رسد؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#بدعت_ها_در_نماز
1️⃣ از مهم ترین واجبات عبادی هر مسلمانی «نماز» است که رسول خدا (ص) سال های طولانی و با تلاش فراوان آن را به مسلمین آموخت.
2️⃣ بعد از وفات پیامبر خدا (ص) انحرافات بزرگی در دین اسلام به وجود آمد. احکام عبادی همانند نماز و روزه و حج و ... بازیچه دستگاه حکومت غاصب شد.
3️⃣ خلفای غاصب و صحابه دنیاطلب و مزدور، بیشترین تغییر و بدعت را در نماز ایجاد کردند! به گونه ای که:
♦️ «... عْن أَبي موسى ، قالَ : صَلَّى بنا عليّ يومَ الجملِ صلاَةً ، ذَكَّرَنَا بها صلاةَ رسولِ اللهِ صلى الله عليه وسلم ، فإِمَّا أَنْ نَكونَ نَسينَاهَا ، وإِمَّا أَنْ نَكونَ تركناها عمدًا ... .»
🔸 «... ابوموسی اشعری می گوید: علی (ع) در روز جمل برای ما نماز خواند. با نماز ما را یاد نماز رسول الله (ص) انداخت. نمازی که ما آن را فراموش کرده بودیم و یا اینکه ما #عمدا آن را ترک کرده بودیم!...»
✅ آیا اصحابی که توانایی حفظ #نماز به عنوان مهم ترین واجب عبادی را ندارند، شایسته تبعیت هستند؟ آیا از کسانی که #عامدانه برخی از اجزای نماز را ترک کرده اند می توان احکام الهی را فراگرفت؟ چرا اهل سنت نماز خود را شبیه نماز حضرت علی (ع) _نماز بدون بدعت و تحریف_ نمی کنند؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#خیانت_در_نقل
1️⃣ یکی از برهه های حساس تاریخ صدر اسلام، قتل خلیفه سوم توسط مهاجرین و انصار است. بر اساس مستندات تاریخی هشتصد صحابی در قتل او دست داشتند.
2️⃣ یکی از مهم ترین محورهای مورد بحث در قتل عثمان، علل و انگیزه های قاتلین بوده است. «طبری» پدر علم تاریخ در نزد اهل سنت است. او به ریزترین وقایع این حادثه می پردازد ولی در اقدامی عجیب می گوید:
♦️«... قد ذكرنا كثيرا من الاسباب التي ذكر قاتلوه أنهم جعلوها ذريعة إلى قتله فأعرضنا عن ذكر كثير منها لعلل دعت إلى الاعراض عنها...»
🔸 ما در این کتاب به اسباب زیادی که قاتلین عثمان آن را بهانه برای کشتن او قرار داده بودند اشاره کردیم و همچنین از ذکر بسیاری از اسباب دیگر، بنا به عللی دوری کردیم!
3️⃣ طبری خود اقرار کرده است که بسیاری از علل قتل عثمان را ذکر نکرده است! او مهم ترین ویژگی یک مورخ منصف را رعایت نکرده است. مگر نه آن است که مورخ باید بدون تعصب، یک واقعه را آنطور که بوده، روایت کند؟
✅ شاید برخی از آن علل نانوشته فساد گسترده اقتصادی، نفوذ تفکرات یهودی در عثمان، بدعت های بسیار او در دین، خشونت بسیارش با صحابه رسول خدا (ص) همانند عمار و ابوذر و قبضه حکومت سیاسی توسط بنی امیه بوده است.
🔴 آیا هر کدام از این علل ذکر نشده، به قتل عثمان وجاهت و مشروعیت نمی دهد؟ طبری چه ترسی از ذکر این علل داشته است؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
31.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═
🎥شیخ علی جمعه مفتی اعظم سابق مصر:
✍️ مقایسه فضایل #حضرت_علی علیه السلام و #معاویه
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═
#خواص_دنیا_طلب
1️⃣ حدیث غدیر یکی از نصوص قطعی ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) است. این روایت به صورت متواتر به دست ما رسیده است.
2️⃣ با وجود اعتراف بسیاری از صحابه و خواص جامعه اسلامی به مفاد این حدیث، به دلیل سیاست های خصمانه بنی امیه، آنها جرأت تبلیغ و عمل نمودن به مفاد آن را نداشتند. ابویزید أَودِيّ از پدرش روایت می کند که: ابوهریرة وارد مسجد شد و ما نزد او جمع شدیم. جوانی به سمت او رفت و گفت:
♦️ «... أنشدك بالله ! أسمعت رسول الله (ص) يقول : " من كنت مولاه فعلي مولاه ، اللهم وال من والاه وعاد من عاداه " ، فقال : نعم ، فقال الشاب : أنا منك برئ ، أشهد أنك قد عاديت من والاه وواليت من عاداه ، قال : فحصبه الناس بالحصاء.»
🔸 تو را به خداوند سوگند می دهم، آیا از رسول الله (ص) شنیدی که بگوید: «هر کس من مولای او هستم پس علی (ع) مولای او است. خداوندا دوست بدار هر کسی که او را دوست دارد و دشمن بدار هر کس که با او دشمنی می کند.»؟ ابوهریره گفت: آری شنیدم! مرد جوان به او گفت: من از تو بیزار هستم شهادت می دهم که تو با کسی که رسول خدا (ص) او را دوست داشت، دشمنی کردی و کسی را دوست داشتی که پیامبر (ص) با او دشمنی کرد. ابویزید می گوید: (بعد از این سخنان جوان) مردم او را با سنگ زدند.
3️⃣ بر این اساس، فضای جامعه به گونه ای بود که کوچکترین احتجاجی که مشروعیت سیاسی امیرالمومنین (ع) را ثابت می کرد، با برخورد شدید عوام مردم همراه بود.
✅ آری! عوام سنگ پران جامعه، تابع خواص دنیاطلبی مثل ابوهریره هستند که دین و ایمان خود را به بنی امیه فروخته بودند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#حقایق_غیر_قابل_تحمل
1️⃣ «محمد بن ابی بکر» یکی از یاران مخلص امیرالمومنین (ع) بود. او به دست معاویه به بدترین شکل ممکن آتش زده شد به شهادت رسید.
2️⃣ «محمد بن جریر طبری» متولد 224 ه ق، امام و شیخ المورخین در نزد اهل سنت است. او از روی خیانت اقدام به سانسور قسمت مهمی از مواضع سیاسی «محمد بن ابی بکر» بر علیه خلفای غاصب می کند:
♦️ «... أن محمد ابن أبي بكر كتب إلى معاوية بن أبي سفيان لما ولى فذكر مكاتبات جرت بينهما كرهت ذكرها لما فيه مما لا يحتمل سماعها العامة...»
🔸 همانا محمد بن ابی بکر با معاویه در زمانی که او به حکومت(شام) رسید نامه نگاری هایی انجام داد که من(طبری) از ذکر و نقل آنها کراهت دارم زیرا در این نامه مطالب (و حقایقی) وجود دارد که شنیدن آن برای عوام مردم قابل تحمل نیست.
✅ به نظر شما در نامه های فرزند ابوبکر به معاویه چه حقایق بزرگی بوده است که به تشخیص طبری شنیدن آن برای مردم غیر قابل تحمل بوده است؟ حقانیت امیرالمومنین (ع)؟ غصب خلافت توسط شیخین؟ هتک حرمت و ظلم آنها نسبت به اهل بیت (ع)؟ حمله و آتش کشیدن خانه حضرت زهرا (س) یا ...؟
🔴 حقایق فوق در دیگر آثار تاریخی ثبت شده است:
📚 انساب الاشراف، بلاذری، ج 3، ص 165و وقعة صفین، ص 119
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#اهل_بدعت
1️⃣ یکی از مصیبت های بزرگ اسلام انحراف کلیدی آن در سقیفه بود که باعث روی کار آمدن حاکمانی شد که احکام الهی بازیچه سیاست ورزی های شیطانی آنها بود.
2️⃣ معاویه در زمان حکومت خود، در سفری که به مکه داشت، نماز ظهرش را دو رکعت به جای آورد. «مروان بن حکم» و «عمرو بن عثمان» به شدت به او اعتراض کردند که:
♦️«... ما عاب أحد بن عمك بأقبح ما عبته به فقال لهما وما ذاك قال فقالا له ألم تعلم انه أتم الصلاة بمكة قال فقال لهما ويحكما وهل كان غير ما صنعت قد صليتهما مع رسول الله صلى الله عليه و سلم ومع أبي بكر وعمر رضي الله عنهما قالا فان بن عمك قد كان أتمها وان خلافك إياه له عيب قال فخرج معاوية إلى العصر فصلاها بنا أربعا»
🔸 هیچ کسی زشت تر از تو بر عثمان عیب نگرفت. معاویه به آن دو گفت: چه عیبی؟ آن دو گفتند: آیا نمی دانی عثمان (مسافر بود) نمازش را در مکه تمام خواند؟ معاویه گفت: وای بر شما! آیا غیر از این انجام دهم؟در حالی که در زمان رسول خدا (ص) خلیفه اول و دوم شکسته خواندم؟! آن دو گفتند: مخالفت تو با عثمان برای او عیب است. راوی می گوید: معاویه خارج شد و نماز عصر را چهار رکعت خواند!
✅ ملاحظه کنید احکام ثابت الهی چگونه بر اساس هوای نفس و خودخواهی های بنی امیه تغییر یافته است.
🔴 بهتر نیست اسم «اهل سنت» را به «اهل بدعت» _بدعت های بنی امیه_ تغییر دهیم؟!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
═✧❁﷽❁✧═
#احقادا_بدریة_و_خیبریة
1️⃣ یکی از اساسی ترین عوامل شکل گیری و رشد اسلام، مجاهدت های امیرالمومنین (ع) است. حضرت علی (ع) در جنگ های بدر، احد، خیبر، حنین و ... ضربات سختی به جبهه کفر و شرک وارد کرد.
2️⃣ بسیاری از مشرکین از روی ناچاری تن به اسلام ظاهری دادند. آنها کینه های عمیقی از امیرالمومنین (ع) در دل داشتند. بر همین اساس، در روایت های متواتر، بغض امیر المومنین (ع) نشانه نفاق دانسته شده است.
3️⃣ رسول خدا (ص) از این کینه های منافقانه آگاهی داشت. او بارها وعده باغ های بهشتی را به مولا می دهد و سپس:
♦️ «... اعتنقني ثم أجهش باكيا ، قال : قلت : يا رسول الله ما يبكيك ؟ قال : « ضغائن في صدور أقوام ، لا يبدونها لك إلا من بعدي » ، قال : قلت : يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك »
🔸 رسول خدا (ص) مرا در آغوش گرفت. سپس اشک در چشمانش حلقه زد. گفتم یا رسول الله (ص) چرا گریه می کنید؟ فرمود: #کینه هایی در قلب های اقوامی است که آن را بعد از مرگ من آشکار می کنند. گفتم: یا رسول الله (ص) آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود.(رک تصویر بالا)
✅ این کینه ها در چه برهه های آشکار شد؟ با حمله به خانه حضرت و آتش زدن آن؟ شهادت صدیقه کبری (س)؟ غصب خلافت و فدک؟ جنگ جمل، صفین و ...؟
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u