eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
602 ویدیو
63 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
1624458156_10c723a77119749c37df7d826470afc7.pdf
672.8K
═✧❁﷽❁✧═ 🔹 عنوان مقاله: نقد دیدگاه وهابیت در مفهوم عبادت با تاکید بر آیه«ِ فَلا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدا» ◀️ نویسنده: سید جلال مهدیزاده، مهدی فرمانیان ✍️ پیشنهاد ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از مهم ترین حکمت های قیام فاطمه زهرا (س)، جلوگیری از شکل گیری مذهبی بود که اساس آن بر پایه دروغگویی استوار شده است. 2️⃣ حرکت نفاق، با ممانعت از نوشتن وصیت توسط پیامبر(ص)، با اتهام هذیان گویی به آن حضرت، وارد مرحله عملیاتی شد. این حرکت با جعل احادیث دروغین متعدد توسط ابوبکر، عمرو بن عاص، سمرة بن جندب، ابوهریره و ... ادامه یافت. 3️⃣ انحراف کلان امت اسلام در روز سقیفه، باعث به وجودن مذهبی شد که اساس آن بر پایه دروغگویی است. «ابن لُهیعَة» استاد امام شافعی در فقه و حدیث، می گوید: 🔺«سمعت شيخا من الخوارج وهو يقول ان هذه لأحاديث دين فانظروا عمن تأخذون دينكم فانا كنا إذا هوينا أمرا صيرناه حديثا» 🔸از یکی از بزرگان خوارج شنیدم که می گفت: این احادیث دین شما است. دقت کنید از چه کسانی دین خود را می گیرید. همانا ما(همه خوارج) هر گاه میل و هوای به چیزی داشتیم، آن را تبدیل به حدیث می کردیم! 🔺«و زاد غيره في رواية ونحتسب الخير في إضلالكم» 🔸 در روایت های دیگر عبارت: « ما فکر می کردیم که اگر دروغ بگوییم و شما را گمراه کنیم، کار خوب و صوابی انجام داده ایم» افزوده شده است. 📚 فتح المغيث شرح ألفية الحديث - (1 / 258) 📚 الكفاية في علم الرواية - (1 / 123) ✅ در منابع روایی موجود اهل سنت، صدها حدیث از راویان خوارج نقل شده است. با وجود این اعتراف، چرا اهل سنت دین خود را از دروغگویان می گیرند و آن را بر عترت رسول خدا (ص) _ که بر اساس قرآن معصوم هستند _ ترجیح می دهند؟ 🆔 @Emamat110u 🔺مشاهده متن در سایت ولیعصر 🌐 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?i
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ قرآن معراج رسول خدا (ص) را تسبیح توحیدی وصف کرده است: «سُبْحانَ الَّذي أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ ...» 2️⃣ معراج اوج تقرب رسول خدا (ص) در محضر الهی است. جایی که از «جنة المأوی» و «سدرة المنتهی» بالاتر رفت و به «ثُمَّ دَنا فَتَدَلَّى. فَكانَ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى» رسید.‏ 3️⃣ در بالاترین منزلگاه های صعود و قرب الهی بود که مقدمات سفر زمینی فاطمه زهرا (س) آماده شد: ♦️ «... أتاني جبريل عليه الصلاة و السلام بسفرجلة من الجنة فأكلتها ليلة أسري بي فعلقت خديجة بفاطمة فكنت إذا اشتقت إلى رائحة الجنة شممت رقبة فاطمة» 🔸 «در شب معراج جبرئیل(ع) میوه ای بهشتی (سیب یا بِه) برایم آورد و آن را میل کردم که با آن میوه، وجود زمینی فاطمه (س) در وجود خدیجه (س) شکل گرفت. هر گاه مشتاق بهشت می شوم وجود فاطمه را استشمام می کنم»(رک: تصویر بالا) 4️⃣ این حدیث شریف با سند در منابع اهل سنت نقل شده است. هر عالمی که اندک اطلاعی از علم رجال داشته باشد در صحت و صدور و قطعی بودن آن تردید نمی کند. ✅ «مادر بوی بهشت دارد» نه! بالاتر «بهشت بوی مادر می دهد» بلکه بالاتر «بهشت زیر پای است.» ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u 🌐 https://www.valiasr-aj.com/persian/shownews.php?idnews=14664
31.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ اثبات شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها در انجیل یوخنا ◀️ استاد کاشانی ◀️ و علامتی از این در آسمان ظاهر شد. زنی که آفتاب را دربر دارد و ماه زیر پاهایش و بر سرش تاجی از دوازده ستاره است... 📚 انجیل یوحنا، فصل دوازده 👈 👈 ❌ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ نماز، حضور بنده در محضر الهی است. هر مقداری که معرفت نسبت به عظمت الهی بیشتر شود، خضوع و خشوع و خشیت انسان نیز در بارگاه خداوند افزونی می‌گیرد و همانند اهل بیت(ع) به انقطاع کامل از غیر از خداوند می‌رسند و از شدت خوف الهی لرزه بر اندام آنها می‌افتد و رنگ چهره شان تغییر می‌کند. 2️⃣ در مقابل، نماز مدعیان خلافت به شکل زیر است: 🔹«أن عمر بن الخطاب بينا هو قائم يصلي بالناس حين بدأ في الصلاة فزلت يده على ذَكَرِه فأشارَ إلى الناس أن امْكثوا و ذهب فتوضأ ثم جاء فصلى فقال له أبي لعله وجد مذيا قال لا أدري» 🔺همانا عمر بن الحطاب در حالی که برای نماز جماعت ایستاده بود وقتی که شروع به نماز کرد، با دستش اندام جنسی مردانه خود تکان داد و لغزاند! او سپس به مردم اشاره کرد که در جای خود قرار گیرید. عمر رفت و وضو گرفت و نماز خواند. راوی می گوید به پدرم گفتم : ای بسا از عمر بن الخطاب مذی خارج شده است؟(مذی: آبی که بعد از تحریک جنسی از اندام جنسی انسان خارج می شود.) پدرم گفت: نمی دانم! (احتمال دارد از او مذی خارج شده باشد) 📚مصنف عبد الرزاق، ج1، 268 ◀️ روی به محراب نهادن چه سود؟ / دل به بخارا و بتان طراز ◀️ ایزد ما وسوسه عاشقی/ از تو پذیرد، نپذیرد نماز ✅ انتخاب کنید! نماز مولا علی (ع) یا نماز خلیفه دوم که حین نماز، استمنا می کرد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
♨️شبهه:حضرت عائشه، عمروعاص را لعنت کرده! «رضی الله عنهما» ⬇️پاسخ به این شبهه⬇️
⛔️ سیره مادر ما عایشه صدیقه [ رضی الله عنها ] اینگونه بود و برای احدی عذاب جهنم را نمی خواست و مردم را نهی می کرد از اینکه درمورد شخصی بد بگویند که بد ترین تهمت یعنی تهمت زنا را به ایشان زده بود با این حال چگونه ممکن است عمرو بن العاص رضی الله عنه را که هیچ خصومتی با ام المؤمنین نداشته لعن کند؟؟ ✅ پاسخ ما را در پست بعد مطالعه بفرمایید 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u ➢•| @ansar_alaghidah 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
┄┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ 1️⃣ بر اساس اعتراف ذهبی و حاکم نیشابوری این حدیث بر اساس مبانی رجالی بخاری و مسلم نیشابوری است. وقتی یک روایت روایت بر اساس مبانی بخاری و مسلم، صحیح باشد، یعنی هیچ علت و قدحی که باعث عدم اعتبار حدیث باشد، در سند و متن آن وجود ندارد. همه دوستان از تعریف حدیث صحیح آگاهی دارند یکی از مهم ترین قیود صحیح، آن است که عاری از شذوذ و علل مخفیه باشد. با تصریح ذهبی و حاکم به صحیح بودن این روایت، آن هم بر اساس مبانی بخاری و مسلم، جای هیچ شکی در صحیح بودن روایت نیست. 2️⃣ ذهبی در حاشیه و تعلیقه ای که بر مستدرک حاکم نیشابوری دارد، در موارد متعددی به دلیل شاذ بودن روایت حکم به عدم اعتبار آن کرده است ولی در این روایت خود تصریح می کند که روایت بر اساس مبانی رجالی بخاری و مسلم صحیح است. 3️⃣ علمای اهل سنت در تعریف حدیث شاذ اختلاف دارند. ابن صلاح قول صحیح را تفصیل می داند: 🔺 «وذكر ابن الصلاح : أن الصحيح التفصيل ، فما خالف فيه المنفرد من هو أحفظ منه وأضبط فشاذ مردود وإن لم يخالف ، بل روى شيئا لم يروه غيره وهو عدل ضابط فصحيح ، أو غير ضابط يبعد عن درجة الضابط فحسن ، وإن بعد فشاذ منكر ، وهو تفصيل حسن » 🔸 صحیح آن است که در تعریف شاذ قائل به تفصیل شویم. هر روایتی که یک راوی منفرد آن را نقل کرده ولی آن روایت مخالف با روایت شخص دیگر که اضبط و احفظ از او است، باشد، شاذ و مردود است. 👈ولی اگر حدیث راوی منفرد، مخالف با حدیث راوی اضبط نباشد، بلکه او یک قید و یا چیزی را بیشتر از راوی اضبط نقل کرده باشد، و راوی منفرد فردی ضابط و عادل باشد، روایت صحیح است! 👉یا اینکه اگر فرد منفرد غیر ضابط باشد، از درجه ضبط فاصله گرفته باشد، در این صورت روایت حسن است. اگر آن راوی بسیار از درجه ضبط فاصله گرفته باشد،(مثلا دیوانگی و تخلیط عارض شود یا ...) در این صورت نیز روایت شاذ و منکر است. این تفصیل خوبی در این مساله است. 📚 الغاية فى شرح الهداية فى علم الرواية - (1 / 196) ✅ نتیجه آنکه: راویت مورد استدلال شیعه در لعن عائشه نسبت به عمرو بن عاص، توسط جریر از اعمش نقل شده شده است. دقت کنید روایت جریر تنها یک قید اضافه نسبت به روایت های دیگر دارد و هیچ مخالفتی در اصل حدیث با آنها ندارد، پس این روایت هیچ شذوذی ندارد چون جریر فردی ثقه و ضابط است. و این روایت بر مبنای بخاری و مسلم که صحیح ترین طرق و راویان را دارد، صحیح است. 4️⃣ اگر این تفصیل را در نظر نگریم، و به صرف اینکه یک راوی ثقه مثل جریر، یک قید را زیاد و کم نقل کرده باشد، روایت های آنها را شاذ تلقی کنیم، باید تمام روایت های افراد ثقه مثل جریر و ... را شاذ تلقی کنیم!! این را احدی از علمای رجال اهل سنت قبول نمی کند! 5️⃣ نویسنده محترم عقل و شعور مخاطب را به بازی گرفته و ادعا می کند عائشه با عمرو بن عاص اختلافی ندارد!! در حالی که همین روایت های مورد استناد به خوبی اختلاف را ثابت می کند. این روایت نشان از حقه بازی و سوء استفاده عمرو بن عاص از عائشه دارد. 6️⃣ نویسنده محترم ادعای با ادب بودن و فحاش نبودن عایشه را دارد در حالی که فحاشی عایشه نسبت به همسران رسول خدا صلی الله علیه و آله، حضرت علی علیه السلام و یاران او مثل مالک و یزید بن قیس و ... گوش فلک را کرده است. واقعا عائشه چه مادر مهربانی بوده که لشگر کشی و فتنه جمل، هزران نفر از فرزندانش را به کشتن داد!! 7️⃣ استدلال رافضیان به صحیح ترین روایت های اهل سنت، در کتب معتبر آنها، نشان از قوت استدلال آنها دارد. البته علمای اهل سنت به دلیل قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» حق فکر کردن درباره اختلافات صحابه را نیز ندارند! همه روایت ها اختلاف را باید آتش بزنند! یا راوی آن را رافضی بخوانند! یا اینکه بدون هیچ دلیل ادعا کنند شاذ و منکر است!! چون به خاطر تعصب نمی توانند قبول کنند امثال عمرو بن عاص و معاویه و ... واقعا ملعون هستند!! 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u ➢•| @ansar_alaghidah 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 🌸➼‌┅═❁═┅┅──┄┄
1️⃣ «شُعبَة بن الحجَّاج» (متوفی: 160 قمری) امام، حافظ، حجت، ناقد و امیرالمؤمنین در حدیث اهل سنت است. هزاران حدیث او، شرق و غرب عالم را پر کرده است. بزرگان اهل سنت، او را پایه گذار «علم رجال» معرفی کرده اند. 📚 سير أعلام النبلاء، ج 13، ص 137 2️⃣ «ابن ابی حاتم رازی» در شرح حال شعبة، اشاره به حقیقت بسیار عجیبی برای اهل سنت می کند: 🔹«... لما ورد شعبة البصرة قالوا له حدثنا عن ثقات اصحابك فقال: ان حدثتكم عن ثقات اصحابي فانما احدثكم عن نفير يسير من هذه الشيعة الحكم بن عتيبة وحبيب بن ابي ثابت وسلمة بن كهيل ومنصور» 🔸 شعبة زمانی که وارد شهر بصره شد، به او گفتند: از اصحاب ثقه خود برای ما حدیث نقل کن! شعبه گفت: اگر بخواهم از اصحاب ثقه خود برای شما روایت بگویم، فقط باید از تعداد اندکی از این شیعیان که شامل «حکم بن عتیبة»، «حبیب بن ابی ثابت»، «سلمة بن کهیل» و «منصور» هستند، برای شما روایت نقل کنم! (رک: تصویر بالا) ✅ اهل سنت گرامی بدانند: در تمام علوم حدیث و معارف دین، مدیون راویان شیعه هستند. به اعتراف خطیب بغدادی و ذهبی، اگر اهل سنت بخواهند معارف روایی شیعیان را از کتب خود حذف کنند، کتاب های آنها خراب و همه روایات آنها از بین می رود! 📚 الكفاية في علم الرواية،ج1، ص 129 📚 ميزان الاعتدال في نقد الرجال، ج1، ص: 118 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍ صوت رائع جدا مدح حضرت زهرا سلام الله علیها ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ لمّا اتّصل‏ بأمير المؤمنين‏(ع)‏ أنّ‏ الناس‏ قالوا: ما له‏ لم‏ ينازع‏ أبا بكر و عمر و عثمان‏ كما كان‏ نازع‏ طلحة و الزبير و عائشة، فخرج‏ مغضبا ثمّ‏ نادى:‏ الصلاة جامعة، فلمّا اجتمع‏ الناس‏ قام‏ خطيبا فحمد اللّه‏ و أثنى‏ عليه‏ و ذكر النبيّ‏ فصلّى‏ عليه‏ و آله‏، ثمّ‏ قال‏: ✍️ معاشر الناس بلغني عن قوم أنّهم قالوا ما له لم ينازع أبا بكر و عمر و عثمان كما نازع طلحة و الزبير و عائشة؟ اعلموا أنّ لي في سبعة من أنبياء اللّه عزّ و جلّ اسوة: 1️⃣ نوح(ع)حيث قال:«فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي مَغْلُوبٌ فَانْتَصِر»(قمر/10) فإن قلتم انّه ما كان مغلوبا فقد كذّبتم القرآن، و إن كان ذلك كذلك فعليّ أعذر. 2️⃣ إبراهيم(ع)حيث قال:«وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ‏»(مریم/48) فإن قلتم إنّه اعتزلهم من غير مكروه فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل رأى المكروه منهم فعليّ أعذر. 3️⃣ لوط(ع)حيث قال لقومه: لو كان‏ «لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى‏ رُكْنٍ شَدِيدٍ»(هود/113) فإن قلتم قد كانت له قوّة فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم لم يكن له بهم قوّة فاعتزلهم فعليّ أعذر. 4️⃣ يوسف(ع)حيث قال:« رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي إِلَيْهِ‏»(یوسف/ 33) فإن قلتم إنّه دعي من غير مكروه يسخط اللّه فقد كذّبتم القرآن و إن قلتم أنّه دعي الى مكروه يسخط اللّه‏ فعليّ أعذر. 5️⃣ موسى بن عمران(ع)حيث يقول: «فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ‏ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْماً وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ‏ »(شعراء /21) فإن قلتم إنّه فرّ منهم من غير خوف على نفسه فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم إنّه فرّ منهم خوفا فعليّ أعذر. 6️⃣ هارون(ع)حيث قال: «يا ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي فَلا تُشْمِتْ بِيَ الْأَعْداءَ »(اعراف/150) فإن قلتم إنّه لم يستضعفوه و لم يشرفوا على قتله فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل استضعفوه و أشرفوا على قتله فعليّ أعذر. 7️⃣ محمّد(ص) حيث هرب الى الغار، بل إن قلتم إنّه هرب من غير خوف أخافوه به فقد كذّبتم القرآن، و إن قلتم بل أخافوه فلم يسعه إلّا الهرب فعليّ أعذر. ✅ فقال الناس بأجمعهم: صدق أمير المؤمنين(ع) و هذا هو الحقّ، و العذر واضح. 📚 الدر النظيم، الشامي، ص: 315 ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✍️ یکی از بزرگ ترین مصیبت های مخالفان اهل بیت (ع)، تعصب بی دلیل بسیاری از علمای آنها است. علامه «معلمی یمانی» از علمای بزرگ اهل سنت _ که معروف به ذهبی زمان است _ در اعترافی عجیب می گوید: 🔹ومن تأمل حال كثير من علماء المذاهب رأى أن كثيراً منهم قد تكون حالهم عند التحقيق شراً من حال اصبغ وذلك أنهم يظهرون التدين بقبول الحديث وتعظيم (الصحيحين) ويزيد بعضهم حتى من أهل عصرنا هذا فيقول : إن الحديث إذا كان في (الصحيحين) أو أحدهما فهو مقطوع بصحته، فإذا جاءوا إلى حديث مخالف لمذهبهم حرفوه أقبح تحريف، فالرد الصريح أخف ضرراً على المسلمين وأهون مؤته على آهل العلم والدين من إثارة الشبه والتطويل والتهويل الذي يغتر به كثير من الناس ويضطر العالم إلى صرف وقته في كشف ذلك.» 🔺هر کسی در احوال بسیاری از علمای مذاهب(اهل سنت)تامل کند، خواهد دید که بسیاری از آنها در مباحث تحقیقی و علمی ،وضعیتی بدتر از اصبغ(قرطبی) دارند. این امر به این دلیل است که آنها با ریاکاری و اظهار دینداری، روایات صحیح بخاری و مسلم را قبول و تعظیم می کنند. بالاتر، برخی دیگر از اهل زمان ما می گویند: همانا حدیث، اگر در صحیح بخاری و مسلم یا یکی از آنها باشد، قطعا صحیح است. همین علما وقتی به حدیثی که مخالف با مذهب آنها باشد برسند، به بدترین شکل آن را می کنند! ...» ✅ در نظر قرآن کریم، تحریف و خیانت در امانت _ هر چند در دیناری ناچیز_ ویژگی علمای یهود است! (آل عمران/75) ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
📡 انحطاط اخلاقی در مراسم «جوي أوردز: Joy Awards» در عربستان 1️⃣ با روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز، اصلاحات فرهنگی و مذهبی شکل جدیدی در عربستان به خود گرفته است. عمده این برنامه ها، زیر نظر ولیعهد سعودی، محمد بن سلمان است. او بعد از کشتن خاشقچی و تکه تکه کردن بدنش با ارّه، معروف به «ابومنشار» یعنی «پدر اره» شده است. 2️⃣ حکومت سعودی، طی روز های گذشته، در منطقه بولیفارد ریاض، میزبان جشن بزرگی به نام «جوي أوردز: Joy Awards» است. در این مراسم پر زرق و برق ستاره های سینمای هالیوود و باليوود و بسیاری از رقاص ها و خواننده ها حضور دارند. این در حالی است که پادشاهان سعودی همواره عنوان« خادم الحرمین الشریفین» را یدک می کشند و از این عنوان سوء استفاده می کنند. 3️⃣ این مراسم که با دعوت ترکی آل الشیخ و همچنین نهاد های رسمی دینی مثل «آمرین بالمعروف و ناهین عن المنکر» و دعوت ترکی آل شیخ صورت گرفته است، در شبکه های اجتماعی انتقادها و تعجب های بسیاری را به دنبال داشته است. منتقدین از اینکه سرزمین وحی به مکانی برای فساد، رقص، شراب خواری و ... تبدیل شده است، به شدت عصبانی و ناراحت هستند. 4️⃣ خاندان آل سعود از یک طرف ملیاردها دلار صرف کشتار مردم بی دفاع یمن کرده و باعث رونق شرکت های صهیونیستی و یهودی اسلحه سازی آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و ... شده اند و از سوی دیگر دلار های نفتی را برای بازیگران و رقاصان و خوانندگان زن و مرد هالیودی آمریکایی و باليوودی هندی هزینه می کنند. 5️⃣ با رصد دقیق اصلاحات مذهبی در عربستان، آنچه به شدت دنبال می شود ترویج فساد اخلاقی، بی بند و باری، قمار بازی و رقاصی و ... است. این معیارها در حکومت های بنی امیه نیز وجود دارد. ذهبی در شرح حال یزید بن معاویه می نویسد: 🔹«سَكِرَ يَزِيْدُ، فَقَامَ يَرْقُصُ، فَسَقَطَ عَلَى رَأْسِهِ، فَانْشَقَّ، وَبَدَا دِمَاغُهُ» 🔺«یزید مست شد و برخواست و رقیصدن گرفت[آنقدر در رقص افراط کرد که] با سر به زمین خورد و سرش شکاف برداشت و مغز سرش نمایان شد.» او در ادامه می گوید: 🔹«...وَكَانَ نَاصِبِيّاً، فَظّاً، غَلِيْظاً، جَلْفاً، يَتَنَاوَلُ المُسْكِرَ، وَيَفْعَلُ المُنْكَرَ…» 🔺«یزید فردی ناصبی سنگدل، بی رحم، سبکسر بود او مسکرات و شراب می نوشید و کارهای منکر (کنایه از زنا و لواط العیاذ بالله) انجام می داد.» 📚سیر اعلام النبلاء، ج 7، ص 38 6️⃣ البته یزید خود تربیت یافته پدر شراب خوارش، معاویه بن ابی سفیان بود. معاویه با کشتار هزاران مسلمان به قدرت رسید. او در دوران خلافت خود فردی شراب خوار بود. احمد بن حنبل امام حنابله، روایت می کند: 🔺عبدالله بن بریدة می گوید من و پدرم نزد معاویه رفتیم. او ما را بر فرش ها نشاند. سپس برای ما غذایی آورد و ما از آن غذا خوردیم 🔹«...ثمَّ أُتِينَا بِالشَّرَابِ فَشَرِبَ مُعَاوِيَةُ ثُمَّ نَاوَلَ أَبِي ثُمَّ قَالَ مَا شَرِبْتُهُ مُنْذُ حَرَّمَهُ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ...» 🔺سپس برای ما شراب آوردند معاویه از شراب خورد! سپس شراب را به پدرم عرضه کرد تا میل کند! سپس پدرم گفت: از زمانی که رسول خدا (ص) شراب را حرام کرده است من شرابی ننوشیده ام. 📚 مسند الإمام أحمد بن حنبل،ج 38، ص 25 و 26 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️ ✍ آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی به ملکوت اعلی پیوست 🔹 سنگربان حریم ائمه اطهار علیهم السلام، مرجع عالی‌قدر جهان تشیع، شیخ الفقهاء و استاد المجتهدین، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ یکی از مهم ترین دشمنی ها با امیرالمؤمنین (ع)، تکذیب و انکار فضائل قطعی آن حضرت، به بهانه های واهی است. 2️⃣ یکی از فضائل قطعی مولا علی (ع)، حدیث متواتر «طیر» است. پیامبر (ص) از خداوند می خواهد: 🔹 «... اللَّهُمَّ ائْتِنِي بِأَحَبِّ خَلْقِكَ إِلَيْكَ يَأْكُلُ مَعِي هَذَا الطَّيْرَ فَجَاءَ عَلِيٌّ فَأَكَلَ مَعَهُ ...» 🔺 خداوندا محبوب ترین بنده خود را بفرست تا در کنار من، از این مرغ بخورد! سپس علی (ع) آمد و نزد پیامبر (ص) از آن غذا میل کرد. http://up44.ir/kl05erut👈 :لینک سند 3️⃣ برخی از طریق این روایت، متضمن خیانت انس بن مالک در صدا نکردن مولا علی (ع) است. همین امر باعث بهانه جویی مخالفین آن حضرت شده است: 🔹«... ان صحّ حديث الطير فنبوة النبي باطل لأنه حكى عن حاجب النبي (ص)خيانة وحاجب النبي (ص) لا يكون خائنا» 🔺 «علی بن عبدالله» می گوید: در شهر ری، از «ابن ابی داود»[صاحب سنن] درباره صحت و اعتبار حدیث طیر سوال کردم در پاسخ گفت: اگر این حدیث صحیح باشد، نبوت پیامبر خدا (ص) باطل است چون در این حدیث حکایت شده است که دربان رسول خدا (ص)[انس] خیانت کرده است و دربان پیامبر اکرم (ص) خیانت کار نیست. 📚الكامل في ضعفاء الرجال، ج4، ص: 266 ✅ آیا بین خائن بودن انس بن مالک و باطل بودن حدیث ارتباطی است؟ اگر به جای اسم علی (ع)، عمر یا عائشه بود نیز، این برخورد صورت می گرفت؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ «عبد الله بن سليمان أبو بكر السجستاني» الامام، العلامة، الحافظ، شيخ بغداد. صنف السنن و المصاحف. هو ممن نصب له السلطان المنبر! فكان الخليفة المقتدر يزن رزقه بيده، ويبعث به في طبق على يد الخادم! 2️⃣ و مع هذا کله! کذبه ابوه!! اورد الذهبی فی ترجمته: 🔺سمعت أبا داود يقول: ابني عبد الله كذاب! قال ابن صاعد: كفانا ما قال فيه أبوه! 3️⃣ إنه ناصبیّ خبیث! انظروا کیف ینکر الحدیث الطیر المتواتر عدواة لمولانا علی(ع): 🔺 سمعت علي بن عبد الله الداهري يقول: سألت بن أبي داود بالري عن حديث الطير فقال: ان صح حديث الطير فنبوة النبي باطل! لأنه حكى عن حاجب النبي صلى الله عليه وسلم خيانة وحاجب النبي صلى الله عليه وسلم لا يكون خائنا! 🔹شاهدوا الوثیقة ✅ هذه العبارة رديئة، وكلام نحس و لا ارتبط بین الخبر و نبوة النبی(ص) اصلا و لکن «في‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ فَزادَهُمُ اللَّهُ مَرَضاً وَ لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ بِما كانُوا يَكْذِبُون‏» (البقرة : 10) ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110