eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
629 ویدیو
67 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ ⏺ جلسه 1️⃣ موضوع: جریان شناسی در مدرسه صحابه 2️⃣ ارائه دهنده: @Abolhasanain110 3️⃣ زمان: دوشنبه 23 اسفند، ساعت 23 شب ✍️ با ما باشید: https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ انّا ظلمنا ... . 🔹انظروا وانشروا ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧ ✍️ بیشترین لذت من در ریختن خون است! 1️⃣ «حجاج بن یوسف ثقفی» یکی از سنگدل ترین افراد بشر است. کسی که در دشمنی با اهل بیت (ع) چیزی کم نگذاشت. جلادی بی رحم که مردم از شنیدن نام او به وحشت می افتادند. 2️⃣ او بسیاری از مردم بی گناه و بی پناه را از دم تیغ می گذراند. تعداد کشته های او را بجز جنگ ها، 120 هزار نفر نوشته اند. هنگامی که او هلاک شد، در زندان او 50 هزار مرد و 30 هزار زن بودند که 16 هزار از آنها برهنه و عریان بودند! قاعده آن ملعون این بود که زن و مرد و اطفال را باهم زندانی می کرد و زندان او سقف نداشت. 3️⃣ حجاج بسیاری از دوستان و شیعیان امیرالمومنین(ع) را شهید کرد. از جمله کمیل، قنبر غلام امام علی (ع) . او آن قدر به عبدالرحمن بن ابی لیلی انصاری تازیانه زد تا امیرالمومنین (ع) را سب کند ولی او مناقب حضرت را می گفت، تا حجاج دستور داد او را شهید کردند. او همچنین دست و پای یک از حواریون امام زین العابدین(ع) به نام یحیی بن ام طویل را برید تا شهید شد. حجاج می گفت:«بیشترین لذت من در ریختن خون است». سعید بن جبیر نیز به دست این سفاک به شهادت رسیده است. 4️⃣ حجاج به مرض « آکله » مبتلا شد. طبیب، تکه گوشتی را به نخی بست تا آن ملعون بلعید. طبیب آخر نخ را نگه داشت و بعد از لحظه ای کشید و دید چیزی نمانده است و معلوم شد که به زودی به درک واصل خواهد شد. قبر او را در شهر واسط مخفی کردند و آب روی آن انداختند ولی در زمان سفاح قبر را پیدا کردند و آنچه را مانده بود سوزاندند و بر باد دادند. 5️⃣ تاریخ شیعه پر از این زخم هاست. حکومت آل سعود ادامه همان حکومت حجاج ها هست. تمام لذت شان در گردن زدن شیعیان، بمباران کودکان یمن، انفجار مساجد در پاکستان و افغانستان مظلوم است. 6️⃣ برخی ریشه این جنایات را به آمریکا و صهیونیزم جهانی می دانند که صد البته صحیح و دقیق است. ولی باید دانست این صهیونیست ها هستند که با مهندسی جریان های فکری میان مسلمانان، گروهی را روی کار آورده اند که نماینده اسلام اموی _ در زمان ما همان اسلام آمریکایی_ است. 7️⃣ یکی از بارزترین ویژگی های اسلام اموی، خشونت بی حد و حصر است. آنها با استخدام برخی صحابه، مثل انس بن مالک،مغیرة بن شعبه و ...، با هدف دروغ بستن به رسول الله (ص)، اهداف شیطانی خود را به پیش می بردند. انس بن مالک از مهم ترین این عالمان درباری بود. این سند تاریخی را در صحیح بخاری بنگرید: 🔸 ثابت از انس بن مالک روایت می کند: گروهی از مردم مبتلا به بیماری بودند[بعد از آنکه خدمت رسول خدا (ص) رسیدند] گفتند: ای پیامبر خدا (ص) به ما جا و غذا بده![از جا و غذای مناسب استفاده کردند] وقتی که بهبودی برای آنها حاصل شد، گفتند: محیط و آب و هوای مدینه با ما سازگاری ندارد. رسول خدا با چندین شتر و یک چوپان آنها را به محله حرة[شهری در اطراف مدینه] فرستاد. و فرمود: از شیر شتر استفاده کنید[تا کسالت شما برطرف شود] وقتی که کسالت آنها برطرف شد، آن چوپان را به قتل رساندند و شترهایش را مصادره کردند! رسول خدا (ص) به دنبال آنها فرستاد دست ها و پاهای آنها را قطع کرد. با میخ داغ چشم های آنها را کور کرد! یکی از آنها را دیدم که از شدت درد زمین را گاز می گرفت تا آنکه جان سپرد! سلام بن مسکین گفت: به من خبر رسیده است که روزی حجاج از انس پرسید: شدید ترین مجازاتی که پیامبر (ص) انجام داد را برایم روایت کن!» انس این روایت را برای او نقل کرد. این خبر به حسن بصری رسید او گفت: ای کاش انس این روایت را برای حجاج نمی گفت! http://up44.ir/yt8ann2n 📚 صحیح بخاری، ج 5، ص 2153 8️⃣ این روایت با آیات متعدد قرآن و سیره قطعی رسول خدا (ص) در تضاد است. چون پیامبر خدا (ص) «رحمة للعالمین» است. همچنین در هیچ آیه ای از قرآن برای برخورد با محاربین دستور به کور کردن با میخ داغ داده نشده و دستور قتل در آیات، بر اساس تناسب با قتل و کشتار محاربین است. 9️⃣ امام باقر (ع) در تبیین دروغ گویی انس بن مالک می گوید: «... اوّل چيزى را كه امراء و حكّام حلال شمردند شكنجه بود به خاطر افتراء و دروغى كه انس بن مالك بر رسول خدا (ص) بست و آن اين است كه گفت: «رسول خدا (ص) قطع كرد دست مردى را و نگذاشت وارد بستان شود» و از آن به بعد امراء و واليان عذاب و شكنجه را حلال شمردند.» 📚 علل الشرائع، ج‏2 ؛ ص541 ✅ دست های عالم درباری همانند انس و عبدالله بن عمر و ... در جنایات حجاج ها،یزید ها، صدام ها، بن سلمان ها و ... آشکار است. دست این صحابه تا مرفق به خون مسلمانان آلوده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ نشید جمیل یمنی لمولد المهدی علیه السلام 🔅 لبیک لبیک ... امامنا الثانی عشر 🔹انظروا وانشروا ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
جریان یهود شناسی در مدرسه صحابه 5.mp3
8.35M
🎙 فایل صوتی 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه پنجم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
هدایت شده از دانشگاه امامت
جریان شناسی جلسه پنجم.pdf
1.77M
🗃 فایل پیوست 📌جریان شناسی نفوذ یهود در مدرسه صحابه ✅ جلسه پنجم 👤 با حضور استاد ابوالحسنین110 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
📛 📛 در تفسیر قمی آمده که امام صادق سوره حمد را دقیقا همینگونه میخوانده میگفته{صراط من انعمت علیهم... غیرالضالین} 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 📡 کانال ما در تلگرام https://t.me/ansar_alaghidah ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
❁﷽❁ ✴️ خود زنی نواصب نادان 1️⃣ این فقط شیعه نیست که می گوید: عمر بن خطاب سوره حمد را غلط می خوانده و قائل به تحریف آن بوده است. بلکه بسیاری از علمای اهل سنت_ مثل سیوطی، سعید بن منصور، وکیع، ابن انباری، ابوعبید، ابن ابی داود، ابن منذر و .... _ اعتراف کرده اند: دومین خلیفه بلوای سقیفه، به جای«صِراطَ الَّذينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ » این کلمات «صراط من أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم وغير الضالين» را می گفته است!! ✍️ به برخی از مستندات شیعه از کتب معتبر اهل سنت توجه کنید: 🔸 حدثنا سعيد قال نا سفيان عن محمد بن عمرو بن علقمة عن يحيى بن عبد الرحمن بن حاطب عن ابيه انه 👈سمع عمر ابن الخطاب رضي الله عنه صراط من انعمت عليهم قوله تعالى غير المغضوب عليهم ولا الضالين 📚 سنن سعيد بن منصور، ج 2، ص 533، نشر دار العصیمی، ریاض، 1414، چاپ اول 🔸 قوله تعالى: صراط الذين أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين: وكيع وأبو عبيد وسعيد بن منصور وعبد بن حميد وابن المنذر وابن أبي داود وابن الأنباري كلاهما في المصاحف من طرق 👈عمر بن الخطاب أنه كان يقرأ صراط من أنعمت عليهم غير المغضوب عليهم وغير الضالين 📚 الدر المنثور، ج1، ص 40، دار الفكر - بيروت ، 1993، 8جلدی 2️⃣ باید توجه نمود که قرائت عمر بن خطاب، در نزد اهل بیت علیهم السلام و شیعه، شاذ است. قرائت شاذ نیز هیچ اعتباری ندارد. 📚مجمع البيان فى تفسير القرآن، ج1، ص 105 3️⃣ ده ها حدیث معتبر و صحیح السند، قرائت آیه مورد بحث را،«صِراطَ الَّذينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ» دانسته است. لذا روایت موجود در تفسیر قمی، مورد اعراض اصحاب امامیه قرار گرفته است. چنین روایتی هیچ ارزش صدوری و استدلالی در نزد شیعه ندارد و حق آن است که این روایت از دسائس و جعلیات کذابین(بالاخص اهل سنت تابع خلیفه دوم) باشد. 📚 تفسير القرآن الكريم، امام خمینی رحمه الله، ج‏2، ص: 166 4️⃣ بر طبق فتاوای فقهای شیعه، قرائت مبتنی بر اجتهاد خلیفه دوم، در نزد شیعه بی ارزش است و کسی حق ندارد نماز خود را بر اساس آن بخواند. روایت موجود در تفسیر قمی نیز به جهت تقیه ای بودن، فاقد اوصاف حجیت و اعتبار است. 📚 جامع الأحكام (صافى)؛ ج‌1، ص: 69 ✅ آری! «النَّاسُ أَعْدَاءُ مَا جَهِلُوا» دشمن اصلی نواصب، نادانی و جهالت آنها است. نادان ناصبی خواست شیعه را تنقیص کند، اما جهل خلیفه نادانش، بیشتر رخ نمود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ ساعت حدود 9 شب بود. وارد مسجد شدم. مسجد شلوغ بود. مولوی خالد با صدای قشنگی می خوند! منم رفتم فیض بردم . ولی از هم اتاقی خودم _ که شیعه بود_ حرف هایی شنیده بودم ... . 👨‍🎓 مهندس: حاج آقا چرا نمیشه نماز صبح را چهار رکعت خوند؟ صبح ها سرحال تر هستیم که! 👳🏻‍♂️ مولوی خالد: آقای مهندس احکام عبادی که دست من و شما نیست که هر وقت حال داشتیم بیشتر بخونیم. باید گوش به فرمان خدا و رسول الله ص باشیم. 👨‍🎓: یعنی اصلا امکان نداره احکام تغییر کنه؟ مثلا یه زمانی بیاد روزه نگیریم یا نماز های روزانه را یک جا بخونیم راحت بشیم؟ 👳🏻‍♂️: نه عزیزم. احکام عبادی اسلام مثل روزه و حج و ... تغییر ناپذیر هستند تا قیامت عوض نمیشن. هیچ کس نمی تواند نماز و روزه و عبادت جدید اختراع کنه. عبادت جدید بدعت هستش و همه بدعت گذار ها جهنمی هستن چون رسول الله ص گفته: کل بدعة فی النار! 👉http://up44.ir/xgqpi5c1👈 👨‍🎓: تو دانشگاه هم اتاقی من _مهندس علوی_ یک بار بهم گفت که نماز تراویح زمان رسول خدا ص نبوده! خلیفه دوم حضرت عمر رض اختراعش کرد! درسته؟ 👳🏻‍♂️: آره خلیفه دوم رض دید که نماز گزارها در مسجد پراکنده هستن آنها را ملزم کرد نماز های مستحبی ماه رمضان را به جماعت بخونن. کار خوبی بود! هم نشاط نماز بیشتر میشه هم منظم. 👉http://up44.ir/58nxx4qd👈 👨‍🎓: مگه نگفتین احکام عبادی اسلام دست ما نیست که تغییرش بدیم؟ خب منم الان میخوام نماز صبح را 4 رکعت بخونم چون نشاط دارم! نماز های یومیه را هم یک جا میخونم چون منظم تر هست. 👳🏻‍♂️: پسر جان خودت را با خلیفه دوم- آن صحابه بزرگ- مقایسه نکن! آنها آگاه تر به احکام اسلام از من و شما هستن! 👨‍🎓: یعنی چی؟ خود خلیفه دوم اقرار کرده که جماعت خوندن تراویح بدعت هست و زمان رسول الله ص نبوده. تازه مهندس علوی بهم می گفت که خلیفه دوم حکم ساده تیمم را هم بلد نبود! من مهندس و نخبه جامعه هستم تازه حافظ قرآن هم شدم امسال! چرا عمر بتونه تغییر بده من نتونم؟ 👳🏻‍♂️: (صداش بالا رفته بود و بقیه هم داشتن بحث ما را گوش میدادن) مهندس جان! روایت های ما میگن رسول الله روز های آخر در مسجد معتکف بود و مردم باهاش نماز می خوندن و عبادت می کردن! 👨‍🎓: جایی آمده رسول الله ص گفته باشه نماز تراویح را به جماعت بخونین؟ خود خلیفه دوم گفته صحابه در مسجد نماز تراویح را فردا و پراکنده می خوندن! صد ها صحابه یعنی خبر نداشتن که تراویح را به جماعت بخونن بهتر است؟ بعلاوه مهندس علوی می گفت حتی علمای بزرگ شما گفتن که جماعت نماز تراویح اصلا در زمان رسول الله ص و خلیفه اول رض نبودش. حاج آقا ببین! اینم سند تو گوشی سیو کردم: 🔸 (قال عمر نعم البدعة هذه)، سماها بدعة لانه صلى اللّه عليه وآله وسلم لم يسن لهم الاجتماع لها، ولا كانت في زمن الصدّيق، ولا أول الليل، ولا كل ليلة، ولا هذا العدد» 🔸 (عمر گفت چه بدعت نیکویی است این!) عمر (جماعت خواندن تراویح را) بدعت نامید زیرا رسول الله ص به جماعت خواندن آن را سنت نکرد و این جماعت در زمان ابوبکر نیز نبود! نه در اول شب و نه در همه شب نیز نبود. و نه این تعداد رکعات! 👉http://up44.ir/5cvgwod8👈 👳🏻‍♂️: این مطلب را باید بررسی کنم... . 👨‍🎓راستی یادم رفت بهتون بگم. من دانشجوی مهندسی دانشگاه شریف هستم.بعد یک ماه، تو دانشکده بودم ساعت ده صبح پیامک از مولوی خالد به گوشیم آمد: 📩 مهندس یک ماه هست دارم فکر میکنم! کلا بهم ریختم. هر چقد از اساتیدمون سوال کردم فایده نداشت. حرف شما منطقی و صحیح هست. عمر بدعت ایجاد کرده... . برام خیلی سوالات دیگه هم ایجاد شده. شماره مهندس علوی را میخواستم برای تحقیق ... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
💠عایشه: پیامبر در رمضان جز ۱۱ رکعت نماز تهجد نماز مستحبی دیگر نداشتند!! ⁉️اهل سنت را از کجا آورده‌اید؟ 📚ترجمه صحیح مسلم-كتاب صلاة المسافرين وقصرها-باب صلاة الليل 📡「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 ➢•| @Emamat110u 🌐 https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892 ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
سوال:علت نبود حتی یک نص صریح از ائمه ویا حداقل ازامام زمان در مورد حکم خمس در دوران غیبت چیست؟ 🔔بالفرض میگویم امامان قبل فراموش کردن و مشغول کارهای دیگر بودن وامام زمان هم به علت ترس از جانش نتوانست حکم این مسئله مهم را بگوید ولی چرا نواب اربعه که بزعم شیعه با امام زمان در ارتباط بودند این سوال رو نپرسیدن ؟! 📢درحالیکه در این مورد اختلافات زیادی بین امامیه هست و همین اختلاف و نبود یک نص از یکی از امامان سبب حیرت و اختلاف شدید بین علمای شیعه شده!!! 🔺🔻حال شاید کسی بگوید چه کسی گفته اختلاف هست ویا نص نیست برعکس نص هست زیاد هم هست !!! 🔺🔻می‌گوییم چنین کلامی را فردی میگوید که جاهل به کتب امامیه و اقوال علمای خود باشد صرفا برای نمونه کلام دوتن از علمای امامیه رو نقل میکنم 🔷شیخ مفید میگوید ... اختلاف اصحاب ما در این باب به سبب نبودن الفاظ صریح در آن است که معمولًا بدان توسّل می‌جوییم» (کتاب مقنعه، ص 285). 🔷علی ال محسن از علمای دیگر شیعه پس از نقل سخن مفید میگوید .. اختلاف اقوال پیرامون هزینه کردن خمس مستقیماً پس از غیبت کبری پدید آمده است،👈 زیرا مسأله، نو ظهور بوده است 👈و پیرامون آن نصّی وجود نداشته👉 که بدان مراجعه شود.👉 (الرد‌الوجیز علی کتاب لله ثم للتاریخ  ج: 1  ص: 180) 🔴پس همچنان منتظر هستیم که پاسخ این دو سوال ما داده شود ان شاء الله که همانند امام زمان که در غیبت رفته و پیروان خود را منتظر گذاشته ما رو منتظر نگذارند
دانشگاه امامت
#متن_شبهه_وهابی سوال:علت نبود حتی یک نص صریح از ائمه ویا حداقل ازامام زمان در مورد حکم خمس در دورا
❁﷽❁✧ ✍️ پاسخ به سوال مرتبط با خمس 1️⃣ «اصل وجوب پرداخت خمس» یکی از احکامی است که فقهای شیعه و اهل سنت، در مورد آن اتفاق نظر دارند. علاوه بر روایات قطعی، مستند و نص فقها، آیه 41 سوره انفال است: 📚الموسوعة الفقهية الكويتية، ج20، ص 12 📚المقنعة (للشيخ المفيد)؛ ص: 276 2️⃣ بعد از وفات رسول خدا (ص) و شکل گیری بلوای سقیفه و روی کار آمدن خلفائی که نسبت به ساده ترین احکام مثل نماز، تیمم و ... آگاهی نداشتند، اختلاف و گمراهی، دامن همه مسلمین را گرفت! مسلمانان در بسیاری از امور دینی _ از مباحث توحیدی و اعتقادی تا فروعات فقهی_ اختلاف کردند. یکی از اختلافات فقهی مرتبط با مساله خمس، نوع مصرف آن است که حداقل 5 قول و نظر متفاوت، میان فقهای اهل سنت است. این اختلاف فرعی فقهی در میان علمای شیعه نیز وجود دارد: 📚 الموسوعة الفقهية الكويتية، ج20، ص 13 ⏹ سبب و علت اختلاف در مصرف خمس امری روشن و بدیهی است. چون: اولا: ابوبکر و عمر، بر خلاف نصوص قطعی قرآنی و نبوی، فدک و حق خمس حضرت زهرا (س) و ذوی القربی را غصب کردند. هر نوع نقل روایت های مرتبط با حقانیت اهل بیت (ع) و مخالفت با شیخین، جرمی بزرگ بود که به قیمت جان و تاراج ناموس و اموال آن شخص ختم می شد. ثانیا: دشمنان شیعه همانند بنی امیه و بنی عباس، به جهت محروم کردن ائمه (ع) از پشتیبانی مالی خود، به اسم آن حضرات روایت های دروغین بسیاری جعل کردند. این روایات فراوان دروغین باعث ایجاد شبهه در میان برخی از شیعیان در زمان غیبت شده بود که با مراجعه به فقهای عادل، این مشکل برطرف شده است و هر مکلفی به وظیفه خود عمل می کند. ثالثا: از نتایج روشن حکومت سقیفه آن است که همواره جان، مال، ناموس خاندان پیامبر(ص) از سوی خلفای غاصب مورد تهدید و تعرض بوده است. این بزرگ ترین طعن و عیب بر مذهب پوشالی اهل سقیفه است نه اهل بیت (ع). آیا برای جوانان اهل سنت سوال نمی شود که چرا همه عترت پیامبر خدا (ص) توسط خلفای منتخب آنها_ مثل عمر، یزید، معاویه، متوکل و ... _ به قتل و شهادت رسیده اند؟ ✅ در آخر می گوییم: پاسخ سوال شما بسیار روشن است. اگر شما پیرو ثقلین _ قرآن و عترت رسول خدا (ص)_ باشید، هیچ گاه گمراه نمی شوید! چرا دین و مذهب خود را از یک فرد یهودی می گیرید؟ در نظر ابن ابی شیبه، استاد امام بخاری و از بزرگ ترین محدثان و علمای اهل سنت، بوده است: 🔹 «... حدثنا طريف بن عبد الله قال سمعت بن أبي شيبة وذكر أبا حنيفة فقال أراه كان يهوديا» 🔺طریف بن عبدالله می گوید: از ابن ابی شیبه شنیدم که وقتی سخن از شد گفت: معتقد هستم او است! 📚خطیب بغدادی، أحمد بن علي أبو بكر، تاريخ بغداد، ج13، ص 441 ✍️ در نظر استاد اعظم بخاری!😉منتظر پاسخ هستیم! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ تنبیهات شیخ سعید فوده حول کتب ابن تیمیة الحرانی ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
✧❁﷽❁✧ ✍️ محمد بن عبدالباقی الزرقانی (از فقهای نامدار مالکی مذهب _ متوفای 1122 هجری قمری) در شرح خود بر کتاب "الموطاء مالک بن انس" می نویسد: 🔸 فسماها بدعة لأنه صلی الله علیه وسلم لم یسن الاجتماع لها ولا کانت فی زمان الصدیق وهو لغة ما أحدث علی غیر مثال سبق وتطلق شرعا علی مقابل السنة وهی ما لم یکن فی عهده صلی الله علیه وسلم 🔺 عمربن الخطاب آن را نامید، چرا که پیامبر (صلی الله علیه و آله) به جماعت خواندن آن را تاسیس نکرده بود، در زمان ابوبکر نیز سابقه نداشته است 🔺 لغت بدعت به معنای چیزی است که سابقه نداشته و از نظر شرعی بر چیزی اطلاق می شود که در مقابل سنت و چیزهایی است که در زمان پیامبر (صل الله علیه و آله) وجود نداشته است 📚 شرح الزرقانی علی موطأ الإمام مالک.ج1 ص214.ط بالمطبعة الخیریة https://modafeemamat.blog.ir/ ▪️دل گفت مرا علم لدنی هوس است ▪️تعلیمم کن اگر تو را دسترس است ▪️گفتم که الف، گفت دگر هیچ مگو ▪️در خانه اگر کس است یک حرف بس است ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
✧❁﷽❁✧ 1️⃣ بر اساس آمار در صحیح بخاری بیش از 1015 بار اسم عائشه دختر ابوبکر ذکر شده که در این میان حدود 40 بار به حیض و جنب بودن عائشه اشاره شده است. 2️⃣ در مقابل در صحیح بخاری فقط 69 بار اسم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ذکر شده است. در این کتاب تلاش فراوان به جهت سانسور مقامات و فضائل آنحضرت شده است. برای مثال: ⏺ روایت بدون سانسور در تفسیر ثعلبی: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرّة عن أبي موسى قال : قال رسول اللّه صلى الله عليه وسلم: كمل من الرجال كثير ، ولم يكمل من النساء إلاّ أربع : آسية بنت مُزاحم امرأة فرعون ، ومريم أبنة عمران ، وخديجة بنت خويلد ، وفاطمة بنت محمد ، وفضل عائشة على النّساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 تفسیر ثعلبی؛ ج 9 ص 353 ⏺ روایت سانسور شده در صحیح بخاری: 🔸«... عن شعبة عن عمرو بن مرة عن مرة الهمذاني عن أبي موسى رضي الله عنه قال: قال رسول الله صلى الله عليه و سلم: كمل من الرجال كثير ولم يكمل من النساء إلا آسية امرأة فرعون ومريم بنت عمران وإن فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على سائر الطعام » 📚 صحیح بخاری،فضائل الصحابة، باب فضل عائشة، شماره حدیث3769 ⏹ با مقایسه دو سند فوق روشن می شود که نام حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (سلام الله علیهما)، از لیست زنانی که به بالاترین درجات و قرب الهی رسیده اند، حذف شده است. ✅ حذف فضائل قطعی حضرت فاطمه و خدیجه (سلام الله علیهما) و ذکر فضیلت آبگوشتی برای عائشة، نشانگر رویکرد خاص بخاری و تابعین او، در دشمنی با اهل بیت (علیهم السلام) است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁ ⏺ یا حسن علیه السلام ✅ بسیار جذاب و دلنشین ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍ احمد بن حنبل رای ربه فی المنام😳😂😕 ❁دلائلُ الصِّدق لِنَهجِ الحق✧❁ 🆔@Dalaaelossedgh110
❁﷽❁ ✍️ اهل بیت علیهم السلام سروران بهشت 1️⃣ روایت زیر در صحیح ترمذی وارد شده است و از نظر بسیاری از علمای رجال اهل سنت همانند ترمذی و البانی صحیح می باشد: « 3781 - حدثنا عبد الله بن عبد الرحمن و إسحق بن منصور قالا أخبرنا محمد بن يوسف عن إسرائيل بن ميسرة بن حبيب عن المنهال بن عمرو عن زر بن حبيش عن حذيفة قال : سألتني أمي متي عهدك تعني بالنبي صلى الله عليه و سلم فقلت ما لي به عهد منذ كذا وكذا فنالت مني فقلت لها دعيني آتي النبي صلى الله عليه و سلم فأصلي معه المغرب وأسأله أن يستغفر لي ولك فأتيت النبي صلى الله عليه و سلم فصليت معه المغرب فصلى حتى صلى العشاء ثم انفتل فتبعته فسمع صوتي فقال من هذا حذيفة ؟ قلت نعم قال ما حاجتك غفر الله لك ولأمك قال إن هذا ملك لم ينزل الأرض قط قبل هذه الليلة استأذن ربه أن يسلم علي ويبشرني بأن فاطمة سيدة نساء أهل الجنة وأن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة قال هذا حديث حسن غريب من هذا الوجه لا نعرفه إلا من حديث إسرائيل. قال الشيخ الألباني : صحيح» 🔸«... زر بن حبیش از حذیفة روایت می کند: مادرم از من پرسید: از چه مدتی است خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله نرسیده ای؟ گفتم: مدت زیادی است که محضر ایشان نرسیده ام![مادرم از دست من ناراحت شد] و از من دلگیر شد. به مادرم گفتم: مرا واگذار نزد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بروم و نماز مغرب را با او به جا بیاورم و از او بخواهم برای من و شما درخواست بخشش نماید. نزد نبیّ خدا صلی الله علیه و آله آمدم و نماز مغرب را با او خواندم و رسول الله صلی الله علیه و آله نماز [مستحبی] خواند تا زمانی که نماز عشاء را نیز به جای آورد و سپس [از اقامه نماز خواندن] منصرف شد. من به دنبال ایشان رفتم. آن حضرت صدای مرا شنید و گفت: این چه کسی است؟ آیا حذیفة است؟ گفتم بله! فرمود: حاجت تو چیست؟ خداوند و مادرت را مورد مغفرت قرار دهد. فرمود: همان این فرشته ای است که تا کنون هیچگاه، قبل از امشب، به زمین نازل نشده است. او از خداوند اذن گرفته است که بر من سلام بفرستد و مرا بشارت دهد که همانا فاطمه سلام الله علیها سید و سرور زنان اهل بهشت است و همانا حسن و حسین علیهما السلام سید و سرور جوانان اهل بهشت هستند.» 📚 ترمذي سلمي، محمد بن عيسى أبو عيسى، الجامع الصحيح سنن الترمذي، ج5، ص: 660، دار إحياء التراث العربي – بيروت، تحقيق: أحمد محمد شاكر، 5 جلد ⏺ لینک تصویر سند: http://up44.ir/bzgyiw3z ◀️ به تصویر سند در زیر مراجعه کنید 2️⃣ خانه رسول الله صلی الله علیه و آله و حضرت زهرا سلام الله علیها محل رفت و آمد دائمی ملائکه عرشی بود! در شبی فرشته ای از عرش از خداوند اجازه گرفت تا به شرف سلام دادن به اهل بیت علیهم السلام برسد! فرشته الهی سلام خویش را به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله رسانده و اخبار غیبی را خدمت ایشان عرضه نمود. 3️⃣ اخبار غیبی بشارت های الهی برای خاندان رسول الله صلی الله علیه و آله است: «فاطمة سيدة نساء أهل الجنة وأن الحسن والحسين سيدا شباب أهل الجنة» فاطمه سلام الله علیها سروان اهل بهشت می باشد و حسن و حسین علیهما السلام سرور جوانان اهل بهشت هستند. 4️⃣ آیا سزاوار است موجوداتی عرشی که سروران عوالم غیبی و ملکوتی هستند را ترک نموده از افراد دیگر که در گناه و ظلمات غوطه ور هستند، پیروی نمود؟ ┄┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┅┄ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁ ✍️ در منابع اسلامی آمده است که روزی ابوحنیفة با امام صادق(ع) همسفره شد. وقتی امام(ع)دست از غذا کشید فرمود: 🔹«الحمد لله ربّ العالمين اللّهم هذا مِنك و مِن رسولِك(ص)» 🔸ستايش مر خدا را كه مالك و مدبر همه عوالم است‏ خداوندا این از فضل تو و همچنین از فضل رسول تو است. ✍️ ابوحنیفه با تعجب اشکال به امام (ع) گرفت و گفت: 🔸«يا أبا عبد الله أجعلتَ مع الله شريكا؟» 🔹ای ابو عبدالله! آیا برای خداوند شریک قائل شدی؟ ✍️ امام (ع) به او گفت: وای بر تو! همانا خداوند در قرآن می فرماید: 🔹«... وَ ما نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْناهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ مِنْ فَضْلِه...‏»(التوبة: 74 ) 🔸«... و اين غرور و سرمستى علتى نداشت جز اينكه خدا و رسولش ايشان را از كرم خود توانگر و بى نياز كرده بود...» ◀️ همچنین در جای دیگر خداوند فرموده: 🔹«وَ لَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا ما آتاهُمُ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ سَيُؤْتِينَا اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ رَسُولُه...‏»(التوبة: 59) 🔸«ولى اگر آنها به حق خود راضى باشند و به آنچه خدا و پيامبرش در اختيار آنها گذارده رضايت دهند و بگويند همين براى ما كافى است و اگر هم نياز بيشترى داريم خدا و پيامبر(ص) از فضل خود به زودى به ما مى‏بخشند ...‏» ✍️ ابوحنیفه با سرافکندگی گفت: به خدا قسم گویا تا کنون این دو آیه را از قرآن نخوانده بودم و به گوشم نخورده بود! امام علیه السلام فرمودند: بله تو بی شک این دو آیه را هم خوانده ای و هم شنیدی! ولی خداوند درباره تو و امثال تو فرموده است: 🔹«أَ فَلا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلى‏ قُلُوبٍ أَقْفالُها»(محمد: 24) 🔸«چرا در قرآن تدبر نمى‏كنند؟ مگر بر در دلهايشان قفل زده شده؟» ◀️ همچنین: 🔹«كَلَّا بَلْ رانَ عَلى‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُون‏» (المطففين: 14) 🔸 «نه، واقع قضيه، اين است كه گناهانى كه كرده‏اند، در دلهاشان اثر نهاده، و دلها را قساوت بخشيده‏» 📚 كراجكى، محمد بن على‏، كنز الفوائد، ج‏2، ص: 37 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u