eitaa logo
دانشگاه امامت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
511 ویدیو
59 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ امام صادق علیه‌السلام مجتهد نیست! https://youtube.com/shorts/zfYRp_-NUro?feature=shared
در باور های شیعه، قرآن که ثقل اکبر است میتواند در صورت مخالفت با ثقل اصغر، دچار فقدان حجیت ظاهری گردد. بدین معنا که نص قرآن مردود شمرده شود و بلکه کلام عترت بالاتر و برتر از قرآن مورد اعتماد قرار بگیرد ‼️ 📌مرتضی انصاری از بزرگترین فقهاء شیعه می‌گوید: ومن المعلوم ضرورة من مذهبنا تقديم نص الإمام (عليه السلام) على ظاهر القرآن 📚فرائد الأصول ۱/۱٤٣
┅━✺𖣐﷽𖣐✺━┅┄ 🛑 بعضی رسانه های مجهول مجازی چون نتوانستند حدیث ثقلین را از حیث سند و دلالت زیر سوال ببرند برای اتهام زنی به شیعه ایراداتی گرفتند که هیچ پایه و اساسی ندارد. 🔻از نظر شیعه نسخ قرآن به «خبر واحد» ممنوع است چون نسخ مهم و نسبتا نادر است که اگر محقق شود بايد به صورت متواتر يا متضافر يا همراه با قرائن قطعی باشد. 📚مرحوم علامه حلى میفرماید: نسخ دليل قطعى (خواه قرآن باشد يا سنت متواتره) به وسيله خبر واحد جايز نيست؛ زيرا دليل قطعى اقوى است پس هنگام تعارض، عمل به آن متعيّن است 🌐 https://lib.eshia.ir/71560/2/228 🔻در حالی که اهلسنت نسخ قرآن به «خبر واحد» در زمان حيات و غیر حیات پيامبر را جايز دانسته و خبر واحد را بر قرآن ترجیح دادند و آن را مهمتر از آیات قرآن می دانند چنانکه خبر واحد ابوبکر را در ارث انبیاء بر قرآن ترجیح دادند. اولین کسی که نص را بر ظاهر قرآن مقدم کرد، ابوبکر خلیفه اول اهلسنت بود او یک روایت جعلی از پیامبر نقل کرد که با پنج آیه قرآن در تضاد بود!!! ❇️ اهلسنت هنوز فرق نص و ظاهر را نمیفهمند در نظر ایشان ظاهر حدیث ناسخ نص قرآن میتواند باشد اما شیعه میگوید نص حدیث اهل بیت (که برگرفته از کلام پیامبر است) میتواند مبین ظاهر قرآن باشد حال مبین بودن چه ضرری به قرآن میزند؟!؟ ✍ ادامه دارد......
📍مقدمه:: وقتی از برتری دو چيز نسبت به يكديگر سخن به ميان می آید بايد جهت برتری مشخص شود که اين برتری از چه جهت ميباشد. چون هر کدام ابعاد مختلفی دارند مقايسه بين قرآن و عترت هم همینطور است باید جنبه ها و جهات مختلفش بررسی شود ممكن است از بعضی جهات قرآن و بعضی جهات ديگر اهل بيت علیهم السلام برتر از قرآن باشند، قرآن و عترت، دو تعبیر از یک عنوان هستند یک حقیقت که به دو شکل تجلى یافته‏، عترت قرآن متمثل است هر دو یک عروة الوثقى، یک صراط مستقیم و هر دو حق محور ، هستند. 📌قرآن و ائمه علیهم السلام همه نور واحد در تجلیات گوناگون هستند همه منعکس کننده‌ یک نور در ظرف‌ و ماهیت و اشکال متفاوتند. 👈اشاره :: حدیث معروف " انا مدینة العلم و علی بابها " بیانگر این موضوع است 👌برای همین در حدیث ثقلین پیامبر فرمود "این دو از هم جدا نمی‌شوند، تا در کنار حوض بر من وارد شوند" 🔺در نظر شیعه انسان کامل مظهر اتمّ اسمای الهی میباشد، کلام خدا به انسان کامل نازل می‌شود و علم قرآن به انسان کامل داده می‌شود، چرا که کلام خدا کامل است و در آن خطا وجود ندارد، معصوم نیز کامل است و در آن خطا وجود ندارد. 🔺در نظر شیعه ائمه اطهار علم و عمل خود را از قرآن گرفته و به آن عمل کرده و تعلیم می‌دهند. نور خود را از قرآن می‌گیرند و نور قرآن را متصاعد می‌کنند پس ایشان یک حقیقت هستند که نباید قیاس شوند. 🔺قرآن کریم ظاهر و باطن دارد، اهل عصمت علیهم السلام نیز ظاهر و باطن دارند. اگر مقایسه ای بین قرآن کتبی یا لفظی و اهل بیت صورت گیرد، به یقین معصومان نسبت به وجود لفظی و کتبی قرآن، برتری دارند و ثقل اکبر محسوب می شوند؛ زیرا آنان باید حقایق نهفته در قرآن کتبی یا لفظی را شرح دهند که اگر آنان نبودند حقایق قرآن به دست مردم نمی رسید وقتی در جنگ صفین ظاهر قرآن را به میدان آوردند تا سر نیزه کنند امیرالمؤمنین علیه السلام می‌فرماید که فریب نخورید، اینها صحیفه‌ ای بیش نیست، قرآن منم. ✅ نتیجه:: امام به منزله قلب عالم امکان است خداوند ائمه اطهار را موجب قوام ممکنات قرار داده، و اگر ایشان نباشند، زمین اهل خود را فرو می‌برد در واقع اهل بیت موجب بقای ممکنات از جمله قرآن و بقای همه چیز هستند پس بی‌تردید، ایشان برتر از قرآن‌ و بزرگ‌ترین آیات و بیّنات هستند. عترت به منزله غیب، روح، باطن و حقیقت قرآن هستند. هر که خدا را شناخته و می‌شناسد، از راه معرفت، شناخت و توجه کردن به سوی ایشان شناخته است. ✍ ادامه دارد......
👈 قرآن ثقل اکبر است یا اهلبیت؟!؟ ✍استفتاء: مقصود از عبارت موجود در حديث ثقلين كه «قرآن از اهل بيت (عليهم السلام) بزرگ تر است» چيست؟ و آيا بزرگ تر بودن، مستلزم برتر بودن نيز هست؟ ✅جواب: باسمه جلت اسمائه؛ مقصود از قرآنى كه ثِقل اكبر ناميده مى شود، سخن خداى تعالى است كه در لوح محفوظ قرار دارد، اما آياتى كه هم اكنون در اختيار ماست در واقع سايه قرآن موجود در لوح محفوظ به شمار مى رود. بى ترديد ائمه اطهار (عليهم السلام) به عنوان كتاب ناطق خداوند، از كتاب صامتى كه در اختيار ماست، بزرگ تر و برترند و شناخت هيچ چيز چه قرآن كريم و چه ساير مسائل، جز به واسطه آنها ميسّر نمى شود. بنابراين هر چند كه اهل بيت (عليهم السلام) در مقايسه با كلام خداى تعالى، از موقعيت پايين ترى برخوردارند امّا به جهت تبيين كلام خدا، جايگاه والاترى از قرآن موجود دارند. قرآن، ثقل اكبر است يا اهل بيت (عليهم السلام) پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله العظمی روحانی
🛑 پس از ردیه ای که ما بر کانالهای وهابی زدیم ایشان دست پاچه شده و چرندیاتی سر هم کردند که منظورشان از این پست اشکال در مورد اطلاق و تقیید بوده نه نص و ظاهر !!!! ☺️ ✅ در پاسخ به ایشان میگویم نسخ قرآن به «خبر واحد» از نظر شيعه ممنوع است و اگر تحقق پيدا كند بايد به صورت متواتر يا متضافر يا با قرائن قطعی باشد، به خلاف تخصيص و تقييد كه امر رايجى است. و بین دو دلیل لفظی جمع عرفی میشود. واضح است که اهلبیت علیهم السلام مبین قرآن هستند و کلمات آنها گاهی تخصیص عمومات است گاهی تقیید مطلقات و گاهی هم حاکم از باب تقدم نص بر ظاهر. که شامل هر سه میشود نه فقط یکی ⚡️اما صاعقه آخر⚡️ طبق مبانی اهل سنت، با وجود روایت در یک موضوعی، آن روایت قاضی، حاکم و مقدم بر قرآن است. مثلا در روایات صحیح مسلم از قول ابوهریره آمده است که خداوند زمین و آسمان را در هفت روز خلق کرد ولی در قرآن آمده است در شش روز «فی ستة ایام» این در حالی است که اهلسنت قائل به اجماع بر صحیح بودن روایات صحیح مسلم دارند و آن را بر قرآن ترجیح می دهند. در ادامه به برخی از اقوال علمای اهل سنت که مرتبط با این امر است اشاره می کنیم: 👌ملاحظه بفرمایید👇 [مسألة حاجة الكتاب إلى السنة] قال الأوزاعي: الكتاب أحوج إلى السنة من السنة إلى الكتاب. قال أبو عمر: يريد أنها تقضي عليه، وتبين المراد منه. وقال يحيى بن أبي كثير: السنة قاضية على الكتاب. وقال الفضل بن زياد: سمعت أحمد بن حنبل وقد سئل عن الحديث الذي روي: أن السنة قاضية على الكتاب. فقال: ما أجسر على هذا أن أقوله ولكن أقول: إن السنة تفسر الكتاب وتبينه 📚 البحر المحيط في أصول الفقه (6/ 11) سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ يَعْنِي أَحْمَدَ بن حنبل وسيل عَنْ هَذَا الْحَدِيثِ الَّذِي رُوِيَ أَنَّ السُّنَّةَ قَاضِيَةٌ عَلَى الْكِتَابِ فَقَالَ: مَا أَجْسُرُ عَلَى هَذَا أَنْ أَقُولَهُ، وَلَكِنِّي أَقُولُ: إِنَّ السُّنَّةَ تُفَسِّرُ الْكِتَابَ وَتُبَيِّنُهُ. به درستی که سنت قرآن را تفسیر و تبیین می کند 📚 تفسير القرطبي (1/ 39) على كل حال السنة قاضية على كل أحد كائناً من كان. 📚شرح مقدمة سنن ابن ماجه (4/ 6، بترقيم الشاملة آليا) 616 - أخبرنا محمد بن عيينة، عن أبي إسحاق الفزاري، عن الأوزاعي، عن يحيى بن أبي كثير قال: السنَّة قاضية على القرآن، وليس القرآن بقاض على السنَّة 📚 فتح المنان شرح وتحقيق كتاب الدارمي أبي محمد عبد الله بن عبد الرحمن (3/ 391) ✅ در مقابل عقیده شیعه این است که روایات اهلبیت علیهم السلام مبین مطلقات و عمومات و مجملات قرآنی است. و هر روایتی اگر مخالف قرآن بود هیچ ارزشی ندارد. 「 مجموعه علمیـ تحقیقاتی دانشگاه امامت」 https://eitaa.com/Emamat110u ❥✦༅✿༅✦❥═༅༅═┅──
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍️ اعتراف مفتی بزرگ وهابیون: کارشناس های شبکه وهابی کلمه برای گرفتن پاسپورت آمریکا و انگلیس به صهیونیست ها خوش رقصی می کنند!! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍ برخی اقدامات دیپلماتیک رسول الله صلی الله علیه وآله در واقعه غدیر https://youtube.com/watch?v=LNsCYqJNrEs&feature=shared
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 مرور بخش‌هایی از بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار مردم قم: ✏️ سیاست راهبردی امام آوردن مردم به صحنه؛ سیاست راهبردی دشمن خارج کردن مردم از صحنه شرکت نکردن در انتخابات، همان سیاست راهبردی دشمن است ✏️ ما بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم ✏️ امروز ایستادگی مردم غزه، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عاجز کرده ✏️ توده مردم همه‌کاره‌اند تأکید امیرالمؤمنین علیه السلام بر تکیه به عامه مردم است نه نورچشمی‌ها ✏️ همه باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند ✏️ حضور مردم قم در نوزده دی سرآغاز جریان سرنگونی رژیم وابسته مستکبر ظالم شد 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍ بهانه تراشی های بنی اسرائیلی اهلسنت برای انکار غدیر https://youtube.com/watch?v=VYGWTq6e_Jg&feature=shared
✍ اهلسنت گرامی باید روز غدیرخم را تبریک بگویید! https://youtube.com/shorts/rfU5D-fq8_U?feature=shared
﷽ ⏺ مرحوم آیة الله العظمی صافی گلپایگانی برجسته ترین شاگرد محقق بروجردی است. این فقیه بزرگ معاصر در کتاب «فخر دوران» صفحه 14 در شرح حال استادش آیة الله العظمی محقق بروجردی می نویسد: ✍🏻 « آن بزرگوار در حفظ حدود مكتب اهل بيت عليهم‌السلام در برابر همين اشخاص كه [شیخ باقوری و شیخ شلتوت] به او كمال احترام را اظهار مى‌كردند از حق و موضعى تنازل نمى‌كرد؛ چنان‌كه وقتى شيخ شلتوت در تفسيرى كه مى‌نوشت در تفسير آيه‌ى « وَ أَنْ تَسْتَقْسِمُوا بِالْأَزْلاٰمِ » سخن نابجايى گفته بود، در مقام ردّ بر او، به اينجانب امر فرمود تا جواب كافى و شافى طى رساله «حول الاستقسام بالازلام» نگاشتم و براى او ارسال كردند.» ✅ از مهم ترین مبانی فکری تقریب و وحدت مبتنی بر فقه جواهری دفاع همه جانبه از عقاید مکتب شیعه _حتی فروعات فقهی _ است. هر فکری که در صدد سکوت و کوتاه آمدن در مقابل مخالفین _ به بهانه های واهی وحدت و تقریب_ در مقابل شبهات مخالفین باشد، وحدتی نامنضبط و انحرافی است. این برخورد را با ادعای کسانی که می گویند: «مرحوم بروجردی ده نفر مثل علامه امینی را فدای وحدت و تقریب می کند» را مقایسه کنید و عمق انحراف جریان های واداده وحدت نامنضبط را دریابید! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
⏺ نمونه‌اى از احترام فوق العاده محقق بروجردی به ائمه عليهم السلام به امامان عليهم‌السلام بسيار احترام مى‌گذاشت و محبت داشت. يك روز، در منزلشان مجلسى بود. در آن مجلس، شخصى با صداى بلند گفت: «براى سلامتى امام زمان و آيت الله بروجردى، صلوات.» در همان حال، ايشان در حياط قدم مى‌زد. با شتاب و ناراحتى به طرف در بيرونى آمد و با عصا، محكم به در زد، به طورى كه آقايانى كه در بيرون بودند ترسيدند كه نكند، جريانى اتفاق افتاده باشد. چندين نفر به طرف در اندرونى رفتند كه ببينند چه خبر است. آيت الله بروجردى گفتند: «اين كه بود كه اسم مرا در كنار نام مبارك امام زمان عليه‌السلام آورد؟ اين مرد را بيرون كنيد و دوباره به خانه راهش ندهيد.» 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
﷽ لطیفه: ✍🏻 و قال معاوية لعقيل: إن فيكم لشبقا (اشتداد الغلمة) يا بني هاشم قال: هو منا في الرجال، و هو منكم في النساء. 📚 ابن‌جوزی، عبدالرحمن بن علی، أخبار الظراف و المتماجنین، صفحه: ۷۴، دار الفکر اللبناني، بیروت - لبنان، 1990 م. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
✍ استدلال قاطع به آیه تطهیر برای اثبات افضلیت امیرالمومنین علیه السلام https://youtube.com/shorts/XSKI0QWGCPo?feature=shared
﷽ 1️⃣ پاسخ های دندان شکن به شبهات ملازاده مفتی وهابیت علیه امام خامنه ای در موضوع غدیر و حدیث ثقلین 2️⃣ نقد مصاحبه جنجالی آقای عابدینی (از علمای مدعی فقاهت و روشنفکری دینی) با شبکه وهابی کلمه و کتمان حقایق مرتبط با شهادت صدیقه طاهره سلام الله علیها از سوی او 📡 شبکه جهانی حضرت ولیعصر علیه السلام 🆔 https://www.valiasr-aj.tv/film/7175 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍ اهل سنت روز غدیرخم را باید عید بگیرند! https://youtube.com/shorts/qf3cWmW9YRM?si=bHM-JCqTKWXdi02V
﷽ ✍🏻 شیخ ابوالفتوح رازی مفسر بزرگ در تفسیر فراز«... وَ قَرْنَ‏ فِي بُيُوتِكُنَ‏ ...»(33/احزاب) با قلمی شیوا و جذاب می نویسد: «... اعمش روايت كرد عن ابى الضّحى كه او گفت: هرگه كه عايشه اين آيت خواندى چندان بگريستى كه مقنعش‏ تر شدى. يزيد بن هارون روايت كرد عن محمّد بن عبد اللّه كه او گفت: سوده را گفتند- زن رسول را كه: تو چرا حجّ و عمره نكنى چنان كه ديگران مى‏كنند؟ گفت: يك بار كه واجب بود كردم، از اين پس حجّ و عمره من آن است كه از خانه بيرون نيايم چنان كه خداى فرمود مرا في قوله: وَ قَرْنَ‏ فِي بُيُوتِكُنَ‏- الايه. و عزم من آن است كه پاى از در اين [256- پ‏] حجره كه مرا رسول بنشاند بيرون ننهم تا به مردن. و تا به مردن همچنين كرد، بيرون نيامد تا جنازه‏اش از در حجره بيرون آوردند...» 📚 روض الجنان و روح الجنان في تفسير القرآن، ج‏15، 415 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u