eitaa logo
دانشگاه امامت
4.5هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
571 ویدیو
63 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ حدیث منزلت در کلام آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
✍ بهترین راه رشد کانال های تخصصی شرکت در تبادل لیستی امامت و ولایت https://eitaa.com/joinchat/4278059363C76346f471f
✍🏻 ناگفته هایی از تاریخ و رجال اهل سنت 🔻«داود بن علی بن عبد الله بن عباس» نوه ابن عباس و عموی منصور و سفاح عباسی و همچنین از طرف سفاح عباسی والی مکه و چند شهر دیگر بود. او از راویان حدیث نزد اهل سنت نیز است. 🔺ذهبی در کتاب «تاریخ الاسلام» در ترجمه وی بعد از اینکه قول یحیی بن معین درباره وی مبنی بر دروغگو نبودن او را نقل می کند، بر وجه اعتراض به قول ابن معین درباره این راوی می نویسد: 🔹«... وفي الخلفاء وآبائهم وأهلهم قوم أعرضَ أهلُ الجرح والتعديل عن كشف حالهم خوفا من السيف والضرب، وما زال هذا في كل دولة قائمة يصف المؤرخ محاسنها ويغضي عن مساوئها، هذا إذا كان المحدث ذا دين وخير، فإن كان مداحا مداهنا لم يلتفت إلى الورع بل ربما أخرج مساوئ الكبير وهناته في هيئة المدح والمكارم والعظمة فلا قوة إلا بالله. وكان داود هذا من جبابرة الأمراء له هيبة ورواء...». 🔸«در خلفاء و پدرانشان و خویشان شان همواره افرادی هستند که علمای جرح و تعدیل از ترس شمشیر از نگارش واقعیت حالشان خودداری و اعراض می کنند. و همواره این در همه حکومت ها وجود داشته است که مورّخین و مصنفین در آن حکومتها تنها محاسن حکّام را می نوشتند و از ذکر بدی های آنها خودداری میکردند. این در صورتی بود که مورّخ، اهل دین و تقوی می بود. ولی اگر مورّخ اهل مداهنه و بی توجه به تقوی می بود، چه بسا بدی ها و لغزش های حکّام را به صورت فضیلت و مدح می نگاشت و داوود بن علی نیز از امراء زورگو و دارای هیبت و خشونت بود». 📚 تاريخ الإسلام ت بشار، ج 3، ص 642، رقم:70. ✅ مستند به سند فوق و صدها نمونه مشابه دیگر، مورخین و محدثین و علمای رجال اهل سنت از ذکر اعمال سیئه و ظلم های خلفا اعراض می‌کردند. چه انتظاری است که مورخین و محدثین اهل سنت در کتب خودشان صراحتا بنویسند: عمر حضرت زهرا سلام الله علیها را به شهادت رساند؟ اساسا چه اعتباری به جرح و تعدیل علماء اهل سنت درمورد راویان است؟ جرح و تعدیلی که متاثر از فضای ترس از حکام می بود؟ مبتنی بر داده های فراوان دیگر، از یک سو نواصب و دشمنان اهل بیت علیهم السلام توسط رجالیون اهل سنت توثیق می شوند و روایاتشان در کتب صحاح نقل می شود ولی از سوی دیگر، راویانی که محبت به اهل بیت داشته اند، بدون دلیل معتبری، جرح و تضعیف شده اند و روایاتشان ترک شده است. ✴️ به قلم استاد حجت الاسلام موسوی ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
طبق معمول شبکه های وهابی شبهه ای در خصوص آیه مباهله انداختن پاسخ و ردیه شبهه مطرح شده از سمت وهابیون را در پستهای بعد میدهیم 👇👇
آیا علمای شیعه معاند بودند؟ یا مجتهد ؟ شاید بگویند علمای ما اشتباه کردند ما میگوییم این علما در صدور این نظر ، معاند بودند یا مجتهد ؟ اگر مجتهد هستند پس این مسئله جای اجتهاد دارد و نص صریح نیست این مطلب حاصل تحقیق دکتر عبدالملک الشافعی است شیعیان همیشه به آیه مباهله استدلال میکنند و از کلمه أنفسنا در آیه اینگونه استدلال میکنند که حضرت علی نفس پیامبر است پس او مساوی با پیامبر است و کسی که مساوی با پیامبر است از همه خلائق افضل است . علامه و فقیه بزرگ شیعه اسماعیل خاجوئی این ادعا را قبول ندارد و آن را ناشی از تقلید کورکورانه میداند و آن را ادعایی فاقد دلیل معرفی کرده . این عالم معتبر شیعه مانند اهل سنت پذیرفته که کلمه نفس در قرآن در آیات مختلف آمده و به معنای مساوی بودن نیست . علامه معتبر شیعه : تعبیر نفس در قرآن در آیات دیگری هم آمده و در آیه مباهله به معنای وجوب احترام و محافظت است العلامه الخاجوئی : فكذا قوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من غير فصل، و كثيراً ما يعبّر عن القريب النسبي بل عن المشتركين في ملّة بالنفس كقوله تعالى: «فَاقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [4] أي: ليقتل بعضكم بعضاً، أمر من لم يعبد العجل من قوم موسى أن يقتل من عبده، و قوله تعالى: «وَ لٰا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ» [5] أي: لا يقتل بعضكم بعضاً؛ لأنّكم أهل دين واحد فأنتم كنفس واحدة، صرّح بذلك أهل التفسير و عدّوا منه 👈قوله تعالى: «فَسَلِّمُوا عَلىٰ أَنْفُسِكُمْ» [6]. و قد تطلق النفس على الجنس و النوع كقوله تعالى: «لَقَدْ جٰاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ» [7] 👈و قوله: «لَقَدْ مَنَّ اللّٰهُ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ» 👈أي: من جنسهم كما في مجمع البحرين [2]. و أمثال ذلك في كتاب اللّٰه العزيز غير عزيز، فيكون مجازاً من الكلام أُريد به المبالغة، كما في حديث السفر: «و ابدأ بعلف دابّتك فإنّها نفسك» [3] أي: كنفسك فكما تحتفظ على نفسك فاحتفظ عليها. و مثله «فاطمة بضعة منّي، و هي قلبي، و هي روحي التي بين جنبي» [4] و قوله: «عترتي من لحمي و دمي» و أمثال ذلك، فكما لا يلزم في هذه الصور المساواة في الدرجة و الفضيلة، فكذا هنا من غير فرق. 👈فيكون المراد بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» من هو بمنزلتها في وجوب رعايتها و المحافظة عليها، 👉 كما أنّ المراد بقوله «وَ أَنْفُسَكُمْ» كذلك، و هذا أمر ظاهر بقرينة المقام، و لا يشتبه علىٰ من له أدنى درئه بالكلام. و يظهر منه خصوصيّته (عليه السلام) برسول اللّٰه و كونه محبوباً له، فيدلّ علىٰ فضيلته و فضيلة الذين أتى بهم الرسول (صلى الله عليه و آله) إلى المباهلة، و على أنّهم أفضل من سائر الصحابة، و أحبّ إلى رسول اللّٰه منهم كما أشار إليه صاحب التجريد [5] و إلّا لقال المنافقون: إنّ الرسول لم يدع للمباهلة من يحبّه و يحذر عليه من العذاب. و أمّا أنّه يدلّ على أنّه مساوٍ له في المرتبة و الفضيلة و القرب من اللّٰه فكلّا و حاشا؛ إذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات. ثمّ إنّي إلى الآن لم أر في كلام أحد من علماء الشيعة قديماً و حديثاً 👈ممّن له أدنى فطانة و أخذ فطانته بيده 👈و لم يقلّد فيه أحداً أنّه استدلّ بهذه الآية على المساواة بينهما، إلّا في كلام الفاضلين آية اللّٰه العلّامة و ابنه فخر المحقّقين و زين المدقّقين . كتاب جامع الشتات - الشيخ الخواجوئي 🌐 لينك https://lib.eshia.ir/86716/1/200 ◀️ عالم معتبر شیعه به شدت انکار میکند که حضرت علی مساوی با پیامبر باشد الخواجوئی : واما انه يدل على انه مساو له في المرتبة والفضيلة والقرب من الله 👈، فكلا وحاشا ؛ اذ لا دلالة له عليه بواحد من الدلالات. 📙 کتاب الدّرر الملتقطة في تفسير الآيات القرآنيّة ص 79 - الخواجوئي، محمد إسماعيل 🌐لينك http://ar.lib.eshia.ir/71666/1/79 شیخ طوسی و شیخ مفید هم اعتراف کرده اند این مسئله بین علمای شیعه اختلافی است
اصل متن شبهه وهابیت
﷽ 📌 ✍🏻 بررسی دیدگاه علامه فقیه خواجوئی اعلی الله مقامه الشریف درباره دلالت آیه مباهله 🔻از دیرباز یکی از نصوص قرآنی مورد استناد علمای شیعه برای اثبات افضلیت و حقانیت سیاسی امیرالمومنین (ع) آیه مباهله بوده است. بر اساس این آیه با وجود نفس و جان رسول الله (ص) در میان امت، بعد از وفات ایشان امام و خلافت شایسته نیست به دیگری برسد. 🔺علامه فقیه خواجوئی در کتاب «جامع الشتات» در ضمن نقد دیدگاه ابن سینا گفته است: 🔹«... بر اساس حکم عقل لازم است خلیفه رسول الله (ص) افضل مردم زمان خود باشد بلکه او باید صاحب نفس قدسیه و صاحب معجزه برای اثبات امامت خود بوده تا نشانه ای بر ملک و سلطنت الهی او باشد بلکه بالاتر خلیفه رسول الله (ص) باید قدرت تصرف و ولایت تکوینی در همه اجزای عالم را داشته باشد. «... و بالجملة: يكون أشبه الخلائق بالنبيّ‌ صلى الله عليه و آله نفساً و روحاً و علماً و عملاً، و ما هو في المشارق و المغارب إلّا علي بن أبي طالب عليه السلام كما أُشير إليه بقوله: «وَ أَنْفُسَنٰا» فكان هو الخليفة بالحقّ‌ ظاهراً و باطناً، شيّد به اللّٰه هذا الدين...» خلاصه آنکه امام و خلیفه باید شبیه ترین خلائق به پیامبر (ص) از نظر نفس، روح، علم و عمل باشد و این شخص در شرق و غرب عالم کسی جز علی بن ابیطالب علیهماالسلام نیست. بر این امر _شباهت تام وجود محمدی و علوی _ خداوند در آیه مباهله در فراز «وَ أَنْفُسَنٰا»(آل عمران/ 61) اشاره کرده است و بدین سبب فقط آن حضرت ظاهرا و باطنا خلیفه برحق است است و خداوند با وجود آن حضرت دین خود را مستحکم کرده ... » 📚جامع الشتات (خواجوئی)، صفحه: ۱۳ 🌐 https://lib.eshia.ir/86716/1/13 🔸مبتنی بر این گزارش، فقیه خواجوئی حضرت علی (ع) را شبیه ترین فرد به رسول الله (ص) می داند و آیه مباهله را دلیل و نص محکم و قطعی ولایت و خلافت امیرالمومنین (ع) دانسته است. 🔻با وجود این فقیه بزرگ در جای دیگری از کتاب خود _ صفحه 201 _ ضمن پذیرش دلالت قطعی آیه بر افضلیت و ولایت وخلافت امیرالمومنین(ع) دیدگاهی را که مستند به آیه مباهله قائل به مساوات و یکسان بودن مقام و درجه رسول خدا (ص) با حضرت علی (ع) است را رد کرده است. 🔺بسیار روشن است که هیچ کدام از علمای شیعه قائل به برابری نفس محمدی و علوی در مقام و درجه قرب الهی نیستند! مراد از قائلین به مساوات، مساوات در مقام ها و عناوین حقوقی مثل ولایت، عصمت، امامت و ... است هر چند که این عناوین نسبت امیرالمومنین (ع) فرع و جلوه ای از ولایت، عصمت و امامت نبوی است. آن حضرت پرورش یافته، خادم و عبد رسول خدا (ص) و جلوه ای از شخصیت محمدی است. ✅ با وجود تصریحات متعدد علامه خواجویی نسبت به این حقایق، وهابیت نادان با کج فهمی خود توهم نموده که آیه مباهله نص و دلیل بر افضلیت، خلافت و عظمت وجودی امیرالمومنین (ع) نیست! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از استاد عشایری منفرد
bayan amir 1403.1.26.mp3
12.6M
🔊 ✍🏼در این برنامه استاد عشایری به شبهات زیر پاسخ میدهند : 1.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) در حمله به ایران به خلفا کمک کرده است؟ 2.بر اساس خطبه 146 نهج البلاغه آیا امیرالمومنین(ع) همگام و همراه با خلفا بوده است؟ : 1403.01.26 📡مرکز رسانه ای ولایت 📲مدیریت فضای مجازی 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔸 دست انداز 🔻 نقد شبکه‌های وهابی 🕡 پنج‌شنبه 13 اردیبهشت ماه، ساعت 19:00 🎙 کارشناس: استاد بهرامی زاد 1️⃣ ارسال پیامک به سامانه 3000151515 2️⃣ ارسال پیام در فضای مجازی به شماره 09931994856 3️⃣ تماس مستقیم (حین برنامه) با شماره 02537830288 👈 برای آشنایی بیشتر، به کانال (عج) بپیوندید🙏 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
⏺ شهید مطهری و وهابی مسلک های درون شیعی 🔺شهید مطهری از برجسته ترین اندیشمندان شیعی در زمان ما است. او علاوه بر تسلط به مبانی فقهی و اصولی مکتب شیعه، قدرت فوق العاده ای در مباحث عقلی و نقد اندیشه های التقاطی زمان خود داشت. 🔻شاید بتوان گفت: برجسته ترین ویژگی این معلم شهید، نقد اندیشه های التقاطی درون شیعی است. برخی جریانات بدون آشنایی با مبانی کلامی و اجتهادی شیعه، با تاثر از اندیشه های باطل، دچار انحراف فکری می شوند. یکی از مهم ترین این جریانات «جمع وهابی مسلک در میان شیعه» است. ⛔️ این اندیشه در میان برخی عالم نمایان شیعه موسوم به «قرآنیون» رایج است. سردسته این افراد کسانی مثل: ابوالفضل برقعه ای، شریعت سنگلجی، حیدرعلی قلمداران، اسماعیل آل اسحاق و ... هستند! ⏹ برخی ویژگی های شاخص این جریان: 🔸نفی حداکثری مراجعه به احادیث اهل بیت علیهم السلام در کشف احکام الهی با تاکید بر قرآن بسندگی 🔹کج فهمی در مفهوم شرک و عبادت که باعث شباهت فکری این افراد در موضوعاتی مثل استغاثه، توسل، شفاعت، تبرک و ... به وهابیت شده است. 🔸تلاش برای زدودن مرزهای مذهبی در میان فرق اسلامی با بهانه ایجاد وحدت و امت واحده اسلامی و ... ! 🔹تلاش های بسیار در جهت متحجر نشان دادن فقها و بزرگان و مراجع شیعه ✍🏻 شهید مطهری در کتاب عدل الهی در قسمت مرتبط با بحث شفاعت اولیای الهی می نویسد: «... شفاعت با توحيد در عبادت منافات دارد و اعتقاد به آن نوعى شرك است. اين همان اشكالى است كه وهّابيها مطرح مى‏كنند و جمعى وهّابى‏ مسلك در ميان شيعه نيز فريفته آن شده‏اند ...» 📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏1 ؛ ص243 ✅ رصد جریانی ما نشان می دهد که برخی وهّابی مسلک های در میان شیعه، هم اکنون نیز وجود دارند و در پوشش عناوینی مختلفی همانند «اخوت»، «امت واحده» و ... در میان شیعه به شدت فعالیت می کنند! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ⏺ خواب آلودگی مسئولین فرهنگی سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و ...! 🔹رصد میدانی «مجموعه علمی تحقیقاتی دانشگاه امامت» در فضای شبکه های اجتماعی ملی همانند روبیکا، نشانگر آن است که صدها گروه و کانال تکفیری و تندرو به شدت مشغول هجمه علیه مبانی اعتقادی شیعه هستند. در تصاویر فوق شما می توانید بخش کوچکی از این کانال ها و گروه ها را مشاهده کنید! 🔸مصیبت بزرگ آن است که مجموعه های عریض و طویل فرهنگی مرتبط با پاسخگویی به شبهات اعتقادی، همانند سازمان تبلیغات و دفتر تبلیغات و ...، با بودجه های هزاران ملیاردی، خواب تشریف داشته و فعالیت چندانی علیه این امواج شبهات ضد شیعی ندارند. 🔻مصیبت بالاتر آن است که این نهادها، به جای دفاع از حریم شیعه و پاسخ به امواج گمراهی، به اندک بهانه ای تمام همت و تلاش خود را صرف ترور شخصیت و لجن پراکنی علیه اشخاص و گروه های جهادی فعال در عرصه پاسخ به شبهات می کنند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
تصاویر در ایتا دچار مشکل شده بود و پست را هم خراب کرده بود
✍🏻 حفظ هویت شیعی و ضرورت تفکیک خطوط خودی از غیر خودی در کلام امام رضا علیه السلام 🔺زمانه امام رضا علیه السلام اوج مناقشات فرقه ای جهان اسلام است. مناقشات جهمی های معطله با قشری گری های مجسمه، معتزلی های عقل گرا با اهل حدیث نقل گرا، فقه رأی گرای مبتنی بر استحسان و استصلاح با فقه مبتنی بر تمسک به ظواهر ادله، گوشه ای از تقابلات موجود در آن زمان است. 🔻اما بی شک می توان گفت: کلیدی ترین تقابل در جهان اسلام، مناقشات با محوریت امامت نص گرای مبتنی بر ثقلین با امامت سقیفه گرای مبتنی بر اجماع (البته ادعایی) مدرسه صحابه است. 🔸این کلان تقابل در تمام ابعاد کلامی، اخلاقی و فقهی آن در تراث روایی و تاریخی مسلمین قابل رصد است. صدها روایت و مناظره امام رضا علیه السلام در موضوعات حقیقت توحید و اسماء و صفات، اوصاف و عصمت انبیای الهی، ماهیت امامت و شرایط خلیفه، مباحث چالشی اخلاقی در مفاهیم زهد، عبادت، و باطن احکام دینی گویای این جدال و تقابل همه جانبه است. 🔹نکته بسیار کلیدی تلاش وسیع آن امام برای حفظ و تثبیت هویت حقیقی شیعه در تقابل با دیگر مذاهب است! به قطع می توان گفت این مجاهدت الهی، کلیدی ترین عنصر تمدن ساز در نگاه جریانی و «کلان تاریخی» امام رضا علیه السلام است. ⏪ برای مثال در یک فرع فقهی عبادی، با وجود اینکه اهل سنت بعد از نماز عصر در مسجد الحرام به تأسی از سنت امام حسن و حسین علیهما السلام دو رکعت نماز مستحبی اقامه می کردند و حتی ائمه قبل از امام رضا علیهم السلام نیز حکم به جواز و استحباب اولیه آن داده بودند، امام رضا علیه السلام با یک حکم حکومی سیاسی مقطعی، شیعیان را از آن نماز رایج و به ظاهر وحدت بخش، نهی می کند و در مقام تعلیل می فرماید: 🔸«...إِذَا رَأَيْتَ‏ النَّاسَ‏ يُقْبِلُونَ‏ عَلَى‏ شَيْ‏ءٍ فَاجْتَنِبْهُ...» 🔹هر گاه دیدی که مردم (اهلسنت و مخالفین اهل بیت علیهم السلام) بر یک امری روی خوش نشان می دهند و از آن استقبال می کنند، تو از آن دوری کن! ✍🏻 امام رضا علیه السلام در تثیبت این سیاست تاکید می کند که: 🔸«...لَسْتُمْ مِثْلَهُمْ.» 🔹شما شیعیان همانند و مثل آنها نیستید! 📚 رک: تهذيب الأحكام؛ ج‏5 ؛ ص142 و الحج في الشریعة الإسلامیة الغراء، ج۴، ص: ۲۰۵ ✅ نتیجه: حفظ هویت تشیع از امواج گمراهی ها و ضرورت ترسیم خطوط دقیق مذهبی میان شیعه و سایر فرق اسلامی، یکی از مهم ترین سیاست گذاری های جریانی و تمدنی اهل بیت علیهم السلام خصوصا امام رضا علیه السلام است. هر گونه تلاش در جهت کم رنگ کردن خطوط مذهبی با بهانه های وحدت و رسیدن به امت ابراهیم و ... ، خلاف ضرورت فقهی، نگاه تمدنی اهل بیت علیهم السلام و نقشه ای شیطانی برای التقاط و حل نمودن شیعه در دامن دیگر مذاهب انحرافی است. «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🕋 رهبر انقلاب: وحدت و ارتباط با آحاد مسلمان، یک عنصر اساسی در حج است/ خلأ بزرگ امروز این است: آحاد مسلمانها یکجا جمع بشوند و خروجی مطلوبی برای عالم اسلام و بلکه بشریت داشته باشند ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار کارگزاران حج: یک عنصر اساسی حج، مسئله‌ی وحدت است، مسئله‌ی یکپارچگی است، مسئله‌ی یکی دیدن است، مسئله‌ی ارتباط با آحاد مسلمان است. اراده‌ی الهی، اراده‌ی تشریعی الهی بر این قرار گرفته است که آحاد مسلمانها به هم نزدیک بشوند، همدیگر را بشناسند، با هم همفکری کنند، با هم تصمیم بگیرند، خلأ بزرگ امروز ما این است با هم تصمیم بگیرند. یکجا جمع بشوند که این جمع شدن، یک خروجی مطلوبی برای عالم اسلام داشته باشد، ‌بلکه برای بشریت داشته باشد. ما دنبال این هستیم. البته مقدمه‌اش تفاهم است؛ از ملیتها عبور کردن، از تفرّقهای مذهبی و فرقه‌ای عبور کردن. ۱۴۰۳/۲/۱۷ 🖼 | 💻 Farsi.Khamenei.ir
✍🏻 نقدی بر برداشت سطحی و ژورنالیستی کانال «مرکز فرهنگی تبلیغی ادیان و -حوزه- مذاهب اسلامی (مفتاح)» از اندیشه مهدویت شیعی 🔺مباحث مرتبط با مهدویت و فقه الحدیث آن، از دقیق ترین و تخصصی ترین مباحث حوزوی است که هر گونه نگاه سطحی و شتابزده بدان، صدمات جدی و جبران ناپذیر در کف جامعه خواهد داشت. 🔻دشمنان شیعه در طول تاریخ همواره از عقیده مهدویت برای ضربه زدن به کیان تشیع استفاده کرده اند. فرقه های گمراهی مثل بابیت، بهائیت، احمد الحسن و ... از مهم ترین این موارد هستند. 🔹یکی از مهم ترین موضوعات مهدوی، تشخیص صحیح علائم، شرایط و زمینه های ظهور امام زمان علیه السلام است. علائم قطعی و غیر قطعی در روایات معتبر شیعه با دقت تمام وارد شده است. تفاوت علائم و شرایط در این است که شرایط مطرح شده در روایات برای تحقق ظهور، هیچ ملازمه ای با وقوع ظهور از حیث اثبات و نفی ندارد. 🔸آیا اتفاقات رخ داده بعد از عملیات حماسی «طوفان الاقصی» می تواند از علائم ظهور امام زمان علیه السلام باشد؟ پاسخ منفی است. این اتفاقات و حتی اتفاقات بزرگ تر همانند تشکیل حکومت شیعی در ایران، هیچ کدام از علائم قطعی و حتی غیر قطعی معتبر در ظهور تلقی نمی شود. بلکه در خوش بینانه ترین حالت، از شرایط و زمینه های دور تحقق آرمان مهدوی است. 🔺یکی از مهم ترین آسیب های پیش رو در سال های اخیر خصوصا این ایام، دمیدن بر اندیشه نزدیکی و تسریع در ظهور به بهانه های متفاوت است. متاسفانه مشاهده می کنیم حتی کانال های مرتبط با حوزه و دفتر تبلیغات مثل «مفتاح»، متاثر از جوّ غیر علمی و هیجانی شده و افکار غلط به جامعه ترزیق می کنند! 🔻در توضیح می گوییم: اینکه برخی دانشجویان غربی به خاطر حس عدالتخواهی، آزادی و حمایت از مردم مظلوم غزه، اعتراض می کنند، یا جمعیت چند هزار نفری علیه رئیس جمهور آمریکا به خیابان می آیند یا تصاویر رهبری و پرچم ایران در برخی از شهرهای غربی دیده می شود و ...، هیچ ارتباطی با اصل ظهور و علائم آن نداشته و در خوش بینانه ترین حالت، از زمینه های دور ظهور خواهد بود. بر این اساس تحریک جامعه و افکاری عمومی و القای نزدیکی ظهور با عبارت «آیا ظهور نزدیک است؟!»؛ کاملا غلط و ژورنالیستی است و آسیب های جدی به دنبال خواهد داشت. 🔸به مسئولین این کانال همانند آقای کوثری و دیگران ... توصیه می کنیم به جای تحریک احساسات بدون پشتوانه منطقی و القای اندیشه بسیار سطحی از معارف دینی، بر مطالعات خود و تعمیق علوم دینی خود همت گمارند تا جامعه را به سمت گمراهی و هیجان های رسانه ای کاذب نبرند. ✅با صرف نظر کردن از صدها پست فیک و تکراری، نقد دیگر ما به مدیریت و مهندسی غلط محتوای کانال مفتاح است. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق اعضای کانال مفتاح شیعیان هستند، مشاهده می کنیم کلمات و هشتک های زیر بیشترین کاربرد را دارد: عالم اهل سنت: 248، مولوی: 136 و آخوند: 156 ! چرا باید یک نهاد حوزوی بلندگوی تبلیغاتی علمای اهل سنت شود؟ آیا ما محتوای کافی در تراث شیعی برای مخاطب شیعه نداریم؟ البته این نقد برای کانال با اکثریت اهل سنت، وارد نیست. توجه: مستندات تصویری در انتهای کانال قرار داده می شود! «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341
﷽ ✍🏻 جیغ بنفش پدرخوانده های وحدت نامنضبط از انتقاد علمی کانال امامین انقلاب در موضوع مهدویت 🔺 بعد از انتشار پست مرتبط با مهدویت و تبیین انحراف کلیدی مجموعه کانال مفتاح و آقای کوثری در برخورد ژورنالیستی و غیر تخصصی با موضوع مهدویت، به جای قبول انتقاد و یا پاسخ درخور علمی، در اقدامی عجیب و غیر اخلاقی، در صدد القای ضدیت کانال ما _ یعنی پیروان امامین انقلاب _ با دیدگاه ها و مبانی انقلاب شدند. 🔻 دوستان و اعضای گرامی به تصاویر فوق توجه کنید! کانال های «اخوت»، «حوزه علمیه امام صادق علیه السلام گرگان»، «پژوهشکده باقر العلوم علیه السلام» و «مفتاح» که همگی با پول بیت المال جمهوری اسلامی اداره می شوند و تحت نفوذ آقای کوثری هستند، با سوء استفاده از امکانات دولتی، به جای اصلاح رویه غلط خود، اقدام به نشر اکاذیب علیه دیگران می کنند. ✍🏻 در این باره گفتنی است: 1️⃣ حمایت از سنی سکولار مثل بشار اسد _ که همواره حامی محور مقاومت بوده_ در مقابل سنی مذهبی با رویکرد تکفیری و افراطی مثل مدل وهابیت و شاه ولی اللهی _ قطعا از باب دفع افسد به فاسد، صحیح و منطقی است. این مدل برخورد قابل رهگیری در سیره امیرالمومنین علیه السلام نیز است. 2️⃣ دفاع از حریم عقایدی شیعه و ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام و با رویکرد جهاد تبیین و تبلیغ تهاجمی یکی از مهم ترین مبانی فکری امامین انقلاب است. پر واضح است که مشروعیت ولایت فقیه منوط به اثبات ولایت سیاسی ائمه علیهم السلام است. بی شک هر گونه اهمال در مقابل امواج شبهات مرتبط با ولایت سیاسی اهلبیت علیهم السلام ضربه مسقتیم و کاری به قلب تفکر ولایت فقیه خواهد زد! یکی از مهم ترین انحرافات جریان های وحدت نامنضبط، خلط دفاع از ولایت سیاسی اهل بیت علیهم السلام با وحدت اسلامی است. جریان های مثل مفتاح، اخوت، امت واحده و ... با غوغا سالاری رسانه ای و برجسته کردن نزاع های علمی، تیشه به ریشه ولایت فقیه می زنند! 3️⃣ مبتنی بر رصد جریانی ما _ که موارد متعدد آن در کانال امامین انقلاب مطرح شده است_ و بیانات بزرگانی مثل شهید مطهری و امام خامنه ای، یک جریان نفوذی و استکباری، همسو با مبانی فکری غربی _مثل سکولاریزم و پلورالیزم _، در صدد کم رنگ کردن مرزهای مذهبی و شعائر کلیدی شیعه است. صاحبان و پشت پرده های کانال مفتاح و اخوت و دیگر کانال های اقماری جریان وحدت نامنضبط، از مهم ترین ابزارهای انتشار این فکر خطرناک _ البته با پرونده سازی های متعدد علیه مدافعان و پاسخگویان شبهات امامت _ هستند. 4️⃣ ادعای مضحک «تلاش برای تقابل نظامی ایران با افغانستان» در حالی است که جریان اخوت و مفتاح و دیگر کانال های وابسته، که به شدت سعی در تطهیر جنایات طالبان تروریستی دارند! به لطف الهی جمهوری اسلامی آنقدر بزرگ و با عظمت است که کاخ های تمدن های غربی و شرقی را به لرزه در آورده؛ در این شرایط توهم اینکه گروهک طالبان در حد و اندازه تقابل با ایران باشد مضحک نیست؟ 5️⃣ نه تنها هیچ مستندی از مجموعه کانال امامین انقلاب و نویسندگان آن، علیه حماس و یا ناصبی معرفی کردن آن یا علیه خط دفاع نظام مقدس جمهوری اسلامی از فلسطین وجود ندارد و صرفا زاییده فکر بیمار برخی «وحدت نما»ها است؛ بلکه برعکس مجموعه ما در موارد متعددی اقدام به رد انگاره ناصبی بودن حماس، نموده است. از دیدگاه کانال امامین انقلاب، حماس و دیگر گروه های مقاومت اهل سنت، در زیر علَم تفکر سیاسی شیعه تعریف می شوند. 6️⃣ چرا شما بر خلاف سیاست کلان امام خامنه ای، بدون هیچ مستندی انگ و برچسب می زنید؟ چرا بر خلاف منویات رهبری، در بین صفوف خودی، با توهماتی مثل «انجمن حجتیه نوین انقلابی نما» شقاق ایجاد می کنید؟ برای ما جای سوال است که چرا یک شبه و به صرف یک انتقاد روشی در موضوع مهدویت از مجموعه های جریان وحدت نامنضبط مذکور و آقای کوثری، مجموعه کانال امامین انقلاب، ضد انقلاب شد؟ 6️⃣ چرا در مقابل کمترین نقدهای علمی مجموعه های خودی، غضبناک می شوید ولی در مقابل صدها توهین و شبهات عبدالحمیدها، گرگیج ها و ... ساکت هستید و دم از وحدت می زنید؟ جنگ با خودی و وحدت و گذشت با دیگری؟ آیا این علامت غیرت دینی است یا ...؟ «سربازان امامین انقلاب» https://eitaa.com/joinchat/4077847026C86bbe18341