eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
607 ویدیو
65 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
═✧❁﷽❁✧═ ❇️ پاسخ با شبهات وارد شده نسبت به روایت ✍️ علمای اهل سنت به استدلال ما بر اساس حدیث ضغائن اشکالاتی را وارد نموده اند: «این سندش ضعیفه اما این میتواند در مورد جنگها و فتنه هایی که ایجاد شد بین امام علی و اصحاب جمل و صفین و خوارج بالاخص خوارج چون اینها بودن که دین و ایمان امام علی را زیر سوال میبردن و حکم تکفیر میدادن ... اینجا که امام علی فرموده آیا دین من سالم میماند این یعنی ایشان نمیدانسته و علمی قبلا نداشته نسبت به این موضوع و مغایرت دارد با ادعای عالم به غیب ایشان.. و اینکه امام علی فرموده آیا دینم سالم میماند بدین معناست که امام علی معصوم نبوده وگرنه براساس عصمت ایشان باید دینش سالم بماند پس سوال از سالم بودن دینش خود دلیلی بر رد عصمت هست .. اما حمله به خانه سیده فاطمه و آتش زدن و شهادت ایشان یک افسانه بوده و خواهد ماند..» 👆متن اشکال عالم اهل سنت👆 ⏹ پاسخ اشکالات فوق: ◀️ بررسی اشکال سندی: 1️⃣ حدیث فوق از حیث سندی هیچ مشکلی ندارد. حاکم نیشابوری از بزرگ ترین علمای حدیثی و رجالی اهل سنت این روایت را بر اساس مبانی رجالی مسلم و بخاری صحیح می داند. عالم متعصبی همانند ذهبی نیز در حاشیه بر این روایت، این سند را صحیح می داند. ♦️ 4672 - حدثنا علي بن حمشاد العدل ثنا العباس بن الفضل الأسفاطي ثنا علي بن عبد الله المديني و إبراهيم بن محمد بن عرعرة قالا : ثنا حرمي بن عمارة حدثني الفضل بن عميرة أخبرني ميمون الكردي عن أبي عثمان النهدي أن عليا رضي الله عنه قال ... . هذا حديث و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 149) 2️⃣ همچنین باید در نظر داشت که بسیاری از علمای بزرگ اهل سنت همانند نسائی، ابویعلی موصلی، ابن عساکر، محب طبری در ریاض، ابن حجر در اتهاف و ... این روایت را بدون هیچ اشکال سندی در کتب خود ذکر کرده اند. 3️⃣ باید در نظر داشت که تضعیف «فضل بن عمیره» اولا: اعتباری ندارد زیرا مجمل و مبهم است و مفسر نیست و به دلیل تعصب مذهبی و همین روایت مورد بحث است. ثانیا: ابن حبان او را توثیق کرده است. که در این صورت روایت حسن و در اعتبار و احتجاج همانند صحیح است. 4️⃣ با اندکی جستجو ثابت می شود که این حدیث دارای شواهد متعدد دیگری نیز است که صحت و اعتبار مضمون آن را ثابت می کند. همانند: 🔷 4676 - حدثنا أبو حفص عمر بن أحمد الجمحي بمكة ثنا علي بن عبد العزيز ثنا عمرو بن عون ثنا هشيم عن إسماعيل بن سالم عن أبي إدريس الأودي عن علي رضي الله عنه قال : إن مما عهد إلي النبي صلى الله عليه و سلم أن الأمة ستغدر بي بعده هذا حديث صحيح الإسناد و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : صحيح 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 150) 🔷 4677 - أخبرنا أحمد بن سهل الفقيه البخاري ثنا سهل بن المتوكل ثنا أحمد بن يونس ثنا محمد بن فضيل عن أبي حيان التيمي عن سعيد بن جبير عن ابن عباس رضي الله عنهما قال : قال النبي صلى الله عليه و سلم لعلي أما أنك ستلقى بعدي جهدا قال في سلامة من ديني ؟ قال : في سلامة من دينك هذا حديث صحيح على شرط الشيخين و لم يخرجاه تعليق الذهبي قي التلخيص : على شرط البخاري ومسلم 📚 المستدرك على الصحيحين للحاكم مع تعليقات الذهبي في التلخيص - (3 / 151) 🔸 مفاد روایت های فوق ثابت کننده خیانت و عهد شکنی و اذیت نمودن امیرالمومنین (ع) بعد از وفات رسول الله (ص) است. ◀️ بررسی اشکالات : 1️⃣ «ضغائن» در لغت به معنی کینه های بسیار شدید کتمان شده است که صاحب آن، مترصد فرصت و بهانه ای است که آن را علنی کند. بر اساس این روایت این کینه های شتری«لا يبدونها لك إلا من بعدي» ظهور در کینه های شدیدی دارد که بعد از وفات رسول الله (ص) آشکار می شود. 🔸 واضح است که وجود رسول خدا (ص) و حمایت های او از امیرالمومنین (ع) عامل مهمی در علنی نکردن دشمنی ها و کینه های منافقان است. لذا فتنه های بعد از وفات رسول خدا (ص) همانند غصب خلافت و فدک، تهدید به هجوم و آتش زدن خانه ایشان، شهادت صدیقه طاهره (س)، جنگ های جمل و صفین و ... قطعا شامل این حدیث است. 2️⃣ بر اساس این روایت رسول خدا در زمان حیات خویش (ص) سخن از کینه های منافقین نسبت به حضرت علی (ع) می کند. واضح است که اسباب و علل این کینه ها _ کینه های بدر و احد و حنین و ..._ در زمان حیات ایشان به وجود آمده است. خوارج ده ها سال بعد شکل گرفتند و هیچ ربطی به کینه های منافقانه در زمان حیات رسول خدا (ص) ندارند. 3️⃣ فراز«يا رسول الله في سلامة من ديني ؟ ، قال : « في سلامة من دينك » یعنی: «گفتم: یا رسول الله (ص) آیا من در دین خود به سلامت خواهم بود؟ فرمود: آری! تو در دین خود به سلامت خواهی بود.»
🔸 این فراز یکی از ادله قطعی عصمت و عدم انحراف امیرالمومنین (ع) است. نص این روایت از زبان پیامبر خدا (ص) عدم انحراف و سلام ایشان را تایید می کند. سوال امیرالمومنین (ع) برای افزدون بر یقین خویش و اتمام حجت بر علیه منافقان بوده است. زیرا منافقان به راحتی ایشان را متهم به بدعت گذاری و بی دینی می کردند. رسول خدا ص با این بیان و روشنگری حجت را برای همه تمام کرد. به عبارت فنی این استفهام تقریری است نه حقیقی. 🔸 از ویژگی های انبیاء و اولیای الهی آن است که همواره به خداوند حسن ظن و به نفس خویش سوء ظن دارند. خود را همواره در معرض امتحانات الهی می دانند که مدد الهی از آن سربلند بیرون می آیند. این سوال امیرالمومنین (ع) نیز به همین دلیل است. 🔸 همچنین باید دانست که ملازمه عرفی و عقلی این فراز ثابت کننده انحراف دینی دشمنان امیرالمومنین (ع) است. 4️⃣ این روایت یکی از ادله قطعی علم غیب رسول الله (ص) است. ایشان انحرافات و دشمنی های منافقان با حضرت علی (ع) را غیب گویی کرده است. امیرالمومنین (ع) هم تربیت یافته ایشان است و منبع علم غیبی ایشان بهره مند شده است. ✅ انکارصدها سند تاریخی و روایی شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) ضرری به این حقیقت روشن تاریخی وارد نمی کند. زیرا با قبول این اسناد قطعی مذهب پوشالی سقیفه منهدم می شود. لذا جریان نفاق سقیفه و بنی امیه، از ابتدا بیشترین تلاش را در کتمان حقایق تاریخی بر اساس قاعده «امساک عما شجر بین الاصحاب» نموده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ جریان نفاق تلاش فراوان در جهت حذف حقایق دارد. مثلا: 🔸« ... پیغمبر خدا (ص) در بیماریش گفت: برادرم را فرا خوانید پس ابو بکر را برایش فرا خواندند، روی از او گردانید و بار دیگر فرمود: «ادعوا لی اخی» وقتی عمر را به سویش خواندند، از او روی گردانید و بار سوم فرمود: «ادعوا لی أخی » آنگاه عثمان را خواندند از او نیز روی گردانید و گفت: «ادعوا لی أخی»، پس علی بن ابیطالب را صدا کردند وقتی آمد، پیامبر او را با لباسی پوشانید و سینه اش را به سینه خود چسبانید. هنگامی که علی از نزد پیغمبر خارج شد، از او پرسیدند رسول خدا به شما چه گفت؟ پاسخ داد: مرا هزار باب علم آموخت که از هر بابی به هزار باب دیگر راه گشوده شود.» (رک: تصویر فوق) 2️⃣ این در حالی است که «ذهبی» در کتاب خود فقط قسمت «علمني ألف باب يفتح كل باب إلى ألف باب» را ذکر کرده است و ابتدای روایت _که تنقیص خلفای غاصب است_ را حذف✂️ نموده است. (رک: تصویر فوق از سیر اعلام النبلاء) 3️⃣ «عبدالله ابن لهیعة» از امامان و حافظان حدیث در نزد اهل است. او مورد تایید احمد بن حنبل و مسلم نیشابوری و ... است. ولی با معیار دوگانه ذهبی و هم کیشانش، وقتی او روایت فضائل امیرالمومنین (ع) را نقل کند، ضعیف، منکر الحدیث و شیعه افراطی است ولی زمانی که فضائل دیگر صحابه خصوصا «عمرو بن عاص» را نقل می کند هیچ ایرادی ندارد و روایت هایش صحیح السند است. 📚 المستدرك على الصحيحين (3 / 515) ✅ آیا فردی که تعصب نابجا در امور علمی دارد، می تواند به حقیقت برسد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ حضرت نوح (ع) بیش از نهصد سال برای هدایت قوم خویش تلاش نمود و بسیار مورد آزار و اذیت قرار گرفت. در مقابل آزار و اذیتی که حضرت محمد (ص) فقط در بیست و سه سال نبوت خود از قریش و مردم زمان خویش دید، بیش از صدها سال آزار و اذیت حضرت نوح (ع) بود. او می فرمود: «ما أوذي أحد ما أوذيت» هیچ کسی به اندازه ای که من اذیت شدم، اذیت نشد. 📚 كنز العمال - (11 / 624) 2️⃣ رسول خدا در روزهای آخر عمر مبارک خویش در پاسخ سوالی از عموی خود می گوید: ♦️ «... لا أزال بين أظهرهم يطؤون عقبي وينازعون ردائي حتى يكون الله يريحني منهم...» 🔸 هميشه در میان آنها هستم در حالی که را لگدمال می کنند و در ردای من ( کنایه از حاکمیت و اختیارات او) نزاع می کنند تا اینکه خداوند من را از دست آنها راحت کند( و مرگم را برساند). (رک: تصویر حدیث) 3️⃣ رسول خدا (ص) با مشاهده کینه های فراوان منافقان نسبت به خود و عترت خویش، بارها اعلام نمود: فاطمه پاره تن من است هر کس او را بیازارد مرا آزرده است... . او از اذیت هایی بود که به زودی، به خاندانش می رسید. 🔴 این احادیث با سند صحیح و معتبر در کتب اهل سنت وارد شده است. ✅ آیا افرادی که تا این حد رسول الله (ص) را اذیت نمودند، بعد از وفات ایشان، اهل بیت و عترت او را به حال خود رها می کنند؟ کسانی که با اهداف سیاسی، بارها طرح ترور او را اجرایی کردند، آیا بعد از وفات او ساکت می نشینند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از مبانی اساسی سیاست خلیفه دوم تبعیض میان نژادها و طبقات مختلف مردم بود. این در حالی است اسلام همه مسلمانان را همانند دندانه های شانه برابر می داند. 2️⃣ خلیفه دوم در تقسیم بیت المال اهل بدر را و همسران رسول خدا (ص) بر دیگران ترجیح داد و آنها را از مزایای اقتصادی بالاتر بهره مند ساخت. این باعث ایجاد یک گروه چند درصدی بسیار مرفه در جامعه شد که خود بیشترین مشکلات را در زمان حکومت امیرالمومنین (ع) ایجاد کرد. 3️⃣ خلیفه دوم «عائشه» را از مزایای بسیار بیشتری نسبت به دیگران برخوردار کرد: بر اساس روایات قطعی«... أفضلها بألفين لحب رسول الله (ص) إياها...» علاوه بر ده هزار درهم، به بهانه علاقه خاص پیامبر (ص) به این زن، دو هزار درهم بیشتر نیز به او داد. ✅ مگر فاطمه (س) جگرگوشه، روح و جان رسول الله (ص) نبود؟ بخشش اضافی که هیچ! بلکه ظالمانه فدک، اموال بنی نضیر و ارث حضرت را غصب کرد. صدیقه کبری (س) را آنچنان آزارده خاطر نمود که از شدت مصیبت ذوب شد... . ◀️ سید حمیری (متوفی 173) از بزرگترین شاعران و رسانه های عرب، علت ذوب شدن را اینگونه می سراید: ⚫️ ضربَِت و اهتُضِمَت مِن حقِّها ⚫️ و أُذيقَت بَعدَه طَعمَ السَّلَع‏ ⏹ فاطمه را کتک زدند و در حقش ظلم کردند و سپس طعم شکستگی و جراحت را به او چشاندند... . ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بعد از وفات رسول خدا (ص) با فتح بحرین اموال فراوانی سرازیر مدینه شد. ابوبکر ندا داد که هر کس از پیامبر (ص) طلبی دارد مراجعه کند. جابر نزد او رفت و مدعی آن شد که رسول الله (ص) به او وعده داده است که سه مشت از اموال بحرین را به او بدهد. ابوبکر بدون مطالبه هیچ شاهد و مدرکی سه کف دست معادل هزار پانصد دینار به او پرداخت کرد. زیرا او احتمال کذب در ادعای جابر را نمی داد. 📚 صحیح بخاری، الجزیة، باب ما أَقْطَعَ النَّبىّ (ص) منَ الْبحرين، حدیث: 3164 2️⃣ بر اساس نصوص قطعی قرآن(آیه تطهیر) و روایات اهل سنت، حضرت زهرا (س) «صدّیقة» و «طاهرة» است. عایشه هر گاه یادی از فاطمه (س) می نمود می گفت: ♦️ «... ما رأيت أحدا كان أصدق لهجة منها إلا أن يكون الذي ولدها» 🔸 غیر از رسول خدا (ص) هیچ کسی را از فاطمه (س) راستگوتر ندیدم .(رک: تصویر بالا) 3️⃣ طلب بیّنه و دلیل از کسی که قطعا بر اساس قرآن و روایات مسلم است و هیچ خطا و کذب و انحرافی در وجود او راه ندارد، هیچ وجه عقلی و دینی ندارد. ✅ آیا جای سوال و تعجب نیست که خلیفه اول به احتمال دروغگو نبودن جابر ترتیب اثر داد و از او مطالبه دلیل و شاهد نکرد و اموال بحرین را به او تسلیم کرد ولی با علم به بودن زهرای اطهر (س) از او برای اثبات ادعایش مطالبه شاهد کرد؟! و بالاتر آنکه شهودی همانند امیرالمومنین (ع)، امام حسن (ع) و حسین (ع) _که همگی صدّیق و مصداق آیه تطهیر هستند _را نیز نپذیرفت؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «عبدالله بن عمرو بن العاص» صحابی و از دشمنان امیرالمومنین (ع) است. او به شدت از اندیشه های یهودی و نصرانی متاثر شده است به گونه ای که بسیاری از تابعین روایات او را نقل نمی کردند. 2️⃣ «معاذ بن جبل» صحابی و از نویسندگان صحیفه ملعونه_برای کودتا ضد امامت امیرالمومنین (ع)_ است. 3️⃣ «معاذ» و «عبدالله» در حکم «دستشویی نمودن علنی در میان راه و مسیر مردم» اختلاف کرده اند. فرزند عمرو بن عاص معاذ را متهم نمود که در این حکم شرعی مردم را داده است. در مقابل معاذ او را متهم به نمود و با استناد به حدیثی اعلام کرد که اجابت مزاج علنی در راه مردم ممنوع است. (رک: تصویر بالا) 4️⃣ چنانچه مشاهده می کنید این دو صحابه، یکدیگر را به فریب دادن و منافق بودن متهم نموده اند! آنها در فطری ترین و بدیهی ترین حکم شرعی _ دستشویی کردن وسط راه مردم _ اختلاف شدید داشته اند. ✅ آیا می توان دین خود را از صحابه مجتهد منافق یا مجتهد فریبکار گرفت؟ صحابه ای که در امور دینی منافق و فریبکار هستند آیا عادل می باشند؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیات قرآن عامل اساسی در امت نوح(ع) «سفینة» و در امت موسی(ع) «باب حطّة» است.(27/مومنون،58/بقره،161/اعراف) 2️⃣ بر اساس روایات متعدد شیعه و اهل سنت، اهل بیت (ع) همانند سفینه و باب حطّه عامل نجاب امت اسلام هستند. 3️⃣ یکی از این روایات حضرت علی (ع) را «باب حطّه» معرفی می کند که هر کسی بر آن وارد شود مومن و هر کسی از آن خارج شود کافر است: «... قال رسول الله (ص): علي بن ابي طالب باب حطة من دخل منه كان مؤمنا ومن خرج منه كان كافرا » 4️⃣ برخی از علمای سقیفه در صدد تضعیف سندی این روایت به خاطر «حسین اشقر» بوده اند در حالی که او فردی راستگو و مورد تایید رجالیون بزرگی همانند نسائی، احمد بن حنبل،حاکم نیشابوری، ابن حبان و یحیی بن معین بوده و قریب 15 نفر از راویان ثقه از او روایت نقل نموده اند. 🔴 برای بحث تفصیلی به کتاب «فدک نحله خاتم به دخترش صدیقه کبری» نوشته آیه الله العظمی وحید خراسانی صفحه 585 الی 730 مراجعه کنید. ✅ آیا کسانی که بعد از وفات پیامبر (ص) به خانه اهل بیت (ع) هجوم بردند و تهدید به آتش افروزی کردند از خارج شدگان از « باب حطه» نیستند؟ شورشیان جمل، یاغیان صفین و جاهلان نهروان چه؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ در فرهنگ عرب زمان پیامبر (ص)، عمامه همانند تاج پادشاهی علامت سیادت و بزرگی بر قوم بود. اسم عمامه رسول خدا (ص) «سحاب» بود. 2️⃣ در روز غدیر پیامبر (ص) برای اثبات عملی ولایت و سرپرستی حضرت علی (ع) عمامه خویش را بر سر ایشان نهاد. زمانی که حضرت علی (ع) با عمامه رسول الله (ص) به میان مردم می رفت آنها می گفتند: «جاء علیّ فی السحاب» یعنی علی (ع) با عمامه رسول خدا (ص) آمد. 🔷 برای مطالعه تفصیلی در این موضوع به «الصحيح من سيرة النبى الأعظم (ط-جديد)، ج‏31، ص: 278 الی 283» مراجعه کنید. 3️⃣ جریان نفاق و علمای دجال صفت، با تحریف معنوی در این فضیلت امیرالمومنین (ع)، در تهمتی آشکار به شیعه نسبت دادند که آنها اعتقاد دارند: حضرت علی (ع) در میان ابرها است! مسلم نیشابوری عالم بزرگ اهل سنت در «صحیح» خود می گوید: ♦️ «... إِنَّ الرَّافِضَةَ تَقُولُ إِنَّ عَلِيًّا فِي السَّحَابِ....» 🔸 روافض می گویند که علی (ع) در ابرها است.(رک: تصویر بالا) 4️⃣ این در حالی است که احدی از علما و حتی عوام شیعه چنین اعتقادی ندارند. با تاسف شدید این تهمت ها در صحیح ترین کتاب های اهل سنت همانند صحیح مسلم و ... به شیعه نسبت داده شده است. ✅ چرا تزویر؟ چرا تهمت؟ چرا دشمنی با امیرالمومنین (ع)؟ چرا چنین کتابهایی که مشتمل است بر تهمت نسبت به اهلبیت و انکار فضایل آنها است، بهترین و صحیح ترین کتب بعد القرآن هستند؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ اندیشه امامت و اعتقاد به امام مهدی (ع) یکی از مهم ترین اعتقادات مسلمانان است. این اعتقاد در میان شیعیان دارای جایگاه بسیار ویژه ای است. اعتقاد به مهدی (ع) عامل اصلی امیدواری و مبارزه شیعیان بر علیه حکومت های طاغوتی است. 2️⃣ در مکتب اهل بیت (ع) حضرت مهدی (ع) دین اسلام را بر تمام عالم حاکم خواهد کرد. او زمین را پر از عدل و داد می کند و تمام اهداف انبیای الهی را در عمل محقق می کند. 3️⃣ این تفکر سازنده و کلیدی، همواره مورد هجوم جریان های شیطانی اعم از لیبرال ها، بهایی ها، وهابی ها و ... بوده است. 4️⃣ مرحوم علامه «مصباح یزدی» یکی از علمای زمان شناس بود که پیوسته در صف مقدم مبارزه و پاسخگویی به شبهات عفریت های زمان بود. او با تسلط به مبانی معرفتی عقلی و نقلی اسلام، دقیق ترین مباحث را در حوزه امامت بالاخص مهدویت بیان فرموده است. ✅ کتاب «آفتاب ولایت»، یکی از آثار مرتبط «علامه مصباح» با این موضوع است. عاشقان مهدی موعود از مطالعه آن غفلت نورزند. لینک کتاب: http://mesbahyazdi.ir/node/3773/%D9%85%D9%86%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%91%D8%AA-%D9%88-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%D8%AA-1 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ یکی از معیارهای صحیح بودن یک روایت، عدم تنافی آن با حقایق مسلم و بدیهی تاریخی است. مثلا اگر یک راوی بگوید: «ام المومنین عایشه در ایالت تگزاس به دنیا آمده است» احدی در دروغ بودن این روایت تردید نمی کند. زشت ترین دروغ ها، دروغی است که با بدیهیات تاریخی در تضاد باشد. 2️⃣ «صحیح مسلم» در نزد علمای اهل سنت «أصح الکتب بعد القرآن» است. صحت روایات این کتاب اجماعی و از مسلمات آنها است. 3️⃣ با اینکه هیچ روایت صحیحی در فضیلت معاویه و پدرش وجود ندارد؛ مسلم نیشابوری در کتابِ«صحیح» خود روایتی را نقل کرده است که ابوسفیان از رسول الله (ص) درخواست کرد که: «ام حبیبه» دخترش را به عقد او در آورد و معاویه را کاتب وحی کند و با کفار به جنگ برود! (رک: تصویر فوق) 4️⃣ این در حالی است که از بدیهیات تاریخی آن است که ابوسفیان و معاویه در شرک و نجاست غوطه ور بودند در حالی که ام حبیبه مسلمان و همسر رسول خدا (ص) بود! ✅ چگونه است که برای اثبات فضیلت برای بنی امیه هر دروغی را در صحیح ترین کتاب های خودشان می آورند ولی در عین حال روایات صحیح و قطعی فضائل عترت رسول الله (ص) _همانند حدیث سفینه، ثقلین و ... _را ضعیف و دروغ می پندارند؟! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
1️⃣ابن حزم اندلسی از بزرگترین فقها و علمای اهل سنت (متوفی 456 ه ق)و صاحب کتاب معروف «المحلی»می باشد. 2️⃣او در این کتاب در باب« التعریف بالمنافقین و المرتدین: شناخت منافقین و مرتدین» می گوید: 📌 و أَمَّا حَدِيثُ حُذَيْفَةَ فَسَاقِطٌ، لأَنَّهُ مِنْ طَرِيقِ الْوَلِيد بْنِ جُمَيْعٍ وَهُوَ هَالِكٌ وَ لا نَرَاهُ يَعْلَمُ مَنْ وَضَعَ الْحَدِيثَ فَإِنَّهُ قَدْ رَوَى فِيهَا أَنَّ أَبَا بَكْرٍ، وَعُمَرَ، وَعُثْمَانَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدَ بْنَ أَبِي وَقَّاصٍ - رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ - أَرَادُوا قَتْلَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَإِلْقَاءَهُ مِنْ الْعَقَبَةِ فِي تَبُوكَ» 3️⃣ولید بن جمیع (نه یک روایت)را _که طرق آن به حذیفة بن الیمان از بزرگترین صحابی رسول الله و معروف به شناختن منافقین، می رسد_ نقل می کند که ابوبکر و عمر و عثمان و طلحه و سعد بن ابی وقاص قصد داشتند رسول الله در جنگ تبوک در گردنه کوهی ترور کنند! 4️⃣ابن حزم برای دفاع از صحابه نام برده شده، ولید بن جمیع را فردی و ضعیف معرفی می کند، در حالی که این روای مورد تایید و احمد بن حنبل،مسلم نیشابوری، ابوحاتم، ابوزرعه،ابن معین،عجلی _که همگی از بزرگترین علمای حدیث و رجال اهل سنت هستند_ می باشد👇 📚شمس الدين ذهبي، میزان الاعتدال، دار الكتب العلمية، 1995، بيروت، جلد7 صفحه 129 ✅جنگ تبوک در سال های آخر عمر مبارک رسول الله و دوران حکومت او بوده است.منافقین از صحابه دنبال چه هدفی از ترور رسول الله بودند؟ ┅═✧❁دانشگاه امامت❁✧═┄ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ «حذیفة بن یمان» از اصحاب سرّ رسول الله (ص) بود که از نام منافقینی که قصد ترور رسول خدا (ص) را داشتند، خبر داشت. ابن حزم اندلسی از علمای بزرگ اهل سنت در کتاب «المحلی» روایتی از نقل کرده است که ابوبکر و عمر و عثمان و ... از جمله منافقینی بودند که در صدد ترور رسول خدا (ص) بودند. 2️⃣ جریان نفاق همواره ترس آن را داشت که توسط رسوا شود. روزی خلیفه دوم به او گفت: «... يا حذيفة بالله أنا من المنافقين...» ای حذیفه به خدا قسمت می دهم آیا من هم از منافقین هستم؟(رک: تصویر بالا) 3️⃣ با این حال جای سوال دارد که چرا عمر آن هم از _ که اسامی ترور کنندگان پیامبر (ص)را می دانست_ درباره منافق بودن خود سوال می کند؟ آیا با هدف تهدید او بوده؟ چرا حذیفه در ادامه گفته: «... ولن أبرئ أحداً بعدك...» احدی بعد از تو را از آن دسته منافقان بریء نمی کنم؟ ✅ منافق « فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّار» است. آیا کسی که خود احتمال جدی می دهد منافق باشد، می تواند خلیفه و اسوه مومنین حقیقی باشد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ 1️⃣ بر اساس آیات متعدد الهی خداوند بسیار بخشنده و مهربان است. رحمت الهی مافوق ادراک و تصور انسان ها است. 2️⃣ بر اساس آیات و روایات خداوند تبارک و تعالی اگر گناهی و سرکشی که باعث خدشه در ربوبیت و عزت الهی شود انتقام الهی را در پی دارد. 3️⃣ یکی از مواردی که جلوه جلال و انتقام الهی را در پی داشت ماجرای شهادت حضرت یحیی (ع) است. بر اساس روایات خداوند تبارک و تعالی در مقابل شهادت یحیی (ع) هفتاد هزار نفر از قاتلین و کسانی که رضایت به قتل دادند را به درک واصل کرد. 4️⃣ بالاتر از این، شهادت امام حسین (ع) نیز غضب الهی بسیار بالاتری را در پی داشت به گونه ای که: ♦️ أوحى الله تعالى إلى محمد إني قتلت بيحيى بن زكريا سبعين ألفا و إني قاتل بابن ابنتك سبعين ألفا و سبعين ألفا 🔸 خداوند به محمد (ص) وحی کرد که همانا من برای یحیی بن زکریا هفتاد هزار نفر را قصاص کردم و برای فرزند دختر تو هفتاد هزار و هفتاد هزار (دو برابر) را قصاص خواهم نمود!(رک: تصویر بالا) ✅ آیا می توان دین خود را از مغضوبین درگاه الهی همانند بنی امیه و بنی مروان _ و هر کسی از صحابه و تابعین که در در قتل امام حسین (ع) دست داشتند و یا راضی بدان بودند_ گرفت؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
═✧❁﷽❁✧═ ✍️ تحلیل مبارزه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) علیه جریان نفاق در کلام ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ وهابیت پلید: ⛔️ بر اساس روایات شیعه کسی که در نماز جماعت شرکت نمی کند، می توان خانه او را آتش زد. خلیفه اول و دوم هم بر اساس همین روایات اقدام به آتش زدن خانه حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) نموده اند. : ✍️ قبل از بررسی و تحلیل این حدیث شریف که وهابیت پلید با کج فهمی از آن در صدد سوء استفاده از آن است چند نکته مقدماتی را مطرح می کنیم: 1️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه و اهل سنت و مفاد حدیث ثقلین، رسول خدا (ص) دستور به تمسک و تبعیت از قرآن و عترت خویش داده است. اهل بیت (ع) در کنار قرآن محور و معیار هدایت هستند. مردم در احکام دینی باید خود را با آنها تطبیق دهند نه اینکه با استناد به یک فرع فقهی بخواهند با اساس دین خود مقابله کنند و تیشه به ریشه اسلام بزنند. آیا می توان پذیرفت کسی با تمسک به یک حدیث فرعی فقهی و اخلاقی، با قرآن و عترت_ که اساس هدایت مردم تا قیامت هستند_ مخالفت کند؟ 2️⃣ بر اساس روایات قطعی شیعه و اهل سنت امیرالمومنین (ع) اولین مسلمان و مومن به پیامبر خدا (ص) است. او سال های سال با رسول الله (ص) نماز جماعت اقامه می کرد در حالی که صحابه ای مثل ابوبکر و عمر و خالد و عمرو بن عاص و ... در نجاست و شرک غوطه ور بودند. مسلمانان احکام نماز و عبادات را از عترت و اهل بیت آموزش دیدند. آیا عجیب نیست که به فاصله چند روز از وفات رسول الله (ص) عده ای تازه مسلمان به بهانه صوری ترک نماز جماعت به خانه وحی و محلی که محل رفت و آمد جبرائیل بود حمله می کنند؟ 3️⃣ بسیار روشن است که این امر فقط به عنوان یک توسط خلفای غاصب برای و اقناع مردم نادان و آنها برای مقابله با حضرت امیر (ع) و صدیقه طاهره (س) است. از منافقینی که به استناد به احادیث جعلی فدک و ارث و ... حضرت زهرا (س)را غصب کردند، سوء استفاده از یک حکم جزئی در ارتباط با تنبیه تارک الصلاة برای رسیدن به اهداف اصلی بعید نیست. ⏺ بررسی حدیث جواز آتش زدن خانه ای افرادی که در نماز جماعت شرکت نمی کنند: 1️⃣ برای فهم یک روایت باید روایت های مرتبط با آن و فضای نزول روایت را در نظر گرفت. بدون این نکته فهم روایت ناقص است و باعث کج فهمی می شود. 2️⃣ در زمان رسول الله (ص) یکی از حربه های منافقین ایجاد تفرقه در دین اسلام بود. آنها با بهانه های مختلف _ همانند دشمنی با امیرالمومنین (ع) و مخالفت با دستورات رسول خدا (ص) در اعزام به جنگ ها و ساخت مسجد ضرار _ این هدف را پیگری می کردند. یکی از حربه های دیگر آن که در این حدیث و احادیث دیگر اشاره شده است عدم حضور در مراسم نماز جماعت بوده است. رسول خدا (ص) با این حکم به مقابله با منافقان زمان خود رفت. این مطلب را بسیاری از فقهای شیعه و اهل سنت اشاره کرده اند: 📚 منابع شیعه: ذكرى الشيعة في أحكام الشريعة؛ ج‌4، ص: 369 و مدارك الأحكام في شرح عبادات شرائع الإسلام؛ ج‌4، ص: 312 و روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه؛ ج‌2، ص: 484 و مصابيح الظلام؛ ج‌8، ص: 255 📚 منابع اهل سنت: كتاب الأم - الإمام الشافعي - ج 1 ص 180 و فيض الباري على صحيح البخاري (2/ 242) ✅ اکنون باید از اهل سنت و وهابیت سوال نمود که آیا می توانند قبول کنند عمر و ابوبکر و ... عترت رسول خدا (ص) و حضرت علی (ع) و زهرا (س) را متهم به نفاق کنند؟ در این صورت آنها به معنی حقیقی ناصبی شده و از دین خارج می شود. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u