eitaa logo
اقتدار ولایی
1هزار دنبال‌کننده
14.5هزار عکس
20.7هزار ویدیو
247 فایل
مباحث سیاسی فرهنگی اجتماعی اقتصادی تاریخی ادبیات فارسی و تفسیر و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت صلوات الله علیهم اجمعین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️یادتونه می‌گفت میخواد شهادت روشنفکریش رو نشون بده به دانشجوی این مملکت شهادت روشنفکریش این بود که حاضر نبود انتقاد دانشجو را بشنود و زد زیر میز گفت آدم باش و گرنه بیرونتون میکنم بله روشنفکری اصلاح طلب جماعت اینجوریها بیرونت می‌کنند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 خرید قسطی کالا به واسطه سرمایه دیگری ⁉️ راننده‌ای قصد دارد که کامیونی بخرد و برای این کار، پول مورد نیاز را از شخص دیگری گرفته و خود وکیل او شود تا ابتدا کامیون را برای وی خریداری کند سپس او کامیون را به طور قسطی به راننده بفروشد؛ این معامله چه حکمی دارد؟ ✅ اگر راننده به عنوان وکیل از طرف صاحب مال، این معامله را انجام دهد و سپس او هم آن را به خود راننده به طور قسطی بفروشد، در صورتی که قصد آنان حیله کردن برای فرار از ربا نبوده و در هر دو معامله قصد جدّی خرید و فروش داشته باشند، اشکال ندارد. 🆔 @khamenei_ahkam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضبط صوت خبرنگاری_20_1_1.mp3
39.06M
🎙 استاد میرباقری | سخنرانی در سالگرد شهید «سید روح‌الله عجمیان»، با عنوان «تلفیق اقتدار و مظلومیت»، ۱۴‌۰۲/‌۸/‌۱۲ 💥 راهبرد انبیاء، «غلبۀ خون بر شمشیر است» که حتماً به پیروزی منتهی می‌شود. اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: «خون بر شمشیر پیروز است»، درواقع، راهبرد اساسی مبارزات انبیای الهی را بیان کردند. 💥 برای شکستن ظلمت و تاریکی و فضای ابهام و شبهه که دشمن ایجاد کرده است، و برای مبارزه با پرچم‌های دروغین عدالت و آزادی که مستکبران عالَم برداشته‌اند، راهی جز شهادت نیست. با شهادت و با خون شهید، بساط طرفداران دموکراسی دروغین غربی در عالَم، جمع می‌شود. 💥 با مقاومت و مظلومیت و شهادت _ در کنار قدرت و اقتدار _ می‌توان وجدان عمومی بشر را تغییر داد. مردم مظلوم غزه و فلسطین، در عین اینکه مقتدرانه ایستاده‌اند، مظلوم‌اند. این مظلومیت، فضای عمومی عالَم و وجدان بشری را تغییر می‌دهد. 💥 همۀ کسانی که در مسیر اقامۀ حق در جهان ایستادگی استقامت می‌کنند، تحت‌تأثیر خط عاشورا هستند؛ بدانند یا ندانند. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سخنرانی.mp3
48.61M
🎧 استاد میرباقری | شب اول فاطمیه اول ۱۴‌۰۲، در هیئت ثارالله همدان 🆔 @sarallah_hmd ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی.mp3
49.82M
🎧 استاد میرباقری | شب دوم فاطمیه اول ۱۴‌۰۲، در هیئت ثارالله همدان 🆔 @sarallah_hmd ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی.mp3
52.29M
🎧 استاد میرباقری | شب سوم فاطمیه اول ۱۴‌۰۲، در هیئت ثارالله همدان ☑️ @mirbaqeri_ir
سخنرانی 1.mp3
52.15M
🔊 استاد میرباقری | ویژه برنامه ظهر شهادت حضرت زهر‌ا سلام الله علیها به روایت ۷۵ روز | دوشنبه‌ ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ | هیئت رزمندگان ثارالله همدان ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️هو ﷽ ▪️[مَن عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبه] ══════════════════════════ 🔻شروع سیر الی الله از ابتداء ▫️ درسنامه سلوک، حامل اسرار 🔍 ▫️ بارگذاری دروس استاد صمدی 📖 ═❅❈❅══════════════ https://eitaa.com/joinchat/3950314018C2f31066873 ══════════════❅❈❅═ ▫️ شرح دروس معرفت نفس✨ ▫️ شرح رساله وزین ادب مع الله📚 ▫️ شرح مراتب طهارت قوای انسانی 📜 ▫️ و دیگر دروس استاد ... ═❅❈❅══════════════ https://eitaa.com/joinchat/3950314018C2f31066873 ══════════════❅❈❅═
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مکتب سلوکی علامه حسن زاده آملی قسمت یازدهم: عرفان نظری، بیانگر اوج توحید و ولایت ما برای سلوک به توحید و ولایت احتیاج داریم و باید به صورت درست با خدا، رسول‌الله و اهل بیت صلوات‌ الله علیهم اجمعین تعامل کنیم. تعامل درست را در عرفان نظری بیان کردند. ▫️ به همین دلیل حضرت علامه حسن زاده آملی بسیار اصرار داشتند سیر علمی به عرفان نظری ختم شود. ➖ از نظر علمی، عرفان نظری بخوانید تا بدانید اوج کجا است. ➖ در عمل نیز از اول تهذیب و طهارت را داشته باشید. تا به نتیجه برسید. ✖️هر چند برخی می‌گویند: «کار علمی را رها کن و فقط به معنویات بپرداز». ⚠️ اما این روش، انسان را به عمق نمی‌رساند. علامه_حسن_زاده 🗂 جلسه ۳۴۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال ❓ زمانی که خواب مرده را می بینیم آیا شخصی که از دنیا رفته خواسته که خوابش را دیدیم یا خودمان خوابش را دیدیم؟ 🎙استاد محمدی شاهرودی 📎 📎 @ostadmohamadi 🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻عاقبتِ نقدِ منهای دقت: تحریف دیگری و تناقض با خویش 🖊 مهدی جمشیدی یادداشت آقای فرهاد فتحی در نقد موضع من در مناظره‌ی حجاب، گرفتار بی‌دقت‌هایی است که آن را هم نسبت به سخنم در مناظره، دچار «تحریف» ساخته و هم نسبت به سخن خود ایشان، دچار «تناقض». چند سطری درباره‌ی این نقد پریشان می‌نویسم. ۱. ایشان می‌گوید من ادعا کرده‌ام که «الزام به حجاب»، ضروری دین است. در فیلم، چنین جمله‌ای نیست. من گفتم اصل «حکم حجاب»، ضروری دین است نه الزام‌ به آن. در این مقطع از بحث، هنوز سخن به روش اجرای حکم نرسیده بود، بلکه طرف مقابل، آشکارا به انکار دینی‌بودن «اصل حکم حجاب» پرداخت. ۲. ایشان به‌گونه‌ای تصویرسازی کرده که گویا من درباره‌ی «زنان بی‌حجاب» سخن از ضروری دین گفتم، حال‌آن‌که روی سخن من با «طرف مناظره» بود که در مقام متفکر و روشنفکر، بحث نظری می‌کرد و تصریح نمود که حجاب، «حکم دینی» نیست. ازاین‌رو، به ایشان تذکر دادم که معنی کلامش، انکار ضروری دین است و در این اصل، تردید روا ندارد. بااین‌حال، ایشان متنبه نشد و به انکارش ادامه داد. ۳. بنده گفتم منکر حکم حجاب، به «شرط» اینکه انکارش با انکار نبوت تلازم داشته باشد، از اسلام خارج می‌شود. پس برخلاف ادعای ایشان، مطلق سخن نگفتم و «قید» را بیان کردم. ۴. ایشان در اواسط مقاله، به طور «مطلق» می‌گوید ولایت حضرت امیر -علیه‌السلام- ضروری دین است اما در انتهای مقاله، به سخنی از امام خمینی استناد می‌کند که نشان می‌دهد این امر «فقط در صدر اسلام»، ضروری بوده است و اکنون نیست.‌ همین نقل ایشان، ناقض و مبطل سخن‌شان است و نشان می‌دهد دست‌کم از نظر امام خمینی، حکم ولایت از ضروری دین به «ضروری مذهب» تغییر کرده است. ۵. من حتی برای ملاحظه‌‌ی وضع مخاطب، هرگز از تعابیر «مرتد» و «کافر» استفاده نکردم و تنها گفتم کسی‌که ضروری دین را انکار کند از اسلام، خارج است. ۶. دیگر اینکه ایشان به مخاطب خود القا می‌کند که من حجاب را «مهم‌تر» از ولایت علی -علیه‌السلام- می‌دانم. در اوج حماقت و کج‌فهمی‌ام اگر چنین نظری داشته باشم. ولایت او، «جان دین» و «روح ایمان» است؛ چنان‌که نبوت بدون امامت، «نبوت ناتمام» است. حال آیا آنچه نبوت را دچار نقصان بنیادین می‌کند «مهم» نیست؟! اما سخن درباره‌ی ضروری دین بود و در ضروری دین، «حکم مشهور» ملاک است نه «حکم مهم»؛ یعنی ممکن است حکمی از دین، فرعی و دست‌چندم باشد اما به سبب اینکه «مقبول عامه‌ی مسلمین» است، ضروری دین باشد ولی حکمی به عظمت و اهمیت امامت، ضروری مذهب باشد و نه ضروری دین؛ چون مورد توافق همه‌ی فرق مسلمین نیست. اقتضای معنا و چهارچوب اصطلاح فقهیِ ضروری دین، این‌چنین است؛ نه این که من در پی سبک‌ساختن حکمی باشم که مایه‌ی «اکمال» و «اتمام» اساس نبوت است. اصطلاح ضروری دین، از «زاویه‌ی اثباتی» - و نه ثبوتی - به احکام می‌نگرد و دامنه و دایره‌ی دیانت را این‌گونه تعریف می‌کند تا غیرشیعیان، نامسلمان انگاشته نشوند. به پاسخ حکیمانه و هوشمندانه‌‌ی امام خمینی به یک استفتاء حساس بنگرید که توحید و نبوت را اصل می‌شمارد: «عدل و امامت و ولایت علی -علیه‌السلام- جزء ضروری دین است؟ و آیا منکر‏‎ ‎‏مسائل فوق، از جرگۀ مسلمین خارج می شود؟ بسمه تعالی. اگر خدا و رسول را قبول دارد، مسلِم است.»(استفتائات امام خمینی، ج۱، ص۳۹۲، سؤال ۸۸۰). https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷این هم یه عکس از که شاید ندیده باشید @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟥شکار یگان های زرهی اسرائیل در محله الشجاعیه چند نکته در مورد عملیات ضد زره مبارزان مقاومت : 1️⃣ کسانی که با راکت های خانواده RPG آشنا هستند می دانند که به علت آتش عقبه بالای ۱۵ متر، شلیک آن در فضاهای بسته کوچک احتمال خطر جدی برای رزمنده پرتابگر دارد اما از آنجایی که این مبارزان از جان گذشته هستند،بدین شکل برخلاف اصول به کارگیری این راکت، آن را به سمت زرهپوش های اسرائیلی شلیک می کنند. 2️⃣ فاصله رزمنده و تانک در برخی از صحنه ها، زیر ۱۰ متر است و در این شرایط آسیب پذیری کاربر بر اثر ترکش و موج انفجار نیز بالاست اما در عوض شانس اصابت بسیار بیشتر می شود. 3️⃣ تانک مرکاوا ۴ از حسگرهای قوی مادون قرمز بهره می برد که بر اساس ردیابی حرارت بدن انسان ، می تواند تهدیدات پیرامونی را کشف کند لکن چگونه رزمندگان فلسطینی به این تانک ها نزدیک می شوند و خدمه آن متوجه نمی گردند؟ البته شاید اسرائیل در قابلیت های اعلام شده مراکاوا اغراق کرده باشد. @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📷آخرین نقشه از نوار غزه | | | @abuhossein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا