eitaa logo
هرروزباقرآن📗
178 دنبال‌کننده
825 عکس
296 ویدیو
26 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1.36M
♦️ همراهی با قرآن 🔷 ۵ ویژگی مومنین و سه پاداش برای مومنین 🔸سوره انفال آیات ۲ و۳ و ۴ 4⃣6⃣
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🔸 ✨مَن ساسَ نَفسَهُ أدرَكَ السِّياسَةَ. 💭هركه نفْس خود را سياست (تربيت) كند، به سياست كردن [مردم] دست يابد. ☀️امام على عليه السلام 🆔 @mah_daviat313 🆔 @MesbaholHuda1
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اجرای وصیت پدر😂😂😂 💞شادباشیدو کانال را بدوستان خود معرفی بفرمایید🌷 @mah_daviat313
*درسهایی ازقران کریم📗:* (۱۷۹) 📚                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و یکم 🍃خود مبلغ بوده خود كافر شدند!🍃 ♦️باز در اين آيات سخن از يهود و ماجراهای زندگی آنها است، آنها همانگونه كه در شان نزول آمده است- با عشق و علاقه مخصوصی برای ايمان به رسول خدا ص در سرزمين مدينه سكنی گزيده بودند، و نشانه‌های پيامبر ص را در كتاب آسمانی خود تورات می‌خواندند‌. 🔶و با بی صبری در انتظار ظهورش بودند" ولی هنگامی كه از طرف خداوند كتابی (قرآن) به آنها رسيد كه موافق نشانه‌هايی بود كه يهود با خود داشتند با اينكه پيش از اين جريان خود را به ظهور اين پيامبر ص نويد می‌دادند. ♦️با ظهور اين پيامبر ص اميد فتح بر دشمنان داشتند، آری هنگامی كه اين كتاب و پيامبری را كه از قبل شناخته بودند، نزدشان آمد نسبت به او كافر شدند. 📚  تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 📚                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و دوم 🍃خود مبلغ بوده خود كافر شدند!🍃 ♦️لعنت خداوند بر كافران باد.‏آری گاه انسان عاشقانه به دنبال حقيقتی می‌دود، ولی هنگامی كه به آن رسيد و آن را مخالف منافع شخصی خود ديد بر اثر هوا پرستی به آن پشت پا می‌زند و آن را وداع می‌گويد بلكه گاه به مخالفتش بر می‌خيزد. 🔶اما در حقيقت يهود معامله زيان‌آوری انجام داده‌اند، كسانی كه برای پيروی از پيامبر موعود از سرزمينهای خود كوچ كرده بودند و با مشكلات فراوان در سرزمين مدينه مسكن گزيدند تا به مقصود برسند، سر انجام در صف منكران و كافران قرار گرفتند، لذا قرآن می‌گويد" آنها در برابر چه بهای بدی خود را فروختند"؟ ♦️آنها به آنچه خداوند نازل كرده بود به خاطر حسد كافر شدند، و معترض بودند چرا خداوند آيات خود را بر هر كس از بندگان خود بخواهد به فضل خويش نازل می‌كند" 🔶گويا انتظار داشتند پيامبر موعود ص از بنی اسرائيل و از ميان خود آنها باشد و از نزول قرآن بر ديگری ناراحت بودند! و در پايان آيه می‌گويد:" لذا شعله‌های خشم خداوند يكی پس از ديگری آنها را فرو گرفت و برای كافران مجازات خوار كننده است. 📚  تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃
✅ مرگ فقیهی که به قیامت باور داشت ✍ مجید مرادی 🔺آیت‌الله شیخ عباس محفوظی رودسری مرجع شیعی چشم بر جهان بست. خدایش بیامرزد. مدتی نزد او متونی از فقه شیعه که منبع حقوق مدنی ایران است را فراگرفته‌ام. استادی مهربان‌تر از برگ باران‌خورده درختی بهاری که وقار و فروتنی را به هم گره زده بود‌ و به قیامت و پاسخ گویی در حضرت آفریدگار تا بن دندان باور داشت. برای او هر آن از آنات انسان، محضر خداوند است. استاد محفوظی نه دستی آلوده به حکم خون بی گناهی دارد و نه پایی لغزان در جاده شهرت و ثروت طلبی. 🔺او هم ولایتی امام فخر رازی است اما خداباوری و ترسایی و پارسایی اش بیشتر به امام غزالی نسبت داشت. رویکرد اخلاقی و عرفانی اش البته او را به خرافه پروری نکشاند و در عالم سیاست نیز هم‌دلی و هم‌فکری او با جریان اصلاح اندیش بیش از دیگران مشهود بود. 🔺ای کاش در صداوسیما به جای خرافه پروری برخی بردگان قدرت و ثروت و شهرت، خطابه‌های روح پرور و عمیق آیت‌الله محفوظی پخش می‌شد تا عطر الواح و آیات پیام‌آوران الهی در گوش جان ها منتشر می‌شد. اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
4_5791982124160520384.mp3
9.12M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] 💟ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم وپیامبر رحمت صل الله علیه واله وسلم،شهداواموات‌مومنین🌸، امیدکه با قرآن مانوس ومحشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 باشید🌴 🆔 @mah_daviat313
*درسهایی از قران کریم* (۱۸۰) 📚                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و سوم       🍃....يك معامله زيان‌آور....🍃 ♦️آری يهود معامله زيان‌آوری انجام دادند، چرا كه در آغاز از مناديان اسلام بودند و حتی زندگی در مدينه را با تمام مشكلاتش برای رسيدن به اين مقصود بر گزيدند، اما پس از ظهور پيامبر اسلام، تنها به خاطر اينكه او از بنی اسرائيل نيست و يا منافع شخصيشان را به خطر می‌اندازد به او كافر شدند، چه معامله‌ای از اين زيانبارتر كه انسان نه تنها به مقصودش نرسد بلكه پس از صرف تمام نيروها در جهت ضد آن قرار گيرد، و خشم و غضب خدا را برای خود فراهم سازد. 🔶در سخنی از امير مؤمنان علی ع می‌خوانيم: ‏انه ليس لانفسكم ثمن الا الجنة فلا تبيعوها الا بها:‏" برای وجود شما قيمتی جز بهشت نيست، خود را به غير آن نفروشيد"  قابل توجه اينكه در اينجا سرمايه معامله را اصل وجود آنان ذكر می‌كند چرا كه با كفر، ارزش هستی آنها به كلی سقوط می‌كند، گويی فاقد شخصيت خود می‌شوند. ♦️و به تعبير ديگر به بردگانی می‌مانند كه وجود خود را فروخته و به اسارت ديگری در آمده‌اند، آری آنها اسير هوی و بنده شيطانند. ‏كلمه" اشتروا" گر چه معمولا به معنی" خريداری كردن" می‌آيد، ولی گاه- چنان كه در لغت تصريح شده- به معنی فروختن نيز آمده است، و آيه فوق از اين قبيل است. ╭═━⊰🍃🌸🍃 📚                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و چهارم   🍃تفسير" فَباؤُ بِغَضَبٍ عَلی‌ غَضَبٍ‌"🍃 ♦️قرآن مجيد در سرگذشت بنی اسرائيل هنگامی كه در بيابان (سينا) سرگردان بودند، می‌گويد" وَ باؤُ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّـهِ‌" (آنها به غضب خدا باز گشتند) سپس اضافه می‌كند" اين خشم خداوند نسبت به آنها به خاطر كشتن انبياء و كافر شدن به آيات خدا بود". ‏در سوره آل عمران آيه ۱۱۲ نيز همين معنی ديده می‌شود كه يهود به خاطر كفر به آيات خدا و قتل پيامبران مورد خشم خدا قرار گرفتند، اين غضب اول است كه دامنگير آنها شد. 🔶بازماندگان آنان بعد از ظهور پيامبر اسلام ص همان روش نياكان را در مورد اين پيامبر ادامه دادند، يعنی نه تنها به آئين او كافر شدند بلكه در برابر او به مبارزه برخاستند، اين سبب شد كه خشم و غضب تازه‌ای آنها را فرا گيرد و اين غضب دوم است لذا می‌گويد:" فباءوا بِغَضَبٍ عَلی‌ غَضَبٍ‌" ♦️بائوا" در اصل به معنی بازگشتند و منزل گرفتند می‌باشد و در اينجا كنايه از استحقاق پيدا كردن است، يعنی آنها خشم پروردگار را همچون منزل و مكانی برای خود برگزيدند. ‏اين گروه طغيانگر هم قبل از قيام موسی و هم قبل از ظهور پيامبر اسلام ص از طرفداران سرسخت چنين قيامی بودند، اما پس از ظهور هر دو، از عقيده خود برگشتند و خشم و غضب خدا را يكی پس از ديگری به جان خريدند. 📚  تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای: ‌چرا ما این حرفها را یادمان می‌رود؟ مدام صد بار تکرار می‌کنیم، [امّا] باز یکی از آن طرف صدایش بلند می‌شود راجع به مسئله‌ی شیعه و سنّی و اختلافات و شکاف‌ها؛ چرا این کار را می‌کنند؟ چرا به سود دشمن کار می‌کنند؟ نمی‌دانند که انگلیس‌ها هنرشان ایجاد اختلاف است و یکی از گسل‌ها و شکاف‌هایی که همیشه انگلیس‌ها استفاده کرده‌اند، شکاف بین شیعه و سنّی بوده است. ⛔️ نکنید... نکنند! 🗓 تاریخ: ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
*بازخوانی اندیشه ها* (۶۴) 🟢 پاسخ شنیدنی به یک اشکال درباره امیرالمؤمنین علی(ع) 🔹 یکی از علمای فارس به تهران آمده و در یکی از مسافرخانه‌های تهران ساکن شده بود. در اینجا پولش را دزد می‌زند. مرد محترمی بوده. هیچ کس را هم نمی‌شناخته که از او کمک بگیرد. می‌آید فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر را روی یک کاغذ اعلا با یک خط بسیار عالی می‌نویسد که آن را به صدر اعظم وقت اهدا کند. (طبق معمول، آنها هم در مقابل پولی می‌دادند). 🔸 خیلی روی آن زحمت می‌کشد. بعد وقت می‌گیرد و نزد آن آقای صدراعظم می‌رود. او نگاه می‌کند و می‌پرسد چیست؟ می‌گوید فرمان امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر است. می‌فهمد که این برای دریافت کمک آمده. وقتی که همه مراجعه‌کنندگان رفتند، به فرّاش می‌گوید در را ببند، هیچ کس داخل نیاید. 🔹به آن آقا می‌گوید بیا جلو. او را خوب نزدیکش آورد و به آرامی گفت: من از خودت یک چیزی می‌پرسم. خود علی به این عمل می‌کرد یا نمی‌کرد؟ بله، عمل می‌کرد. گفت: خودش که عمل کرد چه نتیجه‌ای گرفت؟ آیا جز شکست چیزی نصیبش شد که تو حالا این را برای من آورده‌ای؟ 🔸عالم گفت: جوابت را همین جا به تو می‌دهم. تو چرا این را جلو مردم به من نگفتی؟ صبر کردی مردم بروند. مردم هم که رفتند چرا جلوی نوکرهای خودت نگفتی؟ تازه نوکرهایت را بیرون کردی و آرام به گوشم می‌گویی. از که می‌ترسی؟ از این مردم می‌ترسی. از چه چیزِ مردم می‌ترسی؟ غیر از همین علی(ع) است که الآن در همین مردم حلول کرده؟ 🔹معاویه که مثل تو عمل می‌کرد الآن کجاست؟ تو خودت هم مجبوری که حالا معاویه را لعنت کنی. ولی علی(ع) به دلیل همین منطقش اکنون زنده است. پس علی(ع) شکست نخورده است. باز هم امروز منطق اوست که طرفدار دارد، پس باز هم حق پیروز است. 📝 استاد مطهری، فلسفه تاریخ، ج۴، ص۲۹۶-۲۹۵ (با تلخیص)
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم [ مسئولیت‌انسان‌درقیامت] ☀️سلام مهربانان روزتان به طراوت باران، دلتان‌ به ‌پاکی نسیم‌ صبحگاهی_صبح و عاقبتتان ختم بخیر🌷🍃 🌤اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ🌤 وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند/اسرا_۳۶ : دروصیّتش‌ به‌محمّدبن‌حنفیّه فرمود:فرزند عزیزم آنچه را نمی‌دانی مگوی، بلکه همگی آنچه را که می‌دانی مگوی، زیرا خدای تعالی بر کلّیه‌ی اعضاء تو وظایف و واجباتی را مقرّر و مفروض داشته است که در روز قیامت به‌وسیله‌ی آن‌ها بر تو احتجاج می‌کند و از آن‌ها سؤال می‌نماید. و آن اعضاء را تذکّر داده و موعظه کرده و برحذر داشته و تأدیب نموده و آن‌ها را بیهوده رها نکرده است، چنان‌که خدای عزّوجلّ فرموده است؛ وَ لاتَقْفُ ما لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ کُلُّ اولئِکَ کانَ عَنْهُ مَسْؤُلا. تفسیر اهل بیت‌ع‌،ج۸، ص۱۷۴  من لایحضره الفقیه، ج۲، ص۶۲۶/ وسایل الشیعهًْ، ج۱۵، ص۱۶۸ : نگاه دار زبان تا به دوزخت نبرد که از زبان بتر اندر جهان زیانی نیست اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِيِّکَ الْفَرَجَ اللَّهُمَّ اشْفِ کُلَّ مَرِیضٍ 📡 🆔 @mah_daviat313 📡 🆔 @ghararemaa 🌾
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
تفسیر گزیده ۱۹۰ .mp3
5.61M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] 💟ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم وپیامبر رحمت صل الله علیه واله وسلم،شهداواموات‌مومنین🌸، امیدکه با قرآن مانوس ومحشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 باشید🌴 🆔 @mah_daviat313
هدایت شده از  دکتر رفیعی
1018_51984016601689.mp3
1.38M
💎 | روی تربیت فرزندان وقت بگذاریم ♦️ آقایان و خواهران مواظب باشید فرزندان ما در خانه از ما درس میگیرند و الگو میگیرند... اهمیت به نماز اول وقت... قرآن خواندن... شبی در سال متلاطم بودن که اون شب خمس شماست... همه روی تربیت بچه‌ها اثر می‌گذارد..👌🏻 بینی و بین الله برای تربیت فرزندانمون وقت بزاریم همش مطالبه‌گر آموزش و پرورش و دانشگاه نباشیم..‼️👌🏻 ✔️کانال رسمی دکتر رفیعی ☑️ @drrafiei_ir
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
فراتر از وحدت.mp3
10.27M
🔉 فراتر از وحدت این سخنرانی در جمع علمای شیعه و سنی در لارستان بزرگ ایراد شده است. استان فارس، شهر لارستان یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ 🆔 @mah_daviat313 🆔 @ghararemaa
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
📌 وحدت اسلامی در اندیشه رهبر معظم انقلاب 🔹 امروز هر حرکتی که به امّت اسلامی بینجامد مبارک است، یک است؛ نیّت دشمنان اسلام ایجاد تفرقه است؛ ما ‌ به اسلام بایستی در دنیای اسلام و میان امّت اسلامی و تعارف گروه‌ها و فرقه‌های امّت اسلامی با یکدیگر ‌باشد...؛ یکی از چیزهایی که ما همواره به‌عنوان یک مشکل به آن نگاه کردیم این است که فِرَق مختلف امّت اسلامی از یکدیگر ‌شناسایی درستی ندارند، و مطابق واقعی از یکدیگر ندارند. دشمنان، خارجی‌ها، بیگانگان در موارد زیادی آمده‌اند ‌این فرقه را در چشم آن فرقه‌ی دیگر معرّفی کردند، آن فرقه را در چشم این فرقه معرّفی کردند، با نگاه و با اَغراض پلید ‌و با . ما در طول این تاریخ ۱۰۰ سال و ١۵۰ سال اخیر نمونه‌های زیادی را به‌طور واضح مشاهده میکنیم و ‌می‌بینیم؛ در همین قضایای چندین سال اخیر به‌طور آشکار مشاهده میکنیم قضاوتهایی را که در معرض دید فِرَق اسلامی از یک ‌فرقه انجام میگیرد و بعکس. دشمنان می‌آیند ما را در چشم یکدیگر زشت جلوه میدهند، ما را در چشم یکدیگر نامطلوب جلوه ‌میدهند؛ این کار دشمنان است. هر حرکتی که موجب بشود ما همدیگر را درست بشناسیم، بیشتر بشناسیم، بهتر بشناسیم، هم را بدانیم، این نقاط قوّت را کنیم، منتقل به یکدیگر بکنیم، این حرکت به وحدت و یکپارچگی و خواهد انجامید.۱۳۹۷/۰۲/۲۲
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
🔹 مخصوص یک گروه خاصّی در اسلام نیست؛ اهل‌بیت پیغمبر را دوست میدارند؛ همه‌ی مسلمین ‌نسبت به اهل‌بیت پیغمبر ارادت دارند. یک عدّه‌ی خیلی معدود و قلیلی به‌‌عنوان نواصب در تاریخ بودند که آنها هم به احتمالی ‌انگیزه‌هایشان انگیزه‌های سیاسی بود، نه به معنای واقعی انگیزه‌ی دینی؛ لکن قاطبه‌ی مسلمین، از صدرِ اوّل تا امروز ‌محسوب میشوند. خب، همین یک جمله برای ما یک درس است؛ آن درس این است که پس به‌وسیله‌ی محبّت اهل‌بیت، میشود ‌در میان مسلمین اجماع ایجاد کرد؛ میشود این را یک محوری قرار داد برای و . همچنان‌‌‌‌که وجود مبارک ‌ وسیله و وحدت بین مسلمین است، و همچنان‌که و محور اتّحاد مسلمین است، هم میتواند محوری باشد برای و دلها را به هم نزدیک کند‌.‌۱۳۹۶/۰۹/۰۲
درسهایی ازنهج البلاغه📔: *📔درسهایی از نهج البلاغه* (۱۵۳) *⚜️⚜️*  وَ قَالَ (علیه السلام): تَوَقَّوُا الْبَرْدَ فِي أَوَّلِهِ وَ تَلَقَّوْهُ فِي آخِرِهِ، فَإِنَّهُ يَفْعَلُ فِي الْأَبْدَانِ كَفِعْلِهِ فِي الْأَشْجَارِ، أَوَّلُهُ يُحْرِقُ وَ آخِرُهُ يُورِقُ. 🟡تأثير عوامل زيست محيطى در سلامت (عملى، بهداشتى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: در آغاز سرما خود را بپوشانيد، و در پايانش آن را دريابيد، زيرا با بدن ها همان مى كند كه با برگ درختان خواهد كرد: آغازش مى سوزاند، و پايانش مى روياند. ════🌼🕊🌼═ *🔰شرح و تفسیر حکمت 128 🔰* 🔆👌سرماى زيانبار و سرماى مفيد: 🔮بخش اول🔮 📜امام(عليه السلام) در اين كلام حكيمانه خود دستور طبى مهم و كارسازى را بيان مى كند كه مراعات آن مى تواند از بسيارى از بيمارى ها پيش گيرى كند و بر نشاط و نمو جسم و روح انسان بيفزايد، مى فرمايد: 🔻«از سرما در آغاز آن (در پاييز) بپرهيزيد و در آخرش (نزديك بهار) از آن استقبال كنيد، زيرا در بدن ها همان مى كند كه با درختان انجام مى دهد; 🍁🍂آغازش مى سوزاند 🌿🌸و آخرش مى روياند و برگ مى آورد»; 🍁پاییز آغاز سرما است؛ 🍂سرمایى آمیخته با خشکى هوا که از گرماى تابستان و نبودن باران سرچشمه گرفته و به همین دلیل برگ هاى درختان پژمرده مى شوند و مى ریزند و به اصطلاح، مرگ طبیعت فرا مى رسد. همان مرگى که مولود خشکى و سردى است; 🌸ولى در آغاز بهار هوا رو به گرمى مى رود و معمولاً باران هاى پربارى مى بارد. آن رطوبت و گرمى دست به دست هم مى دهند و سبب شکوفه کردن درختان و برگ آوردن آنها و حیات طبیعت مى شوند. 🔰همان گونه که قرآن مجید مى فرماید:«(وَتَرَى الاَْرْضَ هَامِدَةً فَإِذَآ أَنزَلْنَا عَلَیْهَا الْمَآءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ کُلِّ زَوْج بَهِیج); و همچنین زمین را (در فصل زمستان) خشک و مرده مى بینى و هنگامى که آب باران بر آن فرو مى فرستیم، به جنبش در مى آید و رویش مى کند و از هر نوع گیاهان بهجت انگیز مى رویاند». 💢بدن انسان ها نیز جزئى از این طبیعت و متأثر به آثار آن است; 🍂سرماى خشک پاییز بدن ها را ضعیف و نحیف و آماده بیمارى ها مى کند، 🔔بنابراین باید خود را پوشانید و از آن دور داشت; ولى سرماى ملایم آغاز بهار بعد از فصل زمستان که آمیخته با حرارت کم و رطوبت بسیار است به انسان نشاط و نیرو مى دهد و مایه نموّ و رشد بدن مى گردد، ازاین رو باید به استقبال آن رفت. 📌از آن گذشته در آغاز پاییز چون انسان به گرماى تابستان عادت کرده و باران کمتر باریده هوا آلوده است و انتقال انسان از آن گرما به سرما هرچند تدریجى است در بدن تأثیر مى گذارد و میکروب هاى بیمارى زا در آن نفوذ مى کند و ازاین رو آگاهان مى گویند: 🍂اگر آغاز پاییز باران هایى ببارد بیمارى ها کم مى شود; ✴️اما در پایان زمستان و آغاز بهار، بدن در مقابل سرما مقاوم شده، عوامل بیمارى زا بر اثر سرما و باران بسیار کم شده و استقبال از سرماى بهار نه تنها ضررى ندارد، بلکه عامل نمو جسم و جان مى شود. ♻️ادامه دارد....⤵️⤵️⤵️ *🔰شرح و تفسیر حکمت 128 🔰* 🔮 بخش دوم(پایان) 🔮 🔰بوعلى سینا در کتاب طبى خود، قانون نیز به همین نکته اشاره کرده مى گوید:«بدن ها از سرماى بهار آن احساسى را ندارند که از سرماى پاییز مى کنند، 🔹زیرا هنگام سرماى بهار، بدن عادت به سرماى زمستان کرده و ازآن رو از آن آزار نمى بیند; 🔹ولى به هنگام سرماى پاییز بدن که عادت به گرما دارد از آن آزار فراوان مى بیند». 💠البته خداوند ورود در فصول مختلف را تدریجى قرار داده تا مشکلات انتقال به حداقل برسد. ✴️نکته: مسائل بهداشتى و طبى در قرآن مجید و روایات: 🔹امروزه کتاب هایى به نام 📚طب النبى(صلى الله علیه وآله) 📚و طب الائمة و طب الرضا(علیه السلام) در اختیار داریم که در آنها سخن از یک رشته دستورات طبى و بهداشتى نقل شده از معصومین(علیهم السلام) است، 🔰گاه نیز اشاراتى از قرآن مجید در آنها دیده مى شود; مثلاً امروز دانشمندان غذاشناسى آثار فوق العاده اى براى عسل قائلند و هرچه زمان مى گذرد خواص بیشترى براى آن در بهداشت و درمان بیمارى ها کشف مى کنند. 🔰این در حالى است که قرآن مجید در سوره «نحل» با صراحت مى گوید: (فِیهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ) و همچنین تعبیرات دیگرى که پرده از روى مسائل بهداشتى و درمانى بر مى دارد; 🔰از جمله دستور معروف پیامبر(صلى الله علیه وآله) بر این که تا گرسنه نشده اید غذا نخورید و تا کاملاً سیر نشده اید دست از غذا بکشید که در واقع ناظر به آیه شریفه (کُلُوا وَاشْرَبُوا وَلاَ تُسْرِفُوا) است.
✴️بسیارى از دستورهایى که در زمینه نوشیدنى ها و غذاهاى حلال و حرام وارد شده مربوط به تأثیرات خوب و بد آنهاست; ❌تحریم شراب ❌و مواد مخدر، ❌تحریم گوشت حیوانات درنده، ❌خوردن خون❌ و گوشت مردار ❌ و ماهیانى که در آب مرده اند و امثال اینها همگى ارتباط نزدیکى با زیان هاى بهداشتى آنها دارد. 📌توصیه به خوردن میوه ها و سبزى ها و دانه هاى غذایى ارتباط آشکارى با فوائد بهداشتى آنها دارد. 🔰روایات طبى نقل شده از پیغمبر اکرم و ائمه هدى(علیهم السلام) نیز با صراحت این مسائل را بازگو مى کند. 💢درست است که وظیفه دین و آیین، هدایت مردم به راه هاى راست و اعتقادها و برنامه هاى اخلاقى است و رسالت انبیا به عنوان طبیبان روحانى درمان انواع بیمارى هاى فکرى و اخلاقى است; ولى از آنجا که طب جسمانى نیز رابطه نزدیکى با طب روحانى دارد گاه به سراغ این امور نیز مى رفتند 📌به بیان دیگر مسائل مربوط به سلامت جسم رابطه نزدیکى با سلامت روح دارد ازاین رو سلامت جسم نیز مورد توجه اسلام بوده است که خود داستان مفصلى دارد و ورود در آن عرصه ما را از مقصود دور مى سازد. 💠آنچه امام امیرمؤمنان على(علیه السلام) در این کلام حکیمانه اش بیان فرموده نیز ناظر به همین مطلب است; 💠امام(علیه السلام) راه سلامت بدن را در فصل خزان و بهار نشان داده و دلیل آن را نیز بیان فرموده است، مى فرماید: 🔻سرماى پاییز و بهار با بدن ها همان مى کند که با درختان انجام مى دهد، زیرا هر دو شباهت زیادى با هم دارند. 🔰این کلام حکمت آمیز، از پیغمبر اکرم(صلى الله علیه وآله) به شکل دیگرى نیز نقل شده است; فرمود: سرماى بهار را غنیمت بشمرید که با بدن هاى شما همان مى کند که با درختان مى کند و از سرماى پاییز بپرهیزید که با بدن هاى شما همان انجام مى دهد که با درختان انجام مى دهد». شاعر نیز در این زمینه مى گوید: گفت پیغمبر به اصحاب کبار تن مپوشانید از باد بهار 📌چون که با جان شما آن مى کند در بهاران با درختان مى کند ════🌼🕊🌼═
*درسهایی ازقران کریم* (۱۸۱) 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و پنجم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️در تفسير خوانديم كه يهود با آن همه زحمات و مشكلاتی كه در راه رسيدن به" پيامبر موعود تورات" متحمل شدند به خاطر حسد، يا به خاطر اينكه اين پيامبر از بنی اسرائيل نيست، و منافع شخصی آنها را به خطر می‌اندازد از اطاعت و ايمان به او سرباز زدند. 🔶در تعقيب آن در آيات مورد بحث به جنبه تعصبات نژادی يهود كه در تمام دنيا به آن معروفند اشاره كرده چنين می‌گويد:" هنگامی كه به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل فرموده ايمان بياوريد، می‌گويند ما به چيزی ايمان می‌آوريم كه بر خود ما نازل شده باشد (نه بر اقوام ديگر) و به غير آن كافر می‌شوند. ♦️آنها نه به انجيل ايمان آوردند و نه به قرآن، بلكه تنها جنبه‌های نژادی و منافع خويش را در نظر می‌گرفتند" در حالی كه اين قرآن حق است و منطبق بر نشانه‌ها و علامتهايی است كه در كتاب خويش خوانده بودند" 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 @tadabbor_quran 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و ششم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️پس از آن پرده از روی دروغ آنان بر داشته و می‌گويد: اگر بهانه عدم ايمان شما اين است كه محمد ص از شما نيست" پس چرا به پيامبران خودتان‌ در گذشته ايمان نياورديد؟ پس چرا آنها را كشتيد اگر راست می‌گوئيد و ايمان داريد"؟! 🔶اگر به راستی آنها به تورات ايمان داشتند، توراتی كه قتل نفس را گناه بزرگی می‌شمرد نمی‌بايست پيامبران بزرگ خدا را به قتل برسانند. ‏از اين گذشته اصولا اين سخن كه ما تنها به دستوراتی ايمان می‌آوريم كه بر ما نازل شده باشد، انحراف روشنی از اصول توحيد و مبارزه با شرك است، اين يك نوع خود خواهی و خود پرستی است، چه در شكل شخصی باشد يا در شكل نژادی. ♦️توحيد آمده است كه اين گونه خوهای زشت را از وجود انسان ريشه كن سازد، تا انسانها دستورات خدا را فقط به خاطر اينكه از ناحيه خدا است بپذيرند. ‏به عبارت ديگر اگر پذيرش دستورات الهی مشروط به اين باشد كه بر خود ما نازل گردد اين در حقيقت شرك است نه ايمان، و كفر است نه اسلام، و قبول چنين دستوراتی هرگز دليل ايمان نخواهد بود. 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 @tadabbor_quran
*درسهایی ازقران کریم* (۱۸۱) 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و پنجم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️در تفسير خوانديم كه يهود با آن همه زحمات و مشكلاتی كه در راه رسيدن به" پيامبر موعود تورات" متحمل شدند به خاطر حسد، يا به خاطر اينكه اين پيامبر از بنی اسرائيل نيست، و منافع شخصی آنها را به خطر می‌اندازد از اطاعت و ايمان به او سرباز زدند. 🔶در تعقيب آن در آيات مورد بحث به جنبه تعصبات نژادی يهود كه در تمام دنيا به آن معروفند اشاره كرده چنين می‌گويد:" هنگامی كه به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل فرموده ايمان بياوريد، می‌گويند ما به چيزی ايمان می‌آوريم كه بر خود ما نازل شده باشد (نه بر اقوام ديگر) و به غير آن كافر می‌شوند. ♦️آنها نه به انجيل ايمان آوردند و نه به قرآن، بلكه تنها جنبه‌های نژادی و منافع خويش را در نظر می‌گرفتند" در حالی كه اين قرآن حق است و منطبق بر نشانه‌ها و علامتهايی است كه در كتاب خويش خوانده بودند" 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 @tadabbor_quran 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و ششم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️پس از آن پرده از روی دروغ آنان بر داشته و می‌گويد: اگر بهانه عدم ايمان شما اين است كه محمد ص از شما نيست" پس چرا به پيامبران خودتان‌ در گذشته ايمان نياورديد؟ پس چرا آنها را كشتيد اگر راست می‌گوئيد و ايمان داريد"؟! 🔶اگر به راستی آنها به تورات ايمان داشتند، توراتی كه قتل نفس را گناه بزرگی می‌شمرد نمی‌بايست پيامبران بزرگ خدا را به قتل برسانند. ‏از اين گذشته اصولا اين سخن كه ما تنها به دستوراتی ايمان می‌آوريم كه بر ما نازل شده باشد، انحراف روشنی از اصول توحيد و مبارزه با شرك است، اين يك نوع خود خواهی و خود پرستی است، چه در شكل شخصی باشد يا در شكل نژادی. ♦️توحيد آمده است كه اين گونه خوهای زشت را از وجود انسان ريشه كن سازد، تا انسانها دستورات خدا را فقط به خاطر اينكه از ناحيه خدا است بپذيرند. ‏به عبارت ديگر اگر پذيرش دستورات الهی مشروط به اين باشد كه بر خود ما نازل گردد اين در حقيقت شرك است نه ايمان، و كفر است نه اسلام، و قبول چنين دستوراتی هرگز دليل ايمان نخواهد بود. 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃
*درسهایی ازقران کریم* (۱۸۱) 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و پنجم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️در تفسير خوانديم كه يهود با آن همه زحمات و مشكلاتی كه در راه رسيدن به" پيامبر موعود تورات" متحمل شدند به خاطر حسد، يا به خاطر اينكه اين پيامبر از بنی اسرائيل نيست، و منافع شخصی آنها را به خطر می‌اندازد از اطاعت و ايمان به او سرباز زدند. 🔶در تعقيب آن در آيات مورد بحث به جنبه تعصبات نژادی يهود كه در تمام دنيا به آن معروفند اشاره كرده چنين می‌گويد:" هنگامی كه به آنها گفته شود به آنچه خداوند نازل فرموده ايمان بياوريد، می‌گويند ما به چيزی ايمان می‌آوريم كه بر خود ما نازل شده باشد (نه بر اقوام ديگر) و به غير آن كافر می‌شوند. ♦️آنها نه به انجيل ايمان آوردند و نه به قرآن، بلكه تنها جنبه‌های نژادی و منافع خويش را در نظر می‌گرفتند" در حالی كه اين قرآن حق است و منطبق بر نشانه‌ها و علامتهايی است كه در كتاب خويش خوانده بودند" 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و ششم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️پس از آن پرده از روی دروغ آنان بر داشته و می‌گويد: اگر بهانه عدم ايمان شما اين است كه محمد ص از شما نيست" پس چرا به پيامبران خودتان‌ در گذشته ايمان نياورديد؟ پس چرا آنها را كشتيد اگر راست می‌گوئيد و ايمان داريد"؟! 🔶اگر به راستی آنها به تورات ايمان داشتند، توراتی كه قتل نفس را گناه بزرگی می‌شمرد نمی‌بايست پيامبران بزرگ خدا را به قتل برسانند. ‏از اين گذشته اصولا اين سخن كه ما تنها به دستوراتی ايمان می‌آوريم كه بر ما نازل شده باشد، انحراف روشنی از اصول توحيد و مبارزه با شرك است، اين يك نوع خود خواهی و خود پرستی است، چه در شكل شخصی باشد يا در شكل نژادی. ♦️توحيد آمده است كه اين گونه خوهای زشت را از وجود انسان ريشه كن سازد، تا انسانها دستورات خدا را فقط به خاطر اينكه از ناحيه خدا است بپذيرند. ‏به عبارت ديگر اگر پذيرش دستورات الهی مشروط به اين باشد كه بر خود ما نازل گردد اين در حقيقت شرك است نه ايمان، و كفر است نه اسلام، و قبول چنين دستوراتی هرگز دليل ايمان نخواهد بود. 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃
*📔درسهایی از نهج البلاغه* (۱۵۴) *⚜️⚜️* وَ قَالَ (علیه السلام): عِظَمُ الْخَالِقِ عِنْدَكَ، يُصَغِّرُ الْمَخْلُوقَ فِي عَيْنِكَ. 🟡شناخت عظمت پروردگار (اعتقادى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: بزرگى پروردگار در جانت، پديده ها را در چشمت كوچك مى نماياند. ════🌼🕊🌼═ *🔰شرح و تفسیر حکمت 129🔰* 🔆👌خدا را با عظمت بشناس همه چيز را كوچك بينى: 📜امام(عليه السلام) در اين سخن حكيمانه اش رابطه نزديكى را ميان شناخت عظمت خداوند و كوچكى دنيا در نظر انسان بيان كرده، مى فرمايد: ✴️«عظمت آفريدگار نزد تو مخلوق را در چشمت كوچك مى كند»; 🔰امام(عليه السلام) در خطبه 193 نيز آن را به عبارت ديگرى بيان فرموده و آن را يكى از صفات برجسته پرهيزكاران مى شمارد كه خدا را به عظمت شناخته اند و ما سوى الله در نظرشان كوچك است. ❇️هرگاه انسان در دوران كودكى در خانه اى زندگى مى كرده كه حوض كوچكى در آن وجود داشته چنانچه وقتى بزرگ مى شود او را به كنار استخرى ببرند، بسيار در نظرش جلوه مى كند; ولى اگر در كنار دريا بزرگ شده باشد، هرگاه او را در كنار آن استخر ببرند در نظرش كوچك مى آيد. 📌 همچنين كسانى كه در خانواده فقيرى زندگى كرده اند هرگاه به ثروت مختصرى برسند خود را بسيار غنى مى بينند و به عكس اگر در خانواده ثروتمندى بزرگ شده باشند چنانچه به همان ثروت برسند آن را ناچيز مى شمرند. 🔻بر همين اساس آنان كه ذات پاك خداوند را با عظمت شناخته اند، يك عالم قدرت و جبروت، يك عالم علم و ملكوت، هنگامى كه به قدرت هاى مخلوقات مى نگرند همچون قطره اى در مقابل دريا و يا كمتر از آن در نظرشان جلوه مى كند. به همين دليل اگر بخواهيم در دنيا زهد پيشه كنيم و به مقامات مادى و ثروت ها و زرق و برق دنيا بى اعتنا باشيم بايد سطح معرفت خود را نسبت به خداوند بالا ببريم كه نتيجه قطعى عظمت خالق در نظر ما كوچك شدن مخلوقات است. 💠اگر مى بينيم اميرمؤمنان على(عليه السلام) مى فرمايد: به خدا سوگند اگر اقليم هاى هفت گانه جهان را (در گذشته تمام دنيا را به هفت بخش كه هر كدام نام اقليم داشت تقسيم مى كردند) با آنچه در زير افلاك قرار دارد به من بدهند كه درباره مورچه اى ستم كنم و پوست جويى را از دهانش بيرون بكشم چنين كارى را نخواهم كرد». 💠دليل اين كلام امام(عليه السلام) همين است كه خدا را با عظمت فوق العاده اى شناخته و تمام دنيا در نظر او از پوست يك جو يا از برگ درختى كه در دهان ملخى باشد كوچك تر جلوه مى كند. ════🌼🕊🌼═
*درسهایی ازقران کریم* (۱۸۲)                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و هفتم   🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️جالب اينكه در آيه می‌گويد:" هنگامی كه به آنها گفته شود به آنچه خدا نازل كرده ايمان بياوريد ..." كه در اين عبارت نه محمد ص مطرح است و نه موسی و عيسی ع بلكه صرفا" ما انزل اللَّه".قرآن برای روشنتر ساختن دروغ و كذب آنها، در آيه بعد، سند ديگری را بر ضد آنها افشا می‌كند و می‌گويد:" موسی آن همه معجزات و دلائل روشن را برای شما آورد، ولی شما بعد از آن گوساله را انتخاب كرديد و با اين كار ظالم و ستمگر بوديد"! 🔶اگر شما راست می‌گوئيد و به پيامبر خودتان ايمان داريد پس اين گوساله‌ پرستی بعد از آن همه دلائل روشن توحيدی چه بود؟ اين چه ايمانی است كه به محض غيبت موسی و رفتنش به كوه طور از دلهای شما پرواز می‌كند و كفر جای آن، و گوساله جای توحيد را می‌گيرد؟ ‏آری شما با اين كارتان هم به خود ستم كرديد و هم به جامعه خود و نسلهای آينده‌تان. ♦️در آیه مورد بحث سند ديگری بر بطلان اين ادعای آنها ذكر كرده مساله پيمان كوه طور را به ميان می‌كشد و می‌گويد:" ما از شما پيمان گرفتيم و كوه طور را بالای سرتان قرار داديم و به شما گفتيم دستوراتی را كه می‌دهيم محكم بگيريد و درست بشنويد اما آنها گفتندشنيديم و مخالفت كرديم". 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃 📚 ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و هشتم 🍃...تعصب‌های نژادی يهود....🍃 ♦️آری دلهای آنها به خاطر كفرشان با محبت گوساله آبياری شده بود"! (وَ أُشْرِبُوا فِي قُلُوبِهِمُ الْعِجْلَ بِكُفْرِهِمْ‌). ‏آری شرك و دنيا پرستی كه نمونه آن عشق به گوساله طلايی سامری بود در تار و پود قلبشان نفوذ كرد، و در سراسر وجودشان ريشه دواند، و به همين دليل خدا را فراموش كردند. 🔶شگفتا! اين چگونه ايمانی است كه هم با كشتن پيامبران خدا می‌سازد و هم گوساله‌پرستی را اجازه می‌دهد، و هم ميثاقهای محكم الهی را به دست فراموشی می‌سپرد؟! آری" اگر شما مؤمنيد ايمانتان بد دستوراتی به شما می‌دهد" ♦️تفسير جمله" قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَيْنا" ‏جمله" قالُوا سَمِعْنا وَ عَصَيْنا" (ما شنيديم و معصيت كرديم) به اين معنی نيست كه آنها اين سخن را به زبان جاری كردند، بلكه ظاهرا منظور اين است كه آنها با عمل خود اين واقعيت را نشان دادند، و اين يك نوع كنايه زيبا است كه در سخنان روزمره نيز ديده می‌شود. 📚 تفسیر نمونه ╭═━⊰🍃🌸🍃
*بازخوانی اندیشه ها* (۶۵) 🔸(یهود)حکایتی که این روزها باید مرور کرد رضاموسوی طبری اساساً برای این‌که بدانیم چگونه اسراییل پدید آمد و چگونه است که جمعی قلیل همچنان با خدعه بر دیگران غلبه می‌کنند باید این فصل از کتاب سرّ الاسرار را که گویی شخصیت قصه‌اش تمثیلی از صهیونیسم افساربریده است و محمدعلی فروغی برای شادی روان دوست میهن‌پرستش دینشاه ایرانی انتخاب و ترجمه کرده، و در یادنامۀ پورداود نیز منتشر شده، بخوانیم. (جالب اینکه مئیر عزری نخستین سفیر اسرائیل در تهران همچون مفتریان وطنی، فروغی را یک یهودی معرفی می‌کرد.) 🔹در امور خود با کسی که از الهیون و معتقدان به ربوبیت نباشد و امّی باشد مشاوره مکن و مشاور تو باید پیرو ناموس تو و معتقد به شریعت تو باشد و پرهیز کن از آن که برای تو همان پیش آید که واقع شد برای دو مردی که حکایت کرده‌اند که در مسافرت همراه شدند؛ یکی مجوس بود و دیگری یهودی. آن که مجوس بود بر استری سوار بود که آن را موافق خوی خود پرورده بود و آنچه مسافر به آن محتاج است بر آن بار کرده بود و یهودی پیاده بود، نه توشه داشت و نه برگ و سازی. پس با هم گفتگو می‌کرده و می‌رفتند. مجوس بی‌خودی گفت: مذهب و اعتقاد تو چیست؟ یهودی گفت: اعتقاد من این است که در آسمان خدایی است و من بندۀ او هستم و از او می‌خواهم که به من و هر کس که با من در دین و مذهب موافق است خیر برساند. و معتقدم که هر کس با دین و مذهب من مخالف باشد خون و مال و عرض و اهل و فرزندانش بر من حلال‌اند و یاری او و نصیحت او و معاونت او و ترحم و شفقت بر او بر من حرام است. اينک من مذهب و اعتقاد خود را به تو گفتم تو هم به من بگو که دین و مذهب تو چیست؟ مجوس گفت: مذهب من این است که من برای خود و ابنای جنس خود خیر می‌خواهم. برای هیچ کس از خلق خدا بد نمی‌خواهم؛ خواه بر دین من باشد خواه مخالف باشد و معتقدم که با هر جانداری باید رفق کرد و جور نباید کرد و به هر جانداری آزار برسد من متألم می‌شوم و نفسم متأثر می‌گردد و آرزومندم که خیر و عاقبت و صحت و مسرت به همۀ مردم یکسره برسد. یهودی گفت: اگر کسی به تو ظلم و تعدی کند چه می‌کنی؟ گفت: می‌دانم که در آسمان خدایی هست دانا و حکیم و عادل و هیچ چیز که بر مخلوق پنهان باشد از او پوشیده نیست و هر کس خوبی کند پاداش خوب به او می‌دهد و هر کس بدی کند به او کیفر بدی می‌دهد. یهودی گفت: من نمی‌بینم که تو به مذهب خویش یاری کنی و به اعتقاداتت عمل نمایی. مجوس گفت: چرا؟ گفت: چون من از ابناء جنس تو هستم و تو می‌بینی که من پیاده‌ام و راه می‌پیمایم و محنت می‌بینم و گرسنه‌ام و تو سواری و سیری و آسایش داری. مجوس گفت: راست می‌گویی. پس از استر به زیر آمد و سفرۀ خویش باز کرد و به او خوراک و آشامیدنی داد و بر استر سوارش کرد. چون یهودی بر استر سوار و مسلّط شد مهمیز زد و استر را راند و مجوس را گذاشت. مجوس فریاد کرد امان صبر کن که من هلاک می‌شوم. یهودی گفت: مگر من مذهبم را به تو نگفتم؟ و تو هم مذهبت را به من گفتی. تو به مذهبت عمل کردی و اینک من هم می‌خواهم به مذهبم رفتار کنم. پس استر را راند و مجوس دنبال او می‌دوید، فریاد می‌کرد: امان ای یهودی مرا مگذار در این بیابان که ددان مرا می‌خورند و از گرسنگی و تشنگی جان خواهم داد، بر من رحم کن چنان‌که بر تو رحم کردم. و یهودی به فریاد او اعتنا نکرد واستر را راند تا از چشم ناپدید شد. مجوس چون از او ناامید گردید عقاید خود را به یاد آورد و متذکر شد که در آسمان خدایی هست عادل و آنچه از خلق پنهان است از او پوشیده نیست، پس سر به سوی آسمان کرد و گفت: خداوندا می‌دانی که من مذهبی داشتم و به آن رفتار کردم و آنچه از تو شنیده بودم وصف کردم و آنچه از وصف تو گفتم بر یهودی محقق شد. مجوس چندان راهی نپیمود که یهودی را دید استر به زمینش افکند و پا و گردنش شکسته و استر دور از او ایستاده است. چون مجوس آن‌جا رسید و سخن گفت، استر او را شناخت و آواز مرافقت و هم‌عهدی برآورد، مجوس سوار او شد و راه خود پیش گرفت و یهودی را ترک کرد و او دست و پا می‌زد و مرگ را به چشم می‌دید. پس فریاد کرد که امان ای مجوس، من اکنون بیشتر سزاوار رحمتم و تو هم بیشتر از پیشتر باید رحمت کنی و من افتاده‌ام بر من رحم کن و به مذهب خود عمل نما که مذهب ترا یاری کرد و فیروز شدی. مجوس به سرزنش او پرداخت. یهودی گفت: سرزنشم مکن که به تو گفتم اعتقاد و دیانت و مذهبی که به او پرورده شده‌ام و پدران و پیران ما به آن معتقد بودند چیست. پس مجوس بر او رحم کرد و او را برداشت و به شهر برد و به کسان خود او سپرد در حالی که شکسته بود و چند روزی نگذشت که بمرد. اما پادشاه آن شهر احوال آن مجوس را شنید و طلب نمود و به خود نزدیک گردانید و برگزید و چون او را بس خردمند دید و دانست که به مذهب خود معتقد است و رفتار می‌کند و حسن سیرت دارد او را به وزارت برداشت و از خاصان خویش قرار داد.
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
4_5821094872781689620.mp3
7.88M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] 💟ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم وپیامبر رحمت صل الله علیه واله وسلم،شهداواموات‌مومنین🌸، امیدکه با قرآن مانوس ومحشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 باشید🌴 🆔 @mah_daviat313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
4_5825411881849852209.mp3
5.83M
✨بسم‌الله‌الرحمن‌اارحیم✨ ☘ محمدرضا رنجبر /تفسیرگزیده 📚 🎧سروران عزیز و ارجمندمهدوی، سعی کنید وقت بگذاریدبشنوید 👌🏻 [روزتان را بدون قرآن سپری نکنید، اما با توجه و حضور قلب❤️ ] 💟ثواب نشررا هدیه کنید محضر قرآن کریم وپیامبر رحمت صل الله علیه واله وسلم،شهداواموات‌مومنین🌸، امیدکه با قرآن مانوس ومحشور شویم ،ان‌شاءالله‌... 🌤 باشید🌴 🆔 @mah_daviat313
هدایت شده از مهدویت_بصیرت
آیت الله جوادی آملی .mp3
1.61M
👓 بیانات مهم آیت الله جوادی آملی درباره آیه شریفه كُلَّما أَوْقَدُوا نارًا لِلْحَرْبِ أَطْفَأَهَا اللّهُ ❌ اگر ناامیدید وعده خدا در قرآن را بشنوید! 🔹 این آیه مختص یهود است! 🔹 در قرآن كريم ـ فرمود هر وقت اين یهود خائن آتشی روشن كرد خدا شخصاً خاموش كرد... 🔹 اسرائيل اگر در برابر مردم مظلوم لبنان جنگنده دارد، در برابر خدا چه دارد؟! فرمود خدا اين آتش را خاموش كرد. ❗️ جهانی عليه ايران هشت سال آتش روشن كردند، ﴿أَطْفَأَهَا اللّهُ﴾؛ ﴿وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللّهِ قيلاً﴾از خدا راستگوتر كيست... ۷۵/١/٣١
*درسهایی ازقران کریم* (۱۸۴) ✍ قسمت صد و یازدهم       🍃...گروه از خود راضی‌....🍃 ♦️تاريخ زندگی يهود- علاوه بر آيات مختلف قرآن مجيد- چنين بر می‌آيد كه آنها خود را يك نژاد برتر می‌دانستند، و معتقد بودند گل سر سبد جامعه انسانيتند، بهشت به خاطر آنها آفريده شده!، و آتش جهنم با آنها چندان كاری ندارد! 🔶آنها فرزندان خدا و دوستان خاص او هستند، و خلاصه آنچه خوبان همه دارند آنها تنها دارند! اين خود خواهی ابلهانه در آيات مختلفی از قرآن كه سخن از يهود می‌گويد منعكس است.‏در آيه ۱۸ سوره مائده می‌خوانيم:" ما فرزندان خدا و دوستان خاص او هستيم".‏و در آيه ۱۱۱ سوره بقره می‌خوانيم" آنها گفتند كسی در بهشت داخل نمی‌شود مگر اينكه يهودی يا نصرانی باشد". ♦️ و در آيه ۸۰ سوره بقره می‌خوانيم‌ آتش دوزخ جز چند روزی به ما اصابت نخواهد كرد".‏اين پندارهای‌موهوم از يك سو آنها را به ظلم و جنايت و گناه و طغيان دعوت می‌كرد، و از سوی ديگر به كبر و خودپسندی و خود برتربينی. 📚  تفسیر نمونه                                                     ┄┅══❣️✿﴾﷽﴿✿❣️══┅┄ ✍ قسمت صد و دوازدهم       🍃...گروه از خود راضی‌....🍃 ♦️قرآن مجيد در آيات فوق پاسخ دندانشكنی می‌دهد می‌گويد:" اگر (آن چنان كه شما مدعی هستيد) سرای آخرت نزد خدا مخصوص شما است نه ساير مردم پس آرزوی مرگ كنيد اگر راست می‌گوئيد. 🔶آيا ميل نداريد به جوار رحمت خدا پناه بريد و نعمتهای بی پايان بهشت در اختيار شما باشد؟ آيا دوست، آرزوی ديدن محبوب خود را ندارد؟! يهود با گفتن اين سخنها كه بهشت مخصوص ما است يا ما چند روزی بيش در آتش نمی‌سوزيم، می‌خواستند مسلمانان را نسبت به آئينشان دلسرد كنند. ♦️ ولی قرآن پرده از روی دروغ و تزوير آنان بر می‌دارد، زيرا آنها به هيچوجه حاضر به ترك زندگی دنيا نيستند و اين خود دليل محكمی بر كذب آنها است، راستی اگر انسان چنان ايمانی به سرای آخرت داشته باشد چرا اينقدر به زندگی اين جهان دل ببندد؟ و برای وصول به آن مرتكب هزار گونه جنايت شود. ╭═━⊰🍃🌸🍃