فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهی و ربی من لی غیرک
@Fakhari_ir
اسبهای درشکه در سربالایی همدیگر رو گاز میگیرند!
این ضربالمثل برای شرایطی است که وضعیت سخت شده است و کسانی که در یک مجموعه کار میکنند به جای اینکه سعی کنند با هم همکاری کنند تا شرایط سخت را پشت سر بگذارند، از دست هم ناراحت میشوند و انرژیشان را صرف گاز گرفتن هم میکنند. یعنی پرخاش به یکدیگر و متهمکردن دیگری به تقصیر و کمکاری.
این یک واقعیت است که؛ انرژیای که افراد یک مجموعه صرف مبارزه با هم میکنند، اگر صرف انجام کار شود، خیلی سریع نتیجه مطلوب حاصل شده و بحران پشت سر گذارده میشود.
#تلنگر
@Fakhari_ir
إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا.
قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى نمايد و به آن مؤمنانى كه كارهاى شايسته مى كنند مژده مى دهد كه پاداشى بزرگ برايشان خواهد بود.
@Fakhari_ir
چرا مرغ به خوک پرندگان شهرت دارد؟!
در اصول کافی از امیرالمؤمنین علی (ع) در مورد خوردن گوشت مرغ نقل شده است که فرمودند: «الدَّجَاجُ خِنْزِیرُ الطَّیْرِ» یعنی مرغ، خوک پرندگان است.
«الدَّجَاجُ خِنْزِیرُ الطَّیْر» دلایل زیادی دارد و یکی از آنها این است که مرغ به مدفوع خودش و حتی سایر حیوانات و انسان، نوک میزند؛
علامه مجلسی نیز در بحارالأنوار مینویسد: "وجه شباهت خوک و مرغ در این است که هر دو چندان غذاهای تمیزی نمیخورند، و حتی گاه نجاست نیز میخورند."
امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: "چرا از گوشت جوجه استفاده نمیکنید؟" و در تعریف جوجه گفته شده است که: "جوجه باید پایینتر از 500 گرم وزن داشته باشد" و این یعنی جوجه طبیعی مرغ و خروس زیر 500 گرم برای خوردن مناسب است، اما اینکه مرغهای چند کیلویی به وزنهای کوچکتر تقسیم میشود و به اسم جوجه مصرف میشود به معنای رفع کراهت مرغ نیست.
#مرغ_آرین
@Fakhari_ir
رهبر معظم انقلاب اسلامی (۱۳۷۹/۰۴/۱۹):
بنده به این مسئولیت کنونی هم هیچ دلبستگیای ندارم. ممکن است بسیاری از شما این را ندانید، اما در این جمع خیلیها هستند که میدانند. بنده به این مسئولیت فعلی هیچ دلبستگیای ندارم، جز به عنوان انجام وظیفه. الان هم که مشغولم، فقط به خاطر انجام وظیفه است؛ از روز اول هم همینطور بود. از آن روزِ مجلس خبرگان، آقایان که رأی دادند، با مقاومت و امتناع و مخالفت جدّی و پیگیر خود بنده مواجه بودند؛ منتها وقتی مسئولیت آمد، گفتم: «خُذها بقوّة». آدمی نیستم که اگر مسئولیت بر دوش من گذاشته شد، بخواهم دربارهی انجام این مسئولیت، ضعف نشان بدهم؛ نه، این وظیفهی من است و این وظیفه را به فضل الهی و به توفیق و هدایت او انجام خواهم داد.
#تحول
@Fakhari_ir
وَ إِذْ قالَ إِبْراهِيمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا الْبَلَدَ آمِناً وَ اجْنُبْنِي وَ بَنِيَّ أَنْ نَعْبُدَ الْأَصْنامَ ﴿۳۵﴾
[به یاد آر] هنگامی که ابراهیم گفت: صاحباختیارا، این سرزمین را [محلّی] امن قرار ده و من و فرزندانم را از بندگی [طاغوتها و] بتان برکنار دار.
@Fakhari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبديلًا
خبر شهادت سید محرومان، خادمالرضا (ع) و رئیس دولت مردمی، حضرت آیت الله رئیسی، داغ سردار شهید مقاومت را دوباره در دلها شعله ور کرد. اوّلین چیزی که شهید به یاد انسان میآورد، جهاد فیسبیلالله است؛ شهید در راه خدا حرکت کرده، مجاهدت کرده و به شهادت رسیده است. شهید مظهر ایمان صادق، صداقت و عمل صالح است. چه عملی اصلح از رفتن در راه خدا و خدمت به خلق و تقدیم کردن همهی وجود و هستی خود در این راه. اولین دیدار بنده با ایشان در مراسم رونمایی از منظومه گفتمانی پیشرفت اسلامی ایرانی در اندیشه رهبر معظم انقلاب، که حاصل سالها پژوهش اینجانب و همکاران بود رخ داد و بعدها در آستان قدس رضوی و این اواخر در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالروز بزرگداشت شهدا بود.
آنچه در این سالها در ایشان مکرر دیدم توسل شدید و گریههای شبانه به درگاه الهی و ائمه معصومین (علیهمالسلام) بود.
شهادت ایشان و همراهان خدوم به ویژه دکتر مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و قائم مقام پیشین سازمان اقتصادی کوثر را به محضر حضرت بقیه الله الأعظم (عج) و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مردم عزیز و انقلابی و همکاران عزیزم در سازمان اقتصادی کوثر تسلیت عرض مینمایم.
از خداوند متعال برای ایشان همنشینی با سیدالشهداء (علیهالسلام) و برای دوستداران این شهدا، عاقبت بخیری و اتصال به قافله شهدا را مسئلت دارم.
ناصر فخاری
خدمتگزار سازمان اقتصادی کوثر
۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
@Fakhari_ir
49.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این روزها که مردمان آزاده، متدین و انقلابی داغدار شهادت خدمتگزارانشان هستند، عدهای کفتار صفت در داخل و خارج از کشور به شعف و کنایه مشغولند.
آنچه تاریخ نشان داده اینست که بیحرمتی به شهید و مجاهد فی سبیل الله، اثر حرامی نطفه است یا لقمه.
#شهید_آیت_الله_رئیسی
#شهید_خدمت
#سیدالشهدا
#امام_سجاد #حضرت_زینب
#مجلس_یزید
@Fakhari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از ماندگارترین قابهای #شهید_جمهور
اللهم احشرنا مع القران
@Fakhari_ir
ضمن عرض تسلیت مجدد به همکاران عزیز سازمان اقتصادی کوثر در فقدان رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، با عنایت به فرموده رهبر معظم انقلاب در عدم اختلال در کار کشور و نظم در کارها و حسب تأکید مسئولین امر، در روزها و هفتههای پیش رو با قوت به اجرای تحولات سازمان و بازآرایی ساختار و مأموریتها ادامه میدهیم.
بدیهی است روند تولید و فعالیت شرکتها مصممتر از قبل تا نهایی شدن فرایند تحول ادامه مییابد.
@Fakhari_ir
www.fakhari.ir
شهادت هنر مردان خداست
اللَّهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرا…
سَلَامٌ عَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ كَذَٰلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِين
درود بر ابراهيم نيكوكاران را چنين پاداش مى دهيم در حقيقت او از بندگان با ايمان ما بود.
@Fakhari_ir
صلی الله علیک یا ابالجواد یا علی ابن موسی الرضا
همکاران تلاشگر و انقلابی شرکتهای خطهی خراسان و گلستان (دیزباد، پنبهدانههای روغنی، خاوردشت) تا پاسی از شب مشغول تدارک موکب خدمترسانی به مشایعتکنندگان رئیسجمهور شهید و همراهان ایشان در شهر مشهد هستند.
از همه ایشان سپاسگزارم.
مأجور باشید انشاءالله.
@Fakhari_ir
43.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در سالروز آزادسازی خرمشهر، یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا را گرامی میداریم.
#خرمشهر_را_خدا_آزاد_کرد
@Fakhari_ir
در سالهای ۹۲-۱۳۹۱ زمانیکه کتاب ۷ جلدی و نقشه جامع "منظومه پیشرفت اسلامی ایرانی در اندیشه رهبر معظم انقلاب" را با همکاران پژوهشگرم تکمیل میکردیم دو دغدغه داشتیم.
اول؛ به استحضار و تأیید معظمله برسد.
دوم؛ مقامی که نزدیکترین دیدگاه و تطبیق عملی با اندیشه رهبر معظم انقلاب را دارد برای رونمایی شناسایی و دعوت شود.
در خصوص برطرف شدن دغدغه اول بعدها خواهم گفت، لیکن دغدغه دوم، با شناسایی، دعوت و حضور حضرت آیتالله شهید رئیسی برطرف شد.
خدا را شاکرم که یکی از دستاوردهای علمی خودم و دوستان اندیشمند و گفتمانیام متبرک به قدوم این شهید و ابراز بیانات محبتآمیز شد.
مشاهده متن کامل خبر
@Fakhari_ir
اندر کراهت کارمندی و اجیر شدن؛
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام:
مَنْ آجَرَ نفسَهُ فقد حَظَرَ على نفسِهِ الرِّزْقَ.
و في روايةٍ اُخرى: و كيفَ لا يَحْظرُهُ، و ما أصابَ فيهِ فَهُو لربِّهِ الّذي آجَرَهُ ؟!
امام صادق عليه السلام:
كسى كه خود را اجير [ديگرى] كند، مانع روزى خود شده است. در روايتى ديگر آمده است: چگونه مانع روزى خود نشده، حال آن كه دسترنجاش از آنِ كارفرمايى است كه او را اجير خود كرده است؟!
در کنار مذمت اجیر شدگی و کارمندی، روایاتی است که توصیه به کسب و کار و سحرخیزی برای طلب روزی دارد، تا این حد که آنرا مایه عزت دانستهاند.
الكافي عن هِشامِ بنِ أحمرَ: كانَ أبو الحسنِ عليه السلام يقولُ لِمُصادِفٍ: اُغْدُ إلى عِزِّكَ ـ يَعني السُّوقَ.
الكافى ـ به نقل از هشام بن احمر: امام كاظم عليه السلام به كسى كه برخورد مىكرد مىفرمود: صبح زود به سوى عزّت خود برو. و منظور حضرت بازار بود.
(حضرت، کسب و کار، بازار و سحرخیزی را مترادف عزت گرفتهاند)
در روایتی از امام صادق آمده است که؛
أنه سأل بعض أصحابه عما یتصرف فیه، فقال: جعلت فداک انی کففت یدی عن التجاره. قال: و لم ذلک؟! قال: انتظاری هذا الامر. قال: ذلک أعجب لکم، تذهب أموالکم، لا تکفف عن التجاره و التمس من فضل الله، افتح بابک و ابسط بساطک و استرزق ربک؛
امام صادق (علیه السلام): از شغل یکی از اصحاب خود پرسید، عرض کرد: فدایت شوم، من تجارت را کنار گذاشتهام؛ فرمود: چرا؟ عرض کرد: منتظر روی کار آمدن دولت و حکومت شما هستم. حضرت فرمود: این از شما بعید است، مالتان از بین میرود. از تجارت دست مکش و فضل و برکت خدای را بجوی، حجره خود را بگشای و بساط کسب و کارت را پهن کن و از پروردگارت روزی طلب کن.
پ.ن؛ کارمندی برای دولت گرچه #روزی_فروشی است در عین حال این حُسن در او مستتر است که کارفرما، حکومت است و منافعی که کارفرما میبرد به سایر مردم میرسد، در واقع کارفرما عامهی مردماند، لیکن به همان اندازه حقالناس برگردن کارمند است که اگر ذرهای کمکاری، قصور یا تقصیر رخ دهد یا عملهی ظلم باشد، حقوق دریافتیاش نه تنها شبههناک بلکه حرام شرعی است. لذا اکثر توصیههای معصومین علیهمالسلام به انجام #کسب_و_کار، #تولید و #تجارت است، به کار در #بخش_خصوصی است، به #سحرخیزی است، به اعلام آمادگی به خدا و خلق با باز کردن درب خانه یا دکان و طلب روزی از خداست.
#تلنگر
#جهش_تولید_با_مشارکت_مردم
#تحول
@Fakhari_ir
دَردَم از یار است و درمان نیز هم
دل فدایِ او شد و جان نیز هم
این که میگویند آن خوشتر ز حسن
یار ما این دارد و آن نیز هم
یاد باد آن کو به قصدِ خونِ ما
عهد را بشکست و پیمان نیز هم
دوستان در پرده میگویم سخن
گفته خواهد شد به دَستان نیز هم
چون سر آمد دولتِ شبهایِ وصل
بگذرد ایامِ هِجران نیز هم
هر دو عالم یک فروغِ رویِ اوست
گفتمت پیدا و پنهان نیز هم
اعتمادی نیست بر کارِ جهان
بلکه بر گردونِ گَردان نیز هم
عاشق از قاضی نترسد مِی بیار
بلکه از یَرغویِ دیوان نیز هم
محتسب داند که حافظ عاشق است
و آصفِ مُلکِ سلیمان نیز هم
@Fakhari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی در دنیای امروز
زندگی در مدرسۀ اراده است
و سعادت و شقاوت هر انسانی
به ارادۀ همان انسان رقم میخورد.
#سلام_علی_روحالله
@Fakhari_ir
هدایت شده از خبرگزاری فارس
39.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبر انقلاب: بعد از شهادت رئیسجمهور همه از خدمات و تلاشهای او حرف زدند و من دلم برای رئیسی سوخت
اینها در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند این حرفها را بگویند.
@Farsna
حضرت روحالله در #منشور_روحانیت:
اولین و مهمترین فصل خونین مبارزه در عاشورای ۱۵ خرداد رقم خورد. در ۱۵ خرداد ۴۲ مقابله با گلوله تفنگ و مسلسل شاه نبود كه اگر تنها این بود، مقابله را آسان مینمود. بلكه علاوه بر آن، از داخل جبهه خودی گلولهی حیله و مقدسمآبی و تحجر بود؛ گلولهی زخم زبان و نفاق و دو رویی بود كه هزار بار بیشتر از باروت سرب، جگر و جان را میسوخت و میدرید. در آن زمان روزی نبود كه حادثهای نباشد، ایادی پنهان و آشكار آمریكا و شاه به شایعات و تهمت ها متوسل شدند؛ حتی نسبت تاركالصلوة و كمونیست و عامل انگلیس به افرادی كه هدایت مبارزه را بهعهده داشتند، میدادند.
@Fakhari_ir
🔺رنجش از ياران سست رأي
از خطبههاى امیرالمؤمنین است که چون اخبار پى در پى به آن جناب مىرسید كه اصحاب و لشگر معاویه بر شهرها دست یافتهاند و "عبیداللّهبنعبّاس" و "سعیدابننمران" كه از جانب آن حضرت بر شهر صنعا والى و حاكم بودند با حرکت یکی از امرای معاویه به نام "بسر ابن ابى ارطاة" به سمت یمن، از صنعا گریخته و به سوی کوفه نزد حضرت آمدند.
امیرالمؤمنین علی(ع) ایشان را ملامت و سرزنش نمود كه چرا با "بسر ابن ابى ارطاة" نجنگیدند.
آنها عذر آوردند به اینكه ما توانائى جنگیدن با او را نداشتیم.
حضرت در حالتى كه از تنبلى اصحاب خود از جهاد و مخالفت كردن ایشان با رأى و تدبیرش دلتنگ و آزرده گردیده بود برخاسته و به منبر رفت و فرمود:
👈 نیست در تصرّف من مگر كوفه كه اختیار و قبض و بسط آن در دست من است.
اى كوفه، اگر نباشد مرا جز تو، و گردبادهاى تو هم بوزد (فتنه و فساد و نفاق و دوروئىِ اهل تو انگیخته شود)، پس خدا زشت گرداند تو را (خراب و ویران كند كه هیچكس به تو متوجّه نگردد).
سپس حضرت شعری خواندند که معنای آن این بود که؛
اى عمرو؛ سوگند بجان پدرِ خوبِ تو، كه من رسیدهام به چركى و چربى كمى از این ظرف طعامى كه باقى مانده است (كنایه از اینكه بهره من از مملكت، به این پستى و كمى شده است)
پس از آن فرمود: به من خبر رسیده كه بسر (به دستور معاویه با لشگر بسیار) وارد یمن شده است. سوگند به خدا من گمان میكنم به همین زودى ایشان به چهار دلیل بر شما مسلّط میشوند و صاحب دولت میگردند؛
۱. براى اجتماع و یگانگى كه در راه باطلشان دارند و تفرقه و پراكندگى كه شما از راه حقّ خود دارید.
۲. براى اینكه شما در راه حقّ از امام و پیشواى خود نافرمانى مىكنید و آنان در راه باطل از پیشواى خودشان پیروى مىنمایند.
۳. آنها امانت رهبرشان را اداء میكنند و شما خیانت مىنمایید (بیعت و پیمان آنها پایدار است و شما پیمان خود را مىشكنید)
۴. براى اصلاحى كه آنها در شهرهاى خودشان مىنمایند و شما فساد میکنید.
پس من شما را آنقدر خیانتكار مىدانم كه اگر یكى از شما را بر قدح چوبى بگمارم مىترسم بند و چنگك آنرا (كه به پالان شتر آویزان میكنند) ببرد.
🤲 بار خدایا من از اهل كوفه بیزار و دلتنگ شدهام و ایشان هم از من ملول و سیر گشتهاند، پس بهتر از اینان را به من عطا كن و بجاى من شرّى را به آنها عوض ده.
🤲 بار خدایا دلهاى ایشان را از عذاب و ترس، مانند نمک در آب، آب كن.
اى اهل كوفه آگاه باشید؛ بخدا سوگند دوست داشتم بجاى شما هزار سوار از فرزندان "فراس ابن غنم" (که به شجاعت شهرت داشتند) براى من بود که وقتی آنان را میخواندم، سوارانى از آنها مانند ابرهاى تابستان به سویم میآمدند.
پس از این سخنان، حضرت با غصه از منبر پایین آمدند.
پ.ن۱؛ فیلم بالا مربوط به مردادماه سال ۱۳۷۰ و یک روز بسیار گرم تابستانی است. همراه یکی از مقامات حاضر در جلسه نقل میکند که:
بعد از سخنرانی حضرت آقا، مقام محترم وارد ماشین شد و گفت: "چه سخنان خوبی فرمودند رهبری، زودباش کولر را روشن کن برویم لواسان که هوا خیلی گرم است".
پ.ن۲: چهار دلیلی که امیرالمؤمنین(ع) فرمودند، همواره صادق است و غربت ائمه و رهبران شیعه در بین خواص، ظاهراً تکرار مکررات تاریخ است.
@Fakhari_ir
لزوم تغییر پارادایم در حفاظت از #محیط_زیست
قاعدتاً زمانیکه دچار محدودیت میشویم به سراغ راههای سلبی مثل ممنوعیت در راهاندازی کارخانهها، ممنوعیت اکتشاف و بهرهبرداری از معادن و ممنوعیت کشت و نظایر اینها میرویم، که این روش بهعنوان یک اضطرار اجتماعی ممکن است مقبول باشد اما بههیچوجه نمیتواند راه چاره باشد و باید به سمت راههای ایجابی برویم.
سازمان به اصطلاح، حفاظت از محیط زیست بر خلاف ظاهر آن، یکی از مهمترین موانع پیشرفت و توسعه پایدار کشور است. با رویکرد سلبی فعلی، نه معدن جایگزین نفت میشود و نه صنعت و کشاورزی پا میگیرد.
بجای پارادایم سلبی و مقرراتی که جز ممنوعیت، راهکار دیگری نمیداند، باید سراغ مدیریت ایجابی و راهکارهای حفظ محیط زیست در ضمن تولید رفت.
ذکر این نکته هم ضروری است که منطق برخورد چکشی و استفاده از چماقِ ممنوعیت و نداشتن راهحل ایجابی، رشا و ارتشاء را گسترش میدهد و آنچه قربانی میشود، محیط زیست است.
صدای ناله تولیدکنندگان و مقامات استانها از دست سازمان مذکور و مانع تراشیهای آنان در مسیر سرمایهگذاری، تولید و اشتغال بلند است.
#روز_جهانی_محیط_زیست
@Fakhari_ir