امام رضا(ع) در حدیث سلسلة الذهب فرمود:
«لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ عَذَابِی قَالَ فَلَمَّا مَرَّتِ الرَّاحِلَةُ نَادَانَا بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛ کلمه «لا اله الا الله» قلعه من است، پس هر که در آن قلعه وارد شود، از عذاب من در امان است، و چون کجاوه به راه افتاد، حضرت با صداى بلند فرمود: به شروط کلمه «لا اله الا الله»، و من از شروط آن هستم».
معنای این روایت آن است که وصول به مقام توحید که از آن به «لا اله الا الله» تعبیر شده، انسان را در عصمت و مصونیت وارد میکند، و وصول به این مقام بدون عبور از ولایت که معناى مرآتى خدا است، ممکن نیست.
امام خمینی(ره) درباره سرّ نوشتن کلمات «لا اله الا الله، محمد رسولالله و علی امیرالمؤمنین» بر همه موجودات از عرش اعلا تا منتهای ارضین میگوید: شیخ عارف شاه آبادی (دام ظله) میفرمود که شهادت به ولایت در شهادت به رسالت نهفته است؛ زیرا که ولایت، باطن رسالت است.
@Fakhari_ir
روز گذشته در سفر به مشهد، دیداری با اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت مرغ اجداد دیزباد داشتم.
اقدامات ارزندهای در برنامهریزی تولید و توسعه فارمهای مشارکتی انجام شده بود.
یکی از الزامات شرکت، پیشبینی سناریوهای مختلف برای سیاستهای ناپایدار داخلی و تحولات بینالمللی است.
حفظ رشد تولید و سودآوری پایدار، نیازمند تحلیل شرایط، توسعه بازار در کشورهای همسایه و حوزه مقاومت و حفظ شرکای استراتژیک است.
کشور مدیون این شرکت در حفظ و توسعه مرغ سویه آرین و حفظ امنیت غذایی در سالهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است، که با خودکفایی ایجاد شده در شرکت مرغ اجداد زربال در سال ۱۴۰۲ با تولید لاین مرغ سویه آمین، تابآوری کشور در امنیت غذایی افزایش قابل توجهی پیدا کرد.
ثبات چند ماه اخیر در بازار مرغ، مرهون تلاشهای این دو شرکت است.
@Fakhari_ir
دیروز، یکشنبه ۱۰ تیرماه همایش رونمایی از برنامه جامع هلدینگ توسعه صنعت کوثر صبا در مشهد الرضا (ع) برگزار شد.
انتظار میرود این نشستهای مشترک، به همافزایی و انتقال دانش میان شرکتهای گروه بینجامد.
غیر از قوت و ضعفها و تهدیدها و فرصتهای اختصاصی هر شرکت، چالشها و مزیتهای مشترکی وجود داشت.
هنوز مفهوم راهبرد در شرکتها به درستی تبیین نشده است. که اگر شده بود، باید راههای عبور از بحرانها پیشبینی، طراحی و اجرا میشد.
سند ضعف هلدینگ در تصمیمگیری، تعطیلی کارخانه نشاسته و گلوکز ایران و نشانه عدم کارآمدی مطلوب، بازده پایین داراییها و عدم تأمین مالی برای پرداخت سهم سود سهامدار اصلی و سرمایه در گردش شرکتها است.
البته هلدینگ با تلاش برخی مدیران عامل شاخص، مستمراً در مسیر رشد و دارای جهش چشمگیر است، لیکن با مطلوب فاصله زیاد دارد.
در گزارشهای مدیران عامل، نشانههایی از بهبود در سودآوری و عملکرد، انظباط مالی و نگاه جامع وجود داشت و بعضاً تحول در صورتهای مالی نمایان بود.
هر کدام از شرکتها دارای اقداماتی برجسته و شاخص بودند، مثل جهش در سودآوری، برگرداندن انضباط مالی، صادرات، برنامه استراتژیک و ...
برخی از عوامل موثر در عدم تصمیمگیری در هلدینگ عبارتند از؛
- ادعای همه چیز دانی
- عدم مسئولیت پذیری
- نگاه "من میدووونم نمیییشه"
- دریافت پاداش بیعمل
- و ...
بیان نکات فوق بدلیل سطح انتظاری است که از داشتهای مادی، معنوی و انسانی موجود در گروه وجود دارد و نافی دستاوردها و تغییر جایگاه هلدینگ صنعت کوثر صبا در سازمان نیست.
از همه کارگران، کارکنان و مدیرانی که دستاوردها و نشانههای موفقیت، حاصل زحمات و تلاشهای مجاهدانه آنان است، تشکر میکنم.
@Fakhari_ir
📷 گزارش تصویری؛ همایش رونمایی از برنامه جامع هلدینگ صنعت کوثر صبا و شرکتهای تابعه
یکشنبه ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳
مشهد الرضا (ع)
@Fakhari_ir
امیرالمؤمنین علی (ع) میفرمایند: «هر قوم، حکومتی را داراست که شایسته آن است».
با عنایت به این سخن گهربار، هر ملتی و هر قومی شایسته مدیرانی است که خود برمیگزیند.
ممکن است دایرهی انتخاب مردم محدود باشد و یا اینکه بنگاههای سیاسی و صاحبان زر و زور و رسانه، با استفاده از فقر مادی مردم و صاحبان قدرت با سوء استفاده از کانونهای قدرت و تحقیرِ عقول مردم، با شانتاژهای منفعت طلبانه و تخطئههای غیرمنصفانه فرایند انتخابات را از مسیر اصلی منحرف نمایند. لیکن در عصر ارتباطات مردم میتوانند از مجاری مختلف ارتباطی آگاهیهای لازم را کسب و در صورت عدم غرض و سوگیری، به کنه حقایق و واقعیتها پی ببرند، به شرطی که حوصله تحقیق و وارسی حقایق را در خودشان ایجاد و تقویت کنند.
به جای اینکه صحنهی انتخابات را به خاطر دل آزردگیهای حاصل از عملکرد برخی افراد و دولتهای واداده خالی کرده و فرصت انتخاب را به غربگدایان و مظاهر "ما نمیتوانیم" و دروغگویان همیشه طلبکار و خودفروخته و جریان فساد و جار زنان دزد دزد، واگذار کنیم، بکوشیم تا با تشویق و ترغیب، گزینه فسادستیز و آبرومند را برای حضور فعال در میدان رقابت به حساسترین نهاد تصمیمگیری رهنمون سازیم.
هر چقدر انسانهای محجوب و متین، میدان رقابت را تهی نمایند، چند برابر آن، افراد ضعیفالنفس و طماع، فاسد، خودفروخته، قدرت طلب و اشخاص درون تهی ولی عوامفریب و دروغگو، سکان تصمیمگیری و تصمیمسازی را در اختیار گرفته و عرصه را بر افراد سلامت، عدالتخواه و ولایتمدار، تنگتر خواهند کرد.
@Fakhari_ir
عبارت «خلایق هرچه لایق» حدیث دارد!؟
خداوند متعال سرنوشت انسانها را به عهدۀ خودشان قرار داده است. و این ما هستیم که با وجود انبیاء و اولیاء الهی، در عین حال، تعیینکنندهترین عامل برای سرنوشت خودمان هستیم.
امیرالمؤمنین (ع) در زمان حیاتشان، گاهی اوقات علیرغم نظر خودشان، رأی مردم را میپذیرفتند و مردم وقتی در مقابل حضرت، رأی باطلی میدادند، بعداً ضربههایش را میخوردند، ولی ایشان اجازه میدادند که مردم ضربه بخورند.
ما باید یک هوشیاریای در وجودمان باشد، و خیالمان راحت نباشد از اینکه رهبران اجتماعی هستند و آنها باید به جای ما فکر کنند و در فکر ما باشند!
غزوۀ حنین، یکی از نبردهایی بود که سپاه اسلام شکست خورد؛ با اینکه تعداد سپاه اسلام، از سپاه دشمن بیشتر بود و در حالی که رسول خدا (ص) و امیرالمؤمنین (ع) نیز در میان لشکر حضور داشتند.
خداوند متعال دربارۀ این غزوه میفرماید: شما به تعداد بیشتر خودتان مغرور شدید (وَ یَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنْکُمْ شَیْئاً وَ ضاقَتْ عَلَیْکُمُ الْأَرْضُ بِما رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُمْ مُدْبِرینَ؛ توبه/۲۵) خدا به پیامبر(ص) میفرماید که به مردم بگو «به خدا توکل کنند» ولی مردم به خدا توکل نکردند، و لذا با اینکه رسول خدا (ص) حضور داشتند، در عین حال، شکست میخورند. یعنی مردم تعیینکننده هستند. مردم پای رکاب رسول خدا (ص) هم نمیتوانند خیالشان راحت باشد و بگویند: «پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) هستند، حالا دیگر زیاد مهم نیست که ما چه کنیم و چگونه باشیم!» بلکه خیلی مهم است که شما چگونه باشید؟ باید به خدا توکل کنید و مغرور به عِده و عُدۀ خودتان نشوید، باید ایمانتان را بالا ببرید، تا فتح و نصرت و پیروزی برسد.
در ماجرای حکمیت در جنگ صفین، امیرالمؤمنین (ع) فرمود: ابوموسی اشعری نه! ولی مردم داد زدند و گفتند که «نه؛ ایشان باید باشد!» لذا علی (ع) فرمود: باشد، خودتان ببینید. (...قَالَ عَلِیٌّ ع قَدْ أَبَیْتُمْ إِلَّا أَبَا مُوسَى قَالُوا نَعَمْ قَالَ فَاصْنَعُوا مَا شِئْتُمْ؛ وقعة الصفین/۵۰۰) همان انتخاب ابوموسی اشعری یکی از دلایلی شد که جنگ نهروان پیش آمد و ۴۰۰۰ نفر در آن شهر به دلیل قیامشان علیه علی (ع) قتل عام شدند. که البته آنها انگیزۀ بسیار غلطی هم داشتند؛ چون مردم غلط رفتار کرده بودند، ولی آنها علیه علی (ع) قیام کردند و گفتند که شما چرا اجازه دادید؟! حضرت هم میفرمود: خُب مردم اینگونه میخواستند.
میگویند: «خلایق هرچه لایق!» و البته این عبارت خلایق هرچه لایق، یک روایت دارد.
رسول گرامی اسلام (ص) میفرماید: «کَما تَکُونُونَ یُولِّى علَیکُم» (شهابالاخبار/۲۶۰) هر جوری باشید، همانجور رییس پیدا میکنید. البته آنزمان که انتخابات نبوده! ولی این سنت الهی است که خداوند متعال مردم را در سرنوشت خودشان مؤثر قرار میدهد.
بعد از ظهور هم همینطور خواهد بود. مولای ما امام زمان (عج) تشریف نمیآورند که بفرمایند: «شما دیگر در خانههای خودتان بنشینید و راحت باشید، من خودم همۀ اوضاع را درست میکنم!» امام زمان (عج) هم به کمک مردم، اوضاع را درست میکنند. بناست که مردم خودشان روی پای خودشان بایستند. و الا اگر بنا نبود که ما در سرنوشت خودمان تأثیری داشته باشیم، فرقمان با فرشتهها و حیوانات چه بود؟!
بخش مهمی از آیندهی پیشروی کشور در روز جمعه ۱۵ تیرماه رقم میخورد و نتیجه هر چه باشد، لیاقت همین مردم است.
@Fakhari_ir
یکی دیگر از پنجشنبههای حسینی، با دیدار سه جانباز بزرگوار و دو مادر شهید عزیز سپری شد.
همچنان بعد از صدها دیدار، عزت نفس مادران شهدا، دل آدمی را میلرزاند.
امیدوارم خداوند به فضلاش ما را مشمول دعای خیر ایشان قرار دهد و بیش از این مدیون خون شهدا قرار ندهد.
@Fakhari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الحمدلله علی کل حال
#بصیرت عامل شناخت اوضاع زمانه
🔴 رهبر معظم انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه ۱۳۸۸ میفرمایند:
🔺بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جملهی امیرالمؤمنین (ع) را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر». میدانید، سختی پرچم امیرالمؤمنین (ع) از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین (ع) دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین (ع) میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. حالا شما باشید، چه کار میکنید؟
به شما میگویند: آقا! این طرفِ مقابل، باطل است. شما میگوئید: اِ، با این نماز، با این عبادت! بعضیشان مثل خوارج که خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلی. امیرالمؤمنین (ع) از تاریکی شب استفاده کرد و از اردوگاه خوارج عبور کرد، دید یکی دارد با صدای خوشی میخواند: «أمّن هو قانت ءاناء اللّیل» - آیهی قرآن را نصفه شب دارد میخواند؛ با صدای خیلی گرم و تکان دهندهای - یک نفر کنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمؤمنین! به به! خوش به حال این کسی که دارد این آیه را به این قشنگی میخواند. ای کاش من یک موئی در بدن او بودم؛ چون او به بهشت میرود؛ حتماً، یقیناً؛ من هم با برکت او به بهشت میروم. این گذشت، جنگ نهروان شروع شد. بعد که دشمنان کشته شدند و مغلوب شدند، امیرالمؤمنین (ع) آمد بالاسر کشتههای دشمن، همین طور عبور میکرد و میگفت بعضیها را که به رو افتاده بودند، بلندشان کنید؛ بلند میکردند، حضرت با اینها حرف میزد. آنها مرده بودند، اما میخواست اصحاب بشنوند. یکی را گفت بلند کنید، بلند کردند. به همان کسی که آن شب همراهش بود، حضرت فرمود: این شخص را میشناسی؟ گفت: نه. گفت: این همان کسی است که تو آرزو کردی یک مو از بدن او باشی، که آن شب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناک میخواند!
اینجا در مقابل قرآن ناطق، امیرالمؤمنین (علیه افضل صلوات المصلّین) میایستد، شمشیر میکشد! چون بصیرت نیست؛ بصیرت نیست، نمیتواند اوضاع را بفهمد.
@Fakhari_ir
34.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#وصیت_شهید؛
ای که به دنبال من میگردی و من به دنبال تو ...
بیخود نبود که حضرت روحالله میفرمود:
شهدا در قهقهه مستانهشان و در شادى وصولشان عِندَ رَبِّهِم یُرزَقون اند؛ و از «نفوس مطمئنهاى» هستند که مورد خطاب فَادخُلِی فِی عِبادِی و ادخُلی جَنَّتِی پروردگارند. اینجا صحبت عشق است و عشق؛ و قلم در ترسیمش بر خود مىشکافد.
و عجیب نبود که مرحوم دربندی در حرم کربلا خطاب به امام حسین (علیه السلام) عرض میکرد: به حق مادرت زهرا (علیهاالسلام) از شمر شفاعت مکن!
از ایشان پرسیدند: مگر حضرت از شمر هم شفاعت میکند؟
جواب میداد: امکان دارد؛ زیرا اینها مظهر رحمت پروردگارند.
@Fakhari_ir
37.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای خاک کربلای تو اصل نماز من ...
@Fakhari_ir
امام حسین علیه السلام:
إنَّ النّاسَ عَبيدُ الدُّنيا، وَ الدّينُ لَعقٌ عَلى ألسِنَتِهِم يَحوطونَهُ ما دَرَّت مَعايِشُهُم، فَإِذا مُحِّصوا بِالبَلاءِ قَلَّ الدَّيّانونَ؛
مردم، بنده دنيايند و به ظاهر، دم از دين مىزنند و تا زمانى كه زندگیشان تأمين شود، از آن دفاع میكنند؛ امّا چون در بوته آزمايش قرار گيرند، ديندارانْ اندکاند.
تحف العقول، ص۲۴۵
@Fakhari_ir
انا لله و انا الیه راجعون
درگذشت سیدمحمد حسینی، برادر گرامیِ همکارِ عزیزم، سیدهادی حسینی (مدیر عامل محترم شرکت خاوردشت) را به همکاران، دوستان و خانواده معزا و معزز ایشان تسلیت عرض میکنم.
از خداوند متعال، همنشینی با پدر شهیدش را مسئلت مینمایم.
ناصر فخاری