eitaa logo
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
18.9هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.4هزار ویدیو
70 فایل
👈مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد با موضوعات: دشمن شناسی - جنگ رسانه‌ای - جنگ شناختی - نقد فیلم و انیمیشن مدیر کانال: @admin_eeita معاونت آموزش: @Amoozesh_resaneh فروش کتاب: @tabib_14 شبکه‌های اجتماعی: https://zil.ink/farajnejad
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 در اندیشۀ امام خامنه‌ای 📑 چهار جلد | مجموعاً حدود ۲۰۰ صفحۀ A4 💠 قابل استفاده برای مبلغان، معلمان، مربیان تربیتی و فعالان اجتماعی 1️⃣ چرایی مقاومت https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6873 2️⃣ چیستی مقاومت https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6874 3️⃣ چگونگی مقاومت https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6875 4️⃣ پاسخ به پرسش‌ها https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/6876 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📌از تک‌تک لحظاتش استفاده می‌کرد ✍️یاوری 🔸آن سال‌ها سن و سال زیادی نداشتیم راهنمایی بودیم شاید هم اوایل دبیرستان. دلمان خوش بود که باز هم تابستان می‌شود و کلاس‌های استاد فرج‌نژاد برقرار است. 🔹الحق والانصاف که کلاس‌ها عملی بود نه مثل خیلی کلاس‌های دیگر تئوری و شعاری. اگه از مطالعه می‌گفت خودش مردش بود، یادم است یک بار در تماسی دربارۀ موضوعی پرسیدم گفتند خب پس این سیصد صفحه رو تا فردا بخون فعلاً و من داشتم فکر می‌کردم مگر می‌شود از یک آدم معمولی انتظار این همه مطالعه داشت؟! 🔗مطالعه متن کامل خاطره 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✍️دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی 📣جلسۀ یازدهم با موضوع: 🔰 تأثیرات شناختی معماری بر تمدن‌سازی اسلامی 🎙استاد: آصف نجیبیان پژوهشگر معماری اسلامی 🗓 پنجشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۳ 🕰ساعت ۱۴ تا ۱۷ 📍مکان: حوزه هنری یزد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
✍️دورۀ مقدماتی تربیت مربی جنگ شناختی 📣جلسۀ نهم با موضوع: 🔰 تحلیل و بررسی ابعاد ادراکی و شناختی مواجهه جبهه مقاومت با صهیونیسم بین‌الملل 🎙استاد: سید سعید حسینی زهرایی پژوهشگر منظومه فکری امامین انقلاب 🗓جمعه ۲۱ دی ۱۴۰۳ 🕰ساعت ۸ تا ۱۱:۳۰ 📍مکان: ابرکوه، قرارگاه مهاجرین الی الله 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🌐عجین شدن زندگی با پروتکل‌های اینترنتی 🔹زندگی روزانۀ ما با اینترنت عجین شده و نه‌تنها وسایل ارتباطی در روابط انسانی ما جایگاه مهمی پیدا کرده است بلکه ارتباط بین انسان و اشیا هم به‌وسیلۀ اینترنت مدیریت می‌شود. اتومبیل‌های تسلای برقی، ماهواره‌های استارلینک و دستورالعمل‌هایی که برای دستگاه‌های الکترونیک در خانه صادر می‌شود؛ خانۀ هوشمند و دیجیتال، حکایت زندگی روزمرۀ امروز ماست که امروز دیگر با صحنۀ طنز و درام و تراژدی زندگی ما درآمیخته است. 🔸به این بیندیشیم که هر دستگاه متصل به اینترنت اشیا، از دستورالعملی پیروی می‌کند که ما نقشی در برنامه‌ریزی آن نداشته‌ایم؛ اکنون ما هستیم و دنیایی از پروتکل‌هایی که نمی‌شناسیم و پروتکل‌های فنی که انسان را نمی‌شناسند. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
💠تناسخ قبالایی(گیلگول) در بازی‌های سولز 🔸بازی‌های سولز لایک(Souls Like) یعنی در سبک سولز سبکی از بازی‌های کامپیوتری است که توانست مخاطبان وسیع جهانی را به خود جذب کند. 🔹بازی‌هایی مثل دیمِن سولز، سری دارک سولز، بلادبورن، سِکیرو (Demon Souls, Dark Souls, Bloodborne and Sekiro) در این سبک یا گونه هستند. دروغ‌های پی نیز در همین سبک است که نقد کامل آن در این مطلب سایت استاد فرج‌نژاد نوشته شده است. 🔸در بازی‌های سولزلایک، بازیکن در مکان‌های خاصی استراحت می‌کند و هر وقت که بمیرد، از همین مکان استراحت دوباره به‌وجود آمده و به ادامهٔ مبارزه می‌پردازد. 🔹در واقع مرگ، پایان بازی نیست و کشته شدن بازیکن به «بازتولد» در مکانی خاص در همان جهان منجر می‌شود. این بازتولد در همین جهان نوعی تناسخ است، یعنی در بازی‌های سولز لایک بازیکن تا وقتی به مرتبه‌ای که باید برسد، نرسیده، پس از مرگ دوباره «در همان جهان» متولد می‌شود تا وظیفه‌ای که به او محول شده را به سرانجام برساند. [ادامه 🔻]
استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💠تناسخ قبالایی(گیلگول) در بازی‌های سولز 🔸بازی‌های سولز لایک(Souls Like) یعنی در سبک سولز سبکی از با
🔸این بازتولد در جهانی یکسان، تناسخ عرضی است که با واقعیت همخوانی نداشته و این نوع تناسخ که پس از مرگ در همین مرتبه از جهان به‌دنیا بیاییم، هیچ پشتوانهٔ علمی ندارد. 🔹ریشهٔ اشتباه هم در خلط بین تناسخ طولی و عرضی است؛ تناسخ طولی یعنی پس از مرگ بر اساس اعمالمان، مدیریت جسمی جدید را در جهان‌های مثالی و موازی در اختیار می‌گیریم. یعنی بازتولد در جهانی عالی‌تر قبول می‌شود و نه در همین جهان مادی و پست. 🔸تناسخ عرضی علاوه بر برخی آیین‌های شرقی، در عرفان یهودی نیز دیده می‌شود. گیلگول (Gilgul) یا تناسخ قبالایی به گفتهٔ گرشوم شولم، بازگشت به همین جهان با بدنی جدید است. 🔹بازی‌های سولز لایک فضایی التقاطی دارد، معماری کلیسایی، زره‌های شوالیه‌های صلیبی، قدرت‌‌های جادویی به سبک جادوگری غربی،طراحی چهرهٔ غربی و دشمنانی مثل اژدهای شیطان‌صفت که در شرق چنین کارکردی ندارد، از المان‌های غربی اثر است. 🔸البته در کنار غلبهٔ نگاه غربی، بعضی عناصر شرقی مثل شمشیر کاتانا یا بعضی دشمنان نیز با نگاه ادیان بومی ژاپن مثل شینتو و بودیسم طراحی شده است. بنابراین جهان بازی‌های سولز لایک‌(غیر از سکیرو) فضایی غربی دارد و تناسخی که در بازی است تناسخ شرقی نیست بلکه تناسخ معنوی یهودی است. 🔹تناسخ شرقی با کارما پیوند وثیقی دارد و کالبد بعدی بر اساس اعمال انسان به وی داده می‌شود؛ اما در بازی‌های سولز لایک، مرگ و بازتولد ربطی به اعمال بازیکن نداشته و صرفا به این دلیل که هنوز به مقصود نرسیده است دوباره متولد می‌شود تا مسیر را ادامه دهد؛ همان تناسخی که در قبالا مطرح شده است. (گرایش‌ها و مکاتب اصلی عرفان یهود، گرشوم گرهارد شولم، ترجمه علیرضا فهیم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، بهار ۱۴۰۰، صص ۴۲۸ و ۴۲۹) 🔸پس آموزهٔ گیلگولِ یهودی مایهٔ اقتباس بازی بوده و باعث شده سبک جدیدی از بازی‌های کامپیوتری مبتنی بر گزارهٔ دینی یهودی متولد شود. 🔹اینکه جهان بازی‌های سولز لایک، عموما قبالایی است و نه شرقی، با تحلیل دقیق هر اثر به راحتی قابل اثبات است. اما بررسی خط سیر داستان و سلوک قهرمان به شکل واضح‌تری می‌تواند نگاه معنوی یهود در اثر را نشان دهد. 🔸در قسمت بعدی به سلوک قهرمان در بازی‌های دارک سولز و تطبیق آن با عرفان مرکاوای یهودی خواهیم پرداخت. 🔗تماشای جلسۀ تناسخ و قرآن با حضور استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔯قوانین بی‌رحمانۀ افسانه‌های صهیونیستی 🖋مرحوم استاد محمدحسین فرج‌نژاد 🔸با تلاش لابی‌های صهیونیستی در سازمان‌های بین المللی و کشورهای گوناگون، قوانینی علیه منتقدان هولوکاست و سایر اسطوره‌های صهیونیستی تصویب شده است. 🔹بر اساس این قوانین، کسی حق اظهار نظر دربارۀ این اسطوره‌ها را ندارد. قانون دادگاه‌های نورنبرگ و «توکیو» در ژاپن و آمریکا و اروپای مثلاًآزاد، به اندیشمندان دربارۀ محاکمه‌های دادگاه‌های سران نازیسم، حق اظهار نظر نمی‌دهد. 🔸در «فرانسه» قانون فابیوس - گسو نیز به صورتی ظالمانه حق آزاداندیشی و تأمل دربارۀ جعل تاریخ توسط صهیونیست‌ها را از محققان و دانشجویان سلب می‌کند. انجمن بین‌المللی وکلا و حقوقدان‌های یهودی در کنفرانسی به سال ۱۹۹۸م در «سالوینک» خواستار وضع قوانین ضد تجدید نظرطلبی در تاریخ شدند و خواسته‌اند کشورهایی که قوانین مشابهی ندارند آن را تصویب کنند و این روند همچنان ادامه دارد. 📚کتاب اسطوره‌‌های صهیونیستی در سینما، صفحۀ ۲۹۴. ⬅️برای تهیه این کتاب به صفحه خرید آن مراجعه کنید. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🔰کمیک؛ کتاب مقدس ابرقهرمان‌ها 🔸در انیمیشن «مرد عنکبوتی: ورود به دنیای عنکبوتی» مایلز مورالزِ نوجوان که تازه به قدرت‌های خارق‌العاده‌اش دست پیدا کرده، نیاز به راهنمایی دارد تا چگونگی استفاده و مدیریت این قدرت‌ها را از کسی بیاموزد. 🔹یکی از منابع مهمی که در دسترس مایلز بود، کمیک مرد عنکبوتی است! در واقع در اثر این‌گونه نمایش داده می‌شود که ابرقهرمان برای تربیت شدن، باید کمیک بخواند. 🔸البته این طبیعی است؛ چرا که خود شخصیت مرد عنکبوتی زادهٔ کمیک است و طبیعتا بایستی کمیک‌خوانی در اثر تبلیغ شود. 🔹اما این نوع بازنمایی از کمیک با توجه به کمیک‌های مشهور غربی که در ایران هم در دسترس هستند، خطرناک جلوه می‌کند. 🔸آلِن مور (Alan Moore) که از نظر بعضی پدر کمیک در چند دهۀ گذشته است، جادوگری مشهور و متأسفانه از قبالیست‌های باسابقه به حساب می‌آید. 🔹رمان و کمیک‌های مور مملو از عناصر کابالیستی است؛ به عنوان مثال در کمیک «انتقام» که فیلم سینمایی آن هم ساخته شده، حکومت دینی حکومتی فاشیستی و استبدادی بوده، آرمان‌شهری مبتنی بر نگاه شیطان‌گرایان و قبالیست‌های مشهور، مطلوب قهرمانان داستان است. 🔸مور حتی از نام بردن شیطان‌پرستان و بازگویی تعالیم آنان به عنوان الگوی فکری قهرمان داستان نیز ابایی ندارد. (مطالعۀ نقد کامل اینجا) 🔹در واقع در این انیمیشن، مدیومی مهم برای پیشبرد جنگ فرهنگی و شناختی غرب به عنوان منبع رشد و کمال معرفی می‌شود که آثار شاخص آن کاملا در قبضهٔ تفکر اسطوره‌زدهٔ یهودی است. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📺دهکده جهانی تلویزیون 🔸بعد از اینکه خدمات ماهواره‌ای و کانال‌های زیاد و متنوع و انواع برنامه‌ها از طریق تلویزیون قابل دسترسی شد، بحث دربارۀ تأثیر تلویزیون بر کودکان، فرهنگ جهان و سیاست و زندگی اجتماعی هم معمول و فراگیر گردید. 🔹از سویی منتقدان می‌گویند که تلویزیون، جریانی مستمر از ایده‌های ساده شده و احساسی را برای بینندگان ناآگاه فراهم می‌کند که به شکلی منفی بر سیاست و الگوهای رأی‌دهی تأثیر می‌گذارد و فرهنگ‌های محلی را به نفع فرهنگ حواس‌پرتی و فاقد اهمیت هدایت می‌کند. 🔗مطالعه ادامه مطلب در سایت استاد فرج‌نژاد 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
📌طرحواره استحقاق و رسانه 🔸رسانه‌های مدرن با به‌کارگیری پیام‌های ظریف و جذاب نوعی «استحقاق‌گرایی روانی» را ترویج می‌دهند که با طرحوارۀ «استحقاق بزرگ‌منشی» همخوانی دارد.این فرآیند با بازنمایی تصاویر لوکس از زندگی افراد موفق و تأکید بر دستاوردهای سطحی بدون اشاره به تلاش‌های پشت‌پرده و ایجاد فضای رقابتی برای جلب توجه، این ذهنیت را در مخاطب تقویت می‌کند که من نیز سزاوار شرایطی خاص و متفاوت هستم بدون آنکه لزوماً شایستگی یا تلاشی معادل ارائه دهم. 🔹این پدیده، فراتر از تأثیرات فردی، پیامدهای اجتماعی مخربی نیز به دنبال دارد. بازاندیشی در شیوۀ مصرف و تولید محتوا و تقویت سواد رسانه‌ای ضرورتی انکارناپذیر در کاهش این آسیب‌هاست. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا
🎥نسبی‌گرایی اخلاقی در جان‌دار ✍️امیرمحمد جاهد 🔹فیلم جاندار اولین فیلم بلند و مشترک دو کارگردان جوان به نام‌های پدرام پور‌امیری و حسین دوماری است. روایت فیلم درخصوص ترسیم پیامدهای قتل در روابط خانوادگی و دوراهی‌های اخلاقیِ بعد از آن در خانوادۀ قاتل است. 🔸گرۀ اصلی فیلمنامه در بین دعواهای اعضای خانواده برای گرفتن رضایت از ولی دم مقتول است. وی رضایت خود را مشروط بر شروطی می‌داند که انجام آن حیثیت و شرف خانواده را زیر سوال می‌برد. همینجا اختلافات در خانه اوج می‌گیرد و جبهه‌گیری‌های درست و نادرست آغاز می‌شود. 🔹فیلم در بحث‌های حقوقی ایرادات اساسی دارد؛ مانند گرفتن قیومیت فرزند مقتول توسط یاسر(یاسر برادر مقتول است و چون همسر مقتول در قید حیات است به این راحتی قیومیت به یاسر نمی‌رسد). و اینکه قتل در دادگاهی که در فیلم برگزار می‌شود عمدی معرفی شده در حالی که این قتل شبه‌عمد است و شامل دیه کامل مرد و حبس برای متهم می‌شود، اما در فیلم حکم قصاص برای قاتل صادر می‌شود! 🔸همچنین در فیلمنامه ایراداتی وجود دارد؛ جمال مرتکب قتل شده و متواری است؛ مقتول به جمال ضربه‌ای نزده اما نعیم(برادر جمال) می‌خواهد خودش به جمال ضربه بزند و آن را گردن مقتول بیندازد. در سکانسی که نعیم به قصد صحنه‌سازی با کاتِر به صورت ناگهانی به بالای شکم جمال ضربه می‌زند؛ مخاطب گمان می‌کند که جمال هم کشته خواهد شد و این اصلا منطقی نیست. چرا باید برای صحنه‌سازی مستقیم به روی قلب برادر تیغ کشید آن هم وقتی خبر ندارد؟ می‌شد به بازوها و یا جای کم‌خطرتری ضربه بزند. این ایجاد تعلیق که مخاطب نمی‌داند در اثر ضربه جمال کشته شد یا نه، اصلا در راستای فرم فیلم نیست و به لحاظ پیرنگ داستانی مشکل دارد. 🔹اما ایراد اصلی در نسبی‌گرایی اخلاقی فیلم است. در این چندگانگی پرآشوب حق با همه هست و با هیچ‌کس نیست. موضع فیلم دربارۀ شخصیت‌های خودمنفعلانه است. داستان از این قرار است که یاسر(برادر مقتول) خواستگار سابق اسرا(خواهر جمال) بوده و وقتی در رسیدن به اسرا ناکام می‌شود، برادرش را تحریک می‌کند و او نیز در شب عروسی اسرا به خانۀ آن‌ها رفته و دعوا به راه می‌اندازد و توسط جمال کشته می شود. حال اسرا و جمال باهم ناتنی‌اند و نامادری اسرا میخواهد از یاسر رضایت بگیرد و شرط یاسر برای رضایت این است که اسرا از شوهرش طلاق بگیرد و حتی فرزندی که در شکم دارد را سقط کند! نامادری برای حفظ جان فرزندش از اسرا خواهش می‌کند که او به حرف یاسر گوش دهد، درحالی که وحید و پدر به‌دلیل آبرو و شرفشان نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد. فیلم با هیچکس همراه نمی‌شود و با هیچکس همذات‌پنداری نمی‌کند و به نوعی به همه حق می‌دهد! 🔸در یکی از سکانس‌ها، وحید می‌گوید:«اگر دختر خودت هم بود همین را می‌گفتی‌؟» و مادر نیز گاه به اسرا معترض است که چون ناتنی هستی تن به اینکار نمی‌دهی! در فیلم هیچ یک از شخصیت‌ها تماما منطقی بودن درخواست خود را اثبات نمی‌کنند و این امر باعث می‌شود جهتدار بودن قضاوت ارزشی فیلم به ثمر ننشیند و این ضعف بزرگی است چرا که سینما جای سخنان و درگیری های بی‌نتیجه‌ای نیست که به ظاهر همه راست بگویند. 🔷حتی یکی از کارگردانان فیلم در مصاحبه‌ای می گوید: «اگر مخاطب با دقت فیلم را ببیند و کاراکترها را با دقت در تمامی سکانس ها بشناسد متوجه می‌شود که فیلم به همه حق می‌دهد چه به بدمن قصه چه به آدم خوبه قصه و نمی‌خواهد کسی را قضاوت کند». 🔶علاوه بر اینکه چنین شعاری در فرم سینما نمی‌گنجد و فیلمنامه را به اثری پوچ تبدیل می‌کند، در واقعیت نیز ارزشی ندارد و همیشه شرف و آبروی انسان ها از لحاظ ارزشی جایگاه بالاتری از زندگی مادی دارد و اصلا کسی حق ندارد به خاطر حفظ جان یک شخص دیگر که مرتکب قتل شده فرزند بی گناهی را سقط کند و یا آبرو و شرف خود و خانواده اش را زیر سوال ببرد و حق شوهرش را چنین ضایع نماید. 🎓 مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد فرج‌نژاد 📲 سایت|آپارات|اینستاگرام|ویراستی|ایتا