رسانه به مثابه ابزاری قدرتمند و اثرگذار در جهان امروزی شناخته می شود که جریان های تولید قدرت در فضاها را جهت می دهد. سینما، فیلم و انیمیشن به عنوان یکی از پایه های مهم رسانه که از نیروی اقناع، برانگیزندگی و جهت دهی بی مانندی برخوردار است، به ابزاری مهم برای رقابت در مقیاس های گوناگون ملی و فراملی تبدیل شده است.
💠 https://eitaa.com/Film_studies
در کنار رسانه قدرتمند تلویزیون، سینما نیز در حكم هنر ـ صنعت؛ مخاطبان و طرفداران خاص خود را دارد بطوریکه حتی تلویزیون را نیز میتوان مصرفکننده تولیدات سینما دانست؛ بسیاری از فیلم های سینمایی در شبکه های تلویزیونی جهان برای این شبکه ها مخاطب جذب میکنند و حتی شبکه های تلویزیونی متعددی ويژه نمایش فیلمهای سینمایی تأسيس شده اند. اين دو تأثير متقابل دارند، به گونـه ای كه بسياری از فيلمسازان به دليل آشنايی بيشتر مردم با ستاره های فيلم های تلويزيونی براي فروش بيشتر، از آنها بهره مي گيرند و از سويی بسياري از شبكه هاي تلويزيوني، براي جذب مخاطب متنوع تر و بيشتر، از ستاره های سينما دعوت به همکاری ميكنند.
به موازات تحولات سخت افزاري ارتباطات جمعي، در جنبه هاي نرم افزاری و محتوای ارائه شده در رسانه ها نيز تغييرات چشمگير و بسيار منظمی رخ داده است. به طور خلاصه می توان گفت: دیپلماسی رسانه ای و فرهنگی به شدت در خدمت استراتژی های سياسی و حتی در برخی دوره ها راهبردهای نظامی قرار گرفته است. با اين نگاه، در ادامه اين موضوع بيشتر تبيين ميشود.
💠 https://eitaa.com/Film_studies
اولین موضوع منتخب مورد بررسی در این کانال پدیده ایران هراسی است که در سال های اخیر، دامنه وسیع تری از رسانه ها، از جمله سینما را در برگرفته است. بررسی فیلم های سینمایی ساخته شده در هالیوود که به نحوی با ایران مرتبط بوده اند نشان می دهد در این فیلم ها ایران به مثابه «دیگری فرودست» غرب نشان داده شده است. در این راستا عموما فیلمهای آمریکایی ساخته شده پیرامون ایران از سال 1979 به بعد و تاثیر آنها بر تشدید ایران هراسی مورد معرفی و بررسی قرار خواهند گرفت.
💠 https://eitaa.com/Film_studies
فیلم فرستاده/ ۱۹۸۳
کارگردان: پرویز صیاد
بازیگران: پرویز صیاد، هوشنگ توزیع، مری آپیک، کامران نوزاد
اولین فیلمهای مطرح ضد ایرانی را ایرانیهای مهاجرت کرده ساختند و به نوعی چراغ اول را روشن کردند. پرویز صیاد که در سینمای پیش از انقلاب هم با کاراکتر صمد شناخته میشد، پس از خروج از کشور، تلاش میکند فعالیت سینماییاش را ادامه دهد. او برای تثبیت جایگاهش در آمریکا، باید اقدامی موثر انجام میداد و چه کاری بهتر از ساخت یک فیلم ضد ایرانی.
صیاد در فیلم «فرستاده»، قصه یک ایرانی مذهبی را روایت میکند که بهوسیله سران جمهوری اسلامی ایران به آمریکا فرستاده میشود تا علیاکبر طباطبایی، یکی از ساواکیهایی که در واشنگتن زندگی میکند، را ترور کند. اما این شخص پیش از اقدام، بهوسیله فرد دیگری ترور میشود و اتفاقات دیگری پیش میآید.
فیلم بهدلیل همان نگاه ضد ایرانی و ضد انقلابیاش، خیلی زود در آمریکا و غرب مورد توجه قرار میگیرد و حتی جشنوارههای سینمایی معتبری چون لوکارنو و برلین هم حسابی تحویلش میگیرند.
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
«فرستاده» در سال ۱۹۸۲ یعنی سه سال پس از انقلاب، به صورت مستقل، توسط گروه کوچک پرویز صیاد و رضا آریا (در مقام سرمایهگذار و فیلمبردار) ساخته شد. اما همین فیلم کوچک در مجامع بینالمللی اثر تبلیغاتی فوقالعاده سوئی، برای نظام جمهوری اسلامی در دهه هشتاد داشت.
این فیلم طی یک هفته در شهریور و مهر ۱۳۷۱، پس از ماجرای میکونوس، بیش از ۵ بار از شبکه چهارم بیبیسی و بیش از ۱۲ بار از ZDF آلمان پخش میشود. در واقع توقیف بیهوده اموال صیاد در ایران، یک هزینه کلان سیاسی برای ایران در پی داشت.
از سوی دیگر کشوری با شرایط ملتهب در سالهای آغازین انقلاب، وقتی در مقابل خطر بزرگترین رویداد تروریستی قرن قرار دارد و بیش از هفده هزار از شهروندانش در کمتر از یک دهه توسط سازمان مجاهدین خلق ترور میشوند، چگونه میتواند صادرکننده تروریسم و قتل شهروندان مخالفش باشد؟
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
پس از شکل گیری انقلاب، گروههای مخالف با حکومت مستقر از ایران گریختند و اقدام به تسویه حسابهای سیاسی با یکدیگر کردند. در این تسویه حسابهای داخلی گروههای اپوزیسون، از جمله مشروطهخواهان نزدیک به ملی – مذهبیها و سلطنت طلبان، جدالی خونین با یکدیگر داشتند و صیاد از این مجادلات بهره فراوانی برد و نوک پیکان انتقادات را بابت تسویه حسابهای سیاسی داخلی گروههای اپوزیسیون، متوجه ایران کرد.
این فیلم در تروریست نشان دادن ایدئولوژی انقلابی تبدیل به سمبل شد و در بطن درام، ریشههای مذهبی نیز چاشنی رفتار تروریستی انقلابیون میشود. مسلمی به محض ورود شروع به نماز خواندن میکند و همین صحنه نماز خواندن، سی سال بعد،در سریال سرزمین مادری(homeland) مورد استفاده نمایشی قرار میگیرد. روایت سریال سرزمین مادری درباره سربازی آمریکایی است که از پس 5 اسارت ، ازعراق بازگشته و توسط تروریستی ایرانی وابسته به دولت ایران هدایت میشود.
هر نشانهای که مربوط به تروریست بودن ایرانیهاست و در فیلمهای آمریکایی استفاده میشود،در فیلم فرستاده تالیف شد.عمده نشانههای ایدئولوژیک پرسوناژ تروریست، المانهای مذهبی هستند و داود مسلمی (هوشنگ توزیع) بیشتر از آنکه شبیه انقلابیون باشد، تیپیکال به اعضای سازمان مجاهدین خلق شباهت دارد و هیچ شباهت ایدئولوژیکی به انقلابیون ندارد.
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
فیلم یک روایت یک خطی است و بستر فیلم بیشتر به مجادله لفظی ملیحه (مری آپیک)، خواهرزن سرهنگ ساواکی با داود مسلمی میپردازد، تا ضد قهرمان انقلابی را در اندیشیدن و کنشگری، مستحیل کند به همین دلیل، ساختار و جزئیات فیلم بسیار گل درشت است و جنبه تبلیغاتی پیدا میکند.
جهان در دهه هشتاد تشنه تصویری از ایران پس از انقلاب است و فیلم در جشنواره برلین و سپس لوکارنو بشدت مورد توجه قرار میگیرد.دنیا منتظر جزئیاتی دقیقی از تحولات ایران است و یک ایرانی در نخستین گام تحولات سیاسی داخل کشورش را به صورتی تفسیر میکرد که انقلاب 1979 هیچ تفاوت ماهوی با طالبان، القاعده و داعش ندارد و بواسطه قصه و شخصیت اصلی اصرار دارد که انقلاب 1979 هیچ خروجی قابل ملاحظهای غیر از ترور واشاعه فرهنگ تروریسم نخواهد داشت. حال آنکه در چنین شرایط ملتهبی، شهروندان ایران توسط سازمان مجاهدین خلق در خیابانهای تهران در دهه شصت ترور میشدند.
نکته جالب اینجاست که تلویزیون ZDF آلمان پس از رویدادهای رستوران میکونوس به دفعات متعدد این فیلم را نمایش داد.
در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد که تسویه حسابهای داخلی میان سران اپوزیسون شدت گرفت، گروههای سیاسی مخالف انگشت توجه را به سوی ایران گرفته بودند و فیلم «فرستاده» سند معتبری برای نسبت دادن مسئله کنشهای تروریستی به ایران محسوب میشد. گویی که اروپاییها سند معتبری را برای محکوم کردن ایران، از قبل پیدا کرده بودند.
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
قبل از هر تحلیلی باید پرسید چرا این فیلم را پرویز صیاد ساخت؟
چراکه در دهه هشتاد هر سینماگری که متوجه میشد، پرویز صیاد در خارج از کشور، فیلمی علیه ایران ساخته، انگشت تعجب به دهان میگزید. کسانی که پرویز صیاد را بواسطه آثارش میشناسند، آگاه هستند که صیاد در مجموعه فیلمهای صمد، مخالفتهای سیاسی خود را نسبت به حکومت پهلوی به نمایش میگذاشت و فیلم «بنبست»، اعتراضیترین و سیاسیترین اثرش، در مواجه با رژیم سابق به صورت صریحتری ساخته شد. چرا «پرویز صیاد» دست به ساخت فیلمی علیه حکومت انقلابی زد؟ این بزرگترین سوالی است که در محافل سینمایی – هنری نمیتوان جوابی برای آن یافت و پاسخ آن را باید در میان حرفهای درگوشی اهالی هنر جستجو کرد.
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
سینما ویژه
بازنمایی انقلاب در سینمای هالیوود
نشست اول
اکران و نقد
فیلم سینمایی فرستاده
سال انتشار: ۱۹۸۳
نویسنده: حسام کوثر
کارگردان: پرویز صیاد
زمان: ۱۱ مهرماه ۱۴۰۲
مکان: سینما اشراق
#سینما_ویژه
#فرستاده
💠 https://eitaa.com/Film_studies
انیمیشن "پرسپولیس" براساس داستان مصوری به همین نام، نوشته مرجان ساتراپی، ساخته شد.
فیلم در نشان دادن فضای پس از انقلاب اسلامی ایران، به نوعی به الگوهایی چون "بدون دخترم هرگز" هم ادای دین میکند.
پرسپولیس، فضای پیش و پس از انقلاب را با هم مقایسه میکند و با قراردادن نشانههایی خصمانه و عنادورزانه به این نتیجه میرسد ـ یا بهعبارت دیگر میخواهد به مخاطب تلقین و دیکته کند ـ که مردم ایران بعد از این واقعه، همگی افسرده و دلشکسته شدهاند.
ضدیت فیلم با موضوع حجاب بسیار آشکار بوده و بهدنبال صدور این بیانیه است که بگوید نظام جمهوری اسلامی، جنبش و فعالیت زنان را سرکوب میکند.
مضمون فیلم بهگونهای است که حتی در برخی کشورهای عربی هم باعث اعتراض مسلمانان شد.
انیمیشن پرسپولیس در ساختار و کیفیت؛ خلاقیتها و نوآوریهایی داشت با همراهی محتوای ضد ایرانی و ضداسلامیاش موفقیتهایی در برخی جشنوارهها از جمله کن به دست آورد. جالب اینجاست ساتراپی، جایزه جشنواره کن خود را به مردم ایران تقدیم کرد و فیلمش را اثری کاملا بیطرفانه خواند!
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
سینما ویژه
بازنمایی انقلاب در سینمای هالیوود
نشست دوم
اکران و نقد
انیمیشن سینمایی پرسپولیس
سال انتشار: ۲۰۰۷
نویسنده: مرجان ساتراپی
کارگردان: ونسان پارونو
زمان: ۱۸ مهرماه ۱۴۰۲
مکان: سینما اشراق
#سینما_ویژه
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
آنچه با عنوان «پرسپوليس» در سينماهای غرب به اکران در آمد، در واقع مجملی بود از کتاب چهار جلدی پرسپوليس.
مرجان ساتراپی با کمک «وينسان پارونو» و نود نفر همکار فنی، کتاب پرسپوليس را به صورت انيميشن در آورد که در آن کاترين دونوو ، دانيل داريو و چيارا ماسترويانی و سيمون آبکاريان به جای شخصيتهای فيلم حرف می زنند.
موضوعی که در مورد اين فيلم با قاطعطت تمام میتوان گفت؛ سياسی بودن فیلم و سياه نمايی جامعه ايرانی به گونه ای کاملا تکنيکی و حرفه ای است .
اگر چه ساتراپی در مصاحبه های متعدد خويش بر غير سياسی بودن فيلم تاکيد دارد اما بسیاری از نماهای موجود در فيلم، مسئله ديگری را بيان می کند. اشاره به برخی از صحنه ها و ديالوگ های فيلم اين نظر را تاييد می کند که انیمیشن پرسپوليس در صدد القاء وجود خفقان و نوميدی در جامعه ايرانی بعد از انقلاب است.
در قسمتی از فيلم، مرجان کوچک شعارهايی مثل «شهدا در قلب ما هستند » و يا «حجاب ، آزادی زن است» را به باد مسخره می گيرد.
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
انیمیشن پرسپوليس عليه حجاب و نمادها و هنجارهای ارزشی است.
در جای جای فيلم به موضوع حجاب اشاره می شود و با عنوان نماد محدوديت و عدم آزادی از آن ياد می کند. اولين صحنه ای که در فيلم می بينيم تصوير مرجان است که در فرودگاه با روسری جلوی گيت بازرسی ايستاده است و به محض اينکه وارد خاک فرانسه می شود از دست آن راحت می شود و مشغول سيگار کشيدن می گردد.همچنين در برخی صحنه ها مثل کلاس نقاشی حجاب را به باد تمسخر می گيرد.
در اين فيلم زنانی که از حجاب استفاده می کنند کسانی هستند که به دليل بی سوادی و جبر سنت به آن پايبندند مثل خدمتکار خانه، يا اينکه معلمان در کلاس درس هستند و يا زنان خشمگينی که با هتاکی به حجاب ديگران تذکر می دهند که ياد آور صحنه مشابهی در فيلم «بدون دخترم هرگز» می باشد.
در سرتاسر فيلم، شادی و نشاط مردم را به شرکت در پارتی، رقص و پايکوبی و شراب سيگار منحصر می کند که آن هم از طرف حکومت سرکوب می شود.
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
پرسپولیس با ردی از «جوهر سياه» زندگی مرجان را از کودکی روايت می کند که در خانواده ای کمونيست بزرگ می شود. پدربزرگ در زندان شاه و عمويش در زندان انقلاب کشته می شوند.
در بخشی از فيلم، عموی مرجان به افق دوردستِ بعد از دريای خروشان (رودخانه ارس) می نگرد که کاخ کرملين با آرم داس و چکش بر بلندای آن هويدا می شود و چنين القا می کند که کمونيسم پناهگاه انسان آشوب زده و مضطرب است.
عموی مرجان در بخش ديگری از فيلم رای قاطع مردم به جمهوری اسلامی ايران را چنين توصيف می کند:«طبيعی است ، چراکه نصف مردم بی سواد هستند ... هر انقلابی دوره گذار دارد و دوره گذار اين انقلاب، جمهوری اسلامی است.»
وقتی عموی مرجان درباره کمونيسم حرف می زند، او با غرور تمام می گويد: «عمو، من هرگز تو را فراموش نخواهم کرد» و عمو نيز در پاسخ به اين ابراز احساسات، مجسمه پرنده ای که با خرده های نان در زندان ساخته است را به وی هديه می دهد.
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
به جز صحنه هايی که به مهاجرت دائمی مرجان به فرانسه اشاره دارد و رنگی است در مابقی فیلم شاهد يک انیمیشنی سياه و سفيد هستيم که به مدد اين روش، بيننده بيش از پيش تحت تاثير پيام های اقناعی آن قرار می گيرد.
نتيجه آنکه پرسپوليس فضايی سرد، بی روح، افسرده و خفقان آلود در جامعه ايران ِ بعد از انقلاب را ترسيم می کند. فضايی که در آن مردم اسير دست نيروهای حزب اللهی (مردان ريش دار و زنان چادری ) هستند که با خشونت و هتاکی تمام بر آنها مسلط هستند و اين آن تصويری است که غرب غوغاسالار می خواهد از ايران در ذهن مخاطبش بسازد و چه بهتر که سازنده اين اثر خود ايرانی باشد تا واقعيتی مستند به نظر برسد.
پرسپوليس به پاس القا جامعه ای سياه و ياس آلود از ايران توانست برنده جايزه سی و سومين دوره سزار فرانسه، شصتمين دوره کن، چهارمين دوره فستيوال فيلم زنان لندن Birds Eye View و جشنواره های سائوپائولو و ونکوور شود. در ضمن پرسپوليس نامزد دريافت جايزه هشتادمين دوره اسکار در 2008 و نامزد بهترين فيلم خارجی گلدن کلوپ 2007 شد.
#پرسپولیس
💠 https://eitaa.com/Film_studies
در سال ۲۰۱۵ فیلم "سپتامبرهای شیراز" با اقتباس رمانی به همین نام، با نقشآفرینی سلما هایک (Hayek Pinault Salma)، آدرین برودی (Adrien Brody) و چهره همیشگی فیلمهای ضد ایرانی یعنی شهره آغداشلو (شهره وزیری تبار) ساخته شد.
در این فیلم؛ یک جواهرشناس ثروتمند ایرانی یهودی به نام اسحاق امین که با همسرش فرناز و دو فرزندش در تهران زندگی میکند، ۸ ماه بعد از انقلاب ایران، در دفتر خود بدست سپاه پاسداران دستگیر میشود.
چند روز بعد سپاه به خانه او حمله کرده و به بهانه جستجو تمام خانه را ویران میکنند و اموال را با خود میبرند و کارکنان جواهرسازی نیز به نام انقلاب تمام جواهرات و لوازم را غارت میکنند.
پس از چندین ماه شکنجه، اسحاق آزادی خود را با دادن تمامی پولها و سرمایههایش در بانک به سپاه میخرد و بازپرس پس از دریافت پول، او را آزاد میکند. اسحاق به نزد خانواده اش بر میگردد و با فروش چند الماسی که مخفیانه در محل کارش پنهان کرده بود خود و خانواده اش را در یک سفر شبانه با اسب و از راه جنگل، به آن سوی مرز به ترکیه میرساند.
#سپتامبرهای_شیراز
💠 https://eitaa.com/Film_studies
زمانی که مخاطب به تماشای فیلم «سپتامبرهای شیراز» مینشیند، میداند که قرار است تا یک اثر ایرانستیزانه ببیند.
بهمانند بسیاری از فیلمهای دیگری که هالیوود در مورد ایران میسازد، همیشه پیش فرضهای ثابت و کلیشهای در ارائه تصویری جهتدار و مخدوش از تاریخ، زندگی و فرهنگ مردم ایران وجود دارد اما فیلم «سپتامبرهای شیراز» پا را فراتر از کلیشههای مرسوم ضدایرانی هالیود گذاشته و با اغراق شدید در مورد افراد و شرایط ابتدای انقلاب، تصویری از آن زمان ارائه داده که تقریبا نمونه آن را در دیگر آثار اینچنینی به ندرت میتوان پیدا کرد.
در این فیلم اعضای سپاه پاسداران صورت خود را پوشاندهاند و بدون محاکمه و پس از شکنجه زندانیها که بیگناه بهنظر میرسند، آنها را میکشند. شبیه قانون جنگل که هیچ محکمه قضایی نیست و هر سپاهی هرکاری که دلش بخواهد، انجام میدهد و هیچ عامل بازدارندهای برای جلوگیری جنایتهای آنان وجود ندارد.
#سپتامبرهای_شیراز
💠 https://eitaa.com/Film_studies
«سپتامبرهای شیراز» کل سپاه پاسداران را به چند نفر و آن هم در یک زندان مخوف تقلیل داده که یکدیگر را یکدیگر با الفاظ "خواهر و برادر" صدا میکنند و فرمانده این سپاهیها فردی به نام محسن (استعاره از نام محسن رضایی اولین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) است که این افراد با اختیار تام به عقدهگشایی از افراد ثروتمند جامعه میکنند و آنها را به اتهام پولداری، شکنجه و غارت میکنند و اسم این حرکت را عدالت میگذارند!
حتی در یک سکانس یک سپاهی که برای تفتیش به خانه اسحاق رفته بود، علاوه بر دزدی از خانه او، قصد تعرض به فرناز (همسر اسحاق) نیز داشت تا اعضای سپاه پاسداران را کلکسیونی از صفات شیطانی معرفی کند.
با اینکه تمرکز بیشتر فیلم بر روی اعضای سپاه پاسداران است، اما اندک مردم انقلابی در «سپتامبرهای شیراز» نیز با اغراق شدید شبیه فیلمهای زامبی به تصویر کشیده شدهاند که در خیابانهایی که پر از اجساد و افراد اعدامی است، با وحشیگری به افراد و مغازهها حمله میکنند و ماشینها را آتش میزنند.
#سپتامبرهای_شیراز
💠 https://eitaa.com/Film_studies
دنیس هاروی، منتقد نشریۀ سینمایی ورایتی، «سپتامبرهای شیراز» را اثری سطحی و کلیشه ای از هالیوود خواند که اسلام هراسان را خوشحال میکند. به نوشتۀ منتقد ورایتی؛ هانا وگ، فیلمنامه نویس فیلم، به رمان وفادار بوده و فقط بخش پرویز (پسر اسحاق) در منهتن را حذف کرده است.
دنیس هاروی این فیلم را با فیلم «بادبادک باز» خالد حسینی مقایسه کرده است. هر دو فیلم از نظر موقعیت قهرمانان شان که از طبقۀ متمول جامعه اند و ناگهان با تغییر وضعیت سیاسی، با یورش پابرهنگان مواجه می شوند، به هم شبیه اند.
به اعتقاد ورایتی، به هر میزان که فیلم «بادبادک باز» از رمان ملودراماتیک خالد حسینی بهتر درآمده بود در عوض فیلم «سپتامبرهای شیراز» برعکس عمل می کند و کارگردان، شخصیت های رمان سافر را به افرادی کلیشه ای و سیاه و سفید تبدیل کرده. به نوشتۀ این منتقد، هیچ یک از عناصر فنی و طراحی صحنۀ فیلم نمی تواند باعث خلق یک فیلم گیرا و اندیشمندانه شده و مانع از تبدیل فیلم به اثری سطحی و کلیشه ای شود.
به نوشـتۀ ورایتی، «سپتامبرهای شیراز» در مورد بلاهایی است که بر سر یهودیان ایران بعد از انقلاب آمده اما در فیلم نشانه چندانی از یهودی بودن اسحاق و خانواده او نمی بینیم. فیلم به ما نمی گوید که چرا این خانواده زودتر و قبل تر از روی کار آمدن آیت الله خمینی ایران را ترک نکردند.
#سپتامبرهای_شیراز
💠 https://eitaa.com/Film_studies
سینما ویژه
بازنمایی انقلاب در سینمای هالیوود
نشست سوم
اکران و نقد
فیلم سینمایی سپتامبرهای شیراز
سال انتشار: ٢٠١٥
نویسنده: هانا وگ
کارگردان: وین بلر
زمان: ٢٥ مهرماه ۱۴۰۲
مکان: سینما اشراق
#سینما_ویژه
#سپتامبرهای_شیراز
💠 https://eitaa.com/Film_studies
انا لله و انا الیه راجعون
آجرک الله یا بقیة الله...
امروز، دستان جنایکار رژیم سفاک صهیونیست، بار دیگر داغی بزرگ بر قلب شیعیان، مسلمانان و آزادگان جهان وارد کرد.
بدین وسیله، شهادت بیش از ۱۰۰۰ انسان بی گناه و مظلوم فلسطینی که در حمله غیرانسانی اخیر این رژیم به فیض رفیع شهادت نائل شدند را به پیشگاه مقدس قلب عالم قدس، حضرت منتقم، بقیه الله الاعظم ارواحناه له الفداء، و تمامی جان های حق طلب و آزاده تبریک و تسلیت عرض میکنیم.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
https://eitaa.com/Film_studies
۱۰۰۰ نفر! آری ۱۰۰۰ نفر! نه در یک هفته و نه حتی در یک روز...
۱۰۰۰ نفر تنها در یک لحظه و در بمباران بیمارستان غزه شهید شدند.
این دریای خون بجز اسراییل، خیلیها چیزها نظیر حقوق مسخره بشر، قوانین پوشالی ملل متحد، حیثیت دموکراسی و ... را غرق میکند.
۱۰۰۰نفر بیپناه مجروح، شهید در یک ثانیه!
https://eitaa.com/Film_studies
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 شما دعوتید به اکران خصوصی فیلم سینمایی اخت الرضا به همراه حضور عوامل
🎥 اخت الرضا روایتی دلنشین از سفر پرفراز و نشیب حضرت معصومه سلام الله علیها از مدینه به قم می باشد.
🕰زمان :چهارشنبه ۲۶ مهر ساعت ۱۹
📽مکان:بلوارالغدیر بازار شهر سینمای بازار شهر
شما به این اکران به صورت رایگان دعوتید.
این دعوت نامه مختص به حضرتعالی و خانواده محترم می باشد.
جهت رزرو نام خانودگی خود و همراهان به همراه شماره تماس را به آیدی زیر ارسال فرمائید .
@amirali_m ثبت نام
@ammar16 جهت کسب اطلاعات بیشتر
💠 https://eitaa.com/Film_studies