eitaa logo
فیلمنامه نویسی
484 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
60 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸☄️🌸☄️🌸☄️🌸☄️🌸 ☄️ ⭕️فواید و درس‌ های روز 🔷با قدم‌هایی استوار و دل‌هایی لبریز از عشق، در روزی مهم و سرنوشت ساز به سمت جایگاه‌های ارتباط با معشوق در حرکت هستند، زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان، همه برای ارتباطی دلنشین با حضرت حق دور هم جمع می‌شوند و در روز با خداوند سبحان سخنانی از جنس اشک می‌گویند، سخنانی که می‌تواند سرنوشت انسان را تغییر داده و طعم بندگی را برای انسان ترسیم کند، ارتباطی که علاوه بر آرامش روانی دارای فواید و درس‌های تربیتی دیگری نیز هست. 💠فواید و درس‌های روز عرفه 1⃣رهایی از گناهان 🔷انسان موجودی ممکن الخطاست و با غفلت و کوتاهی و گاهی با جهالت و نادانی و گاهی نیز با پیروی از هوای نفس و شیطان رجیم به گناهان آلوده می‌شود و با هر گناهی قدمی از خداوند سبحان و آمرزش او فاصله می‌گیرد، روز بخشش گناهان است، روزی است که بخشی از مردم در صحرای عرفات دست به دعا و نیایش و طلب بخشش بر می‌دارند و برخی دیگر در جاهای مقدسشان مانند مساجد و حرم امامان و امامزادگان از خداوند سبحان طلب بخشش و استغفار می‌کنند و بدین وسیله خود را از زنگار گناهان پاک کرده و ارتباطشان را با خداوند اصلاح می‌کنند، اگر کسی واقعا از خداوند طلب بخشش کند و از گذشته خود پشیمان باشد قطعا مورد بخشش خداوند واقع می‌شود. 🔷امام صادق (ع) می‌فرماید: «هر كس در اين روز قبل از رفتن به مراسم دعای عرفه در زير آسمان دو ركعت نماز بخواند و در پيشگاه خداوند متعال به تمام گناهان و خطاهای خود اعتراف كند و حقيقتاً از درگاه پروردگار پوزش طلبد، خداوند متعال آن‌چه كه به اهل عرفات مقدر کرده او را نيز عطا می كند و تمام گناهان او را می آمرزد».[۱] روزی است که انسان می‌تواند خودش را از آتش سوزان جهنم نجات داده و به بهشت برین الهی برساند، رسول خدا (ص) می‌فرماید: «خداوند در هیچ روزی به اندازه ، بندگان را از آتش دوزخ نمی‏‌رهاند». [۲] 2⃣برآورده شدن حاجات 🔷انسان سر تا پا نیاز است، نیاز به سلامتی، رزق و روزی حلال، موفق شدن به عبادت و بندگی خداوند سبحان، شغل و حرفه مناسب و... همگی نیازهایی است که همیشه با انسان هستند و او برای تأمین این نیازها به خالق قادر متعال روی می‌آورد و دستانش را به درگاهش بلند می‌کند، بهترین زمان برای دعا و مناجات و خواستن حوائج مادی و معنوی می‌باشد. 🔷امام سجاد (ع) خطاب به گدایی که در روز دست نیاز به سوی مردم دراز کرده بود فرمودند: «وای بر تو در چنین روزی از غیر خداوند طلب حاجت می‌کنی؟ در چنین روزی این امید هست که انسان‌هایی که در دل مادرانند سعادتمند شوند».[۳] در این روز با برکت، درهای روزی و بخشش خداوند به سوی بندگان باز می‌باشد، این انسان است که باید با دلی امیدوار از درگاه لطفش درخواست نماید، امام صادق (ع) می‌فرماید: «هر چه می‏‌خواهی برای خود دعا بخوان و در دعا كردن بكوش كه ، و درخواست است».[۴] 3⃣محبت به همدیگر در قالب دعا 🔷 قالب‌های متعددی دارد که یکی از آنها می‌باشد، کسانی که اطرافیان خود را دوست دارند در بهترین حالات در حق آنها دعا می‌کنند و از خداوند خیر دنیا و آخرت را خواستار هستند، چقدر خوب است در این روز بزرگ که دست‌ها خالی برنخواهد گشت، از خداوند سبحان برای برادران و خواهران ایمانی دعا کنیم، همان گونه که عبدالله جندب که یکی از بزرگان است را در روز عرفه دیدند، که پیوسته دست به سوی آسمان بلند کرده و اشک از گوشه چشمانش سرازیر بود به طوری که اشکش بر روی سنگریزه‌های عرفات می‌چکید، و در آن حالات عرفانی با خداوند سبحان سخن می‌گفت، پس از اتمام مناجات به او گفتم عجب حال خوشی داشتی و چه زیبا دعا می‌کردی، من چنین حالی تا به حال ندیده بودم، 🔷عبدالله پاسخ داد به خدا قسم، یک کلمه برای خودم دعا نکردم و در تمام اين مدت برای برادران دينی خود دعا کردم و اين بدين جهت بود كه از حضرت موسی بن جعفر (ع) شيندم كه فرمود: «هر كس برادر مؤمن و دينی خود را در غياب او دعا كند، از عرش الهی به او ندا میرسد هان ای بنده‌ی من، برای تو صد هزار برابر باد بدين جهت راضی نشدم از صد هزار دعای تضمين شده و مورد قبول در برابر يك دعا كه معلوم نيست مستجاب شود، صرف نظر كنم».[۵] امید است در این که منشاء خیر و برکات بسیاری است خود را به جمع دعا کنندگان برسانیم و ضمن طلب بخشش و استغفار به درگاه ایزد منان حوائج مادی و معنوی خود و سایر مومنان را از خداوند سبحان درخواست کرده تا به خیر دنیا و آخرت دست پیدا کنیم. پی نوشت‌ها: [۱] وسائل الشيعة، ج۸، ص۱۸۴ [۲] خرمشاهى، بهاءالدين، انصاری، مسعود، پيام پيامبر، ص۴۲۲ [۳] من‌لايحضره‌الفقيه، ج‏۲، ص۲۱۲ [۴] اصول‌کافی، ج۴، ص۴۶۴ [۵] أمالی‌الصدوق، ص۴۵۶ نویسنده: سجاد منبع: وبسایت‌رهروان‌ولایت @tabyinchannel
📢 فيضی دارد که از دو مکان منتشر می‌شود: و عرفات. 📢 بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده می‌شود، مهم‌تر از بابی است که در عرفات گشوده می‌شود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ «بنابر روایات، بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده می‌شود، مهم‌تر از بابی است که در عرفات گشوده می‌شود. ... عرفه غير از فيض زمانی، يک فيضی هم دارد که از دو مکان (کربلا و عرفات) منتشر می‌شود. در اين فيوضاتی که منتشر می‌شود ما هم می‌توانيم شريک باشيم. ما هم با دلمان می‌توانيم در آن صحنه‌ها باشيم. البته هر کس به اندازه خودش سهم و درجه دارد... . آن بی‌قراری است که مهم است. اگر کسی دلش از محيط، کنده شده باشد و دلش در عرفه و در کربلا باشد ان شاء الله در ثواب‌ها شريک است... عرفه روزی است که انسان بايد به معرفت برسد و با زوار امام حسين(ع) و اهل عرفات شريک شود. دلش آنجا باشد». ◀️ «در دريای ظلمانی و امواج فتنه‌های شياطين، تنها چراغ و پناهْ وجود مقدس سيدالشهدا(ع) است. در روز عرفه خودمان را به آن حضرت برسانيم. محور سلوک و تهذيب ما زيارت سیدالشهداست». ◀️ «در روز عرفه، زيارت سيدالشهدا(ع) جزء اعمال اصلی است که نبايد فراموش شود. حتی از راه دور هم باشد؛ چه بسا از راه نزديک بيشتر قبول کنند. جواب حضرت هم می‌رسد... دومين کار اين است که در روز عرفه، دعاهاي عرفه را هم بخواند، به‌خصوص دعايی در صحيفه است که در آن قسمت عمده‌اش دعا برای امام زمان(عج) است. اصل دعای بعدازظهر عرفه را قرار بدهيد و دعا بر امام زمان(عج). بقيه حاجات، فرع بشوند.» ◀️ «ما در روز عرفه بايد خودمان را به عِتْق از آتش جهنم برسانيم. در روايت، وارد شده که اگر کسی در ماه رمضان آمرزيده نشد، بايد منتظر روز عرفه باشد. پس بايد خودمان را برای روز عرفه آماده کنيم. در عرفه چه کار بايد کرد که به خدا برسيم، درحالی که در عرفات نيستيم؟ روايت آمده است که فردی به حضرت عرض کرد که من نتوانستم به مکه بروم و به کربلا رفتم. حضرت فرمود: تو کم نياوردی. طرف برايش جای سؤال شد. حضرت طوری از فضيلت کربلا گفتند که فضيلت عرفات محو شد...». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅به مناسبت فرارسیدن موسم حج ابراهیمی، رهبر معظم انقلاب پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان جهان صادر کردند. برای خواندن متن کامل پیام از لینک زیر استفاده کنید: https://farsi.khamenei.ir/message-content?id=48289 ❣️ @Khamenei_Reyhaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به مهم‌ترین سؤالات پیرامون عرفه 💢 ۱ـ چرا باطن اینقدر قدرت دارد که می‌تواند تمام محرومینِ ماه رمضان را یکجا شفاعت نموده و به تطهیر برساند؟ 💢 ۲ـ چه کسانی از عرفه، بیشترین بهره را می‌برند؟ 💢 ۳ـ چرا خداوند در روز عرفه، قبل از اینکه به اهل عرفات نظر کند، به اهل کربلا نظر می‌کند؟ 💢 ۴ـ اهل کربلا، چه کسانی هستند؟ آیا منظور فقط کسانی است که در کربلا حضور دارند؟ 🎤 ※ ویژه روز @Ostad_Shojae
2683815_854.pdf
1.82M
پی دی اف دعای خط درشت @madare0120
💢 عرفه، فرصتی بی نظیر برای....💢 💠 هشام بن حکم از امام صادق علیه السلام نقل می‌کند که فرمودند: کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود، تا ماه رمضان بعدی آمرزیده نخواهد شد، مگر اینکه عرفه را درک کند. ---------------------------- متن عربی: 🔆 محَمَّدُ بْنُ إِسْمَاعِيلَ عَنِ الْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: مَنْ لَمْ يُغْفَرْ لَهُ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ لَمْ يُغْفَرْ لَهُ إِلَى قَابِلٍ إِلَّا أَنْ يَشْهَدَ عَرَفَةَ. ---------------------------- منابع: 🔹الكافی، ج۴، ص: ۶۶ 🔹من لا يحضره الفقيه، ج۲، ص: ۹۹ 🔹 وسائل الشيعة، ج۱۰، ص: ۳۰۵ 🔹و...
💢 صد هزار برابر برای خودت 💢 🔸 راوی گوید عبد الله بن جندب را در موقف عرفات ديدم و حالی بهتر از حالِ او نديدم، پيوسته دو دستش به سوى آسمان بلند بود و اشكش بر گونه ‏اش روان، تا این حد که بر زمین می‌چکید، هنگامیکه مردم پراکنده شدند به او گفتم: اى أبا محمد! من وقوفى بهتر از وقوف تو نديدم! گفت: به خدا سوگند، من جز براى برادران دينى خود دعائى نكردم، چرا كه امام كاظم به من خبر داد: «یقیناً هر كه برای برادر خود، پشت سر او دعا كند، از عرش به او ندا رسد كه: صد هزار برابر آن برای توست» پس من دوست نداشتم كه صد هزار دعایی که اجابتش ضمانت شده را براى یک دعا از دست بدهم كه آنهم نمى‏‌دانم اجابت مى‏ شود يا نه؟ 📒منابع: 🔹امالی (شیخ صدوق)، ص ۴۵۵ 🔹کافی، ج‏۲، ص: ۵۰۸ 🔹وسائل الشيعة، ج ۱۳، ص ۵۴۴ 🔹و...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس اخلاق امام خامنه‌ای : ✴️ با دعا از خدا متعال تغییر را طلب نماییم و تا او نخواهد هیچ اتفاقی نخواهد افتاد! @rahpoyane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم عرفان ناب در نیایش عرفه هدیه وبسایت استقلال فرهنگی برای روز نیایش در پایگاه استاد شیخ حسین انصاریان(erfan.ir) مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی به همراه ترجمه در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در بخش اعمال سال وارد قسمت اعمال ماه ذی الحجه کی می شویم؛ برای روز عرفه اعمالی را ذکر می کند به همراه پاداش هایی. اما برای نیایش عرفانی امام حسین سلام الله علیه، از مفاتیح الجنان ایمچنین نقل می کند که: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه دعـــــاى عـــــرفــــه مؤلف گوید:این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى‏ چهل‏وهفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان،که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت،که‏ درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد. مؤلف مفاتیح الجنان سپس ادامه می دهد که: از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است. بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند،که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم،پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان،با نهایت خاکسارى و خشوع،از خیمه خود بیرون آمدند،و در جانب چپ کوه ایستادند،و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد،و این دعا را خواندند:.. بقیه را اینجا ببینید http://aliheidary.ir.domains.blog.ir/post/True%20mysticism%20in%20Arafa%20prayer https://eitaa.com/FilmnameNevisi/961
دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم عرفان ناب در نیایش عرفه هدیه وبسایت استقلال فرهنگی برای روز نیایش در پایگاه استاد شیخ حسین انصاریان(erfan.ir) مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی به همراه ترجمه در اختیار کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. در بخش اعمال سال وارد قسمت اعمال ماه ذی الحجه کی می شویم؛ برای روز عرفه اعمالی را ذکر می کند به همراه پاداش هایی. اما برای نیایش عرفانی امام حسین سلام الله علیه، از مفاتیح الجنان ایمچنین نقل می کند که: دعای امام حسین (ع) در روز عرفه دعـــــاى عـــــرفــــه مؤلف گوید:این دعا چون دعاى موقف عرفات و بسیار طولانى بود ذکر ننمودیم و در این روزهاى‏ چهل‏وهفتم صحیفه کامله آن حضرت را با خشوع و دلشکستگى بخوان،که دعایى است مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت،که‏ درود خدا بر انشاء کننده‏اش باد. مؤلف مفاتیح الجنان سپس ادامه می دهد که: از جمله دعاهاى مشهور این روز دعاى حضرت سید الشّهدا علیه السّلام است. بشر و بشیر پسران‏ غالب اسدى روایت کرده‏اند،که بعد از ظهر روز عرفه در صحراى عرفات خدمت آن حضرت بودیم،پس با گروهى از اهل بیت و فرزندان و شیعیان،با نهایت خاکسارى و خشوع،از خیمه خود بیرون آمدند،و در جانب چپ کوه ایستادند،و روى مبارک خویش را بسوى کعبه نمودند و دستها را برابر صورت برداشتند مانند مسکینى که طعام طلبد،و این دعا را خواندند: اَلْحَمْدُ لله الَّذى لَیْسَ لِقَضآئِهِ دافِعٌ وَلا لِعَطائِهِ مانِعٌ وَلا کَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ فَطَرَ اَجْناسَ الْبَدائِعِ واَتْقَنَ بِحِکْمَتِهِ الصَّنائِعَ لا تَخْفى عَلَیْهِ الطَّلایِـعُ وَلا تَضیعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ جازى کُلِّ صانِعٍ وَرائِشُ کُلِّ قانعٍ وَراحِمُ کُلِّ ضارِعٍ وَمُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْکِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السّاطِعِ وَ هُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ وَلِلْکُرُباتِ دافِعٌ وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، ترجمه: خداى را سپاس که براى حکمش برگرداننده‏ اى،و براى بخشش بازدارنده‏ اى و همانند ساخته‏ اى ساخته هیچ سازنده ‏اى نیست،و او سخاوتمند وسعت‏ بخش است، انواع مخلوقات را پدید آورد،و ساخته‏ ها را با حکمتش محکم نمود،طلیعه‏ ها بر او پوشیده‏ نمى‏ماند،و ودیعه‏ ها نزد او ضایع نمى‏شود پاداش ‏دهنده‏ هر سازنده،و بى‏نیازکننده هر قناعت‏گر،و رحم‏کننده بر هر نالان،و فرو فرستنده سودها،و نازل‏کننده کتاب جامع‏ با نور درخشان است،او شنونده دعاها،و دورکننده بلاها،و بالابرنده درجات، تا پایان دعا همانگونه که ملاحضه فرمودید برای این دعا پاداشی ذکر نشده است که به قصد و نیت آن پاداش به قرائت دعای عرفه پرداخته شود. بنابر ممکن است که نفس خود دعا و مفاهیم زیبا و عرفانی این نیایش که تکلم با خداست منظور شیخ عباس قمی بوده باشد. به قول شاعر معاصر حاج غلامرضا سازگار دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم نوای نینوا را دوست دارم صدای آشنا را دوست دارم اگر جام بلا از چشم یار است من این جام بلا را دوست دارم دعا یعنی تکلّم با خداوند تکلّم با خدا را دوست دارم اگر چه خارم و از خار کمتر گل باغ وفا را دوست دارم محبّت را عجب، حال و هوایی است من این حال و هوا را دوست دارم نمی دانم کی ام آنقدر دانم علیّ مرتضی را دوست دارم خدا می داند، ای آل محمّد که من تنها شما را دوست دارم چو ممزوج است با عطر حسینی نسیم نینوا را دوست دارم خدایا روز محشر باش شاهد حسین و کربلا را دوست دارم شود آیا که مولایم بگوید ؟ که این بی دست و پا را دوست دارم که این ابیات را مداح اهل بیت دکتر حاج میثم مطیعی به زیبایی قرائت کرده اند http://meysammotiee.ir/files/other/doa/Arafeh-1393%5B02%5D.mp3 خواندن این دعا بدون این که انسان بفهمد که چی می گوید؛ الگو گیری از حضرتش نیست. حال خوب در این تکلم عارفانه با خدا به فهمیدن بند بند و فراز به فراز ان است. استقلال فرهنگی برای این حال خوب بسته ای را در ادامه تقدیم شما می کند.... "دعای عرفه" با نوای حاج میثم مطیعی که مورخ 93/07/12 در هیأت شهدای گمنام اجرا شده است، به صورت صوتی آماده دریافت می باشد. http://meysammotiee.ir/files/other/doa/DoaArafeh-1393.mp3 138/88 مگابایت لینک صفحه دانلود های هراسم روز عرفه 93 با نوای حاج میثم مطیعی http://meysammotiee.ir/media/645 بقیه را اینجا ببینید http://aliheidary.ir.domains.blog.ir/post/True%20mysticism%20in%20Arafa%20prayer https://eitaa.com/FilmnameNevisi/962
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت و متن دعای عرفه امام حسین (ع) ↙️متن عربی و ترجمه روز عرفه سال 1380 - استاد انصاریان با صدای انصاریان دانلود الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَيْسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا كَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ، وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ، فَطَرَ أَجْناسَ الْبَدائِعِ، وَأَتْقَنَ بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ، لَا تَخْفىٰ عَلَيْهِ الطَّلائِعُ، وَلَا تَضِيعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ، جازِى كُلِّ صانِعٍ، وَرايِشُ كُلِّ قانِعٍ، وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ، وَ مُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السَّاطِعِ، وَهُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ، وَ لِلْكُرُباتِ دافِعٌ، وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، وَ لِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ؛ فَلا إِلٰهَ غَيْرُهُ، وَلَا شَىْءَ يَعْدِلُهُ، وَلَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ، وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ . . بقیه را اینجا ببینید https://www.erfan.ir/m160 کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/963
صوت و متن دعای عرفه امام حسین (ع) ↙️متن عربی و ترجمه روز عرفه سال 1380 - استاد انصاریان با صدای انصاریان الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَيْسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا كَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ، وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ، فَطَرَ أَجْناسَ الْبَدائِعِ، وَأَتْقَنَ بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ، لَا تَخْفىٰ عَلَيْهِ الطَّلائِعُ، وَلَا تَضِيعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ، جازِى كُلِّ صانِعٍ، وَرايِشُ كُلِّ قانِعٍ، وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ، وَ مُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السَّاطِعِ، وَهُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ، وَ لِلْكُرُباتِ دافِعٌ، وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، وَ لِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ؛ فَلا إِلٰهَ غَيْرُهُ، وَلَا شَىْءَ يَعْدِلُهُ، وَلَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ، وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ . ستایش ویژۀ خداست که برای تقدیر و سرنوشتش برگرداننده‌ای و برای بخششش بازدارنده‌ای و همانند ساخته‌اش ساخته هیچ سازنده‌ای نیست و او سخاوتمند وسعت‌بخش است، انواع مخلوقات را پدید آورد و ساخته‌ها را با دانایی و فراستش استوار ساخت، پیش‌تازی‌ها بر او پوشیده نمی‌ماند و امانت‌ها نزد او ضایع نمی‌شود، پاداش‌دهنده هر سازنده و بی‌نیازکننده هر قناعت‌گر و رحم‌کننده بر هر نالان و فرستندۀ سودها و نازل‌کننده کتاب جامع با نور درخشان است، او شنونده دعاها و دورکننده نگرانی‌ها و بالابرنده درجات و کوبنده گردنکشان است؛ پس معبودی جز او نیست و چیزی با او برابری نمی‌کند و چیزی همانندش نیست و اوست شنوا و بینا و مهربان و آگاه و بر هر کاری تواناست. بقیه را اینجا ببینید https://www.erfan.ir/m160 کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/963
دعای عرفه با نوای مهدی سماواتی از سایت عرفان دات آی آر https://eitaa.com/FilmnameNevisi/967 صوت و متن دعای عرفه امام حسین (ع) ↙️متن عربی و ترجمه دعای عرفه با نوای مهدی سماواتی از سایت عرفان دات آی آر الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَيْسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا كَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ، وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ، فَطَرَ أَجْناسَ الْبَدائِعِ، وَأَتْقَنَ بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ، لَا تَخْفىٰ عَلَيْهِ الطَّلائِعُ، وَلَا تَضِيعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ، جازِى كُلِّ صانِعٍ، وَرايِشُ كُلِّ قانِعٍ، وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ، وَ مُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السَّاطِعِ، وَهُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ، وَ لِلْكُرُباتِ دافِعٌ، وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، وَ لِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ؛ فَلا إِلٰهَ غَيْرُهُ، وَلَا شَىْءَ يَعْدِلُهُ، وَلَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ، وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ . . بقیه را اینجا ببینید https://www.erfan.ir/m160 کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/967
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای عرفه با نوای مهدی سماواتی از سایت عرفان دات آی آر https://eitaa.com/FilmnameNevisi/967 صوت و متن دعای عرفه امام حسین (ع) ↙️متن عربی و ترجمه دعای عرفه با نوای مهدی سماواتی از سایت عرفان دات آی آر الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى لَيْسَ لِقَضائِهِ دافِعٌ، وَلَا لِعَطائِهِ مانِعٌ، وَلَا كَصُنْعِهِ صُنْعُ صانِعٍ، وَهُوَ الْجَوادُ الْواسِعُ، فَطَرَ أَجْناسَ الْبَدائِعِ، وَأَتْقَنَ بِحِكْمَتِهِ الصَّنائِعَ، لَا تَخْفىٰ عَلَيْهِ الطَّلائِعُ، وَلَا تَضِيعُ عِنْدَهُ الْوَدائِعُ، جازِى كُلِّ صانِعٍ، وَرايِشُ كُلِّ قانِعٍ، وَراحِمُ كُلِّ ضارِعٍ، وَ مُنْزِلُ الْمَنافِعِ وَالْكِتابِ الْجامِعِ بِالنُّورِ السَّاطِعِ، وَهُوَ لِلدَّعَواتِ سامِعٌ، وَ لِلْكُرُباتِ دافِعٌ، وَلِلدَّرَجاتِ رافِعٌ، وَ لِلْجَبابِرَةِ قامِعٌ؛ فَلا إِلٰهَ غَيْرُهُ، وَلَا شَىْءَ يَعْدِلُهُ، وَلَيْسَ كَمِثْلِهِ شَىْءٌ، وَهُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ، وَهُوَ عَلَىٰ كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ . . بقیه را اینجا ببینید https://www.erfan.ir/m160 کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/967
مهلت ارسال اثر دومین مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» تمدید شد . . بقیه را اینجا ببینید https://hozehonari.ir/news/%D9%85%D9%87%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87%E2%80%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D9%86%D8%A7%D9%85/ کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/968
مهلت ارسال اثر دومین مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» تمدید شد مهلت ارسال اثر دومین مسابقه‌ نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» تمدید شد روابط عمومی،۱۴۰۰/۰۴/۱۶ 02:130 دومین دوره از مسابقه‌ سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه» به درخواست متقاضیان مهلت ارسال آثار را یک ماه تمدید کرد. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، ایوب آقاخانی، طراح و دبیر مسابقه نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «چهارراه»، که فراخوان دومین دوره این رقابت کشوری را از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ششم اسفند ۱۳۹۹ همزمان با روز اختتامیه دور نخست آن منتشر کرد، خبر از تمدید مهلت ارسال آثار دوره دوم آن داد. وی در توضیح این اتفاق گفت: اسفند ۱۳۹۹ که فراخوان را منتشر کردیم، روی روز چهاردهم تیر ۱۴۰۰ که روز قلم نامیده می‌شود هدف‌گذاری کردیم و خواستیم که متقاضیان تا آن تاریخ آثارشان را به دست ما برسانند. اما تقریباً از اواخر خردادماه تماس‌های مختلف از استان‌های متنوع کشور برای تمدید این مهلت آغاز شد. بسیاری از این تقاضاها در این مضمون مشترک بودند که زحمت زیادی برای پژوهش کشیده شده و تقاضای تمدید فرصت داشتند. آقاخانی ادامه داد: در نهایت تصمیم گرفتیم به احترام این دوستان فرصت را تا نیمه مرداد یعنی دقیقاً یک ماه افزایش دهیم. امیدواریم این فرصت برای متقاضیان کافی باشد. به هر رو، دوستانِ جویای فرصت فراخ‌تر می‌توانند تا پیش از پایان وقت اداری روز پانزدهم مردادماه ۱۴۰۰ آثار خود را به آدرس sahnemagazine@yahoo.com ارسال کنند. آثار مرجع دوره‌ دوم: ۱٫ سمک عیار اثر فرامرز بن عبدالله الکاتب الارجانی (قرن ششم هجری) ۲٫ اقبال‌نامه (خردنامه) اثر نظامی گنجوی (قرن هفتم هجری) ۳٫ مرزبان‌نامه بازنوشته سعدالدین وراوینی (قرن هفتم هجری) ۴٫ بهارستان (روضه‌الاخبار و تحفه‌الابرار) اثر عبدالرحمان جامی (قرن نهم هجری) شرایط و جوایز: نمایشنامه‌ها باید در حجم حداقل ۳۰ صفحه و حداکثر ۹۰ صفحه (صفحه ۱۸ سطری، با فونت ۱۴) نوشته شده، در قالب فایل Word به دبیرخانه ایمیل شود. آثار برگزیده در رتبه‌های اول تا سوم، به ترتیب، ۲۰۰ میلیون ریال، ۱۵۰ میلیون ریال، و ۱۰۰ میلیون ریال و آثار تقدیرشده هرکدام ۵۰ میلیون ریال دریافت خواهند کرد. آثار برگزیده و تقدیرشده به همت انتشارات سوره مهر به چاپ خواهند رسید. رویکرد اقتباس آزاد است و نویسنده می‌تواند به اثر اصلی از نظر زبان و تاریخ وفادار باشد و یا با نگاهی معاصر و در شکلی امروزین از آن آثار بهره ببرد، اما لازم است نویسنده مشخص کرده باشد که به چه اثری یا کدام حکایت از کدام کتابِ معرفی‌شده، برای خلق نمایشنامه خود رجوع کرده است. بدیهی است اثری فاقد ارجاع صریح ذکرشده از طرف نویسنده، از دایره‌ رقابت کنار گذاشته خواهد شد. https://hozehonari.ir/news/%d9%85%d9%87%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d9%87%e2%80%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%d9%86%d8%a7%d9%85/ کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/969
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖دعای عرفه اشک کشیش‌های برزیلی را جاری کرد. ۸۷/۶/۱۰ 🆔 @sh_montazerin کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi/971
پالایش روانی Catharsis كاتارسيس، پاكسازي روان، پالايش، تطهير منبع: http://pajoohe.ir/%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-Catharsis__a-45052.aspx کانال فیلمنامه نویسی https://eitaa.com/FilmnameNevisi پالایش روانی Catharsis 24 آبان 1393, 14:7 كلمات كليدي : تصفيه، پاكسازي روان، پالايش، تطهير، كاتارسيس، فرضيه پالايش، هيجان پرخاش نویسنده : مصطفي همداني واژه "Catharsis" از کلمه‌ "کاتارین" در زبان یونانی، به معنای پاک کردن گرفته شده است[1] و در زبان فارسی، به معنی پاکسازی احساسات و عواطف و خالی کردن عقده‌های روانی است.[2] کاتارتیک در ادیان، به اعمالی گفته می‌شود که انسان گناهکار با آن‌ها خود را از گناهان پاک می‌کند و پاک کننده‌ها می‌توانند آب، آتش یا قربانی کردن و ... باشند. اعمال کاتارتیک، کم‌کم از حوزه دین به حوزه پزشکی نیز سرایت می‌کند زیرا در برهه‌ای از زمان، پزشکان معتقد بودند که بیماری‌ها در اثر حلول ارواحی خبیثه و نوعی ناپاکی‌ها در روح بیمار ایجاد می‌شده است.[3] ارسطو این اصطلاح را برای اشاره به پاداش روانی حاصل از تماشای نمایشی بزرگ به کار می‌برد.[4] او در کتاب ششم بوطیقا، گفته است که «کسانی که مستعد شفقت و ترس‌اند، به طور کلی افرادی که طبع عاطفی دارند تجربه مشابهی از سر می‌گذرانند .... این عده همه نوعی کاتارسیس را از سر گذرانده، تجربه‌ای لذت‌بخش را حس می‌کنند.»[5] اما ارسطو هیچ‌گاه این بحث را به وضوح بیان نکرد. این مسئله، به گواهی هزاران نفر، همچنان بدون شرح باقی مانده است.[6] در سال 1880 یکی از عموهای فروید کتابی درباره مفهوم پالایش از نظر ارسطو نوشت که به دنبال آن کتاب، شور نوشتن درباره پالایش بالا گرفت در حدی که مدتی بعد پالایش تبدیل به یکی از موضوعاتی شد که بیش از هر موضوع دیگر مورد توجه دانشمندان واقع شد.[7] بنابراین، همین مضمون ارسطویی از کاتارسیس است که در حال حاضر مورد بحث‌ حوزه‌هایی در علوم اجتماعی است و در ادامه به تعریف این لایه از مفهوم کاتارسیس می‌پردازیم. تعریف (تبیین فرضیه پالایش) کاتارسیس در اصل معنای خود معتقد است اثر هنری می‌‌‌‌تواند احساسات شدید را برانگیزد. جذابیت و التذاذ حاصل از این دست احساسات در این است که کاتارسیس، نوعی پالایش و تطهیر است و طی آن، بدن و روح هر دو آرامش می‌یابند و تاحدی پاکیزه می‌شوند.[8] اما در این‌ نوشتار به‌عنوان یک نظریه در روان‌شناسی اجتماعی تحت عنوان "فرضیه پالایش" مورد بحث است. فرضیه پالایش هیجانی بر این باور متکی است که افرادی که برای جلوگیری از تراکم و انفجار خشم خود سوپاپ اطمینانی قرار می‌‌دهند و به طریق غیرمضر هیجانات پرخاشگرانه خود را خالی می‌کنند ممکن است بتوانند از این طریق پرخاشگری خود را کاهش دهند. این سوپاپ اطمینان می‌تواند فعالیت‌های ورزشی یا نعره زدن در یک اتاق خالی و امثال آن باشد.[9] جایگاه فرضیه پالایش امروزه روان‌شناسان اجتماعی جهت پیش‌گیری و مهار پرخاشگری فرایندها و فنونی را پیشنهاد کرده‌اند: 1. مجازات پرخاشگر؛ 2. پالایش هیجانی (کاتارسیس)؛ 3. بازدارنده‌های شناختی: مانند عذرخواهی از شخصی که در حق او خطا کرده‌ایم جهت منع پرخاش او و غیره؛ 4. ارائه الگوهای غیرپرخاشگر در رسانه‌ها؛ 5. آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی: مانند چگونگی پاسخ به تحریکات دیگران جهت تسکین آن‌ها و یا چگونگی بیان خواسته‌های خود که ناکام نمانند و پرخاش نکنند؛ 6. پاسخ‌های مغایر: یعنی استفاده از عواطف مثبت مانند فکاهیات و احساسات هم‌دلانه با طرف مقابل که نسبت به او پرخاش نکنیم.[10] رویکرد روان‌شناختی فروید نیز در احیای کاتارسیس در این قامت نوین و خوانش جدید آن با رویکرد مذکور موثر بوده است؛ زیرا مفهوم روان‌کاوانه پالایش هیجانی، یعنی رهاساختن انرژی. فروید معتقد بود اگر انسان برای ابراز پرخاشگری اجازه نیابد، نیروی پرخاشگرانه در وجود او انباشته می‌شود و سرانجام به شکل خشونت مفرط یا بیماری روانی، ظاهر می‌شود.[11] دیدگاه‌ها در بررسی اثر کاتارسیس پالایش روانی را به سه شیوه زیر می‌توان انجام داد: 1. رفتار هیجانی؛ به معنی صرف نیروی پرخاشگرانه در رفتارهای قابل قبول اجتماعی چون فوتبال یا هاکی. روان‌کاوان تاکید فراوانی بر این اثر نموده‌اند و ویلیام منینجر روان‌پزشک می‌گوید: این بازی‌ها مفر بسیار رضایت‌بخشی برای سائق پرخاشگری هستند. اما مطالعه میدانی آرتور پاترسون به نتیجه‌ای متضاد با این دیدگاه منتج شد و وارن جانسون در مطالعات گسترده‌ای ثابت کرد گرچه مردم از این بازی‌ها لذت می‌برند. و این بازی‌ها لذت‌بخشند، اما اشتغال به آن‌ها، پرخاشگری را کاهش نمی‌دهد. بلکه تحقیق گوردن راسل روان‌شناس ورزش کانادایی نشان داد این تماشای مسابقات رقابت‌آمیز موجب افزایش موقت رفتار پرخاشگری نیز می‌شود.[12]
2. پرخاش خیالی؛ برای پرخاش خیالی می‌توان به خیال‌پردازی درباره کتک زدن کسی یا نوشتن داستانی خشونت‌آمیز[13] و استفاده از اسباب‌بازی‌های پرخاشگرانه مثال زد، که برخی معتقدند اسباب‌بازی هفت‌تیر، خشونت را در کودکان کاهش می‌دهد. همچنین در سال‌های 1960 و 1970، درمان‌های مبتنی‌بر تخلیه هیجانی خیلی رواج داشت. در جریان درمان، وقتی بیمار پرخاش می‌‌کرد، از او می‌خواستند که روی بالش مشت بزند و با صدای بلند نارضایتی خود را بر زبان آورد تا "شیطان" از وجود او خارج شود، تنش‌هایش بیرون بریزد و نهایتاً‌ سلامت خود را باز یابد. عقیده بر این است که با تماشای فیلم‌های خشونت‌آمیز یا تیراندازی به طرف عکس دشمن نیز می‌توان ناراحتی‌ها را بیرون ریخت و به آرامش رسید. اما سوال اینجاست که: آیا واقعاً‌ چنین است؟[14] تعدادی از تحقیقات نشان می‌دهد، پرخاش خیالی، احتمال پرخاش‌های آتی را افزایش می‌دهد، زیرا پرخاش خیالی، افکار پرخاشگرانه به وجود می‌آورد و افکار پرخاشگرانه، رفتار پرخاشگرانه را تقویت می‌کند. به عبارت دیگر، افکار پرخاشگرانه، برای رفتار پرخاشگرانه، پاداش به حساب می‌آید.[15] 3. پرخاش واقعی؛ به معنی إعمال پرخاشگری مستقیم چون حمله به کسی، صدمه زدن به او، ناراحت کردن او، ناسزا گفتن به او و جز این‌ها.[16] پرخاش واقعی نیز بیشتر از پرخاش خیالی پالایش روانی به همراه نمی‌آورد به‌علاوه همواره این خطر را دارد که خشونت را به اوج خود برساند. زیرا به نظر بروکوویتز (1993)، دو عامل موجب می‌شوند که خشونت اوج بگیرد: 1. بالا بودن سطح برانگیختگی 2. کاهش بازداری‌ها و پرخاش واقعی، سطح برانگیختگی را بالا می‌برد و بازداری‌ها را کاهش می‌دهد. مثلاً زن و شوهرها، هر اندازه بیشتر ناسزا بگویند، بیشتر برانگیخته و کمتر بازداری خواهند شد. این دو عامل، ظهور خشونت را مساعد می‌کنند نه اینکه آن را کاهش دهند.[17] متداول‌ترین یافته‌ها تاکنون، می‌گویند هنگامی که مردم به اعمال پرخاشگرانه مسقیم مبادرت می‌ورزند، این اعمال تمایل آنان را به رفتارهای پرخاشگرانه در آینده، افزایش می‌دهد.[18] رسانه‌ها: در کشاکش فرضیه پالایش (کاتارسیس) و فرضیه انگیزش توجه به تأثیر اجتماعی رسانه‌های جمعی از دهه 1920 جنبه‌ آشکاری به خود گرفت. بسیاری از منتقدان طی این دهه، فیلم‌های سینمایی را به داشتن تأثیر منفی بر کودکان متهم کردند و مطالعات فراوان در زمینه تأثیرهای ضداجتماعی تماشای تلویزیون و فیلم‌های سینمایی تا کنون انجام شده است.[19] یکی از نخستین ملاحظات نظری در بحث تأثیر خشونت رسانه‌ای، مناقشه میان طرفداران مفهوم پالایش در مقابل مفهوم انگیزش بود. رویکرد پالایش بر آن است که تماشای برنامه‌های خشن در رسانه‌ها، بیان تخیلی اعمال خصومت‌آمیز پرخاشگری را کاهش می‌دهد، زیرا شخصی که خشونت را در سینما یا تلویزیون تماشا می‌کند از تمایلات تهاجمی‌اش کاسته می‌شود. این نظریه برای مدیران صنعت رسانه آشکارا جالب است، زیرا به طور ضمنی این مفهوم را با خود دارد که عرضه نمایش‌های تلویزیونی خشونت‌آمیز اقدام اجتماعی مثبتی است. نظریه انگیزش استدلالی مخالف آن را ارائه می‌دهد: تماشای خشونت برانگیزاننده پرخاشگری بیشتر در بیننده است. یافته‌های پژوهشی این عرصه چندان حمایتی از مواضع پالایش نشان نداده‌اند. در واقع چند مطالعه کاهش رفتار پرخاشگرانه را بعد از تماشای محتوای خشونت‌آمیز مشاهده کرده‌اند، اما این نتایج ظاهراً محصول دستکاری در طرح‌ پژوهش بوده است. اکثریت قریب به اتفاق مطالعات، شواهدی دال بر تأثیر انگیزشی یافته‌اند.[20] پس از چاپ و انتشار اولین گزارش در مورد تأثیرات فیلم‌های خشن بر رفتار تماشاگران در سال 1971، تا سال 1980، تعداد زیادی پژوهش‌ها در این زمینه انجام پذیرفت. با وجود این حجم پژوهش، یافتن و درک برداشت کلی آن‌ها، کاری مشکل به نظر می‌رسید. علاوه‌بر این، همان گزارش اولیه سال 1971 هم نتایج جنجالی و ضد و نقیض داشت و بسیاری از سوالات را بی‌پاسخ گذاشت. به دلیل این دو عامل جولیوس ریچارد (Julius Richards) که در آن زمان مسئول رسیدگی به این گزارش‌ها بود از گروهی از محققین خواست که یافته‌های این تحقیقات را ترکیب کنند و از آن‌ها یک ارزیابی کلی به عمل آورند و نتیجه را در دسترس همگان قرار دهند. بعداً‌ در سال 1982، یک دهه بعد از اولین گزارش، گزارش دوم نیز به چاپ رسید. گزارش جدید، تحت عنوان "تلویزیون و رفتار"، تنها بر پایه پژوهش‌های جدید دهه‌ 1980، مبتنی نبود. به‌جای آن، فصل مشترک همه یافته‌های اصلی بیش از 2500 پروژه تحقیقاتی در مورد تأثیرات تلویزیون بر رفتار تماشاگران مورد استناد قرار گرفته بود که بین سال‌های 1971 و 1981 تهیه و چاپ شدند.[21]