eitaa logo
فیلمنامه نویسی
485 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
60 فایل
کانال فیلمنامه نویسی @FilmnameNevisi ارتباط با ادمین یا مدیر کانال فیلمنامه نویسی روزانه نویس @Dailywriter در كپی و ارسال این معرفی به علاقمندان به هنر فیلمنامه نویسی همکاری بفرمایید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔈 پیشنهاد میشود تا آخر فایل، با دقت گوش داده شود. 🔰 آیا تجربه های مشترک تجربه های نزدیک به مرگ(NDE)، با خصوصیات مرگ، در متون دینی مختلف هست؟ ⭕️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻 جلسه سوم 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📋 ◾️بازخوانی مسأله عدالت و نظام طبقاتی در اندیشه دکتر شریعتی ✍️ رضا اجاق؛ عدالت‌پژوه و دانش‌آموخته رشته فلسفه و کلام دانشگاه رضوی 🔻دکتر شریعتی معتقد است که مکتب شیعه از ایدئولوژی برتری برخوردار است. شیعه فی نفسه یک ایدئولوژی انقلابی است. آزادی توده‌های محروم را ترغیب می‌کند که این امر از منظر شیعه، هدف اساسی وحی است. 🔻از نظر علی شریعتی جامعه عادلانه یک جامعه بی‌طبقه است. دستیابی عدالت اجتماعی منوط به رعایت برابری بین افراد جامعه است. منابع مادی و اجتماعی باید به طور برابر بین اعضای جامعه توزیع شود. به عقیده او مفهوم قرآنی قسط به معنای بهره‌مندی برابر کلیه افراد از حاصل کار و حقوقی خود است. 🔻علاوه بر این وی رفتار امام علی (ع) را مورد توجه قرار می‌دهد آن هنگام که آن حضرت، رهبری جامعه اسلامی را پذیرفت، دستور توقف کلیه شیوه‌های پرداخت موجود را صادر کرد و بنای جدید را در پرداخت برابر در پیش گرفت. خواه این افراد یک افسر عالی رتبه نظامی برخوردار از منزلت ممتاز اجتماعی باشد یا برده همان افسر. آیا در جهان معاصر که آنقدر داعیه پایبندی به اصل برابری دارد، چنین حکومتی وجود دارد؟ 🔻 توجه شریعتی به رفتار امام علی (ع) نشان می‌دهد که وی مفهوم قسط را به عنوان برابری میان افراد به مفهوم جمعی تفسیر می‌کند. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4315 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📋 ◾️نحوه مواجهه صحیح با اندیشه‌های دکتر شریعتی ✍️ سعید ابوالقاضی 🔻اینکه به تنهایی به بخشی از متن پرداخته شود، یا دیگر آثار متفکر بررسی نشود، یا اینکه زمانه او و متفکرین هم رده او در آن زمان مورد بررسی قرار نگیرد، و همچنین مفسر به شرایط موجود خود بی‌توجهی کند، مواجهه غلطی را در مورد متفکر مورد نظر به وجود خواهد آورد. 🔻به نظر نویسنده این متن، نحوه مواجهه صحیح با شخصیت و اندیشه شریعتی، به عنوان نمونه بررسی مفهوم توحید، شهادت، زن، دین، عدالت، آزادی، برابری، انقلاب، انسان و همه مفاهیمی که در اندیشه شریعتی وجود دارد، بدین صورت است که می‌بایست ابتدا اصل متن بررسی شده، کلیه آثار شریعتی را با آن سنجید و سپس به بررسی متفکرین زمانه او پرداخت و در نهایت به نیت او طبق موارد موجود رسید و همچنین مفسر نسبت به نحوه رسیدن به این فهم آگاه باشد و شرایطی را که خود در آن قرار دارد را مورد کنکاش قرار دهد. 🔻در این صورت میتوان گفت مواجهه صحیح یا حداقل نزدیک به حقیقت با اندیشه های متفکر صورت گرفته است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4319 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بررسی تجربه های نزدیک به مرگ، در مکتب های مختلف فلسفی ⭕️ چه فلسفه ای نمیتواند تجربه های نزدیک به مرگ را قبول کند؟ ✍️ به مناسبت پخش برنامه "" از شبکه چهار سیما ، مصاحبه ای کوتاه با توسط کانال معارف کاربردی برگزار شد. 🔻جلسه چهارم 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از مجله خردورزی
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پارت اول 🔹نقدو بررسی نظریه ابطال گرایی از دیدگاه کارل پوپر 🔻دکتر سعید زیبا کلام 🔖ما را دنبال کنید در: ⭕️ https://www.instagram.com/fekratmedia/ ⭕️ @fekratmedia
هدایت شده از فکرت
📋 ◾️هویت زن در اسلام و غرب (بخش اول) ✍️ دکتر محمدرضا کدخدایی 🔻شبهه‌سازی یکی از راهبردهای اصلی اختلال شناختی در جامعه است. در کلام علوی وجه نام‌گذاری شبهه از آن‌جهت است که باطل با پوشیدن لباس حق (تَلَبُّسِ الْحَقِّ بِالْبَاطِلِ)،[۱۸] 🔻 خود را شبیه آن کرده زمینه‌ساز شک‌ و‌ تردید می‌گردد. شبهه، ماهیتاً کیفیت نفسانی و غیرقابل مشاهده (subjective) است که در نفس انسان پدیدار می‌گردد، لکن به مصادیق عینی و قابل‌مشاهده (objective)، قابل ارجاع است.[۱۹] 🔻 کاربرد شبهه در این نوشتار بر مفهوم آبژکتیو است که نوعاً و غالبا به شکل‌گیری شبهه به مفهوم سابژکتیو در اکثر مردم منتهی می‌شود. اختلال شناختی و در نتیجه اختلال هویتی نمود سوبژکتیو و آبجکتیو در شبهات ناظر بر زن است. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4334 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🔺به همت رسانه اندیشه و آگاهی فکرت: 🔸فراخوان مقاله و یادداشت با موضوع«الحاد مدرن و چالش های پیش رو» ❇️ پیش از ارسال مطلب، نکات زیر را مدنظر قرار دهید: 1. پیش از ارسال و انتخاب عنوان حتماً موضوع انتخاب شده و مورد نظر را به آیدی (@mp2815) در ایتا اطلاع بدهید؛ 2. فکرت در ویرایش و اصلاح مطالب آزاد است، اما چنانچه میزان ویرایش بیش از حد متعارف باشد، به اطلاع صاحب اثر خواهد رسید. 3. تعداد کلمات مقاله ارسالی حداقل 2000کلمه و حداکثر 5000 کلمه باشد. 4. آثاری که قبل از نگارش عنوان را با هماهنگی آیدی (@mp2815) انتخاب کرده باشند و مطالب آن‌ها تولیدی و جدید ضمن رعایت شرایط ذکر شده فکرت باشد مبلغی تحت عنوان به ان‌ها پرداخت خواهد شد. 5. به همراه ارسال فایل مقالات نام و نام خانوادگی، سطح تحصیلات، رشته تخصصی، شماره تماس و شماره کارت بانکی ارسال شود. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
🎥 ◾️تبیین جایگاه دولت در برقراری عدالت اقتصادی ✍️ حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم رجایی 🔻عدالتی که ما از آن تعبیر می‌کنیم که بیشتر عدالت اجتماعی یا توازن تعبیر می‌شود، هم‌سطحی یا هم‌سنگی در سطح زندگی است. 🔻 به عبارت دیگر، عدم شکاف فاحش سطح زندگی است که بعضی اینجا تعبیر سطح زندگی می‌کنند ولی ما معتقدیم که هم در سطح زندگی در مصرف و هم در درآمد و ثروت شکاف فاحش نباشد. 🔻حاکم اسلامی موظف است سیاست‌گذاری و هدایتش به گونه‌ای بینجامد که حاصل و برایند کارش توازن در سطح زندگی، درآمد و ثروت باشد. 🔻نظام سرمایه‌داری وقتی می‌خواهد شاخص عدالت بدهد، از بحث‌های آماری و از ضریب پراکندگی شروع می‌کند و آن کسی که شاخص در بحث توازن اجتماعی و به عبارتی عدالت اجتماعی تعیین می‌کند، عالم و اندیشمند اقتصاد نیست، بلکه آماردان است. در اینجا یک فاصله اساسی بین ما و آنهاست. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4348 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📋 ◾️بررسی انتقادی لایحه «تامین امنیت زنان علیه خشونت» (بخش دوم) ✍️ محمدرضا کدخدایی؛ دانش آموخته سطوح عالی حوزه و دکترای مطالعات جنسیت و خانواده 🔻شکل سنتی و دینی خانواده با ارزش‌ها و احکامی روبرو است که بر اساس مدل توسعه‌مدار غربی خشونت‌بار تلقی می‌گردند. 🔻تقدیس عفت وغیرت‌ورزی، تقدیس ازدواج و تحریم روابط خارج از چارچوب ازدواج، تقدیس فرزندآوری و تحریم سقط جنین، تقدیس خانه‌داری و فرزندپروری و محدودیت‌های اشتغال در برخی عرصه‌های اجتماعی، وجوب تمکین و تبعیت و تحریم خروج بدون اذن شوهر، اختیارات خاص شوهر در طلاق و … نمونه‌ای از مصادیقی است که که براساس انگاره‌های توسعه غربی، خشونت بار تلقی خواهند شد. 🔻با توجه به این نکات و پژوهش‌های مذکور در بررسی تحولات خانواده در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف؛ غیریت فضای اجتماعی و ارزشی کشورهای توسعه یافته و کشورهای درحال توسعه یا کشورهایی مثل ایران که از نظر حاکمیتی بر تحقق نوع خاصی از رویکرد دینی و ارزش‌های دینی اصرار دارند، امری مسلم است. 🔻 کشاکش و تضاد بین این دو ایدئولوژی (اندیشه توسعه غربی و اندیشه پیشرفت بر مدار حفظ چارچوب‌های دینی و اجتماعی) نیز جز به وسیله برخی ژست‌های روشنفکرمآبانه، انکار نمی‌گردد. •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/?p=4346 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net
هدایت شده از فکرت
روش تولید فلسفه مضاف.pdf
637.1K
🔰 روش‌شناسی تولید ✍️ مقاله حجت الاسلام و المسلمین 🗒 منتشر شده در فصلنامه شماره 97 📌 چکیده: 🔸 مسئله اصلی در این مقاله کشف یک روش قیاسی برای تولید فلسفه‌های مضاف است. 🔸 مؤلف تعریف فلسفه‌های مضاف را چنین بیان کرده است: 🔸 «فلسفه مضاف مجموعه تحلیل‌های عقلانیِ وجودشناسانه در مورد چیستی، چرایی و چگونگی یک پدیده است» (اعم از علوم و امور). 🔸 روش لازم برای تولید فلسفه‌های مضاف مبتنی بر سه ابزار تحلیلی در وجودشناسی (علل اربع، مقولات عشر، مقومات سته حرکت) است که چگونگی استفاده از آنها برای تولید یک دستگاه معرفتی نسبت به یک علم یا یک موضوع (اعم از حقیقی و اعتباریِ غیرمحض) به‌تفصیل در مقاله ارائه گردیده است. 📌آدرس کانال؛ 🆔eitaa.com/fekrat_net