فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر
نخستین دوره «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه، کشف استعداد» برگزار میشود.
▫️از ۱۵ تا ۳۰ مرداد
▫️در دو بخش
«کارگردانی فیلم کوتاه موبایلی»
و «بازیگری مقابل دوربین»
▫️جایزه ۵ میلیونی به نفرات اول
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
اغلب خون بارترین درگیریها زمانی اتفاق میوفته که هر دو طرفِ نبرد، خودشون رو مبارزین راهِ آزادی تلقی میکنن.
#Lord_Of_War
🌿 @Gerafilm1
«عباس کیارستمی»
ابتدای این ماه ۸۰ ساله شد.
به مناسبت سالگرد تولد ایشان،
از امروز تا انتهای هفته، مطالبی را در
رابطه با ایشان خدمتتان تقدیم میکنیم.
🌿 @GeraFilm1
کارنامه کاری #عباس_کیارستمی (بخش ۱)
⚪️ زاده ۱ تیر ۱۳۱۹ | ۲۲ ژوئن ۱۹۴۰
تهران، ایران
⚫️ درگذشته ۱۴ تیر ۱۳۹۵ | ۴ ژوئیه ۲۰۱۶
پاریس، فرانسه
📽 کارگردان، فیلمنامهنویس، تدوینگر، عکاس، تهیهکننده، گرافیست و کارگردان هنری بینالمللی، همچنین شاعر و نقاش ایرانی بود.
🎞 او فیلمسازی تأثیرگذار در سینمای جهان بهشمار میآید، و آثار وی با استقبال فراوان ناقدان، داوران، کارگردانان، فستیوالها و بنیادهای فرهنگی و هنری جهان روبهرو شده است.
📺 کیارستمی مورد تحسین مخاطبان و منتقدان سراسر جهان قرار گرفت و موفق به دریافت حداقل هشتاد جایزه معتبر تا سال ۲۰۱۴ شد.
کیارستمی از سال ۱۹۷۰ میلادی در کارِ سینما شروع به فعالیت کرد و بیش از ۴۰ فیلم سینمایی، کوتاه و مستند ساخت. از مهمترین کارهایش میتوان به: سهگانه کوکر، کلوزآپ (۱۹۹۰)، طعم گیلاس (۱۹۹۷)، و باد ما را خواهد برد (۱۹۹۹) اشاره کرد. او در دوره پایانی کارش به فیلمسازی بیرون از ایران روی آورد که حاصلش فیلمهایی مانند کپی برابر اصل (۲۰۱۰) و مثل یک عاشق (۲۰۱۲) بود.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
+ تو تنبیه میدونی یعنی چی؟
- تنبیه ... بله.
+ یعنی چی؟
- کتک..
+ تشویق یعنی چی؟
+ نمیدونی؟
- نه!
#مشق_شب
#عباس_کیارستمی
🌿 @GeraFilm1
کارنامه کاری #عباس_کیارستمی (بخش ۲)
#جوایز:
🏆 جایزه روبرتو روسلینی ۱۹۹۰
🏆 جایزه سینمایی دکوورتس ۱۹۹۲
🏆 جایزه فرانسوا تروفو جشنواره فیلم جیفونی به خاطر مجموعه آثار ۱۹۹۳
🏆 جایزه پیر پائولو پازولینی ۱۹۹۵
🏆 مدال طلا فدریکو فلینی یونسکو ۱۹۹۵
🏆 دریافت نشان شوالیه هنر و ادب فرانسه لژیون دونور ۱۹۹۶
🏆 برنده نخل طلایی جشنواره فیلم کن ۱۹۹۷
🏆 جایزه یادبود ویتوریو دسیکا ۱۹۹۷
🏆 برنده مدال طلای فلینی ۱۹۹۷
🏆 جایزه اسکندر طلایی، جشنواره بینالمللی فیلم تسالونیکی ۱۹۹۹
🏆 شیر نقرهای جشنواره فیلم ونیز ۱۹۹۹
🏆 لوح طلایی پانوراما سینمای اروپا ۱۹۹۹
🏆 جایزه ویژه جشنواره فیلمهای مدیترانهای مونپلیه ۱۹۹۹
🏆 جایزه آکیرا کوروساوا جشنواره فیلم
سانفرانسیسکو برای یک عمر دستاورد هنری ۲۰۰۰
🏆 جایزه ویژه از وزارت فرهنگ و هنر لبنان ۲۰۰۰
🏆 دکترای افتخاری دانشگاه اکول نرمال سوپریور ۲۰۰۳
🏆 جایزه سینمایی کنراد ولف ۲۰۰۳
🏆 نامزد عضویت بنیاد فیلم بریتانیا ۲۰۰۵
🏆 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنوارهٔ فیلم ایسلند ۲۰۰۵
🏆 نشان افتخار پلنگ طلایی، جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۰۵
🏆 جایزه یک عمر دستاورد جشنواره بینالمللی فیلم ایروان ۲۰۰۵
🏆 برنده جایزه هانری لانگلوا ۲۰۰۶
🏆 دکترای افتخاری دانشگاه تولوز ۲۰۰۷
🏆 نشان استاد بزرگ جهان، جشنواره فیلم
کلکته ۲۰۰۷
🏆 جایزه افتخاری فیلمساز، جشنواره فیلم در ونیز ۲۰۰۸ و دریافت جام جم ۲۰۰۸
🏆 جایزه شایستگی سینمایی برای یک عمر
🏆 دستاورد سینمایی جشنواره فیلم مونیخ ۲۰۱۰
🏆 دکترای افتخاری دانشگاه پاریس ۲۰۱۰
🏆 خوشه طلایی جشنواره بینالمللی فیلم
وایادولید ۲۰۱۰
🏆 نشان افتخار دولت ژاپن ۲۰۱۳
🏆 نشان دکوراسیون علوم و هنر اتریش ۲۰۱۴
🏆 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره بینالمللی فیلم پرتقال طلایی آنتالیا ۲۰۱۴
و عضویت در آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۲۰۱۶
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ مصاحبهٔ بهیادماندنی عباس کیارستمی؛ «به زندگی نگاه کنید!»
🔹 تیر، ماهِ عباس کیارستمی است؛ او متولد اول تیر ۱۳۱۹ و درگذشتهٔ ۱۴ تیر ۹۵ بود. کیارستمی هنرمندی بود که فُرمهای مختلفی را برای بیان زندگی انتخاب کرد و مصاحبهای که در این ویدیو تماشا میکنید، دریچهای به نوع نگاهِ کیارستمی به هنر است؛ او هنر را نه از هنر و ادبیات، بلکه از دلِ زندگی استخراج میکند و کافی است به یکی از فیلمهایش نگاه کرده باشیم تا ببینیم، او دقیقاً به این توصیهٔ خودش عمل کرده؛ کیارستمی پیش از هنر، زندگی را بزرگ داشته و وقتی به هنرمندان بزرگ تاریخ نگاه میکنیم، جز این نمیبینیم.
🔸 مصاحبهٔ عباس کیارستمی در سال ۲۰۱۴ در دانشکدهٔ سینمای دانشگاه ایندیانا، مصاحبهای دیدنی و بهیادماندنی است که توصیه میکنیم دیدنش را از دست ندهید.
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
رفته بودم خودکشی کنم! آقا یه توت منو نجات داد ...حالا تو دَم صبح طلوع آفتابو نمی خوای ببینی؟... سرخ و زرد آفتابو؟... موقع غروبو دیگه نمیخوای ببینی؟... نمیخوای این ستارهها رو ببینی؟ ...شب مهتاب ... قرص کامل ماه رو دیگه نمیخوای ببینی؟ آب چشمه خنک رو نمیخوای بخوری؟ ...دست و صورتِتو با اون چشمه بشوری؟...از مزه گیلاس میخوای بگذری؟ ...نگذر! من میگم... رفیقتم ...نگذر
#طعم_گیلاس
#عباس_کیارستمی
🌿 @Gerafilm1
عباس کیارستمی - رویا و رویاپردازی.mp3
4.84M
#عباس_کیارستمی
از رویا و رویاپردازی میگوید...
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد #عباس_کیارستمی
از ایران بریم یا بمونیم؟
"ربطی به ما نداره بیرون، گم میشیم و از بین میریم ... اما نسل شما رو نمیدونم. به اندازه شما دشواری ندارم چون ماها مثل درختهایی هستیم که آب قطع شده اما ریشههامون توی خاکه و دیگه احتیاجی به آبیاری نداریم ولی شماها آب دستی احتیاج دارید.... میبینم که شماها دارید خشک میشید اونور هم میدونم وضعیت خیلی خیلی بده"
#عباس_کیارستمی
#مهاجرت
#وضعیت_بد
🌿 @GeraFilm1
مثال 3 نوع نقد در فیلم روز واقعه.mp3
4.61M
🎥 #درس_نکتههای_سینما | 4⃣
«مثال ۳ نوع نقد در فیلم روز واقعه»
آیا بهتر از فیلم روز واقعه، راهی برای توضیح این جمله از دکتر شریعتی داریم که میگوید «آنها که رفتند کاری حسینی کردند و آنها که ماندند، باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدیاند» ؟
جناب آقای #نادر_خواجهزاده
I کارگروه فیلم I
@Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ بُتهای زنده
سکانسی از فیلم روز واقعه،
با هنرنمایی زندهیاد حسین پناهی..
در این کلیپ، جملهای از امام (ع) نقل میشود که اگرچه متعلق به ایشان نیست، اما به گفته علامه جعفری تمام قیام امام حسین مستتر در همین جمله است.
I کارگروه فیلم I
@Gerafilm1
🔴 ۱۱ جولای سالروز قتلعام مسلمانان منطقه سربرنیتسا در کشور #بوسنی است. به همین مناسبت از امروز بمدت سه روز، مطالبی را در این مورد منتشر خواهیم کرد.
🌿 @GeraFilm1
در این #اینفوگرافیک، ۱۰ فیلم و مستند ایرانی و خارجی که با موضوع جنگ بوسنی ساخته شدهاند را معرفی میکنیم.
@GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تصویر #جنگ_بوسنی در سینمای ایران
🔺 آشنایی با تاریخچهی فیلمهای ایرانی با موضوع جنگِ بوسنی و اولین گروه مستندساز ایرانی که تنها ۴ ماه پس از آغاز جنگ، عازمِ بوسنی شدند.
🔺 «آنجلینا جولی» در کاخ سفید؛ هنرمند مستقل یا سفیرِ فرهنگی؟ تصاویری دیده نشده از میزبانی «اوباما» از «جولی»
🔺 کدام فیلمساز ایرانی حاضر نشد از مزار قربانیانِ شهر سربرنیتسا بازدید کند؟
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میز پرونده جنگ بوسنی در آینه سینما در برنامه تلویزیونی نقد سینما
نادر طالبزاده، پاسخ داد؛
⭕️ با جنگها و سوژههایی مثل #بوسنی و #یمن چه باید بکنیم؟
🔺درباره یمن باید فکر کنیم و #استراتژی داشته باشیم. یمن یک ماجرای عجیب است، ابعاد عجیبی دارد و مغفول مانده است. بیش از ۱۴ میلیون نفر درخطر مرگ بر اثر گرسنگی هستند در زمان #جنگ_بوسنی سلاح یا غذای برده میشد اما نسبت به یمن نمیدانیم.
🔺در عرصه رسانه و جنگ نرم اگر نمیتوانیم برویم باید فیلمسازان یمنی را تجهیز کنیم که بتوانند کار کنند که بیرون بفرستند و تدوین بشود و پخش بشود چون در عرصه #جنگ_نرم بسیار اهمیت دارد. یمن یک ماجرای عجیب و آخرالزمانی دارد. من فکر میکنم اگر «مرتضی» زنده بود و ماجرای یمن را میدید چهکار میکرد. چه روایتی از این مردم میتوان کرد چون میگویند یمنیها از حزبالله هم عجیبترند چون با کمترین امکانات بیشترین تأثیر را دارند.
🔺الآن مشغول کاری با دوستان به زبان انگلیسی هستیم چون مخاطبان ما غربیهای سانسور شده هستند. ما باید به داخل آنها نفوذ کنیم. کاری که در فضای مجازی است برای مخاطبان انگلیسیزبان سانسور شده است.
🌿 @GeraFilm1
📣 ناگفته های #نادر_طالبزاده
پیرامون جنگ بوسنی در آینه سینما
⭕️ نادر طالبزاده:
🔺آقای آوینی پیشنهاد کردن که ما به این سفر برویم. در این سفر من همراه با «رضا برجی»، «محمد صدری» بودم. تقریباً یک ماه آنجا بودیم. البته قرار نبود طول بکشد. در میان سفر اتفاق دیگری افتاد. پیشنهاد شد به داخل محاصره شهر گراژده برویم که ریسک زیادی داشت. به ما گفتند احتمال اینکه به کمین بخورید، وجود دارد. ولی ما قبول کردیم و تبدیل به #خنجر_و_شقایق شد که همکاری کامل #با شهید_آوینی بود. هر قسمت که مونتاژ میشد «شهید آوینی» با حس و حال خودش پیش متنی را مینوشت و متن اصلی و اصیل عرفانی و حکمتی را برای بعدش مینوشت.
🔺ما تنها خبرنگارهایی نبودیم که به #بوسنی رفتیم اما تنها گروهی که وارد محاصره گراژده شدند ما بودیم. بعدها به نام بلوار ایرانیها معروف شد
در آنجا تکتیراندازها مستقر بودند مبارزان مسلمان تنها آر پیچیهای ایرانی را داشتند و آنجا هیچکس به بوسنیها کمک نمیکردند بااینکه فاصله کمی با وین داشت. در آنجا هیچ کمک یا دارویی نبود حتی زخمیها را از میان جنگل باید عبور میدادند.
مبارزان مسلمان خودشان اسلحه ساخته بودند اما چیزی که بتوانند تانکهای روسی را بزنند؛ نداشتند. وقتی آر پی چیهای ایران به دستشان رسید توانستند تانکهای صربها را بزنند و محاصره شهر شکسته شد.
🔺شهردار گراژده آن موقع یک نهار مجلسی داد و گفت که آر پیچیهایتان خیلی خوب میزند.
اخبار سانسور شده بود اما بعد از ماجرا کسی به این نپرداخت که چه طور محاصره شکسته شد و ۲۰۰ هزار نفر زن و کودک در آنجا تلف نشدند. شهردار گراژده در مصاحبهای گفته بود به آقای «رفسنجانی» بگویید که شیرهای نفت را به روی اروپا ببندد تا دنیا بفهمد که چه اتفاقی در اینجا میافتد؛ که این قسمت موقع پخش از تلویزیون ایران حذف شد.
🔺سال اول سالگرد بوسنی سه قسمت «خنجر و شقایق» تدوین شده بود و آماده شده بود و بقیه قسمتها در حال تدوین و صداگذاری بود. وقتی سه قسمت پخش شد در کمال ناباوری صدای آوینی حذف شد. همه شوکه شده بودند. در آن زمان یکی از مسئولین ارشد سازمان از صدای آوینی خوشش نمیآمد. این ماجرا سبب عکسالعمل شد.
سه نویسنده آن موقع اعتراض وسیع کردند. مهدی نصیری که سردبیر روزنامه کیهان بود تصمیم گرفت به این کار جواب بدهد. در سه شماره کیهان که خیلی مفصل بود، یک نوشته را آوینی نوشت و یک دیگر را نصیری و سومی را حسین بهزاد.
🔺متن آوینی آن قدر تند بود که نصیری باید یک سومش را حذف میکرد. این ماجرا یکی دو سال قبل از شهادت آوینی بود. با این حال آوینی چندان شناخته نشده بود. متنهای نصیری و بهزاد خیلی خوب بود و منجر به یک سری نقدها نسبت به عملکرد صدا و سیما شد. مرتضی هم یک آدم عادی نبود. یک آدم شاخص و قلدری بود. موقع دعوا میایستاد و در عین این که حکمت و عرفان داشت، محکم هم بود. سر این موضوع هم ایستاد. وقتی متن را میخوانید متوجه میشوید نظرش درباره سیما چیست. یکی از افتخارات ما این بود که آن کار را با هم ساختیم . متن را نوشت و حال خیلی خوبی داشت و عدم پخش آن از تلویوزن منجر به اتفاقات خوبی حتی انقلاب در سازمان شد و حتی به تفحص مجلس از صدا و سیما و تغییر مدیریت شد.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 داستان مهمات ایرانی
که محاصره گراژده را شکست
🔺 مظلومان در پناه حقیقتاند اگرچه ظاهر عالم بر این معنا دلالت نداشته باشد.
امیر اگرچه کودکی بیش نیست اما تفاوت گهواره و برانکارد را خوب میشناسد.
او از هماکنون میآموزد که چگونه در جهانی که مفهوم عدالت را قدرتمندان تفسیر میکنند، زندگی کند؛ یتیمانه و در مظلومیت مطلق.
🔺 بخشی از مستند «خنجر و شقایق»
به کارگردانی «نادر طالبزاده»
و با صدای «مرتضی آوینی»
🌿 @GeraFilm1
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته
«ضد گلوله» فیلمی به کارگردانی مصطفی کیایی و ساختهٔ سال ۱۳۹۰ است.
داستان این فیلم کمدی، با بازی مهدی هاشمی، مربوط به اواسط دهه ۶۰ دوران جنگ ایران و عراق است که قصه مردی میانسال است که مشغول قاچاق نوارهای لس آنجلسی و فیلمهای ویدئویی بوده و در اثر اتفاقی میفهمد که توموری در سر دارد و تا دو ماه دیگر بیشتر زنده نخواهد ماند. بنابراین ....
چهارشنبه ۲۵ تیر
شبکه نمایش
ساعت ۲۱
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر فیلم سینمایی ضدگلوله
🌿 @GeraFilm1
#آشنایی_با_اصطلاحات_فیلم
قسمت 3⃣
✅ ژانر #موزیکال
🖍 شناخت مولفههای اصلی گونههای مختلف سینمای داستانی به مخاطب کمک میکند که فیلمها را براساس ظرفیتها و زمینه هنری خاص خودشان مورد ارزیابی قرار دهد. به همین دلیل در این پرونده نیز به معرفی ژانر دیگری در سینما می پردازیم تا موجب شناخت بیشتر ببینندگان فیلم شود.
🖍 بحث از ژانر یا گونه فیلمهای سینمایی همواره یکی از چالش برانگیزترین مناقشات در بین سینماگران و منتقدان سینما بوده است؛ به طوری که از یک طرف عموم منتقدان، پایبندی به قواعد ژانری را نقطه قوت فیلمها قلمداد میکنند و از سوی دیگر، برخی برآنند که پرداختن به ژانر فیلمها امروزه دیگر یک تقلای بینتیجه و منسوخ در خوانش آثار هنری است.
🖍 با این همه، نمیتوان فراموش کرد که هرچقدر همپوشانی فیلمها، از منظر گونهشناسی آنها، افزایش یابد، باز هم به ملاکی برای تقسیمبندی آثار در دستههای مختلف، و نیز مبنایی برای مقایسه آثار مختلف یک گونه سینمایی با یکدیگر نیاز داریم. لازم به توضیح است که تقسیمبندی ژانرهای سینمای داستانی اصطلاحا یک وحی منزل نیست که همواره ثابت باشد و همه فیلمهای تولید شده در سراسر جهان را بتوانیم الزاما متعلق به یکی از آن دستهها بدانیم؛ اما شناخت مولفههای اصلی گونههای مختلف سینمای داستانی به مخاطب کمک میکند که فیلمها را براساس ظرفیتها و زمینه هنری خاص خودشان مورد ارزیابی قرار دهد.
🖍 در این مطلب، بر اساس محتویات ارزشمند دو کتاب «آناتومی فیلم» اثر برنارد اف. دیک (ترجمه حمید احمدی لاری) و کتاب «راهنمای ژانر: معرفی و بررسی ده گونه سینمایی» نوشته یحیی نطنزی، به ارائه دو تقسیمبندی مشهور ژانری، ویژگیهای هر کدام و نیز زیرگونههای (سابژانر) آنها میپردازیم و در صورت امکان سعی خواهیم کرد تا نمونههای برجسته جهانی و داخلی هر ژانر را نیز معرفی کنیم.
🖍 با توجه به پیوند وثیق و ناگسستنی سینما با موسیقی، اصلاً جای تعجب نخواهد بود که غلبه موسیقی در فیلمها به ایجاد یک ژانر جدید بیانجامد که آن را "موزیکال" مینامند. در فیلمهای موزیکال معمولا طرح داستان ساده و قصه مبتنی بر بیان عواطف و احساسات است. پایکوبی و آواز هم معمولا پای ثابت روایت قصه در فیلمهای موزیکال به شمار میرود. نکته دیگر آنکه عنصر خیالپردازی در فیلمهای موزیکال بسیار پررنگ است و تماشاگر این ژانر را به خاطر به پرواز درآوردن تخیلاتش دوست میدارد؛ به همین خاطر، معمولا قصه این قبیل فیلمها هم چندان پیچیده و چند وجهی نیست.
🖍 سینمای موزیکال، پس از دوران اوجی که در نیمه قرن بیستم پشت سر گذاشت، دچار افولی قابل ملاحظه در کشورهای مختلف شد. در سالهای اخیر، گونه موزیکال سینما، به نحو قابل توجهی، با انیمیشن پیوند خورده و به نوعی میتوان گفت ژانر ترکیبی انیمیشن – موزیکال به وجود آمده است. به همین خاطر است که اکثر انیمیشنهای تولید شده در هزاره سوم، مانند «دیو و دلبر»، پر از موسیقی و آواز هستند.
🖍 از نمونههای موفق خارجی ژانر موزیکال میتوانیم به فیلمهایی همچون «مرا در سنت لوییس ملاقات کن» به کارگردانی وینسنت مینهلی محصول ۱۹۴۴، «در شهر» محصول ۱۹۴۹ و «آواز در باران» محصول ۱۹۵۲ هر دو ساخته جین کلی و استنلی دانن، و همچنین فیلم تحسین شده «لالالند» اثر دیمن شزل اشاره کنیم که در سال ۲۰۱۶ موفق شد هفت نامزدی گلدن گلوب هفتاد و چهارم و همچنین چهارده نامزدی اسکار هشتاد و نهم را به خودش اختصاص دهد.
🖍 در ایران اما، ژانر موزیکال همواره مهجور واقع شده و تعداد آثاری که در این گونه سینمایی تولید شدهاند، بسیار محدود است. در سالهای دورتر معمولاً فیلمهای کودک و نوجوان، مانند فیلمهای مجموعه «کلاه قرمزی» پیوند مستحکمی با موسیقی و آواز داشتند؛ اما در سالهای اخیر تا جایی که ذهن یاری میکند، تنها یک نمونه، یعنی فیلم «گذر موقت» به کارگردانی افشین هاشمی در این گونه تولید شده که آن هم چندان مورد توجه مردم و منتقدان قرار نگرفت.
🌿 @GeraFilm1
روز جمعه دنبال سریال جذابی میگشتم که به انیمیشن ژاپنی «امیر ارسلان نامدار» برخورد کردم.
چون انیمیشن بود در ابتدا علاقهای برای دیدنش نداشتم و از روی کنجکاوی چند دقیقهای نگاه کردم؛ یک انیمیشن بسیار خوش ساخت، شامل شخصیتپردازی و داستان نسبتا خوب که شرکتی ژاپنی بر اساس افسانههای ایران باستان ساخته است.
کتاب امیر ارسلان نامدار را یکی از نویسندگان دربار ناصرالدینشاه به نام نقیبالممالک از روی روایتهای سینهبهسینه مردم، مکتوب کرده است.
در ابتدا برایم جالب بود که چرا یک شرکت ژاپنی این قصه ایرانی را به انیمیشنی با چنین استانداردهای بالایی تبدیل کرده طوری که حتی معماری، صنایع دستی و طبیعت ایرانی را به شکل دقیقی در بافت اثر بکار بردهاند؛
حدس زدم شاید این انیمیشن یک اثر سفارشی از کارفرمایی ایرانی باشد اما اصلا فرم کار شبیه یک اثر سفارشی نبود؛
تا اینکه در جستجوهایم متوجه شدم بیش از 10 کتاب و فیلم و روایت ازین افسانه در ژاپن وجود دارد و آنجا بسیار معروف است!
متاسفانه در کشور خودمان کمتر کسی این قصه را شنیده یا سریالی از آن ساخته.
منبع: کانال تلگرامی kafshhaye_aahani
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
ساده ترین کار جهان این است که خودت باشی و دشوارترین کار جهان این است که کسی باشی که دیگران میخواهند.
🎥 Chato's Land | 1972
🌿 @Gerafilm1