eitaa logo
گرافیلما
58 دنبال‌کننده
130 عکس
116 ویدیو
2 فایل
کارگروه تخصصی فیلم «جور دیگر باید دید» ادمین: @ensankade1 https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🎞 داستان فیلم در بهار سال ۱۹۱۷ و در طی جنگ جهانی اول در شمال فرانسه رقم می‌خورد. در سال ۱۹۱۷ میلادی و در بحبوحه جنگ جهانی اول، دو سرباز جوان بریتانیایی مامور می‌شوند که به عمق خاک دشمن نفوذ کنند و یک پیام بسیار مهم را به نیروهای خودی برسانند تا از گرفتار شدن ۱۶۰۰ سرباز در دام مرگبار دشمن جلوگیری نمایند و... فیلم ۱۹۱۷ را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 فیلیمو (تماشای تمامی فیلم‌های فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
۱۹۱۷ 📌 فیلم "۱۹۱۷" اثری است در ژانر جنگی که به وقایع جنگ جهانی اول می‌پردازد. سم مندس کارگردان فیلم‌ تلاش کرده از طریق نوع فیلم‌برداری احساس رزمنده‌هایی که در این جنگ شرکت داشته‌اند را به تماشاگر منتقل کند. 📌 برای رسیدن به این هدف او فیلم ۱۹۱۷ را در یک سکانس-پلان فیلم‌برداری کرده تا فیلم از نظر حس و حال و زمان روایی احساس زمان واقعی را ایجاد کند. 📌ساخت فیلم‌هایی که به صورت تک سکانس‌‌-پلان فیلمبرداری می‌شوند بسیار دشوار است و نیاز به هماهنگی و برنامه‌ریزی بسیار دقیقی دارد. سختی کار با توجه به فضای جنگی فیلم دو چندان می‌شود و اگر این هماهنگی به خوبی شکل نگرفته باشد فیلم ارزش خود را کاملا از دست داده و برای مخاطب به شدت خسته کننده و حتی آزار دهنده میگردد. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تعریف سکانس، پلان و سکانس-پلان از زبان فریدون فرهودی 📌 فیلم 1917 به روش «سکانس-پلان» کارگردانی و فیلم‌برداری شده است. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سکانسی دیدنی و محوری در فیلم از ⁉️ آیا به نظر شما فیلم کپی برداری از فیلم است؟ ✅ برای گرفتن پاسخ این سوال و دیگر سوالات خود جلسه تحلیل و بررسی با استاد خواجه زاده را از دست ندهید! 🌿 @GeraFilm1
📲 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم ۱۹۱۷ (بعنوان میهمان وارد شوید): https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm 👤 با حضور آقای ⏱ شروع راس ساعت ۱۶، امروز 🌿 @GeraFekr
💬 💠جبر و اختیار ... 💠مورفیوس: نئو، تو به سرنوشت اعتقاد داری؟ 👈نئو: نه 💠مورفیوس: چرا نه؟ 👈نئو: چون دوست ندارم این فکر رو کنم که اختیار زندگیم دست خودم نیست. 🎞The Matrix (1999) 🌿 @Gerafilm1
⃣ ✅پرسش‌های تعیین‌كننده 📌 هیچ فرمول واقعی در مورد سینمای كلاسیك وجود ندارد؛ سینمایی كه هیچ وقت از تماشایش خسته نمی­‌شویم. سینمای كلاسیك حس درست بودن فضاسازی و داستان را در زمانه ی خود در ما ایجاد می‌­كند و هر بار كه فیلمی كلاسیك را تماشا می­‌كنیم؛ این حس وجود دارد. 📌 بدین ترتیب با گذشت زمان، توان چنین آثاری از بین نمی‌­رود یا كم نمی­‌شود بلكه عملاً رشد كرده و زیاد می­‌شود كه دلیلش را باید در نقش‌مایه‌­ها و درونمایه­‌هایی جستجو كرد كه مربوط به مكان یا فرهنگ خاصی نیستند و همه­‌گیر و جهانی‌­اند. البته چنین سخنی به این معنا نیست كه ما برای آثاری كه درونمایه­‌های جهانی و كلی ندارند؛ ارزشی قائل نیستیم. حتی اگر داستان فیلمی محدود به اقلیمی خاص و زمان به‌خصوصی باشد، چه بسا ممكن است به تجربه‌ی زندگی ما ربطی پیدا كند. 📌 با این حال به‌طور طبیعی، درونمایه­‌ای توجه ما را جلب می‌­كند كه نكته‌ی مهمی را برای ما بازگو كند. چنین فیلم‌­هایی برای ما الویت بیش‌­تری پیدا می‌­كنند تا آثاری كه فاقد چنین درونمایه­‌هایی هستند. به عبارت دیگر اگر فیلمی تلاش می‌­كند تا چیز مهمی را برای ما بازگو كند؛ موضوع و درونمایه‌­اش نباید كسل‌­كننده یا بدیهی باشد، بلكه می بایست توجه ما را جلب كرده یا ما را به تردید انداخته و باعث شود در آن كنكاش كنیم. 🌿 @GeraFilm1 🔴 تجزیه و تحلیل درونمایه به نظر شما اولین چیزی كه در یك فیلم باعث می­‌شود چهارچشمی به فیلم خیره شویم چیست؟ طرح داستانی، تأثیر عاطفی فیلم یا حال‌و‌هوا، شخصیت، سبك، بافت یا ساختار و یا ایده­‌ها و افكاری كه مطرح می­‌سازد؟ برای این كه بتوانید از همان ابتدا بدانید كه كدام‌شان است، به یكی از پرسش‌­های زیر پاسخ بدهید: ۱- اگر دل‌مشغولی ابتدایی شما در فیلمی، طرح داستانی آن است، طرز عمل آن را در یك جمله‌ی واحد یا پاراگراف كوتاهی از مابقی فیلم جدا كرده و خلاصه‌­اش را بنویسید. ۲- اگر فیلمی هست كه از نظر تأثیر عاطفی یا حال‌وهوایش ذهن شما را به خودش مشغول كرده، این حال‌و‌هوا یا حسی را كه فیلم سعی دارد منتقل سازد؛ تشریح كنید. ۳- اگر فیلمی روی یك شخصیت منحصربه‌فرد تمركز دارد، وجوه نامعمول این شخصیت را شرح دهید. ۴- اگر به نظرتان می­‌رسد كه فیلمی با یك سبك خاص و یا بافت و ساختار به‌خصوصی ساخته شده، آن ویژگی‌­هایی را شرح دهید كه حس می‌­كنید در فیلم وجود دارند یا آن‌­ها را در فیلم مشاهده می‌­كنید. ۵ - اگر فیلمی روی یك ایده یا فكر متمركز است، به این پرسش‌­ها پاسخ بدهید: الف- موضوع اصلی فیلم چیست؟ چكیده‌ی آن­‌چه كه واقعاً در فیلم می­‌بینید، چیست؟ اصل موضوعی را كه تشخیص داده‌­اید؛ در یك جمله یا یك عبارت بنویسید. ب- خود فیلم درباره‌ی موضوعش چه می­‌گوید؟ جمله­‌ای را تنظیم كنید كه به طرز دقیقی، چكیده و خلاصه‌ی ایده‌­ای را كه فیلم به شكلی دراماتیك ارائه كرده، بیان كند. 🌿 @GeraFilm1 🔴 تشخیص درونمایه ۱ - اگرچه ممكن است كارگردان فیلمی، تلاش كند كه چندین چیز را با هم بگوید، اما معمولا ً‌یك هدف كلی هست كه از همه مهم­‌تر است. ببینید كه كدام یك از اهداف زیر، قصد و هدف«اولیه» بوده و دلایل خود را هم در انتخاب هر یك بنویسید. الف- فقط و فقط سرگرم كردن؛ یعنی موقتاً گریختن از جهان واقعی ب- فراهم ساختن حال‌و‌هوایی نافذ یا خلق یك اثر عاطفی پ- فراهم آوردن شخصیتی جذاب و منحصر‌به‌فرد ت- ایجاد حسی بی­‌همتا و استوار یا بافتی كه عناصر پیچیده‌ی فیلم را به اتفاق هم به تجربه­‌ای سینمایی بدل سازد ث- انتقاد از جامعه یا نهاد­های اجتماعی و ازدیاد آگاهی بیینده­‌ها از معضلی اجتماعی و نیاز به اصلاح ج- تبدیل درونیات به ماهیتی انسانی (فیلم، نشان بدهد كه انسان­‌ها به‌­طور كلی شبیه به هم هستند) چ- ارائه‌ی تفسیری اخلاقی یا فلسفی برای بیننده‌­ها تا به فكر فرو بروند ح- ارائه‌ی مفهومی اخلاقی تا بر روی ارزش‌­ها یا رفتارهای بیننده­‌ها تأثیر بگذارد خ- دراماتیزه كردن تلاش‌­های یك یا چند فرد در مقابل نابرابری­‌های بزرگ، برای به دست آوردن كرامت انسانی د- كاوش معضلات پیچیده و لذت­هایی كه در ارتباطات انسانی وجود دارند ذ- فیلم می­‌خواهد نشان دهد كه چگونه درون‌­بینی می­‌تواند باعث رشد بشود و انواع خاصی از موقعیت‌­ها یا تضاد­ها باعث می‌شوند تغییرات مهمی در یك یا چند شخصیت به وجود بیاید ۲- كدام یك از بخش­‌هایی كه در پرسش قبلی ارائه شدند؛ به آن اندازه مهم هستند كه به عنوان مقاصد و اهداف فرعی تعیین شوند؟ 🌿 @GeraFilm1
⃣ ✅ تجزیه و تحلیل فیلم و ادبیات 📌 آلفرد هیچكاك گفته است: «دوست ندارم فیلم تكه­‌ای از زندگی باشد چون مردم با چنین چیزی توی خانه‌شان، توی خیابان یا حتی جلوی یك سالن سینما روبه‌رو می­‌شوند... ساختن یك فیلم یعنی اول از همه تعریف كردن یك داستان. احتمال وقوع چنین داستانی ممكن است اندك باشد اما هرگز نباید پیش‌پا افتاده و معمولی باشد. درام، به هر جهت همان زندگی است كه لحظات خسته­‌كننده‌­اش را درآورده­‌ایم.» 📌 سینما خصوصیاتی دارد كه آن را از نقاشی، مجسمه‌­سازی، رمان و نمایش‌نامه مجزا می­‌کند. البته چیزی كه در سینما یافت می‌شود كه خواستاران زیادی دارد و خیلی هم قدرتمندانه عمل می‌­كند، قصه‌­گویی آن است كه از خیلی جهات شبیه همان كاری است كه داستان كوتاه و رمان انجام می­‌دهد. چون سینما داستان­‌هایش را به شكلی دراماتیك ارائه می‌­كند، حتی می‌شود گفت كه نزدیكی بیش­‌تری به نمایش و تئاتر دارد. هم یك نمایش و هم یك فیلم به گونه‌­ای دراماتیك، بیش از آن كه بگویند چه شده، نشان می‌­دهند كه چه اتفاقی رخ داده است. 📌 البته بر خلاف رمان، داستان كوتاه یا نمایش، سینما را به راحتی نمی­‌شود بررسی كرد؛ سینما را نمی­‌شود روی صفحه‌های كاغذ آورد. بررسی رمان و داستان كوتاه، ‌نسبتاً راحت­‌تر است چون آن­‌ها را می­‌نویسند تا خوانده شوند. بررسی و تجزیه و تحلیل نمایش كمی دشوارتر است چون نوشته می­‌شود تا اجرایش كنند. اما از آن‌رو نمایش‌نامه‌ -که متكی به كلام است- منتشر می‌شود چون خواننده‌­هایی كه از ذهنی قوی برخوردارند، دست‌كم می‌توانند طرح كم‌رنگی از آن­‌چه گفته شده را در ذهن مجسم كنند كه شاید روزی روی صحنه بیاید. این را در مورد فیلم‌­نامه نمی­‌توان گفت، چون بخش اعظمی از یك فیلم متكی به عناصر بصری و دیگر عناصر غیركلامی است كه به راحتی نمی­‌شود آن­‌ها را روی كاغذ آورد. تنها وقتی می‌­توانیم فیلم‌­نامه‌­ای را بخوانیم و آن را بفهمیم كه فیلمی از رویش ساخته شده باشد. بنابراین خیلی از فیلم­نامه‌­هایی كه منتشر می­‌شوند، قرار نیست خوانده شوند و بلكه بناست كه یاد­آور فیلمی باشند. فیلم­نامه‌­های آثاری مانند پاپیون (۱۹۷۳) یا دونده‌ی ماراتن (۱۹۷۶) این­گونه‌­اند. 📌 از طرفی چون مطالعه و بررسی سینما نیاز به تلاش مضاعفی دارد، نباید آن را نادیده بگیریم. اگر عموماً سینما را مورد بررسی و مطالعه قرار نمی‌­دهیم به این معنا نیست كه وقتی فیلمی را تماشا می­‌كنیم، باید قواعد تجزیه و تحلیل دراماتیك و داستانی آن را نادیده بگیریم. سینما و ادبیات در عناصر فراوانی با هم مشترك هستند. تجزیه و تحلیل قابل فهم یك فیلم مبتنی بر قواعدی است كه در نقد ادبی به كار گرفته می­‌شوند. بنابراین پیش از آن كه سراغ عناصر منحصر­به‌­فرد سینما برویم لازم است نگاهی به آن دسته عناصری بیندازیم كه سینما از آن استفاده می­‌كند تا داستان خوبی را روایت كند... 🌿 @GeraFilm1
⃣ ✅چه فيلمی تماشا كنيم؟ 📌 یك داستان خوب باور­پذیر است برای این كه بتوانیم به­‌طور كامل، درگیر یك داستان بشویم، معمولاً باید متقاعد شویم كه این داستان می‌­تواند واقعی باشد. یك فیلم‌­ساز می‌­تواند با استفاده­ از روش‌­های گوناگونی توهم حقیقی بودن را ایجاد كند. ☑️ حقایق قابل مشاهده‌ی بیرونی: رخداد­ها، آن‌­چنان كه هستند. آشكارترین و رایج‌­ترین كیفیت حقیقی در یك فیلم داستانی، نزدیكی و شباهت آن به زندگی است. از عبارت ارسطو استفاده كرده و بگوییم كه این داستان­‌ها «ممكن است اتفاق افتاده باشند و ظرفیت این را دارند كه بر اساس قواعد احتمالات یا مقتضیات به وقوع بپیوندند.» چنین حقیقتی مبتنی بر به هم ریختن شواهدی است كه در جهان اطراف ما رخ می­‌دهند. آن­‌هایی كه ازدواج كرده‌­اند لزوماً همواره خوشبخت نیستند و رخداد­های تراژیك، بیماری‌های حاد و بدبختی‌­های بزرگی، اغلب برای كسانی اتفاق می­‌افتند كه انتظار ندارند چنین بلایی سرشان بیاید. اما ما چنین حقایقی را می­‌پذیریم چون با تجاربی كه از زندگی كسب كرده­‌ایم، همخوانی دارند. فیلم‌­هایی مانند كشتی­‌گیر (2008) یا گرینبرگ (2010) باور­پذیر هستد چون با آن‌­چه در زندگی تجربه كرده‌­ایم، مطابقت دارند. ☑️ حقایق درونی فطرت انسانی: آن­‌چه كه قرار است بشود. دسته‌ی دیگری از حقایق هستند كه به دلیل خواسته یا نیاز ماست كه حقیقی به نظر می­‌رسند. برخی از بزرگ­‌ترین آثار سینمای كلاسیك، حتی وانمود نمی‌­كنند كه بناست حقایق زندگی واقعی را نشان بدهند؛ بلكه به جای این كار یك افسانه‌ی پریان یا داستانی با پایان خوش را به ما نشان می­‌دهند. آدم‌های خوب همیشه پیروز می­‌شوند و عشق حقیقی بر همه چیز غلبه می­‌كند. اما چنین داستان­‌هایی به یك نوع خاصی باور­پذیر هم هستند یا دست‌كم طوری ساخته می­‌شوند كه این‌گونه به نظر برسد، چون به چیزهایی می­‌پردازند كه شاید بتوان نام حقایق درونی بر آن­‌ها گذاشت. حقایقی كه عملاً قابل مشاهده نیستند اما انگار به چشم ما حقیقی به نظر می‌­رسند چون می­‌خواهیم یا لازم داریم كه این گونه باشند. در واقع، مفهوم مجازات عادلانه (این كه پرهیزگاری پاداشی دارد و بدی جزایی دارد) به نوعی نمونه‌­ای از یك چنین حقیقت درونی است. ما به ندرت در یك داستان به دنبال مجازات عادلانه هستیم چون بنا هست كه چنین چیزی اتفاق بیفتد. بنابراین خیلی از فیلم‌­های داستانی به این دلیل متقاعد­كننده هستند چون با یك حقیقت درونی همخوانی دارند و قانع می­‌شویم كه نیازهای بشری را بپذیریم. البته، چنین حقایقی به چشم آن‌هایی كه نمی­‌خواهند مسائلی از این دست را پذیرفته یا باور كنند، این چیزها قلابی و غلط است. فیلم­‌هایی مانند آقای اسمیت به واشنگتن می­‌رود (1939) به كارگردانی فرانك كاپرا یا مناظره‌كننده­‌های بزرگ (2007) ساخته‌ی دنزل واشنگتن، تصاویر باور­پذیری از جهان ارائه می­‌كنند كه شاید خیلی شبیه به جهان خود ما باشد... 🌿 @GeraFilm1
چنگیز جلیلوند، صدای ماندگار دوبله در سن ۸۰ سالگی درگذشت. او پس از به جای گذاشتن یک کارنامه بی‌نظیر کاری پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران مدت بیست سال را در آمریکا به سر برد. اما سرانجام به کشور بازگشت و کار دوبله را از سال ۱۳۷۷ سر گرفت. جلیلوند در مصاحبه‌ای گفته بود: «من فکر می‌کنم این بیست‌سالی که این‌جا نبودم، بیست سال خواب بودم و بعد از بیست سال دوباره بیدار شدم و چشم‌ام را باز کردم دیدم‌ای وای! من جایی نبودم، این‌ها که بوده همه‌اش تو خواب بوده. من الآن توی وطن خودم هستم و دارم لذت می‌برم. از رانندگی‌اش لذت می‌برم، از کارش لذت می‌برم، از آدم‌هاش، از خیابان‌هاش از خاک‌اش از دودش لذت می‌برم. به هرحال، چون وطن‌ام است دوست دارم. معترض هم نیستم می‌گویم هم اینی که هست، اگر ایران را دوست داری ایران این است، دوست نداری؟ خوش آمدی!» روحش شاد 🍀 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت درگذشت «چنگیز جلیلوند» مدیر دوبلاژ، دوبلور و بازیگر زادروز: ۶ آبان ماه ۱۳۱۷ درگذشت: ۲ آذرماه ۱۳۹۹ 🌿 @GeraFilm1
🔻نقد فیلم از چیستی تا چگونگی! 🔸تنوع روش‌های نقد به تنوع نگرش و نگاه ناقدین است. در حقیقت هر شخصیتی با تکیه بر ذهنیت و گرایش فکری خود، فیلم‌ها را تحلیل و ارزش گذاری می‌کند. در این میان تبیین اصول نقد و تأسیس مکاتب نقد فیلم و آثار هنری شکل گرفت تا مرزبندی اندیشه‌ها دقیق‌تر صورت گیرد. البته علی رغم این مرزبندی‌ها، باز هم نمی‌توان خطوط خیلی دقیقی برای انواع نقد قرار داد، به عبارتی دیگر، در یک نقد، می‌توان سر نخ ها و شاهدهایی از سبک‌ها و انواع گوناگون به دست آورد. 🔸 یک ناقد در ارزش گذاری اثر هنری، ممکن است هم به ساختار متوسل شود، هم از طرح و داستان فیلم بگوید، هم شخصیت سازی او را ارزیابی کند، و هم محتوا و لایه های معنایی اثر را مورد نقد قرار دهد. 🔸براسـاس نظـر “ اصغر قره باغـی” نویسنده کتاب ، گونه‌هـای نقـد هنـری عبارت‌انـد از «نقـد ژورنالیسـتی»، «نقـد پژوهشـی»، «نقـد ابـزاری و کاربـردی»، «نقـد فراگیر و مردم پسـند»، «نقـد فرمالیسـتی» و «نقـد متنگـرا یـا محتواگـرا». 🌿 @GeraFilm1
📚 ♦️ بیست و سوم در تب و تاب 🔹مجله فرهنگ و عصر اندیشه بیست و سومین شماره خود را به سردبیری روح‌الامین سعیدی روانه پیشخوان مطبوعات سراسر کشور نموده است. حال وهوای مطالب این شماره مجله متأثر از اوضاع کنونی ایران و جهان، کرونایی است که طرح جلد مجله نیز بر همین نکته دلالت دارد. 🔹عصر اندیشه در پرونده ویژه خود باعنوان «الهیات رنج» به بررسی چالش دین و کرونا پرداخته و تلاش کرده است در گفتگو با کارشناسان دینی پاسخگوی شبهات مطرح‌شده در این زمینه باشد. 🔹عصر اندیشه همچنین در بخش بین‌المللی خود پرونده مفصل و مبسوطی را برای تحلیل وضعیت نظام جهانی در دوره پساکرونا گشوده است که چند مصاحبه خارجی از جمله با پروفسور اندرو لینک‌لیتر و شیرین هانتر از بخش‌های خواندنی آن به نظر می‌رسد. 🔹پرونده دیگر عصر اندیشه به تحلیلی بر آرمان‌گرایی در انقلاب فرانسه در قیاس با انقلاب ایران اختصاص دارد. 🔹مجله همچنین بحث موجزی را در خصوص اکران‌های آنلاین فیلم‌های سینما در دوره پساکرونا و تأثیرات احتمالی آن بر ماهیت به میان کشیده است. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به مناسبت درگذشت «کامبوزیا پرتوی» فیلمنامه نویس و کارگردان سینمای ایران زادروز : ۱۸ اسفند ۱۳۳۴ درگذشت: ۴ آذر ۱۳۹۹ کامبوزیا پرتوی در دهه شصت با فیلم‌های «گلنار»، «ماهی» و «گربه آوازه‌خوان» سهم به سزایی در رونق سینمای کودک و نوجوان ایفا کرد. جدا از مقوله کارگردانی او در آثاری نظیر «شیرک» (داریوش مهرجویی، ۱۳۶۶)، «خانه در انتظار» (منوچهر عسگری‌نسب، ۱۳۶۷)، «گروهبان» (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۹)، «برخورد» (سیروس الوند، ۱۳۷۰)، «دایره» (جعفر پناهی، ۱۳۷۹)، «من ترانه پانزده سال دارم» (رسول صدر عاملی، ۱۳۸۰) و «فراری» (علیرضا داوودنژاد، ۱۳۹۵) به عنوان طراح ایده فیلمنامه، فیلمنامه‌نویس مشترک و سناریست، فعالیت مستمر و چشمگیری در سینمای ایران داشت. یاد و خاطره‌اش گرامی باد. 🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند ▫️تحلیل و بررسی فیلم "اعجوبه" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 جمعه ۷ آذر ماه 🕰 ۱۶ الی ۱۷:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تریلر فیلم سینمایی "اعجوبه" 🎬 به کارگردانی استیون شباسکی ❇️ محصول سال ۲۰۱۷ آمریکا 🥇 برنده بهترین فیلم انگیزشی در جشنواره فیلم هیدرلند 🌿 @GeraFilm1
_شاید اگه ما می فهمیدیم که تو سر دیگران چی میگذره، متوجه میشدیم که هیچکس معمولی نیست و همگی ما در زندگیمون شایسته ی حداقل یکبار ایستاده تشویق شدنیم... 🎥 wonder / 2017 🌿 @GeraFilm1
📲 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم «اعجوبه»: https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm (بعنوان میهمان وارد شوید) 👤 با حضور آقای ⏱ شروع راس ساعت ۱۶، امروز 🌿 @GeraFilm1
بسم رب الشهداء و الصدیقین یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ... موسسه چشمه جاری آسمان شهادت دانشمند هسته ای استاد محسن فخری زاده را به امت شهید پرور ایران اسلامی و اصحاب فرهنگ و هنر کشور تبریک و تسلیت عرض می کند. 🌿 @GeraFilm1
📌 معضل اصلی امروز سینمای ایران کمبود فیلم هایی با موضوع جدید و مبتلابه است. اکثر تماشاگران حرفه ای دیگر تصور نمی‌کنند فیلمی ایرانی وجود داشته باشد که بتواند آنها را جذب کند. جذابیت، گمشده‌ سینما و تلویزیون شده است و ایده‌های تکراری از دنیای امروز مخاطب فاصله دارد. برای مثال مردم این روزها در کوچه و بازار از مذاکرات و توافق و مذاکره هسته‌ای صحبت می‌کنند اما در زمینه فیلم و آثار سینمایی بسیار ضعیف عمل نموده ایم. 📌 درحالی که توانمندی‌های ایران در دانش صلح‌آمیز هسته‌ای که یکی از نقاط قوت جمهوری اسلامی در میان کشورهای منطقه و حتی در سطح چند کشور اول این حوزه در دنیا به حساب می‌آید، موجب شده است سطح توجه بین‌المللی به این توانمندی ایرانی بیشتر شود. 📌 در این بین کینه‌توزی‌های دشمنان در نخستین گام موجب پرونده‌سازی‌های جعلی و اتهام‌زنی‌هایی مانند تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای به‌رغم فتوای رهبر انقلاب در حرمت تولید این نوع از تسلیحات، نتوانست افکار عمومی دنیا را علیه ایران تحریک کند. در ادامه اما دشمنان تلاش کردند با ترور دانشمندان هسته‌ای، تلاش‌های علمی در این زمینه را با محدودیت مواجه کنند. 📌 در این میان شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد و احمدی‌روشن و فخری زاده در این مسیر از سوی افراد وابسته به دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی ترور شدند. ترور دانشمندان هسته‌ای نه تنها از توجه به موضوع هسته‌ای کم نکرد بلکه «انرژی هسته‌ای» و «دانش صلح‌آمیز هسته‌ای» را به یکی از کانون‌های اصلی توجه مردم در سال‌های اخیر تبدیل کرد. 📌 در سینما، اگرچه در مجموع پروژه‌های خاص و حرفه‌ای درباره این موضوع مهم و «پرونده هسته‌ای ایران» که یکی از طولانی‌ترین پرونده‌های بین‌المللی در قرن اخیر است، به عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد اما اشاره‌هایی در برخی فیلم‌های سینمایی شده است. 🌿 @GeraFilm1
🔟 ✅ تعلیق 📌 یك فیلم‌­ساز برای این كه نگذارد میل و توجه ما نسبت به فیلمش از دست برود از چند تمهید و تكنیك استفاده می­‌كند كه بیش‌­تر آن­‌ها به تعلیق ربط پیدا می­‌كنند. این عناصر كنجكاوی ما را تشدید می­‌كنند و این كنجكاوی یا به این شكل تحریك می­‌شود كه پیشاپیش از مسائلی در فیلم باخبر هستیم و یا ممكن است كه ناگهان در پایان شگفت‌­زده شویم. فیلم­‌ساز اطلاعاتی را از ما پنهان می‌­سازد كه ممكن است جوابگوی پرسش­‌های دراماتیك داستان فیلم باشند یا برخی پرسش‌­ها را بی­‌جواب می‌­گذارد و به این ترتیب به ما انگیزه می‌­دهد تا دائماً با جریان فیلم همراه باشیم. 📌 كوئنتین تارانتینو در حرام‌زاده‌های بی‌آبرو (۲۰۰۹) با شروع خارق­‌العاده‌ی فیلم، كاری می‌­كند كه تماشاگر چشم از فیلم برندارد و درگیر تعلیق چند جانبه‌ی آن بشود. ✅ پویایی 📌اگر داستانی قرار است جذاب باشد، باید عناصر پویایی در آن به چشم بخورد. داستان­‌ها هیچ‌­گاه ایستا نیستند و اگر بنا باشد داستانی ارزش روایت كردن را داشته باشد، به نوعی پویایی و تغییر باید به آن راه پیدا كند. البته پویایی صرفاً محدود به كنش‌‌های فیزیكی مانند پرواز كردن، تعقیب و گریز، جدال دونفره و مبارزه­‌های بزرگ نیست. پویایی می‌­تواند در فیلمی درونی، روان‌شناسانه یا عاطفی باشد. در مجموعه فیلم­‌های جنگ ستارگان، آخرین بازمانده‌ی موهیكان­‌ها (۱۹۹۲) و مجموعه فیلم‌های ایندیانا جونز پویایی بیرونی و فیزیكی است. مثلاً در ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین (۲۰۰۸) عملاً نمی‌­توانیم فكر كنیم كه چه اتفاقی رخ می­‌دهد. در سرتاسر فیلم مبهوت هستیم و تحت تأثیر تنش‌­های شدید فیلم قرار داریم. در فیلم در حال‌و‌هوای عشق (۲۰۰۰) ساخته‌ی وونگ كاروای و ستاره‌ی سوزان (۲۰۰۹) به كارگردانی جین كمپیون، پویایی داستان ذهنی و عاطفی است. در هر دو نوع یاد شده شاهد تغییر و حركت و پویایی هستیم. داستان­‌هایی با پویایی درونی نیاز به تمركز بیش‌­تری از سوی مخاطبان دارند و از نظر سینمایی، دشوارتر می‌­شود با آن­‌ها روبرو شد اما موضوع­ ارزشمندی دارند و نسبت به فیلم­‌هایی كه بر كنش‌­های بیرونی و فیزیكی تأكید می‌­كنند؛ آثار هیجان‌­انگیز و جذابی هستند. 📌 یك داستان خوب، هم ساده است و هم پیچیده. داستان یك فیلم خوب، باید آن­‌چنان ساده باشد كه بتوان به زبان سینما بیان و جمع­‌و­جورش كرد. نظر ادگار آلن‌­پو این بود كه داستان كوتاهی را می­‌توان به فیلم برگرداند كه ظرفیت خوانده شدن در یك نشست را داشته باشد. تجربه‌ی تماشای یك فیلم، كم‌­تر از خواندن یك كتاب ما را خسته می­‌كند و نهایت زمان نشستن در یك سالن برای تماشای یك فیلم حداكثر دو ساعت است. تنها فیلم‌­های درجه یك از این قاعده مستثنی هستند و تماشای‌شان ما را خسته نكرده و حواس‌مان را پرت نمی­‌كند. بنابراین، كنش داستانی یا درونمایه معمولاً باید آن‌چنان فشرده شده و وحدت ساختاری واحدی پیدا كند كه در حدود دو ساعت همه چیز داستان روایت شود. 📌 در بسیاری موارد، درونمایه‌ی ساده و محدودی مانند آن چه كه در فیلم ۸ مایل (۲۰۰۲) می­‌بینیم كه بخشی از زندگی شخصی یك فرد را زیر ذره­ بین می­‌گذارد؛ برای سینما مناسب­ تر است تا داستانی كه دوره‌­های مختلفی را مثل تعصب (۱۹۱۶) ساخته‌ی دیوید گریفیث در بر می­‌گیرد و در جست‌وجوی درونمایه ه­ایی است كه انتها ندارد. عموماً یك داستان باید آن­قدر ساده باشد كه بتوان آن را در وقت معینی روایت كرد... 🌿 @GeraFilm1
✅ نمونه های سینمایی از فیلم هایی که به موضوع دانشمندان هسته ای پرداخته اند: 📌 برای مثال در فیلم سینمایی بادیگارد، شخصیتی که از سوی «حیدر»، نقش اول فیلم- که پرویز پرستویی آن را ایفا می‌کند- محافظ می‌شود و جانش را برای حفظ جان یک دانشمند هسته ای به خطر می‌اندازد و در این راه شهید می‌شود. 📌 او به تعبیر حاتمی‌کیا و از زبان مسئول سازمان انرژی اتمی «شخصیت دهه 90» است. حاتمی‌کیا در یک گفت‌وگو، درباره این نقش این طور توضیح می‌دهد: «اصلا موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای هم هنوز مطرح نبود. این حرف مربوط به 8 سال قبل است. من در جریان تحقیقات متوجه شدم چه نیروهای جوانی و با چه روحیه‌هایی در این مراکز حضور دارند. در این مرحله با خودم فکر می‌کردم اگر من به عنوان محافظی باشم که دلم نخواهد جانم را فدای یک شخصیت سیاسی که دیگر به او اعتقادی ندارم، کنم، به جای او باید از چه کسی دفاع کنم؟ این دانشمندان هسته‌ای و این جوانان دهه 90 می‌توانستند همان کسانی باشند که محافظ من می‌توانست جانش را فدای آنها کند. حاتمی‌کیا می‌افزاید: از نظر افکار عمومی، این حقیقت دارد که پیشگامان هسته‌ای اعتماد به نفس از بین رفته جوانان ایرانی را به آنها بازگرداندند. حتی مخالفان نظام، حتی سلطنت‌طلب‌های خارج از کشور نیز به این توانایی جوانان ایرانی مباهات کردند. خب اینجا بهترین جا بود برای اشاره کردن به بابک حمیدیان که این نقش دانشمند هسته‌ای را ایفا کرده است. وی نیز درباره این نقش می‌گوید: این نقش ادای احترام به دانشمندان هسته‌ای است چرا که معتقدم باید بیشتر به آنها پرداخت؛ آنها همواره در شرایط سخت و خطرناک زندگی می‌کنند، نقش من در بادیگارد نقش یک نخبه علمی هسته‌ای است. نکته‌ای که بابک حمیدیان به آن اشاره می‌کند، غفلتی است که از سوی سینما صورت گرفته است.  📌 در این 15 سال، سهم سینما و تلویزیون ایران در پرداختن به یکی از ملتهب‌ترین و به‌روزترین مسائل درگیرکننده جامعه ایران چه بود؟ سینمای ایران آنقدر به دوردست‌ها خیره شده است که جلوی چشم‌ترین ایده‌ها را نمی‌بیند و نسبت به آن بی‌تفاوت است. 📌 «روباه» از جمله دیگر فیلم‌های معدود سینمای ایران است که در گونه جاسوسی واقع‌گرا پرداخت شده است و به ترور شهدای هسته‌ای اشاره می‌ کند. این فیلم اشاره‌ای مستقیم به این سوژه دارد. 🔴 همه این ها بدین معنا است که باید کارهای بیشتری درباره «دانشمندان هسته‌ای» صورت گیرد. 🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند ▫️تحلیل و بررسی فیلم "یک روز زیبا در محله" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 جمعه ۱۴ آذر ماه 🕰 ۱۶ الی ۱۷:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
❇️ ژانر: بیوگرافی، درام ❇️ محصول: آمریکا، چین ❇️ IMDb: 7.5 / 10 🎞 داستان فیلم: یک روز زیبا در محله ، فیلمی بیوگرافی و خانوادگی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی ماریل هلر و با هنرنمایی تام هنکس است. این فیلم داستان یک روزنامه‌نگار خبره به نام لوید ووگل را به تصویر می‌کشد که موافقت کرده است تا مصاحبه‌ای را برای مجله اسکوایر با شخصیت محبوب تلویزیونی به نام فرد راجرز انجام دهد ، اما دیدگاه لوید از زندگی بعد از رویارویی با راجرز تغییر می‌کند و… 🔴 فیلم " یک روز زیبا در محله" را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 نماوا (تماشای تمامی فیلم‌های نماوا با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " یک روز زیبا در محله " 🎬 A Beautiful Day In The Neighborhood (2019) 🌿 @GeraFilm1