#معرفی_فیلمهای_روی_پرده
🎞 فیلم «آبادان یازده ۶۰»
📢 مردم غیور آبادان ...
شهر در آستانه سقوط قرار گرفته است!
🔸 کارگردان:
مهرداد خوشبخت
🔸 بازیگران:
حسن معجونی، علیرضا کمالی
ویدا جوان، نادر سلیمانی
🔹 داستان فیلم:
روایت مجاهدت گروهی از کارکنان رادیو نفت آبادان برای حفظ رادیو و مخابره اخبار به منظور مقاومت مردم در برابر دشمن بعثی است. این فیلم به شروع جنگ ایران و عراق خواهد پرداخت.
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
✳ «میخواستم همه کارهایم را بکنم و سرِ فرصت بدنبال او بروم. خبر نداشتم که عشق منتظر آدمها نمیماند و خط بطلان میکشد روی آنها که حسابگر و ترسو و جاهطلباند.»
🎬 فیلم درخت گلابی،
ساختهٔ داریوش مهرجویی
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ریشههای بحران قرهباغ کجاست؟ چرا این منطقه مدام درگیر جنگهای طاقتفرسا میشود؟ ایران چهنقشی در کنترل بحران دارد؟ ️
🎥 مستند «داغ قرهباغ» منتشر شد. روایت دیدهنشدهی این مستند از دل بحران قرهباغ را از دست ندهید. (پخش از سینمامارکت و فیلمگردی)
🌿 @GeraFekr
📺 #پخش_تلویزیونی_هفته
🎬 «دهلیز» فیلمی به کارگردانی بهروز شعیبی و ساختهٔ سال ۱۳۹۲ است.
✴️ داستان فیلم:
این فیلم درباره زنی به نام شیوا است که پس از به زندان افتادن شوهرش، پسرش امیرعلی را بهدنیا آورده و به تنهایی او را بزرگ میکند. امیرعلی که حالا کلاس اول دبستان است با تصمیم مادرش و مددکار اجتماعی، پی میبرد که پدرش در زندان محبوس است. او به ملاقات پدرش میرود و احساسات پدرانه او را زنده میکند. پدر امیرعلی معلمی است که در یک درگیری خیابانی مرد جوانی را به صورت غیرعمد بهقتل رسانده و در آستانه قصاص نفس قرار دارد....
#قتل_غیر_عمد | #قصاص
🕖 پنجشنبه ۱۷ مهر
شبکه نمایش
ساعت ۲۱
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر فیلم سینمایی دهلیز
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آواز زندهیاد محمدرضا شجریان را در فیلم سینمایی دلشدگان، ساخته علی حاتمی بشنویم.
⚫️ @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
قسمت 3⃣
✅ کلاهتان را قاضی کنید!
📌 شاید هیچوقت مکان مناسبی برای تماشای فیلم پیدا نشود. در واقع تمام تجربیات فیلم دیدن، همیشه با اشکالهایی همراه هستند. پشت سرمان کسانی نشستهاند که دربارهی فیلم، همان لحظه که نمایش داده میشود، بحث میكنند و نظر میدهند. ممکن است یکی کنار دست ما نشسته باشد و چیپس و پفک بخورد و تماشای فیلم همراه با خرچخرچ کردنهای او باشد. وسط تماشای فیلم، تلفن همراه کسی زنگ میخورد.
📌 ریچارد دریفوس بازیگر فیلمهایی مثل آروارهها (۱۹۷۵) و برخورد نزدیک از نوع سوم (۱۹۷۷) معتقد است که «فیلم، قدرتش را بر ما اعمال میكند. وقتی در فضایی تاریک نشستهایم و به پرده زل زدهایم و دل توی دلمان نیست.... میدانیم که فیلم قرار است ما را با خودش به جاهای دیگری ببرد. اما وقتی تلویزیون فیلمی نشان میدهد، کسی برایش مهم نیست که چه چیزی دارد نمایش داده میشود.»
برخی دوست دارند فیلمهای پرخرج و عظیم را حتماً در سینما تماشا کنند، دیگرانی هستند که پردهی کوچک تلویزیون یا لپتاپ را بیشتر ترجیح میدهند و آنها را «خصوصیتر» تلقی میكنند. با این همه ابتدا باید خود را آماده کنیم. مثل ورزشکاری که پیش از رفتن به میدان- مثلاً- فوتبال، باید مقدماتی فراهم کند تا آمادگی حضور در مسابقه را پیدا کند.
📌 چگونه آمادهی تماشای فیلم شویم؟
پیش از تماشای یک فیلم، تا چه اندازه باید دربارهاش اطلاعات داشته باشیم؟
هیچ پاسخ ساده و روشنی در این زمینه وجود ندارد. اغلب، هیچ کنترلی بر اطلاعاتی نداریم که ممکن است در بارهی فیلمی داشته باشیم.
گاهی لذتبخش است که سرمان را بیندازیم پایین و وارد سالن سینمایی بشویم و هیچ چیزی هم قرار نیست در مورد فیلمی بدانیم که قرار است تماشا کنیم.
در هر صورت، چندتایی دستورالعمل در این زمینه وجود دارد:
📑 ۱- نظرها و نقدها : یک راه آسان پیش از تماشای یک فیلم آن است که نظرها و نقدهایی را بخوانیم که درباره آن منتشر شده است. در این نوع نوشتهها معمولاً متوجه میشویم که چه کسانی در ساخت یک فیلم مشارکت داشتهاند، زمان فیلم چقدر است و خلاصهای از داستان نوشته شده است. بسیاری از این مطالب به عناصر فیلم نیز اشاره كردهاند که توجه به آنها مهم و با ارزش است. چه بسا اینها به ما کمک کند تا جایگاه فیلم مورد نظر را در مقایسه با آثار مشابهاش پیدا کنیم. ممکن است یک منتقد، فیلم را تحلیل نیز کرده باشد و کارکرد، تناسبات و ارتباط متقابل بخشهای مختلف فیلم را مورد بررسی قرار داده باشد. با این که همیشه «ژورنالیستیترین» نظرات به دلیل ضرب الاجل نشریهها باید هرچه سریعتر نوشته شوند، اما همیشه به نوعی میتوانیم قضاوت صحیحی دربارهی فیلمها بخوانیم و برخی از نكتههای مثبت یا منفی فیلمها را متوجه شویم.
لازم به ذکر است هر نوع نقد را که میخوانیم، چه ژورنالیستی باشد، چه نقدی آکادمیک و جدی، نباید فراموش کنیم که روند نوشتن آنها به شدت ذهنی است. اگر یک یا چند نقد و نوشته دربارهی فیلمی را بیش از حد جدی بشماریم، توانایی خود برای قضاوتی مستقل را محدود کرده و بهكلی یقین خودمان نسبت به قضاوتهایمان را از دست میدهیم و سرگردان میان نقد و نوشتههای این یا آن نویسنده سرگردان خواهیم شد؛ در چنین شرایطی باید خودمان کلاهمان را قاضی کنیم!
📊 ۲- تبلیغات: میزان تبلیغات دربارهی یک فیلم، میتواند روی واکنش ما تأثیر بگذارد. گفتوگوهای مختلف با بازیگران فیلم، با کارگردان، یا عوامل دیگر را در جاهای مختلفی میتوانیم ببینیم. اکنون و با همهگیر شدن فضای مجازی، انواع و اقسام تبلیغات دربارهی فیلمها ارائه میشوند. با پسوپیش کردن صفحههای تلفن همراه به راحتی میتوان آنها را یافت...
🌿 @Gerafilm1
📌صحبت های نوید بخش سخنگوی ارتش در مورد رویکرد و نگاه این ارگان نسبت به سینما و فیلم سازان
🎥 از آن جایی که سینما مهمترین هنر برای انتقال مفاهیم ارزشی است، ارتباط سازمانها و ارگانهای مختلف میتواند کمک شایانی در جهت انتقال مفاهیم ملی و دینی نماید.
@GeraFilm1
🎤 در این راستا سخنگوی ارتش با دیدگاهی مشوقانه سینما را مهمترین محل برای انتقال مفاهیم ارزشی دانست و بیان کردند: سینما میتواند به خوبی مقاومت را در جامعه تعمیق دهد، گسترش آن می تواند باورهای نسلهای جوان را تسریع و تجسم عینی و روشن از مقاومت در ابعاد مختلف را ارائه نماید؛ به همین دلیل از جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت باید به طور ویژه حمایت شود.
◀️ وی افزود: در ارتش فعالیتهای متنوعی با رویکرد مقاومت انجام میشود که سینماگران اطلاع دقیق از آنها ندارند؛ مجموعه ارتش آمادگی دارد اطلاعات این اقدامات را برای تولید آثار سینمایی، مستند و داستانی در اختیار سینماگران قرار دهد تا آنان بتوانند با استفاده از حمایتهای این مجموعه و ایدههای خلاقانه، آثار سینمایی با موضوع مقاومت خلق کنند.
مطالعه مشروح این خبر
🌿 @GeraFilm1
#آشنایی_با_اصطلاحات_فیلم
قسمت 5⃣
✅ ژانر #جنایی
✅ فیلمهای جنایی (crime film) نام نوعی از ژانرهای سینمایی است.
این دسته از فیلم ها به گونه است که در آن جستجوی شخصیت اصلی فیلم، که معمولاً توسط کارآگاه یا مأمور پلیس یا روزنامهنگار یا وکیل است، به افشای اسرار یک جنایت منتهی میشود.
گاها این فیلمها به تاریخچههای واقعی جنایتها، یا اقتباس از داستانهای جنایی تبهکاران و جنایتکاران مافیا و… میپردازند.
به عبارتی خلافکاران و کسانی که مرتکب جنایت میشوند، همواره جزو شخصیتهای مورد علاقه فیلمسازان بودهاند. به لحاظ تاریخی نیز، تقارن عصر گنگسترها با آغاز دوران طلایی سینمای هالیوود، به رواج گونه جنایی در سینما کمک شایانی کرد؛ چرا که حوادث و اخبار روزمره، مواد لازم برای نگارش فیلمنامههای جنایی را در اختیار نویسندگان قرار میداد.
✅ در عصر رواج فیلمهای جنایی، گنگستر اصلی را معمولاً به عنوان سرکرده مقتدر یک باند بزرگ تبهکاری به تصویر میکشیدند که چنین شخصیتی در ظاهر نیز از نشانههایی مانند پالتو، کلاه لبهدار، کت و شلوار مشکی و… برخوردار بود. قصه زندگی این کاراکترها نیز عموما با اصابت گلوله در خیابان یا سقوط از یک بلندی، که استعارههایی برای از دست رفتن قدرت به شمار میروند، به پایان میرسید.
✅ اکثر این گونه فیلمها در درجهٔ سنیِ R (افراد زیر ۱۷ سال باید به همراه والدین یا یک بزرگتر از خود فیلم را تماشا کنند) قرار می گیرند.
✅ ژانر جنایی، بیش از هر ژانر دیگری، با وسترن مشابهت دارد و شاید بیراه نباشد اگر آن را گونه شهری وسترن بنامیم. اموری مانند صحنههای مرگ سینمایی و استفاده از اسلحه، از مشترکات این دو گونه سینمایی محسوب میشود.
✅ ژانر جنایی خود به زیرشاخه های دیگری هم چون دلهره آور، ترسناک، نوآر، کارآگاهی و... تقسیم می شود که در آینده بررسی خواهیم نمود.
✅ احتمالاً درخشانترین فیلم در گونه جنایی سهگانه «پدرخوانده» ساخته فرانسیس فورد کاپولا است که نخستین نسخه آن، محصول ۱۹۷۲، بهترین فیلم جنایی تاریخ است. از دیگر نمونههای مهم ژانر جنایی در تاریخ سینما میتوانیم به آثاری همچون «روانی» (۱۹۶۰) ساخته آلفرد هیچکاک، «سکوت برهها» (۱۹۹۱) اثر جاناتان دمی و همچنین «راننده تاکسی» (۱۹۷۶) فیلم محبوب مارتین اسکورسیزی اشاره کرد.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مصاحبه ای شنیدنی با زنده یاد «اکبر عالمی»نویسنده، پژوهشگر، فیلمساز و مدرس سینما
🔅 زادروز: ۱۸ تیر ۱۳۲۴
▪️درگذشت: ۲۲ مهر ۱۳۹۹
🔹 روحش شاد و یادش گرامی
#اکبر_عالمی
🌿 @GeraFilm1
#معرفی_کتاب
📕 کتاب "آناتومی فیلم" نوشته برنارد اف دیک با موضوع شناخت ساختار فیلم یکی از کتابهای ارزشمند و مرجع در رابطه با ساختار فیلم میباشد که دارای اطلاعاتی کاربردی و علمی در این باره است و توسط انتشارات ساقی به چاپ رسیده است.
🌿 @GeraFilm1
علاقه مندان به فیلم نامه نویسی و سینما می توانند این کتاب را در برنامه طاقچه از طریق لینک ذیل مطالعه نمایند.👇
https://taaghche.com/book/75251
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خاطره_بازی
📺 برش هایی از برنامهیِ تلویزیونیِ
«هُنرِ هفتم» (۱۳۷۲ - ۱۳۷۰)
با اجرایِ
زنده یاد "اکبر عالمی" ( ۱۳ تیر ۱۳۲۴ – ۲۲ مهر ۱۳۹۹) و جناب "مسعود اوحدی".
[ یک قسمت از برنامهیِ تلویزیونیِ «پلک» - ۱۳۸۹ ]
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
قسمت 4⃣
✅ مشاهده و قضاوت
📌 هیچ فرقی ندارد كه ما بینندهی عادی سینما، منتقد یا دانشجوی سینما هستیم. فیلم را تماشا میكنیم كه سرگرم شویم یا عالم سینما برای ما چیزی ورای سرگرمی است و آن را خیلی جدی میگیریم. در هر صورت بعد از مشاهدهی یك فیلم، احتمالاً نخستین كاری كه انجام میدهیم، داوری و قضاوت كردن دربارهی آن است. اما باید دانست كه اگر چهارچوب هر رسانهای را نشناسیم و بدون شناخت دقیق و درست دست به قضاوت بزنیم، درواقع با هرنوع قضاوت و اعلام مواضعی، در حقیقت خودمان را در معرض قضاوت دیگران قرار دادهایم. اما اگر مناسبات و چهارچوبهای مختلف سینما و فعل و انفعال فیلم دیدن و ضرورتهایش را بشناسیم، داوری ما دربارهی فیلمها بیاساس نخواهد بود و چه بسا قضاوتی نزدیك به حقیقت باشد.
بنابراین خوب است در ابتدا بدانیم كه هنگام تماشای یك فیلم به چه عناصری باید توجه كرد تا درك و داوری درستی دربارهاش داشته باشیم.
1⃣ تمركز بر درونمایه
درونمایه، فكر اصلی، پیام فیلم و یا نكتهای كه كلیت یك اثر سینمایی، یك رمان یا یك نمایش را در بر بگیرد، اصطلاحاً درونمایهی آن اثر نامیده میشود؛ هرچند تعریف درونمایه چیزی فراتر از اینهاست. سیدنی لومت كارگردان سرشناس معتقد است «درونمایهی فیلم، یعنی حرفی كه فیلم میزند؛ تعیین میكند كه چگونه باید بازیگران را برای آن فیلم انتخاب كرد، چگونه باید تماشایش كرد، چگونه تدوین شود، چه نوع موسیقی لازم دارد، چطور باید تمام اینها را با هم تركیب كرد، فیلم، چه نامی داشته باشد و اگر تهیهكننده خوبی داشته باشد؛ چگونه باید یك فیلم را اكران كرد. درونمایهی یك فیلم نشان میدهد كه چگونه باید آن را ساخت.»
یك فیلمساز ممكن است بر روی ایده خاصی تمركز كند اما دقیقاً باید روی یكی از این چهار عنصر تأكید كند: ۱- طرح داستانی، ۲- تأثیر حسی یا حال و هوای فیلم ۳- شخصیت و ۴- سبك یا بافت فیلم.
یادمان نرود كه مفهوم گستردهتری از درونمایه به ما كمك میكند تا بتوانیم فیلمهایی با طیف وسیعی را ببینیم و مورد بررسی قرار دهیم: از تلقین (۲۰۱۰) ساختهی كریستوفر نولان تا درخت زندگی (۲۰۱۱) از ترنس مالیك و از دختری كه با آتش بازی كرد (۲۰۰۶) ساختهی دنیل آلفردسون تا ساعات تابستانی (۲۰۰۸) از اولیویه آسایاس.
2⃣ تمركز بر طرح داستانی
در داستانهای حادثهای و آثار كارآگاهی، فیلمساز بر روی طرح داستانی متمركز میشود و برایش مهم است كه چه اتفاقی رخ میدهد. عموماً هدف چنین آثاری گریختن از ملال و یكنواختی زندگی روزمره است، بنابراین كنشها در این نوع فیلمها هیجانانگیز است و ریتم تندی دارد. شخصیتها، اهداف و تأثیرات حسی و عاطفی تابع رخدادها و حوادث هستند و نتیجهی نهایی اهمیت دارد. اگرچه كه رخدادها و نتیجهی نهایی مهم هستند اما این اهمیت صرفاً در چهارچوب خاص داستانی كه روایت میشود؛ قرار میگیرد و بیرون از آن، دارای چندان اهمیت طبیعی نیستند. درونمایهی چنین فیلمهایی را به بهترین شكل میتوان در خلاصهی طرح داستانشان ملاحظه كرد. فیلمهایی مانند مرد عنكبوتی ۲(۲۰۰۴) ساختهی سم ریمی یا آثار جیمزباندی اینگونهاند...
#ادامه_دارد
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بغض استاد #اکبر_عالمی
تمام ابزار مهاجرت برایم فراهم بود؛
ولی من به این خاک تعلق دارم...
#مهاجرت
#وطن
#صبر_و_تلاش
#گنجینه_ملی
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
دو تا از مهم ترین روزهای زندگیتان
روزی است که متولد شدید
و روزی که دلیلش را فهمیدید.
🎥 The Equalizer_2018
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 دعوت آقای مجری، از کودکان
🔸ایرج طهماسب با انتشار ویدیویی همزمان با برگزاری سیوسومین جشنواره بینالمللی فیلمهای کودکان و نوجوانان از بچهها و والدینشون دعوت کرده تا یک سکانس از فیلمهای کودکان و نوجوانان رو بازی کنند و با تلفن همراه فیلم بگیرند و به چالش #من_نقش_اول ارسال کنند، قضاوت بشن و جایزه بگیرن.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آژیر خطر سقوط سینمای ایران به صدا درآمد...
🌿 @GeraFilm1
#اکران_اینترنتی
🎞 فیلم «روزهای نارنجی»
🔸 کارگردان:
آرش لاهوتی
🔸 بازیگران:
هدیه تهرانی، علی مصفا
مهران احمدی، علیرضا استادی
ژیلا شاهی، صدف عسکری
🔹 داستان فیلم:
داستان حول محور زنی به اسم «آبان» می گردد که پس از آن که واسطه استخدام کارگران زن فصلی برای کار در باغ های مرکبات شمال کشور میشود، باید با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم کند. آبان با روحیه جنگنده و مستحکمی که دارد، سعی میکند در برابر این مشکلات تمام قد بایستد اما ...
🖥 شما میتوانید با خرید بلیط فیلم بالا، آنرا در منزل و بهمراه خانواده تماشا کنید.
لینک تماشای آنلاین:
فیلیمو | نماوا
🌿 @Gerafilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تیزر فیلم سینمایی روزهای نارنجی
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 فرصت
The Story of God
With Morgan Freeman
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
قسمت 5⃣
#ادامه_مبحث_قبل
✅ مشاهده و قضاوت
3⃣ ساختارها و درونمایهها
فیلمهایی كه بر روی سبك، بافت یا ساختار تأكید دارند، اغلب از نظر تجاری موفقیت چندانی ندارند چون تعداد زیادی از تماشاگران یا آمادگی تجربههایی از این دست را ندارند و یا با چنین دیدگاههای سینمایی راحت نیستند. فیلمهایی مثل یادگاری (۲۰۰۰) ساختهی كریستوفر نولان، به اصطلاح آثار راحتالحلقومی نیستند كه بشود توی سالن سینما نشست یا روی لپتاپ تماشایشان كرد.
4⃣ تمركز بر ایدهها
در بسیاری از آثار جدی سینمایی، كنش و شخصیتها، اهمیتی بیش از مفهوم خود فیلم دارند؛ آنها به روشن ساختن برخی از مفاهیم زندگی میكنند و باعث میشوند تا تماشاگر با تجربههای بشری آشنا شود و یا وضعیت انسان در جامعهاش از طریق این كنشها و شخصیتها به نمایش گذاشته میشود. ممكن است ایده یا فكر اصلی فیلم به طور مستقیم از طریق رخدادی خاص یا شخصیت بهخصوصی به آنها ربط پیدا كند. البته، خیلی اوقات ایده یا فكر اصلی فیلم به شكل ماهرانهای در دل فیلم مطرح میشود كه ما را به چالش میكشد و باید تلاش كنیم تا تعبیری را بیابیم كه از نظر ما كاملاً با چهارچوب فیلم هماهنگی دارد. این رویكرد غیرمستقیم باعث میشود تا تعابیر متنوعی نسبت به فیلم ایجاد شود كه البته نباید با چهارچوب ایده یا فكر اصلی فیلم در تضاد باشند.
احتمالا نخستین گام برای شناخت ایدهی هر فیلمی آن است كه بتوانیم موضوع فیلم را در یك جمله یا یك عبارت به زبان بیاوریم، مثلاً حسادت، بیعدالتی، پیشداوری. یادمان باشد كه شناسایی موضوع حقیقی فیلم، نخستین گام ارزشمند برای تجزیه و تحلیل یك فیلم به شمار میآید. اگر توانستیم موضوع فیلم را در یك عبارت یا یك جمله خلاصه كنیم، احتمالاً با یكی از موارد زیر روبهرو هستیم:
۱- مفاهیم اخلاقی: فیلمهایی كه جملههای اخلاقی در آنها شنیده میشود، قصدشان آن است كه از ابتدا ما را با استدلالی عقلی یا یك قاعدهی اخلاقی بهخصوص متقاعد كنند تا ترغیب شویم كه چنین قاعدهای را در زندگی خودمان به كار بگیریم. قواعدی از این دست اغلب به شكل كلمات قصار هستند «عشق به پول ریشهی همهی بدیهاست.» البته فیلمهای امروزی به مفاهیم اخلاقی مهمی میپردازند و كمتر پیش میآید بر روی یك نكته تأكید كنند و ما هم باید مراقب باشیم كه یك مفهوم اخلاقی را با یك جملهی قصار اشتباه نگیریم. فیلمهایی مانند تاوان (جو رایت، ۲۰۰۷) یا بازدید كننده (۲۰۰۷) ساختهی تام مككارتی ما را وادار میكنند تا با دقت به نتایج تصمیمهای اخلاقی خودمان فكر كنیم.
۲- حقیقت ماهیت بشری: این فیلمها اساساً با آثاری كه بر روی شخصیتی خاص تأكید میكنند، تفاوت دارند. شخصیتهای این نوع فیلمها به چیزهایی ورای خودشان فكر میكنند. آنها نمایندهی همهی بشریتاند و برای ترسیم حقایق جهان پیرامون ماهیت انسان و انسانیت از آنها به عنوان ابزاری سینمایی استفاده میشود. درفیلمی مانند جایی برای پیرمردها نیست (۲۰۰۷)، شخصیتی كه خاویر باردم نقش او را بازی میكند و یا فیلیپ سیمور هافمن فقید در سینکداکی نیویورك (۲۰۰۸) ساختهی چارلی كافمن، تجسمی از لایههای كمشمار تمدن بشریاند یا نمادی از واقعیت زندگی هستند كه از زندگی آدمهای متمدن طرد شدهاند...
#ادامه_دارد
🌿@Gerafilm1
#معرفی_کتاب
📚 کتاب "کالبدشکافی فیلم" درآمدی است بر روش های کیفی تحلیل فیلم از آرین طاهری از انشارات سوره مهر.
این کتاب به بررسی کلیات نظری تحلیل متن در مطالعات ارتباطی و سینمایی و رویکرد روش شناختی تحلیل فیلم میپردازد.
🌿 @GeraFilm1
📱علاقهمندان به تحلیل فیلم میتوانند نسخه الکترونیک این اثر را در برنامه طاقچه از طریق لینک زیر مطالعه نمایند. 👇
https://taaghche.com/book/45025
🌿 @GeraFilm1
💬 #دیالوگ
جـــزای حماقتمان،
احمقهایی هستند که بر ما حکومت میکنند...
🎥 Apocalypse Now (1979)
🌿 @Gerafilm1